Thursday, August 1, 2013

TIBA MASANYA BANGSA MELAYU TEKAN DONG ZHONG !


dong zhong cinabeng pada saat ini sedang mendesak dan mengugut kerajaan untuk membatalkan PELAN PEMBANGUNAN PENDIDIKAN MALAYSIA.

sekadar sepotong ayat aje aku bagi..

sebelum pru 13 mereka mendesak dan mereka dilihat menang.
manakala kita yang didesak tidak disokongnya pula.

jadi penyelesaiannya mudah.

kerajaan mengutamakan dasar pendidikan yang menggalakkan perpaduan nasional.

manakala dong zhong tidak mahu integrasi pendidikan nasional peringkat awal.

dong zhong nak teruskan sistem vernakular.

sudah tiba masanya BANGSA MELAYU tidak tunduk lagi kepada pengganas politik dan penghancur ide integrasi nasional ini.

CARANYA APA ?
TAK PERLU HAPUS SEKOLAH VERNAKULAR..

CUMA KERAJAAN PERLU TETAPKAN KEPUTUSAN TIDAK MENGIKTIRAF SISTEM PENILIAN PEPERIKSAAN YANG DIAJAR DI SELURUH SEKOLAH CINA !

kerajaan wajib untuk tidak lagi mengiktiraf sistem peperiksaan yang diajar di sekolah cina. ( dan peperiksaan ala cinabeng SJKC yang lain-lain)

dengan kata lain , sistem peperiksaan mereka baik di peringkat rendah dan menengah adalah tidak diiktiraf kualitinya oleh kerajaan.

pengiktirafan peperiksaan sekolah perlu diwajib iktirafkan hanya di peringkat sekolah kebangsaan SAHAJA.

nampak tak beza nya ?

walaupun peperiksaannya sama, namun LOKASI PEMBELAJARAN itu yang mengasingkan.

dengan cara ini, maka kesukaran anak cinabeng untuk masuk universiti awam akan disekat terus.

manakala di luar negara pula, mereka ini sudah semestinya tidak akan diterima oleh lembaga akreditasi pusat pendidikan luar negara.

sejak dari 1999 dong zhong sudah menekan kerajaan.
sampai sekarang tak habis-habis lagi.

tuntutan mereka sekadar menguntungkan puak cinabeng sahaja, tak lebih dari itu.

kita sudah terlalu banyak bagi muka.
kita sudah terlalu banyak berlembut.
berdepan dengan puak buta perut ni tidak memerlukan kita bertoleransi..

keputusan dan jiwa mereka tetap nakkan dap, dan melayu dalam hati mereka mesti tunduk kepada desakan cinabeng.

kita ada kuasa. kita bangsa melayu yang menentukan hala tuju negara ini.

jadi apa guna kita melayan lagi karenah cinabeng ni !
INI KALI, KASI AJARLAH !

66 comments:

Anonymous said...

Dah tiba masa nya..Kerajaan buat keputusan..Mana sekolah venekular tidak lagi diberi sokongan dan kewangan dalam mengendalinya..Mana2 pendidik2 dibawah kementerian Pelajaran hendaklah ditarik dari mengajar disekolah tersebut..

Anonymous said...

kecuali buta atau pekak...sokong jangan hapuskan tetapi usah iktiraf..susah sangat ke?

Anonymous said...

GAP, sekolah vernakular ni TIDAK LAYAK mendapat peruntukan kewangan kerajaan jika mengikut perlembagaan negara. Kita patut tentang jika kerajaan bagi peruntukan.

Anonymous said...

Cadangan yg bagus GAP...harap TPM Muhyiddin dengar nasihat akarumbi & berani menongkah arus utk tidak angguk2 je dgn Najib...Org Melayu perlukan suara tegas anda TPM!!!

Dah lama sgt kita bagi muka pada cinabeng dong zong ni yg selalu mencabar hak bangsa Melayu..seolah2 Melayu bangsa penakut & layak menjadi pak turut je...kerana selama ni kemahuan mrk diberi sewenang2nya....

BatuBara said...

Kerajaan BN pimpinan DS Najib jgn tunduk kpd desakan kaum pemakan babi ni kerana ianya langsung tidak menguntungkan BN.Kerajaan wajib tegas menjalankan tugas yang telah diamanahkan oleh rakyat melalui PRU13 yang lalu. Pedulikan cinabeng yang tak sedar diri ini, supaya jenerasi akan datang dapat hidup aman dan bersatu.Kini bukan masanya kita melayan kerenah mereka! ini bukan masanya kita berlembut dgn mereka! sudah lama kita diperbodohkan! sudah lama kita ditertawakan,oleh itu tindakan kerajaan mengujudkan satu sistem pendidikan adalah satu tindakan yang rasional demi kepentingan perpaduan Negara.DS Najib hari semakin berlalu, bulan bertambah, dan tahun berubah tolong raikan majoriti yg memenangkan BN,yang lemah adalah MCA, MIC, Gerakan dan PPP. Melayu/Bumiputra yg menangkan BN.

sesejuk mata memandang said...

Aku setuju 120% tetapi apakah ada keberanian Menteri Pendidikan untuk bebuat demikian jika benar beliau bercakap atas dasar kerajaan berpelmbagaan yang hanya mengiktirafkan kedudukan sekolah jenis kebangsaan cina yang dikira hanya untuk peringkat opengenalan budaya dan bahsa cina kepada anak bangsa mereka sahaja.

Anonymous said...

Si Dong SONSANG DAPBIAWAK disyaki MENGHASILKAN jenis anak-anak Cina-Cina RASIS, termasuk guru macam si Guru Besar PENJENAYAH CINA RASIS yang HINA pelajar/pemimipin Melayu/Islam, dengan amat keji, yang masih BEBAS (dah kena BUANG KERJA tak) - sedangkan guru-guru/Guru Besar Melayu/Islam kita asyik diFITNAH dan TIDAK bersalah, dan CEPATNYA diDENDA! Patutlah si PENDATANG CINARASIS-BANGKAI DAPBIAWAK/PKR makin naik TOCANG dia! Sila lihat di
http://medan-info-kita.blogspot.de/2013/07/cikgu-poh-kim-thye-panggil-murid-melayu.html, Cikgu Poh Kim Thye Panggil Murid Melayu Babi, Bangang, Sial Tak Kena Hukuman..TAPI Guru Besar Melayu SK Sri Pristina Sudah Kena! , Monday, July 29, 2013:

…….Pada 30hb Mei 2013, seorang wanita melayu berusia 37 tahun, ibu kepada pelajar sekolah Tingkatan 2 di Gelang Patah telah membuat satu laporan polis.

Petikan laporan polis tersebut;

Pada sekitar beberapa bulan sebelum Pilihanraya PRU13 yang lepas anak saya yang belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah di Tingkatan 2 kelas RK2 telah beberapa kali meminta agar dipindahkan ke sekolah yang lain disebabkan oleh seorang guru [p] cina yang bernama Poh Kim Thye. Guru ini terlalu bersikap perkauman sehingga menghasut pelajar melayu untuk membenci kerajaan diantara perkataannya
1. Kerajaan Bodoh
2. Kerajaan Lembu
3. Kerajaan Babi Sebab Diketuai Oleh Orang Melayu

Guru ini juga sudah terbiasa memanggil pelajar melayu dengan panggilan “melayu bodoh”, “melayu babi”, “melayu bangang”, “melayu sial”, dan “melayu pukimak”…….

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Mahkamah Rakyat telah menetapkan bahawa semua sekolah2 venakular wajib dimansuhkan kerana;

1. Telah menjadi sarang jentik2 rasis cina dan india.

2. Produk cina dan india yang keluar dari sekolah venakular ini tiada kualiti dari segi bahasa kebangsaan mahupun inggeris.

3. Semua guru dan pelajar telah menjadi zombie dan kera sumbang yang tak pandai atau mahu bergaul dengan masyarakat luar.

4. Telah menggalakkan kebencian terhadap kaum lain kerana menggangap cina atau tamil itu lebih baik atau penting.

5. Membazir duit dari cukai rakyat. Orang melayu juga terpaksa bayar dari cukai itu untuk kesenangan orang2 cina atau india. Itu kerja bodoh.

6. Terlalu banyak sekolah dan susah untuk diselenggara oleh kerajaan.

7. Integrasi awam menjadi semakin susah dan tidak serasi. Satu bangsa malaysia twlah menjadi igauan semua rakyat yang cintakan kesatuan.

8. Sarang dapig untuk melahurkan lebih ramai pengganas seperti red bean army.

9. Membuat majoriti rakyat yang terdiri dari orang2 melayu terasa terhina kerana kaum pendatang ini tidak menghormati budaya dan aspirasi bumiputera. Elok halau sahaja cina dan india yang melampau itu dari terus membiakkan rasa benci.

Mahkamah Rakyat tidak akan berkompromi. Semua sekolah venakular akan dihaouskan. Jika umno lemah untuk menjalankan tugas, rakyat akan uruskan dengan cara tersendiri.

Ubah sebelum diubah.

Jane Duncan said...

Ini Tanah Melayu, oleh itu Bahasa Melayulah yang mesti didahulukan! Nak sangat Bahsa Cina, pulanglah ke negara Cina!

Anonymous said...

Sistem Pendidikan di bawah kuasa Kementerian Pelajaran. Hanya satu badan yang berkuasa menentukan hala tuju pendidikan rakyat.

Jadi jangan peduli gesaan Dong Zhong itu siapa? Majestrit, Lawyer?

Sekolah Vernekular dibenarkan. Susahlah tarik balik. Tapi cadangan seorang pemberi komen, amat tepat. Tidak perlu diberi pengiktirafan apa apa pun kepada prodak sekolah ini!

Apa takut sangat dengan Cinabeng ini? Kuasa politik di tangan Melayu. Mereka tidak suka boleh berhijrah ke Negara Negara lain. Mereka banyak wang kan!

Buat baik macam mana pun, mereka tetap pentingkan kaum mereka sendiri. Jadi sekarang Melayu perlu dahulukan kepentingan Melayu!

Anonymous said...

Semalam Muhyiddin bertegas akan tetap laksanankan PPPM yg ditentang hebat oleh CinaBeng DAP. Beliau berkata Kementerian tidak akan tuduk mahupun takut pd mereka yg menentang.

SYABAS Tan Sri Muhyiddin, pemimpin Melayu yg tegas mcm ni kita mahu. Jgn terjangkit 'virus Nipah Najib' sudahlah.. hehe

Anonymous said...

Kerajaan kena tegas dalam hal ini jgn hangat2 tahi ayam saja. Kaum pendatang ni tak boleh bagi muka lagi, memang sikap mereka tak mahu bertutur dalam bahasa melayu sebab kekayaan negara mereka dah pegang sebab itu mereka menjadi angkuh dan keras kepala.

Anonymous said...

CUKUP...CUKUP...SUDAH.....INI KALI DAH X JADI DAHHHHHH.....DAN LAIN KALI VOLE PIGIIEE,,,DAHHHHHHHHH........

Anonymous said...

Aku tak berapa faham sangat apa dia kandungan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia itu. Ada sesiapa disini yang boleh huraikan?

Aku nak tahu juga apa yang dhong zhong to nak bangkang sangat.

Anonymous said...

Nak ke UMNO tak tunduk pada Dong Zhong?
Nak ke pemimpin Umno tidak melayan Dong Zhong?
Mampu ke kerajaan Persekutuan tidak tunduk atas desakkan cinabeng?

Ibarat tangan kanan menampar tapi tangan kiri menerima duit drp towkey cina.

Aku susah nak percaya kalau kerajaan tak tunduk. Dah banyak kali kita ini di lukai. Maklumlah..kitakan majoriti. Minoriti lebih power di Malaysia.

Anonymous said...

Jangan di layan lagi nafsu gampang puak-puak siiiiyallll cinabeng dan pundhekkkkk kelingkia ni. Kita teruskan boikot barangan dan perniagaan puak2 ni. Bagi lingkup sepenuhnya.

usin said...

gap, idea kamu tu baik tapi tak cukup 'brilliant'. kenapa aku ckp mcm tu. jika apa yg kamu usulkan itu berlaku, kemana nasib cikgu2 melayu yg bersepah mengajar di sekolah cina? ada cukup sekolah kebangsaan utk menampung mereka? dan, dasar pemisahan pengikhtirafan ini akan menimbulkan bermacam2 masalah yg semakin bercelaru, bukan menyelesai masalah!! silibus sama tapi satu diikhtiraf, yg dua lg tak diikhtiraf, camane tu!! so, pada aku yang terbaik ialah HAPUSKAN SECARA BERANSUR-ANSUR SEKOLAH BERBENTUK VERNAKULAR!!!. biarlah pemimpin menjadi tidak popular, tidak disokong oleh sebahagian rakyat berketurunan cina dan india, tp bila mati nanti dikenang oleh anak cucu. bukan kubur dikencing oleh anak cucu....

Anonymous said...

Jangan gantung harapan tinggi pada TPM nanti Ah Jib Gor buka mulut lain pula ceritanya.

Anonymous said...

Syabas bro....suara kita dah didengari oleh TPM.....harap terus konsinten.

BCL ABC

Anonymous said...

Aku tak rela dan akan haramkan setiap sen duit dari cukai yang aku kena bayar kepada kerajaan jika duit itu diguna untuk sekolah2 venakular rasis cina dan tamil. Aku akan kutuk buat selama2nya sesiapa yang bertanggungjawab kerana bersekongkol dalam membenarkan, mengiktiraf, membiayai dan membantu wujudnya sekolah2 yang bakal melahirkan cina2 dan india bangsat.

Ubah dan hapuskan samasekali tanpa kompromi sekarang supaya cucu cicit kita tidak dilanda musibah rasis terutama dari penjenayah sosial seperti dhong zhong dan dapig.

Aku haramkan juga setiap inci tanah bumi melayu ini dari dibina sekolah2 cina dan tamil yang tidak ada untung kepada penyatuan negara.

Memandangkan dhong zhong dah jelas bangsat dan hipokrit serta mencuri tanah dan duit orang2 melayu untuk memperbodohkan kita, maka kita akan hapuskan juga dhong zhong dan sekutu2nya.

Anonymous said...

Setuju sangat...
Oleh kerana mereka mengajar dengan sistem sendirilah, kominis mendapat pengiktirafan oleh golongan muda cina. Faktor sejarah telah mereka ubah dengan membanggakan bangsa mereka lebih.

Servant of God said...

Sekolah vernakular nih hapuskan je laa.. cikgu2 Melayu tu serap ke sekolah lain. Habis tu, budak2 sekolah vernakular yang dah kena hapus pun kena pi sekolah gak kan?

Aku cukup suka dengan statement Muhyiddin pasal nih. Baru jantan.

Tapi, tuh laa.. nampaknya Najib pulak yang mungkin jadi aral dalam hal nih.

Kalau betul itu terjadi... hmmm...

Anonymous said...

Habis,Melayu bodoh takde tindakan, memang melayu bodoh la.

Anonymous said...

dong zong ni memang tiunaseng. perkauman. persatuan camni eloklah kerajaan haram jadahkan. puak camni menjadikan rakyat malaysia berpecah belah.

Anonymous said...

Nanti najib ubah. Najibkan penjilat tegar cinabeng!

Anonymous said...

Tiba Sudah Tibai Cinabeng a.k.a Dong Zhong.

Anonymous said...

Itu pandangan kita.Cadangan kita.Syor kita. Dan kita adalah hamba rakyat jelata yang menentukan siapa yang layak dan siapa yang tak layak menjadi pemimpin kita.

Masalah utama ialah ada pemimpin kita yang seolah-olah menyebelahi pehak cinabeng ini.Walaupun sudah dihenyak,dilenyek,ditipu,diperbodohkan,dan diperhambakan oleh mereka namun tak ada kesedaran untuk memperbaiki diri.Apakah mereka tak insaf bahawa mereka adalah harapan hamba rakyar bangsa melayu?.
Ingat satu perkara.Hamba rakyat bangsa melayu lah yang meletakkan anda di tempat yang anda nikmati sekarang! Atau anda di paksa terjun tingkap?

Sekali lagi teman nyatakan. Kita perlu pemimpin pemberani yang luar biasa.Demi masa depan melayu dan negara tercinta ini.Ingat, hanya melalui sekolah keharmonian kaum akan dapat di kekalkan pada masa hadapan.

Dong Zhong hanya persatuan di pimpin orang2 tua yang berada di penghujung kehidupan.Tetapi anak2 yang baru dilahairkan memerlukan suasana kehidupan yang aman tenteram,keharmonian,keamanan,keselesaan dalam sebuah negara yang makmur.

Dan pemimpin berani yang berwawasan sahaja dapat membentuk negara bangsa yang utuh dan unggul.

Syabas GAP.Teruskan.

By:Cikgu"S"

Anonymous said...

Pokoknya kerajaan dah taburkan bantuan kewangan bukan sikit-sikit tapi berjuta-juta ringgit kpd sekolah-sekolah cina sebelum PRU13. Macam-macam bantuan lagi yg dijanjikan kpd mereka. Itu yang membuat ego mereka naik. Tapi apa yg kerajaan dapat dari mereka? Terima kasih??......jauh sekali. Yg pasti mereka lebih tamak, pentingkan diri, minta itu-ini dan bermacam lagi........umpama air tuba dibalas dgn air susu.

Sedangkan sekolah agama, sekolah pondok, sekolah tahfiz tak dapat jumlah bantuan yang macam diberi kpd sekolah cina. Kita lihat banyak sekolah-sekolah ini yang uzur, kekurangan, ada yg daif dan kalau ada yg elok pun tak secanggih sekolah cina. Tapi......pengasas-pengasas pondoklah yang kemudiannya memberi kenyataan dlm berita TV sebelum PRU13 mereka menyokong kerajaan. Mereka tak minta itu-ini, tak tuntut apa-apa pun tapi mereka sokong kerajaan.......umpama air susu dibalas dgn air tuba.

Rasanya inilah petunjuk yang Allah beri tapi kalau mereka yg berkenaan masih kabur, masih tak nampak juga lagi tahulah nak kata.......terlajak perahu boleh diundur tapi terlajak kata kenalah hadapi akibatnya.......sepatutnya sebelum buat janji itu-ini kita kena fikirkan dulu implikasi, pro dan kontranya, macam mana kalau yg di kejar tu tak dapat? Sebaiknya janganlah diberi, digadai kesemua yg ada selagi yg dikejar belum dapat.......nanti akhirnya kita juga yang RUGI.



Anonymous said...

Memang ini aje caranya nak bertindak atas sifat perkauman Dong Zong tu. Orang nak hidup bersatu padu, aman damai, dia pulak nak mengasingkan diri...hidup secina-cinanya di Malaysia Tanah Melayu ni.

Aku gerenti kalau kerajaan negara lain akan ambil tindakan macam ni.- TARIK PENGIKTIRAFAN.

China Beijing pun tak mengaku cina di Malaysia ni sebangsa dengan mereka. Yang cina malaysia ni terhegeh2 kununnya nak belajar bahasa Mandarin sebab kununnya bahasa ibunda dia pasai apa? Itu bukannya bahasa ibunda tok nenek hang!!!

Bahasa ibunda tok nenek hang kantonis, hokkien!!! Bodho.!!

Anonymous said...

Najib kena tegas. Jangan bagi muka pada kaum pendatang yang tak sedar di untung ini. kalau najib layan juga segala kehendak dan ragam kaum pendatang cinabeng dan keling paria ni, alamatnya sampai bila2 la najib ni akan di sumpah seranah oleh bangsanya sendiri. Payah kalau dapat pemimpin yang datang dari keluarga yang hidup senang lenang ni. Madang takut jer...bacul tak bertempat.

Anonymous said...

Pelajar-pelajar Cina yang mahu mendapat tempat tempat tempat di IPTA perlu:

1. Belajar di Sekolah Rendah Kebangsaan.

2. Belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan.

3. Lulus Ujian Lisan/Penulisan/Pendengaran Bahasa Melayu. Sama seperti IELTS, TOEFL.

Kalau ada sejarah belajar di SRJKC, secara automatik tidak layak untuk memohon.

P/S: Kat ruang komen ni, semua orang boleh bagi cadangan. Tapi yang ada kudrat untuk melakukan perubahan ada telur ke? Haha.

Anonymous said...

PROGRAM UTAMA DI HARI RAYA:

EDARKAN SENARAI BARANG BUATAN ISLAM DAN BUMIPUTERA KPD SEMUA SANAK-SAUDARA, KAWAN-KAWAN DAN TERTAMU-TETAMU. Sambil makan ketupat cerita pasal KEMPEN SOKONG EKONOMI ISLAM DAN BUMIPUTERA ni.....

FLYERS dan SENARAI BARANG boleh didapati dan download di:-

bbcdrasmi.blogspot.com

Duit fotostat NIAT di hati SEDEKAHKAN utk UMAT ISLAM MENCARI YG HALAL.

TERIMA KASIH BRO GAP.
Selamat hari raya, maaf zahir dan batin kpd semua saudara Islam.


ST4Jasin said...

Salam Perjuangan,
Mohon jasa baik tuan blog ini dapat pautkan blog kecil kami di blog anda.

http://st4jasin.blogspot.com/

Terima kasih.

salim hasan said...

JANGAN LAYAN LAGI NGOK NGEK MEREKA SATU PERKARA KITA KENA INGAT MEREKA PUAK PUAK CINABENG NI ADALAH PIHAK YANG KALAH !!(DALAM PRU LALU)DENGAN SEGALA CARA DAN CUBAAN MEREKA BUAT NAK JATUHKAN KERAJAAN MELAYU NI.

DALAM TRADISI MANA MANA PEPERANGAN PIHAK YANG KALAH MESTI MENERIMA SYARAT DAN PERATURAN PIHAK YANG MENANG.BUKAN SAJA DALAM SOAL PENDIDIKKAN ,BAHKAN DALAM PENBERIAN KERAKYATAN JUGA HARUS DIKAJI SEMULA.HARUS DIINGAT ZAMAN JUS SOLI DAH TAMAT .SETELAH MEREKA SENDIRI MENGKHIANATI SEMANGAT JUS SOLI TU DUA KALI PERTAMA PADA 13 MEI ,KALI KEDUA PADA PRU 13 LALU.KITA KENA PAKSA MEREKA MENERIMA SYARAT DAN PERATURAN KITA SEPERTI MANA JEPUN DAN JERMAN PATUH PADA SYARAT DAN PERATURAN PIHAK BERIKAT PADA MASA WW 2 DULU

Anonymous said...

Sudah tiba masanya kerajaan membalas jasa orang-orang Melayu di luar bandar yang masih setia menyokong UMNO/BN. Kalau tak kerana mereka... UMNO/BN akan bungkus awal dalam PRU13 yang lalu. Perelokkan prasarana di luar bandar setaraf kemudahan di bandara-bandar. Sekolah, Bangunan-bangunan komersial, pejabat-pejabat penghulu, ketua kampung, parit dan longkang, lot-lot rumah dan industri kampung, kemudahan kenderaan awam seperti bas, perhentian bas yang sempurna serta stasyen bas yang lengkap, masjid dan surau yang secanggih di bandar, mewujudkan kolej-kolej, politeknik-politeknik mahu pun universiti awam di luar-luar bandar agar ekonomi setempat bekembang pesat, jangan lupa teranginya dengan kelengkapan lampu-lampu jalan serta pastikan keselamatannya dengan balai-balai polis yang serba lengkap agar rakyat luar bandar yang setia kepada UMNO/BN akan terus mendapat faedah dan menikmati hasil dari sokongan mereka yang tidak berbelah bagi kepada kerajaan selama ini. Biarkan tiada jurang malah tiada perbezaan hidup di luar bandar dengan bandar agar orang-orang muda tak perlu berhijrah untuk mendapat kehidupan yang lebih baik.

Anonymous said...

Hmmm terbaiklah dari TPM kita...macam ni la kami bangsa melayu nak tengok...dulu mungkin aku fikir tentang satu malaysia, kesian kat cinabeng2 ni...sekarang gua dah xdak rasa hormat dah...gua pun tunggu masa ja kerajaan giatkan peruncit2 dan pekat malaysia ni...

nampaknya semakin banyak reaksi opsitif dari kerajaan umno yer...bangga aku...dan sebagai penentu kerajaan jugak akan menilai kerajaan dalam 5 tahun ni...maka lakukanlah semuanya kerana Islam dan melayu...

TERBAIK!!!!!!!

Anonymous said...

biar dong zong buat universiti sendiri nama dong fak ngong university pakai duit sendiri dan kerajaan letak cukai 500% bagi masuk lulusan sekolah pendidikan dong zong fuck kong. di situ cinabeng boleh belajar dari diploma sampai phd bidang kiasusme dan chauvinistism atau boleh jugak belajar sejarah dan prinsip hidup mao zee dong.

Anonymous said...

BERSATULAH WAHAI ORANG-ORANG ISLAM!!!

Anonymous said...

Tak setuju lagi caj saja pemuka-pemuka dong zong ni bawah akta hasutan.

Cencaluk said...

Salam,GAP lama tak komen disini.

Apalah you ni GAP jangan kejam sangat sampi nak tolak sijil dari SJKC.

Apa kata kita berikan mereka syarat setiap pelajar yang ingin sijil mereka diiktiraf mereka perlu ada masa pembelajaran Bahasa Malaysia sekurang kurangnya 300 minit dengan kelulusan sekurang2nya 90 markah jika kurang mka sijil mereka akan tidak teriktiraf denga sendirinya.

Pelajar cina juga harus mengambil ujian Lisan Bahasa Malaysia denganmarkah pemahaman dan peribahasa sekurang2 80 markah.

Aku rasa mesti pening dong zong nak faham manakan tidak pengerusis dia pun caksp Bahasa Malaysia berselerak.

Anonymous said...

apa pulak nak boikot..cuba tanay muhideen dan najib sanggupkah mereka tidak mengiktirafkannay? Pemimpin UMNO bukan mamcam dahlu lagi..lebih sedia demokasi..setakat kita bagi cadangan saja nak perhangat pembaca buat ape....melayu dah jadi layu sekarang..maaf cakap mcm tu. bukan nak hina tapi kita dah terlalu tunduk....

Anonymous said...

setuju dengan cadangan ini.kini bukan lagi untuk ambil mudah.

Anonymous said...

Masalah kita orang Melayu ni bersikap lembut dan terlalu mengalah. Cukup cukup lah tu. Mulai sekarang, marilah kita sama sama bersikap tegas, keras, garang, bekeng dll dan tidak lagi mengikut telunjuk cina ni. Benamkan di fikiran kita yang mereka ni kaum pendatang. Ajar anak anak kita perkara yang sama supaya mereka tahu yang Tanah Melayu ini, kepunyaan Melayu dan bukan pendatang cina bangsat!!!

anti-CinaKiasu said...

Sepak saja babi-babi Dong Zon tu kedalam tong sampah sejarah. Jangan dilayan lagi kerenah mereka semua. Sudah sampai masanya kita ikut cara Singapura....mana ada sekolah vernacular kat situ, semuanya sekolah gomen satu aliran untuk pupuk integrasi nasional.

TPM dah keluar statement yang gomen tak kan layan permintaan babi-babi Dong Zon keparat tu. Bagus - aku sokong 1000%. Kalau depa keras kepala lagi, hantaq saja depa balik naik tongsan ke Tanah Besar Cina depa tu.

Anonymous said...

Najib nk tegas dlm hal ni?? hahaha, adakah aku bermimpi yg najib akan tegas?? silap2 Najib auww nie bg peruntukan kt sekolah venekular nie..tgk aje la apa tindakan dia nnt..

Anonymous said...

nak layan jugak bangsat2 cinabeng nii

Anonymous said...

aku setuju ajk dong zong hantar ja balik tongsan.. tapi pastikan bot yg depe naik buat lubang supaya tengah laut cina selatan karam di makan jerung sebab bila sampai tongsan parti kominis china tak terima punya mereka ni...

Anonymous said...

membuat keptusan terbaik tanpa mengira undi barulah org hormat ini kalo buat keputusan sebab takut undi mmg lost respek la kan

Anonymous said...

ada telor ke pemimpin melayu nak lawan cina?

Anonymous said...

Setuju!
Abc!

Anonymous said...

Memang susah, selepas kita x mengiktiraf skolah cinabeng, akan ada :
Pelobi2 dajjal yg merasuah ahli politik Melayu terlibat untuk beri ruang kepada skolah apek

Akan ada Chua Lancau Soi Lek dan Wee Ka Anjingsiong yang membantah didalam BN macam suara mereka itu penting sangat. Buktinya adalah keputusan appeal kemasukan anak cinabeng ke universiti tahun ini.

Melayu terlampau berlembut, penakut, kasihan dan makan rasuah.....tunduk pada cinabeng....

Anonymous said...

Kerajaan BN Najib memang tunduk kepada cinabeng. Bukti sungguh jelas.

Correction method skrang ni adalah:
Jatuhkan Najib

Ganti Najib dgn pemimpin ultra Melayu

Pelobi2 Melayu mesti hentikan support Najib dan mula support pemimpin lebihkan Melayu

NGO Melayu dan Islam kena lebih agresif dan jgn tido kerana Islam dan Melayu telah tergadai. Sila bangun dan sedarrrrrr.....

batu api said...

Baguslah kalau melayu bersatu...

Tapi....untuk apa melayu bersatu.
Atas dasar apa melayu perlu bersatu...

Anonymous said...

aku stuju bangat

Anonymous said...

kalu ikut skolah kbangsaan pon tak cukup guru...p la tanya kat mana2 skolah...dpt tarik dr skolah depa kira ok la...pastu yg cikgu dok gila bpolitik tu kita buang...nyusahkam murid nak blajar je

Anonymous said...

pppppiiiirrrraaaaaa, cakap mulut berbuih2, nampak amoi pakai skirt pendek, batang pisang naik jugak....hahaha...

Anonymous said...

dicadangkan CINABENG DAN PENDATANG diharamkan memiliki tanah di TANAH MELAYU ... MCM DI kelate ...orang Luar takboleh beli tanah di Kelate...macam di INDONESIA...BANGSA pendatang tidak boleh beli tanah di INDONESIA.......TANAH DI JOHOR dan PINANG tu patut diharamkan pembelian oleh bangsa pendatang.....amacam ?.....DONG ZONG KONG tu patut diharamkan di Malaysia ...

Anonymous said...

Dhong zhong nak hantar memorandum kepada najib. Kesian ds najib tentu tengah menggeletar lutut ketakutan nak kena herdik oleh cina2 bangsat tu.

Dhong zhong takut nak hantar kat muhyiddin kerana tau mereka akan kena tempeleng. Syabas tan sri muhyiddin. Anak melayu jati dan layak menjadi pemimpin kami.

Najib, najib... bilalah kau nak belajar? Dulu anwar peliwat bersiri asyik ketuk kepala kau macam budak bodoh, kini kau biarkan cina2 berak tak basuh bontot buli kau?

Kesian tun razak dapat anak lembik macam kau. Adik kau nazir pun sama jugak. Masing2 tak mengaku melayu. Kini rasakan kau kerana tak mengenang budi kau tanggunglah angkara sendiri. Kaum melayu adalah bangsa yang bengis dan bermaruah tinggi, sebab tu Allah berikan sifat semangat bertolak ansur supaya mengimbangi keistimewaan kaum melayu ini.

Sesiapa yang tak belajar dari sejarah akan dihukum kerana kelalaiannya. Cina dan india wajib ambil perhatian kerana selepas kita menghukum pemimpin2 melayu yang lembik, kita akan ganyang pulak cina2 pendatang yang kurang ajar. Anwar aljuburi, nik najis, hadi bawang, mat sabun semua sudah di tong sampahkan.

Melayu tak akan hilang dari dunia. Tapi dunia akan hilang tanpa melayu...



Anonymous said...

Buluh meriam dlm seluar hang tak akan hilang kalau ditayang dan dipekongkan sepanjang masa lah

Anonymous said...

Melayu takkan hilang ?.....
melayu dah takda apa pun malah
ketulenan melayu itu sendiri kian lupus dimamah rangkus kerana penilaian serta keperbadian yang mengenal apa itu kesabaran keikhlasan kian menghempas ketulenan ketoleransi jiwa nuraini kita diganggu gugat tampa sedikit pun rasa bertangung jawap
walaupun tempias kedurjanaan bertubi menerajah air muka kerjenehan kita..................
seandainya pemimpin bermain kayu tiga, selagi itu lah melayu tak punya apa apa yang dapat dibanggakan oleh keturunan akan datang. ayuh pemimpin no2....jangan gentar kan no1.... kerana otaknya berulat tunggu masa aja........
ha ha ha hi hi hi ho ho hooo !

Anonymous said...

Melayu memang tak hilang, kalau ada ramai macam mana pon orang melayu tapi lansung tak boleh diharap.......apa guna nya?

Anonymous said...

Kalau ada orang melayu yang tinggal di Taman Saujana, Kluang Johor baca blog ni....kita stop lah beli barangan kat kedai runcit cinabeng yang ada di taman tu. 3 kedai runcit cinabeng lawan satu kedai runcit melayu. beri sokongan pada kedai runcit melayu tu. barangan yang ada tak banyak beza dengan kedai2 cinabeng yang ada tu tapi masih ada melayu kat taman tu yg masih masuk dan berbelanja di kedai cinabeng2 sial tu. Padahal majoriti penduduk taman saujana kluang tu Melayu. UBAH lah !!!.

Anonymous said...

jom ubah, ini kalilah, satu sekolah satu aliran.

Anonymous said...

Memang DONGkey tul Cinabeng ni..
Semua nak..China town, Chinese school...
Apa lagi Cina mau?! Chinese state...

Pack your things and get lost!!

Anonymous said...

usah d layan sgt tuntutan2 cina ni..lagipun mereka dah tunjukan mereka 90% lebih tidak menyokong kerajaan dlm pru 13?..jadi kenapa harus bagi muka?..

bantulah pengundi yg mengudi kerajaan dlm pru 13?..hargailah mereka yg memenangkan anda..bantulah kami terutama dlm bdg ekonomi dan pendidikan..

Anonymous said...

aku pn stuju