Friday, June 28, 2013

PEMIMPIN MELAYU BARU JANGANLAH DIPILIH LAGI DARI LENDIR KEMALUAN CINABENG.


kalau korang tanya aku pasal situasi pimpinan melayu..
aku kata aku dah tak peduli..

samada mereka nak main wayang, main politik kondom, flip flop itu dia punya pasal...

saat ini aku semakin tak ralat dengan sikap dan kejantanan pimpinan melayu. siapa menggadai, siapa melacor,siapa nak flip flop itu dia punya pasal.

bangsa melayu WAJIB ingat, keputusan dan hala tuju bangsa melayu pada saat ini terletak pada keputusan di tangan korang sendiri.

kalau korang pikir melayu selepas pru 14 takde masalah, terpulang.

tapi kalau korang pikir masa depan maruah islam dan ke mana nak perginya anak cucu kita then korang decide dan seranglah cinabeng ni habis-habisan !

serang bukan dalam ertikata dari sudut fizikal, tapi kuasa bangsa melayu yang selama ini memberikan kaya kepada puak mata sepet cinabeng nih..

jangan biarkan leaders gampangan decide future kita,biar kita tentukan..

samada besar atau kecil kuantiti bangsa melayu baru yang nak ganyang cinabeng itu bukan persoalan.

perang badar sudah tunjukkan islam boleh menang walaupun kuantitinya 313 jika dibandingkan dengan 1000 kafirin.

kita bercakap mengenai hak melayu.
kita jarang bercakap mengenai tuntutan baru hak melayu.

sekarang perkara yang asas ini pun sudah semakin diserang dan aku lihat tak mampu dijaga oleh pimpinan melayu..

semuanya melayang entah ke mana.

kadang-kadang aku terfikir kalau beginilah resamnya pimpinan yang ada sekarang, aku yakin arwah leftenan adnan baik berfikir untuk jadi balaci jepun aje..

korang paham tak maksud aku ?

maksud aku di sini adalah jangan kau sia-siakan maruah pejuang lama yang gila pertahankan islam dan bangsa .

mereka bermatian mempertahankan nyawa hanya kerana pada waktu itu mereka berfikir nasib masa depan anak bangsa.

hari ini hampir kesemua semangat pimpinan melayu adalah berupa lendir-lendir yang meleleh dari kemaluan cinabeng.

aku sebut umno,pas dan haramjadah melayu taraf lendir kemaluan cinabeng dari pkr..

kisah bangsa melayu yang sanggup mati jihad mempertahankan akidah natrah dah makin tak nampak di susuk tubuh pimpinan melayu..

haron din elok pakai seluar pendek aje lah, berhentilah jadi ulamak.
takde kesan lebih memikir nasib politik daripada nasib islam itu sendiri.
yang lain pun kong kali kong..

sekarang aku tanya korang, ade aku kesah ?

aku tak kesah apa pun lah..

korang perhatikan di sekeliling kamu. tiap ahad anak india darjah 6 pakai tie pergi tuisyen dan kelas tambahan. anak melayu sibuk cari kedai game dan internet.

di kawasan rumah aku, anak melayu darjah 6 jual kotak dan tin pasal nak tampung belanja sekolah.

maaf aku mencarut, tapi apa punya puxxmaklah yang pusat zakat,baitulmal,jkm dan pemimpin melayu buat ?

sial sungguh la perangai korang nih.
buta hati dok pikir mentekedarah sampai langsung tak pandang ada pada saat ini keluarga melayu susah nak makan !

di saat melayu bertelagah, ni cinabeng masuk dan halus cucuk jarum.

saat ini aku nak terjah pimpinan melayu, namun terpaksa di hold kan dulu pasal cinabeng punya move lebih memudaratkan..

kita takde pilihan lain.

nak tumbangkan gerakan cinabeng ini tak lain sabotaj sampai hancur bisnes dia.
cinabeng, tuhan mereka adalah wang.
wang itu datang dari poket melayu.
kalau melayu tak bagi lagi duit pada bisnes cinabeng, cinabeng akan mati mereput.

lepas mereput, tuntutan politik akan berkurangan kerana lebih lebih fokus selesaikan masalah kewangan.

lubuk kelemahan cinabeng dah ada. aku perlukan sokongan luar biasa pembaca blog ini untuk melakukan jihad ekonomi..

kalau korang sayangkan islam dan masa depan melayu, bertindak tanpa had dan letih.

biar bertahun sekalipun, ganyang tetap ganyang.
konsistensi penting.
GANYANG SAMPAI BANKRAP !

77 comments:

Melayu Perak said...

tak ada gunanya menyalahkan pemimpin umno sekarang....

agenda mereka untuk semua rakyat....

yang harus bekerja kuat adalah ORANG MELAYU SENDIRI.....BUAT JIHAD EKONOMI...

TOLAKKAN BANGSAT CINA DALAM EKONOMI....

Melayu Perak said...

ORANG MELAYU SNDIRI KENA TOLONG ORANG MELAYU LAIN.....

KALAU ADA MEREMPAT....TOLONG PASTIKAN JABATAN KEBAJIKAN MEMBERI SUMBANGAN....TOLONG TENGOKKAN KALAU MASIH TAK DAPAT BANTUAN....JANGAN LEPASKAN TANGAN SAHAJA....

TAKKAN KERAJAAN PULAK YANG NAK CARI ORANG SUSAH....KITA SEBAGAI JIRAN YANG MELAPORKAN....

KALAU INI PUN TAK BOLEH BUAT...JANGAN HARAPLAH NAK MERANAPKAN ORANG CINA....

MEREKA SUNGGUH SUNGGUH MENGAMBIL HAL DAN TAHU SEHINGGA DIREPOTKAN KEPADA PUSAT KHIDMAT DAP ATAU MCA....

Azahari Rahman said...

aku dh lama mula.marilah kita bersama sama.kesan dh nmpk.dorg dh mula melalak.harga da ler mahal.contoh terbnyk cuba korang jenguk kedai hardware.dari situ korang bleh tahu.stiker harga lain..bila byr..harga lain.murahkn.saikologi jer tuh.konon2 bg harga murah.rm12 bleh jd rm9.kalu jenis men beli jer terkena ler jwbnya rm12.sebenarnya rm9 tu pun dorg dh untung bpe bnyk pun kita x tau.cilabai

Anonymous said...

Inilah pemimpin baru yg sedang kita cari, siapa dia?:
1. Fasih berbahasa Melayu.
2. Fasih berbahasa Inggeris
3. Petah bercakap
4. Serious & yakin dlm percakapan
5. Banyak hujah ilmiah
6. Disukai oleh anak2 generasi muda
7. Berfikiran matang dlm membuat kenyataan
8. Bersikap terbuka kpd kritikan
9. Tidak mudah melatah bila dikritik
10. Bersikap liberal dan toleransi
11. Berfikiran terbuka dan menerima pandangan orang
12. Berani berhujah dan menyatakan pendirian
13. Tegas dlm pegangan & pendirian
14. Low profile & tidak suka menunjuk-nunjuk
15. Mahu membentuk generasi Melayu baru yg lebih kompetan
16. Mahu bawak keluar orang2 UMNO dari fikiran dogmatik dan orthodox
17. Disenangi oleh semua bangsa & lapisan masyarakat, bukan orang2 Melayu shj
18. Berani berdebat dgn Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim
19. Berani berdebat dgn Pengarah Statistik & Perancang Strategi Pilihanray PKR, Sdr Rafizi Ramli.
20. Didengki ramai tokoh2 UMNO kerana berjaya dlm usia muda
21. Tidak disenangi oleh Tun M …sbb menghalang laluan anak Tun ….
22. ….
23. ….
24. ….
25. (banyak sangat, tak larat nak taip)
26. Lulusan Oxford University, UK.
27. Ahli Parlimen Rembau
28. Ketua Pemuda UMNO Malaysia
29. Menteri Belia dan Sukan ‘Malaysia’
30. Perdana Menteri Malaysia … tahun ….

Anonymous said...

Nampaknya orang Melayu kena usaha sendiri dgn lebih payah.Memboikot ekonomi Cinabeng suatu usaha penting,Melayu peri gkat bawah dan sederhana mesti saling membantu.Pemimpin kerajaan memang tak boleh harap kerana mrk berkhidmat utk rakyat umum semua bangsa.Cengkaman ekonomi Cinabeng peringkat tinggi sgt teguh.Penguasaan Ekonomi Cina perlu di Uraikan dari dlm SEPERTI ANAI ANAI YG MEMAKAN DAN MEREPUTKAN BANGUNAN Begitulah cara terbaik dan berkesan Melayu menyerang ekonomi Cina,Senyap,berterusan dan berkesan.

Anonymous said...

bab zakat tu aku setuju 1000%..takkan nak harap orang datang ketuk pintu mintak bantuan..buat la kerja skit pergi celah2 bandar dengan kampung carik orang nak di bagi zakat...

Melayu Perak said...

KESILAPAN BESAR ANWAR & NURUL IZZAH DIPERBETULKAN - UNDI MAJORITI 51% !!
Nampaknya, kepimpinan pembangkang masih mahu berdegil dengan 'undi majoriti 51%' yang kononnya dimiliki oleh Pakatan Rakyat walau pun sudah banyak kali diterangkan kesilapan mereka itu.



Anak Anwar Ibrahim juga mencuba isu 'undi majoriti 51%' di dalam ucapan perbahasan beliau. Di antaranya :
Dewan mulia ini mesti sedar bahawa MANDAT MAJORITI 51% yang diamanahkan kepada Pakatan Rakyat – memberikan Hak dan Kuasa mewakili suara majoriti rakyat Malaysia – dengan jelas dan jitu.
Dewan harus sedar bahawa Pakatan Rakyat adalah Wakil Sah untuk Majoriti Rakyat dari segi Demokrasi dan BN hanya kerajaan Minoriti. seterusnya
Jawapan mudah, Pakatan Rakyat tidak wujud secara sah dan tidak berdaftar. Barisan Nasional adalah satu gabungan parti yang sah, berdaftar dan di bawah satu logo parti.

Dan MiM percaya, Dewan yang mulia itu tidak akan sesekali mengiktiraf gabungan parti yang tiada nombor pendaftarannya sendiri! Siapa yang sebenarnya harus sedar?

Come on lah.....Nurul Izzah. Takkan anda tidak tahu perkara basic ini?

MiM harap ada ahli parlimen yang akan membidas kenyataan Nurul Izzah itu. Untuk jawapan seterusnya :
Isu undi popular yang cuba dimainkan oleh Pakatan Pembangkang bagi mewujudkan persepsi rakyat bahawa pakatan mereka dipilih oleh majoriti rakyat dalam pemilihan PRU ke 13 baru-baru ini merupakan isu dangkal malah memperlihatkan sikap pandir kepimpinan tertinggi Pakatan Pembangkang, demikian pandangan Datuk Zulkifli Nordin.
Ini memandangkan menurut beliau yang juga bekas peguam peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim,, asas pengisytiharan kemenangan Pakatan Pembangkang yang dimomokkan oleh Anwar kepada rakyat ialah kononnya undi popular, iaitu jumlah undi yang diperolehi oleh pakatan pembangkang DAP-PKR-PAS melebihi jumlah undi yang diperolehi Barisan Nasional.

“Anwar cuba untuk membohongi rakyat dan memutar-belit kenyataan bagi memperdaya dan memperbodohkan rakyat. Kita semua sudah sedia maklum kaedah pilihanraya yang telah diterima pakai oleh Malaysia sejak mula lagi ialah sistem first-past the-post, iaitu parti mana yang mendapat 112 kerusi dahulu adalah pemenang dalam PRU-13 dan berhak membentuk Kerajaan.

Melayu Perak said...

“Sistem dan kaedah pilihanraya yang kita guna pakai ini juga digunakan di banyak negara maju lain contohnya seperti negara Britain. Kita semua sudah sedia maklum, bahawa dengan kaedah ini, jumlah undi dikutip secara keseluruhan tidak diterima sebagai kayu ukur kepada kemenangan parti-parti yang bertanding,” tegasnya kepada UMNO-Online di sini.

Namun beliau merasa agak kesal dan kasihan kerana ada segelintir rakyat, terutama penyokong tegar dan taksub yang begitu mudah terpedaya dan diperbodohkan oleh Anwar, dan kini cuba untuk menggulingkan kerajaan yang sah dipilih rakyat melalui jalanraya.

“Sebenarnya apa yang dilakukan oleh Anwar ini merupakan satu penghinaan kepada nilai intelektual rakyat di negara ini.

“Di mana logik Anwar menyatakan dia memperolehi undi popular paling banyak. Tohmahan Anwar mendakwa jumlah undi yang diperolehi oleh gabungan DAP-PKR-PAS berbanding BN adalah satu pembohongan dan putar-belit, disebabkan DAP, PKR dan PAS bertanding di atas logo yang berasingan menggunakan lambang masing-masing."

“Gabungan DAP,PKR, dan PAS sebagai Pakatan Rakyat tidak wujud dalam PRU-13 ini, malah ia sebuah badan yang tidak berdaftar dan tidak bertanding atas lambang sendiri pun,” tegasnya.

Justeru itu, beliau meminta agar Anwar menghentikan politik sempit, jijik dan kotor ini. Anwar sepatutnya menerima hakikat bahawa majoriti rakyat telah menolak beliau dan suara rakyat ini telah pun diterjemahkan melalui PRU ke 13 baru-baru ini.

"Terimalah hakikat ini. Anwar perlu hormatilah keputusan rakyat yang mahukan negara dipimpin oleh Datuk Seri Najib di bawah Kerajaan Barisan Nasional. Bagi saya, sudah sampai masanya Anwar berundur seperti mana janjinya sebelum ini untuk menjadi pensyarah jika ditolak rakyat dalam PRU-13 ini,” akhiri beliau. - SUMBER
Seperkara lagi, Lim Guan Eng DAP juga pernah cuba memutarbelitkan statistik PRU13 dengan memberi nilai yang tidak betul di dalam blog beliau. Di antara omongan anak Kit Siang DAP itu :
Walaupun BN kalah dalam pilihanraya umum 2013, apabila BN kalah undi popular untuk pertama kali dalam sejarah negara; dengan hanyan 47% undi berbanding 53% undi popular yang diraih Pakatan Rakyat, UMNO masih lagi enggan menerima penolakan keras masyarakat terhadap politik perkauman..
Pertama sekali, BN tidak kalah dalam pilihanraya umum 2013.

Anonymous said...

Anon 5:14 tu melalut smp kemana. Ingat juga sejarah pemerintahan paklah, jgn lupa beb. Puji pun biar berpada pada. Takut kecewa nanti sakit.

Melayu Perak said...

Friday, May 31, 2013
Putus Sudah Harapan?
1. Semalam, Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan telah membuat keputusan sebulat suara menolak rayuan saya.

2. Saya akan merayu di Mahkamah Persekutuan terhadap keputusan ini tapi saya tidak mengharapkan peluang untuk dibebaskan secerah semasa kes ini di Mahkamah Rayuan.

3. Saya hadir ke Mahkamah Rayuan dengan harapan yang tinggi kerana saya percaya saya tidak melakukan apa-apa kesalahan rasuah mahu pun pecah amanah.

4. Saya membeli rumah dengan harga pasaran. Saya tidak memberi apa-apa keistimewaan kepada Shamsudin Haryoni berbanding syarikat-syarikat lain yang melakukan usahasama dengan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor.

5. Saya dimaklumkan bahawa tuduhan ke atas saya di bawah Perkara 165 Kanun Keseksaan tidak memerlukan sebarang bukti ada keistimewaan diberikan kepada Shamsuddin. Dengan kata lain, apa yang perlu dibuktikan ialah saya telah membeli sesuatu barangan dengan harga yang tidak mencukupi daripada seseorang yang diketahui mempunyai hubungan rasmi dengan saya sebagai penjawat awam.

6. Saya tidak pasti bagaimana mahu membeli rumah kerana hampir kebanyakan "developer" mempunyai hubungan rasmi dengan saya sebagai Menteri Besar Selangor.

7. Sudah tentu ada yang berkata belilah rumah mengikut harga sebenar. Saya bersetuju dengan pandangan tersebut. Sebab itu saya minta diadakan penilaian ke atas rumah separuh siap yang mahu dijual oleh Shamsuddin kepada saya.

8. Rahim and Co dan HSBC menilai rumah tersebut pada harga RM 3.5 juta. Penilai Rahim and Co memberi keterangan terperinci dalam Mahkamah mengenai cara penilaian dibuat. Keterangan beliau tidak dicabar oleh Pendakwa Raya. Malangnya ia tidak diambil pakai oleh Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan.

9. Sepanjang tempoh perbicaraan ini terdapat 4 nilai harga rumah tersebut dibawa oleh pendakwa raya. Pertama ialah harga RM 6.5 juta, harga yang dibeli oleh Shamsuddin daripada pemilik pertama. Harga kedua, ialah RM 5.2 juta yang kononnya dibuat oleh Trans Asia atas permintaan Shamsuddin sebelum pembelian dilakukan. Shamsuddin tidak pernah menunjukkan kepada saya laporan tersebut dan ini diakui sendiri oleh beliau di dalam Mahkamah.

10. Pendakwa raya juga membentangkan laporan oleh Henry Butcher yang dibuat pada 2009, iaitu hampir 3 tahun selepas rumah tersebut saya beli dan siapkan.

11. Peguambela saya membentangkan dua nilaian. Satu daripada Irhamy and Co yang menilai rumah tersebut sebanyak RM 4.3 juta semasa Shamsudin membeli rumah tersebut pada 2005. Nilaian ini dibuat setelah Shamsuddin memohon untuk melakukan pinjaman cagaran ke atas kediaman tersebut dengan Maybank.

12. Nilaian kedua adalah nilaian Rahim and Co sebanyak RM 3.5 juta yang dilakukan ketika saya membeli rumah tersebut yang separuh siap apabila Shamsuddin meroboh dan membina semula.

13. Saya masih ingat tulisan dan pertanyaan seorang penulis sebuah portal yang menulis artikel bertajuk Adakah Anda Bergurau Tuan Hakim? Saya tidak pasti jika hakim menjawab pertanyaan-pertanyaan tersebut.

14. Semalam, peguam saya, Datuk Seri Shafee Abdullah bangun mengemukakan pertanyaan kepada tiga orang panel hakim hari ini, "Apakah benchmark atau tanda aras untuk menyatakan pembelian ini merupakan satu pembalasan yang tidak mencukupi."

15. Pertanyaaan ini bukan sahaja tidak dijawab oleh Hakim Mahkamah Tinggi tetapi juga oleh tiga panel hakim Mahkamah Rayuan. Ini bermakna saya tidak mungkin mendapat sebarang perbicaraan yang munasabah pada akal logik.

16. Panel Hakim menyatakan hakikat saya mengetahui rumah tersebut sebelumnya ditawarkan kepada saya RM 7 juta dan Shamsuddin membeli dengan harga RM 6.5 juta menunjukkan saya mengetahui balasan yang saya berikan tidak mencukupi.

Anak Bukit Jelutong said...

Kerja ni bukan mudah, tapi orang Melayu boleh lakukan.

Kalau dah nekat dan sepakat untuk "jihad ekonomi" jom kita laksanakan.

Tapi apapun kita mesti mula dari RUMAH.

Kena selalu ingat mengingatkan kita ini "Melayu" beragama "Islam". Ada pantang larang yang mesti dipatuhi setiap masa demi kelansungan dan survival Agama dan Bangsa.

Rumah kita mesti melambangkan Islam dan Melayu.Begitu juga penghuni-penghuninya.

Insya Allah niat dan usaha kita akan berjaya dan diberkati.


Melayu Perak said...

17. Apakah masuk akal untuk saya membeli rumah separuh siap dengan harga rumah yang siap bersama perabot dan kolam renang yang dibeli Shamsuddin pada 2005? Jika berdasarkan pertuduhan inilah kesalahan saya. Namun sehingga dua Mahkamah saya lalui, tiada satu pun bukti menunjukkan harga RM 6.5 juta tersebut merupakan harga pasaran yang sebenar.

18. Empat orang hakim masih tidak boleh memberi saya tanda aras apa yang sepatutnya saya guna untuk membeli rumah tersebut. Jadi bagaimana saya seorang yang tidak mempunyai pengetahuan mendalam mengenai undang-undang boleh membuat keputusan yang tidak menyalahi undang-undang?

19. Dan jika nilaian oleh penilai bebas yang bertaraf antarabangsa seperti Rahim and Co dan bank antarabangsa seperti HSBC tidak boleh diterima pakai oleh Undang-undang dalam menentukan nilai sebenar hartanah tersebut, keadilan apa lagi yang mahu kita cari?

20. Saya percaya saya akan tetap bersalah walau apa pun bukti dibawa. Cuma saya berharap panel lima hakim akan datang menyatakan dengan jelas apakah tanda aras sebenar balasan tidak mencukupi tersebut.

21. Saya sudah tidak peduli lagi jika keputusan telah dibuat untuk memenjarakan saya sebagai ikon untuk menunjukkan kerajaan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak ini telus dan mahu membanteras rasuah. Biarlah luncai terjun dengan labu-labunya.

22. Tapi sekurang-kurangnya saya berharap para Hakim akan memberi penghakiman yang jelas agar tidak ada lagi penjawat awam menjadi seperti saya - mangsa yang boleh dimanipulasi untuk kepentingan politik!

Rasuah

23. Walau apa pun tanggapan mereka yang tidak suka dengan saya, tapi hakikatnya saya tidak melakukan rasuah. Sepanjang perbicaraan, keterangan pegawai PKNS jelas menunjukkan saya menyokong puluhan surat cadangan memajukan tanah PKNS secara usahasama. Ada sokongan saya yang diluluskan dan yang ditolak oleh jawatan kuasa teknikal.

24. Sebab tu saya dituduh melakukan Criminal Breach Trust (CBT) atau pecah amanah di bawah Kanun Keseksaan bukannya kesalahan rasuah di bawah Akta Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Namun SPRM dengan bangganya menyatakan bahawa kejayaan pendakwaan ke atas saya merupakan bukti kerajaan serius membanteras rasuah.

25. Rasuah apa? Sokongan saya terhadap cadangan memajukan tanah secara usahasama ke atas syarikat milik Shamsuddin dinilai oleh Jawatankuasa Teknikal yang saya tidak ketuai. Malah keterangan pegawai PKNS menunjukkan banyak sokongan saya juga ditolak.

26. Shamsuddin memohon pengecualian Bon dan disokong oleh saya tetapi ditolak oleh PKNS. Jadi untuk apa Shamsuddin merasuah saya?

27. Malahan dalam keterangan Shamsuddin, beliau sendiri mengakui bahawa beliau yang menawarkan untuk menjualnya kepada saya, bukannya saya yang meminta untuk membeli.

28. Memanglah ada "rempah ratus" pendakwa raya dari saksi-saksi yang bermusuhan dengan saya atau terpaksa kerana telah didakwa bersama saya terlebih dahulu. Namun hakikat utama dalam kes ini bahawa saya membeli rumah dengan balasan tidak mencukupi masih merupakan satu kenyataan yang sangat kabur.

29. Saya bangga sekurang-kurangnya saya membeli rumah dengan titik peluh saya bukan menggunakan wang kerajaan.

Anonymous said...

Pakcik aku adalah seorg mualaf.cina masuk islam.
Dia kata cina pun perangai hasat dengki sesama bangsa pun lebih kurang gak.kekadang cina pya busuk hati lebih teruk dr melayu.al maklumlah org kafir.tiada nur cahaya dlm hati.
So senang cite, nak laga cinabeng ni dgn bangsa diorg sendiri cukup mudah.memang mudah.
So.kuatkan mental utk serang ekonomi cinabeng.
BOIKOT PRODUK CINABENG!!!!....

Anonymous said...

Aku stuju dgn hang gap dlm bab fungsi n perann baitulmal n zakat. Org miskin pun ada maruah nk melolong p pnjat opis mnta zakat. Dlm opis baitulmal @zakat ada org umno n pas yg tntu melayu islam tp depa pekak . Tiap tahun declare duit zakat ribu riban jutan tp ada lg melayu d kmpung n bandar yg merempat. Aku x faham sop dan t n c depa.
Satu lg bro kita trlepas pandang ialah tabung masjid. Ada anak khariah mkn pucuk paku ikan kering tp jk masjid duk lena. Cuba hnpa tgk d notis board kutipan mingguan bulann slps d tolak bil utiliti ada ribu riban rm tp anak khariah ada yg x bleh byr bil ltrik. Apa salah tolong byrkn. Kita marah bila ank khariah x mai masjid dan terus hukum depa tp apa plak kaedah kita nk tarik depa mai masjid sbb kita dh jatuh hukum depa. Klau ada jk masjid yg x stuju tolong bantu ank khariah memang bengong tahap ultraman.

Anonymous said...

Saya nak betamding ahli majlistertinggi ... Saya ahli biasa sahaja... Tapi atas rasa tanggung jawap saya mesti kena duduk dalam kelumpuk ini... Bolehke agak agaknya ahli umno spt saya dapat sokongan... Saya aktif dlm ngo... Kuilharam... Kandang babi haram ... Penghina nabi muhammad saw semuanya saya meroyan .... Tapi ye lahhh sapa kita.... Boleh ke sokong saya... Boleh ke media baru spt gap bantu saya.... Almaklumlah saya nie mtak mampu bagi projek... Rm 200 ... Bergambar gambar.... Tapi saya rasa ahli umno bagilah sata peluang... Sapa kenal tian chua dulu... Sapa kenal hannah yeoh dulu... Sapa kenal nik nadzmi nie.... Tapi mereka cuba dan saya rasa saya nam
Cuba.... Saya harap gap bantu saya... Anak cina baling cat dan arak disurau disbn tutup kes sb mca campur tgn.... Pakatan haram hari hari buat perhimpunan haram polis pula bebas atas jaminsn polis.... Saya terlibat bawa kepala lembu... Dlm masa dua minggu kena bicara.... Kena jamin sampai rm. 6000 dan dlm masa 9 bulan jatuh hukumpenjaea dan denda kerana dituduh berat menyertai perjimpunan haram dihadapan pintu masuk suk n selangor.... Wah wah wah.... Mcm tak da telor dah umno nie

Anonymous said...


Alhamdulliillah. Sebenarnya bila cerita pasal Orang Melayu Islam dan Ugama Islam ni naik bulu roma aku. Sepatutnya orang melayu Islam diMalaysia ini tak ada yang susah hidupnya dan miskin hartanya. Tapi inilah hakikatnya berpolitik tak sudah2.

Tentang zakat, ya, betul adakah pegawai zakat, wakil rakyat, pemimpin UMNO & PAS sekali pun tidak serius menangani perkara pembahagian zakat ini? Hanya apabila nak pilihanraya barulah keluar berkampit2 beras, tin susu, gula, entah apa2 lagi sebab secara fisikal itu boleh nampak jelas dalam TV kot. Aku hairan, kalau kerajaan boleh bagi rumah RM42ribu kepada rakyat, kenapa pehak zakat ini sama2 mencari ikhtiar untuk orang melayu Islam ini yang susah dan daif sebuah rumah untuk kebajikan dan kesempurnaan hidup mereka. Apa yang sedih lagi, ada rumah jenis ini yangmana mana penghuninya ada dua atau tiga biji kereta pula. Itu satu contoh, pehak zakat patut lakukan untuk membantu orang Melayu Islam sebenarnya, ada banyak cara lagi kan. Hanya yang aku nampak, institusi zakat2 ini berlumba2 nak cari duit banyak lagi dengan membina hotel, kedai, dll. Bila tak pandai mengurus boleh jatuh bangkrap lah.

Satu lagi yang aku kesal, ada sesetengah Bank diMalaysia ini boleh menguruskan Wasiat dan Harta Orang Islam yang meninggal dunia. Sebagai contoh CIMB ada cawangan Investmentnya yang menguruskan harta peninggalan arwah untuk orang2 Islam. Pada hakikatnya, kenapa perkara ini diswatakan dan bukan kah itu tanggung jawab Majlis Ugama Islam atau kerajaan melalui ajensi2nya. Apibila ia diswatakan banyak masalah terdapat yang mana akhirnya harta peninggalan itu menjadi susut dan amat lama sampai berbelas tahun untuk diuruskan dan diselesaikan kerana ia sudah bersifat komersial dan untung rugi apabila Bank campur tangan. Jadi biarlah Orang Islam dan Institusi Islam sendiri yang menguruskannya. Ini adalah juga penyebab mengapa Orang Melayu Islam dan keluarga mereka turun temurun hilang punca disebabkan pengagihan harta peninggalan yang tak betul dan tak adil tanpa Panduan Islam yang sebenarnya. Aku mengharapkan agar kerajaan yang Islam adalah Ugama resminya membatalkan dan memghapuskan hal2 Wasiat dan Harta Pusaka ini untuk diswastakan kepada Bank dan Institusi Kewangan yang lain. Apa jadi jika sipenerima Wasiat itu tak dapat membayar fees yang ditetapkan oleh Bank?

Dari segi politiknya, aku kesal sbb Orang melayu Islam masih kurang faham diatas landasan perjuangan kita sebenarnya terutama ada yang menggunakan Ugama Islam itu untuk menjanakan kepentingan mereka sendiri. Tetapi Allah maha mengetahui, Insya Allah.

Anonymous said...

aku setuju dengan perjuangan kita GAP... kita perlukan sokongan meluas lagi... strategi memasarkan produk BBC mesti dilakukan... buletin, youtube, iklan facebook, iklan google, email, NGO, flyers di kawasan Melayu dll... pertolongan sepadu kawan2 kita di pohon...

Anonymous said...

jangan pening kepala dgn perkara kecik2,ada perkara besar yg melayu kena hadapi...

1. sekat kemaraan kaum cina dlm politik dgn menyekat monopoli ekonomi mereka.
2. kempen ABC dan BCL jadikan satu agenda perpaduan melayu dan seterusnya meranapkan bisnes cina.
3. kita adalah kuasa rakyat tanpa batasan politik.kita adalah kuasa beli terbesar.tugas kita hanya menyalurkan duit kita kekedai2 melayu islam sahaja. nampak mudah tapi susah sbb syaitan tidak akan berdiam diri menghasut umat islam atas jihad ekonomi ini.
4. berwaspada dgn musuh2 islam, ia ada dimana2.berada diatas dan merenung kebawah, terlihat dgn jelas, terang lagi benderang..terdapat satu jalinan yg mantap, tersusun, penuh rahsia, amat licik dan penuh muslihat menunggu peluang dan mencari peluang utk menghancurkan penguasaan umat melayu islam. segala doktrin diterjemahkan bersesuaian dgn alam melayu, pakar2 perang saraf dihimpun utk memperhalusi kekuatan dan kelemahan umat melayu islam.

sekarang....kita juga perlu mencari kelemahan musuh..iaitu wang. ada 2 perkara yg cina paling takut..iaitu takut miskin dan takut mati..kita wajib miskinkan cina2 ini kerana inilah senjata mereka pada PRU 14 nanti..Aset terbesar mereka adalah pelukan dari PAS dan PKR selain dari semua org cina.

kekuatan kita dalam politik hampir ke tahap tepu, tapi peluang ekonomi kita masih mempunyai ruang yg amat besar..kita bungkus bisnes cina melalui kedai runcit kerana inilah kepala kepala asas perniagaan.. kita naikkan bisnes melayu. cepat! kita jgn bermimpi lagi....

kedah darul aman

Melayu Perak said...

mahkamah sekarang sudah tidak ada adil lagi memberi hukuman....

mana taknya separuh dari hakim-hakim barua campur cina dan keling ni sokong pembangkang.....

mari kita cucikan mahkamah dari pencacai pembangkang....

lantik penyokong umno sebagai hakim-hakim di mahkamah malaysia....

Anonymous said...

aku pun dah letih,jemu ,muak bosan dengan permainan dan taktik politik melayu ,
melayu umno , melayu pas, melayu pkr, melayu dap semuanya macam haram , main taktiklah sanggat maruah islam dan melayu kian lunyai dan tercalar ..
yg cina tetap dengan perjuangan cinanya dalam semua segi, melayu ini kerana nak jaga kedudukan dan status tanpa sedar mengabaikan teras perjuangan.tak kira siapa mereka ..sama sahaja!

matlamat kita, lemahkan dan hancurkan penguasaan cina , kekayaan cina datang dari duit melayu, tanpa melayu cina jadi bangkai mengemis pada melayu ..

ramai pemimpin umno, pemimpin pas, pemimpin pkr yg berbangsa melayu adalah syaitan melayu yg wajib dihancurkan, merekalah tunjang penyebab nasib malang melayu terkini, tak kira Hishamuddin ka ..anuar ka, saifudin jerawat batu ka, rafizi bapuk ka, hadi bibir terjeluih ka, nik aziz si tua ka, mereka sama sahaja ,

AnakWira said...



UMNO PERLU KEPIMPINAN YANG BERANI DAN TAGAS.
NO MEANS NO..........
BARU RAKYAT MALAYSIA HORMAT.
KALAU SELALU MENGALAH ORANG TAKE ADVANTAGE.....CINA PUN NAIK KEPALA.
NO WARNINGS..........ACTION SPEAKS BETTER.
IKUT CONTOH SINGAPURA.....BERANI DAN TEGAS.
TETAPI SEMUA IKUT SKOP UNDANG UNDANG DAN PERLEMBAGAAN.
MALAYSIA BOLIH.......

Servant of God said...

Anon June 28, 2013 at 7:35 AM,

Aku sokong ko. Jangan kita lupa keburukan yang berlaku di zaman Pak Lah.

Servant of God said...

Dan bab zakat ni memang aku bengang gak. Lebih2 lagi mengingatkan satu ekor "ustaz" yang konon pandai sangat bercakap, yang bekerja dengan Zakat Selangor. Mengutuk orang bukan main, tapi lepas tu ke mana kau bawak orang Islam?

Aku nak kutuk lebih, nanti aku lak dosa. Tapi aku doa, kalau dia dan geng2 dia layak, aku mohon Allah SWT laknat dorang dunia akhirat.

Anonymous said...

Pada pendapat sahabat...politik era masa kini tdk kira Pas Umno. mahupun Pkr bukan lagi parti yg dapat diharapkan bagi memberi pemangkin kepada pembanggunan Islam & Bangsa Melayu....

Tahap kelemahan dlm pimpinan mudah dimanipulasi pihak2 tertentu yg berkepentingan hingga menjadikan Islam & Melayu semakin lesu hari demi hari...
Natijahnya hari ini Islam dan Melayu di serang disetiap penjuru dan pemimpin yg sedia ada tdk mampu menepis segala serangan tsbt krn barah "Wahan" yakni satu penyakit umat akhir zaman cinta dunia dan takut mati...

Pemimpin sentiasa menyalahkan Bangsa Melayu kononnya pemalas dan mudah lupa sehingga Melayu hari ini sentiasa diejek2 oleh ucapan pimpinannya sendiri...
Sedangkan mereka ini ibarat "ibu ketam mengajar anak berjalan lurus" @ ibarat"Ular menyalahkan ekor kerana tidak pandai bergerak lurus"
Pada sahabat...Pemimpin yg wajar dipertanggungjawabkan....
Walaupun begitu kita wajar ingat pesan NABI Muhammad...Selama pemimpin itu bersyahadah dan masih solat haram bagi kita umat islam memerangi dan menjatuhkan pemimpin yg ada itu

Anonymous said...

Pada pendapat sahabat...politik era masa kini tdk kira Pas Umno. mahupun Pkr bukan lagi parti yg dapat diharapkan bagi memberi pemangkin kepada pembanggunan Islam & Bangsa Melayu....

Tahap kelemahan dlm pimpinan mudah dimanipulasi pihak2 tertentu yg berkepentingan hingga menjadikan Islam & Melayu semakin lesu hari demi hari...
Natijahnya hari ini Islam dan Melayu di serang disetiap penjuru dan pemimpin yg sedia ada tdk mampu menepis segala serangan tsbt krn barah "Wahan" yakni satu penyakit umat akhir zaman cinta dunia dan takut mati...

Pemimpin sentiasa menyalahkan Bangsa Melayu kononnya pemalas dan mudah lupa sehingga Melayu hari ini sentiasa diejek2 oleh ucapan pimpinannya sendiri...
Sedangkan mereka ini ibarat "ibu ketam mengajar anak berjalan lurus" @ ibarat"Ular menyalahkan ekor kerana tidak pandai bergerak lurus"
Pada sahabat...Pemimpin yg wajar dipertanggungjawabkan....
Walaupun begitu kita wajar ingat pesan NABI Muhammad...Selama pemimpin itu bersyahadah dan masih solat haram bagi kita umat islam memerangi dan menjatuhkan pemimpin yg ada itu

Anonymous said...

Umat Islam seluruhnya harus bergabung tenaga "Bersatu" dlm menterjemahkan setiap keinginan dan impian umat islam di Malaysia hari ini...

Pemimpin yg ada pada hari ini "Bongkak" & "Angkuh" untuk bersatu demi Islam dan Bangsa Melayu...Mereka melacurkan perjuangan Islam dan Bangsa Melayu hanya krn Kecintaan mereka pada Kuasa dan harta...
Akhirnya...cucu cicit kita bakal menderita dan akan menyalahkan kita krn lambat bertindak memperbaiki permasalahan yg sedia ada....

Rakan sahabat...adalah menjadi kewajiban dan kemestian umat Islam di Malaysia kembali "Bersatu"...berjuang dgn matlamat yg senada...
1)Jihad Kesatuan Umat Islam
2)Jihad Ekonomi Islam Malaysia "Buy Muslim 1st (BM1st)".

Sudah masanya kita semua memperkasakan ekonomi kita dgn bersatu mendahulukan setiap produk yg datangnya dari umat islam tanpa kira bangsa dan keturunan...

Perjuangan kita sudah bermula...
Anda bagaimana..?

Anonymous said...

Bagaikan menarek rambut dalam tepong ? .......sayangkan anak ,nak tangan tangankan ?........ nak biar kan lambat , asalkan selamat ? .......nak biarkan cacing naik kekepala ?...... nak otak kepala bersepai , baru nak mengadah ?......
apa le haramkejadah punya Najib ni !.. mak bapak kau , keturunan apa ? ,
bangsa Melayu dijarah , diperah , kepala kebawah , kaki keatas , jangan pandang sebelah mata je ?...
kau diamanah berkuasa ,siapa yang luluskan ?........... tak kan nak angkat buntut sapu lendir bangsa cina je !.....dulu dah bersembur di kencingkan pantat cina , bertepek tahi palat ?......adeh adeh , nak kena kencing pantat Melayu pulak ? , gerenti takda tahi palat punya !... usah bimbang serta risau , bantu perkasakan lah
bangsa sendiri ......bukan kau tak tahu , Dasar Ekonomi Baru jahanam , angkara jahat siapa ?.........
ajenda bangsa cina haramjadah jugak !.....takut Melayu berkuasa
serta memegang tampok Ekonomi Negara . gua tak mau cakap lebe dari itu ! otak lu lebe terorr dari gua .

Ghazali said...

Sdr. GAP,
Ini kali pertama saya memberi komen tulisan anda walaupun blog Gerakan Anti PKR ini telah saya ikuti sejak kewujudannya.

Untuk makluman, pada hemat saya orang Melayu khususnya yang kuat pegangan agamanya (seperti kumpulan pengikut ajaran Tabligh, ahli PAS tegar, dan beberapa kumpulan yang tidak saya kenalpasti telah sejak lama dahulu tidak membeli barangan buatan atau yang dijual di kedai bukan Melayu/Islam. Keadaan ini berlaku di tempat saya pada mulanya iaitu di Johor Bahru, dan keadaan sama juga apabila saya berpindah ke KL kira-kira 9 tahun lalu.

Saya tidak berapa mengikuti kempen BCL, dan ABC ini pada peringkat awalnya kerana masih lagi berpendapat kualiti yang saya cari dalam melaksanakan sesuatu pembelian. Dari segi barangan dijual saya sememangnya membeli barangan buatan dan dari orang Melayu. Tetapi apabila ianya perkhidmatan, kualiti perkhidmatan orang Melayu (tanpa mengira apa perkhidmatannya) agak sedikit kurang berbanding bukan Melayu. Jurujual Melayu spt jurujual kereta, penasihat servis di bengkel kereta, layanan pekedai dan sebagainya pada kebiasaanya orang Melayu agak malas untuk melayan kearenah pelanggan. Tetapi bagi orang bukan Melayu... mereka sanggup rugi sedikit pada peringkat awal kerana mahukan kepercayaan pelanggan. Bagi orang Melayu, customer trust ini tidak dipentingkan.

Anonymous said...

tak ade ape yg boleh dibuat da.. berserah pada allah je la.. org2 melayu khususnye ahli umno da mabuk nk duit dan kaya..
kalau takde duit nk blanja dan pikat ahli jgn mimpi nk jd pemimpin umno, cara mudah nk dpt duit.. senang je ambik la komisen2 dari tokeh cina yg duit bg mereka bkn perkara yg besar.. janji mereka bg sejuta mereka dpt 10juta..
jd yb2 umno dpt la mengekalkan pengaruh mereka walaupon da tak semengah perjuangan melayunye..
org kaya melayu dok kalut tambah dan simpan kekayaan mereka.. nk sumbang pd bangsa dan agama rasa mcm mengurangkan kekayaan mereka je..
sebab byknye pemimpin2 yg naik dgn sbab duit dan kejar projek dan komisen mana ade mase nk pikir tentang masa depan bangsa agama dan tanah air..

Anonymous said...

Sahabat setuju dgn komentar saudara Ghazali...
Namun anggap kritikan itu satu wadah untuk kita umat islam terus berjaya dan menjadikan ianya satu kunci bagi memperbaiki mutu khidmat kita dlm perniagaan...
Apa lagi apabila kempen "Buy Muslim 1st" ini sedang bermula dgn berjayanya...
Kita "Branding" Perniagaan kita dan ambil kesempatan yg ada untuk melakar kejayaaan dlm usaha "memperkasakan ekonomi islam"....

Kita mampu melakukannya...!
:)

Anonymous said...

BRO GAP, AKU SOKONG KO 100%!! AKU DAH MULAKAN JIHAD EKONOMI. CILAKAK LU CINABENG!!!

Tun Teja said...

GAP, ini the best artikel.

Anonymous said...

GAP...

Ya Benar...PEmimpin pemimpin utama orang melayu umno pas pkr semua bacul tahap dewa!!

Haram jadah semuanya pemimpin melayu skang!!!

Semua Bacul demi menjaga dan meraih undi Kafir HArbi Cina..bila isu ISLAM MElayu RAJA tindakannya mengambil masa yang lama..apabila isu cina kafir harbi ni sanggup ubah dan tarik balik kenyataan..

Memang sialan kebanyakan pemimpin utama melayu zaman kita ni!!!

Kita dah tak boleh harapkan mereka lagi dah...diri kita sendiri dan rakyat Marhaen Melayu Islam yang lain perlu berganding bahu mulai sekarang kerana pemimpin melayu islam atasan kita tak kira dari umno pas pkr kesemuanya sudah bacul bagi mereka parti mereka lebih penting dari ALLAH dan Rasul!!!

Dan hasilnya Kafir Kafir harbi seudah naik tocang paling kemuncak apabila ISLAM Melayu Raja sudah cukup mereka hina dengan beraninya!!!

Dan dibalas dengan tindakan yang sebacul baculnya dari pemimpin melayu bacul dari pihak kerajaan dan pembangkang!!

Anonymous said...

Anon 5:14 am

Ko jangan nak bodohkan kami melayu islam yang celik hati ni..

kami tau la siapa KJ..

KJ ada Trojan Horse dan Agent Anwar Brahim dalam UMNO!!

PErosak umno Melayu islam dari dalam...perosak Umno Melayu Islam zaman Pak Lah..

Ni umno zaman Najib yang bacul jugak KJ akan rosakkan juga dari dalam tapi dengan cara yang amat halus...

Ko nak tau kenapa Anwar Brahim dan Rafizi Ramle KJ ni boleh debat sama sama sebab KJ dan anwar brahim serta rafizi ramle sudah berpakat bende apa yang mereka nak debat!!!

Kami melayu yang celik hati dan jiwa ni tidak akan sesekali tertipu dengan anjing anjing Yahuzi Zionis dalam bangsa melayu islam seperti KJ anwar dan rafizi ni

Purnama Malam said...

Salam. Hai semua. Jom FOLLOW dan JOIN blog saya :)


Ibu Diikat Seperti Anjing 



Guru Paling Kejam 






Anonymous said...


GAP, aku harapkan agar jangan dilayan sangat kebaculan pembangkang itu. Jangan siarkan sangat kehebatan mereka menentang kerajaan. Semuanya yang aku perasan pembangkang ni bercakap atas dasar kepala bapaknya sahaja hinggakan apa yang terkandung dalam Perlembagaan itu tidak dipatuhi. Umpamanya Undi Popular tu. Cuba suruh pembangkang ni buka muka surat mana yang terkandung dalam Perlembagaan itu yang ada menyebutkan Undi Popular? Yang bangang tu Orang Melayu pembangkang juga. Kesihan mcm tak sekolah pula. Begitu juga aku takut juga nanti mereka dari Kerajaan takut tersalah jawab.

Aku harap banyakan cerita yang boleh menaikan Orang Melayu umpamyanya projek kerajaan yang boleh membantu Melayu, Orang2 melayu mahukan lebih dari apa yang ada sekarang dari Peimpin2 mereka, orang melayu ditekan, bukan Melayu melayan orang Melayu secara tidak beretika, dll. Jangan sekali2 menyebut atau hanya menumpukan satu dua pemimpin saja baik dari kerajaan atau pembangkan termasuk DS Naji atau Al Jub tu. Takut nanti terlampau cerita nanti hidung mereka kembang dan pengikutnya terpedaya sama.

Anonymous said...

Mari kita wujudkan parti melayu bumiputra yang baru.kita ganti parti umno dan pas yang suka sangat bodek cinabeng.dalam parti ni kita perjuangkan hak melayu dan bumiputra secara total.Kita tinggkatkan penyatuan kaum melayu demi bangsa kita.kita cari ketua baru untuk kaum melayu tanpa pecah belahkan perpaduan melayu.kita wujudkan generasi melayu baru yang lebih kuat dalam segala aspek dan lebih bertanggungjawab terhadap negara dan bangsanya sendiri. Kita turunkan parti umno dan pas kerana dah lari dari perjuangan asal.umno dan pas boleh dianggap corrupt kerana diselubungi bayangan pengaruh cina. Seterusnya kita akan benamkan parti yang selalu menyerang kepentingan melayu iaitu dap dan pkr.dap adalah parti yang jelas anti melayu dan anti malaysia .dap adalah anjing. Pkr pula adalah kutu yang membiak dibelakang dap. _ aku totenkopf

Anonymous said...

Pemimpin Utama Melayu Islam Umno BACUL!!

Pemimpin Utama Melayu Islam Pas dan PKR bukan sahaja BACUL Tahap Dewa malah Jual kepentingan Agama Islam Akidah !!

Pegawai Kerajaan Melayu pula Kuat Rasuah duit dan Rasuah BEtina!!!

Kita orang Melayu Islam tidak boleh mengharapkan sangat mereka diatas sekarang!!

Kita Rakyat Melayu Islam Marhaen perlu jaga diri kita sendiri dan keluarga kita..sehingga munculnya Pemimpin Al Amin gabungan Darah Ahlul Bayt dan Melayu yang akan ALLAH jelmakan ..beruntunglah Orang Melayu Islam yang akan merasa dibawah pentadbiran Pemimpin ini nanti..

Sudah bosan dengan Kebaculan dan Pelacor Pelacor Politik dari pemimpin melayu kerajaan dan pembangkang yang kesannya kita boleh lihat sekaran apabila

ISLAM MELAYU RAJA sudah teruk dihina bangsat dan di hinjak hinjak oleh Para KAfir Harbi dan Munafik!!

Anonymous said...

Pertubuhan agama kristian, buddha, hindu aktif membantu orang ramai walaupun bantuan kerajaan kurang. Masa kawasan saya banjir dulu, sukarelawan pertubuhan buddha yang sampai dulu. Terus bagi bantuan tanpa banyak soal. Inilah marketing yang berkesan.
Jabatan agama islam pula hanya aktif tangkap khalwat di hotel MURAH. Dimana peranan jabatan agama islam dalam memajukan ekonomi orang islam? Kumpulan wang zakat, baitulmal banyak tapi tidak disalurkan dengan berkesan.
Orang islam yang bijak diketepikan kalau tak pakai serban, jubah dan berjanggut.

Anonymous said...

Aku suka artikel ko yang ni GAP! Ini baru betul! Kritikan sebegini perlu diambil serius oleh umat Islam di Malaysia ni. Aku Sokong!

org johor said...

teruskan usaha...klau 1 hari ada 2 org mlayu yg sedar tentang pekara ni hasil dari tulisan GAP pon dah cukup... kalau setahun dah 700 org lbih... klau 5 tahun dah 3500 lbih.... tkkn la yg 3500 ni tak bleh bntu sebar2 pd rakan2 dan kluarga trdekat... kena muhasabah diri dan istiqamah dlm menjayakan usaha ni...inshaa allah...

Anonymous said...

SuA UMNO dah umum semua peringkat JK akan dipertandingkan. Bermula dari cawangan kita tolak mereka yang jilat lendir kemaluan cinabeng. Harapan yang dipilih di bahagian pula akan menolak pencalonan pemimpin jenis yang sama. Kalau tahun ni tak dapat buat kita teruskan jihad PAU tahun-tahun akan datang. Dalam gelanggang kita pulun. Tolak kepimpinan lembik dan bacul. Bedal aje lah.......... kita ada kuasa, kuasa politi dan kuasa membeli. Sokong BCL beli BBB.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Tambah pengunjung dengan bertukar laman web dengan kami di Produk Muslim Ads Network

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

Anonymous said...

Weh pukimak2 pemimpin UMNO yg x sedar diri! Lu org cibai2 yg pentingkan duit poket sendiri lebih baik mampos dpd hancurkan bangsa sendiri! Si Najib yg ko lembik mcm lendir tu apa hal? Takut sgt kat cinabeng2? Lu kasi sekat cinabeng2 ni sume pastu angkat melayu2 la woi! Tp jgn lu tlg Anwar sial dgn mat sabu atau husam plak. Bangsat2 ni klu lu tlg, lg hancur la Islam! Takkan nak harapkan rakyat2 melayu ni je boikot. Aku ni mmg terseksa la jgk byk bnda yg aku xleh beli tp demi MELAYU & ISLAM, aku sanggup! Tp klu lu org2 UMNO kat atas tu mcm sial haram jadah pukimak babi, tak guna jgk kitorang kat bwh ni bersusah payah.. Si puak PAS plulak, aku xtau la korang ni relevan ke tak.. Pikir sendiri ah.. Aku masih percaya pada parti keramat UMNO tp perangai tu kena jaga! Cibai lu pemimpin UMNO yg takut cinabeng!

rizal said...

Bro gap.....aku tetap konsisten boikot produk cina sial ni.....org muda skrg byk lupa sejarah kemerdekaan cina sial zaman dulu telah bersetuju tidak akan mempertikaikan hak istimewa org melayu bumiputra....tapi skrg mereka sudah tamak .....selagi mereka boleh kaut mereka akan kaut....pemimpin melayu dlm PAS harus sedar mereka tidak pernah jujur dan iklas dlm politik ......Anwar lah punca segalanya Anwar la perosak masyarakat negara ini aku masih teringat masa Anwar bagi ceramah dia kata ini Malaysia bkn org Melayu punya ini malaysia ada hak org cina india ...bkn ketuanan melayu tapi ketuanan rakyat......mmg cilaka Anwar Ibrahim. .....percayalah politik Anwar adalah balas dendam pd tun mahathir tapi umno yg menjadi mangsa anwar masih menyimpan dan sakit hati ....pd tun m.....Anwar tk pernah ikhlas pd perjuangan rakyat matlamat beliau utk menghancurkan bn......aku saran kan org islam buat la solat istikharah minta petunjuk dr allah aku syor kan penyokong Anwar Ibrahim buat solat istikharah buat lah dgn penuh keikhlasan nescaya allah akan beri petunjuk sapa Anwar ibrahim

ibtscon said...

Orang UMNO mari kita sama-sama sokong Muhyiddin jadi presiden baru.Kita tolak Najjib kerana banyak kesilapan telah dilakukan.Dalam tempoh 2 tahun ini sahaja,antara kesilapan ataupun kesalahan beliau ialah

1. menukar tanah KTM di Bukit Timah dengan tempat lain di mana keluasan dan nilai hanya 10% dari tanah asal.Tanah di Bukit Timah sebenarnya berada di tengah wilayah Singapura dan membahagi 2 kawasan di situ.Kerajaan Spore tak dapat berbuat apa-apa sehinggalah Najib serahkan dan ganti dengan tanah di pinggir yang kecil dan tersorok.Warga KTM sangat kecewa beserta marah.Kita melayu hairan kenapa asat sangat bernilai mudah sahaja dilepas sebegitu mudah dan murah?

2. Cina dan India di manja-manja.Sebarang mintak sebarang jadi.Asal merungut saja,semua dapat.

3. transformasi yang memang merugikan bangsa melayu.70% biasiswa dapat kepada bangsa asing sebab merit.Pelajar melayu tak mampu bersaing atas banyak faktor.

4. Mengangkat KK Eswaran mnejadi billionair media,yang akan memberi kesan sangat negatif kepada pemikiran melayu kerana banyak disogok hiburan yang berlambak-lambak.Syarikat Eswaran ini dijangka akan memakan wang negara kerana tiada layak tetapi atas persetujuan Najib dan penasihatnya sahaja.Pakar ekonomi berkata,tunggulah 1-2 tahun lagi,perkara ini akan berlaku.

4.Campurtangan Najib dan Nazri menyebabkan KM Melaka batal penutupan Jonker Street,sedangkan semua orang melayu menyokong sepenuh hati.

5.Cuba kita lihat,apa yang dibuat oleh Najib untuk menguatkan melayu dalam ekonomi,pendidikan dan sosial?Semakin hari semakin terbuka sehingga kain orang melayu diselaknya untuk bangsa asing!

6. Najib tak pernah melalui alam kemiskinan,kepayahan hidup.Beranak beliau dalam tempayan beras,rumah seperti istana,dengan beberapa pembantu rumah.Maklumlah anak PM Malaysia ke 2.Belajar luar negeri,tak tahu pun sekolah menengah tu bagaimana.

Ini baru sahaja mendapat jawatan PM,bagaimana jika beliau terus berkuasa?Jika terus sokong beliau,sama dengan menyokong kerosakan dan bangsa melayu.

iqram powerrabak said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Rajin ko manaip...

Anonymous said...

Sayangilah kaum anda sebelum anda menyayangi kaum lain.

anudia rabak said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

boikot cina kerja amat mudah..sekarang ni apapun melayu...melayu ...melayu...

semua cina dari mula jejak tanah melayu...apapun cina..cina...cina

gegarkan tanah melayu dengan boikot ni..kesannya..ekonomi kita dapat..politik kita kuat dan islam terpelihara...

ini adalah tindakan serta merta...jgn tangguh ! kesannya makin terasa....

parang terbang said...

steady gap...

artikel berkualiti....!


Anonymous said...

sahabatroselle.com/categories/Produk-Runcit-Muslim-%5BKeperluan-Harian%5D/

Anonymous said...

masalahnya melayu lebih suka duk kat ketiak cina jadi belacinya.....kalau dulu kita tuan,mereka hamba sekarang dah terbalik dah...musuh kita bukan cina saja warga asing yg lain juga sedang merebut apa yg kita ada...lambat laut kita hanya tinggal nama saja melayu yg mungkin anak2 generasi baru kita tidak kenal susur galurnya sbb kahwin campur

Anonymous said...

Sahabat Roselle Marketing(SRM), merupakan pemborong halal hub kepada peniaga dan pengguna produk Muslim. SRM sentiasa berusaha untuk memastikan produk- produk halal muslim dapat di pasarkan kepada para peniaga seterusnya memudahkan pengguna untuk mendapat produk tersebut.
Ini secara tidak langsung dapat membantu usahawan Muslim bersaing maju dalam perniagaan. Bagaimana wujudnya Sahabat Roselle Marketing?
Isu berhubung halal haram sentiasa menghantui pengguna Muslim. Beberapa pendedahan media sebelum ini menambahkan lagi tahap kesedaran Masyarakat Islam akan kepentingan memastikan status halal sesuatu produk yang dibeli.
Misalnya mengenai kandungan bahan berbahaya iaitu bahan peluntur dalam tepung gandum, kandungan asid boric dalam sesetengah jenama mee, tahap kebersihan sebuah kilang roti, pusat penyembelihan ayam yang meragukan dan pusat memproses tauhu kering yang terletak bersebelahan kandang anjing.
Cuba periksa barangan keperluan harian kita...Barang untuk masakan... jenama apakah yang kita pakai??? Siapakah yang membuat/mengilangkannya?? ada tanda HALAL atau tidak?? apakah kandungan yang terdapat didalamnya??
Oleh kerana kewujudan makanan dan barang-barang di pasaran bergantung kepada pengeluaran, maka kewujudan syarikat-syarikat yang mengeluarkan makanan dan barang-barang HALAL merupakan tuntutan Syarak.
Sebenarnya banyak produk Muslim ada di luar sana . Cuma tiada kaedah pemasaran yang teratur, membuatkan produk Muslim, yang biasanya di usahakan secara Perindustrian Kecil dan Sederhana, kurang mendapat tempat di hati pengguna kerana sukar pengguna muslim untuk mendapatkan bekalannya.
Atas kesedaran diri sendiri tentang kepentingan HALAL MUSLIM dalam kehidupan seharian, pengurus SRM bertekad untuk mengubah cara kehidupan masyarakat agar lebih peka terhadap produk muslim yang merupakan aset penting dalam kehidupan seharian .Tambahan pula, Pengurus SRM sendiri, adalah seorang yang sangat menjaga makanan dan minuman sehariannya.
Kami di SRM , sentiasa memastikan produk yang kami jual tidak mengandungiunsur yang haram dan syubhat. Ini termasuklah produk makanan, minuman, kecantikan, penjagaan diri, pencuci dan lain-lain.
Oleh kerana , memperniagakan barang-barang halal merupakan fardhu kifayah.maka SRM telah berusaha untuk menjadi pemborong produk halal muslim dan membuka KEDAI SRM yang memasarkan hanya produk-produk halal yang dikeluarkan oleh usahawan Muslim sahaja.
OBJEKTIF
Sahabat Roselle Marketing sentiasa menambah produk- produk halal untuk di pasarkan disamping dapat membantu usahawan bumiputera muslim bersaing maju dalam perniagaan. Ia juga mementingkan konsep Halalan toyyiba yang bermaksud halal, berkualiti,suci, bersih dan lagi baik.
MISI
Warga SRM beriltizam tinggi untuk menjadikan SRM pemborong dan Peruncit terunggul produk halal muslim di Johor khasnya, Malaysia amnya.
Misi SRM juga adalah jelas. Kami berazam Untuk menyelesaikan permasalahan kepengunaan barangan HALALLAN THOYYIBAH serta mempertahankan maruah dan hak pengguna ISLAM.

VISI SRM :
1. Membuka rangkaian srm di setiap daerah untuk memudahkan orang islam mendapatkan barangan HALALLAN THOYYIBAH di daerah masing-masing.
2. membuka peluang perniagaan kepada usahawan muslim yang mahu berniaga produk halal muslim.
3. membangunkan ekonomi ISLAM dengan memberi peluang kepada pengeluar muslim untuk memasarkan produk mereka kepada orang ramai.
4. Berusaha memastikan umat islam yakin dan beralih kepada produk muslim untuk kesejahteraan dunia akhirat dengan membawa slogan 'PRODUK MUSLIM PILIHAN ANDA’ bagi memenuhi tuntutan fardhu kifayah di kalangan masyarakat ISLAM.

Anonymous said...

SAHABAT ROSELLE MARKETING: CAW & RANGKAIAN
Cawangan Utama:
No. 32 Jalan Impian Emas 7,Taman Impian Emas,81300 Skudai,Johor, Malaysia
TEL Office: +607 558 2779
Fax : +607 554 5419
HP : +6019 770 3029 /+6019 778 3029

KEDAI SAHABAT ROSELLE Bandar Baru Uda,
No. 3 Jalan Padi Ria 13, Bandar Baru Uda,
81200 Johor Bahru, Johor.
019-7773022 (En.Fadhil)/ 019-7187596 (En.Yakob)
KEDAI SAHABAT ROSELLE Taman Mutiara Rini,
No. 33 Jalan Jasa 64,Taman Mutiara Rini,
81300 Skudai, Johor.
019-7773064 (Cik Yati / Cik Kay)
KEDAI SAHABAT ROSELLE Taman Universiti,
No. 28 Jalan Kebudayaan 1A, Taman Universiti,
81300 Skudai, Johor.
07-520 3606, 019-777 0048


RANGKAIAN USAHAWAN PASIR GUDANG
D & Yad venture –
No:22 Jln Sejambak 14, Taman Bukit Dahlia, 81000 Pasir Gudang, Johor.
TEL: 01-783 5476 [Puan Mimah]

KEDAI SRM PUCHONG SELANGOR
No 67, Jalan PU 9/1,Taman Puchong Utama,
47140 Puchong, Selangor Darul Ehsan.
Nombor telefon: 019 7773094/ 03-8066 7032

Anonymous said...

PLEASE!!! and TOLONG!!! rebakkan kempen ABC, BBC, BCL ni sehingga ke seluruh nusantara.

kita kena faham sinergi antara cinabeng Robert Kuok dan cinabeng SALIM Group Indonesia sangat mencengkam MELAYU/Bumiputera Nusantara sedangkan MELAYU/Bumiputera Nusantara merangkumi 80% keseluruhan penduduk nya. Jika MELAYU/Bumiputra seluruh nusantara memboikot cinabeng ni nescaya tumbanglah mereka ni.

Anonymous said...


Boikot kita telah disambut dgn melarang Pemberita Utusan Malaysia membuat liputan DUN diPulau Pinang! Jadi, apa yang Pembangkang diPulau Pinang buat? Kita Orang2 Melayu satu Malaysia mahu mendesak Pembangkang Kerajaan Negeri Pulau Pinang supaya memboikoi barangan dan peniaga Cina diPulau Pinang. Jangan jadi pak turut yang berlendir tu.

AnNisbah said...

Syukur Alhamdullilah kita telah berjaya mengagalkan dajal anwar dari menguasai tanah melayu ini. Walaupun dajal itu telah merosakkan dan membantutkan kemaraan melayu islam ke arah yang telah dijanjikan oleh Pencipta kita, aku yakin masanya akan tiba juga bagi melayu islam mengecapi kegemilangan yang hakiki. InsyaAllah.

Kita semua akur, kita terpaksa memilih umno yg diketuai oleh pemimpin dayus seperti najib kerana dia lebih sempurna dari anwar dan kita bersyukur kerana kita telah melepasi tahap itu.

Kini kita masih perlu berjihad dalam ertikata yang sebenar iaitu mengawal kesabaran kita kerana Allah sentiasa memerhati dan akan menyoal kita tentang kelayakan kita untuk menikmati hasil usaha kita. Apakah kita ni layak dianugerah kegemilangan hanya dengan cara mengutuk sahaja?

Najib memang lemah tapi itu masalah dia. Dia akan terus dibuli oleh kafir2 harbi yang dia sendiri tak pandai menangkisnya. Dia akan terus memalukan dirinya kalau dia berterusan tidak bijak menjaga hak dan maruah orang2 melayu yang telah memberi dia amanah. Dalam erti kata lain, dia tak amanah.

Kita melayu islam patut lebih bijak mengatur langkah dengan meningkatkan networking dan ilmu. BCL ini tidak mungkin boleh memberi kesan yang berpanjangan tapi ia langkah awalan yang boleh membawa kepada matlamat yang lebih besar dan berkesan yang berkekalan. BCL mampu melatih kita supaya berdikari. Sudah pasti kita tak boleh mengharapkan kepada mereka2 yang tidak amanah iaitu org2 politik.

Cubalah kita buka dan baca serta memahami ayat2 dalam AlQuran dan jika niat kita baik, Allah akan mencerahkan bahagian2 surah dan ayat2 yang dapat kita ambil sebagai bekalan kita kearah yang kita sangat idamkan ini.

Semua yang telah dan sedang kita bincangkan disini dan hampir kesemua blog pro BN sudah termaktub dalam kitab suci itu. Masalah dan jawapanya ada disitu.

Pilihlah antara dua, berterusan menagih simpati dari org2 yang tak amanah atau berdikari.

Anonymous said...

Setuju sbb aku keja kdai jual brg kmptr mmg untung bnyk gila pls la melayu jgn la p beli kt kdi cina cari la kdi melayu walaupn ssh law xda jugak beli online beli online depa utg skit brbanding beli kt kdai.

Anonymous said...

GAP=Gang Anai Pontianak
Hehehe....

Anonymous said...

Sokong BBC sbg satu cara serangan dan melindungi agama dan bangsa kita dr aspek ekonomi dan kesatuan. Tp cina dap mbuat serangan juga, secara kasar dan halus. Sekarang agak ketara, cina dap sepakat cuba meresap masuk ke dalam hidup seharian bumiputera. Cina dap ini bpura2 blagak baik dgn bumiputera kerana mreka beranggapan hati bumiputera amat rapuh dan mudah dpengaruhi klu dorang buat baik sikit. Dpat dilihat dan dirasai situasi ini. Bg bumiputera yg lurus dan lemah, mmg mudah tpedaya dgn cara serangan ini. Jd dalam kita berusaha mbuat serangan, jgn lupa taktik dan strategi serangan musuh ini. Kita mesti belajar mbaca taktik dan serangan musuh. Bertindak secara serampang dua mata.

Anonymous said...

Pemimpin yagn ASALNYA orang susah, yang pernah tempuh keperitan hidup, berpanas-berhujan, yang pernah melalui kehidupan serba-biasa atau susah itulah yang akan betul-betul faham apa yang RAKYAT BAWAHAN rasa dan lalui.

Pemimpin begini akan BERKORBAN DIRI untuk rakyat dan membelakangkan pangkat kedudukannya. Mereka tak mahu rakyat tempuh kesusahan yang pernah mereka rasa dulu......dan yang pasti......mereka bukan dalam golongan pemimpin yang hanya SIBUK menjaga KESELAMATAN kedudukan pangkat atau menjaga kekayaan mereka saja.

Anonymous said...

Bab kita tolong repot kepada pihak berwajib itu memang betul, tapi pihak-pihak yg berwajib tu bukankah ada pekerja/kakitangan yg dibayar gaji lumayan takkanlah duduk diam, buatlah kerja rajin turun bawah jenguk-jenguklah selalu masyarakat yg mana memerlukan bantuan.

Anonymous said...

Tolong berikan alamat atau nombor tepon SRM untuk dihubungi. Mungkin ada yg berminat jadi wakil jualan.

Anonymous said...

Salam Sdr GAP.

Teruskan perjuang menegakkan yang hak dan benar.
Saya setuju dgn Sdr. Memang ramai anak Melayu yg miskin dan tak cukup makan. Saya berada diSegambut minggu lepas, menziarah kawan lama. Dan terkejutnya saya bila dapat tahu ada dikalangan anak2 angkat kawan saya itu yang tak makan nasi seharian sebab beras tak ada dirumah. Mak dan ayah tak cukup duit nak beli beras.

Sama seperti sdr, saya juga nak tanya ni, Apa punya gampang Baitulmal, jabatan agama , JKM dan badan2 agensi kerajaan yg kutip duit termasuklah pemimpin2 Melayu dan Islam, apa diorang buat selama ni? Mana peginya duit kutipan zakat yang dikutip bermiliun2 tu dan dengan megahnya mewar2kan jumlah kutipan tiap2 tahun tapi oran gmiskin Islam masih melata ditanah!!?

Memang gampang semua orang yg dipertanggunjawabkan ini! Weii! pegi cariklah orang susah dan miskin ni semua! Jangan tunggu diorang datang kepejabat korang yg mewah dan glemer tu! Tak takut mati ke makan harta baitulmal dan orang miskin?!

Anonymous said...

Assalamualaikum....setuju ngan bro pasai zakat tu...gamak kakitangan pusat zakat xbace blog kot no....tu yg fikiran jumut tepu...tp saya ada tgk 1 program kt tv pusat zakat selangor ada skol tok org2 miskin kawasan pj ke shah alam ke mana ntah...kira pakej lah...tp tula ntah yer ker dak...prog tu tiap pg sebelom suboh kot..sori loading byk...tp seblom pilihanraya dulu la prog tu kuar...la xnampak pon....klo betoi ada kan na...apa salah bukak pasaraya ke kilang makanan/pakaian/peralatan/segala mak nenek mbah buyut yg cina m'sia sediakan seme pusat zakat buat di negeri masing2.....idak ker kebabom melatop kaw umat islam.....pandangan hingus meleleh haku lah.....

choc_mint

Anonymous said...

untuk pru14 aku rasa umno atau bn tak relevan lagi. semua NGO melayu mesti bersatu dan jadi sebuah parti yg 100% didukong oleh orang melayu sendiri. apa yg pemimpin melayu buat sekarang adalah perkara yg menjahanamkan melayu sendiri. contoh, sekolah nilai sendiri pelajarnya. tak yah ada periksa lagi. kau orang ingat cikgu tu akan telus ke? tak hairan orang melayu yg dah tak pandai akan terus berkhayal sebab exam tak ada lagi! siapa punya idea ni kalau bukan pemimpin melayu!

Anonymous said...

Nak telan mati bapak , nak luah mati emak ? ....jangan ikutkan rasa , nanti binasa , Melayu jugak terkubur ?....tergadai Perseketuan Tanah Melayu .......politik jangan campur ?....dia nak menangkan cina . nak menangkan Keling , nak menangkan
yahudi , nak buat apa pun , dia punya pasal ?.....nanti Pru 14 , kita ramai ramai jalankan kempen ,
nak jatuhkan sesiapa pun buleh , ....
Najib kat Pekan , Nazri kat padang rengas , .......menteri menteri parasist bangsa Melayu dikala ini ......kempen pertama kita , Boikot barang cina !.....kita aturkan satu persatu !......Insya'Allah ,
berkat . wajib lagi halal , Melayu menjadi Rasist . kita bergabung berkerjasama dalam perjuangan NGO
Melayu Islam A'm nya .
Hidup Melayu ! Hidup Melayu ! Hidup
Raja Raja Melayu .

Anonymous said...

Daulat Tuanku ! , Daulat Tuanku ! ,
berdo'a lah , kehatdrat 'ALLAH" yng maha Esa , semuga usha kami , ra'ayat
biasa Rejimen Anai Anai , memboikot barang cina haramjadah lagi khafirharbi ini , terma'bul , demi kelangsungan anak cucu di bumi bertuah , Persekutuan Tanah Melayu . 'ALLAHHUA'BBAR' "ALLAHHUA'BBAR" "ALLAHHUA'BBAR"

Anonymous said...

anon 5.14 kepala hotak kau la khairy..usah ko berangan la mabok..aku bukan org politik pun tau dia belaan anwar aljub,,, engko dah giler ke apa...bodoh punya melayuu pukimak

Melayu Perak said...

bangsat ko anon 12.59 am....

ooiii cina kui....lu balik tongsan....angkat lu punya mama,papa,atok,pei pei,lancau dan lu punya cibai tammade...tammade....

jangan datang tanah melayu ni lagi.....

Anonymous said...

sokong GAP..

teruskan perjuangan jihad ekonomi..kita punya kuasa membeli, belilah dari tangan2 Muslim..kayakan muslim/bumiputra..usah lagi kayakan cina..

Tun Teja said...

Kepada pengkomen yang bernama ‘ibtscon’.

Anda jangan cuba menghasut dan memecahkan semua ahli Umno.

1. Demi kesejahteraan dan kekuatan parti Umno anda sepatutnya menyokong kepemimpinan Presiden Umno sekarang.

2. Anda sangat zalim untuk menghasut ahli Umno menggulingkan kerajaan BN pimpinan PM DS Najib. Inilah yang dinanti-nantikan oleh kaum cina DAP, PAS dan PKR seperti Anwar dan Lim Kit Siang menyaksikan perpecahan kaum penyokong ahli Umno.

3. PM DS Najib sebenarnya dalam pemerhatian saya tidak se zalim yang anda nyatakan. PM DS Najib sudah diberi mandat oleh semua pengundi BN tetapi cuma ahli dalaman Umno sahaja yang berpecah belah.

4. PM DS Najib adalah pemimpin politik yang berkalibar. Menguasai pelbagai kemahiran dan pengalaman dalam mengatasi ekonomi, social, dan pendamaian ASEAN.

5. Beliau yang mengasaskan wawasan 1 Malaysia, ETP, GTP dimana banyak Negara dari Pasifik dan Negara di sebelah barat termasuk Afrika baru-baru ini di Tanzania yang memuji kepintaran fikiran dan kebolehan PM DS Najib memperkenalkan program-program beliau di Malaysia yang diambil contoh oleh Negara Afrika.

6. Beliau bijak menyelesaikan cara perdamaian Negara jiran yang bermasa’alah dengan kerajaan mereka seperti Bangsamoro, Selatan Thailand, penyelesaian KTM di Singapura dan Palestine.

7. TPM Muhyuddin sendiri dalam ucapan beliau pernah berucap menyokong kepemimpinan DS Najib.

8. Sudah tentu ada ahli dalaman pengundi Umno termasuk anda juga yang mengidap penyakit iri hati dan dengki terhadap pengetua pemimpin Umno yang tersangat bijak memerintah Malaysia.

9. Walaupun PM DS Najib berasal dari kaum yang mewah, watak PM Najib tidak seperti watak kaum orang Melayu mewah yang lain. Beliau sangat ‘humble.’
10. Latar belakang kehidupan keluarga PM Najib tidak sepatutnya dijadikan kunci untuk menggulingkan kepemimpinan beliau.

11. Sudah tentu ada ahli dalaman yang bersepakat dengan pemimpin PKR Anwar yang tak mahu PM DS Najib memerintah Malaysia. Mereka juga akan bermaharajalela dan mengambil kesempatan menjatuhkan kepemimpinan DS Najib; memang susah dikesan oleh pihak atasan Umno.

Anonymous said...

Najib ? ....... pencacai bangsa sendiri ,egolisma bangsa cina !.....
ditatang bagaikan , minyak yang penuh ............Umno ? , tunjang BN kini dalam makmal , bakal dibaiki ? ..... patukah dibaiki ? .........
benda tak rosak , kalau dibetulkan apa jadi ? ........ dan banyak lagi , tak rosak pun ! ......sekarang apa jadi ?...............................
hari ini , realiti mecucuk mata ?....
esok ?......lusa ?.........
tergadai Tanah Melayu ......
kau yang bela sibebal , lagi talam dua muka ni , buat apa ?....

Anonymous said...

Pru 13 , dah basi ... waktu ini , berpolitik pun nak buat apa ? ...
target kita orang Melayu , ialah BBC . kita jangan harapkan pagar ..........................................................................
kita brtatih , merangkak , berjalan , berlari sendiri ......

orang Johor said...

Buat la yg terbaik gap..kadang2 aku tak berapa nk setuju cara ko melucah tp aku bersemangat menyambut kempen boikot admin ni dan war2kan pd sdara2 &kwn2..mungkin gap ada alasan tersendiri buat mcm ni tp yg penting matlamatnya sampai pd org melayu..Tahniah gap!!!