IKLAN BERBAYAR

Saturday, October 11, 2008

DATO SHAH RUKH KHAN.ALAHAI ALI RUSTAM APA STRATEGI KAU BUAT NI ?



kerajaan negeri melaka akan menganugerahkan gelaran dato ship kepada shah rukh khan dalam sambutan tuan yg dipertua negeri melaka yang akan disambut nanti. aku dapat tau berita ni dalam news at tv3.


aku pun tak tau la apa yg ali rustam fikir dalam kepala otak dia berat 20 paun itu ? apa perlu di beri gelaran kepada seorang warga india yg jelas rosak akidahnya dalam semua filem lakonan beliau ?


atau ini strategi ali rostam untuk mengambil hati rosmah yang sememangnya peminat setia SRK ? masih ingat lagi gambar rosmah bersama SRK di genting.


SRK pernah menjawap satu satu wawancara beliau bahawa beliau pengamal sekular yang jelas walaupun beragama islam. malah isterinya masih hindu dan SRK juga menyediakan anak2nya untuk memilih apa sahaja agama yang minat demi menyuburkan fahaman sekularisme .


apa sumbangan SRK kepada umno sampai dianugerahkan gelaran dato ?


SRK pernah jadi calon kumpulan aspirasi universiti malaya ka ?
SRK yang lead demonstrasi UITM pasal kuota 10% ke ?
dato nenek SRK pernah membunuh jww birch ke ?
atau SRK pernah bersama2 dato onn menubuhkan umno ?
atau SRK pernah membawa pasukan bolasepak negeri melaka menjuarai kejohanan champions league mengalahkan barcelona tahun lepas ?

bagaimana satu contoh terbaik MUNAFIK PALING SESAT DUNIA boleh dianugerahkan gelaran dato oleh sebuah negeri umno ? dah takde idea lagi ali rustam ?

ali rustam tak sedar diri lagi nampaknya.masih dibelengu pemikiran kolot dan rendah IQ pemikiran nya sebagai pentadbir negeri !

kalau beginilah IQ naib presiden umno,ketua menteri melaka cuba meraih populariti murahan maka banyak lah lagi 'lauk2' yang umno bagi kepada pembangkang PR.

RUPANYA ALI RUSTAM MASIH BERMENTALITI RTM LAGI...ALAHAI MELAYU !

24 comments:

Piggy Singh said...

Salam GAP,

Nak amek hati puak HIDRAF kot, biasalah puak-puak tu, taksub ngan depa punya hero. Macam jugak depa dok puja si Al-Sivaji Anwar Ibrahimi.

adamyanpoyo said...

Nama pun UMNO. Tahap mentaliti macam tu lah.

fikiranlicin said...

hehe... mcm ni la kesah puak-puak Ameno ni...agak2 SRK bangga tak dapat Anugerah tahi ayam ni?(diberi nama begitu kerana pingat dh takda makna)

wokyoh said...

bila rosmah suka,najib pun suka...
bila najib PM dia boleh pilih siapa orang yang dia suka lah.

tu taktik lama la bro...

bila tenung wajah ali rustam ni..rasa nak kaji asal usul keturunan dia pula...entah entah rustam dan rukhkhan ni dulu adik beradik tak kat india ???

megat said...

GAP,

pangkat datuk sekarang ni dah takde nilai ...senang2 bagi kat orang.. apa standart atau kayu pengukur yang dorang pakai untuk memboleh kan seseorang mendapat pangkat datuk?

aku rasa lepas ni negara ni penuh dengan datuk2 la.. menang skit datuk..hebat skit datuk.. cakap pandai sikit jadi datuk..pukul bola tangkis jadi datuk..berenang lintas selat jadi datuk..pi lepak atas space station pun jadi datuk..bagi check besar jadi datuk..pi kutub utara dapat datuk..

kalau yang betul2 berjasa untuk masyarakat atau negara tu takde hal la memang layak dapat.semua orang boleh terima..

ini sampai keling SRK pun nak angkat jadi datuk sampai kambing kat utusan pun tegur abis cerita la ...
sikit hari comfirm la kamal hasan tak pun amitabh bachan dapat datuk..

tak sangup aku nak panggil datuk kat bangsa asing tah mana datang..apa sumbangan dia kat masyarakat atau negara kita pun tak tau.. tiba2 dapat datuk..

GAP KEMBALI said...

piggy singh
mungkin kot..nak amik hati hindraf..TAPI SRK bukan tamil nadu punya hero..kalau kamal hasan tu boleh la..

adamyanpoyo
ingatkan bila kalah dah belajar kesilapan dulu umno ni..rrrrupa rrrupa..bodoh cam nuar gak.

fikiranlicin
pingat ni dah takde makna ? ada possibility


wokyoh
taktik lama..betul gak..takde idea baru ke nak kasi naik balik imej umno ni

MEGAT
setuju kata kau 100%...takut lepas ni budak2 yang susun minuman tin jadi bendera pun dapat datok gak !

Panglima Perang Cyber said...

datuk kena orang poket tebal..tak ada duit tak layak dapat datuk.

Positif tentu ada dan negatif pun sama..

Nampaknya penyokong Rustam Ali tak ada sini ? hehehe

Jika berjasa kepada negara dgn mempromosikan Malaysia melalui filem, adakah ia benar ?

atau ia sekadar alasan bagi 'memenuhi impian' seseorang ?

atau ?

Akhir sekali duduk diam2 lagi baik dari buang masa 'meneka' itu dan ini.

Kan ???

GAP - Aku tunggu artikel terkini ko. Sibuk lagi ke hehehe

Poning Palo said...

Pecat Ali Rustam bila dia kalah Timbalan nanti..

Dulu dia bagi 80 datuk..sebab nak rasuah takcukup duit..

Datuk boleh 'cut cost'

Bangang punya Alirustm- contoh calon2 lompat ke DAP.

adamyanpoyo said...

Apsal bodoh cam Anwar plak ? UMNO yang buat Anwar plak yg kena ?

Pada pandangan aku, Anwar ni bijak.Aku ambik satu contoh je.Masa debat minyak tu Anwar cakap harga minyak akan turun, berdasarkan pembacaaan dan pemerhatian dia. Sekarang tengok apa yang jadi.

Aku still sokong dia dan rasakan dia calon PM yg lebih sesuai berbanding Najib.

Kes liwat dia pun aku masih tak percaya lagi. Kata, Nalla ada video seks Anwar. Selagi aku tak tengok mata kepala aku sendiri , aku takkan percaya.

penduduk tanjong keling said...

sebenarnya kalau hangpa nak tau.. TANJUNG KELING kat melaka tu.. bapak si datuk sahrokan ni yang bukak.....

huahahha

GAP KEMBALI said...

pang5 perang cyber
kalau tak de poket tebal nak dapat datok pun senang gak. cuba kau berenang kat sungai2 malaysia yang dah teruk pollutionnya..kalau ko boleh idup bukan je datoo..silap2 tan sri pun boleh !

poning palo..
aku dan lain2 orang sama poning !

adamyanpoyo
anuar bukan je bodoh..tapi dah tahap senile macam ronald reagen.gila meroyan.minyak pun dah turun ikut pada status currency RM dan dollar..setiap saat berubah...itu sebab shahrir setiap kali announce penurunan harga minyak dia akan selitkan isu perbandingan RM dan dollar.setiap sen bawa impak penting.pokok pangkal sabar dalam management kewangan ni.sbg contoh kalau dulu 6 bulan lepas harga minyak USD120 setong kita kena bayar RM340...sekarang bulan ini dalam penilaian yg sama adakah USD120 tu equal dan masih lagi sama nilainya dengan currency RM340 ? mungkin tukaran sudah menjadi RM345..siapa tahu..

itu sbb paklah kerap menyatakan hujah balas mengenai isu minyak dia tidak mahu menjadi 'POPULIS' semata2..

minyak dijangka turun pada kadar USD70 setong selepas olimpik beijing..mana2 pakar ekonomik pun tahu JANGKAAN ini dan banyak majalah2 ekonomik dah menyatakan teori ini.dan anwar waktu debat dengan shaberi SEKADAR MENGULAS sahaja apa yg dia baca mengenai jangkaan ini..dia baca dan dia ulas kebetulan pula debat minyak berlangsung.ideanya bukan datang dpd penilaian diri sendiri..tapi meminjam teori pakar lain.

penduduk tg keling..
cuba dapatkan DNA..mana tau betul

adamyanpoyo said...

Harga minyak
http://www.oil-price.net/

Berapa liter untuk 1 barel
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20060804063457AAkCKnn

Convert US ke Ringgit
http://finance.yahoo.com/currency/convert?amt=1&from=USD&to=MYR&submit=Convert

12 Oktober 8:10 AM

Aku kira2 dapatlah RM.1.60

adamyanpoyo said...

Lagi satu GAP , kenapa kerajaan bila bab naikkan harga minyak punyalah cepat . Tapi bila bab nak turunkan harga minyak terhegeh hegeh pula .

GAP KEMBALI said...

adamyanpoyo
cuba tanya pengusaha stesyen minyak..kau akan dapat info bagaimana mereka deal dgn govt ttg turun naik harga minyak.

GAP KEMBALI said...

adamyanpoyo
cuba tanya pengusaha stesyen minyak..kau akan dapat info bagaimana mereka deal dgn govt ttg turun naik harga minyak.

Anonymous said...

salam
GAP.bolek aku tanya?Apa pilihan GAP untuk timbalan presiden?

anak GAP

Pok Nik Klate said...

Aku pun terkjut juga weh..Aku ingatkan kepala hotak Anwar Ibrahim je bengap atau Nik Aziz MB Kelantan yg yg bersimpang siur pemikiran.. rupanya ada juga KM Ali Rustam yg berfikiran bersimpang siur.. SRK dan HINDRAF tu jauh sangat bezanya..HINDRAF kasta paling rendah serendah martabat Anwar Ibrahim..
Faedah apa pada Melaka Ali ooiii??Buat lawak betul lah kau ni Ali!!!

GAP KEMBALI said...

pok nik klate
AMBO SETUJU KATE MU 100 %

anon anak gap
apa pilihan gap untuk timb presiden?

kriteria2 nya

1) MURTAD ATAU ARTIKEL 11 KASI SETTLE.ORANG ISLAM TAK BOLEH KELUAR AGAMA ISLAM

2) JANGAN WAT RASUAH

3) OTAK TAK BEBAL

4) OTAK JANGAN BERMENTALITI RTM

5) EKONOMI MELAYU KASI NAIK..SECARA MUTLAK PUKUL RATA..TIADA KRONI

6) KEKAYAAN SEMUA BANGSA SAMARATA

7) TEGAS PADA MANA2 PIHAK YG CUBAT GUGAT MARTABAT ISLAM DAN BANGSA..CTH BAR COUNCIL DAN PKR DAP

8) KASI BALUN ANWAR CUKUP2 ! SEKARANG UMNO TERLALU DEFENSIF..SEPATUTNYA OFFENSIVE

9) KOS HIDUP RAKYAT KASI KURANGKAN LAGI.ORG LEMBAH KLANG KAT KL DAN SELANGOR DAN MACAM PARIA..MAKAN PUN BADGET2..

10) SEMBAHYANG 5 WAKTU BERJEMAAH DI MASJID.

LAIN2 SILA TAMBAH

Anonymous said...

aku sokong aje.bukannya ramai sorang aje tak salah pun.aku dan family minat kat shah rukh khan.jgn ambik hatilah kwn .....

QasehNuryz said...

ngee..encik adamyanpoyo..mmg poyo la;)
sukatilah kerajaan la..
at least ade gak turun tau wlau sikit2 pon..arini pun turun lg...cuba la bsyukur sket.
ni drpd abe nuar tu asek gebang ngn tarikh itu ini nk gulingkan kerajaan u ols x rase malu ke nk sokong lagi.poyo2 ngn barisan Mp yg dia dh bjaya 'tarik'.habuks pun tade.mcm mat jenin!

GAP:kes srk ni mmg luar alam.xde ape kepentingannya pun nk kasi SRK title dato.pun poyo jugak

GAP KEMBALI said...

hebat komentar atas gap nih !

agas said...

strategi kapankan UMNO/BN

agas said...

macam gerakan nak tinggalkan UMNO - ini mesti ada ajenda nak minta TPM

paria said...

e'eh.. lame da nak bace artikel ni. tapi baru harini ade kesempatan. tak sangke lak si tua AGAS pun ade bagi komen kat sini ea... balik tido ar pakcik layan bini..tak pun gi keje kat petronas tu sampai malam2. kang tak sampai lak taget juta2 mcm yg ko cakap kat aku haritu..sian..sekadar mukadimah..hee!!

ni baru isi tau. sepatutnye, gelaran dato' ni bagi kat pelakon india kat malaysia ni lagi bagus. param ke accapan ke..dorang ni lagi banyak jasa dari si SRK tu. mase kecik2 dulu aku mmg suke tgk dorg ni belakon..lawak bebenor!!hahak!

sekurang2nye, takde la kaum india rase dipingirkan sangat..tak gitu si tua AGAS???? ops!! pakcik agas.. maap ye pakcik..

P/S: untuk agas SAHAJA: kalo anwar jadi PM, aku rase ko mesti ley dapat gelaran macam SRK ni. tah2 lagi tinggi dari SRK..cume bezanye idung SRK ni mancung je dari ko agas..ampu ar lagi anwar tu agas.. ne tau ko ley jadi timbalan anwar ke nanti. bagus gak tu. ade "ehem2" baru nak dipakai..