Thursday, August 1, 2013

MELAYU BARU : WAJIB PERBETULKAN PERSEPSI UNTUK BERJAYA !


Bijak sungguh yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW. Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang yahudi tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum.

Teruskan membongkar kebijaksanaan yahudi menipu umat Islam... Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah: "Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil"

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wani ta. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir ajen Al-Masih Dajjal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua. HATI-HATI kawan!- sumber



Sebarkan!!!

24 comments:

Anonymous said...

Kenapa orang lain bolih bersatu dan ketepikan segala segala nya demi kepentingan bangsa nya.
Bila agak nya tsunami Melayu akan berlaku???

Anda Tahu X !!! said...

ntah la.. aku pun harap camtu.. semua melayu bersatu...

Anonymous said...

Melayu bru harap mcm tu..
Tggl mereka2 yg masih mengamalkn sikap buta hati yg tggl xnk skong,apa tah yg d pkir nya..
Suruh bersatu pn susah..

Anonymous said...

ko org penah tak baca komik pedang setiawan-ma wing shing?
kisah awan dan badai...
begitulah dgn jiwa2 melayu..taufan tahap super taiko!ganas dlm diam.
mendam rasa tahap super gaban!
kalaulah dapat disatukan buat masa terdekat nih antara awan dan badai...
meledak punya alter beb!
cina bukit kene tarah semacam jer.
kecut punai yahudi dibuatnyer.
hehe..

ida min said...

GAP...
aku setuju 150% ape yg ko tulis ni.
Dalam kita tak sedar, puak2 dajal ni slowly dh tanam benih2 kufur dlm mind kita....even since kita kuar dari perut ibu, segala macam doktrin barat jd ikutan. sampaikn kita dh anggap benda2 ni satu kelaziman or kebiasaan.
Lahir jer perut ibu, minum susu lembu. sbb tu naper bile besor, perangai sekor2 cm lembu!!
Aku menci tul tiap kali org kutuk minyak kelapa sawit konon nyer kolesterol...sbb ape? sbb dorg nk lariskn Minyak Olive n matahari dorg...sedangkan kita semua tahu, minyak2 tumbuhan mana ada kolesterol. Cara masakan tu yg kena tukor.
Pastu puji gile2 khasiat Apel..Orange..pdahal buahan2 tempatan kita mcm pisang, betik, even kurma adalah hasil yang byk vitamin.
Org2 kita ni mmg byk lg tak sedar...malas nk membaca n liat buat kajian.
Takyah la puji2 muffin or pasta or pancake or salad bagai...sama jer sedap n khasiat kalo korg mkn lempeng or jemput2 or pecal...
Kita ni idup2 kena tipu dek propaganda kafir..
Cuba korg tengok...Negara paling byk obes?
Dorg cuma bijak manipulate media untuk racun fikiran kita, terutamanya org islam.
hentikan la bangga sgt dgn produk2 barat yg kita ada...sudah smpai masa kita semua bangkit.
Kita mula dari yang kecil..xpe..as long tuhan tahu niat kita.



Anonymous said...

tambahan lagi satu org Yahudi ni dia tahu tentang bahaya asap rokok; walaupun kebykan pemilik rokok jenama terkenal dunia adalah milik yahudi. apabila perempuan yahudi mengandung, mereka tidak benarkan sesiapa pun menghisap rokok di dlm rumah dan mereka sendiri akan jauhkan diri dari penghisap rokok ni.

jadi kpd penghisap rokok ini adalah renungan...

Anonymous said...

Tolonglah jangan berdusta atas nama nabi kita bahawa baginda suka minum kopi....sila rujuk kitab2 dan sejarah...kopi masih tak wujud lagi ketika zaman nabi...nabi kita sukua susu, air zamzam, air rendaman kurma tapi takde riwayat kata nabi suka minum teh atau kopi....lagi satu organ dalaman bukanlah haram dimakan sekalipun ia dianggap makruh...dan untuk orang yang berpenyakit kurang darah anemia memang ini antara pemakanan yang digalakkan... banyak lagi isi artikel ini yg tidak tepat dan memperdayakan kita seperti mana sikap si Yahudi yang suka memeperdayakan umat islam...

Anonymous said...

aku sarankan artikel ni ditarik dari GAP... sbb agak dangkal dan memalukan,

yg betul cuma part soya, mcD, coke & kambeng, lelain tuu hancuss

Anonymous said...

mantap GAP ! ini adalah contoh penjenamaan semula melayu baru!

melayu baru sentiasa peka! peka terhadap semua produk muslim dan perkara2 yg menguntungkan umat melayu islam!

melayu baru sensitif ! sensitif terhadap siapa tuan punya premis dan perkara2 yg menggugat kedudukan umat melayu islam !

melayu baru bukan disuap dgn maklumat! melayu baru mencari maklumat dan mencari kebenaran! berani kerana benar..melayu baru tidak berundur jika berada dipihak yg benar!!

cukup2lah kita ditipu selama ini..ditipu yahudi..ditipu cinabeng..penipuan dan kelicikan mereka akhirnya terdedah, sekarang masanya kita dedahkan satu persatu !

kenapa cina berniaga? maklumat yg kita selalu dpt ialah ..."tarak untung la".."manyak susah la".."wa rasa mau gila, brg mau naik".. "sekalang niaga manyak susah maa".. itu semua satu bentuk pembohongan dan membuat melayu pesimis dgn bisnes.

Dalam Islam, 9/10 rezeki dari bisnes! kita yg silap kerana melihat penipuan ini sebagai kebenaran dan melupakan ajaran islam sebagai pesuluh jalan hidup! otak kita mendapat persepsi yg silap lalu diproses menjadi negatif..menjadi pesimis!!

cuba kita ubah kata2 itu menjadi."mmglah berniaga menguntungkan" .."berniaga senang je..lagi kuat kita kerja lagi untung, bukan mcm makan gaji".."sekarang bisnes cukup best, ramai org melayu dah support.. powerful!happy sungguh"!" ramai org melayu dah kaya dlm bisnes ni"

inilah persepsi yg perlu diterapkan pada muda mudi melayu baru kita..ubah tanggapan..sekarang masanya menjadi hyper optimis!!!

kenapa cina tubuhkan syarikat flyer? jawapannya mmg pasal bisnes! jawapan persepsi sebenar adalah maklumat! melayu bila nak iklankan kata rugi duit saja..flyer tu org tak bacapun, org buang, org buat bakar sampah saja..ini persepsi yg salah!!!

flyer spt bbcd walaupun hanya sekeping kertas A4, adalah sesuatu yg bernilai bila kertas itu ada matlamatnya! ini adalah maklumat penting! Amat penting ketika ini!!

flyer2 begini pernah digunakan semasa darurat dulu agar PKM menyerah diri! Helikopter Nuri digunakan utk menaburnya didlm hutan..begitu juga semasa konfrontasi Indonesia Raya..askar2 indonesia yg tiada hala tujuan pulang semula selepas mendapat maklumat sebenar! ini semua cth2 kejayaan besar negara dari flyer!

flyer bbcd ini bertujuan utk satu gagasan..gagasan adalah lebih besar dari kempen atau gerakan..kita kena ubah persepsi dalam jihad ini..kita bermatlamatkan gagasan!!!

Gagasan jihad ekonomi islam!!!

edarkan flyer bbcd ini sehingga otak kita tidak boleh memanipulasikan kegagalan kita ttg flyer ini lagi! senang cakap..all out!!

inikalilah kita ubah!! Melayu baru memang berubah!!!

Anonymous said...

TAU KENAPA..SEBAB MELAYU BERFIKIR MCM ORG ARAB PADANG PASIR..TGOKLAH BANGSA ARAB TU APE YG DIBANGGAKAN SEKRG DIKALANAGAN DORANG SENDIRI BERTELAGAH..NI BANGSA RASUL KITA...SALAH SENDIRI TAK NAMPAK..ASYIK SEMUANYA YAHUDI..YAHUDI AKU RASE TAK PERLU SUSAH2X NAK KALAHKAN DORANG PUN..SO MELAYU KO NAK JADI MCM ARAB?..SALAHKAN YAHUDI SEDANGKAN BANGSA YAHUDI KAT MALAYSIA NI TAKDE PUN..MELAYU KURANG YAKIN DIRI TULAH HANYA TAU TUDING JARI DAN TAK NAK MELIHAT PERKARA SECARA POSITIF..BUDAYA UTK MAJU KURANG..BUDAYA MENJATUHKAN BANGSA SENDIRI BYK

Anonymous said...

Malaysia ni memang tak ramai Yahudi.

Tetapi yang perangai macam Yahudi tu melambak .

Kan orang Mamak ramai berkeliaran sampai boleh jadi tuan kepada orang Melayu tulen.

Karang ni bila Melayu tulen berkuasa semula kat tampuk pimpinan Negara, nak jatuh kan pulak mereka.

Yang peliknya, ramai orang Melayu tulen dah semacam ikut telunjuk saje Dan tak guna kan akal berfikir sejenak.

Negara memang dah lama tergadai kepada orang India yang berpura-pura jadi Melayu nak pertahankan ABN.

Anonymous said...

akupun takut nak komen pasal agama dan takut juga nak mempercayai komen2 pembaca sbb sekarang musimnya puak2 syiah menyerang!!!

lebih baik pi surau tanya ustaz ASWJ sendiri..tupun kena pakar dlm sejarah hidup Rasulullah..sekarang ni kita kena berhati2 ttg maklumat di media maya..ada yg berpandukan kepada kitab2 syiah...
kadang2 org2 ni lembu didepan mata tak nampak..semut diseberang jalan nampak..begitulah manusia..kalau salah sila perbetulkan!!

kata2 terakhir dari anda anon 4.29pm ttg menyamakan GAP dgn yahudi menunjukkan kebencian yg mendalam kepada GAP? kenapa ye? takkan pasal kopi je ?? banyak lagi isi artikel..beritau la apa dia??

ulangan dari anon 4.29pm...

"banyak lagi isi artikel ini yg tidak tepat dan memperdayakan kita seperti mana sikap si Yahudi yang suka memeperdayakan umat islam..."

anon 4.52pm..tlg buka blog sendiri la..seperti blog Aku Peduli Apa...

selamat hari raya,maaf zahir batin!

Anonymous said...

Coklat DANSON, milik Melayu. Sebaik sahaja puak-puak anti Melayu tahu ia produk Melayu mereka boikot. Jadi tak salah boikot produk mereka pula!

Maaf tak kena dgn isu entry :)

Anonymous said...

tak pa..kita boikot semua produk mereka 100%...kalau pilih2 tak adil pulak..walau bagaimanapun kita semua kena siasat DANSON ni..

Anonymous said...

Anon 5.37pm cuba ko check betul2 ade x yahudi kat malaysia jgn main ckp je.

Anonymous said...

makanan banyak lemak, gula, garam dan MCG bakal mejejaskan minda pemakannya.

justeru munkinkah ini sebabnya di mana warga urban semudah itu masuk perangkap politik Dapig?

Anonymous said...

Tulen ke?
Apa yg d katakn melayu tulen?

Anonymous said...

anon 5.37....dlm hadis pon nabi dah pesan pasal yahudi n nasrani tu...cuba jgok2 kit

Anonymous said...

tembok Berlin dibina untuk membahagikan Jerman kepada dua bahagian iaitu memisahkan dua ideologi berbeza.

ini berbeza dengan pembinaan tembok besar zonic yg mana bertujuan untuk menghalang mukmin Palestin dari kembali ke kampung halaman!

Anonymous said...

Aku mintak melayu bersatu aku yang kena maki. Yang sebenarnya bangsa kita nih takut dengan bangsa cina, ekonomi dia pegang. Kempen boikot nih pon aku duk suruh dorg boikot, tak dapat sambutan. Dia cakap susahla, cina control ekonomi mcm mane nak boikot.

Aku tak tahulah, macam mana tanah melayu tp ekonomi cina pegang. Sedih jadi melayu dkt malaysia nih. Memang kita tak akan mengaku tapi tulah hakikatnya, kebanyakan melayu takut dengan bangsa cina.

Kita kena ubah semua nih demi masa depan anak2 kita.

Anonymous said...

Utk renungan bersama...
Kita elakkan minum nescafe, apa juga minuman bergas tinggi khasnya coke yg kandungan kafeinnya amat tinggi bolih memberi kesan tindakbalas keatas darah d saraf kita.
Antara gejalanya; pening, migrane, hilang fokus, sering naik angin, keras hati, bersikap negetif, sukar mencetus ikhlas d ia amat bahaya bagi pelajar2.

Utk menjadikan kedua minuman ini neutral kena campur 11 cawan air zam2 keatas setip 1 cawan dari minuman tersebut. Ini bukan setakat omong kosong tetapi dari kajianyg telah dilakukan keatas kandungan kimianya.

Darah kita perlukan oksikjen d sumber yg baik d mudah dicari bg supplements darah adalah chlorophyll (dari rumput alfafa). Organ2 dalaman selain ia makruh, ia adalah sumber asal dari prrotin d sudah teroksida dari proses memasak.Disebaliknya ia akan menambah lg urik asid dlm tubuh.

Buah pisang kurang baik dimakan...jka digoreng lg baik dgn mengunakan minyak yg bersih. Daging kambing lebih baik dr dg lembu d ia juga makanan sunah Nabi kita.
Bgitu juga susu kambing yg tinggi kalsium d amat jauh beza dr susu lembu yg berprotin tinggi d akhirnya melambakkan urik asid. Setiap makanan ada unsur2 karekternya sendiri d begitu juga tindakbalas keatas tubuh kita.

Ini adalah fakta...contoh yg jelas ialah monyet yg suka makan pisang...jka kita fokus pd pisang sebagai kegemaran, lambat laun kita akan jd org yg selfish akhirnya...juga kpd pengemar sotong..ia binatang yg berfrikuensi tinggi...stop jgn makan sotong!

Carilah ilmiah yg bnyk kerana bnyk lg makanan yg harus kita elak d semua demi cetusan "hati d fokus".

Salam Ramadhan d teruskan kempen BBC/ABC.

Anonymous said...

Apehal yg ko persoalkan Melayu tulen ke tak? Skrg ni janji die Melayu Muslim kira saudaralah.. sama jugak dgn bangsa lain yg SeIslam dgn kita, melainkan SYIAH krn SYiah menhina Rasulullah dan Para Sahabat Ajma'ein kecuali Saidina Ali Karamallahuwajhah. Dn byk lagi kupasan2 dr sudut Aqidah yg mengatakan Syiah ini sudah terkeluar dr landasan golongan yg Nabi gambarkan diterima drpada 63 golongan..

Wallahualam

Anonymous said...

Kalau ada orang melayu yang tinggal di Taman Saujana, Kluang Johor baca blog ni....kita stop lah beli barangan kat kedai runcit cinabeng yang ada di taman tu. 3 kedai runcit cinabeng lawan satu kedai runcit melayu. beri sokongan pada kedai runcit melayu tu. barangan yang ada tak banyak beza dengan kedai2 cinabeng yang ada tu tapi masih ada melayu kat taman tu yg masih masuk dan berbelanja di kedai cinabeng2 sial tu. Padahal majoriti penduduk taman saujana kluang tu Melayu. UBAH lah !!!.

Anonymous said...

MARILAH BERSATU MELAYU!!