Friday, December 7, 2012

GERAKAN HALUS SYIAH MELALUI SASTERA.

103 comments:

Anonymous said...

Sekarang nii musim durian .

Anonymous said...

Satu lagi projek BN kot! Atau lebeh tepat parti dUMNO yang jadi pilihan dumb asses!

Anonymous said...

Orang UMNO selamat kerana tak geti baca buku.

Otak geliga said...

UFB bincang pasai jaga aqidah dr dipengaruhi fahaman Syiah.....yg hangpa semua duk kalut pasai DURIAN, BN/UMNO, X RETI BACA BUKU ni apasal?

adakah taraf aqidah tu lebih RENDAH dr isu durian, BN/UMNO & x reti baca buku?

ATAUPUN korang ni hangin 1badan sebab si penulis yg dibangkitkan ada bau2 bacang dr PAS??

mmg betul apa yg UFB kata ttg FT...akupun dah baca blog dia....JELAS keSYIAHannya.....hehehe

utk cai2 PAS kita faham, isu aqidah ni adalah isu remeh temeh...kita faham

Otak geliga said...

walaupun si penulis seorang yg berkaliber dlm penulisan...tapi penyebaran fahaman Syiah beliau tetap SALAH.

hanya org yg SENGAJA berfikiran singkat sahaja menyempitkan pemahaman aqidah dgn benda lain.

Melayu Perak said...

nah pencacai PR yang sibuk dengan isu basi UBN rasuah....sila baca nih

RABU, DISEMBER 05, 2012

Ranking Malaysia Memulih Dalam Indeks Persepsi Rasuah 2012

Di sebalik persepsi negatif rakyat yang jiwa kacau, Indeks Persepsi Rasuah 2012 menunjukkan kedudukan Malaysia memulih 6 tangga dari tangga ke 60 , kini naik kepada tangga 54.


Tidak bersalahan dengan tindakan dan kenyataan Tunku Aziz Tunku Ibrahim, Pengerusi Transparency Malaysia yang keluar DAP dan kini pro-kerajaan, bahawa apa yang kerajaan memerintah lakukan adalah betul, dalam memerangi rasuah dan menjalankan transformasi.

Amat melegakan bagi warga anti-rasuah macam teman yang tidak pernah menawarkan wang kepada pihak polis - kalau saya salah, saman je lah, saya rayu kat mahkamah - atau tidak pernah teringin menerima wang dari mana-mana pihak dalam sebutharga dan tidak pula terasa untuk dibayar dalam menjalankan blog ini selama 4 tahun 9 bulan kerana ini merupakan kemenangan bagi orang-orang seperti teman.

Kekalahan pula berpihak kepada golongan warganegara yang bobrok yang sentiasa memomokkan bahawa negara ini kusut akibat rasuah.

Berikut adalah kedudukan tahun 2011 - 2012 bagi negara-negara Asia Tenggara.

Singapura : 5 - 5
Brunei : 44 - 46
Malaysia : 60 - 54
Thailand : 80 - 88
Indonesia 100 -118
Vietnam 112 - 123
Filipina 129 - 105
Timor Leste 143 - 113
Laos 154 - 160
Cambodia 164 - 167

Tahniah SPRM!

Anonymous said...

syiah iran bekal senjata pd pejuang palestine..bg roket tembak israel..syiah iran tembak drone us....sunnah umno rembat duit rakyat..rembat tanah jual pd cina..

Melayu Perak said...

mengata dulang paku serpih...
mengata orang PR yang lebih...

siapa MB Perak yang jual tanah kat cina dulu....

bagi bukti Umno rembat duit rakyat dan tanah...yang MB selangor rembat duit rakyat beli bas mewah ko tak nampak.....

Anonymous said...



Ideologi sekular umno lg membahayakan akidah... sampai tahap anti sunnah & anti hudud .......


Fatulbari patut ajaq samseng2 umno tu.... berakidah yg betul dulu..... sebelum komen orang lain......


Melayu Perak said...

bukankah pas anti sunnah....menyamakan Nabi s.a.w macam budak kampung..????

bukankah pas anti hudud....bukti hudud hanyalah 0.0001 % dari islam kata hadi bongok....

Otak geliga said...

ada sesiapa forumer di sini yg SOKONG SYIAH?.....nyatakanlah dgn BERANI kalau percaya dgn fahaman Syiah....buat apa malu2...menyorok di belakang nama PAS?

Otak geliga said...

org bagi senjata sbb MUSUHnya sama.....ZIONIS

kalau ZIONIS tak da, Syiah la amik tpt ZIONIS

baru bagi senjata dah percaya BULAT2....kenapa SENANG sgt nak diTIPU?

Melayu Perak said...

Pemuda BN Pulau Pinang mempelawa Ketua Menteri Lim Guan Eng untuk mengadakan dialog bagi membincangkan isu penjualan tanah di Taman Manggis.

Timbalan Ketua Pemuda BN Shaik Hussein Mydin berkata penjelasan itu sangat diperlukan kerana isu itu berkait rapat dengan kepentingan rakyat miskin di negeri ini, di samping menimbulkan persoalan tentang integriti Lim dalam menguruskan penjualan tanah berkenaan.

"Buat dialog...supaya saya dan H'ng Khoon Leng (Naib Pengerusi Pemuda Gerakan negeri) yang dihantar surat untuk disaman oleh Lim boleh berdialog dengan beliau (isu Taman Manggis).

"Dialog itu mesti diadakan di hadapan media supaya saya dan wartawan boleh mengutarakan soalan. Ini kerana banyak sangat soalan saya dan BN berhubung isu itu yang beliau (Lim) belum jawab," katanya pada sidang akhbar di pejabat BN di Georgetown hari ini.

Akhbar melaporkan Shaik yang juga ketua Pemuda Umno negeri diminta supaya meminta maaf dan menarik kenyataan yang dianggap fitnah terhadap Lim yang dibuat pada 5 Okt lepas, dalam tempoh tujuh hari bermula semalam. Dia didapati mengeluarkan kenyataan ketua menteri itu menerima rasuah daripada Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC) pada sidang media.

Shaik berkata jika pada dialog itu ketua menteri dapat buktikan bahawa dirinya tidak menerima rasuah sepertimana kenyataan beliau (Shaik) sebelum ini, beliau bersedia meminta maaf secara terbuka.

"Tetapi jika ketua menteri gagal, Lim perlu membuat pengakuan secara terbuka dan saya beri ketua menteri tempoh seminggu untuk membuat keputusan dialog itu akan diadakan bila dan di mana," katanya.

Sebelum ini, Shaik dilaporkan sebuah portal berita, membuat kenyataan ketua menteri menerima suapan daripada KLIDC bagi membolehkan KLIDC memenangi tender bagi membina sebuah hospital di Taman Manggis.

Isu Taman Manggis hangat diperkatakan sebelum ini apabila BN meminta daripada kerajaan negeri untuk membeli tapak itu bagi membina rumah orang miskin.

Pada masa sama, KLIDC juga dikatakan berhasrat membeli tanah berkenaan untuk membina sebuah hospital swasta. -Bernama

** Beranikah Guan Eng sahut cabaran Pemuda BN Pulau Pinang untuk berdialog??...

dah le ambik deposit dari bn...tanah dijual kepada klidc

Melayu Ultra said...

Ramainya yang mengaku ISLAM tapi suka terima fitnah dan buat fitnah..

Apa yang nak diherankan... hati dah gelap, jiwa dah mati.. penyakit hati akan menutup segala kebenaran..

Ya Allah! Jauhkanlah kami dari penyakit hati...

ABU!! ALLAH bersama UMNO!

In Syaa Allah...

Anonymous said...


bila masa umno anti-fitnah?

the king of conspirator is umno leader (exPM MADEY)!.. yg didokong oleh konspirator2/ agen2 yg lain

usin said...

anon 9:33pm,
sila buktikan umno itu sekular. anda hanya reti menuduh tanpa sebarang fakta, bukti, eviden yg membolehkan org percaya. hanya tuduhan, tuduhan dan tuduhan semata-mata. itu saja yg anda boleh buat? terus terang sahajalah bahawa anda memang tiada satu bukti apapun. cuma kerana keras hati anda, rasa sakit hati anda, totok tegar anda kepada pakatan menyebabkan anda tergamak meluahkan kekotoran hati anda dalam bentuk tulisan. sebenarnya apa yg anda tulis itu menunjukkan daya intelek anda yg berada pada par paling bawah. taraf budak belum masuk tadika. anda ada hak menulis kerana kerajaan yg org2 seperti anda tuduh zalim ini tak akan mengambil sebarang tindakan atas nama kebebasan berpendapat dan demokrasi, tp jgnlah sampai org melihat anda seperti seorg penulis bodoh, bebal dan kurang akal.

Anonymous said...

Syiah@sial pas bg tanah pada cina 999 tahun..takan dh lupa kot.

Anonymous said...

Megtelt a Liszt Ferenc repülőtér várója, az emberek idegesen fogadták a hírt, hogy az irányítótoronyban jelentkezett hiba miatt a reptér pénteken éjfélig biztosan zárva tart – jelentette a helyszínről a Hír Televízió tudósítója. A lezárás nyolcvan járatot érint.

Humaira said...

Jgn di layan pencacai pas..dorang ni semua anjing suruhan dap jer...kalau betul nk buat hudud ala pas kenapa xbuat skrg...skrg bkn zaman mahathir kalau pas pis pus dok kate mahathir yg xbg buat....dorang nie retorik je lebih tapi sebenarnya pas pis pus ni lembik mcm kuih tart bile kene sergah dgn dap....pas dulu kini dan selamanya lembu dap

Anonymous said...

Ideologi sekular umno lg membahayakan akidah... sampai tahap anti sunnah & anti hudud ......
.....................................................................
Dimana sekularnya UMNO? Dimana buktinya UMNO anti sunnah dan anti hudud?

Anonymous said...

the king of conspirator is umno leader (exPM MADEY)!..
......................................................................
Boleh tuan berikan satu contoh konspirasi Tun M? Dan sokong dgn bukti berbentuk kronologi peristiwa, utk renungan sy dan rakan-rakan didalam UMNO.

komandomelayu said...

Konspirasi kepala hotak kau!

Kalau tak kerana Tun M kau internet pun tak kenal!

Anonymous said...



Umno minta bukti yg mereka sekular ? Heeeee. .... dasar Abdullah bi Ubay, chief munafikin tu mana pernah sedar & mengaku yg mereka ni anti-Islamis,bahkan mereka solat dibelakang Rasululllah setiap waktu, makan minum bersama orang Muslim, mereka bina masjid dirar, berjihad dlm barisan Islam, TAPI sekadar tunjuk2 saja!

Dihati munafikin adalah penuh dengar keraguan terhadap Islam.......


Anonymous said...

Dihati munafikin adalah penuh dengar keraguan terhadap Islam......
.....................................................................
Dan bagaimana tuan boleh mengetahui isi hati seseorg muslim yg lain?

Anonymous said...



Hari ni yg ragu-ragu dengan Islam tu ..... adalah penganut ajaran sekular ...... mana2 orang Islam yg menganut sekular tu kena semak betul2 sokongan mereka kepada ketua2 parti sekular ...... sekular asiobiah umno tu dah terbukti ... 55 tahun tak berapa gemar Islam syumul..... Islam tempelan tu adala. ... itu pun pegi-balik Mekah..... halal haram .tak ketahuan...... tudung kepala yg skit tu pun masih liat nak taati peri tach Allah..... tpi munafik2 sekular ni lagak alim melebihi ulamak!

Bersatulah seluruh umat Islam dalam wadah politik Islam yg jelas Dan konsisten. ...... Untuk masa kini dalam kontek Malaysia.... adalah Pas....

Kita menang kan seluruh kepimpinan Islamis untuk merealisasikan Harappa ummah & amanah Allah azzawajjalla! Amiiin.

Pru13 untuk PAS .. bersama PR.



Anonymous said...


Anon 9.50

Hati yg Munafik.... terzahir melalui PERKATAAN , PERBUATAN, AKHLAK KELAKUAN, AMALAN, KEPUTUSAN & TINDAKAN yg semamngnya jelas mengkhianati ajaran Allah, Rasul & Islam.......

Sebab itu Allah. .... Akan hukum para munafik ni lebih awal dr ahli kafir mutlak Dan kekal dalam neraka bersama kafir selama2nya......


Anonymous said...

Hati yg Munafik.... terzahir melalui PERKATAAN , PERBUATAN, AKHLAK KELAKUAN, AMALAN, KEPUTUSAN & TINDAKAN yg semamngnya jelas mengkhianati ajaran Allah, Rasul & Islam....
.....................................................................
Apa dia perkataan, perbuatan, akhlak, kelakuan, amalan, keputusan dan tindakan yg dilakukan oleh UMNO itu?

Anonymous said...

Bersatulah seluruh umat Islam dalam wadah politik Islam yg jelas Dan konsisten. ...
..................................................................
Bagaimana mahu bersatu jika kerajaan perpaduan yg dicadangakn oleh kepimpinan PAS sendiri ditolak?

Pekong Pondan said...

Whatever happen in Malaysia, election, crime, accidents, entertainments and other shit - - - Anwar still put his dirty pathetic dongle into Saifuls shithole.

Homosexual and Sodomy Must Never be accepted.

Soo...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

55 tahun tak berapa gemar Islam syumul...
....................................................................
Sy pernah menyokong PAS dahulu dan kenyataan yg sama itu juga pernah sy keluarkan. Tetapi sy malu utk berdebat tentang perkara ini tuan. Kerana pembentukan negara islam yg syumul terletak kpd tindakan dan pengamalan, bukan hanya pd ceramah dan slogan.

Anonymous said...

Hari ni yg ragu-ragu dengan Islam tu ..... adalah penganut ajaran sekular
.....................................................................
Sy tidak pernah ragu kpd islam tuan. Dan sy amat yakin rakan-rakan dlm UMNO juga tidak pernah ragu tentang islam. Tetapi yg meragukan sy ialah kemampuan PAS utk membentuk sebuah negara islam yg lebih baik dr UMNO. Mungkin keraguan sy ini dikongsi bersama dgn rakan-rakan penyokong PAS yg lain juga.

Anonymous said...

rakan-rakan penyokong PAS yg lain juga
..................................................................
Maaf tersilap tulis. yg sy maksudkan ialah "rakan-rakan penyokong UMNO yg lain"

Anonymous said...


Perjuangan pas bukan utk islam, perjuangan yg jelas sekarang utk ke Putrajaya.

Bersatulah umat islam kerana islam.


Melayu Perak said...

sekular tuh maknanya pemerintahan dan bab-bab berkaitan agama diasingkan....

tak boleh bercampur.....

mana mungkin sekular kalau pemerintahan menerapkan unsur islam seperti perbankan islam,kewangan islam,perubatan islam,undang-undang islam,perundangan syarie,penghalalan amalan seperti insurans dan sekuriti dan persidangan politik islam,dan banyak lagi

Anonymous said...

คนมาเลย์โง่เหมือนวัว

.

Anonymous said...

Bile pulak UMNO anti sunh? Bile pulak anti hudud?
Itu semua persepsi yg buruk ditaman oleh pemimpin PR kat macai mcm kau.. Siapa yg wujudkn politik kebencian? Jwapanya PR. Siapa yg bg doa kehancuran untk saudara seislam sndiri? Jwpanya sebilangan pemimpin PAS. Itu ke cara islam sbnr? Ni la antara umat akhir zaman apabila mereka mengaku lebeh islam tetapi
Dlm x sdr, mereka sendiri tidak mengamalkan islam 2 sndiri dan membwa kpada perpecahan dgn hasutan politik kebencian melalu fitnah.

Anonymous said...

Konspirasi ape dia buat?

PR menipu rakyat terang2 kau x nampak ke?

Anonymous said...


Umno seing berdolak-dalik bila isu hukum hakam Islam... dolak dalik - cipta alasan hanya kerja setan & munafik.
........


undang2 syariat umno
hukum zina= 6 sebatan.
mencuri= ikut undang2 kanun jenayah
judi=???
minum arak=??
murtad=????

Anonymous said...



syiah Iran lebih baik dalam perlaksanaan syariat berbanding kerajaan umno msia yg menakut2 rakyat jika laksanakan hudud....

hipokrit sekular umno terlalu jelas..

tiada sebab bg yg beriman nk bersengkongkol dengan umno .....



komandomelayu said...

1228

Kau tu hukum hudud tau sebut di mulut tapi pelaksanaan haram tak paham2 mcm mana nk buat mcm tok garu 22 tahun pegang kelantan kenapa dia tk mampu buat?

Kalu tak tau pasal hukum islam hudud &qisas secara mendalam jgn main tuduh org lain sekular atau murtad!
Timbalan presiden pas ko main bini org apsal ko tak hukum?nuar meliwat berjubo pelacor pasal apa parti islam sokong?

komandomelayu said...

1232

Kau pindah pegi iran la! bodo!

Anonymous said...




Jika dah ada system bank Islam yg dibangga2kan oleh umno itu ( hasil usaha musuh umno hari ni ), mengapa dalam pentadbiran Kerajaan pusat hari ini masih berurusan dgn system bank berunsur riba' dan unIslamic?

Sepatutnya, bank berorientasi riba', kapitalis & unIslamic ni di khaskan pilhan kepada rakyat yg bukan Islam saja....... orang Islam wajib sistem Islam dalam apa urusannya kecuali tiada instrument yg Islamic sebagai alternatif ......

Masih kah umno berdolakdalik mengamalkan & pertahankan sistem yg unIslamic?



dYLL said...

Anon 9.54 AM...Anda jgn menilai keIslaman org PAS hanya dgn serban dan tudung labuh...tapi anda tengok sendiri perangai/kelakuan yg ditunjukan... melawan pemerintah, menfitnah, maki-hamun org yg tak sehaluan... inikan Islam org PAS... sungguh memalukan...

Ibadah haji org UMNO tak perlu ditayang2, diri sendiri dgn ALLAH... tapi or PAS tunjuk alim terlebih alim... bertudung atau tidak dosa sendiri dgn ALLAH tak da bersangkut-paut dgn org...

Jgn suka mengutuk aje, buat habis air liur... org PAS pergi haji ada TH yg pas buat ke???.. sebab tu jgn suka mengata... tumpang apa yg UMNO usahakan tapi tak pandai berterima kasih, malah mengutuk aje.... MALUUUUU..........CERMIN DIRI.....OK...

Anonymous said...




Komen bodo melayu 1245

Ko tk nk pindah ke pindah dari bumi ciptaan bila puak ko tu...asyik lawan hukum ALlah Dan puja undang2 makhlok n kafir saja...


komandomelayu said...

1253

Ada ke pas yg bangunkan sistem perbankan islam?
UMNO ada ke paksa ko ke bapak ko guna sistem riba?
Bank islam, bank muamalat,sukuk,mudharabah,universiti islam UIA,USIM,KUSZA,IKIM,ISIS,TAKAFUL SAPA YG TUBUH?

UMNO!!!

Pas tubuh apa?
Jawab la bahalol!!

Anonymous said...

Dengar cerita Datuk Zahrain join UMNO balik . Datuk Zaharin dulu UMNO , lepas tuu lompat masuk PKR . Lepas tu keluar PKR dan jadi Bebas .

komandomelayu said...

Anon 102

Kau ada dgr aku lawan hukum ALLAH pastu puja hukum manusia?

Apasal bumi ni milik parti pas saja?

Lebih baik kau makan babi dari makan daging mak bapak kau la bodo!

Anonymous said...

OK ... biar aku jawab komando melayu . PAS tubuh tabung memali dan bermacam macam tabung lagi . kah kah

Anonymous said...

12:28

Hello mangkok karat meh sini aku polish sikit ko punya otak!

Undang2 Syariat PAS.....!

Pengasas PAS Kelantan(bekas setiausa PAS Kelantan) Wan Ismail Wan Ahmad 86 memberitahu kepincangan Kanun Jenayah 1993 atau lebih di kenali hukum hudud PAS yng tidak adil.

Contohnya,
seorang yg telah mengaku bersalah kerana berzina dan membawa 4 orang saksi.Sekiranya dalam tempoh 14'hari jika salah seorang saksi menarik balik kenyataan maka perogol akan terlepas sebaliknya 3 saksi lain yng tidak mengubah pedirian akan di sebat 80 kali.
(rasanya mana lebih adil dgn undang2 civil yng sedia ada?)

Nasib mangsa yng kena rogol ko carilah sendiri
supaya otak ko tak basi!

12:28 klu ada kes rogol melibatkan keluarga korang rujuklah undang hudud PAS yng korang agongkan itu. Tentunya korang akan mendapat keadilan sewajarnya hahahahah.


pssssst cakap memang lah senang.Apapun aku tak menolak hudud islam ttp aku tidak boleh terima hudud PAS.Dengar2 hudud PAS boleh taram punggung bini...perghhhhh Anwar mesti suka part ni khihihihi.



EXPKR

Anonymous said...

Relex bro komandomelayu yng gagah perkasa..

PAS ada tubuhkan apa?

Adaaaaa.....

PAS telah tubuhkan Tabung Memali mengikut perbankan islam.Tabung Memali tak beza jauhnya dng sistem yng diamalkan oleh Tabung Haji.Perbezaanya hanya sedikit klu keuntungan di tabung haji di kongsi bersama dengan penyimpan pada setiap tahun ttp keuntungan Tabung Memali di songlap oleh pemimpin PAS ahakahakahk!!!

Bukan aku yng kata Cikgu Non atau C.N Aghfani(orang kuat PAS) yng kata kwang..kwang..kwang!

EXPKR

Anonymous said...

Antara kesesatan Nik Azis ni adalah apabila dia berkata semua orang dan agama boleh gunakan nama Allah. Jadi soalan disini :

1. Adakah berhala yang disembah oleh orang India, Cina, dan Kristian itu boleh di panggil Allah.

2. Orang kristian ada konsep triniti, Tuhan, Anak Tuhan dan Roh Kudus. Sedangkan Surah Al Ikhlas itu terang menyatakan bahawa Allah itu satu, Allah itu tidak beranak dan diperanakan.

Dia juga berkata bahawa Rasulullah itu hanya mulia apabila diangkat menjadi Rasul dan berusia 40 tahun. Semasa kecil Rasulullah itu hanya seperti kanak-kanak yang lain. Sedang tanda-tanda kemulaian dan kerasulan baginda telah disebutkan semenjak baginda belum lahir lagi dan disebut didalam kitab-kitab agama tauhid yang lain. Baginda juga digelar sebagai Al Amin semasa kecil lagi. Ada sejarah menceritakan bahawa paderi agama Nasrani telah melihat tanda Kenabian Baginda semasa baginda kecil lagi.

Si tua kutuk ni lah juga yang mengatakan bahawa Allah SWT juga mencarut. Sedangkan kita semua dibesarkan dengan ucapan hanya yang baik dari Allah dan yang buruk itu dari kita sendiri.

Kini Dulu dan Selamanya si tua kutuk ni juga lah tukang adjust FATWA.

Kesian si tua kutuk ni makin lama makin songsang.

Anonymous said...

12:32

Cer ko citer sikir berdasarkan fakta. ..
klu penguatkuasaan syariah syiah di iran masih tidak dapat membendung pengedaran dan penagihan dadah,rogol,bunuh,pelacuran adakah itu satu kejayaan undang2?

Tak tau apa2 perkembangan jenayah di Iran lebih baik diam supaya ko tak nampak bodoh k!


EXPKR


Anonymous said...



Malaysia dibawah UMNO adalah terkenal sebagai hub-DADAH , hub-JUDI Kasino, hub-KILANG ARAK(legasi UMNO), hub-HIBURAN (agenda baru najib), hub-PELACUR, hub-Pendatang Haram,hub-GANGSTER/ MAFIA/ ALONG, ......


HEBAT2... UMNO... sebab tu melayu2 kaki rasuah, kaki maksiat, kaki samseng,... amat puja UMNO yg merupakan pelindung kpd kedurjanaan mereka....

Madey kata: umno parti setan yg dikenali! ... kah kah kah...

ABU...pd PRU13


Anonymous said...


UMNO wujud "Skuad Pemuda Pengganas & Samseng" -- kaki pukul orang PAS?


DARAH MUJAHIDDIN PAS TERTUMPAH HASIL KEKEJAMAN UMNO

" Selain Said, dua lagi penduduk kampung Kamaruddin Mohamad, 70, dan Musa Zakaria, 61, juga senada dengan ketua kampung mereka itu dan menuduh Umno yang memulakan provokasi.

“Sudahlah bawa orang luar, lepas itu buat kacau hinggakan ada yang cedera dipukul dan ditikam,” kata Kamaruddin yang mengecam tindakan pemuda Umno pada malam itu.

Dalam insiden malam itu, seorang pemuda Md Akasyah Md Yunos, 37, telah ditikam pada bahunya dan telah membuat satu laporan polis di ibu pejabat polis daerah Gombak selepas kejadian malam itu."

Anonymous said...



PENGGANAS/SAMSENG ASOBIAH UMNO

PETALING JAYA, 8 Dis — Sekumpulan penduduk tampil dalam satu sidang media hari ini bagi memberikan cerita sebenar kejadian yang berlaku semasa kekecohan pada malam ceramah Jelajah Merdeka Rakyat oleh Pakatan Rakyat (PR) pada 4 Disember di Gombak, Selangor.

Wakil kumpulan tersebut Said Zakaria, 57, yang juga merupakan ketua Kampung Gombak Utara, mendakwa insiden tersebut didalangi Umno dan menyalahkan parti tersebut kerana menyebabkan nama kampung tercemar.

“Apa yang saya lihat malam kejadian, separuh dari sekumpulan 200 orang Pemuda Umno membuat bising, membaling batu dan menyerang petugas serta penjaja pada malam insiden tersebut,” kata Said dalam satu sidang media di ibu pejabat PKR pagi tadi.

Said Zakaria (kiri kedua) semasa sidang media hari ini, di iringi oleh (dari kiri) Kamaruddin Mohamad, Adun Batu Caves Amirudin bin Shari, dan Musa Zakaria.
Menurut Said lagi, rata-rata yang membuat kecoh pada malam itu bukan penduduk kampung sebaliknya orang luar yang dibawa oleh ketua pemuda Umno Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omardin.

“Malahan, mereka (pemuda Umno) yang hadir malam itu adalah orang luar yang dibawa oleh ketua pemuda Gombak (Megat) dengan tujuan menghalang ceramah ceramah daripada pimpinan Pakatan.

“Justeru kami menolak dakwaan bahawa kekacauan itu dibuat oleh orang kampung kerana menolak kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim dan lain-lain,” tambah beliau.


Anonymous said...


UMNO TEGAK ATAS KEZALIMAN

Insiden serangan ke atas ceramah PR ini bukan yang pertama, sebelum ini di Lembah Pantai turut berlaku kejadian sama apabila ceramah ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dibaling batu sehingga menyebabkan ada hadirin yang tercedera.

Bas Jelajah Merdeka Rakyat yang membawa pemimpin Anwar dan pemimpin PKR berceramah ke seluruh negara turut menjadi mangsa apabila beberapa kali disimbah dengan cat dan dibaling batu.

-------

Kita tunggu & lihat apa tindakan & keadilan pihak PDRM & berkuasa layan isu PENGGANAS2@PEJENAYAH2 UMNO nih!

Anonymous said...




pru13 ABU... tolak PENGGANAS, PENJENAYAH, PENINDAS, SAMSENG UMNO... juga tolak PERASUAH, PENIPU, PEMBAZIR harta rakyat!

pilih melayu soleh & berjuang untuk rakyat .....




Anonymous said...

Mari lah kita ingat-mengingati :

1 undi utk PKR bermaksud satu undi untuk kerosakan akidah, kerosakan umat dan akhlak.

1 undi utk PAS bermakna satu undi untk perpecahan.

1 undi utk DAP bermakna satu undi penindasan keatas bangsa tercinta.

1 undi utk UMNO dan BN adalah satu undi untk keselamatan akidah org islam.

1 undi utk BN adalah satu undi utk perpaduan bangsa m'sia, kekuatan umat dan pembelaan bangsa m'sia.

Kebenaran pahit utk di telan.

Anonymous said...

3:12

fakta ko kurang lengkap ar...
ko kena tambah Kelantan di bawah pemerintahan PAS menjadi hub penyakit hiv di Malaysia
ahak..ahak..ahak..ahak

Ada lagi...

Hub patung terbesar di Asia Tenggara..

Eh ada lagi ar....

Hub ajaran hudud PAS
hahahahahaha

Aik ada banyak lagi rupanya...

Hub ladang rakyat..
Hub kambing jamnahusampari ekekekekr
Hub boleh dapat tiket pegi syurga
Hub rakyat minum air lumpur
Ohoks ohoks ohok..
terbatuk ar bab cerita hub air tercemar nie.


yng berikutnya korang sambung la. .


EXPKR


Anonymous said...

"pilih melayu soleh & berjuang untuk rakyat ....."

December 8, 2012 3:33 PM

====================================

kah...kah...kah....

Siapa melayu soleh & berjuang utk rakyat tu....
Anwar Ibrahim Al Juburi ? Nabi Pork Nik Aziz ? Hadi Video Besi ? Mat Sabu Lendir Normah 121? Nurul Al Murtad ? Prof Dr Mahfudz ? Father Khalid Samad Gereja ? Azmin Ali Aiskrim ? Siapa ?

kah...kah...kah...

Anonymous said...

阿基諾在總統公告中準許地方政府把各自募集的救災資金用於救災行動,並對受災地區的基本物資和商品實施價格控制,防止商販囤積居奇。他要求所有政府部門和相關機構根據現有的行動計劃、指示和命令,積極投入災區醫療救助、救濟和重建工作,並要求貸款機構通過合作社或人民團體向受災最嚴重的災民提供零利率貸款。

Anonymous said...


Terroris UMNO sedang mengganas di gombak sekarang ?

Hapuskan terroris rasis umno/Mca/mic tanggung jawab bersama ....... Pru13 tetap ABU.

Anonymous said...



Awas, jauhi terroris RASIS umno/bn ......... bisa membunuh diri, keluarga dan harapan masa depan negara anda!


komandomelayu said...

Mana pergi keturunan kiai saleh dan kambing pkr iran ?

komandomelayu said...

627

Kalau Kau nak bagi anak ke ,adik ke,mak ke,nenek kau kat nuar @ cina dap untuk dijubor silakan!

TAPI KALAU KAU NAK SERAH AGAMA DAN BANGSA UNTUK DILACORKAN KPD CINA DAP MEMANG KAU BODO HARAMJADAH !

Anonymous said...

6:27

AWAS jauhi pemimpin PAS!!!!!!!

Nanti bini anda kena masuk bilik 121....bisa jadi dayus!

Awas jauhi pemimpin PKR!!!!

Nanti bini anda kena kaunseling jam 3pagi...bisa jadi isem!

Awas jauhi pemimpin DAP..kerana anda bisa di sumpah suka makan daging babi(Timbalan Presiden PAS rela makan babi:Kenyataan mat Sabu di hadapan penyokong DAP).

AWAS.....Chelako...celako...celako!

EXPKR

Anonymous said...

PENGGANAS/SAMSENG ASOBIAH UMNO

PETALING JAYA, 8 Dis — Sekumpulan penduduk tampil dalam satu sidang...
......................................................................
Sy hairan mengapa menganjurkan himpunan berdekatan dgn bilik gerakan UMNO. Sudah habiskah kawasan lapang yg lain di Gombak? Pemimpin yg bijak pasti boleh menjangka akibatnya. Analoginya mudah. Tuan-tuan yg menyokong PR, tetapi memberikan komen didalam blog ini yg pro kerjaan, adakah tuan mengharapkan penyokong kerajaan di dlm blog ini akan hanya berdiam melihat komen-komen dr tuan? Lebih-lebih lagi komen yg mengandungi tulisan-tulisan yg tidak sopan? Sy kira tuan penyokong PR pasti boleh menjangka komen balas yg juga tidak sopan dr penyokong kerajaan. Begitu juga keadaan di Gombak.

Bila penganjur mengadakan himpunan berdekatan dgn bilik gerakan UMNO, sy hairan bagaimana penganjur tidak boleh menjangka tindak balas dr penyokong UMNO disitu?

Anonymous said...

Awas, jauhi terroris RASIS umno/bn ......... bisa membunuh diri, keluarga dan harapan masa depan negara anda!
..................................................................
Tuan punya anak ataupun adik atau pun keluarga yg masih bersekolah lagi? Jika ada, sy mohon tuan menjauhkan mereka dr sekolah yg dibina oleh kerajaan UMNO/BN skrg. Ditakuti anak-anak tuan akan menjadi teroris.

Anonymous said...

kah kah kah ... melayu sama melayu begadoh . Memang melayu bodoh macam lembu .

Anonymous said...

bomo siam da datang balik ke?

Anonymous said...



LEGASI WARISAN TERRORIS ASOBIAH UMNO!

dulu tahun 1985.. terroris UMNO pukul sampai mati arwah osman petugas PAS di Felda lubuk merbau....

peristiwa bagaimana tragedi paling memilukan di Padang Terap.

Sehari sebelum hari pengundian, dilaporkan berlaku pertumpahan darah melibatkan lebih 200 orang ahli Umno dan petugas jentera PAS di Felda Lubuk Merbau yang dianggap kawasan paling ramai bilangan pengundi berdaftar berakhir dengan satu kematian iaitu seorang penyokong PAS, Osman Talib dan puluhan lagi dikatakan ditimpa kecederaan akibat penggunaaan objek tajam.

APA TINDAKAN POLIS TERHADAP TERRORIS UMNO NI?

JIKA YG MEMBUNUH ITU Orang PAS AKU YAKIN- 100 tahun umno, tv3, um, bh, dll akan ulangkannya & polis akan bertindak dengan ganas sekali termasuk salah guna ISA!

Itulah zalim & korupnya kerajaan UMNO yg cuba lari dari tanggungjawab merusakkan umat sendiri demi kuasa sekular kapitalis UMNO ini!


"PRU13... KO UMNO, BN KO! Amiin!"


Anonymous said...

dulu tahun 1985.. terroris UMNO...
...................................................................
Ini yg sy perolehi dlm wikipedia dan sy faham rujukan dr wikipedia ini tidak berapa tepat. Apa yg menarik dlm catatan wikipedia itu ialah kenyataan ahli parlimen Jerai, Ismail Arshad yg menjelaskan bahawa pada tahun 1985 hanya terdapat 3000 pengundi di Lubuk Merbau dan hanya 4 keluarga sahaja yang menyokong parti PAS. Orang ramai datang adalah orang yang dimport masuk ke sana. Ini versi dr wikipedia dan sy faham ianya tidak boleh dijadikan rujukan yg sahih. Mungkin tuan ada versi lain yg boleh dikongsi bersama.

komandomelayu said...

1051

MEMANG PATUT DIPUKUL ORG PAS KERANA BIADAP KPD AGAMA DAN BANGSA!

LAGIPUN KORANG KAN DH KONFOM MASUK SURGA!

Anonymous said...

Aku sokong komandomelayu gagahperkasa!

Memang patut mereka di kasari.
Alangkan di bagi tindakan keras pun mereka menyokong dan bekerjasama dgn Ambiga pengerusi hak untuk murtad.

Bayangkan kalau berlembut dengan pengkhianat
ni semua....hancussssssss.!!!

Contoh terbaik kes Nurul Izah!

Anonymous said...

11.10

Ko nie prejudis sangat ar.

Kematian seorang penyokong PAS mendapat liputan secara luar biasa dari media kerajaan dalam bersih 2 per!

Ingat lagi nama Suhardi Mohd Isa?
Berlakon mati mcm orng beriman depan puduraya.Rupanya tak mampus2 sebab malaikat

Anonymous said...

MINTAK GAP KUAR ARTIKEL KHAS


NAK MINTA BAIK PUNYA ARTIKEL...MENGGURIS PERASSSAAAN PUNYA
BUAT RAKYAT PEKERJA PETRONAS...

AKU NAK BALUN ORG NI..

BARU2 Ni balik kg..tak sedar diuntung punya melayu

berapa byk peluang pekerjaan utk bumi dgn hasil projek petronas...


DPT BELI KETE..BELI OMAH ..KAWIN ..BINI ANAK PUN MENTEDARAH

ini kejayaan kerajaan bn la mangkok

bukan k.pas or k.pkr la mangkok terhayun betui...melayu bengap betui

Anonymous said...

PAS kena bersihkan parti dari orang yang berfahaman syiah kerana jelas bukan dari ajaran islam..jgn kerana kuasa tutup sebelah mata..lagi fahaman plural yang didokong oleh anuar ibrahim kata agama semua sama siap bawa masuk bj habiebi untuk mengatakan agama plural telah lama bertapak dimalaysia..malaysia tiada kahwin pancasila..x macam indon lain kepercayaan boleh kahwin dengan islam..zaman khalifah umar alkhattab perkara ini telah dimansuhkan..dan telah diguna pakai aswj..apalah kita nak dibandingkan dengan khalifah umar r.a ini seorang yang nabi s.a.w sendiri mengatakan andai ada lagi nabi setelah baginda nescaya umar lah orng yang layak..akidah bukan permainan..islam yang haq wajib dipertahankan

otai JB said...

Golongan pencacai ni bodoh tahap gaban. ini lah krn terlalu banyak minum air jampi ularrmak bisu horomm din

Anonymous said...


BOLEHKAH MUSLIM BERSUBAHAT DENGAN PARTI SETAN & ZALIM UMNO?

sememangnya asobiah melayu umno akan sokong para pengganas umno demi parti walaupun membunuh/ mencederakan bangsa sendiri di Memali, Lubuk Merbau, Batu Buruk, Pantai Dalam, ..dll... dan terkini di Gombak!

alhamdulillah aku berlepas diri dari bersekongkol dengan terroris UMNO!

ko umno, bn ko!



otai JB said...

Syiah syria bunuh muslim al-sunah waljamaah setiap hari dgn sokongan pas melalui mat sabu. Cuba cow nafikan kalau apa yg aku tulis tak betul

Anonymous said...


anon 11.50... bersihkan akidah puak2 jahil umno dari ideologi sekular ... khurafat & syirik dlm umno ko dulu ... sebelum ko menyalak ke PAS!

tanya UFB macamana nak faham politik sekular Vs politik Islam...

atau hang habag kat ostaz2 dalam umno tu banyakkan dakwah & tarbiyah UMNO dari sebuk dok berebut projek dan habuan duniawi...

kakakakakakakaahh.... kontoi budak2 upahan umno ni...

otai JB said...

piiirah nak cita pasal negara islam, selama pas perintah kelantan, dah brpe banyak masjid yg dibina. Islam pas hanya kosmetik saja. Org bodoh macam lu je yg percaya dgn pasberg

Ahmad Z said...

Hallo lembu pas, cow nak wajibkan org islam guna perbankan islam ya ? Cuba cow cite apakahal pula yg anak puaka sinurul yg meyokang org melayu berhak menukar agama.

otai JB said...

Sikit aku tambah, tubuh tabung memali, pastu dia rembat duit atas nama isle

otai JB said...

Ni zaman sains & teknology , kau ingat org percaya berita kat haprakkah tu. Kat tabloit tu semua berita tak betul kecuali ubat kuat dan keras utk lelaki. Sudah-sudah la dgn cerita dongeng tu

otai JB said...

Betol aku sokong, kita pilih anwar jd PM.
hanya nuar je yg ada pengalaman main lelaki gan pompuan, lagipon kote nuar besar

otai JB said...

Kau tulis ape ni

otai JB said...

Masuk sorge? sorge dunia je bro, mcm iman dia tu sinuar. Sorge duniakan memantat

Anonymous said...

Woi gila!kau mesti dak kecik or bdak skolah yg bodo kan?xmatang langsung bila bercakap..sme macam ulama sanjungan kau 2..

Anonymous said...

mohon link semula
http:///wicararumi.blogspot.com
tajuk kenapa muhammar ghadaffi dibunuh ..teori konspirasi??

Anonymous said...



otai umno @ unta umno .... tak boleh pakai.. kaki rasuah!

Anonymous said...

bodo punya nik aziz

Anonymous said...

bodo punya nik ajis

Anonymous said...

Pencacai2 pas ni dah yakin bebenor syurga dah dekat sangat atas kepala mereka. Tu yang pandang orang takde mata. Sangka puak dia je yang mulia. Bongkak! Sombong bodoh!

Anonymous said...

BOLEHKAH MUSLIM BERSUBAHAT DENGAN PARTI SETAN & ZALIM UMNO?
.....................................................................
Atas hujah apa tuan melabel UMNO sbg parti setan dan zalim?

Anonymous said...


HUJJAH Nabi MADEY- umno parti setan yg dikenali,


UMno -- zalim:

tahanan ISA, AUKU,..

pembunuhan memali, lubuk merbau, jalil ibrahim (bmf scandal),altantuya (scorpene), dll ..
tanah melayu chubadak, ..

dll




Anonymous said...

UMno -- zalim:

tahanan ISA, AUKU...
.....................................................................
Tiada yg dihukum mati dlm melalui tahanan ISA. Malah skrg ada bekas tahanan ISA yg bergelar senator.

Anonymous said...

Apa citer gangguan di ceramah Pakatan Rakyat di Gombak tempohari..siapa yang jadi samseng tahi kucing sebenarnya.Cukup-cukup la,jangan diganggu ceramah Pakatan Rakyat lagi.Gentleman la bro.

Anonymous said...

Sama juga keadaannya dgn gangguan semasa ceramah YB Zulkifli Nordin

Anonymous said...

PAS? PAS tu apa? Sejenis najis berat ke? Ahaks.PAS nak perintah Malaysia? Duduk bawah kaki DAPig je la nanti!

Anonymous said...

utk maklumn sume.. iran syiah ni tlh brpakat dgn u.s dn israel utk musnahkn ahli sunnah. pakatan mereka ialah mencipta persepsi bhw hanya iran yg berani menentg israel.
di iran sahabt nabi dibenci dn dihina. nama sahabat nabi diletak diatas lantai utk dipijak oleh org ramai.
pembunuh umar alkhattab dipuja kuburnya sbg pejuang sebenar syiah.
shbt nabi org dijamin masuk syurga tetapi org syiah membenci mereka. ini bukn ajaran nbi muhammad.bnyk lgi ajaran syiah sesat. harap org pas dpt buka minda mereka. mat sabu juga syiah tegar.

Anonymous said...

tokey konspirasi sebenar adalah babi.

Anonymous said...

konsisten? OKU DAP konsisten tolak negara islam dan hudud tu mcmne yer.
hj hadi pulak kata.. ropa2 me tiada ngara islam dlm quran.mcm ne ni.
bila ckp hudud pas kena drhem Si OKU dh kelam kabut hadi. zalim2.