Thursday, June 27, 2013

PEMILIHAN AGUNG UMNO : PERLUKAH ADA PERTANDINGAN ?


aku sokong cadangan tun m yang mahukan jawatan presiden dan timbalan presiden tiada pertandingan.

BAGAIMANA PULA DENGAN KERUSI PANAS NAIB PRESIDEN ?

perlukah zahid hamidi,kerismudin  dan shapie apdal DICABAR ?

nyatakan sebab....

70 comments:

Anonymous said...

tak payah ade pertandingan untuk semua peringkat...alasan kan untuk elak perpecahan...biar diaorg sandang sampai mati...inilah demokrasi dlm UMNO???...aku mau najib ditukar kalau dia still nak jadi Bapa Angkat Cinabeng

--newalert--

Anonymous said...

Saya mintak mana2 pemimpin umno yang nak bertanding kena membuat akujanji untuk mendahulukan dan mengutamakan melayu. Kalau khalid ibrahim bersumpah sambil memegang tombak, pemimpin umno pulak mesti bersumpah sambil memegang keris. Selepas bersumpah, hendaklah mencium keris tersebut. Kemudian kita tengok ada tak pemimpin umno yang akan mintak selepas upacara mencium keris. Mana-mana pemimpin umno yang mintak maaf, kita reject terus meskipun presiden umno sekalipun.

Anonymous said...

pertandingan nak buang KJ jer ok kot

tobeng said...

Aku mahu pertandingan untuk semua peringkat,terutama kerusi no 1.Kalau ah jib yakin dia kuat apa takut?

Kalau tak mahu pertandingan dengan alasan takut perpecahan,tak payahlah bertanding semua2 sekali.Jadikan jawatan seumur hidup.

Kata nak dengar suara akar umbi,ha inilah masanya.Tengok akar umbi nak pemimpin yg macamana memimpin parti,pemimpin yg liberal,lembik atau pemimpin yg tegas memperjuangkan agama dan bangsa.

Melayu yang memenangkan kerajaan BN dan pemimpin2 umno dan Melayu jugalah yg berhak menurunkan pemimpin2 ini sekiranya tidak memenuhi kriteria yg orang Melayu tetapkan!

Anonymous said...

CKMM WAJIB DINYAHKAN. FULL STOP.

Anonymous said...

Mintak geng jutawan segera UMNO dinyahkan terus dari UMNO buat selama-lamanya.

Anonymous said...

Mintak...
1. Kerismudin out..
2. Kj out..
3. Yg paling utama, bapak angkat cinabeng Ah Jib GOOO... juga out

Nok said...

aku setuju dgn beberapa komen disini:
1. Najib,Hisahmuddin harus di singkirkan kerana mereka adalah pemimpin yg tidak boleh diharap untuk menjaga kepentingan melayu.
2.pertandingan semua peringkat harus dilaksanakan supaya UMNO dapat pemimpin yg di pilih akar umbi serta menampakkan ketelusan dalam parti...baru dikatakan bersih cekap amanah...ini President dan T/President asyik pemimpin yg sama aje...apa nak takut pada pepecahan..hanya pemimpin yg tak iklas dan takut aje yg kata begitu..

Anonymous said...

Kerismudin je xde fungsi...
Yg lain ok jeh...dah terkena pru lepas,,,da sedar diri kot

Anonymous said...

Aku cadang semua jawatan ditandingkan dan semua ahli boleh undi termasuk diperingkat cawangan. Bukan perwakilan jer yg boleh undi cam sekarang ni. Baru lah takde nak lobi2 dan nak jolok2...pakai dakwat hitam pun takpe untuk mengundi...Cara ni barulah kita tahu akar umbi Melayu pilih siapa..UMNO kena tukar sistem pemilihan sbb sistem sekarang ni terdedah kepada rasuah dan manipulasi...

Anonymous said...

Pemuda & puteri mmg wajib dipertandingkn!!! Ckmm out!!!

Melayu Perak said...

siapa yang kata rm jatuh...tengok nih.....

Foreign Currency Units
[=1 Malaysian ringgit] Trading date: 27 Jun 2013 (Thursday) Time:
Buying Selling Middle rate
1 Australian Dollar AUD 2.9696 [0.3364] 2.9728 [0.3367] 2.9712 [0.3366]
1 Brunei Dollar BND 2.5114 [0.3977] 2.5144 [0.3982] 2.5129 [0.3979]
1 Canadian Dollar CAD 3.0536 [0.3270] 3.0579 [0.3275] 3.0557 [0.3273]
100 Cambodian Riel KHR 0.0770 [1,284.01] 0.0779 [1,299.34] 0.0774 [1,291.63]
1 Chinese Renminbi CNY 0.5182 [1.9277] 0.5188 [1.9296] 0.5185 [1.9286]
1 EURO EUR 4.1520 [0.2406] 4.1566 [0.2408] 4.1543 [0.2407]
100 Hong Kong Dollar HKD 41.0807 [2.4318] 41.1220 [2.4342] 41.1014 [2.4330]
100 Indonesian Rupiah IDR 0.0321 [3,113] 0.0321 [3,117] 0.0321 [3,115]
100 Japanese Yen JPY 3.2590 [30.6395] 3.2638 [30.6840] 3.2614 [30.6617]
100 Korean Won KRW 0.2770 [360.5956] 0.2773 [361.0605] 0.2771 [360.8279]
100 Phillippine Peso PHP 7.3569 [13.5737] 7.3672 [13.5927] 7.3620 [13.5832]
100 Saudi Arabian Riyal SAR 84.9753 [1.1757] 85.0576 [1.1768] 85.0165 [1.1762]
1 Singapore Dollar SGD 2.5114 [0.3976] 2.5154 [0.3982] 2.5134 [0.3979]
1 Swiss Franc CHF 3.3850 [0.2950] 3.3897 [0.2954] 3.3873 [0.2952]
100 Taiwanese New Dollar TWD 10.6173 [9.4088] 10.6284 [9.4186] 10.6228 [9.4137]
100 Thai Baht THB 10.2410 [9.7429] 10.2638 [9.7647] 10.2524 [9.7538]
1 U.K. Pound GBP 4.8882 [0.2043] 4.8944 [0.2046] 4.8913 [0.2044]
1 U.S. Dollar USD 3.1870 [0.3135] 3.1900 [0.3138] 3.1885 [0.3136]
100 Vietnamese Dong VND 0.0152 [6,594] 0.0152 [6,601] 0.0152 [6,597]
1 IMF Special Drawing Right SDR - - - - 4.7991 [0.2084]
1 New Zealand Dollar NZD 2.4910 [0.4007] 2.4955 [0.4015] 2.4932 [0.4011]
100 Myanmar Kyat MMK 0.3323 [3.0063] 0.3326 [3.0093] 0.3325 [3.0078]
100 Indian Rupee INR 5.2721 [0.1894] 5.2788 [0.1897] 5.2755 [0.1896]
100 United Arab Emirates Dirham UAE AED 86.7589 [0.0115] 86.8642 [0.0115] 86.8115 [0.0115]
100 Pakistan Rupee PKR 3.2176 [0.3099] 3.2271 [0.3108] 3.2223 [0.3103]
100 Nepalese Rupee NPR 3.2751 [0.3019] 3.3122 [0.3053] 3.2937 [0.3036]
1 Egyptian Pound EGP 0.4543 [2.1991] 0.4547 [2.2012] 0.4545 [2.2002

Anonymous said...

Kalau jawatan no 1 UMNO di pertandingkan dan ahli biasa UMNO boleh mengundi, saya akan mendaftar sebagai ahli UMNO. Saya memang berharap sangat2 Najib tu turun digantikan dengan Timbalannya. Timbalannya lebih berimej bersih, berwibawa dan isteri dan keluarganya semua elok2 belaka, tidak akan menjadi lialibiliti kepada dirinya.

Anonymous said...

Sorry off-topic,

Semalam aku tengok Astro Awani, wartawan interview tiga ekor cinabeng yg menjual used car di Selayang berkaitan kesan penurunan harga kereta baru. Cinabeng pertama mengaku sejak 2-3 bulan lepas, keuntungannya merosot 30%-40%. Cinabeng kedua juga mengaku jualan kedainya jatuh mendadak kerana orang ramai semakin mampu membeli kereta baru yang harganya turun. Cinabeng ketiga aku tak ingat tapi dalam hati aku cakap 'padan muka ko semua cinabeng'.

Kenapa aku cakap macam tu? Sebabnya kebanyakan pengusaha kereta terpakai adalah dimiliki oleh cinabeng. Seronok aku melihat satu lagi kategori bisnes cinabeng sedang mengalami kepupusan. PADAN MUKA KO CINABENG SEMUA. Dan pagi tadi aku beli Berita Harian, aku terbaca berita Kerajaan Negeri Melaka Sedia Bantu Usahawan Pasarkan Produk Halal'. Nampaknya kempen BBC/BCL sudah medapat perhatian pemimpin kita. Harap-harap sebelum PRU-14 nanti 90% bisnes cinabeng mampos secara besar-besaran di seluruh negara dan Melayu take-over ekonomi Malaysia.

Anonymous said...

tak perlu ... tetapi mereka ini must go ...
1. ah jib must go
2. kitol jahanaman
3. keris mudim ...
4. Nah Zhe Li Ah Jis
....
yang lain kamu tambahlah sendiri ...

Anonymous said...

Jangan lupa naruto sipudin seorang pejuang politik baru aka new polishit

Skuad Penembak Babi said...

Aku tak setuju kalau korang nak 'pancung' Najib. Korang kena fikir Najib adalah PM Malaysia dan beliau tak boleh buat sesuatu dasar itu secara membabi buta. Dalam bab tsunami cina, Najib tak boleh terus 'balas dendam' dengan serta-merta. Mesti Najib ada strategi nak balas undi majoriti Melayu yang menyelamatkan UMNO/BN pada PRU-13 lepas. Aku yakin Najib sedang planning bagaimana nak tingkatkan sokongan Melayu kepada UMNO/BN pada PRU-14 nanti. Aku minta kita semua bersikap rasional bukannya emosional. Apa pun bagi setahun lagi kat Najib kita tengok apa plan beliau untuk memperkasakan Melayu dalam semua bidang.

Anonymous said...

leaer pemuda & puteri wajib dipertandingkn... tkr dgn leader bru... leader pemuda & puteri skrng ni x de ape2 function pn utk tarik pengundi baru mcm ako ni...

ckmm... ini kalilah kasi trn, ddk bwh diam2...

Skuad Penembak Babi said...

Tapi aku setuju hisham pondan kita semua kasi 'pancung' termasuk nazri aziz pukimak kepala botak. Aku pon tak tau apasal mangkuk ayun sekor ni beriya-iya sangat membela cinabeng yg berniaga di Jonker Street?

Anonymous said...

sekarang baru lepas PRU...masa terbaik untuk tukar pemimpin yang palat...kalau tunggu setahun 2 lagi mana sempat nak rapatkan balik kekuatan UMNO...ah jib Go must GO

Anonymous said...

Kita serahkan kepada kebijaksanaan para perwakilan dari akar-umbi UMNO membuat pernilaian dan memilih pemimpin yang memperjuangkan hak-hak orang Melayu. Pemimpin sedia-ada sekarang ni terutama ds najib aka ah jib ngok terlalu lembik dan tidak mencerminkan aspirasi kehendak orng-orang Melayu dan mempertahan semua hak-hak Melayu dan kaum Bumiputra di Malaysia. Semua jawatan wajib dipertandingkan.

Anonymous said...

Ali rustam harus bertanding dalam jawatan Naib Presiden.

Begitu juga Zambry MB perak.

Anonymous said...

zahid tak payah dicabar, tapi kerismudin itu wajib dicabar !! shafie afdal alias pedal sapi itu juga wajib dicabar ....

kenapa tak perlu ada pertandingan? takut berpecah? kalau benar2 jantan dan bertanggungjawab ..perpecahan tak akan berlaku, yg berpecah hanyalah orang yg jiwanya kecil , yg kuat merajuk dan keanak2an ,

pertandingan mesti dilakukan ..

Anonymous said...

HISHAMUDDIN ANAK ONN ITU MESTI DI OUT KAN ..!!

Anonymous said...

Dalam situasi sekarang saya bersetuju dengan pandangan Tun M atas alasan bahawa penggal Najib sebagai Presiden UMNO merangkap PM Malaysia masih tak lama. Kita perlu beri sekurang-kurang satu penggal lagi untuk Najbi supaya dia dapat buktikan kemampuannya memberi manfaat dan memperkasakan hak kaum bumputera yang telah meletakkan beliau di pesada tersebut. Masa 5 tahun terlalu singkat. Kita tak boleh salahkan Najib kerana diperdaya oleh lakonan kaum minoriti tetapi kita kena bagi peluang kepada beliau untuk sedar dan belajar lantas melakukan sesuatu.

Jawatan Timbalan Presiden pula dirasakan amat wajar dipertandingkan dengan syarat tidak akan ada lagi politik wang kali ini di mana kemenangan adalah dari aspek kemampuan individu tersebut sebagai pemimpin.

Anonymous said...

Mesti ada pertandingan di semua peringkat.... Wa ima pemeriksa kura kira cawangan pun tak le... Pasal tak da pertandinganlah kebanyakkan pemimpin pemimpin kita rasa selamat dan lari lari menolong org org melayu.... Bila ada pertandingan kita boleh lihat semua yg nak bertanding kni akan tiba tiba akan menjadi org budiman.... Kenduri sunat pun mereka akan datang.... Ini lah masalah dgn pemimpin kita... Di sebabkan hampir 4 tahun tak da pertandingan .... Ini yg buat semuanye naik lemak....

Anonymous said...

Najib kalo xnak UMNO brpecah lu kasi turun atau berubah....paling kuat berubah lu punyer bini woo...manyak mencik wa tgk rambut dia mcm LION KING....

Itu kerismudin , nazeli ajiz , rembau punyer mp n sangpudin new politik kasi pon kasi turun jugak....banyak lagi olang yg hebat boleh tadbir UMNO....

Anonymous said...

aku sebagai ahli umno jugak nak mintak semua jawatan cawangan, bahagian dan kebangsaan di pertandingkan. aku sendiri dah meluat dengan pemimpin bahagian yang dok perasan bagus sampai takmau lepas jawatan dah 2 - 3 penggal. bagi la kat orang muda sama nak nek.

ahli umno bserai

Anonymous said...

lawan tetap lawan....
kalau tak lawan lg la umno nanti terus pecah dan belah.... biaq bukan semua tempat baru anak jantan....

Anonymous said...

perlu kerana mereka mereka ni melayu Bacul..!!Zahid hamidi tu pun bukan leh percaya sangat...rakan karib anwar brahim tu ikut sejarah..tak mungkin la hubungan rakan baik sudah terputuskan

Anonymous said...

PAUmno bukan cakap PERLUKAH ada pertandingan??!!.Sangat,mesti dan wajib lah ada pertandingan utk semua jwtan tetutamanua Presiden,Timbala dan Naib Presiden dahlah namanya pun Pemilihan Agung Umno.Mengambil kira prestasi Datuk Najib dlm PRU 13 dan kegagalan beliau kini utk melebihkan bangsa Melayu yg ditindas Cinabeng dan mengurangkan Ke..Cina..an Malaysia yg sudah melampau lampau.Serahkan kpd para pemilih dan perwakilan utk menentukan masa depan barisan kepimpinan Umno khasnya dan BN umumnya..

Anonymous said...

Poooonnng,tengok semua orang tepuk meja mahukan pemimpin tertinggi dan rendah Umno sekarang yg tidak bermaya dan pengangguk kpd Cina ditukar serta merta dlm PAU nanti.Bila lagi kalau bukan ini kalilah Tukar apa,mana dan Siapa dlm Umno.

Anonymous said...

Saya dari tiga tiga naib presedin yg sediaada dgn ini menawarkan khidmat untuk menyambung lg tugasan ini.... Ada sapa sapa yg nsk minta kami tolong... Kami terima dgn tgn yg terbuka... Pejabat ksmi senantiasa terbuks untuk membantu.... Tel kami. 685432 22 .... Telefon lah kami pada bila bila masa ya... Pagi ka subuh ka mlm ka semua n pblem.... Bab kaum
Cina.... Meka nie memsng tak boleh pakai..... Meka nie jahT lah... Nanti kami bg amaran pada meka yer.... Kami
Janji kami akan bg anaran... Lepas tu amAran keras lepas tu amaran tegas lepax tu maap ter... Kita tak ada kuasa dah... Kita kalah pru 14... Kami akan bertanggungjawap dan bersedia letak jaeatan.... Ha ha ha ha.... Inilah ayat org politik

shahrizal said...

Apsal pertandingan membuatkan parti berpecah? ingat time aku pangkah aku ingat ke muka diorang? aku ingat melayu islam UMNO je. Ingat. UMNO lemah pasal yang atas tak mo turun. Itu yang banyak pemimpin cekal berani join PR. padahal mereka ni kalau diberi peluang join UMNO melayu akan kekal berkuasa sampai bila2, dan akan semakin gagah.

Nok said...

GAP AGAK2 SEMUA KOMEN DIRUANGAN NI AJIBGOR KERISMUDIN BACA TAK?KALAU DEPA BACA SURE DEPA PENGSAN PUNYA...
TENGKU ADNAN SURE KENA SINGKIR SECARA SISTEMATIK KERANA MENCADANGKAN PRESIDEN & TIM PRESIDEN DI PERTANDINGKAN...APA2 PUN AKU AMAT SETUJU KERISMUDDIN BAPUK LAGI KEDI DI SINGKIRKAN TERMASUK NAZRI AZIZ YG BODOH LAGI BANGGANG TU...

Anonymous said...

Umno runtuh sebab dari bawah lagi dah ramai celaka.... Ketua cawangan bapak... Ketau wanita mak... Ketua pemuda ansk lelaki ketua puteri anak menantu.... Mana umno nak ada pengaruh yg ramai di akar umbi... Mesyuarat atas katil lepas tu selesai.... Inilah masalah umno yg sebenarnye... Ketua bahagian sokong sebab tak mahu ketua cawangan kalah.... Jawapannya sekarang.... Amikkkkkkkk.... Org melayu yg perihatin yg terpinggir

Anonymous said...

dah lama menyampah dgn muka muka tua yg masih berkuasa kat atas sana tuh........masih tak sedar diri lagi kaaa????? elok sgt kesemua jawatan dibuka untuk dipertandingkan...baru demokrasi terpimpin...beri peluang pd muka-muka baru memimpin....yg takut sgt jawatan hilang apsal???? yg tua, elok duduk tepi...sambil beri nasihat & panduan....jgn rasa irihati sgt pasal jawatan tuh...kalau ikut Nabi,setiap jawatan tuh adalah tanggungjawab..... berani kee nak jawab depan ALLAH, kalau ada niat nak menyeleweng...

Anonymous said...

Umno tercungap cungap kena benam bulan lepas , nasib baik peyelamat Antarabangsa dari Malaysia Timur datang menyelamat ?.......ni !.. dah nampak bergaya sikit buat perhimpunan
, pomart baru ?.....apmenda nya !...
yes no yes jugak !.....ok ! , no problema ......janji ,sesiapa naik serta duduk dimajlis tertinggi tu ? ,
diwajibkan menjujung Al'qura'an atas kepala serta bersumpah dengan nama ,
"ALLAH" memperkasakan Melayu dan serada kita pehyelamat Antarabangsa
yang dikasehi .........
jangan jadi budak budak cium keris ? , ada paham ! , ada arti ! .

Anonymous said...

Hha ! kalau Tuan Presiden serta Tuan Naib Presiden , tak bule dicabar ? ..
lebe bagus , pi Oversea kat Pollan , relex n cool je !....Malaysia kan Demokrsi ?.....

Anonymous said...

KETUA PEMUDA JGN DIPERTANDINGKAN!
Kalau kau antara ribut, kau ibarat badai gelora
Kalau kau antara teruna, kau adalah rebutan si dara
Kalau kau antara patriot, kau yg paling semangat membara
Kalau kau antara manik di laut, kau adalah ibarat mutiara
Kalau kau antara sampan, kau ibarat kapal di muara
Kalau kau antara pendekar, kau memang pastinya juara
Kalau kau antara tokoh, kaulah tokoh yg paling ketara
Kalau kau antara pejuang, kau adalah ibarat perwira
Kalau kau antara pemidato, kau lah paling petah bicara
Kalau semua mp berduka, kau akan sentiasa gembira
Kalau kau antara menteri, kau paling tidak berpura
Kalau kau antara gula, kau adalah umpamanya sira
Kalau kau antara minuman, manismu adalah ibaratnya nira
Kalau kau dlm pertandingan, setiap masa kau pasti kan mara
Kalau kau dlm pemilihan, kau pilihan yg tiada tara
Kalau kau antar Proton, kau ibarat proton Exora
Kalau kau antara Nissan, kau umpama Nissan Navara
Kalau kau antara kesatria, kau lah sebenar kesatria Negara
Kalau kau antara bintang, kau ibaratnya bintang kejora Kejora
ITULAH KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA MERANGKAP
MENTERI BELIA DAN SUKAN NEGARA.

Anonymous said...

jgn lupa buang hishamudin,nazri,kj & klw bolehpresiden sekalipun x pe selagi masih lembab

Anonymous said...

setuju..sape menang berjanji jaga kepentingan melayu bukan gadai melayu.. jgn ambik punahsihat yg menghancurkan melayu.

utusan malaysia wajib dijaga dibantu dibela.

Anonymous said...

Najib, KJ & Nazri kasi reject:

Najib -----> PAS

KJ --------> PKR

Nazri -----> DAP

biaq depa jadi hero kat sana pulak ...

Anonymous said...

ni satu masalah..pemuda bkn aje hilang taring..semua gigi dah tercabut... bkn lagi pemuda dah jadi atukda

punya la byk isu...takde pemuda bergerak..nak pegang keris apa..ngo pulak kedpn.. agama dan nabi kita dihina pun diam..cisssssssss zup zap zup zap... silat kawin aje la

Anonymous said...

setuju...berpuluh ribu dah boleh undi. nak jolok pakai apa terserah..org bawah kaya la....tapi ingat ketika undi pilih yg tepat.. yg buat keja berani tegas pro melayu tu yg dipilih..juga jenis tak rembat semua dan tak gadai harta hak milik melayu..

jgn beri duit sikit dah undi org tu

Anonymous said...

org dah tak larat nak tunggu..sakit hati percaya sgt kat punahsihat dan beri muka kat cina...dah ada peluang tak guna..bkn kah kisah pak lah boleh jadi panduan...ngapa jadi mcm tu.

isa dihapus...la ni polis pun jadi mangsa cina pakatan..anak isteri dia org semua melayu. bab lain lagi.. abis kiri kanan beri muka kat cina..gara gara punahsihat..ngapa najib tak tegas

Anonymous said...

dah byk kita dgr..borang ahli diperap tak diproses..byk anak muda komplen.. yg bagus akademik bila nak joint tak proses.. sebab tu ketua cawangan dr dulu org tu aje..puok kerabat dia aje.

mungkin takut jika anak muda ni joint nanti jadi pesaing pulak.. mcm mana nak ajak pemuda aktif ..

tak kan tak di periksa ahli Umno baru berapa..mana fungsi ketua pemuda dan puteri Umno..

Anonymous said...

berapa umuqnya tu...patutla byk anak muda dah bising dah berbunyi borang ahli baru tak diproses...diperap dlm lemari aje..bila tanya..takde jawaban.. tak abis abis diproses berlapuk la..

mcm ni gaya kempunan la org lain nak jadi ketua bahagian..hehehe

Anonymous said...

ni di mana....mak oooiiii anak beranak pegang jawatan... ni kalau org tu baca mau panas bontotnya..

la tu tutupla pej Umno..dah mesyuarat atas katil..hehehehe

Anonymous said...

muka tua takpe..tapi keja betul..tegas dan berani..jgn muka tua hati muda.. bahaya....

Anonymous said...

kak kah kah..tepat bebbbb ribut bergelora....pukul semua balun semua.. jika kelaut nelayan gembira...tangkapan dilaut hasil bersama..dtgnya ribut laut bergelora..cabuttttttt....bencanaaa alam pecah tongkang...

kah kah kah... menteri yg tak berpura..
kah kah kah kah..ku lihat bulan ku lihat bintang ku lihat roket ku lihat ufo..ah tak mungkin...adakah aku berpura pura.. adakah aku org percaya atau mata ku salah...kah kah kah

Anonymous said...

satria..tak salah baca ni..hehehe..satria lawan sape...lawan nuor...hehehe..ke kawan..hehehe..lawan dap...hehehe...ke kawan...hehehe..lawan pakai apa...hehehe

Anonymous said...

BIAR GEMPA MENGGEGAR BUMI
BIAR BERDENTUM GURUH DI LANGIT
KILAT MENYABUNG DI DEPAN MATA
MELANGKAH UNDUR TIDAK SEKALI

Ular menyusur akar tidak hilang bisanya
Harimau tidur bendengkur tidak bengkok taringnya
Gajah tak turun minyak tidak longgar gadingnya
Singa tidak mengaum tidak tumpul kukunya
Serigala tidak memburu tidak hilang pantasnya
Ayam jantan tidak berkokok tidak hilang betinanya
Jerung tidak ke karang tidak hilang mangsanya
Helang tidak menyambar tidak buta matanya
Kerbau tidak ke lumpur tidak patah tanduknya
Panglima duduk bersila tidak hilang tangkasnya
Guru tidak mengajar tidak hilang ilmunya
Penyair tidak bernyanyi tidak hilang suaranya
Pendebat tidak berpidato tidak hilang ilhamnya
Askar tidak menembak tidak hilang cekapnya
Nakhoda tidak ke kapal tidak hilang arahnya
Drebar tidak memandu tidak hilang lesennya
Taukeh tidak ke gudang tidak hilang untungnya
Pemimpin tidak berteriak tidak hilang penyokongnya
KJ tidak melatah tidak hilang popularitinya
ITULAH KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA MERANGKAP
MENTERI BELIA DAN SUKAN NEGARA.

Anonymous said...

Cissss pi lah mabok 4 tahun najib anak bangsawan ni tak boleh harap pun dia dah jadi bapak angkat cina pemimpin bacul manjekan cina mecd yg paklah buat dulu pun dia buang
buang je najib biar dia jadi presiden mca ke dap lagi baik mualkan cina lagi

Anonymous said...

jika najib dilantik lagi..dia kena betul betul tukar watak..total berubah..pro melayu bawah dan tdk lagi ikut rentak cina dan pakatan..yg pasti punahsihatnya wajib ditukar kerana dah byk nasihat dr punahsihat ini dyg diikuti oleh najib memkn dirinya sendiri dan dlm melayu terjadi pergolakan.

kecualilah najib tak mau berubah.. jika najib tdk mempunyai waktu utk membaca keluhan org bawah...mintaklah keluarganya membaca dan senaraikan keluhan itu dan sampaikan kpdnya...sedikit sebyk ia boleh mengetahui kemahuan pengundi Umno.

Jika najib terus melawan arus.. ia akan menjadi beban.. padahal tiada salah ia mengikut pendpt org bawah jika ia benar dan menbawa manfaat.

Anonymous said...

mengapa diperap..ni harus dikaji..pej Umno tak buat keje ke?????? ada yg nak jadi ahli tak bagi..adohaiiiiii

Anonymous said...

silat kawin..boleh juga mkn pulut kuning.. zap zup zap zup....suap pulut....hahaha
tak pakai keris..guna tgn aje....hehehe

Anonymous said...

najib kena berani melawan arus cina... bukan lagi mengikut arus cina. tdk lagi mengikut rentak cina.

Anonymous said...

yang hang ssibuk suruh naib-naib presiden perlu pertandingan tapi presiden n timbalan tk payah fasal apa? mamat ni marah sangant pada hisamuddin fasal apa sampaikan nama nyapurn di siebut krismudddin .

kamu dol patut marah kat tun mahathir yang menyebabkan umno diharamkan satu ketika dulu

ssemua boleh bertanding nk lawan presiden pun boleh barulah demokrasi.

kalau tidak semua ketau tk payah bertanding sehinggalah ketua cawangan dan timbalan ketua cawangan umno seluruh malaysia .

Anonymous said...

Oleh itu kekawan, jalankan peranan anda di mesyuarat cawangan UMNO, pastikan anda terpilih utk menentukan pemimpin UMNO. Kita tendang mana-mana pemimpin UMNO yg lembik, yang gay, yang lesbian dan yg masih nak perhatian cinabeng.

Purnama Malam said...

Salam. Hai semua. Jom FOLLOW dan JOIN blog saya :)


Ibu Diikat Seperti Anjing 



Guru Paling Kejam 






Anonymous said...

Tolong lah tolong lah pih dsn kekalkan hishamuddin.... Kalau u all tak kekalkan dia... U all semua racist

Anonymous said...

Kalau ta jadi ahli UMNO tak payah masuk campur pemilihan UMNO pembakang memang suka UMNO berpecah

Anonymous said...

Betul. Kalau hendak tendang barisan kepimpinam UMNO yang lemah, inilah masanya. Kalau terjadi sedikit perpecahan ada masa untuk disatukan semula. Hendak tunggu pemilihan akan datang sudah hampir PRU ke 14. Ucapan hai,hai dan bye,bye pada bapa angkat Cinabeng!

Anonymous said...

Dalam politik satu hari pun sudah lama dan boleh terjadi banyak perkara. Dalam masa 4 tahun DSN jadi pemimpin, BN/UMNO kehilangan 7 kerusi!. Hendak dibiarkan UMNO terus dijahanamkan?
Ucapkanlah hai,hai dan bye, bye pada ah jib gor!

Anonymous said...

Betul. Kalau hendak tendang barisan kepimpinam UMNO yang lemah, inilah masanya. Kalau terjadi sedikit perpecahan ada masa untuk disatukan semula. Hendak tunggu pemilihan akan datang sudah hampir PRU ke 14. Ucapan hai,hai dan bye,bye pada bapa angkat Cinabeng!

Anonymous said...

Terbaik

Anonymous said...

Semua pendokong dan pentokong Umno WAJIB reject pemimpin2 yang tidak amanah, kaki maksiat, suka buat dosa besar, hipokrit (munafik) dan berpura-pura, jahil agama, tamak dan rakus pangkat dan kuasa, yang tidak boleh ditegur, pendendam, kaki putar belit,kaki ampu bodek,perasuah, penakut/bacul, pembela kezaliman dan berakhlak sangat buruk perlu disingkirkan demi menyelamatkan orang Melayu dan Islam secara syumul!

Perlu cari pemimpin yang benar2 beriman dan takwa, berilmu dan mencintai agama dan kebenaran, ikhlas, ihsan, jujur dan amanah, tegas, bijaksana, berani kerana benar, tiada dusta antara bangsa kita, tidak mencampurkan kepentingan negara/ummah dengan kepentingan peribadi, zuhud kuasa dan harta dan lain-lain ciri2 orang beriman dan bertakwa. Insya Allah baru boleh berjaya.

Anonymous said...

Umno ultrakisau !
Umno pencacai !
Umno penjilat lendir cina !
Umno perompak bangsa !
Umno pemakan bangkai bangsa sendiri !

Anonymous said...

Ah Jib Goor - Godfather DAP
Pondan Gagap - Penyebab Lahad Datu
Wak Satay - Penggadai Tanah Melayu di Johor
Botak padang rengas - Bapak Angkat Jonker Walk n Namewee
KJ - Pemecah Belah Melayu
Mamak Marican - Tangkap basah kongkek bini orang
Anak Mami - Kondo Lembu
Black belt pengerang - Pampena Cikok duit rakyat

Lagi babi dari Cinabeng. Kasi buang la ini semua......Ok?