Tuesday, April 9, 2013

LAAA RAFIZI RUPANYA SUKA IDE BN..TU PASAI DIA TIRU BULAT-BULAT !



Tika ini heboh di kalangan beberapa kerat pemimpin penyokong PR khususnya dari PKR yang sibuk memperkatakan dakwaan bahawa Manifesto BN bertemakan “Menepati Janji Membawa Harapan” telah meniru idea dari Manifesto PR.

Salah satu inti pati Manifesto BN yang dikatakan ditiru dari Manifesto PR ialah mengenai janji penurunan 20% hingga 30% harga kereta secara berperingkat-peringkat.

Untuk mengetahui hakikat siapa yang meniru siapa, kita perlu mengimbas kembali tahun-tahun sebelumnya kerana ia kaedah terbaik untuk mencari kebenaran.

Pada 22 Mac 2006, Kerajaan Barisan Nasional (BN) telah memperkenalkan Dasar Automatif Negara (DAN) selepas rangka pelan mengenainya diumumkan seawal 19 Oktober 2005.

Antara tujuan utama kewujudan DAN 2006 ialah mengurangkan cukai terhadap kereta-kereta import yang enjinnya di bawah 1,800cc selanjutnya meningkatkan daya saing pasaran bagi syarikat tempatan dan antarabangsa.


Kesan awal perlaksanaan dasar itu menurut analisis oleh OSK Research tika itu menyaksikan harga kereta buatan nasional telah mengalami penurunan antara RM353 hingga RM385.

Sementara kereta import jenama luar yang dipasang di negara ASEAN seperti Honda City, Nissan Sentra dan Toyota Altis pula penjimatan yang diperolehi ialah sekitar RM1,900 hingga RM4,000.

Untuk menghindari kesan buruk dasar ini kepada syarikat penjual kereta terpakai (secondhand), maka melalui DAN 2009 yang diumumkan pada 28 Oktober 2009 pula diperkenalkan Pewartaan Harga Kereta Import Terpakai bagi menangani pengisytiharan bawah harga.

Dengan langkah penambahbaikan itu, para pengusaha kereta terpakai boleh bernafas lega dan risiko perniagaan mereka rosak atau muflis dapat dikurangkan.

Contoh mudah untuk mengetahui impak positif dari DAN 2006 diikuti DAN 2009 ialah bila saat ini kita sudah dapat membeli kereta baru (VIVA 660) pada harga RM24,912.15 yang mana pada tahun 2009 harganya adalah RM28,800.00.

Pada tahun 2004, kita hanya mampu bergaya dengan kereta Kancil 660 yang harganya tika itu ialah RM25,846.00 namun dengan harga yang hampir sama pada tahun 2011 hingga sekarang kita boleh memiliki model kereta yang sedikit besar dan selesa.


Sedangkan PKR melalui Pengarah Strategiknya, Rafizi Ramli hanya mula bercakap mahu menurunkan harga kereta pada pertengahan 2012, lewat 6 tahun dari DAN 2006 yang diperkenalkan oleh Kerajaan BN.

Malah janji PR melalui manifestonya untuk meliberalisasikan harga kereta supaya sebuah kereta dapat dijual pada harga serendah RM25,000 sebenarnya sudah lama dicapai semenjak tahun 2004 lagi, tapi baru sekarang PR sibuk memperkatakannya.

Berdasarkan beberapa ringkasan fakta di atas, patutnya kita dah tahu siapa yang meniru siapa.

Apa pun tak usahlah pelik dengan sikap lembik dan lembap Rafizi Ramli dan PKR, tak berapa lama dulu pun mereka sibuk mendakwa BN mencedok idea mereka dalam hal pemberian permit individu untuk pemandu teksi, padahal sebenarnya BN sudah mula membincangkan isu permit teksi individu semenjak 1999 lagi.

Yang penting, dalam hal menikmati harga yang lebih rendah untuk apa sahaja model kereta, ia tidak semudah diperkatakan. Banyak perkara perlu dihalusi supaya ia tidak memberi impak negatif pada ekonomi negara.

BN telah berusaha semenjak 2005 lagi ke arah itu. Semua penjimatan ini tidak berlaku secara mendadak, ia berdikit-dikit yang pentingnya setiap dasar dan penambahbaikan yang dilakukan oleh Kerajaan BN mengambil kira kepentingan semua pihak.

Petikan: MyKMU.Net

26 comments:

Anonymous said...

DLM KERETA MAHAL PUN KEMALANGAN BYK BERLAKU, INIKAN PULA HARGA KERETA MURAH, KESESAKAN YANG MAHA DAHSYAT AKAN BERLAKU BILAMANA KERETA DI JALAN RAYA TERLALU BANYAK, DITAMBAH PULA TOL DIHAPUSKAN, HARGA MINYAK DITURUNKAN.. NTAH LE TUNGGU DAN LIHAT JE LA

Anonymous said...

Rafizi ini ialah the biggest liar sama macam bos dia. Cakap pusing No. 1 in Pakatan. Berlagak pandai tetapi sebenar bodoh sombong

Anonymous said...

bangang punya admin..banyak sangat baca utusan meloya, tengok tv3 bangang....

Anonymous said...

bangang punya admin..banyak sangat baca utusan meloya, tengok tv3 bangang....

Anonymous said...

Yang korang sibuk nak menyahut sapa tiru sapa nie kenapa?, biar rakyat yang menilai sapa sendiri mana yang capati dengan mana yang tepati.Tolonglah lepas nie jgn laaa melompat-lompat dengan semua isu remeh yg dibangkitkan pembangkang, semua nie buang masa ajerrr.

hahaha said...

wei malu wei rafizi...setakat otak lembu wei..

tukar la wei ...turunkan harga lembu..

RH said...

Rafizi masih tidor bab membangunkan negara sebab dia sibuk dok menjatuhkan negara.

Tun Teja said...

Karim Raslan, CEO of KRA, said: "If Najib Razak was the Barisan candidate across the country -- at parliament and state level -- I think Barisan will win hands down, two-thirds majority no problem.
"But the challenge is we are in a Westminster parliamentary system. It's not about one man, it's about the team. In this respect, the team has sadly not matched up with the Prime Minister in terms of commitment, enthusiasm and ability."

1. Semalam ditelevisyen Channel News Asia keparat jemputan penganalisa politik macam pondan Kasim Raslan , CEO dari KRA, (mungkin nama syarikat sebenar “Kesatuan Rakan Aljuburi”) memberi kenyataan yang memandang rendah kepada kepemimpinan Umno, tetapi memuji pantat NurulIzzah, Rafizi dan lain-lain. Katanya kepempimpinan Najib tidak setahap dengan ahli-ahli pemimpin politik Umno.
2. Tetapi dari Pakatan Racun, terdapat pemimpin muda dan berkebolehan. Kenapa Kasim Raslan buta tak mahu menempelak Lim Kit Siang tua, Nik Ajis usang, Hadi Awang bahalol kawak, Mat Sabu pun bukan orang muda dan robas. Ramai lagi yang pembangkang tua terutama Sang Peliwat PKR dan nama pesara tentera yang tua dibayar oleh Sang Peliwat, Kasim Raslan tutup pekong Pakatan Racun.

3. Aku menyampah manusia berakal beruk Kasim Raslan memuji Parti Kencingkan Rakyat. Televisyen Singapura kita memang sudah tahu semua media mereka bertujuan menghina dan meng’aibkan Umno, dari itu, rakan-rakan diMalaysia, kalau ada jumpa Kasim Raslan, lempar taik dekat muka dia, kerana dia makan duit Singapura untuk mencaci Negara kerajaan Malaysia yang sayangkan rakyat mereka. Melayu bangsat Kasim Raslan, dia tunjuk pandai nak menggadai Negara kerana nak makan duit Singapura.

4. Apabila kedua penyampai berita Timothy Goh dan betina musibat Glenda Chong menyebut kenapa Tun Mahathir sibuk hendak berkempen, kata keparat Kasim Raslan, Tun Mahathir sepatutnya bersara dari politik tak payah bercakap dipanel ceramah. Lepas itu betina cina Glenda Chong ini ketawa macam betina gila apabila nama Tun Mahathir disebut, ini sebabnya didalam akhbar Straits Times Singapura mengeluarkan kenyataan “Anwar sokong homosexual dan liberisma.”

5. Bagi generasi Singapura dan barua PKR Kasim Raslan, homoseksual dan liberisma tidak ada menjadi masa’alah besar, kerana dua dari mereka orang kafir, tetapi yang bangang dan bahalol ialah Kasim Raslan.

Anonymous said...

HARGA KERETA TURUN TAPI INTEREST MAKIN NAIK....
MANA SATU MAU?????

Anonymous said...

PKR PAS ! LIMAU PURUT 3 SERANGKAI..BUTA PERUT TAK DAK AKAI !!

Anonymous said...

sesuai tu dgn kelembuan rafizi,jambu kesayanagna mr mansuh

tukang telek said...

Dia sebok mengatakan yang dia pandai menyediakan masakkan yang sedap dan lazat itu, walhal resepi masakkan itu langsung dia tak tahu. Rafizi Rafizi. Budak bangong.

tukang telek said...

Dia ni mengatakan yang dia pandai menyediakan masakkan yang sedap dan lazat, walhal resepi masakkan itu langsung dia tak tahu, memasak lagi lah tak reti. Rafizi Rafizi awat la bengong sangat.

Anonymous said...

Why Anwar was in the apartment?

Anwar at various times claimed that he was in the apartment to meet some economists. However, none of these claims was ever substantiated. Not even one of the economist were brought to court to verify their presence with Anwar in court.

The truth is the defence council did interview 2 of the economists but they declined to take stand to support Anwar. Why? Were they really present there? Ask Anwar. This was indeed baffling as their evidence would have given Anwar a chance to prove to the general public that it was INDEED A BN CONSPIRACY. Anwar claims he was set up but the question is what was he doing in the apartment? Typical Anwar. He puts the blame on one and all but fails to provide the sufficient and relevant evidence to come clean when he has the chance to do so.

Remember China Doll-Omega saga? If only he had shown his Omega watch or denied having one, he would not have the need to flash his tummy in every ceramah or press conferences to prove his innocence. Well, the truth is at that point of time, he did have a tummy which was carefully concealed by a bullet vest which made him look not having a tummy. How I know this? I should thank Anwar for the wonderful tea he served in his house on March 21 2011. What happened on this day? Google it up!

The landlord of the apartment

The landlord, his wife and 2 maids were brought as defence witness’ for interview in KL High Court. Even he declined to be a witness. Imagine this. I have a friend. He gives me his house to have interviews, talks and even negotiations with people but hesitates to take the stand for you. I overheard a lot of disturbing things during this course of interview. For the record, the interview with the landlord was the longest and yet he did not take the stand.

What was spoken here and discussed here? I am privy to the information but I am declining to reveal much for now as I fear for my safety. Not wanting to sound dramatic but I do know the amount of harassing calls I am getting every single day.

All information that I know with regards to the issues that I have highlighted here will be out in my final part. Part 3. I promise to release it on nomination day. Part 3 will include the real story of why the house owner hesitated, alibi list, Anwar’s flip-flop game with the defence counsels, and PM Najib’s name was brought in to smear his credibility.

Cukuplah Anwar. Stop lying. Please

Anonymous said...

PUKIMAK PUNYA RAFIZI....MANA AIR PERCUMA SELANGOR....MASALAH AIR ADALAH KAT SELANGOR....EXCO ISLAM BUKAN PAS TAPI PKR....RAFIZI RAMLI...NAK JADI KAYA DENGAN SEGERA....ANWAR BAGI BERIBU RINGGIT SEBULAN....KASSIM RASLAN DAN RAFIZI SAMA LANCAU.....SIALAN PUNYA ORG.

Anonymous said...

ha

Anonymous said...

PKR= POO KEE RAFIZI

Anonymous said...

Why Anwar was in the apartment?

Anwar at various times claimed that he was in the apartment to meet some economists. However, none of these claims was ever substantiated. Not even one of the economist were brought to court to verify their presence with Anwar in court.

The truth is the defence council did interview 2 of the economists but they declined to take stand to support Anwar. Why? Were they really present there? Ask Anwar. This was indeed baffling as their evidence would have given Anwar a chance to prove to the general public that it was INDEED A BN CONSPIRACY. Anwar claims he was set up but the question is what was he doing in the apartment? Typical Anwar. He puts the blame on one and all but fails to provide the sufficient and relevant evidence to come clean when he has the chance to do so.

Remember China Doll-Omega saga? If only he had shown his Omega watch or denied having one, he would not have the need to flash his tummy in every ceramah or press conferences to prove his innocence. Well, the truth is at that point of time, he did have a tummy which was carefully concealed by a bullet vest which made him look not having a tummy. How I know this? I should thank Anwar for the wonderful tea he served in his house on March 21 2011. What happened on this day? Google it up!

The landlord of the apartment

The landlord, his wife and 2 maids were brought as defence witness’ for interview in KL High Court. Even he declined to be a witness. Imagine this. I have a friend. He gives me his house to have interviews, talks and even negotiations with people but hesitates to take the stand for you. I overheard a lot of disturbing things during this course of interview. For the record, the interview with the landlord was the longest and yet he did not take the stand.

What was spoken here and discussed here? I am privy to the information but I am declining to reveal much for now as I fear for my safety. Not wanting to sound dramatic but I do know the amount of harassing calls I am getting every single day.

All information that I know with regards to the issues that I have highlighted here will be out in my final part. Part 3. I promise to release it on nomination day. Part 3 will include the real story of why the house owner hesitated, alibi list, Anwar’s flip-flop game with the defence counsels, and PM Najib’s name was brought in to smear his credibility.

Cukuplah Anwar. Stop lying. Please

Jijan Mali.... said...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Anonymous said...

Hujung zakar Lebai Seman sudah tepat berada di lubang faraj isteri anak saudaranya. Mereka telah bersedia melakukan gerakan terakhir sambil menunggu hujan reda. Dengat sekali tojahan dan tolakan, batang zakar Lebai Seman langsung lahap ditelan faraj Hayati. Sambil bibir-bibir mereka saling berkuluman, Lebai Seman menyorong dan punggung Hayati mengayak. Batang zakar Lebai Seman dan faraj ketat dan licin Hayati beraksi liar dalam keghairahan nafsu tanpa kawalan. Rintihan dan rengekan Hayati hilang ditenggelami derasnya hujan, tiupan angin dan kilat serta petir yang sabung menyabung. Kedua insan yang bertelanjang bulat di atas pangkin sambil mendayung bahtera kenikmatan terlarang tidak menghiraukan belalang yang ikut berteduh di atap pangkin itu, oleh katak yang bersuka ria menyambut hujan, oleh cengkerik yang berlindung di daunan padi yang sedang menguning dan oleh tubuh mereka yang tidak berbalut seurat benangpun.Lebai Seman mempercepat hayunan batang zakarnya pada lubang faraj Hayati. Dia merasai nikmat yang sangat dahsyat ketika batang zakarnya digemut kencang oleh faraj Hayati laksana perawan itu. Hayati yang menikmati kesedapan batang zakar bapa saudaranya menggelinjang dengan hebatnya. Dia juga ingin selekasnya mencapai puncaknya. Tojahan dan hunjaman batang zakar bapa saudaranya yang semakin laju pada farajnya mempercepat kemuncak berahinya. Kini Hayati merasakan bahtera mereka telah menghampiri hujung pelayaran. Dan dengan jambakan tangannya pada rambut Lebai Seman, bak kuda betina yang liar, Hayati memacu seluruh saraf-saraf pekanya. Kedua kakinya dipasakkan keras pada bahagian tepi pangkin dangau hingga bontotnya terangkat tinggi untuk menelan seluruh batang zakar bapa saudaranya. Hayati mengerang dan merengek kenikmatan. Nnnnhhhh......oooo.... Pakkkk Loooooongggg.... ummmm...! Dan menyiraplah perasaan nikmat merangkum seluruh otot, daging dan tulang belulang Hayati. Cairan berahi Hayati menyembur liar dan licin diikuti dengan gerakan pantatnya yang menojah-nojah ke atas menelan batang zakar Lebai Seman. Lelaki tua itu semakin mempercepat tojahannya untuk mengejar kemuncak nikmat secara beriringan dengan kemuncak beraha isteri anak saudaranya. Dan pada saat semburan cair berahi faraj Hayati mulai surut batang zakar Lebai Seman yang masih kencang menghayun faraj Hayati tiba-tiba mengembang keras. Hayunan yang paling keras dan dalam itu akhirnya menumpaskan Lebai Seman. Dari lubuk zakar Lebai Seman menyembur pancutan airmani pekat bertubi-tubi menggenangi dan membanjiri corong faraj Hayati yang terkulai puas. Faraj Hayati segera menggemut batang zakar Lebai Seman yang masih memancutmancut dengan airmani pekat. Hisapan halus dari dinding-dinding faraj Hayati memerah habis semburan airmani Lebai Seman. Orang tuan itu akhirnya terkapai kapai lemas dan puas. Rebah di atas tubuh Hayati yang berbogel ria. Beberapa saat kemudian hujanpun reda. Lebai Seman dan Hayati terengah-engah berpelukan. Mereka kini kegerahan dalam dinginnya sisa hujan. Keringat mereka memercik keluar diselangi air hujan yang membasahi mereka sebelumnya. Lebai Seman dan Hayati telah mencapai kepuasan yang sangat dahsyat.

Anonymous said...

harga kereta nak diturunkan...minyak...nak diturunkan....main cakap or janji ikut hentam jer atau nak gula2kan rakyat.....air percuma kat selangor apa cerita.....air tak ada aderler......mangkuk rafizi....lancau lu

Anonymous said...

harga kereta nak diturunkan...minyak...nak diturunkan....main cakap or janji ikut hentam jer atau nak gula2kan rakyat.....air percuma kat selangor apa cerita.....air tak ada aderler......mangkuk rafizi....lancau lu.....JANGAN MAIN HENTAM CAKAP...MACAM CAKAP SASTERWAN ANWAR BERAHIM ....ZERO ECONOMIC KNOWLEDGE...

Anonymous said...

Awas, ada cubaan melucahkan blog GAP, harap delete segera. Binatang punya pemfitnah.

celana biru said...

Komen terpaksa dimoderate seketika?
Tidakkah ada usaha GAP menapis ulasan berupa lucah sebelum diedarkan?

Anonymous said...

Apa-apapun,RAFIZI adalah seorg yg berani lg jujur demi membongkar kerakusan puak-puak tertentu yg tak didedahkan pd rakyat umum selama ini.

Anonymous said...

GAP ni blog melucah ker.patut citer pun berong2 aje.bleh join blog GAP ni klu nak tempah neraka.