Monday, March 31, 2014

MOHON MAAF : NIK AJIS WAJIB SPESIFIKKAN KESALAHANNYA SUPAYA MELAYU LEBIH JELAS.


nik ajis semalam memohon maaf di atas kesalahannya selama memerintah kelantan.

dia menitiskan air mata sambil memohon maaf.

tambah nik ajis lagi, sakitnya ini adalah kifarah di atas kesalahan selama dia memerintah kelantan.

eloknya nik ajis spesifik dan detailkan mana satu kesalahannya supaya bangsa melayu lebih jelas..

adakah nik ajis memohon maaf kerana air kelantan masih kotor ?

adakah nik ajis memohon maaf kerana lebuhraya kelantan tak siap ?

adakah nik ajis memohon maaf kerana isu ladang rakyat ?

ATAU NIK AJIS MENGAKUI KIFARAHNYA ITU MELIPUTI KESALAHAN BELIAU SEWAKTU MENJADI MURSIDUL AM PAS.

adakah nik ajis memohon maaf kerana menggelarkan ahli umno tak masuk syurga ?

adakah nik ajis memohon maaf kerana kerap mengeluarkan fatwa perpecahan antara pas dan umno ?

adakah nik ajis memohon maaf di atas kenyataannya YANG MENYAMAKAN NABI MUHAMMAD SAW ITU MACAM MAMAT MAMAT KAT KAMPUNG SAHAJA ?

adakah nik ajis memohon maaf kerana kenyataannya yang mendakwa sambutan maulidur rasul itu bidaah ?

MOHON MAAF DI ATAS KESALAHAN MANA SATU NI POK NIK ?

ATAU NIK AJIS MEMOHON MAAF DI ATAS  KENYATAANNYA DI BAWAH...

 “Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.
 “Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir” – Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.
 “Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid.” – Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.
“Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya.” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

 “Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima.” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.
“Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram” – Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.
 “Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.
 “Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.
 “Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.
 “PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif.” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.
 “Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.
 “Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang” – Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.
“Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir.”- Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.
“Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.
 “Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)”. –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.
 “Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga.” – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.
 “UMNO tetap parti sekular kerana asas perlembagaanya tidak merujuk al-Quran dan Hadis.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 22 Februari 1999.
 ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’ – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.
“Jika Nabi Muhammad boleh menandatangani perjanjian dengan musuh tradisi Islam, iaitu kaum Yahudi, sebaik tiba di Madinah, PAS juga sanggup bekerjasama dengan DAP.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999
 “Percaya-ae (kepercayaan) manusiyo (manusia) kepada kiamat menyebabkan seganah-ganah (seganas-ganas) manusia akan tok (tak) jadi ganah. Kerana dia yakin walau bagaimana ganahnya aku dan bagaimana pangkat… tingginya pangkat aku, tapi apalah nasib aku apabila aku berdepae (berdepan) dengan padang mahsyar. Di padang mahsyar kelak ada lagi yang lebih gagah daripada aku namanya Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih jabaruut, lebih samseng daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih angkuh daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Dan nama Allah Subhanahuwataala satu daripada namanya al-Mutakabbir, al-Jabbarul Mutakabbir. ( Al-Jabbar maknanya gagah kuasa ataupun kita panggil samseng. Al-Mutakabbir sombong, angkuh.) Akulah oghaenya (orangnya) sombong, tok denga (dengar) kato (kata) orang lain. Itu satu daripada sifat Allah Taala. Samseng pun dok (ada) di aku, hanelan (handalan) pun dok di aku, somong (sombong) pun di aku. Kalu (kalau) samseng, aku lebih samseng. Kalu mu jahat, aku lebih jahat, kalu mu somong (sombong) aku lebih somong. Percayaan kito manusiyo kepada akidah nilah, akidah akhirat kito panggil menyebabkan orang Melayu yang sokong Pas ni tidak jahat…” – Rakaman Ucapan Nik Aziz Nik Mat berhubung isu Allah Samseng, Utusan Malaysia, 31 Julai 2002.
“Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.
“DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam,” – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 12 Ogos 2009



72 comments:

benciPKRDAPAS said...

Banyak lagi salah & dosa dia kpd rakyat Kelantan & Malaysia.. soalannya adakah semua rakyat akan memaafkannya??

Anonymous said...

Alhamdulillah.... sementara ada nyawa di jasad gunakan lah peluang untuk perbetulkan kesalahan2 trdahulu...minta maaf tak cukup...

Anonymous said...

Alhamdulillah.... sementara ada nyawa di jasad gunakan lah peluang untuk perbetulkan kesalahan2 trdahulu...minta maaf tak cukup...

Anonymous said...

Memaafkan sesama insan adalah perkara baik dang dituntut dalam Islam. Tetapi tidak mudah dilakukan oleh semua manusia. Saya diantaranya, orang UMNO yang sekian lama terasa dan kecil hati dengan kebiadaban dan keceluparan Nik Aziz. Apabila selangkah untuk Nik Aziz ke syurga nanti, mungkin dengan tiada kemaafan orang UMNO seperti saya, Nik Aziz akan dihumbankan ke neraka!

Anonymous said...

AstaghafiRULLAH HILAZEEM...banyaknya dosa NIK AZIZ pada ummat Islam terutamanya kepada orang Melayu UMNO yang dikafirkannya.Bukan itu sahaja banyak janji2 kepada rakyaat Kelantan tidak dilaksanakanya.Dia menggunakan HUDUD bagi menipu rakyaat Kelantan supaya terus menyokong PAS.Patutlah dia terlalu bersedih dan meminta maaf kepada rakyaat Kelantan dipenghujung hayatnya sekarang.Dia gunakan Islam dan ilmu yang sedikit yang ada padanya bagi menipu orang2 kampung dan rakyaat Kelantan yang taksub dengan nya.Banyaknya DOSA orang tua ni.

Anonymous said...

ASTAGFIRULLAH ..... Kenyataan apa ini???? Tok Guru, Astagfirullah ....

Anonymous said...

Apa guna minta maaf tapi masih bersama Peliwat Tegar!!
Apa guna minta maaf tapi masih bersama Peliwat Tegar yang cuba menyebarkan fahaman songsang!!.
Apa guna minta maaf tapi masih bersama Peliwat Tegar yang mahu gantikan ISlam dengan fahaman pluralisme dan liberalisme!!
.

Anonymous said...

PEMAIN Liverpool, Luis Suarez bersaing dengan pemain pasukan Tottenham Hotspur, Danny Rose pada Liga Perdana Inggeris malam tadi dengan keputusan penuh Liverpool 4-0. - Foto REUTERS
Mar 31, 2014 7:51 am

Anonymous said...

Bukan itu saja nik aziz kena minta maaf . Nik aziz juga kena nasihat pengikut2 pas yg tabsud dgnnya supaya minta maaf kepada orang orang yg pernah mereka fitnah, mereka hina, mereka cerca yg tidak sealiran dgn mereka. Sebagai ketua ajaran sesat yg tidak berpandu pada sunnah nabi adalah menjadi tanggungjawab nik aziz memberi nasihat itu. Jika tidak bukan nik aziz saja sakit kerana menanggung dosa akan terjadi juga pada pengikut2 nya seperti. Bertaubatlah dgn mintak maaf segera.

Anonymous said...

MAAF MEMAAFKAN ITU AMALAN MULIA.....TAPI SAYANG SERIBU KALI SAYANG IANYA BERLAKU SETELAH SEKIAN LAMA UMAT MELAYU ISLAM BERPECAH BELAH..POLITIK MELAYU ISLAM MENJADI GOYAH DAN DALAM KEADAAN YGT AMAT BAHAYA....SAMA SAMA KITA DOAKAN YANG TERBAIK BUAT AGAMA BANGSA DAN TAHNIAH AIR.AMIN

Anonymous said...

Senangnya hidup ya... Awak bagi pelempang pada orang, beberapa minit kemudian, terjelepok sujud minta maaf. Senang betul.

Walau bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita maafkan saja dia. Yang lain tu antara dia dengan Allah SWT.

Cumanya, pipi kita yang kena pelempang tu masih berdenyut-denyut perit rasanya. Bukan sakit fizikalnya tetapi sakit tamsilannya. Ya Allah, berilah kita semua kesabaran.

Di suatu masa nanti kalau ada orang bunuh orang, minta maaf saja kepada waris-waris si mati. Walaupun ia kes jenayah, tetapi MUNGKIN boleh ditukar kepada kes sivil apabila Orang Kena Tuduh(OKT)berjumpa waris dah menangis meleleh-leleh keluar air mata (janji jangan 'crocodile tears').

Senang nya...

I rest my case.

Anonymous said...

Haa ha ha ..DOA pecah perut kena kat muka sendiri ..... Lepas ni hj hadii pulaak

Yang HAK said...

UMNO TAK RUJUK PADA HADIS DAN ALQURAN, KATA DIA.
MAKNANYA PAKATAN RAKYAT, DIMANA PAS AHLI KOMPONEN RUJUK HADIS ALQURAN.
SEBAB ITU PILIH AL JUBURRI SEBAGAI KETUA. ! ,!
JELAS PENDIRIAN YANG MENCELARU........TIADA PEGANGAN LANGSUNG...........
TAKAPA....KAMI MAAFKAN...SUNGGUHPUN RAMAI YANG TERKELIRU, DAN MUNGKIN TERSESAT..

Unknown said...

Subhanallah.....
Banyaknye.....
Mudah-mudahan dilorongkan tuhan niat beliau....

Tetapi berfikir semula....
Kita tunggulah sehari dua ni....
Mungkin ada isu yang akan beliau timbulkan.

Anonymous said...

MAAF MEMAAFKAN ITU AMALAN MULIA.....TAPI SAYANG SERIBU KALI SAYANG IANYA BERLAKU SETELAH SEKIAN LAMA UMAT MELAYU ISLAM BERPECAH BELAH..POLITIK MELAYU ISLAM MENJADI GOYAH DAN DALAM KEADAAN YGT AMAT BAHAYA....SAMA SAMA KITA DOAKAN YANG TERBAIK BUAT AGAMA BANGSA DAN TAHNIAH AIR.AMIN

Anonymous said...

Baru sedikit dr azab dunia. Mudah mudahan sempat sedar, bertaubat dan mengislahkan kesalahan kesalahannya, moga moga ada kebaikan bg umat seluruhnya.

Anonymous said...

Tiada yg lebih hebat perjuangan islam ini daripada menyatukan hati2 umat islam supaya tidak berpecah belah. Supaya kalimah tauhid dapat ditinggikan.

Tapi malangnya ianya berlaku di sebalik itu....

Malang sungguh umat islam di msia. Di pinjamkan pemimpin sebegini.

Anonymous said...

sakit bersungguhkah nik aziz ni? kalau rasa terkena kifarah Allah akibat tersalah tadbir, tersalah arah, tersalah hukum, tersalah tuduh, tersalah fitnah, tersalah memecah belah masyarakat semasa memimpin kelantan dan mengetuai pas (mursyidul am) elok benar jika diklasifikasikan satu persatu apa yg terkhilaf. hampir semua kata2, pergerakan dan perjalanan nik aziz sebagai pemimpin telah direkod. rujuk semula dan mohon maaf jika rasa ianya adalah kesalahan. tiada manusia yg bebas dari melakukan kesalahan. nabi SAW yg dijamin masuk kesyurga juga setiap hari memohon ampun dpd Allah SWT.

dzimba said...

Saya amat bersetuju dengan pandangan tuan bahawa nik aziz mesti jelaskan kepada umat islam dan rakyat malaysia amnya kenapa mesti memaafkan beliau dan apakah kesalahan beliau yang terpaksa menerima hukuman Allah diatas dunia ini.
Saya berpendapat Nik Aziz harus memohon maaf kerana kesilapan menghukum islam lain sebagai kafir dan memecah belahkan umat islam yg sepatutnya beliau memainkan peranan sebagai penyatu ummah.

terima kasih

dzimba said...

Saya amat bersetuju dengan pandangan tuan bahawa nik aziz mesti jelaskan kepada umat islam dan rakyat malaysia amnya kenapa mesti memaafkan beliau dan apakah kesalahan beliau yang terpaksa menerima hukuman Allah diatas dunia ini.
Saya berpendapat Nik Aziz harus memohon maaf kerana kesilapan menghukum islam lain sebagai kafir dan memecah belahkan umat islam yg sepatutnya beliau memainkan peranan sebagai penyatu ummah.

terima kasih

Anonymous said...

Tanah getah arwah ayah amba wat kijo dekat 10 tahun kat Gua Musang hok mun "Sedeqah" bagi free kat Cina Kominis 2 ekor tu nak kira seri 0-0 jugok ko, Iblis?

Anonymous said...

MEMANG BETUL, BILA SAHAJA PERMOHONAN MAAF DIPINTA,UMAT ISLAM KENALAH MENERIMA KEMAAFAANNYA, NAMUN PADA KEBIASAANNYA KITA JUGA PATUT DIBERITAHU KESILAPAN DAN KESALAHAN YANG MANAKAH YANG PERLU DIMAAFKAN?TANPA DIBERITAHU KESILAPAN DAN KESALAHAN YANG MANA PERLU DIMAAFKAN, SUDAH PASTI RAKYAT MENJADI KELIRU. LEBIH BAIKLAH NIK AZIZ BERTERUS TERANG SAHAJA, APAKAH KESILAPAN DAN KESALAHAN YANG TELAH DILAKUKAN SEPANJANG 23 TAHUN MEMERINTAH KELANTAN.

Anonymous said...

Dulu Nik Ajis berguru dengan IBLIS termasuk Hadi Awang...

Dato Harun Taib mati makan hati dengan perangai Ajis n Hadi !

So sendiri tanggong la Nik Ajis ooi I !

Anonymous said...

APA GUNA MINTA MAAF KERANA MASIH SANJUNG TINGGI SI AL JUBURRI LAKNATULLAH .....BERCANGGAH DGN AJARAN ALQURAN..!

Anonymous said...

Kna juga nasihatkan puak2 dia tu jgn ikut mulut dia hak sedap jatuh hukum pada puak2 umno tak kira musim...

PKR sesat said...

DOSA PALING BANYAK ADALAH PADA PERDANA MENTRI DULU DAN SEKKARANG.........MINTALAH MAAF DENGAN MENYEBUT NAMA MEREKA.

hamidahyusof said...

Dosa pd Allah SWT bleh d ampon pabila taubat.... Dosa sesama Islam? Kata2 kesat dan penghinaan pd pemimpin yg bln sealiran? Menolak perpaduan? Sehingga snggup meludah muka org yg mngusulkannya? Perpecahan ummah akibat fatwa so gsang? YAallah... Bnyk betul kerosakkan tok guru tu. Biar iklas nk mohon maaf tu, buangkan dulu sifat2 keji dan bedendam.. Moga d beri hidayah utk mmbetulkan diri..

Anonymous said...

TGNA sakit apa benarnya? Sakit prostate pecahke? Prostate tu dalam perut kan? Sesungguhnya ALLAH maha mengtauhi. Anuar ada aminkan ke doa pecah perut?
Apa yang hendak dimaafkan kalau minta maaf secara borong, pada siapa dia minta, meminta biarlah ikhlas jangan kona2.

Anonymous said...

Saya setuju dengan anony 8.17

Anonymous said...

masha Allah...semua ni umat Islam ke?

Anonymous said...

Doa pecah perut bkn maain angkuh dulu.. skrg siapa yg yg kena balik wahai Pok Nik. Nak doa bkn2 ni kita takut Allah tk terima dan balik pd kita.. elok mintak ampun byk2 selagi masih ada nyawa dan betulkan balik dosa lalu dgn perbetulkan macai2 PAS yg taksub tu!

Anonymous said...

Kerosakan dh pon d lakukan oleh pok nik ...maaf ape....? pok nik buat pok nik tanggung la....maaf jadoh mung pok nik...

Anonymous said...

Bila segar ikut sedap mulut jer bagi fatwa dan kenyataan, Bila tua dan uzur baru nak minta maaf.Kita orang melayu islam harus maaf kan Tok Guru Nik Aziz.Tok Guru pon sementara masih di dunia ni perbetulkan segala kesalahan yg beliau rasa harus umat islam di malaysia tahu.Tok guru juga harus minta Datuk Sri Anwar bersumpah dgn kes liwatnya supaya rakyat tidak membuat dosa menuduh itu ini.

Anonymous said...

Adik dia doakan UMNO ko ko UMNO ko ko ko. Yang ko kiok abang dia. Kena reject jadi Menteri Besar. Sakit selalu tapi tak mampos-mampos. Merana la kau Pok Nik tua kutuk.

Anonymous said...

Ketaksuban pengikutnya sampai mereka pasang sticker nik aziz dikereta. Sampai tahap tu...untuk membuktikan sesuatu... kerana mereka pikir yg mengikutnya yg lebih islamik....agaknya... perlukah begitu?

Anonymous said...

Gap cari la lagu rok tajuk aku nak pergi tak ingin kembali lagi maaf kan daku.. Bang azan nong akan kembali lagi. Nike in koma now under back to the future

Anonymous said...

itu mintak maaf cara isle....bukan cara islam yg sebenar....
modal politik terakhir sebelum mampozzzzzz......tak ada pun dia minta maaf kerana menghukum kafir kpd org UMNO????
buat apa terjelepok depan peliwat tegar @ gay tua tu???? dah nyanyok ke apa minta maaf depan gay tua yg bernafsu songsang tu???

Anonymous said...

nik ajis..jika kau baca tulisan aku ni,,sila jelaskan tuduhan ko ''UMNO TOLAK ISLAM''

Setiap tahun Umno bina 800 masjid seluruh Negara tu kira tolak islam ke? Setiap masjid yg.Umno bina, kebanyakkanya akan dihuni AJK pas yg.rajin buat tazkirah menghentam orang yg.buat masjid tu..

Dan sebelum ko nak mintak maaf, sila bagi satu nas dalam islam yg.membolehkan menolak kesatuan ummah sesame islam tetapi bersatu dengan kafir harbi menentang ulil amri dari kalangan pemerintah islam yg.mendirikan sembahyang?

gen2felda (p/s: aku doakan sebelum ko dijemput Allah, semoga ko dapat satukan umno dan pas....amiinnn..)

Anonymous said...

Nik Aziz pernah berkata sanggup berkawan dengan syaitan bagi mempastikan PAS tetap memerintah akhirnya syaitan makan tuan he he he

Anonymous said...

DIA BANYAK MENGAFIRKAN ORANG ISLAM...MACAM DIA MURTADKAN MEREKA. INI KENA MINTAK AMPUN SETIAP ORG ITU DAN KENA TAUBAT.

Anonymous said...

aku nak tanya totok pas....apa sumbangan terbesar nik ajis kepada melayu islam?

jika pakai serban dan jubah babipun boleh boleh memakainya.....

Anonymous said...

Ya dia berguru dengan IBLIS sebelum ini !

Anonymous said...

...ok....ok...kita maafkan la...orang pas pis pus sekarang ambik kes ni sebagai pengajaran...setiap seminggu ke 2 minggu, mintak maaf...tak payah la tunggu sampai berpuluh tahun...nak mudah lagi, catit kesalahan dalam buku...ini untuk dunia...yg utk akhirat, malaikat dah/sedang tulis....

Anonymous said...

Doa pecah perut. Kena minta maaf pads Tun M & Naib. Diharap MB Kelantan dapat iktibar. hadi awang anda tak nak minta maaf ke.....

anti-syiahGaban said...

Apa Pok Nik ingat senang2 saja ke nak mintak maaf lagu tu.....memanglah kewajiban pok nik mintak maaf tapi terpulang lah pada yang disalahi itu unrtuk memaafkan.

PAda saya kesalahan Pok Nik yang paling besar ialah Pok Nik membiarkan pepecahan umah melayu sampai ketahap membirkan anggapan bahawa senya orang PAS semua ke syurga, UMNO semua ke Neraka. Siapa Pok Nik yang berani menentukan siapa ke Syurga dan Neraka walhal hak itu adalah haq Allah SWT??

Sekarang ni kita tengok Pok Nik nanti ke Syurga ke atau ke Neraka.....

Anonymous said...

Lakonan mantap pok nik. Ingat aku caye ke. Bengong pok nik ni. Umat islam dah lame berpecah baru nak sedar ke. Kubur kate mari la tu

Anonymous said...


dah berpuloh tahun buat salah malah silap besar, hari ini baru sedar, selama ni tak ada ker penasihat yang berani buka mulut tegur semua perbuatan salahnya????

MANUSIA bertopeng iblis rakus dengan kuasa bila sedang berkuasa, bila nyawa dah dekat ubun-ubun baru nak insaf, puluhan tahun cakap dia saja yang betul, semua orang salah terutama orang-orang UMNO musuh dunia dan akhiratnya.

nik aziz bolih habis dosa dengan minta ampun setiap umat melayu dan islam, mampu ker nak buat begitu...ini bolih dijadikan iktibar kepada lain-lain pemimpin yang sesat selama ini kerana gilakan asuhan nik aziz.

rizal said...

mohon maaf pd rakyat kelantan sahaja ke ...abis dgn org umno tkde dosa ke?.....kuar fatwa sesat sanggup berkwn dgn syaitan dr umno.....dj guris hati org umno solat hajat jatuh kan kerajaan....pasal dia la abis umat islam tknk bersatu bila umno ajak bersatu dia kata tk kuat la....takut hilang kuasa la....masih nk ego lagi.....minta maaf pd org umno byk melukakan hati org umno

rizal said...

setuju 100%

Jack said...

Nicky Boy....budak suruhan barua DAP dn pecacai PKR. Terima kasih kerana awak telah buka mata dan minda saya supaya tidak lagi mudah percaya dan hormat pada manusia yg pakai serban, jubah dan pegang tasbih. Awak penyebab ramai org kapir pelekeh agama islam dan ketawakan penganut agama Islam. Awak mmg celaka besar. Dengan kapir amat lembut tetapi sesama Islam awak amat keras. Siap awak kata masuk neraka. Sekarang rasalah sakit di dunia ni sebelum awak kojol.

Anonymous said...

Anonymous said...

masha Allah...semua ni umat Islam ke?

March 31, 2014 at 2:41 PM

--------------

Ada juga penganut ajaran setan sesat sini. Perasan diri lebih islam dari yang lain. Peliwat nk diangkat jadi pemimpin. Syiah jadi sahabat. Kafir harbi buat sekutu menjatuhkan sesama islam. Pengikut ajaran Islam kah kamu ini?

Anonymous said...

Ambo mewakili rakyat Kelantan tidak akan mengampun dosa2 tok guru. Dosa tok guru kepada kami tersangat besar & terlalu banyak untuk diampunkan.

Sekian.

Anonymous said...

Apa kata kita nyanyi ramai lagu yang pernah Jay-Jay Kumpulan Carefree " nyanyi lagu " Kini Baru Kau Sedar".............

Anonymous said...

Masa'alah orang Malaysia senangnya lekas mema'afkan kesalahan orang lain jika si pesalah memohon ma'af.

Itu sebablah orang Malaysia selalu membuat fitnah dan tuduhan yang liar. Sehingga pemimpin parti kencingkan rakyat boleh buat semua maksiat sial.

Anonymous said...

Doakan agar Melayu/Bumi bersatu Agama dipertahan dan Negara aman damai..

Yang Laknat2 musuh Agama Bangsa dan Negara tu semua biar cepat mampos agar doa dimakbulkan.

Anonymous said...

Kalau mcm tu kita doakan dia dan kawan2 dia semua cepat mampos!!!

Lagipon dah tak lama da.. Geng2 dia Lim Kit Siang Anwar Karpal semua dah lemau tunggu nak mampos jer!!!!

Anonymous said...

APAKAH YG MENYEBABKAN NIK AZIZ TERSEDAR SEKARANG?APAKAH SETELAH SYAITAN TELAH MENJAUHKAN DIRI,MALAIKAT ENGGAN MELINDUNGI LAGI ATAU KUDRAT TIDAK BERDAYA MELUDAH ORANG YG MENGAJAK PERPADUAN ISLAM?

Anonymous said...

BIASA LA MANUSIA.....BILA DAH HUJUNG NYAWA DAH TERASA LEMAH....BARU RASA BANYAK BUAT DOSA.

MENGAPA TAK BUAT SIDANG AKHBAR....MASUK TV MASUK ASTRO BIAR SEMUA RAKYAT MENILAI....BAIKI KEMUSNAHAN YANG DIA TELAH BUAT TERHADAP UMAT ISLAM DIMALAYSIA INI.

JIKA DIA PERGI DULU....KHABARKAN PADA PENGIKUTNYA SIAPA LAYAK MASUK SYURGA SIAPA MASUK NERAKA.

Servant of God said...

Ooo... mintak maaf pada rakyat Kelantan ek?

Yang Pok Nik pecahbelahkan umat Islam ni kenapa? Umat Islam ni, hak Allah SWT ke, hak Nik Aziz?

Sedarlah wahai Nik Aziz, kamu minta maaf pada rakyat Kelantan, tapi dosa kamu pada seluruh Malaysia ni lagi banyak.

Kamulah penyebab pengikut2 kamu mengkafirkan penyokong2 UMNO, walhal orang Pas dan UMNO melafaz dua kalimah syahadah yang sama.

Selagi kamu tak satukan kembali umat Islam di Malaysia nih, macam mana kamu nak lupuskan dosa kamu, wahai Nik Aziz?

Hai... nauzubillah aku dan keluarga aku jadi macam dia nih.

aku melayu rasis said...

Sat lagi, Kapal Singki pulak mintak maaf sb dah tua nak mampos.

Anonymous said...

Tuduh umno kafir..
Tuduh umno tolak islam..
Doa pecah perot..
Doa ko ko ko umno..
Sembahyang dua imam...
Melayu islam pecah belah..
Pengikut taksub maki hamun...

Antara pelbagai kesalahan n.aziz yg amat perit utk dimaafkan rakyat malaysia...
Percayalah..selagi ada macai dok maki hamun..itulah hasil ajaran n.aziz bahawa "Allah mencarot" yg akan membukit kan lagi dosa ..

Anonymous said...

Selagi wali selipar x minta maaf kepada umat islam kerana mengkafirkan umno,panjangkan umor wali selipar jangan biar kan dia mati lagi sebelum meminta maaf kepada seluruh umat islam, baik dari pas mahu juga umno,terutamanya kepada ayahanda mahathir,wali selipar harus bertaubat sebelum mati.

Anonymous said...

Selagi wali selipar x minta maaf kepada umat islam kerana mengkafirkan umno,panjangkan umor wali selipar jangan biar kan dia mati lagi sebelum meminta maaf kepada seluruh umat islam, baik dari pas mahu juga umno,terutamanya kepada ayahanda mahathir,wali selipar harus bertaubat sebelum mati.

Anonymous said...

CUKOP CUKOP SUDAAA...KOMEN SAMPAI DI SINIII SAJAAAAA !!

Anonymous said...

DUNIA SUDAH SAMPAI KE AKHIR ZAMAN.............
DAN SALING MAAF MEMAAFI ADALAH DITUNTUT DIDALAM ISLAM..PADA YANG RASA DIA ISLAM DAN BERIMAN TENTU AKAN MENERIMA MAAF DAN MENGHULURKAN SALAM KEMAAFAN KEMBALI KERANA KITA BUKAN MAKSUM..
SEMUA ORANG MANUSIA BIASA MELAKUKAN KESALAHAN.........
MENGOREK KESALAHAN ORANG LAIN ITU DAPAT PAHALA KAH....
SEKURANGNYA NIK AZIZ SUDAH LEPAS SEGALANYA KERANA SUDAH MENGHULURKAN SALAM KEMAAFAN DIRI SENDIRI YANG TAK MEMAAFKAN ORANG LAIN DAN TAK MINTA MAAF ATAS KESALAHAN SENDIRI INI SATU KEBANGGAAN KAH.........
ISLAM BUKAN MELAYU...DAN MELAYU TAK SEMESTINYA ISLAM............
ISLAM IALAH BERIMAN KEPADA ALLAH DAN RASUL......
SESIAPA YANG BERIMAN KEPADA ALLAH DAN RASUL DIALAH ISLAM YANG SEBENAR
PERATURAN ALLAH ITU JELAS DAN SEMUANYA TERMAKTUB DIDALAM AL-QURAN KARIM...
SAMA-SAMA BERTAUBAT SELAGI PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA SAMA-SAMA IMARAHKAN MASJID BERTADARUS SEPANJANG MASA DAN KEKALKAN KONSEP AGAMA ISLAM YANG SUKAKAN KEAMANAN DAN KESEJAHTERAAN...
MALAM CINTA RASUL BUKAN SESEKALI DALAM SETAHUN...SEPANJANG TAHUN DAN SETIAP MASA....
SEPATUTNYA DENGAN ISU-BESAR YANG MELANDA NEGARA KESEMUA KITA HARUS MEMBUANG PARTI POLITIK KE DALAM LAUT DAN BERMUAFAKAT KEARAH KEAMANAN NEGARA DARIPADA DIPORAK PERANDAKAN OLEH NEGARA-NEGARA LAIN....
BERMULA DENGAN ISTIGFAR PENUH..SETIAP MASA SETIAP SAAT....

Anonymous said...

yang penting n aziz bersara terus dari politik.

Anonymous said...

Nik ajis kalau nak mintak maaf dengan aku, kena datang melutut mintak ampun. tengoklah macamana nanti nak maaf ke tak,

senang2 ko je mintak maaf, hati orang kau hina tu macamana?

Unknown said...

Saya doakan semoga ALLAH memberikan hidayah kepada beliau utk bubarkan PAS dan masuk UMNO selagi masih berkesempatan. Amin.

Anonymous said...

Dah banyak dosa nak mintak maaf konon. Sorry aku tak akan maafkan hatta setelah dia mati pun . Dia dan hadi sama je. Dia pernah kafirkan aku dan lain2 orang UMNO.

Anonymous said...

Senangnya hidup. Buat dosa babyak2, menghina dan mencaci banyak2 bila dan nak luput nanti mintak maaf.

Anonymous said...

Berapa orang yang nak maafkan nik ajis tu. Kalau ada 5 juta orang dah maafkan dia, aku rasa ada lagi 1 juta orang yang tak akan maafkan dia selagi dia masih lagi menghina dan mengkafirkan orang UMNO.

Anonymous said...

Betul kata P Ramlee...kecik2 tak mau mampus, dah besar menyusah orang...itulah kau nik ajis...seperti kata M Zain...I don't know whether going to heaven or the hell...kau golongan ulama sesat ...go to hell!