Monday, October 21, 2013

MELAYU WAJIB MELIHAT DISEBALIK 'UJIAN ALLAH SWT'..


aku dapat rasakan umat islam terutamanya melayu di malaysia ini SEDANG DIUJI OLEH ALLAH SWT akan kepelbagaian cabang pemikiran dan doktrinisasi yang menuju ke arah menyesatkan umat.

fahaman liberal dan keterbukaan melampau yang meletakkan AKAL MELEBIHI HUKUM sedang membiak dan bakal berleluasa jika tidak kita lawan.

aku kata kita pasal semua kita ini adalah pemimpin.

minggu lepas gerakan liberalisme dan haksamarataan makin menunjukkan keberanian mereka untuk cuba meletakkan AKAL MELEBIHI HUKUM.

baca keratan hisham di atas.

disamakan ciri rukun iman itu dengan hindu.
melayu bukan pakistan dan melayu bukan taleban.

mereka sedang menguji satu persatu bait bait kesabaran melayu dalam mempertahankan islam.

mereka mahu kita react dengan tindakbalas fizikal.

namun hebatnya melayu mereka ini bangsanya waras dan cukup tenang menghadapi serangan halus munafik.

kenyataan hisham ini samalah ulangannya dengan kisah deen ilahi, pemimpin islam kerajaan india tidak lama dahulu.

ajaran deen ilahi ini mengambil kesemua kepercayaan termasuk islam disatukan menjadi ide agama baru.

anggaplah ini ujian demi ujian yang tuhan berikan istimewa kepada umat melayu.

bangsa indonesia walaupun ramai namun hakikatnya telah tewas dalam perang serangan akidah ini.

INSYALLAH KITA BANGSA MELAYU AKAN TERUS SEMAKIN KUAT DAN KUAT DALAM MEMATAH LANTAS MENGHANCURKAN GERAKAN SEBEGINI !

SELAMA 500 TAHUN MELAYU BOLEH PERTAHAN, KENAPA KITA MELAYU SEKARANG TIDAK BOLEH ?

37 comments:

Tukang Komen said...

Sempudal ni sebenarnya sakit jiwa. Bertahun2 dibawah jagaan komunis tetiba join geng lama dia si nuar berahim maka jadilah camtu. Cita2 nak jadi hero tapi tak cukup modal maka jadilah orang gila sepanjang hayat.

assaad said...

Salam. Sebenarnya perkara seperti sudah lama berlaku di India, di zaman Akbar The great. Kalau tak silap agama itu dinamakan Ad-Din atau dinnul Al-Haq. Penganutnya tak payah tukar Agama jika ingin berkahwin diantara satu dengan yang lain.Bagi mereka semua Agama itu sama.

Sultan Akbar sendiri mempunyai Isteri dari beberapa penganut Agama Lain. Isterinya ada yang Islam, ada Hindu Ada Kristian. Walau bagaimana pun kesamaratan ini tidak popular akhirnya kurang berpengaruh sehingga ke hari ini.

Mungkin bibit-bibit ini ingin di hidupkan semula dengan tambahan beberapa idea-idea yang lain yang kononnya untuk memperbaiki lagi kepercayaan itu.

Untuk mengatasi perkara itu kerajaan Malaysia harus membasmi perkara yang baru muncul itu. Kita harus bersungguh-sungguh terapkan Ilmu Agama yang tulin. Memang susah kerana Di Malaysia orang seperti DS Anuar Ibrahim, Hishamudin Rais, Zaid Ibrahim dan anak buah nya sudah mulai bercambah.

Juga sebagai ibu-bapa diharap pantaulah kegiatan anak-anak kita supaya kita berbahagia di Dunia dan Akhirat.

Fikir-fikirkanlah.....

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com

Ghazali said...

Di sinilah masalahnya sekiranya aqidah diri sudah tercemar. Seperti ini, tanpa disedarinya pendedahan diri sendiri ini jelas menunjukkan sumber rujukan telah salah dari mula. Kita Muslim, gunakanlah sumber utama dari Kitab Muslim sebelum melihat sumber dari bahan-bahan lain. Contoh mudah, kalau ingin mendapatkan sejarah mengenai teknologi komputer, gunakanlah maklumat dari lembah silikon.... Kalau nakkan maklumat mengenai "kimchi" gunakanlah maklumat dari Korea... Jangan pulak kita mencari maklumat kuih tradisional Melayu dari sumber Red Indian di Amerika Syarikat.... kenapalah bodo sangat manusia seekor ni.

Ghazali said...

Di sinilah masalahnya sekiranya aqidah diri sudah tercemar. Seperti ini, tanpa disedarinya pendedahan diri sendiri ini jelas menunjukkan sumber rujukan telah salah dari mula. Kita Muslim, gunakanlah sumber utama dari Kitab Muslim sebelum melihat sumber dari bahan-bahan lain. Contoh mudah, kalau ingin mendapatkan sejarah mengenai teknologi komputer, gunakanlah maklumat dari lembah silikon.... Kalau nakkan maklumat mengenai "kimchi" gunakanlah maklumat dari Korea... Jangan pulak kita mencari maklumat kuih tradisional Melayu dari sumber Red Indian di Amerika Syarikat.... kenapalah bodo sangat manusia seekor ni.

Anonymous said...

Diharap KDN meneliti tulisan Hishamuddin Rais yang sesat ini dan mengambil tindakan yang setimpal dengan perbuatan.Umum sedar si Hisham Rais ini memang dah sesat dari dulu lagi dan kita tak mahu dia mempengaruhi ummat Islam disini yang rapoh pegangan imannya temakan dengan dakyah sesatnya.Kalau boleh dia dihalau keluar negara yang mana dia mendapat perlindungan tempoh hari.Apa lagi DR Zaid, ambil tindakan segera.

Servant of God said...

Semakin lengkap si Hishamuddin Rais membuang agama kelahirannya.

Aku pelik betul orang2 PKR dan PAS nih yer. Boleh dibimbing sampai boleh bukan saja bendera negara, tapi jugak Allah SWT.

Nauzubillah...

Anonymous said...

islam tak akan kuat jika masjid2 masih kosong jika tiba waktu solat. Apa tindakkan ... fikir2kan

samagreen said...

nilah masalahnya kalo kita byk brcakap

samagreen said...

nilah masalahnya kalo kita byk brcakap

Anonymous said...

Assalamualaikum. Ada unsur2 menghina dan menyelewengkan akidah Ugama Islam diMalaysia ini yg mana ia membelakangkan Rukun Negara kita. Apa yang dijelaskan juga adalah beliau seolah2 tidak menerima Al Quran yang diturunkan oleh Allah swt melalui rasulnya supaya disebarkan kepada umatnya. Sepatutnya KDN atau Majlis Ugama Islam mengambil tindakan untuk mendakwa individu ini sebelum tersebar luas dan dipolitikan oleh mereka yang mahu melemahkaan Negara yg dikasihi ini.

Anonymous said...

Memang banyak kecelaruan masakini. Tak payah pasal politik. Hatta dalam mesjid masa solat pun ada ketaksamaan cara-cara beribadah.

Kalau tanya ostad dia kata itu perkara kecil kerana yang utama ialah akidah. Malangnya kita tidak tahu akidah seseorang melainkan kita bedah dia dan lihat (itu pun kalau ada zat yang dipanggil akidah untuk di'quantify'kan).

Tetapi apa yang berlaku di sekeliling kita boleh nampak. Contoh: berdiri qiam bersolat jemaah dengan hanya meluruskan tangan di kiri kanan badan; memberi salam menoleh kekiri dan kanan tanpa menyapu kepala dan muka; mendirikan solat sunat (agaknya tahyatul mesjid) walau pun azan sedang dilaungkan oleh muezin; semasa duduk sujud dan menyatakan syahadah, jari telunjuk kanan dipusing-pusingkan macam rotor helikopter; bergurau dengan anak semasa khutbah sedang dibacakan; semasa khatib berkhutbah ada jemaah yang bermain games di HP; dan berbagai lagi.

Pada pendapat saya perkara-perkara kecil ini (seperti yang diperakukan oleh para ostad) akan menjadi besar jika ia tidak ditegur dan dicantas sebelum kanser dalam masyarakat Islam ini menular dan membusung sehingga tidak dapat dikawal lagi.

Sesungguhnya kita memang menghadapi kecelaruan. Nauzubillah.

Anonymous said...

Belajar kat MCKK tapi bodoh. Istilah dengan konsep pun tak tahu nak beza. Kalau kita tukar perkataan syurga dan neraka jadi jannah dan nar, nanti dia jugak yang melalak kata kita nak jadi Arab celup.

Anonymous said...

Saya syaki si muka-mcm-HOMODAJAL-menggerunkan ini, dah jadi si KAPIR, sebab benci sgt. Islam/umatnya! Tapi PENYAMAQ PENAKUT BANGSAT, selalunya takkan mengaku mereka dah Kapir - kalau betul anak jantan, mengaku sajalah! Dan jgn. haraplah PENAKUT mcm. ni akan hina agama lain terutamanya agama Hindu, mungkin HILANG KEPALA DISEMBELIH mcm. BABI TERKANGKANG!

Kat India tu, dahlah umat Islam asyik dibunuh dlm. pembunuhan beramai (GENOCIDE) oleh kaum PENGGANAS HINDU di Gujarat, Kashmir dan terbaru di Uttar Pradesh, dan juga di Sri Lanka, kat M'sia ni pun, makin SAMSENG kaum Keling yg. SAMSENG mcm. GENG KONGSI GELAP ini; tak sedaq diri, mereka bangsa PENDATANG, yg. asalnya dibawa si KAPIR PENJAJAH British-Zionis LAKNAT!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

betuiii tu.....

Anonymous said...

wa dah belajo silat....

tgh tunggu insyarat jee...

Anonymous said...

Apa yang 'kufur' tu sebab ada dalil naqlinya dalam al Quran. Dan al Quran pula ada sebahagian daripada rukun iman.

Jelas dia tak nak beriman dengan rukun iman sendiri. Jadi...
aku tak nak jatuhkan hukum. Pihak berkuasa agama yang berhak.

Itulah bahana fahaman sosialis yang juga sebahagian daripada pecahan fahaman komunis.

Dalam soal akidah, penjajah tidak berjaya tapi ada anjing-anjing di sini yang sama bangsa dan sama kulit yang bersedia melaksanakan agenda penjajah.

Anonymous said...

apabila agama dipermudahkan, maka tunggulah balasan Allah ke atas kita. Jangan abaikan tanggungjawab kita terhadap agama Islam kita.

Bantulah mereka yang sesat kembali ke jalan Allah yang sebenarnya. Doktrin berasaskan akal mula diterima kerana bersandarkan kepada konsep mudah, senang dan keseronokan duniawi semata mata.

mungkinkah kiamat sudah semakin mendekat? Marilah kita menjadi muslim yang sejati.

Anonymous said...

PARA ULARMAK PAS SILA KOMEN TENTANG RAKAN PAKATAN ANDA?????.???

Anonymous said...

HINDU KE NI ?

anti-sotong-kominis-pengkhianat said...

oh....baru lah aku tahu. HR yang sekoq ni hindu rupanya. Patutlah cakap pun berbelit-belit macam anakonda. Baguslah.....sorang mamat yang sama nama dia tu lembik macam sotong, yang sekoq lagi ni pulak satu spesis dengan anakonda....baik2 sikit, kang nanti dia ngap, tahi pun tak tinggal....kahkahkah

Anonymous said...

Tak paham??. Apa yg ko cuba nak ckp ni...? Jgn bahasa kias ...direct...thank you

Anonymous said...

AKU TAK FAHAM KENAPA PIHAK YANG BERWAJIB TENTANG HAL AGAMA ISLAM BERDIAM DIRI TIDAK MENGAMBIL TINDAKAN MELUCUTKAN KERAKYATAN ATAU APA2 TINDAKAN SEWAJARNYA KEPADA ORANG2 YANG MENGHINA AGAMA SELAMA INI. MAKIN HARI SEMAKIN MENJADI2 AGAMA KITA DIPERHINAKAN. SETAHU AKU PIHAK BERWAJIB ITU ADALAH KETUA2 AGAMA ISLAM YANG TERDAPAT DISETIAP NEGERI YANG AMAT KITA SANJUNGI...BERSAMA SAMALAH KITA BERDOA AKAN PERKARA SEPERTI INI SAMPAI KEPADA PIHAK2 BERKENAAN AGAR PERKARA2 SEPERTI INI TIDAK BERTRUSAN

Anonymous said...

Hishamuddin Rais sudah tercemar, tercalar, ternoda, kotor dan boleh disangsikan tahap keimanan juga keislamanya ..dia lebih kepada bukan islam lagi,

dia tak percayakan rukun iman, dia tak percaya rukun islam, dia tak percaya ayat quran , hadis dan ijtimak ulamak,
dalam hatinya penuh dengan penyakit, penuh dengan prasangka , andaian dan prasan dirinya amat hebat pandai serba serbi.

Hishamudin Rais sedang parah! mudah2an dia sempat taubat sebelum maut menjemput !

Anonymous said...

Sebenarnya mamat bengong tu baru sedar bahawa konsep Neraka/Syurga/Bidadari/Dosa/Pahala juga ada bukan pada ugama hindu bahkan hampir semua ugama-ugama di Dunia ni.

Konsep Hell, heaven, angle, sin , goodness juga ada pada agama Kristian.

Persoalan benarkah konsep-konsep tersebut selari dengan kehendak Ugama Islam. Tafsiran kepada konsep2 tersebut berbeza pada ugama lain selain dari Islam.

Aku rasa saja mamat bengong ni nak buat provokasi untuk menimbulkan kekeliruan dan kemarahan pembaca di kalangan Umat Islam berbangsa Melayu.

Nampak statement dia macam intelektual tapi sebenarnya mempamerkan kejahilan dan naiwatu tertentu untuk tujuan mencari glamer dan memperbodohkan bangsa dia sendiri

Jangan ler di layan sangat spesis manusia begini.

Cakap dengan dia. Peduli apa kalau ugama lain ada persamaan sedikit sebanyak dengan ugama Islam.
Jawapan yang paling tepat adalah ugama Islam adalah Uganda Allah. Hanya Ugama Islam sahaja diredhai oleh Allah bukan ugama-Ugama lain.

Sekarang dia tu nak ikut ugama siapa? Nak ikut Ugama Hindu ke?

Bodo tak boleh di ajar cerdik tak boleh di ikut.

Anonymous said...

HISHAM RAIS tu bangsat yang pelir kote nya TAK BERSUNAT ...

HARI TU angkat bendera lain dgn SASTRAWAN NOGARA nanti nak kena pelangkong nanti ha ha

bengong sungguh HR ni

Anonymous said...

Inilah orang yang sesat lagi menyesatkan, maka untuk menyelamatkan akidah umat kita semua bertanggungjawab untuk menghalang dan menghapuskan kesesatan ini terus dari puncanya.

Anonymous said...

Mudah2an maut yg jemput dulu sebelum bertaubat..

praha2 said...

Jawapan nya-DUIT. oran Mmelayu lomah dek duit. Oran bolih boli apo juo kalo ado duit. Tanah oran Melayu banyak tergadai sobab_DUIT. Oran Cin bolih boli tanah rezab Melayu korano duit.
Lomah oran MMelayu dek DUIT.Melayu tak hilang didunio ya tapi Melayu akan hilang segalo galo nyo sobab dek duit.

kliierb said...

A swine that spread deadly virus should be decimated at once.

Anonymous said...

PAS AMAT MENYANGJUNG KETOKOHAN HISAMMUDIN RAIS.......TAHNIAH PAS.....KAMU HEBATTTTTTTTTT.....SYURGA MENANTI PUAK DAN KAWAN KAWAN MU TERMASUK GUAN ENG OMAR ABDUL AZIZ....

Anonymous said...

Surga atau Neraka semua tak ujud ini cuma cerita karut dari agama untuk menyeronok dan menakut manusia. Buktinya sampai hari ini tak pernah ada orang yang telah mati datang ke dunia ini lagi. kah kah kah

Anonymous said...

Astaghfirullah....dia ni islam lagi ke???

Ya Allah, kau berilah dia hidayat...

Mana org PAS yg pandai agama??? Kenapa tak tarbiah dan nasihatkan dia ni??? Harap ketua pemuda PAS Hassan Tantawi segera menemui si Hishamudin Rais ni sebelum terlambat


Sekurang kurangnya dia bertaubat sebelum ajal sampai...

Anonymous said...

Mangkuk ni seorang yang lebih hina dari pelacur,kerana dia mencari makan dengan menjual agama Islam.Kenyataan dia itu umpama produk yang dia hasilkan demi mendapat habuan untuk meneruskan kehidupan.Dia ni seorang pengecut sebenarnya,sebab itulah dia lari meninggalkan negara zaman pelajar dulu.Pejuang yang bertanggung jawab tidak akan lari berpuluh-puluh tahun jika dia percaya apa yang diperjuangkan itu adalah benar.

Anonymous said...

Ni lagi satu... daripada blogger OutSyed The Box.

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/08/chinvat-bridge.html

Ada ke dia kata jambatan sirat tu diambil daripada kepercayaan parsi. Alasannya takde sebut dalam Quran. Ramai pulak yang menyokong.

Anonymous said...

MEMANG DIA NI BANGSAT DARI DULU...NAK TAHU PORT DIA DIMANA.

KEDAI MAKAN AMJAL...KELUAR GATE UM, TU BELAH KANAN..INILAH PORT DIA.KEDAI TU BAPAK SEDARA DIA PUNYA...TEMPAT DIA BERDEMONSTRASI TAHU 70AN DISINILAH...BAPAK SEDARA DIA PULAK KEPALA SAMSENG PKR SAMA NGAN ANAK SEDARA...JADI SAPE-SAPE DILEMBAH KELANG TAK YAH MAKAN DI RESTORAN INI...SILAP HARIBULAN KAU JADI MAYAT..SEBAB DIA NI SANGGUP RACUN SESIAPA SAHAJA JIKA DIA SUDAH MARK PENYOKONG KERAJAAN...BERHATI-HATI

Anonymous said...

Bukti nyata syurga wujud adalah batu hajaratul aswad yang lekat pada dinding kaabah. Rasulullah menyatakan yang batu itu datang dari syurga dan dturunkan ke bumi selepas nabi Adam turun ke bumi.

Jadi mana datang dulu, batu tu dulu atau agama hindu dulu. Dah tentu batu tu datang dulu. Itu menunjukkan kosep yang syurga telah ada seawal kewujudan manusia itu sendiri yang mapa waktu itu beragamakan tauhid.

Anonymous said...

woi bodoh org tu cerita pasal bahasa la, bodoh punya melayu!