Wednesday, July 31, 2013

KHAS UNTUK PENGIKUT PAS : CIRI KESESATAN SYIAH YANG DIANUTI MAT SABU.


23 Ciri-Ciri Ajaran Syiah

1.Mereka tidak membasuh kaki dalam wuduk tetapi hanya menyapu dibahagian atas kaki seperti memakai khuf.

2.Ketika qiam solat mereka menjatuhkan tangan kebawah(disisi) tanpa meletakkan tangan di atas pusat.

3.Kebanyakkan pengikut Syiah Ketika solat mereka akan membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu yang dijadikan sebagai tempat untuk sujud.

4.Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam tetapi mereka akan memukul kedua pehanya beberapa kali.

5.Kebanyakkan dari mereka hanya solat 3 waktu kerana disisi mereka harus menjamakkan solat zohor-asar dan maghrib isyak walaupun tanpa bermusafir.
6.Menghalalkan nikah mutaah


7.Memaki hamun dan mencela para sahabah Nabi s.a.w dan isteri-isteri Nabi.

8.Mencela imam-imam sunnah seperti imam-imam 4 mazhab dan imam-imam Hadis seperti Bukhari dan Muslim.

9.Mengatakan bahawa al-Quran masih belum lengkap..Sepatutnya al-Quran 2kali ganda tebalnya dari al-Quran yang ada.

10.Mengatakan Saidina Ali lebih layak menjadi khalifah dari Saidina Abu Bakar,Saidina Umar dan Saidina Usman.

11.Seorang syiah tidak boleh diberi nama atau dipanggil dengan nama Abu Bakar,umar,usman,Muawiyah dan Aisyah.

12.Beiktiqad Imam-imam 12 mereka adalah maksum(bebas dari dosa2 kecil dan dosa2 besar).Bahkan ada dikalangan ulama-ulama mereka mengatakan bahawa kedudukan imam-imam 12 adalah setara bahkan ada yang kata lebih tinggi dari kedudukan Para Nabi-Nabi dan Malaikat-Malaikat yang paling hampir dengan Allah.

13.Mengaku sebagai pengikut ahli bait Nabi

14.Rukun islam yang pertama bagi ahli sunnah adalah mengucap 2 kalimah syahadah tapi rukun islam pertama bagi syiah adalah walayah(imam 12).Oleh itu disisi mereka jika ada yang tidak percaya dengan salah seorang dari imam-imam 12 maka jatuh kafir.

15.Kain kafan mayat mereka bertulis

16.Membaca talqin dengan menyebut imam-imam 12

17.Meletakkan gambar-gambar imam-imam 12 mereka di dalam rumah.Biasanya mereka letak di dalam bilik.

18.Suami halal meliwat isteri.

19.Harus taqiah(boleh menipu\berpura-pura)untuk menarik ahli suannah masuk syiah.

20.Mereka tidak ada solat teraweh.Jika ada Orang syiah yang berteraweh itu bermakna mereka bertaqiah.

21.Mereka lebih banyak menyebut nama-nama imam-imam mereka dari menyebut kalimah Allah terutama ketika mereka ditimpa musibah.

22.Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura tetapi mereka hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.

23.Setiap kali menyambut hari peringatan seperti peringatan terbunuhnya Saidina Ali bin Abi Tolib dan peringatan terbunuhnya Husein bin Ali,pengikut syiah akan melakukan upacara-upacara yang menunjukkan kesedihan mereka terhadap musibah-musibah yang menimpa ahlul bait.Dalam merayakan ritual ini cara mereka berbeza-beza mengikut tempat.Di negara teluk mereka memukul badan mereka dengan tangan kosong..Tetapi di Pakistan dan Lebanon mereka mencederakan badan mereka sendiri dengan pedang dan belati untuk menumpahkan dan melukai anggota badan.Ditempat lain ada yang memukul badan dengan rantai.

- tolong sebarkan kesesatan syiah ini 
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

15 comments:

Unknown said...

TIDAK ADA AGAMA YANG MENGHALAL KAN PENIPUAN DAN HIPOCRACY KECUALI SYIAH MELALUI KONSEP TAQIYAH NYA/JUGA TIDAK ADA AGAMA YANG MENGHALALKAN ZINA KECUALI SYIAH MELALUI KONSEP KAHWIN MUTAAH NYA,DIMANA DENGAN PELACUR PUN BOLEH KAHWIN DENGAN MENGAMGGAP BAYARAN KEPADA PELACUR TERSEBUT SEBAGAI MASKAHWIN

Anonymous said...

syiah sudah meresap dalam masyarakat...namun penyamaran mereka berjaya dan amat licik! syiah lebih bahaya dari RBA! syiah musuh yg tersembunyi..RBA musuh yg terang dan jelas memusuhi umat islam!!

permusuhan PAS/UMNO berdasarkan perbezaan politik..tetapi jika melibatkan SYIAH/ASWJ ia akan berlanjutan hingga hari kiamat..

tindakan tegas wajib diambil kini..pantau semua pusat pengajian islam yg cenderong kearah ajaran syiah..

bahaya sedang menanti umat islam..syiah wajib dikuburkan dari bumi malaysia sebelum terlambat!!

Anonymous said...

Aku mengamalkan mutaah!!!

Best bro,,,,

Dosa aku org lain tanggung!!

Anonymous said...

Syiah berkembang sebab jamil khir sibuk memantat kat corus hotel!!!!

Jamil khir buat tak kisah pasal halal dan haram!!!

Anonymous said...

MEMANG JELAS DAN NYATA SYIAH BERTAPAK DI MALAYSIA..MEREKA MEMANG PANDAI MENIPU..

Syiah Nafi Guna Kafan Warna Hitam - PENDANG : Pengikut fahaman Syiah di Kedah kecewa dengan tanggapan orang ramai bahawa mereka kafan jenazah menggunakan kain hitam dan kebumikan jenazah dalam keadaan berdiri.

Ketua Syiah Kedah, Abdullah Hassan berkata, Syiah di negara ini menguruskan jenazah pengikut mereka dengan baik, sama dengan cara dilakukan pengikut fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah.

“Banyak jenazah telah diuruskan, sama ada daripada keluarga (berfahaman) Syiah atau mana-mana pihak yang mewasiatkan untuk mayat diuruskan mengikut (amalan) Syiah.

“Jenazah dikapankan dengan kain putih. Bezanya (dengan amalan Ahli Sunnah Wal Jamaah) ialah kain itu tertulis dengan doa-doa dan dibeli dari Iran,” katanya.

Abdullah juga menafikan dakwaan bahawa Syiah pernah merampas jenazah untuk diuruskan pengebumian mengikut fahaman Syiah di Kuala Kedah.

Jelasnya, beliau mengambil jenazah seorang ahli Syiah dari Kuala Kedah untuk diuruskan mengikut fahaman Syiah kerana si mati telah mewasiatkan secara bertulis kepada beliau dan kepada keluarga si mati secara lisan supaya berbuat demikian ketika sedang sakit di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar.

Beliau juga sifatkan dakwaan ada kubur seorang wanita berfahaman Syiah di Kuala Rimau, Pendang, ghaib sebagai direka untuk disensasikan pihak tertentu. – SINAR HARIAN

Anonymous said...

Dahsyat.....sesat sesesatnya.....

Anonymous said...

IMAM MAHDI SYIAH IALAH MESSIAH DAJJAL

Oleh Mohd Samsuddin bin Harun www.tenteradajjal.blogspot.com

Pendahuluan

Tajuk ini menjadi sensitif kepada penganut Syiah Melayu serta kalangan mereka yang pro-Iran dan Syiah yang masih meyakini Syiah masih sebahagian daripada satu firqah agama Islam.

Ketika penulis melontarkan kajian ini kepada umum menerusi laman al-ahkam.net dan satu laman politik terkemuka tanah air bersama beberapa tulisan sebelumnya yang mendedahkan perkerjaan dan peranan Iran yang beragama Syiah dalam kejatuhan Afghanistan dan Iraq, artikel ini mendapat sambutan yang agak baik bagi mereka yang memahami betapa hujah-hujah ini diambil dari riwayat-riwayat dari kitab Syiah sendiri.

Sementara ada kalangan pembaca yang sudah terjerat dengan permainan retorik ‘permusuhan palsu antara Iran-Amerika’ serta ‘keperwiraan’ Iran dalam menentang musuh nombor satu umat Islam ketika ini – Zionist Amerika dan negara Yahudi di Jerusalem, telah membantah kajian ini dengan hujah-hujah rapuh yang menunjukkan mereka tidak pernah mengenal agama Syiah sebenarnya.

Bagaimana mungkin mereka mampu membangkang tulisan ini sedangkan mereka tidak pernah menyentuh dan membaca sebuah pun kitab Syiah lebih-lebih lagi kitab paling utama di sisi agama Syiah –
al-Kafi , karangan al-Kulaini - yang dianggap lebih sahih berbanding daripada Sahih al-Bukhari.

Umumnya Syiah berkeyakinan semua-kitab-kitab besar Syiah lebih berautoriti berbanding dari kitab-kitab Sunnah memandangkan kepercayaan mereka Syiahlah paling benar berbanding dari Sunnah yang dianggap najis-kafir dan menyeleweng.

Kitab-kitab Ahli Sunnah tidak ada nilai di sisi mereka melainkan di dalamnya terdapat riwayat-riwayat yang boleh diputarbelit sesuai dengan aqidah mereka. Lebih jauh lagi Syiah mendakwa agama mereka terus menerima agama dari Rasulullah yang mana menurut mereka telah memilih Ali secara perintah ilahi (wasiat secara nas – rukunimamah Syiah) sebagai pengganti sementara beberapa kalangan anak Ali yang telah dipilih-pilih oleh mereka telah mewarisi Ali dengan nas-nas ilahi untuk memimpin manusia.

Tidak hairanlah hadis-hadis Syiah dianggap lebih mulia kerana langsung darikeluarga nabi (yang terpilih) yang menurut mereka turut menerima wahyu dari Allahs.w.t

berminat..baca selanjutnya di..

http://www.scribd.com/doc/22559636/Mahdi-Syiah-Ialah-Messiah-Dajjal

Anonymous said...

Syiah boleh menarik lelaki-lelaki kuat shahwat dan perempuan-perempuan gila seks sebab boleh kahwin mutah dan berliwat.

Begitu jugak kepada mereka-mereka yang malas bersolat 5 waktu dan berjamaah.

Anonymous said...

BETAPA SESATNYA SYIAH..PATUTLAH ORG2 SYIAH MELEKATKAN GAMBAR IMAM 12 MEREKA DIRUMAH2..

Syiah Mengkafirkan Ahli Sunnah Wal-Jamaah

1. Syiah menggelar golongan Ahli Sunnah wal-Jamaah sebagai Nasibi-
"Penipu,Pembangkang atau penentang Ali bin Abi Talib"kerana mereka mendahulukan Abu Bakar, Umar dan Uthman sebagai khalifah.

Begitu juga ulama Syiah mengkafirkan pengikut mazhab Syafie, Hambali,Maliki dan Hanafi kerana mereka digolongkan sebagai an-Nasibi.

Menurut ulama Syiah lagi:

"Dalam kalangan ulama (Ahli Sunnah) dari Malik, Abi Hanifah, Syafie, Ahmad dan Bukhari semua mereka kafir dan terlaknat"

Asy-Syiah wa as-Sunnah. Hlm. 7. IhsanIlahi Zahiri.

Keyakinan Syiah yang sesat ini diambil dari keterangan ulama mereka Syeikh Husin al-'Usfur ad-Darazi al-Bahrani.

Beliau menegaskan:

"Riwayat-riwayat para imam menyebutkan bahawa an-Nasibi (si Kafir) adalah mereka yang digelar Ahli Sunnah wal-Jamaah"

[Al-Masail al-Khurasaniyah. Hlm. 147.]

2. Syiah menganggap seluruh Ahli Sunnah wal-Jamaah kafir yang setara dengan orang-orang kafir musyrikin dan najis. Berkata Abu Qasim al-Musawi al-Khuri (ulama besar Syiah):

"Najis ada sepuluh jenis, yang ke sepuluh adalah orang kafir, iaitu yang tidak beragama atau yang beragama bukan Islam atau beragama Islam menolak yang datang dari Islam.
Dalam hal ini tidak ada perbezaan antara murtad, kafir asli, kafir zimmi, Khawarij yang ghalu atau an-Nasibi (Ahli Sunnah wal-Jamaah)"

ManhajShalihin. (1/116).


Berkata Ruhullah al-Musawi (ulama Syiah):

"Sesungguhnya an-Nasibi (Ahli Sunnah wal-Jamaah) dan Khawarij dilaknati Allah Subhanahu wa-Ta'ala. Keduanya adalah najis tanpa diragukan lagi"

[Tahrirul al-Wasilah. (1/116). Cetakan Beirut.

3. Syiah mengkafirkan Ahli Sunnah kerana tidak mengiktiraf (tidak mengimani)Imam Dua Belas. Berkata Yusuf al-Bahrani (ulama Syiah):

"Tidak ada perbezaan antara orang yang kafir kepada Allah Subhanahu wa-Ta'ala,RasulNya dan yang kafir kepada para Imam Dua Belas"

[Al-Hadiq an-Nadirah.(28/153). Cetakan Beirut.

Anonymous said...

KALAU RASA WAS2 DGN MAKANAN HALAL/HARAM KITA LEBIH BAIK JANGAN MAKAN. JADI WAS2 DGN SYIAH MAKA LEBIH BAIK DIHARAMKAN SAJA.

Anonymous said...

Syiah BUKAN Agama Islam...Ia adalah agama yg baru...

Anonymous said...

JAKIM mana? Tidur ke?
Jabatan Agama Islam Negeri2 buat apa?.
Para mufti terlepas pandang ke?
Ustaz2, Ketua2 Kampung,AJK Kampung, Guru2 sekolah agama yang bertabur seluruh negara semua mereka ini tak ada peranan apa2 ke?
Jemaah2 Tableg yang kehulu kehilir tu apa dia orang tablegkan?

Nanti klau Pak Mat kampung hulu ambil peranan, tak patut pulak!
Ini hal berkait syuga dan neraka tau! Jangan main-main.

By:Cikgu"S"

Anonymous said...

Bg ulama2 terdahulu Syiah dianggap sbg 'agama terasing' dari Agama Islam yg dibawa oleh Rasulullah Solallahu Alaihi Wasallam.

Belajarlah kitab2 tauhid supaya kita jd org yg jelas Aqidah dan kukuh Ijtihad pd Allah dan Rasul serta kitab2 -NYA. Bukan main ikut2an spt yg berlaku dlm PAS.

Anonymous said...

Syiah sesat. Kalo ada anjing syiah kt sini, aku nak tanya la. Korang buka puasa hanya ketika bintang sudah nmpk di langit. Kat mekah tu, semua org Islam buka mcm ahli sunnah. Kat situ je dah nmpk sesatnye syiah.

Anonymous said...

Aku x hairan kalo pengikut syiah ramai dlm kalangan penyokong pas, pkr dan dap. Beria-ia nak jatuhkan kerajaan ahli sunnah.

Heh. Lain kali lah..