IKLAN BERBAYAR

Monday, November 19, 2012

KEHANCORAN BERMULA : KARPAL BALUN DEWAN ULAMAK PAS K.O !


To my knowledge, the DAP has not at any time agreed to the introduction of hudud in the country as claimed by PAS ulama chief Harun Taib at the 51st dewan ulamak in Kota Bahru  yesterday. 

The assertion by Harun Taib is certainly mischievous and a long way from the truth. The DAP has time and again publicly asserted its stand against the introduction of hudud in the country. Hudud cannot exist in Malaysia which is a secular state. 

A 5-man bench of the Supreme Court (the equivalent of the Federal Court), the highest court in the country, headed by Salleh Abbas, the then lord president, declared as far back as February 29, 1988 that Malaysia was governed by secular laws, which meant the country was a secular state. 

Hudud is not secular law, but law in an Islamic state. It would be incongruous for Islamic criminal law in the form of hudud to exist in a secular state like Malaysia.

The position of the DAP on this issue cannot be subject to any compromise. It is fundamental to its existence.

It is most unfortunate that such an assertion was thought fit to be made at the muktamar. The position is further compounded by Harun Taib’s statement that even before Pakatan was formed, PAS had clarified its views on hudud with DAP on many occasions when both parties sat together to exchange their views. 

It is preposterous for Harun Taib to add to insult to injury by saying, “As for Karpal he only sounds to be disagreeable (on the hudud issue), but that does not mean he disagrees.”

Of course, I have always disagreed and publicly stated my reasons for saying so based on the provisions in the federal constitution and interpretation of those provisions by the highest court in the country.

Karpal Singh is DAP chairperson and Bukit Gelugor MP.

73 comments:

Anonymous said...

PAS MUNAFIK LYING TO GRASSROOTS ABOUT HUDUD. ONLY PEOPLE THAT ARE NOT USING THEIR BRAINS STILL WITH PAS. THE MOST STUPIDEST POLITIC PARTY IN THE WORLD.

Anonymous said...

PAS BARU DOA NAK KO KAN UMNO, DAH KENA KO DARI DAP.
ITULAH SEGEROMBOLAN ORANG YANG TIADA MARUAH DANHARGA DIRI.
HANYA BERANI DENGAN ORANG YANG BERADAB SOPAN SAHAJA. DENGAN DAP YANG GANAS TAKUT, KECUT TELOQ.
ALJUBURRI PERDANA MENTERI
LIM GUAN ENG TIMBALAN PERDANA MENTERI (TPM)
HADI AWANG KHADAM PADA TPM

malayoo mudah lupa said...

Pakai je kopiah tapi bila bukak mulut je membohong...itu je la keje depa....tapi maseh ramai lagi yg sokong...kesiann betoi dgn manusia2 mcm ni

Anonymous said...

I extremely sure that PAS cannot understand what Karpal's wrote and said in English because they are stupid creation with their stupid brains are covered with their white kepiah and turban.

Even they don't understand what Tun M has said about devil and angel. People's with those mentality are not qualify for our future leaders.

malayoo mudah lupa said...

Mang ngeri kalo tgk kan perangai depa mi...kuasa punya psl sanggup hukum dan doa kan mcm2 leburukan terhadap bangsa sendiri...Ya Allah sekiranya salah apa yg PAS lakukan kau hancurkan lah parti mereka demi menyelamat kan ugama mu Ya Allah

Uncle Zek said...

KENAPA PAS DENGKI UMNO
KENAPA PAS SAKIT HATI KAT UMNO
KENAPA PAS JEALOUS AT UMNO
KENAPA PAS FITNAH UMNO
KENAPA PAS MAKI UMNO
KENAPA PAS NAK HANCURKAN UMNO
KENAPA PAS KAFIRKAN UMNO
KENAPA PAS KATA UMNO ZALIM
KENAPA PAS AGONGKAN ALJUBURRI
KENAPA PAS PELUK SAYANG DAP

KALAU BOLIH JAWAB SEMUA DENGAN BETUL, DAN TEPAT SATU KAMPUNG SAYA MASUK PAS.

SILA JAWAB, NO PLAY PLAY.
ANAK AKU 5As UPSR ......KALAU anak NIZAR PAS (dizalimi ! )BOLIH MASUK MRSM, ANAK AKU PUN MESTI BOLIH ,

Anonymous said...

dalam islam, murtad wajib diperangi dan mati syahid sekiranya terkorban dalam menentang murtad.
Ini adalah provokasi secara langsung dari nik aziz agar orang pas menentang umno dan bn. dapat pulak pengikut pas kebanyakkannya dah taksub, maka tak mustahil kejadian di pejabat JPM (bawa pedang samurai) akan berlaku. Disini lah silap nya ISA dimansuhkan, kalau tidak nik aziz dah kena dah atas tuduhan menghasut keterklaluan dan boleh menyebabkan gangguan ketenteraman awam. tapi apakan daya dapat pulak menteri amaran. sama-sama bungkus laaaaa.

malayoo mudah lupa said...

Nazri aziz tu bagus jadientri dlm negri sbb dia tu hard core

Anonymous said...

Parti Anak Setan(PAS)

malayoo mudah lupa said...

Aku nk suruh i rahim ali buat solat hajat utk PAS sbb PAS memzalimi rakyat klantan psl isu air

Anonymous said...

Hahaha... Ulamak PAS mana tau Bahasa Omputih. Orang cakap lain dia terjemah lain. Ingat nak menipu, nak kona baring lah konon supaya pengikut tak lari. Nahhh amik ko. Kalau tak paham jugak tolong translate benda tu. Dia ingat KIT SIANG, GUAN ENG kow tow kat PAS. Depa tu bijak lah tak mau cakap terang-terang kat PAS yang depa tau boleh senang kena TIPU hidup-hidup. Tu, pakcik wheelchair tolong cakap kat Hang Pa, kat orang PAS. BODOH tak boleh di ajor, PANDAI tak boleh diikut punya ulamak..... Meroyan lah PAS. Merengek airmata darah pun tak guna sebab nak minta belas kasihan dari Kafir untuk tegak HUDUD.

Anonymous said...

AKHIRNYA ALLAH TUNJUKKAN KEPADA KITA SEMUA BELANG SEBENAR PARTI PAS!

malayoo mudah lupa said...

Yg heran nya si Kapir laknat tu dok perbodoh kan depa lagi nk terhegeh2 kat si Kapir laknat tu....bodho....menjatuh kan maruah Islam

SERBAN HIJAU said...

Allah swt BAYAR cash. Kelmarin mereka doa untuk hancurkan UMNO.

Hari ini Sekoq DAP duduk kerusi roda
Kasi KO sama depa satu stadium.

Kenapa tak jawab, nak putar belit lagi.

Nasib kaulah Ustaz labu. Lidah tak ada Handbrake.

Anonymous said...

Ha Ha Ha ularmak PAS(konon-konon) mana tau bahasa omputih.

Anonymous said...

Karpal spiking gapo ne. ish i dong understeng demo ni. Tapi demo ado sebut ayat hudud. hmmm Karpal pong sokong hudud..? YAHUUU!!! Takbir khalifah Karpal sokong hudud..!

HAH HAH HAAAAA!!! BERAT... BERAT...

Anonymous said...

Secara psikologi, pas dah tiada jalan keluar kerana terhimpit dengan berbagai isu. Hati mereka bersarang ketakutan dan kerisauan yg amat sangat.

1- Nak keluar pakatan, malu besar.
2- Terpaksa tukar janji hudud sebab salah satu syarat ke Putrajaya.
3- Tiada pemimpin yang world class (English pun tak faham).
4- Sering dipermainkan oleh DAP yang pakar undang2.

Islam pesan....cari dunia seolah2 kita hidup seribu tahun dan cari akhirat seolah2 kita mati esok hari.



Anonymous said...

kalu murtad hukumnya bunuh, tapi kalu tak mampu nak hukum, kena jauhkan diri yg murtad, maksudnya segala makan, minum, wang ringgit, tenaga dan harta benda org murtad jgnlah kita gunakan sama sekali, dlm ertikata kita kena pinggirkan segala2nya oleh itu jgn ambil atau guna harta benda mereka.

Soalnya bagaimana dgn kakitangan kjaan(terutama pengikut nik aziz) yg dok makan gaji dgn kjaan yg dipimpin oleh parti yg dihukum murtad oleh nik aziz? tak haramkah amek duit tu? Hukum dijatuh pada parti sama ke dgn orang yg dlm parti tu? Kalu sama sanggupkah penyokong nik aziz terima duit gaji mereka, sbb kalu masih bersama dgn kejaan bermakna bersetuju dgn pimpinan kjaan murtad, bolehkah diteruskan berkhidmat dgn kjaan murtad?

Penyokong nik aziz akan jawab dia berkhidmat dgn kjaan bukan parti, tapi bukankah pimpinan kjaan itu adalah 100% dari parti yg dihukum murtad? Sanggupkah penyokong nik aziz melaksanakan dasar2 dari manusia dr parti murtad?? Kalu dah murtad jelaslah kita kena jauhi, maka pakatlah ramai2 penyokong nik aziz wajib letak jawatan sbg kakitangan kjaan jgn jadi munafik pula.

Peneroka felda pun kenalah tinggalkan tanah rancangan mereka sbb ini dari dasar kjaan murtad, jgn lagi bersengkokol dgn kjaan murtad nanti kita jadi munafik seta redha dgn kjaan murtad.

Jadi penyokong Nik Azizi kena tegas dlm mlaksanakan fatwa ini, jika tak yakin dgn nik aziz bermakna mereka sudah derhaka pd pemimpin.

Dgn segala hormatnya kami mempersilakan penyokong nik aziz,

1) tinggalkan jawatan dlm kjaan
murtad
2) tinggalkan tanah2 FELDA dan
FELCRA( sbb ini hasil kerja
kjaan murtad)
3) jgn diterima segala bantuan dari
kjaan murtad termasuk biasiswa.
4) segala produk makanan yg
terhasil yg ada kaitan dgn kjaan
murtad hendaklah dijauhi sbb
haram.
5) masjid2 yg terbina dr kjaan
murtad, kalu guna seolah redha
dgn kjaan murtad.

Kalu masih lagi tak buat ini bermakna fatwa ini adalah politik semata bukannya fatwa agama. Kalau fatwa agama tak boleh main2. Kalu penyokong nik aziz masih tak yakin dgn fatwa tok guru bermakna mungkin fatwa itu main2, maka hukum murtad itu akan terbalik pada yg memfatwakan, kalu betul fatwa itu wajib atas penyokong nik aziz melaksanakan apa yg patut terhadap orang yg murtad.

Tengoklah betapa besarnya akibat dari hukum ini.

Sanggupkah tuan2 semua jika tuan ke kedai utk makan dan minum dari pembuatnya adalah lina jeoy?

Jika tuan2 rasa tak sanggup begitu jugalah sikap kita terhadap kjaan murtad, jgnlah hipokrit.

Otak geliga said...

aku cuma nak cakap Karpal Singh ni mmg BIJAK....mmg BIJAK memutarbelit perlembagaan Malaysia.

JELAS dlm perlembagaan Malaysia....Agama Persekutuan Tanah Melayu/Malaysia adalah agama Islam...maksudnya TIADA agama lain utk Malaysia ni selain Islam...walaubagaimanapun agama2 lain dibenarkan dijalankan di Malaysia.

dlm Perlembagaan tak kata agama Islam AGAMA RASMI Malaysia...yg akan membawa maksud ada agama lain yg tak rasmi.

mmg la negara ni mengamalkan perundangan SEKULAR....itu fakta....tapi perundangan sekular tidak boleh mengubah perlembagaan yg dah termaktub sesukahati dgn menjadikan Malaysia negara sekular. dekat sini yg majoriti rakyat Malaysia dikelirukan.

persolannya adakah Tanah Melayu pernah menjalankan perundangan Islam?....jawapannya YES!!...iaitu sebelum negeri2 yg membentuk Malaysia dijajah.....semasa era penjajahanlah perundangan sekular digunapakai selama beberapa ratus tahun.....itu fakta.

makanya Tanah Melayu sememangnya sudah menjadi negeri2 Islam & ini mmg diakui oleh penjajah...sebab tu bab2 berkaitan agama depa tak berani kacau....cuma depa cuba hakis sedikit demi sedikit

tapi GAGAL kerana org Melayu Islam bersatu di bawah UMNO (bukannya PAS), Cina dibwh MCA (bukannya biaDAPigs) & India dibwh MCA (bukannya Hindraf) utk menuntut kemerdekaan....& atas dasar kesedaran & hormat, maka perlembagaan Malaysia yg tercatat padanya AGAMA PERSEKUTUAN adalah AGAMA ISLAM dipersetujui semua kerana pd masa itu mereka tahu Tanah Melayu adalah Negara Islam!

tapi skrg disebabkan Singh murtad ni, habis semua KELIRU...& peguam2 Islampun ikut hangguk kepala....buat apa belajar perundangan kalau perlembagaan negara sendiripun GAGAL!

melayuangkat said...

Jangan main main dengan Bengali ini, mereka follow the book, their rights according to the fine lines. Orang Melayu je tak sedar diri, lembut dan berkompromi sangat...bercakaran sama sendiri. Mereka tunggu je saat kehancuran kita..

PAS tak malu, hidung tak mancung pipi tersorong-sorong...mengendeng dengan DAP. Sanggup bermusuhan sesama sendiri hendak ambil hati DAP.

Otak geliga said...

berbalik kepada hentaman Karpal pd Haron Taib

aku mmg tak hairan langsung jika mereka ni sebelah tgn bersalaman, mulut berciuman tetapi tgn yg sebelah lagi menikam2 sesama sendiri

tgn yg menikam ni pulak scr terang2an...tapi hanya org yg mampu berfikir & diizinkan Allah shj yg mampu melihat tindakan mereka2 ini.....yg mana terhijab terus BERTAKBIR & bertakbeer kerana bangga dgn "persahabatan" mereka2 ini.

kerana dr mulut Haron Taib ni keluarnya kenyataan persoalan akidah adalah REMEH berbanding persoalan Putrajaya....maka aku minta maaf kerana tak boleh menganggap dia ni sebagai ULAMA' lagi....tak mungkin org yg jelas MUNAFIQ boleh menjadi pewaris nabi...mengarut!

Anonymous said...

nanti nik aziz ulamak taik kata utusan dan TV3 pentik ucapan kapral diluar konteks...

utk terus menyesatkan puak2 PAS,....

percayalahhh....

org lama

Anonymous said...

mongokkk nye kapral ....apa dia ingat negara islam bleh mahkamah ka yg tentukan...bollo...ekekek

Anonymous said...

KENAPA HARON TAIB DIAM

KENAPA HORON TAIB DIAM
KARPAL DAH BERSUARA, JAWABLAH.
KALAU DENAN UMNO TANGKAS JAWAB.
TUNJUKLAH KAU TU TERROR SANGAT.

Anonymous said...

hahahaha....
parti ajaran sesat nie ada hati nak cakap banyak, kalau dah taraf anjing kurap dalam pakatan haram, sedar ar diri tue...hahahaha...

Sekali tuan amjing dah sound, konpem terkencing2 parti ajaran sesat nie menggelupor...

Si bodoh ular dalam semak parti ajaran sesat nie, len kali jgn sebok nk buat statement bahalol.. tdiorg nie taraf mcm pencuci kencing pgayr ngn dapigs jer..

ada hati nk jadi hero kudud pasrael konon..
hahahahaha....

Anonymous said...

PAS cubalah rasional sikit. Kita ni bukannya budak2, dah berbulu diatas bawah. Janggut pon dah putih masing2. Kalau berserban putih sebesar stadium, bercakap benarlah. Jangan bercakap macam orang terencat akal. Jangan putarbelitkan isu. Rakyat dah muak la dengan perangai korang. Isu HUDUD dah lama ditalkinkan atau dibuangkan kedalam longkang. Rakan sekutu PAS juga yang menentang. Nak kata apa lagi? Cubalah rasional sikit. Banyak isu2 kronik yang patut diambil perhatian serious oleh PAS selain dari HUDUD yang dah lama berkubur. JANGAN TIPU RAKYAT!!!!!! Banyak lagi perkara2 yang memberi faedah kpd rakyat yg patut PAS fikirkan. Umpamanya isu air diKelantan. Bagaimana nak mengatasinya. Masaalah anak2 muda kelantan terpaksa berhijrah kenegeri2 lain untok mencari rezeki halal manakala diKelantan sendiri tidak ada langsong pelang pekerjaan. Jangan kira kemungkaran yg berleluwasa, ragut, rogol, sumbang muharam, penceraian yg seolah-olah tiada titik nokhtahnya. Mengapa PAS tidak mahu ambil berat tentang itu semua untok kebaikaan rakyat? Rasional la sikit PAS. Jgn asyik nak perbodohkan rakyat. Asyik menyalahkan UMNO tapi kelemahan diri sendiri tidak mahu diakui. Kesilapan diri sendiri tidak mahu diperbetul. Janganlah asyik2 salahkan UMNO. UMNO. UMNO.

UMNO berjuang untok kemakmoran dan kesejahteraan rakyat, BANGSA (KUSUSNYA ORANG MELAYU) AGAMA DAN NEGARA manakala PAS berjuang untok DAP dan AlJubri. Apa jasa PAS terhadap orang Melayu????? Nik Aziz sendiri pon pernah berkata dia tidak merasa bangga pada bangsa dia sendiri (orang Melayu) dia lebih rela menjadi Sakai dan Jakun, bagaimana boleh membela nasib orang Melayu seperti diKelantan??? Insaflah PAS. Buangkan perasaan P. H. D. yang ada dalam diri tu. Buang jauh2 sifat MAZMUMAH yg dah lama berkarat dalam jiwa semoga selamat kita didunia dan diakhirat. Inshakallah.

Anonymous said...

Allah Maha Agong dan Maha Berkuasa. PARTI ISLAM SEMALAYSIA (PAS) adalah Parti Agama Sesat yang diketuai oleh Nik Aziz Menteri Besar Kelantan dan terus di bimbing olehHadi Awang yang otak pun macam orang sewel.

Parti Islam Semalaysia @ Parti Agama Sesat Semalaysia ini dengan izin Allah akan berkubur tidak lama lagi. Rakyat dah makin jijik dengan perangai macam Syaitan!!!!!!!!!

Ya Allah kabulkanlah doa doa kami sebagai doa orang yang teraniya dari gerombolan orang yang mengaku ulamak dalam PAS tetapi sebenarnya adalah ulamak yang cuba memesongkan akidah kami dari menjadi Islam sejati. Ya Allah kuburkanlah cita cita pemimpin2 PAS untuk memerintah Malaysia. Halanglah mereka dengan kekuasaan MU Ya Allah. Amin Allahumma Amin.

Anonymous said...

OKU tuh mmg pandai mmbelit...mmg keturunan dia sejak azali lagi di takdirkn mmpunyai kelebihan tang mmbelit wlpon mende tuh auta bole jadi fakta...

Dan langau ijau yg prasan mrk LEBEY dlm sgl segi akhirnya masok dlm perangkap OKU itu...semua itu brpunca dr sikap dendam dan hasad dengki thdp saudara seagama dgn mrk...

Elokla...pembelit berkawan dgn PENIPU/PEMBOHONG..akhirnya sama2 membelit dan terbelit...

Anonymous said...

PAS adalah PARTI AGAMA SESAT @ PARTI AJARAN SESAT @ PARTI AJARAN SONGSANG YANG DIPIMPIN OLEH ULAMAK MUNAFIK DI DOKONG OLEH BANYAK PENGIKUT FASIK.

SEMUGA ALLAH MENGUBURKAN CITA CITA MEREKA DARI BERKUASA DI MALAYSIA. AMIN.

Anonymous said...

PAS DAYUS DAN MUNAFIK!!!
UMNO DIKUTUK... DAP DIDEWA2KANNYA!!!
JALAN APA DIIKUT???
JALAN KENERAKA JUA LA TU!!!!!

Anonymous said...

PAS ni cakap saja berdentam dentum nak lawan dgn UMNO, dengan PKR & DAP kena kepok kepala...........tengok la nanti PRU 13

Anonymous said...

Saya 100 peratus benci DAP salepas peristiwa 13 May munkin anak2 muda Melayu sekarang tak merasai apa yang DAP lakukan pada orang2 Melayu pada peristiwa itu kami golongan tua dah merasai harap anak2 muda dalam parti pas ambillah iktibar siasatlah siapa DAP sabenar yang sekarang menjadi sekutu Pas sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya

Anonymous said...

Ya Allah..zaman apakah ini dimana manusia memperdagangkan Islam utk kekayaan dan kekuasaan?? Melalui tipu daya sihir kata2 untuk memukau manusia supaya berikan kuasa kpd mereka yakti Pakatan Rakyat LAKNATULLAH!

Makhluk apakah yg Engkau biarkan bernyawa di atas muka bumi-Mu ini- penganut-penganut PAS Laknatullah yang semakin sesat dan jauh dr agama-MU. Adakah pertumpahan darah kepada mereka (PAS) dikira JIHAD melawan kesesatan kpd-Mu ya Allah. Merekalah pelampau2 yang merosakkan agama-Mu ya Allah!
Hancurkan lah PAS Laknatullah sebelum mereka menghancurkan agama-Mu dgn topeng2 syaitan ini..

Ya Allah..jika Engkau tidak hancurkan mereka di saat ini yakinlah mereka (penganut PAS Laknatullah) ini akan berkembang biak seperti serangga yang akan memamah agama-MU ini.. HANCURKAN LAH PAS - PARTI PENYESAT AGAMA-MU YA ALLAH!!

AMINN..AMINN YA ALLAH.. SESUNGGUHNYA KAMI TIDAK MAMPU MELAWAN DAKYAH DAN TIPU DAYA MEREKA YANG MEMPERGUNAKAN ISLAM UNTUK MEROSAKKAN AQIDAH KEPADA-MU YA KAREEM!!

HANCURKANLAH PENGANUT-PENGANUT DAN PARTI PAS LAKNATULLAH!!

Semakin hari semakin mereka memecahbelahkan kami umat Muhammad dengan slogan2 MUNAFIK lagi PALSU wahai ALLAH TUHAN MAHA BERKUASA..

HANCURKANLAH PENGANUT-PENGANUT DAN PARTI PAS LAKNATULLAH!!

Jangan ENGKAU biarkan mereka bermaharajalela, diberikan kuasa kerana tenrnyata mereka khianat dan menipu agama-MU Ya ALLAH.. tidak ada day aupaya kami melainkan mengharapkan Qudrah MU YA MUTAKKABIR..YA ALLAH!!

Selamatkanlah kami dari pada mereka Pakatan Ahzab Moden Pakatan Rakyat PAS Laknatullah!!

HANCURKANLAH MEREKA DAN BALIKKAN LAH DOA2 MEREKA YANG MAHU MENGHANCURKAN UMAT ISLAM LAIN..AMINN..AMINN YA ALLAH!

Anonymous said...

harun taib ni ulamak ke???

kenapa berbohong???


Tapi aku rasa seolah-olah ada perancangan halus dari dalam PAS sendiri yg ingin merosakkan kredibiliti Dewan Ulamak PAS...
Ini adalah cara mereka nak menjahanamkan Dewan Ulamak PAS supaya bukan lagi menjadi badan tertinggi dlm PAS...

Anonymous said...

Ini macam usaha halus Anwar nak menghancurkan golongan ulamak dlm PAS

Anonymous said...

Harun Taib telah diberi informasi yg salah oleh golongan parasit dalam PAS untuk menjatuhkan kredibiliti Dewan Ulamak PAS...

Anonymous said...

Tak baik kita buruk sangka dengan quartet popular Pas Pak Nik, Hadi, Harun T dan Haron D ... Dia orang ni semua dah jadi ularmak syaitan bisu seperti mereka mencela ulamak UMNO dulu.

Anonymous said...

Buat malu org islam je org tua nak mampos tu.....mcmne la org bukan islam nak masuk islam kalu kena doa bala oleh org islam sendiri?

Anonymous said...

PAS nak tadbir Negara??

Nak tadbir Nahsu Serakah sendiri pon tak mampu!!

Haram Jadah PAS!!

Anonymous said...

MELAYU HANCUR BENGGALI DAP DAN CINA KOMINIS BANGSAT DAP AMEK KESEMPATAN!!

KALAU MELAYU CERDIK SINGKIRKAN SAJA PAS LAKNAT NI!!

Anonymous said...



kesyirikan melayu kerna bertuhankan umno n wang......


Anonymous said...

Iktikadkan pas itu islam lg sesat dan menyesatkan org lain. Pas tu parti mcm dap & pkr la ngok, islam tu topeng aje.

Anonymous said...

PAS BUKANYA APA CUMA NDAK MENGENDENG JAWATAN PM MACAM KAT PERAK TAHUN 2008 YANG MANA KERUSI DAP BANYAK TAPI PAS YANG DAPAT.SEBAB TU BERMATI MATIAN SANGGUP JADI PAK TURUT PADA DAP.

Matt said...

Apa lg PAS, buat soat hajat supaya DAP berkubur la.. Moga2 makbul..

Anonymous said...

Pengerusi nasional DAP Karpal Singh hari ini dengan keras menafikan kenyataan Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib berhubung kesediaan Pakatan Rakyat untuk melaksanakan hudud.
MP Bukit Gelugor itu malah menyifatkan Harun "menyimpang jauh daripada kebenaran dan berniat jahat" apabila turut menyatakan bahawa beliau hanya kelihatan tidak bersetuju dengan hudud.
"DAP sejak sekian lama berulang kali menegaskan pendirian kami terhadap pengenalan hudud di negara ini.
"Hudud tidak boleh wujud dalam Malaysia yang merupakan negara sekular," tegas Karpal dalam satu kenyataan hari ini.
Tegasnya, DAP tidak akan bertolak ansur dalam perkara itu kerana ia penting kepada asas kewujudan parti itu.
Beliau merujuk keputusan Mahkamah Agung (kini dikenali sebagai Mahkamah Persekutan) pada 29 Februari 1988 yang menetapkan Malaysia ditadbir undang-undang sekular.
"Sudah pasti, saya sentiasa tidak bersetuju dan secara terbuka menyatakan alasan kepada pendirian itu berdasarkan peruntukan Perlembagaan Persekutuan dan tafsirannya seperti ditetapkan mahkamah tertinggi negara ini," katanya.
Beliau mengulas kenyataan Harun bahawa Pakatan bersetuju "secara umumnya bahawa bukan sahaja hudud tapi syariat Islam itu dilaksanakan selepas berjaya mendapat keyakinan rakyat untuk memimpin Malaysia".
Harun juga semalam mendakwa, Kapral selama ini menolak ini menolak hudud kerana "tidak sempat mengikut dialog dan penjelasan" yang dilakukan PAS.

Anonymous said...

PENCACAI PASNGOK DAH BISU DAN BODOH. DENGAN OKU DAP PUN TAK BERANI,KECUT ADA HATI NAK GI PUTRAJAYA.

LAWANLAH HJ,KARPAL TU KALAU TERROR SANGAT. BODOH!

JawaJohor said...

TUAN GURU NIK AZIZ KATA "UMNO TOLAK ISLAM".
BANYAK KALI NIK AZIZ TUDUH DEMIKAN.
MINTA NIK AZIZ SENARAIKAN MACAMANA UMNO TOLAK ISLAM. JELASKAN SEDETAI DETAIL NYA.

SEBAGAI TUAN GURU, SEBAGAGAI MURSYIDUL SILA BERI PENJELASAN. JANGAN LAH JADI ULAMAK YANG HANYA PANDAI MENUDING JARI, MACAM BALING BATU SEMBUNYI TANGAN.

SAHUTLAH CABARAN INI UNTUK PENGETAHUAN UMUM, SUPAYA KITA TAHU YANG MANA ISLAM, DAN MANA YANG TAK ISLAM.

Anonymous said...

SDR GAP MUNGKIN BOLIH BUKA TOPIK INI UNTUK PERBINCANGAN UMUM.

Anonymous said...

NIK aziz kata UMNO TOLAK ISLAM.
HADI AWANG KATA UMNO ZALIM.
BUKTIKAN BUKTIKAN BUKTIKAN BUKTIKAN....JANGAN TAKUUUUT.

KALAU KAMU ULAMAK ISLAM YANG BERWIBAWA, SILA JELASKANNNNNNNNN.

Anonymous said...

PLEASE PUBLISH DAP STATEMENT IN ALL PRINTED MEDIA IN THIS COUNTRY AS WELL AS ELECTRONIC. SHOW TO THE IN GENERAL PUBLIC, SPECIFICALLY THE PAS MEMBERS, HOW THEY HAVE BEEN CHEATED AND FOOLED BY THOSE THEY HAVE TRUSTED. THE PAS LEADERSHIP IS A BUNCH OF "MUNAFIKUN". THEY ARE WRONG TO FOLLOW PAS TO HEAVEN, CUZ, PAS IS BRINGING THEM TO HELL.

Anonymous said...

.


Ada orang suka PAS . Ada orang suka UMNO . Saya suka wang .


.

Anonymous said...

dulu umno kapir kerana bergabung dengan mca/mic....... sekarang pas bergabung dengan dap yang berideologi komunis jadi.......kapir la tuuuuuuu

Anonymous said...


DAP sial

Anonymous said...


Nik Aziz n Hj Hadi tau ke ckp org putih?

Anonymous said...

Sepatut nya semua kakitangan kerajaan yang menyokong pas perlu meletak jawatan kerana makan hasil dari kerajaan murtad........ramai lagi penyokong kerajaan murtad yang tak bekerja.......ada setuju????

Anonymous said...

Sy dh btahun panggil nik ajis tu org tua baghal, tp sampai skrg tiada bala' besar drp Allah SWT. Sbb apa x kena? Sbb nik ajis ni ulama sesat, doa dia x mustajab pn. sy nengok, pas lg x dihormati adalah!! Baghal punya nik ajis!

- shamsudin, Putrajaya

Unknown said...

Aminnnnnn..... in shaa Allah...

Unknown said...

Aminnnnnn..... in shaa Allah...

Unknown said...

Aminnnnnn..... in shaa Allah...

Anonymous said...

9:35

Buktikan la bedol yng umno itu tuhan orang melayu.Bla masa orang melayu menyembah umno.
Tau tak umno tu dari singkatan United Malays National Organisation.Apasal jadi bongok sangat!

Kecik2 taknak mampus dah besar bodoh macam tok guru korang!

usin said...

itu petanda bahawa si penipu tak akan lama bertahan. hari ini tuduh umno murtad, esok dap sahkan pas munafik krn kuat menipu. apa mcm macai2 pas, ada berapa ribu sebab lg nk kekal dgn pas?

mohd. natar said...

... Maaf cakaplah. Orang orang PAS faham ke bahasa Inggeris nie?.

Haron Taib, Nik Aziz, Hadi Awang, Mahfuz, Mustaffa Ali dan yang lain lain tu faham ke English?.

Kalau tak faham macam mana dia orang nak mengerti apa yang Benggali tua laknat tu cakap!...

Anonymous said...

Hipokrit umno terhadap Islam



umno hentam nurul beri pandangan bab undang2 sekular mengenai murtad sekarang...

tapi sebenar kerajaan umno telah lulus beratus2 individu melayu/ Islam yg memohon untuk murtad ---


[Malaysia Kini] Mahkamah Syariah menerima 863 kes permohonan untuk menukar status agama Islam dari tahun 2000 hingga 2010, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beliau menjawap soalan lisan daripada Er Teck Hwa (DAP-Bakri) yang meminta perdana menteri menyatakan jumlah permohonan murtad bagi penganut Islam dan berapakah jumlah yang diluluskan mengikut negeri sepanjang sedekad yang lalu.

Er juga memohon penjelasan kerajaan mengenai cara-cara yang diambil bagi menangani kes-kes gejala murtad itu.

Jamil dalam jawapannya berkata mengikut perangkaan yang dibekalkan kepada kementeriannya menunjukkan sejumlah 168 orang yang memohon untuk meninggalkan agama Islam diluluskan.

Bagaimanapun perangkaan yang dibekalkan kepada Dewan Rakyat itu tidak selaras dengan jumlah yang dikira.

Mengikut kiraan Malaysiakini, jumlah permohonan untuk murtad adalah 686 manakala permohonan yang diluluskan pula adalah 135 orang.
Mengikut data yang dibekalkan, jumlah tertinggi yang diluluskan adalah dari Sabah iaitu seramai 67 orang dan diikuti dari Negeri Sembilan dengan 33 orang.

Jumlah permohonan untuk meninggalkan Islam yang terbesar adalah di Sabah - 238, Negeri Sembilan - 172, Selangor - 99 dan Perak - 47.


Tiada permohonan murtad dicatatkan di Kelantan.


"Dalam menangani gejala murtad, Jabatan Agama Islam Negeri (JAIN) sentiasa melasanakan program dan aktiviti bagi mengelakkan berlakunya gejala ini terutamnya di kalangan saudara-saudara baru.

"Antara program dan aktiviti yang dilaksanakan adalah seperti khidmat nasihat; ziarah dan lawatan ke rumah; aktivitiaktiviti pengukuhan agama; kelas pengajian agam; dan sokongan Baitulmal," kata Jamil.


SAMPAI BILA UMNO NAK TIPU ALLAH?



Anonymous said...

Satu yang 'bagus' tentang DAP:

Sentiasa tegas... pendirian tak pernah berubah.

Apesal PAS tak buat macam tu.. ? Tapi jadi kuda tunggangan .

Anonymous said...

Hipokrit umno terhadap Islam



umno hentam nurul beri pandangan bab undang2 sekular mengenai murtad sekarang...

tapi sebenar kerajaan umno telah lulus beratus2 individu melayu/ Islam yg memohon untuk murtad ---


[Malaysia Kini] Mahkamah Syariah menerima 863 kes permohonan untuk menukar status agama Islam dari tahun 2000 hingga 2010, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beliau menjawap soalan lisan daripada Er Teck Hwa (DAP-Bakri) yang meminta perdana menteri menyatakan jumlah permohonan murtad bagi penganut Islam dan berapakah jumlah yang diluluskan mengikut negeri sepanjang sedekad yang lalu.

Er juga memohon penjelasan kerajaan mengenai cara-cara yang diambil bagi menangani kes-kes gejala murtad itu.

Jamil dalam jawapannya berkata mengikut perangkaan yang dibekalkan kepada kementeriannya menunjukkan sejumlah 168 orang yang memohon untuk meninggalkan agama Islam diluluskan.

Bagaimanapun perangkaan yang dibekalkan kepada Dewan Rakyat itu tidak selaras dengan jumlah yang dikira.

Mengikut kiraan Malaysiakini, jumlah permohonan untuk murtad adalah 686 manakala permohonan yang diluluskan pula adalah 135 orang.
Mengikut data yang dibekalkan, jumlah tertinggi yang diluluskan adalah dari Sabah iaitu seramai 67 orang dan diikuti dari Negeri Sembilan dengan 33 orang.

Jumlah permohonan untuk meninggalkan Islam yang terbesar adalah di Sabah - 238, Negeri Sembilan - 172, Selangor - 99 dan Perak - 47.


Tiada permohonan murtad dicatatkan di Kelantan.


"Dalam menangani gejala murtad, Jabatan Agama Islam Negeri (JAIN) sentiasa melasanakan program dan aktiviti bagi mengelakkan berlakunya gejala ini terutamnya di kalangan saudara-saudara baru.

"Antara program dan aktiviti yang dilaksanakan adalah seperti khidmat nasihat; ziarah dan lawatan ke rumah; aktivitiaktiviti pengukuhan agama; kelas pengajian agam; dan sokongan Baitulmal," kata Jamil.


SAMPAI BILA UMNO NAK TIPU ALLAH..
--------------------------------

Sumber Meloyakini.. hehe

oik said...

salah besartu

YG PALING SEDAP

BERAPA LAMA PAS NAK TIPU ALLAH..

GUNA SARBAN, GUNA SOLAT HAJAT, GUNA KUTBAH..BUKAN CARI REDA ALLAH..

AKHIRNYA CARI REDA DAP
CARI REDHA PUTRAJAYA

UMNO MMG LA TAK KUAT AGAMA SGT..
PAS TIPO ALLAH SUNGGUH2, BESOR2 kingkong..

dulu kutuk umno..bila dpt memerintah arak dipulangkan..dibesarkan..malah diberi akata2 semangat..

dulu kutuk umno..bila memerintah gereja diberi lesen lg besar..lg power..

HIPROKRIT TAHAP GABAN..TAK MALUKA?..DA TAHAP2 mensekutukan Allah da...tahap taik gajah da..taik dinasor

Anonymous said...

SHAMSUDIN PUTRAJAYA..LAMBAT DAN CEPAT ITU HAQ ALLAH NAK BAGI.JGN DIUNDANG DAN DI UJI BALA DARI ALLAH SWT.

Anonymous said...

Bersama2 kita halusi dan hayati komen anon 5.38 am diatas.Masih tak faham?

Anonymous said...

Bangsa apa yg memohon tu.. kalau convert Dan anak bercerai dan pohon keluar islam termasuk ker,,,
Kaluai melayu yg nemohon melayu tulen ker tu atau parents campuran. Yg kita protest ni melayu islam tulen x patut digalakkan murtad...

Anonymous said...

Kalu negara ni arab saudi boleh la nak adakan hukuman untuk keluar islam dan bilanganpemohon jadi kosong sbb semua takut memohon. Negara majmuk macam msia ni ada mcm mcm kes. Perkawinan campuran, convert, anak dibela keluarga islamm dsb so kena layan jugak la kes mcm ni.. negara kita ic ada sebut ugama . Urusan rasmi mmg susah kalau tak pohon. Kena tangkap buat maksiat tak puasa mcm mcm. Negara lain dia orang murtad senyap 2 sbb ic tak ada sebut ugama

Anonymous said...




macam mana JAKIM boleh luluskan orang murtad?

Jakim/umno sudah lama menghalalkan murtad?....

hipokrasi UMNO



Anonymous said...

tak usah tgk jauh2 tgk sajala masjid yg nik aziz slu pg sembahyang, siapa yg buat..harapkan dia yg buat rasanya 22 tahun perintah 1 je yg dia buat...tuduh umno kafir, murtad la mcm2 lg tp masih jg duk gunakan kemudahan yg umno buat...nak ckp tu pikir la dulu jgn main sedap mulut je nik aziz oi...org selalu ckp sedangkan nabi ampunkan ummat tp nik aziz tak pl nak ikut malah bencinya makin melimpah2 pd umno...tak ikut saranan nabi langsung...harap cepatla sedar sbl ajal datang..lg satu nik aziz oi syurga nerakadtangan tuhan mu sapa nak ckp org tu masuk syurga ke neraka...gunakanlah ilmu mu utk menyeru pd kebaikan dan perpaduan bkn mcm yg mu buat skrg..dulu aku respect kat mu tp skrg sikit pun xde..biarlah aku kurg ajar ngan org tua mcm mu tp mu sendiri yg jadikan kurg ajar dgn mu...setanmu..

Anonymous said...

Kerjasama hanya kerana nafsu. Cukup-cukuplah, mufarakahlah.