IKLAN BERBAYAR

Thursday, June 27, 2013

TONY PUA TELAH MASUK PERANGKAP MELAYU !


tiada yang perlu dirisaukan mengenai kenyataan tony pua..

semalam dia mengugut untuk menutup kesemua bazar ramadhan di penang sebagai tindakbalas terhadap kerajaan negeri melaka ( sebut melayu) yang menutup jonker walk yang menjual barangan ciplak dan tiruan.

aku nak tanya korang secara jantan ?
korang takut ke bazar ramadhan ni ditutup ?

adakah melayu tak boleh sambut ramadhan ?
jawapan sudah tentu boleh..

apakah melayu tak boleh berbuka puasa langsung jika bazar ramadhan itu tiada ?
ini kategori soalan bodoh...

ASASNYA DI SINI SAMADA ADA ATAU TIADA BAZAR RAMADHAN, IA LANGSUNG TIDAK MEMBERI KESAN KEPADA UMAT ISLAM..

kumpulan yang sedikit tercalar dari penutupan bazar ramadhan ini adalah para peniaga.

kesan terhadap minoriti yang sedikit ini sebenarnya AKAN MEMBERIKAN IMPAK BALAS YANG BESAR pula terhadap para peniaga cina di seluruh malaysia.

kita harus paham, melayu punyai jiwa memberontak yang kuat sekiranya perkara ini dilaksanakan oleh tony pua..

dek kerana kenyataan silap besar tony pua inilah, AKU JANGKAKAN GERAKAN BOIKOT KEDAI CINABENG AKAN MEREBAK DENGAN LEBIH CEPAT DI SELURUH NEGARA !

melayu takkan beli kereta di tangan salesman cinabeng !
melayu takkan beli parabot lagi di kedai cinabeng !
melayu takkan beli peralatan elektrik lagi di kedai cinabeng !

melayu ( minoriti kecil peniaga) akan terkesan tak sampai sebulan aje.. kerana pandangan aku bazar ramadhan ini hanya akan hot sekitar 2-3minggu awal ramadhan, kemudiannya ia semakin lesu dari pelanggan.

efek penutupan terhadap bisnes melayu tak sampai sebulan.

tapi tindakbalas melayu kelak akan mula merebak dan berpanjangan bertahun-tahun !

bangsa cinabeng harus ingat, retaliasi atau tindakbalas bangsa melayu akan lebih melata dan merebak di seluruh negara dan ini akan mempercepatkan lagi kehancuran seluruh bisnes bangsa cinabeng !

bisnes cinabeng maju kerana melayu adalah majoriti kuasa beli utama negara !

melayu tidak terkesan samada bazar ditutup atau tidak, pada saat ini bangsa melayu sudah sedar dan sedia melakukan gerakan boikot sampai hancur bisnes cinabeng ....

aku secara terbuka mengucapkan jutaan terima kasih kepada tony pua kerana telah masuk perangkap bangsa melayu !

ALLAHUAKBAR !

127 comments:

Anonymous said...

Nak tutup bazaar ramadan di Penang?? Malah kalau nak tutup di negeri Selangor dan Kelantan juga, silakan la.. tak jadi kudis pun. Jangan jadi Menteri Gertak Dalam PR cukup la Tony PUAka...!!!!!!!

Anonymous said...

yaa rite!!! sbln je kot, inn sha Allah tarak hal laa...

btw hrp peniaga2 & penyedia perkhidmatan melayu bila daa org dptkn perkhidmatan & brngan dr anda tlong beri perkhidmatan & brngan yg terbaik. jgn cpt sgt selesa @ ambil mudah. TOLONGlah!!!

Anonymous said...

Aku cadangkan .. kalau dap tutup pasar ramadhan, peniaga pasar ramadhan melayu boleh menjadi lebih creative sikit. Buka website amik order dan buat penghantaran terus ke rumah sepanjang bulan ramadhan. Habis cerita, orang melayu tak perlu ke pekan and bandar lagi untuk membeli juadah berbuka. secara tak langsung dapat mengelak dar ipergi ke kedai cina.

Anonymous said...

melayu dah kena boikot dgn cina lama dah...

kalau masa ni dia masih nak samseng , nak tunjuk belang...padah yang parah akan menimpa bisnes cina lebih cepat dari yg dijangkakan..

aku dan ramai lagi cabar dia tutup bazaar ramadhan kalau ada teluq..buat notis sekarang...jgn dok u turn lepas ni..

ini lah pemangkin yg terbaik dan dos yg mujarat untuk menjahanamkan bisnes cina paling cepat...

anda buat anda tanggung...

Anonymous said...

Asal bukan DAP

Anonymous said...

MCA = GERAKAN = DAP?

Skuad Penembak Babi said...

Spesis cinabeng babi ni semua pendek akal macam pendek dia punya lancau. Melayu punya otak lebih jauh ke hadapan berbanding perancangan cinabeng. Sekarang baru cinabeng semua tau jangan main-main sama Melayu, kan dah kena game. Kahkahkahkah....

Anonymous said...

Silap sikit tu bro.

DAP = DAP + Red Bean Army + MCA + GERAKAN?

Anonymous said...

apa yg sangat nak jual kat pasar ramadhan tu..kat dlm taman2 pun boleh jual, kat bawah pokok pun boleh jual, depan rumahpun boleh jual...

apa yg kita tak boleh beli kat kedai cina sahaja..mula2 kita pergi ke kedai melayu sahaja..lepas tu kita pakat2 UBAH jenama muslim yg kita perlukan...biar ambik masa sikit tapi berterusan..sebar2lah..perlu sabar dan bertawakal..

Anonymous said...

DAP = DAP + Red Bean Army + MCA + GERAKAN?

@ 100% - 3% = 97%

Anonymous said...

DAP = DAP + Red Bean Army + MCA + GERAKAN?

@ 100% - 3% = 97%

@ 3% = Cina Muslim?

Anonymous said...

Saya sokong kenyataan gempak Tony Puan! YB, silakan curah petrol banyak-banyak dalam api!

Anonymous said...

Tak jadi kudisnya dia nak tutup tu. Tak ada hal punya. Kalau dia tutuplah aku harap kawasan mesjid boleh dijadikan tempat menjual juga. Sekurang2nya bila sampai buka puasa, para peniaga boleh sama mendapat pahala dgn mengulurkan makanan kepada jemaah mesjid untuk berbuka puasa.

Anonymous said...

Ini boleh mendatangkan marah..!!!!

Anonymous said...

aku dah lama teringin nak pandu kereta aku bersiar-siar melalui Petaling Street di hujung minggu tapi access untuk melalui Petaling Street dh di tutup sejak azali lagi. Diharapkan boleh di buka semula laluan di Petaling Street untuk kenderaan.

P.S. Kami pemilik kenderaan bayar cukai jalan tau. Suka-suka shj tutup jalan kat Petaling Street he he

Anonymous said...

aku sokong anon 3.11 supaya bazar ramadhan dibuka dikawasan masjid.

Pemuda Melayu said...

Aku pon macam ko jugak GAP, tersengih tengok gelagat sekor lagi cinabeng bodo macam babi ni.

Lu nak tutup bazar ramadhan, bukan ada kesan apa pon kepada bangsa Melayu.

Aku tengok tiap-tiap bulan puasa banyak peniaga jual makanan di luar kawasan bazar.

Melayu ada banyak alternatif beli makanan selain dari bazar ramadhan untuk buka puasa.

Bazar ramadhan ni hanya meriah 2-3 minggu je, lepas tu seminggu sebelum raya tak ramai orang datang sebab dah nak raya.

Seminggu dua sebelum raya Melayu mula bertumpu ke gerai-gerai lemang, ketupat, rendang dan aneka biskut raya seperti di Taman Melawati, MRR2.

Tony Pua babi berkaki dua ni dah kena game dengan orang Melayu.

Kenyataan terburu-buru pemakan bangkai babi ni umpama mengisytiharkan perang terhadap semua Melayu Islam di seluruh Malaysia baik penyokong UMNO mahu pon PAS.

Kita Melayu semua akan bertindak balas tidak kira UMNO atau PAS kerana kami semua beragama Islam.

Lu mahu tutup bazar ramadhan sama seperti lu menghina orang Melayu Islam berpuasa.

Sekarang lu punya kenyataan serupa tuang minyak tanah dalam api yang kecil.

Kempen BBC dan BCL semakin menarik perhatian semua Melayu Islam.

Sejak pengisytiharan Tony Pua spesis babi ni mahu mencabar kepercayaan Melayu Islam menjalankan ibadat puasa, jumlah tentera anai-anai telah meningkat sebanyak 50 kali ganda.

Tak kira UMNO, PAS atau atas pagar semua sedang mendidih melihat kekurang-ajaran kaum pemakan babi ni menghina kepercayaan Melayu Islam.

Lu boikot satu bisnes Melayu takpe, tapi lu cabar Islam, kami semua Melayu akan bersatu kasi hentam lu punya bisnes 100 kali lebih besar.

Lu mahu tutup bazar ramadhan selama sebulan, kami boikot lu punya bisnes kasi hancur sampai bila-bila.

Kami Melayu tak kira parti mana pon akan pastikan lu punya kuasa ekonomi jatuh sebab lu sangat kurang ajar berani mencabar Islam.

Terima kasih DAP kerana membantu menuangkan minyak di atas api kecil yang kami nyalakan. Terima kasih.

Kepada semua tentera anai-anai Melayu Islam, jadikan berita ini sebagai pemangkin untuk menjahanamkan semua bisnes cinabeng AT ALL COST.

Anonymous said...

Asal bukan DAP

Anonymous said...

Gilo gapo mung nih.......nak tutup bazar ramadhan????? buat lawak ker Tony ni....selangor pun bila nak tutup.....kami melayu suka ja.....tutup la xpa......dia dah masuk perangkap dah.......hohohooooo
buat tony pua, berfikir dulu sebelum bertindak dengan emosi racism.....ini bermakna boikot BCL ni berjaya......sebelum ni punggung diorang panas ja, macam dok berjam2, tapi sekarang dah berasap-asap dah......
hahahaaaaaa......kami semua gembira dengar berita ni..........hahahaaaaaaa

Anonymous said...

teori ekonomi berkata,

`KUASA BESAR PENGGUNA adalah keputusan2 pengguna2 menentukan barang2 mana yang akan dikeluarkan dalam pasaran..

tiap2 kali kekedai tanya tuan kedai apa yg kita nak..itu hak kita sebagai pengguna..itulah kuasa besar pengguna..kalau tak ada kita pi kedai lain..lepas tu berebut2 peniaga nak pasarkan produk muslim yg kita semua nak...

Anonymous said...

jangan takut utk bertindak, melayu jangan malu membuat balasan ..tak perlu segan malu pada cina, tanpa pembeli melayu bisnes cina tak jalan!!

apa sanggat dengan bazar ramadan, nak tutup ..tutup sajalah, melayu tak kebulur , bazar tetap ada dimana2 ,

hidup melayu , kali ini kita ajar cina !!!

Anonymous said...

Ala tony PUAka tu setakat GEMPAK je la...!!!!

Kalau ade telor, tunaikan apa yang dikatakan....

Ni cakap dicapati je...!!!!!!!!

Anonymous said...

Mari kita desak cinabeng ni laksanakan apa yang dia GERTAK tu... tak perlu bimbang pun...

Cinabeng nak naikkan harga barang?? Kita beli je brg2 kat mydin, kedai 1Malaysia, kembangkan perniagaan orang Islam dan Melayu... BCL, ABC...

Anonymous said...

hari tu aku beli sekotak face mask kat maidin time jerebu baru RM7.50. Sekotak ada 50 keping, Aku tanya kat kedai cina, dia jual RM1.50 sekeping.

Anonymous said...

kurang ajar!!!!!!!! biadap sungguh !!!!!ini malaysia ka singapore ???

semua melayu kena sedar ! ini adalah satu penghinaaan yang amat besar dan terang2an nak menghancurkan tradisi kita sekian lama..

sudah menjadi kewajiban setiap muslim berdiri teguh mempertabatkan ekonomi orang islam...kita wajib bersatu..

ini lah masanya....

Anonymous said...

Ini kalilah ..

Kita berjihad ekonomi untuk Islam, Melayu dan Bumiputra..

Anonymous said...

Jaga-jaga semua Melayu, COLGATE adalah syarikat ubat gigi milik cinabeng. Dulu ada kecoh pasaL COLGATE masuk tulang babi untuk bahan kalsium di kilangnya di Thailand.

Rumah aku sejak 8 tahun lepas beli jenama MUKMIN dan HALAGEL milik syarikat Melayu yang halal lagi suci. Jaga-jaga semua nanti banyak COLGATE ambil iklan di TV sebelum azan maghrib untuk buka puasa. Time tu tengok-tengok juga iklan barangan cinabeng, jangan terpengaruh dan jadi bodoh beli barangan yang cinabeng iklankan sempena bulan puasa dan raya nanti.

Anonymous said...

Semua cina sama tak kira DAP, MCA, GERAKAN & SUPP semua adalah anti melayu, mereka senyum pada wajah tapi dalam hati mereka sama seperti hati babi
Lihat saja itu soi lek sondal jantan tua pun sudah bunyi

Anonymous said...

Assalamu'alaikum;

Beringatlah sdr2 Muslim sekelian.
Puak2 Tony Puaka nih akan kata :

"itu pandangan peribadi Tony Pua, bukannya kita..."

Walhal 95% undi mereka pergi ke DAPigs & hanjing2nya.

Anonymous said...

politik dan ekonomi tidak dapat dipisahkan...

`tidak ada satu2 bangsa di dunia ini yang mampu mengekalkan kuasa politik jika tidak menguasai kuasa ekonomi - lebih2 lagi bagi bangsa yang merupakan majoriti dalam negara tersebut'.

kita tengok bila cina dah rasa pegang ekonomi..apa dia mau lagi??

Anonymous said...

Bro GAP, teruskan semarakkan api kempen boikot ini dengan artikel-artikel yang mantap. Kasi bakar semangat orang Melayu untuk menghancurkan ekonomi cinabeng di Malaysia at all cost.

Aku 3 hari lepas pegi HONDA showroom, saja nak tanya pasal loan nak beli Honda Civic baru. Ada sekor budak cinabeng mata sepet berkaca mata baik sangat layanannya kat aku. Tapi lakonannya tak menjadi sebab aku tau cinabeng sekor ni merupakan salah seorang pengundi yang memangkah DAP pada PRU-13 lepas.

Macam-macam aku tanya dia pasal kereta dan loan, tapi last-last sekali aku blah dan pegi tanya seorang awek Melayu yang tak berapa cun untuk konfemkan pesanan aku.

Mungkin lepas raya kereta aku keluar sebab kena tunggu stok baru. Dalam hati aku kata, PADAN MUKA KO CINABENG SAPA SURUH KO UNDI DAP, KAN TAK DAPAT KOMISEN JUAL KERETA DARI CUSTOMER MELAYU MACAM AKU. HAHAHAHAHA......SEKARANG RASAKAN!!!

Bangga siot dapat balas dendam kepada cinabeng. Harap yang lain ikut macam aku kasi boikot bisnes cinabeng sampai lumat. Lakukannya dan anda akan tahu betapa nikmatnya dapat membalas dendam terhadap pengkhianatan cinabeng terhadap Melayu pada 5 Mei lepas.

Anonymous said...

jom bantu bisnes bumi

Anonymous said...

Alah ramai melayu tak boleh pakailah. Cakap je berdegar2 macam guruh tapi hijan tak jugak. Aku tengok ramai Melayu datang gak kat kedai cina. Agaknya kurang provo kot. Cuba bloger2 promo ABC, BBC, BCL dan sebagainya lebih kau kau lagi.

Anonymous said...

Silakan buat nak tengok jugak ada berani ka tarak.

Anonymous said...

Puaka neh yg pasar cina yg berterabur hingga mengganggu lalulintas kat penang xnak dia tutup....mmg rasis tahap babi tol puaka neh...

aq sokong dgn idea agar DAP tutup semua pasar ramadhan kat 3 negeri pakatan...musyitdol amPAS N Ajis mst sokong giler idea tuh sbb ostat DAP mmg kaw2 fatwa dia...(he he ..saja nak jolok org tua tuh)

Melayu PAS n PKR mst sokong ostat DAP punyer saranan kannnnnnn?????

Anonymous said...

belilah kat kedai spek mata melayu..ha yang ni lagi best..korg beli spek ratus2 ribu riban kan??? so beli la kat kedai melayu!! kat kuantan ni ada MASTURA, PRISMA DLL SEMUANYA MILIK MELAYU!! SOKONGLAH SEBAB DAPAT KENAIKAN GAJI KAN? SO SALURKAN KEPADA ISLAM DAN MUKMININ!!

Anonymous said...

Woi 4:05 PM,

Kat area rumah aku ada satu kedai runcit cinabeng macam hidup segan mati tak mahu sejak 5 mei lepas. Tokey dia pon banyak duduk kat luar baring atas kerusi malas sebab customer dah kurang.

Kempen boikot ni dah mula kelihatan di sesetengah kawasan majoriti Melayu dan sedang merebak ke seluruh negara. Aku sendiri pun ambil inisiatif untuk boikot bisnes cinabeng ni dengan : -

- Tukar barangan harian ke jenama keluaran Bumiputra (Ada senarai aku bawa setiap kali ke kedai atau hypermarket).

- Beli kereta baru dari jurujual Melayu.

- Henfon aku tak tukar lagi sebab kebanyakan yang jual adalah cinabeng.

- Aku cadang nak beli sebuah kamera DSLR di sebuah kedai kamera milik Melayu yang agak jauh sikit dari rumah aku.

- Komputer desktop aku beli order secara online dari DELL. Kalau beli kat kedai, cinabeng dapat untung ratus-ratus ringgit.

Aku percaya ada ramai lagi Melayu seperti aku yang ambil inisiatif sendiri untuk memboikot cinabeng punya bisnes. Pemulaan dah bagus cuma perlu ada momentum untuk pastikan misi kita tercapai. Kalau dua bulan kempen boikot ni pun depa dan berasap, tunggulah lagi 5 tahun apa kesudahannya.

Anonymous said...

KAKITANGAN KERAJAAN KORG BARU DAPAT DUIT KAN? BARU KENAIKAN KAN? JADI BELILAH BARANG2 N STOK RAMADAN KAT KEDAI MELAYU!!!

Anonymous said...

kalu tanya pokNik... mesti PokNik suko, bagus laa penutupan bazar ramadhan, sbb bazaar ramadhan takdok pong dale isle hahahaaaaaa

Anonymous said...

nak tutup bazar ramadhan yer.. lepas ni tutup petaling street pulak.. saper sokong...

Anonymous said...


tadi pi pasaraya india, aku jumpa tuan punya kedai tu tanya pasal susu saji kenapa tak ada...tanya pekerja dia apa dia boleh buat...

jawapannya...dulu ada jual tapi sebab slow tak ambik dah...jawapan yg sama mcm pekedai cina yg aku tanya sebelum ni...semua penipu..

aku kata ini customer nak, jgn diskriminasi produk...lepas tu aku pun blah.. lepas tu pi tengok2 bahagian minyak..jumpa 2 kakak melayu..dia pegang minyak bukan saji...aku cakap dekat dia ni saji buatan org islam..yang sorang kakak tu tahu, sorang lagi mcm tak tahu...

rumusannya...memang produk melayu islam dah lama kena boikot..kita disogokkan dgn produk yg hendak dijual saja..tiada persaingan..

kedua..agenda boikot ini belum menjalar ke setiap urat nadi kaum melayu islam.

ketiga..perniagaan org cina naik disebabkan kaedah cantas-mencantas bisnes dan produk melayu..

keempat..ramai melayu masih enak dibuai mimpi....kejutkan mereka walau dimana anda berada..

Anonymous said...

Aku sokong lepas tu tutup pulak cina babi ni punya mulut sampai bila2 alias ceraikan kepala dari badan ho ho

Anonymous said...

memang pon produk melayu dah lama kena boikot dgn cinabeng tapi melayu masih tak tahu mana satu produk dia nak boikot. kempen bbc/bcl ni bagos buat pemulaan sebab kita ada lagi 5 tahun nak kasi ajar bisnes cinabeng sampai gulung tikar.

Anonymous said...

Saya berpendapat, menjelang musim Ramadhan Al Mubarak, Semua Muslimin dan Muslimat Melayu UMNO/PAS/PKR pakat beli barangan keperluan sesada kita saje, mungkin akan menampak kan kesan ekonomik.... Semoga berjaya usaha GAP.

Anonymous said...

Tutup bisnes cetak rompak cina boleh bising nguek2 macam anak babi hilang ibu saja..tutup bazar ramadan lepas raya aku ingat ramai cina tinggaal nama saja n berpusi2 lari lintang angkat bungkus balik tongsan atau taiwan.

Anonymous said...

Semua tu= biawak hidup!!

Anonymous said...

Cina2 ni sebenarnya ramai dari golongan pedagang pemalas. Tau tunggu barang supplier hantar kat pintu kedai, gantung dan jual. Kadang2 on credit sampai 4bulan. Ni sebab networking mereka dah lama bertapak.

Baru2 ni geng kami pergi Bangkok, dah tau rahsia mereka - tau siapa pembekal mereka disana. Mereka ambil dan jual kat Malaysia dgn harga berlipat ganda..

Tak lama lagi kami nak ronda2 keChina, Taiwan dan Korea.. tengok2 barang kat sana.

Tak perlu faham bahasa mereka, mereka sana pun dah mula pakai BI. Kat Bangkok lagi best, siap fasih Bahasa Malaysia lagi...

Berjinak2 le dalam dunia perniagaan, Insyaallah dalam 10 tahun ramai lagi dari golongan Bumiputra akan mengambil alih tempat mereka berniaga...

Jual online sesama networking kita sendiri dulu atau jual secara kecilan dibazaar2 kalau modal kecil.

Anonymous said...


la ni senang nak cantas kawan2 yg jual MLM..soalan aku, adalah syarikat ni melayu punya? ya atau tidak..ada 2 pilihan jawapan je...terbelit2 cerita nak jual juga tu.. sekarang lega dah dapat soalan maut utk pengedar2 MLM ni..

Anonymous said...

Aku baru beli kereta dengan Proton..
Salesman yg aku jumpa adalah Cinabeng.
Cakap bahasa kebangsaan pun terketar-ketar..
Aku fed up..terus pergi kedai lain dan jumpa dgn salesman melayu..
Alhamdulillah..urusan dipermudahkan.
Inikalilah kita BOIKOT cinabeng.

-Nasionalis-

Vigilant said...

Ini namanya bukan lagi cacing naik kemata..tetapi ba alif ba ya naik ke kepala...
sudah cukup lemak?
belum betol2 lemak lagi...
kita layan habis2 dulu..
tunggu masa yang sesuai..
pig eater..hehhe..

malayoo mudah lupa said...

Kalau dulu nak beli peraatan sukan je kena pegi kedai abanggali utk adidas dan kedai cina untuk jenama laen tapi sekarang ni semua al ikhsan dah ambil alih...sapa kata malayoo tk boleh..

Dulu roti di kuasai bangsa cina tapi skarang syed mokhtar dh beli...sapa kata malayoo tk boleh..

Dulu perniagaan kete mewah dia kuasai cina tapi sekarang suma Naza motor dah ambil alih...sapa kata malayoo tk boleh..

Bamgkit wahai bangsa kau Malayoo ...sedikit demi sedikit kita kuasai...Insyallah..

Aku sendiri berprinsip "slowly but surely"...

Anonymous said...

ANAK2 KITA GENERASI KITA

KITA PERLU ASUH SELALU..

ASUHLAH MEREKA CINTAKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA..


ASUHLAH MEREKA UNTUK BERJIHAD EKONOMI ISLAM...

Anonymous said...

Berani kerana benar,bangsa,agama dan tanahair,BKomersial waik Cina spt JWalk,atau Bintang Walk tak sama dgn Bazar Ramadan, hanya 3 minggu dlm setahun,masa berniaga sgt singkat dr jam 3pm hingga 7pm sahaja.Umat Islam boleh berniaga dikws mereka spjg Ramadan kalau Cina DAP spt di L.Pinang tak luluskan permit atau dtg kacau umat Islam boleh bantah cara biasa atau lawan dgn kekerasan.

Anonymous said...

RAMADHAN AL MUBARAK MENJELANG TIBA..SAYA INGIN MENGESYORKAN SUPAYA SEMUA UMAT ISLAM DI MALAYSIA AYUH KITA IMARAKKAN MAJLIS BERBUKA PUASA DI MESJID DAN SURAU. IMARHKAN RUMAH ALLAH DENGAN IBADAT SOLAT SUNAT TERAWIH DAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM YANG AKAN MENJADI TUKANG MASAK BUBUR LAMBUK, AYUH KITA BELI BERAS, GULA,SUSU, SANTAN HALIA DAN APA SAHAJA JUADAH BERBUKA PUASA DARI KEDAI ORANG ISLAM. SAYA BARU SAHAJA BALIK DARI MENUNAIKAN UMRAH. SUBHANALLAH...TUAN-TUAN PERCAYA ATAU TIDAK, TIADA SEORANG PUN PENGUSAHA KAFIR DIBENARKAN BERNIAGA DITANAH HARAM DAN BEGITU JUGA DENGAN MAKANAN DAN MINUMAN, KESEMUNYA DARI NEGARA ISLAM. IMAN SUCI DAN TEGUH KERANA SEMUA MAKAN MINUM DATANG DARI TANGAN ORANG ISLAM. ALLAHU AKBAR..KADIKAN MEKAH DAN MADINAH SEBAGAI IKTIBAR UNTUK MELONJAKKAN EKONOMI UMAT ISLAM..ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR.

Anonymous said...

.Cina hanya pandai meniaga benda2 haram.Kemudian laundering money dengan bukak business yang legal.Corporat konon.Cuba kita kasi tutup semua business illegal cina ni..seperti pelacuran,dadah,vcd haram,rumah urut,ah long dan segalanya kemudian kita bersaing secara adil.Cina ni dia boleh hidup sebab org melayu penuh dgn sifat toleransi nya...kalau dia kawasan atau perumahan 100% cina dia akan tetap kiasu sesama bangsa mereka.Jadi dia org bukannya kiasu terhadap org melayu saja.Sesama mereka pun dia akan bunuh sesama mereka.Mereka hidup sebab ada golongan melayu yg lemah yg boleh ditindas mcm punching bag.Kalau kita kuat dan mereka tak boleh bully kita,dia akan bergasak sesama mereka.Begitu juga org india.Pada aku org india ni lebih kurang melayu gak.Ada sifat toleransi.India pada pendapat aku,ok je.Tapi tidak cina.Mereka cukup kiasu walaupun sesama mereka.

Anonymous said...

BoikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotboikotCinabenG muktamat!!!

Anonymous said...

hrp2 boikot ni akan berpanjangan..amin....aku pn dh start boikot brg cina ni

Anonymous said...

Abc selamanya

Anonymous said...

rasa malu nak jejak kedai cina dah...kami satu keluarga dah menyahut seruan anda.

kulim, kedah

Anonymous said...

syabas!

Anonymous said...

syabas!

Anonymous said...

GAP lah yang menyusahkan Bangsa sendiri. Pasal dia buat boikot Dan BCL Dan cerita ni merebak kat tellinga Cinabeng, karang ramai towkay kilang membuang pekerja Dan yang masih bekerja tak de bonus Raya ni.

GAP, nak bayar Aku ke? Ni tengah tunggu musim durian nak jual pada Cinabeng pulak.

Dengar-dengar kalau Cinabeng boikot beli durian jugak merebak, Aku Akan sumbat semua tu kat dubur GAP.

Bodoh Dan bangang punya GAP ni.

Anonymous said...

Melayu boleh hidup maju tanpa cina. Kalau cina mau kasi Melayu susah, Melayu pun boleh kasi cina susah.

Anonymous said...

Kenyataan Ketua Publisiti DAP, Tony Pua yang mencadangkan supaya Pasar ramadhan ditutup kira-kira dua minggu sebelum umat Islam di negara ini menyambut kedatangan bulan Ramadhan seperti ‘mengisytiharkan perang’ kepada semua warga Islam.

Menurut Sekretariat NGO Islam- Melayu, ia juga merupakan petanda jelas agenda licik parti perkauman itu terhadap bangsa Melayu dan Tanah Melayu jika ia berjaya merampas kuasa pada PRU14 kelak.

Jurucakapnya, Dzulkarnain Talib, kenyataan biadap dan kurang ajar pemimpin Cina DAP ini tidak seharusnya diberi muka dan dilayan dengan manis oleh orang Melayu lagi.

” Mereka tidak tahu membalas budi dan mengenang untung sebagai keturunan bangsa pendatang di bumi Melayu ini ,” katanya dalam satu kenyataan akhbar di sini hari ini.

Menurut Dzulkarnain yang juga Presiden Wartawan Muda Malaysia, setelah muncul sebagai parti terkuat dalam pakatan pembangkang dengan 38 kerusi Parlimen, DAP terus mengkeldaikan orang-orang Melayu di dalam PKR dan Pas yang sehingga kini terlalu takut dan kecut perut untuk membidas parti itu atas kenyataan amat rasis itu.

Anonymous said...

Orang kita harus sedar segera tentang usaha menghakis jatidiri serta hak Melayu Islam dibuminya sendiri melalui pakatan pembangkang yang berpaksi pada DAP melalui agenda Kristian-Zionisnya yang saban hari semakin lantang.

Anonymous said...

Siapa nak beli barangan komputer terpaksa cari kat Lowyat.. bawa kawan yg fasih bahasa mereka..

Mula2 pi window shopping dulu dan pasang telinga.

Anak saya bole dapat harga murah RM300 diskaun kerana dia berkeras nak juga sama harga yg baru saja ditawarkan kat pelangan Cina yg duk chongchiang chongchiang tepi dia, beli barang yg sama (depa ingat kita tak faham Bahasa mereka?)

Dah tradisi mereka, kepada Bumiputra terutama Melayu mereka hentam harga minta kurang sikit pun tak berganjak...

Anonymous said...

Tutup pasar Ramadan di PP tutup lah. Persilakan. Melayu islam masih boleh berniaga Ramadan di kedai-kedai sedia ada orang melayu dan mamak muslim. Kalau DAP nak tutup pasar Ramadan, announce awal2 supaya orang melayu islam tak perlu berniaga dan focus kepada ibadah. Orang melayu pun boleh cermat belanjer. Seperti kawan-kawan di atas cakap, tak jadi kudis pun. Walaupun Toni Puaka rasa syok berkuasa, syok kepada orang melayu benda tu kisah pon. Tapi dendam melayu kepada perniagaan orang cina akan bertambah boikot dan benci.

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=t7cXAptrRJE&noredirect=1#at=1694

KOMUNIS BUKIT KEPONG
CINA NAK MEMERINTAH TUUU

TGK VIDEO KAT YOU TUBE TUUUU

Anonymous said...

Tony Pua..caryy On !! Closed all bazar ramadhan at penang !!

you play a wrong game at wrong time !!!

What Bro GAP said is absolutely right..Malay will raise up even pas member will shows retaliation and end up all chinese biz.will collapsed by it's own.

HIDUP MELAYU TANPA BARANGAN CINA !!!

gen2felda

Anonymous said...

Tengku Adnan !!

berhenti berlagak macam putera raja!!!

TUTUP PETALING STREET !!!!


gen2felda

Anonymous said...

MELAYU DAH BUKTIKAN, TANPA UNDI CINA, UMNO BOLEH PERINTAH NEGARA..

Aku start fikir...MCA dan Gerakan dah mati..Untuk mereka hidup kembali, mereka kena lebih rasis dari Dap untuk dapat undi cina..Ini akan menyusahkan melayu dan parti Umno. Lebih baik keluarkan dorang dari BN.

Lepas tu, Umno bertanding di semua kerusi MCA dan Gerakan tadi termasuk di Pulau Pinang..Kita offer pada rakyat p.pinang KM baru daru bangsa MELAYU !!!

gen2felda

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Iklankan barangan yang ingin dijual atau perniagaan anda atau laman web anda di www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

Anonymous said...

Akhbar berbahasa Cina Kwong Wah Daily, melaporkan, semalam, Idris berkata keputusan yang dibuat oleh majlis mesyuarat exco Melaka pada 12 Jun lalu untuk menutup Jonker Walk adalah sebagai menghormati kehendak rakyat.

Idris mengingatkan bahawa DAP yang membuat bantahan terhadap keputusan kerajaan negeri yang melarang kenderaan memasuki jalan di Jonker Walk bagi menjadikan kawasan itu tempat membeli belah.

Ketika itu, katanya DAP membidas kerajaan negeri kerana mengorbankan kepentingan pengguna jalan raya demi menjaga nasib 200 penjaja dan peniaga kecil, 13 tahun lalu.

"Sekarang, kita dapati kebanyakan penduduk Melaka menyokong calon DAP berbanding MCA, yang bertungkus lumus berkhidmat kepada mereka. Justeru, kita memutuskan untuk menamatkan pasar malam itu dan berharap mereka akan berpuas hati," kata akhbar itu yang memetik Idris.

Beliau juga dilaporkan mengakui kekalahan MCA adalah punca kerajaan negeri menutup Jonker Walk.

Pada pilihan raya umum lalu, MCA bukan sahaja gagal merampas Parlimen Kota Melaka, tetapi Ketua Menteri Datuk Seri Ali Rustam yang berpindah ke Parlimen Bukit Katil tewas di tangan Ketua Pemuda PKR Shamsul Iskandar Mat Akin!

Jika kita perhatikan DAP dengan biaDAP kata Jonker Walk ditutup padahal hanya jalan di Jonker Walk dibuka kembali kepada pengguna jalan raya bagi mengelakkan kesesakkan !!! Cina Dapig ni putar belit fakta kata Melayu balas dendam pada Cina !! kurang ajar punya Cina DAPig !!!

Suara Politik
Belantan

Anonymous said...

anjing dap dah menyalak...teruskan usaha murni GAP.

Anonymous said...

anjing dap dah menyalak

Anonymous said...

tak guna cakap banyak...listkan produk2 melayu dalam kertas A4 dan letakkan kat masjid2 dan surau2 daerah anda bulan Ramadhan ni...

kalau anda nak berjihad lagi, masukkan dalam peti surat...

sekarang ni risalah iklan banyak dah masuk dalam peti surat..pastinya dari bukan melayu..

dulu bini aku suka belek iklan2 ni...tapi sekarang ni aku buang dalam tong sampah je..bini pun tak mau belek2 dah..

Anonymous said...

Lo...kau punya hidup bergantung dengan Cina je ke Bro? Mati mengelupur ke kalau X de Cina. Sempit nya wawasan kau.

Anonymous said...

Tutuplah!
Rezeki Allah yg beri bukan cina!
Kasi tutup lah!
Tony pua kasi melalak lg lah kt tv2 radio2 kasi melayu semua tahu lu mau tutup bazar,senang kempen abc merebak dgn pantas!
Kwn2,paling lemah/koman masuk fb share page kempen ni Tiap2 kali masuk fb,akan terkesan jugak kt kgkwn yg lain..

Anonymous said...

Gap tarik balik la artikel ni. KM Melaka dah cancel tutup Jonker walk..

tarak telur itu worang... itu apek mana ada mau undi lu..

salim hasan said...

Kesilapan kita orang Melayu ni kita takut dan ragu nak tunjuk sifat perkauman kita pada kaum cinabengkok
ni.Jangan takut!!!!!.Depa tak boleh buat apa .kalau hangpa nak tau lepas 13 mei terjadi ketkla mana mereka hampir hampir dilupuskan dari BUMI MELAYU ni.kalau tak kerana perishtiharan darurat 13 mei yang menyelamatkan nyawa mereka.sejak tu mereka amat takut ngan melayu!!!.Sehinggalah muncul nya segelintir melayu melayu haramjadah pengkhianat dalam PKR dan PAS yang menyebelahi mereka .tu yang buat kaum cinabengkok ni mula naik tocang dan tunjuk berani pada melayu.

Anonymous said...

kat cina jgn bagi muka..

jgn sesekali tunduk..kita mara dan terus mara..

mari kita jahanamkan bisnes cinabeng ni..!!!

Anonymous said...

http://bbcdrasmi.blogspot.com/search/label/JIHAD#sthash.hWzwKO6Y.eqrOY8sd.dpbs

Anonymous said...

MCA+DAP+GERAKAN=Merugikan bangsa dan agama.

Anonymous said...

minta orang melayu yang ada harta,duit ringgit,bukalah bisnes baru.laburlah dalam banyak bidang yang melayu kurang ada.boleh buka peluang kerja kepada anak bangsa dan kita tak kalut bila cinabengong nak sabotaj harga.

kerajaan mesti adakan seperti Pernas,tapi dengan pengurusan profesional.bantu melayu ujudkan budaya niaga kepada orang melayu seperti perniagaan bagi orang cina sekarang ini.korbankanlah dari perbendaharaan untuk membentuk trend ini kepada melayu,baru kita kuat.

Anonymous said...

Anonymous said...

Gap tarik balik la artikel ni. KM Melaka dah cancel tutup Jonker walk..

tarak telur itu worang... itu apek mana ada mau undi lu..

June 27, 2013 at 8:27 PM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

walaupun KMM tak jadi tutup JW kita tentera anai2 jangan putus asa!! boikot tetap boikot, kerajaan ada kuasa tapi masuk angin bila kena dekat cina, kalau kena dekat melayu semua takpa, cina hina agama islam pun takpa apa punya kecut dah.

pemimpim melayu macam lembu?

sekarang kita pakai kuasa beli saja untuk kasi ajar cinabeng yang kurang ajar.

Anonymous said...

The best true joke of the week!!! keh...keh. .keh. .

Anonymous said...

AKU CABAR TONY PUA TUTUP BAZAR RAMADHAN.... .....BIOR AJAR MUKA MELAYU ISLAM.......

Anonymous said...

Yb tony jgn takut sebab parti pas senantiasa bersama tuan hingga hari kiamat.........Pas sokong jika Yb buka byk lg kandang babi.....

Anonymous said...

Aku nak buat pengakuan, dulu aku antara yang gelarkan korang semua pencacai, mmg aku sokong pakatan habis-habisan, tp aku tak bodoh, aku amik jugak argument kerajaan dan pembangkang aku cuba tgk pihak mana yang betul. Tp hati aku tetap kuat dekat pakatan rakyat smpi lah tahun lepas bila aku start keje dkt company cina dikelilingi cina, cara dorg pandang aku mcm dorg jijik, bnyk client cina yg aku cuba tegur sebab kerja aku tp dorg buat tak peduli jer, bila bangsa dorg dtg serve dorg ko tgk dia punya peramah ngan bangsa dia lain mcm, mcm da lama kenal.

kena maki dalam bahasa cina tuh tak payah crite la brape bnyk kali kan, lagi satu aku nak belajar langsung tak dpt sbb dorg semua ckp cina manela aku paham, langsung tak hormat dkt kita yg tak paham bahasa cina, mmg ada cina yg betul2 baik, tp ape yg korang sume ckp mmg betul, diorg mmg pandai berpura-pura bila nak sesuatu, bila dah dapat bru dia akan tunjuk belang dia, aku da bnyk kali kena dgn org sama, sbbnya? sbb aku melayu, hati aku lembut.

Keturunan kita mmg lemah lembut dan bersifat toleransi sbb kita tak suka perbalahan, tp diorg nih dah naik minyak. Kadang2 mmg terang2 client cina buat aku mcm org suruhan dia tp ngan staff cina dia terus jd baik n peramah.

Terima kasih sbb sedarkan aku. Aku doakan perjuangan korang semua n aku pon akan carik jalan untuk bantu bangsa aku.

Anonymous said...

kita adalah pejuang..tiada mana2 pemimpin yg mempengaruhi kita..

duit kita dan kitalah kuasabeli..

mari ramai2 kita boikot beli kedai cina..
kita ramai2 pi kedai melayu..

kita ikut saranan komen lalu iaitu sms seberapa banyak yang boleh terhadap saudara2 dan kawan2 kita tentang boikot ni...

masa tetap berlalu..jgn sia2kan..perjuangan kita perlu lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ni..

jgn toleh kiri kanan..pandang kehadapan...ada sinar harapan utk peniaga melayu berdiri sama tinggi dgn peniaga cina.

kita adalah harapan semua peniaga melayu walaupun kita berlainan edologi politik....kita adalah lampu penyuluh kearah melayu islam yg lebih baik dari melayu islam semalam..

kitalah yg akan merubah sejarah..sejarah yg tertulis semalam akan menjadi satu sejarah untuk hari ini..

kita tak perlu gentar..kita berada di landasan yg benar..tiada apa yg perlu dikhuatirkan...tiada alasan untuk jihad ini..

kita perlu terus mara dan mara..kita adalah pejuang!!!

Anonymous said...

Woooiiii...cina bangsat!!!...
Lu nak jd taiko cinabeng ka?.lu sulah lasa hebat ka?...
Kalu bisnes cinabeng bungkus satu persatu,lu boleh tlg topup ka itu money sama lu punya kaum cinabeng tu?...
Satu kali wa mau ckp sama lu...
Sikit masa lg semua bisnes cinabeng akan tutup.
Wa halap lu sulah siap sedia.
BOIKOT BISNES CINABENG!!!!!!!!.......

Anonymous said...

Gua cabar lu ttp bazar ramadan.
Kalau lu dah bersedia, kaum melayu pun sudah bersedia menghukum bisnes kaum cinabeng.

Lu pya otak sama dgn otak monyet...

Anonymous said...

Dap, mca n gerakan sama la semua otak monyet.

aGhaf said...

Tokay cina tak beri bonus, nak salahkan orang lain. Kalau tak bangang, anjing tongkang ke?

Anonymous said...

setuju sgt kempen utamakan barangan org2 melayu Islam dulu....

Anonymous said...

Gua setuju.dpn rumah gua jj.sebelah rumah gua giant.10 km jauhnya mydin putrajaya gua gagahkan jugak.mamak pun mamak la.janji rock.......

Anonymous said...

Berani ke...... Ckp Je lebihh tony puak.....

Org muo

Anonymous said...

agak2nya ularmak2 pas akan sokong tak tony puaka ni...

pasti lepas ni akan keluar patua2 songsang utk menyokong cina dap ni.. kalau bacaan al quran dgn maulidurrasul pun ularmak2 pas boleh keluar patua utk sokong cina dap.. apalah sangat dgn pasar ramadhan..

pas por oll maa... takebeerrr

psst.. bendera dap puak2 pas buat serban dgn purdah.. tinggi sungguh darjat ularmak2 cina dap ni yee..

Anonymous said...

aku pesimis ttg politik tapi aku sokong slogan kau org pasal ABC dan BCL ini.kalau melayu tak boleh bersatu pasal politik,mungkin inilah formula yg berkesan utk melayu bersatu.

mungkin inilah juga rahsia Allah yg tersembunyi selepas pilihanraya ni.mungkin melalui jalan ini kita umat islam dpt berganding bahu menjana ekonomi umat islam.aku rasa kalau kita sama2 berlainan fahaman politik ni,kita jgn dok selit2 politik dlm kempen ini.kita jadi satu iaitu umat melayu islam. org PAS pun byk berniaga, UMNO pun ramai. kita jadi satu.aku rasa terharu ada kesedaran begini mutakhir ni.kalau kita tak bantu bangsa kita siapa lagi nak bantu?gila politikpun tak bagus, ekonomi terabai.kata bapa aku, melayu islam kena ada 3 perkara, ekonomi, politik dan agama.
sekarang ni mcm2 umat islam kena tohmahan dan hinaan. sebab apa ,ekonomi kita lemah.mcm org kaya hina org miskin.kalau perempuan yg hina nabi tu kalau kat luar negeri dah dapat waren mati..pemimpin islam umno dan pas mcm dayus saja.pkr aku tak harap sgt.

maaf tuan2..luahan hati je.memang politik dan ekonomi tak dpt dipisahkan.aku terselit pulak.maaf..kempen menjana ekonomi umat islam mesti diperkasakan!

wayau said...

Mungkin bagus juga kalau tutup kot sebab banyak bahan mentah yang perlu dibeli daripada kedai cinabeng sebab murah nak menjimatkan kos.

Kalau bazar ramadhan kurang, belian daripada cinabeng pun kurang. Lagi cepat dia mampus.

Ha ha, si Tony tu cuma nampak bahagian Melayu aje, bahagian kaum dia belum kena lagi.

Anonymous said...

Gerakan untuk memboikot ini telahpun tersebar di kalangan orang melayu , ada berani ke Tony Pua ? kita alu-alukan kalau dia nak lihat gerakan ini lebih ofensif buatle.. satu Malaysia kita ganyang BCL ... Ingat Melayu pantang dikhianati

Anonymous said...

teori ekonomi berkata,

`KUASA BELI PENGGUNA adalah satu kuasa yang tertinggi dalam ekonomi samada ekonomi islam, kapitalis, campuran mahupun komunis.Ia adalah satu kuasa yang boleh menjahanamkan sesuatu perniagaan dan menaikkan sesuatu perniagaan dalam masa yg sama'.

GUNAKAN KUASA ANDA...!!!! SEKARANGGGGGGGGGG!!!!!

ajm said...

Bulan oktober gua mau start jadi pemborong hasil laut seperti ikan bilis, udang kering, ikan masin dll. Siapa mau jadi agen boleh PM gua.Mau pecah manopoli mereka.Mula di Selangor dan KL.

ajm said...

Bulan oktober gua mau start jadi pemborong hasil laut seperti ikan bilis, udang kering, ikan masin dll. Siapa mau jadi agen boleh PM gua.Mau pecah manopoli mereka.Mula di Selangor dan KL.

ajm said...

Bulan oktober gua mau start jadi pemborong hasil laut seperti ikan bilis, udang kering, ikan masin dll. Siapa mau jadi agen boleh PM gua.Mau pecah manopoli mereka.Mula di Selangor dan KL.

ajm said...

Bulan oktober gua mau start jadi pemborong hasil laut seperti ikan bilis, udang kering, ikan masin dll. Siapa mau jadi agen boleh PM gua.Mau pecah manopoli mereka.Mula di Selangor dan KL.

ajm said...

Bulan oktober gua mau start jadi pemborong hasil laut seperti ikan bilis, udang kering, ikan masin dll. Siapa mau jadi agen boleh PM gua.Mau pecah manopoli mereka.Mula di Selangor dan KL.

ajm said...

Bulan oktober gua mau start jadi pemborong hasil laut seperti ikan bilis, udang kering, ikan masin dll. Siapa mau jadi agen boleh PM gua.Mau pecah manopoli mereka.Mula di Selangor dan KL.

cikgu det said...

lawan tetap lawan...kita tunggu bila anwar bertambah meroyan bila sekutunya semakin lemas.

Anonymous said...

PUOK PUOK UMNO..PUOK2 RASICT..MINTA DIJAUHKAN DARI PUOK2 UMNO NI SELAGI PUOK2 NI ADA SIFAT TUUUUUU

Anonymous said...

HOI UMNO..LU INGAT INI BUMI MALAYSIA BANGSA MELAYU PUNYE KE..DOP MALU KE NGAN TUHAN..MU NGAKU BUMI MALAYSIA NI HAK MU?

Anonymous said...

sokong GAP. aku dari dulu x beli barang kedai cina.. tolong bangsa sendiri lg baik.

Melayu Perak said...

kah...kah...kah....

ooi pencacai kelantan pas tahu tak di negeri muh tuh 70% kontraktor melayu dah 5 tahun tak ada kontrak....

harap minum air warna teh aja hari..hari...

Anonymous said...

Tonu Pua ditarbiyahkan PAS... penutupan bazaar ramadhan adalah baik jugak... berbuka dimasjid, makan kurma seperti sunnah nabi saw... kurangkan perbelanjaan, kurangkan supply dari cinabeng, cepat lar mati bisnes mereka... InshaAllah rezeki dimana2, pada mereka yang dibuang kerja cinabeng, salurkan tenaga kepada peniaga Melayu, perkasakan perniagaan melayu... kerjaan mesti berhentikan kemasukan pekerja asing kecuali perladangan dan pembinaan... bangla, myanmar yang kerja dikedai2 mesti dihentikan...

Anonymous said...


Teruskan boikotkan kedai2 dan barang2 Cinabeng. Aku sokong 1000%. Tempat aku ada ternampak kedai2 hardware cina dah guna perempuan melayu dan pekerja melayu jadi tokeh jualannya agaknya buat topenglah tu. Dulu mana da begitu, kalau tak amoy cina jangan harap melayu nak jadi cashier. Orang Melayu angkatlah apa yang patut.

Purnama Malam said...

Salam. Hai semua. Jom FOLLOW dan JOIN blog saya :)


Ibu Diikat Seperti Anjing 



Guru Paling Kejam 






Anonymous said...

Saya menyokong penuh untuk menutup bazaar ramadhan di area Shah Alam, tak menjadi apa2 kesalahan pada kami. Makanan boleh dibeli di restoran2. Mesti Melayu-melayu elit di sini menyokong penuh Tony Phua kan, apa barang beli makanan berbuka di bazaar.

Anonymous said...

Iklan percuma -Minum Sunquick utk berbuka posa nnti sbb ni syarikat org Islam..ingat tau..

Anonymous said...

Tq..aku akn tukar

pgo said...

semalam p tesco alor setar ade sorang cina ni suami dia dah ambil minyak masak jenama alif tapi dia x bagi dia mbil yg kaum cina buat juga ade tulisan cvina

Anonymous said...

memang cina tau mana satu melayu punya..mana satu cina punya..

kalau kita org melayu semua mcm tu, setahun ja..semua bisnes cina lingkup.

org melayu boleh buka hypermarket disetiap negeri..

Anonymous said...

sahabatroselle.com/categories/Produk-Runcit-Muslim-%5BMakanan%5D/

Anonymous said...

ini peluang melyu buka bisiness jangka panjang..1000 pelanggan mesti di jinak kan ke kedai kita ..senyuman..harga murah..5% je keuntungan..mcm biasa aku tgk...

Anonymous said...

Wei Nazri Botak menteri pelencongan tiba2 pegi ckp sokong CINABENG plak.. haram jadah sungguh le Mneteir bangsat nih.. die geas Melaka kekalkan Jongker St tu.. inilah penyakit dlm UMNO.. ada Melayoo yg jiwa lendir CINABENG.. alasan utk tarik pelancong.. nmpk sgt NAZRI BOTAK yg baru 2-3 hari nk kenal pelancongan telah jilat air kencing CINA..!!!

TOLAK NAZRI!!

BCL!!
ABC!!

Anonymous said...

Perkara kecil yang telah aku lakukan sejak sekian lama adalah memboikot pembelian DVD/CD haram dari puak haram jadah ni....kemudian segala jenis aksesori rumah, kereta, hp, komputer dsb ....tu la jihad kecil aku....tak yah mewah2 sangat sebab yang kaut untung besar adalah puak2 haram jadah gak...baik infak kat sekolah agama/ tahfiz/ rumah anak yatim/ fakir miskin lagi banyak manfaatnya dunia dan akhirat...

Anonymous said...

disebabkan puak2 melayu pas dan pkr yg kononnya tak rasis itulah hinggakan agama, akidah dan bangsa mu nak jual..

kaliamah Allah mu gadaikan..
bacaan al quran tak perlu waktu pagi..
sambutan maulidurrasul tak perlu..
masjid jadi temapt senamjoget..
akidah tak penting yg penting putrajaya..
bangsa tak penting..
masjid mu benarkan puak2 kafir berceramah utk memecah belahkan/memaki umat islam..

dan berbagai2 lagi yg mu dok jual semata2 kerana mengikut kemahuan cina dap...

cina jadi rasis semata2 kerana utk mempertahankan bangsa dan kepentingan kaum cina tapi melayu pas/pkr jual agama dan bangsa kepada cina semata2 utk nak ke berkuasa ke putrajaya..

melayu pas/pkr sebenarnya perosak agama, bangsa dan negara.. kononnya tak rasis sehingga tergamak membiarkan agama dan bangsa dihina...

Anonymous said...

Hati hati we ! , Nazri kepala botak tu , gengster cina berpangkat saiko len fu toong , babak kepala genster kat Malaysia ni , Najib , pum takut kat dia ... hanya KM Melaka sorang berani gasak pemakan bangkai bangsa sendiri ni !......