Saturday, March 28, 2009

NIZAR, WAHID KASRAN DAN TEORI 'POLITIK LANCAP'

gap sudah terbayang apa yang ada dalam kepala hotak kamu ? nehi brader, ini bukan cerita fantasi seksual yang akan dibuat sekuel artikelnya.aku bukan penulis politik tahyul seperti sayuti atau pun sasterawan SHIT kaki mencarut dari parti pas pis pus shanon ahmad.

dulu sekitar awal 1990 ramai manusia akan menunggu akhbar mingguan malaysia keluaran hari ahad. bukan untuk menunggu keputusan liga semi pro sebaliknya tersangat ingin untuk membaca artikel berfakta seksual karya agung wahid kasran. ruangannya digelar 'KISAH BENAR'.

wahid kasran pakar dalam mengulas tajuk seksualiti, sepertimana pas yang pakar dalam hal ehwal memutar belitkan islam.wahid kasran membawa persoalan masalah hubungan lelaki dan wanita. cerita ini diolah dengan sebegitu terperinci dan begitu berjaya hingga ianya boleh dianggap sebagai kitab seks melayu terulung selepas karya agung 'PERMATA YANG HILANG'.

yap, wahid berjaya mengolah masalah lelaki dan wanita dengan penuh imaginasi tingkah lakunya. gambaran montok tubuh menggiurkan, jelingan adik ipar perempuannya yang baru mandi dan keluar berkemban melemparkan senyum, bau wangian seketari yang lurah dada pejal sengaja dibuka satu butangnya dan pelbagai klise dan cerita penuh ghairah digarap dengan begitu hebat sekali.

jangan kita menipu diri sendiri bahawa ramai anak muda 'terpaksa' menembak peluru ke dinding kerana 'tiada sasarannya'. yang wanita tidak dapat aku pastikan. aku sekadar teringat, pada waktu lingkungan cerita wahid kasran ini bermaharajalela, kerap aku terbaca surat pembaca kepada doktor di dada kahbar yang kebanyakannya menceritakan 'ketidak kebalan' iman mereka menentang rasukan syahwat , haha yang banyak melibatkan masturbasi.

masturbasi membawa bencana. masturbasi meggambarkan jiwa yang kosong imannya. masturbasi melanggar norma-norma adab agama. masturbasi pernah disabdakan oleh nabi..masturbasi itu perbuatan syaitan dan melemahkan akal. masturbasi membawa kepada kegoncangan lutut.

wahid kasran penulis hebat fantasia seksualiti ini akhirnya menemui 'ajal' dalam penulisannya. dia akhirnya digantung/ 'banned' daripada punyai kolum khas hari ahad kerana didakwa tulisannya telah merosakkan jiwa anak muda dan anak tua. entah mana hilangnya wahid kasran hingga kini tidak dapat aku kesan.

melayu budinya indah, bahasa nya begitu megah. kiasan-kiasan melayu merupakan anugerah terhebat akan cabang budaya melayu. kalau takut dilambung ombak,jangan berumah di tepian pantai merupakan kiasan akan amaran orang dulu-dulu tentang etika 'cabaran'.

hari ini ada melayu cuba memperbaharui 'budaya melayu'. budaya yang cuba dirogol asal usulnya. budaya bangsa ini telah 'dilancapkan' dengan rakus oleh melayu pakatan. melayu itu menggelarkan diri sebagai ketuanan rakyat, satu kelahiran cabang radikal yang cuba menjatuhkan seluruh pemerintahan beraja atas nama demokrasi.

hari ini simbol dan martabat melayu habis semua telah 'dilancapkan'. 'dilancapkan' tanpa had,tanpa mengira masa, siapa diantara. habis seluruh tubuh yang ada pada melayu itu keji dicerca.

'KITA MAHU TEGAKKAN KETUANAN RRRAAAKYAT' !!!!

'SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT' !!!

'PATIK MOHON DERHAKA' !

suara pelontar ini merupakan 'pelancap politik' teragung. satu punyai masalah mental dan seorang lagi merupakan bekas menteri besar paling singkat dalam sejarah .

pelancap, dilancap dan kena lancap adalah perbuatan yang berlainan maksudnya.

'pelancap politik' sanggup menjual agama dan memutar belitkan agama demi politik sialannya. seperti contoh husam musa lebih takutkan dan gentar kepada karpal daripada ALLAH SWT berkenaan dengan isu hudud beberapa bulan lepas.

'dilancap politik' adalah klise yang mudah. menggambarkan mangsa itu membiarkan sahaja dirinya 'dilancap politik' oleh orang lain. nizar merupakan boneka agung dap. 11 bulan pemerintahannya adalah dikemudikan secara langsung oleh ngeh dan ngah.

'kena lancap' adalah tamsilan lebih mudah. kiasan ini menggambarkan akan keadaan mangsa yang tidak tahu apa-apa tetapi masih menjadi mangsa 'lancapan politik'. seperti contoh demonstrasi selepas solat jumaat di masjid ubudiayah yang membabitkan beberapa orang pas berbaring di atas jalan sebenarnya merupakan mangsa 'kena lancap' .tukang lancapnya dap.

jadi teori baru gap akan menjadi sebegini.

bila sasterawan seksualiti wahid kasran digabungkan dengan politik nizar, maka terbentuklah satu teori politik terhebat di abad ini, ianya digelar 'POLITIK LANCAP'.

29 comments:

Anonymous said...

ha ha ha....gap, gap, ini adalah diantara yg artikel yg best tahap lawaknya. Maka dah tentu la puak2 gundu akan menyinga lagi.

betul tu gap, aku masih ingat wahid kasran punya gempak itu ari, mmg panaz.

hang mmg kreatif...go go power ranger !

garamanis said...

Salam Bro,

Aku tak pernah meragui kebijaksanaan ko menulis..Fuckatan Riot Sedang berpecah menunggu belah..

ayor lemuju said...

Wahid Kasran? Tak ingat sangat. Tapi ingat ruang Soal Jawab Ugama yang sengaja diolah begitu supaya dapat menarik pembaca atau telah dipergunakan oleh manusia yang tidak bertanggungjawab untuk menunjukkan kreativitinya.

Assalamualaikum Ustaz,

Saya baru berkahwin dengan suami saya. Pada suatu hari kawan suami saya datang dan menumpang tidur di rumah. Pagi itu saya bangun melihat dia tidur di ruang tamu hanya memakai kain pelikat. Kainnya tersingkap hingga nampak kemaluannya yang kelihatan tegang. Saya tidak dapat menahan.... bla bla bla.

Memang ruangan fevret saya tu.

Anonymous said...

Sila baca laporan nie..

Mahathir's son buying stake in Kirin Holdings

Tengok nama sapa ada kat bawah 2.. Bukan abang Mukhriz ke?

Nak tau pasal Kirin ngan San Miguel nie;

Kirin Holdings

San Miguel Brewery

Apa cer nie,

Beli saham syarikat TODI

amieieda said...

bro,

tak terjangkau dek akalku!!!

tapi kesimpulan yang kau tulis sekalipn berkeladak norma seksualnya...namun ia benar dan hanya sang dungu menidakkan kebenaran

bukan mangsa 'politik lancap' said...

mak oi, pedih menusuk kalbu....kalau nizar baca mesti dia hangin satu badan, rupanya dia 'berlancap politik' dengan dap..

pedih gap pedih, seloka pr059 bukit gantang paling mahal !

Tuah Derhaka said...

Gap

aku ada baca cite wahid Kasran ni masa tu aku br umur 10 thn abih aku punggah paper2 lama cari cerita ni..seronok bukan main bila aku besar baru aku tau xbest mana pun cite fantasy nie, sama la macam apa diperjuangkan pas dan pkr dengar je syok macam2 bagus la konon2 tapi reality xde hanya fantasy jer

megat said...

GAP,
hmm..lancap berjemaah tu

pelancap politik:PAS

dilancap politik :nizar

kena lancap :Penyokong PR

PaKMie said...

He he he....GAP tepat dan padat.

Semuga Blogger BNM tdk terpesong lagi, kata2 GAP sdh terang lagi tersuluh!

Kalau tk mahu dilancapkan Nizar, ayuh undi Umno di Bkt Gantang...

Zorro said...

MEMANG HEBAT LU PUNYA STORY BRO... GUA MEMANG MINAT TULISAN WAHID KASRAN TU...TAPI LU OLAH PASAL PLITIK LANCAP NIZAR NI...GUA LAGI MINAT...

MAAFLA...GUA INGAT NIZAR NI MEMANG KAKI LANCAP LA.... DAN DI BUKIT GANTANG NI PUN DIA TENGAH DILANCAPKAN DENGAN DAP..

BRAVOOOOOOOOOOOO....

Anonymous said...

Salam Gap & Semua..

sedihnya tgk sahabat2 yg ngaku sokong UmNO nie...nampak sgt tahap pemikiran sahabat nie..pd aku takyah diikutkan sgt sikap sebelah sana tu yg kononnya suka "caci maki"..aku tgk mereka yg 'sebelah sana', tak banyak yg caci maki pd pihak kita disebelah sini, tp yg banyak aku lihat tulisan caci maki & hinaan dari mereka yg ngaku sokong UmNO..banyak tulisan lucah & hinaan pd bangsa sendiri, patutnya kita patut hina & caci serta jgn disokong pd mereka yg mengamalkan politik RASUAH...inilah musuh org melayu yg sebenar....yg akan menjual bangsa melayu & yg berselindung disebalik pangkat & jawatan....aku harap, marah mcm mane sekalipon jgn terikut cara 'sebelah sana'...salam perjuangan

Syammil said...

kreatif..pandai bro relate lancap dgn politik.ahaha
teruskan berkarya..

Anonymous said...

PENDUDUK BUKIT GANTANG,KALAU NAK NGUNDI PANKAH DUA-DUA ,BIOR UNDI ROSAK.KEJA SIA -SIA BELAKA.

Sedingin Salju said...

ha encik, banyak bagus o encik.

Jeffry said...

Anonymous said...
Salam Gap & Semua..

sedihnya tgk sahabat2 yg ngaku sokong UmNO nie...nampak sgt tahap pemikiran sahabat nie..pd aku takyah diikutkan sgt sikap sebelah sana tu yg kononnya suka "caci maki"..aku tgk mereka yg 'sebelah sana', tak banyak yg caci maki pd pihak kita disebelah sini, tp yg banyak aku lihat tulisan caci maki & hinaan dari mereka yg ngaku sokong UmNO..banyak tulisan lucah & hinaan pd bangsa sendiri, patutnya kita patut hina & caci serta jgn disokong pd mereka yg mengamalkan politik RASUAH...inilah musuh org melayu yg sebenar....yg akan menjual bangsa melayu & yg berselindung disebalik pangkat & jawatan....aku harap, marah mcm mane sekalipon jgn terikut cara 'sebelah sana'...salam perjuangan

March 29, 2009 8:17 PM


FUYOOOO..MCM REAL JEK!..KEHKEHKEH. TP AYAT SEDARE MCM BTUL ORG SBLAH 'SANEEE" JEK?..TAK PAYAH SELINDUNG2 DISEBALIK NAMEE ANON YEEE SEDAREE..KLU BTUL IKHLAS LETAK LE NAME HEHEHE

JGN MARAAAA HAAAA

rahman,ahchong,muniandy said...

pas dap pkr adalah parti hampeh dan paria.mmg semua pemimpin2 deme lancap sokmo.
hidup umno
hidup bn
hidup najib
hidup demokrasi

Ujang said...

patut ler penyokong2 PR lemah2 lutut!
PELANCAP rupanya!

Panglima Perang Cyber said...

adoiii...main perkataan lancap melancap pelancap ni naik seram sikit bulu roma gua bro..

heheh


tapi shit lagi dahsyat..siap lubang dubur ntah apa apa disebutnya..

Anonymous said...

Aku makin takut ngn UMNO nie.. ingatkan nak joijn dah, tapi tgk blog2 nie, takut aku.. perkataan lucah yg bleh menimbulkan ingin pada seks menjadi2... bleh masuk neraka tu bro....

Z-MAY said...

kenapa dgn wahid kasran...?

GAP KEMBALI said...

kiasan je. hahaha

Mata Hati Jiwa said...

unsur metafora yang begitu tepat sekali...hihihihi

Anonymous said...

Korang dah takde bahan, sebab tuh otak pikir lancap jer.. desperado tul geng anti-pkr ni muahahahha.. amik lah gambar sharizat buat modal muahaha

Anonymous said...

NI blogger bangsat, hahaha buat blog pun macam cibai, betul anak haram, kalau mak kau tahu mesti dia sedih tengok anak dia macam anak haram. Nama lagi kerajaan haram puak umno haramjadah. Blogger paling bodoh dalam malaysia

ejarll said...

mase penamaan calon NIZAR BALACI nie isi borang d ruangan pekerjaan, hnya sebagai ADUN, tp shingga kini BALACI nie dlm kempennya asyik mengatakan yg dia masih MB PERAK yg sah....

kejenya asyik membodo kn rakyat jek...

kalu 2 pn korang x pk WAHAI MASYARAKAT d PARLIMEN BUKIT GANTANG n NEGERI PERAK, x tau ler pe aku nax ckp....

ASYIK KENE BODO JEK LERRRR...

Anonymous said...

salam..blog kotor..
saya free lenser sbnrnya..
tp sekarang saya rasa saya boleh bezakan dengan iman yang senipis kulit bawang..
rakan2 saya di dlm pas esp pimpinan sgt bagus akhlaknya..
tp umno..najib..altantuya..kapal selam...rasuah...stadium runtuh....gejala sosial...menteri pertikai hukum sebat...hmmm...
ditambah pulak dengan adanya blog yg mcm ni...TANPA FAKTA KES YG SEBENAR...
menyebabkan saya terfikir...siapakah pejuang melayu islam yang sebenar...
ditambah pula iskandar malaysia yang mcm dah kene jual kat org cina..
org yg melaungkan mahu bantu bangsa sendiri jual tanah sendiri...
kawan..cuba buka mata..jadilah free lenser utk seketika..
nilailah dengan mata hati dan iman..
takut2 kita silap memilih kerana ALLAH hantar kita sbg khalifah ats bumi ini..utk mentadbir bumi mengikut hukumNya..
saya syg kamu kawan..sbb saya mahu kamu juga ke syurga wpun saya sendiri tidak tahu tempat saya di mana.. =(

Anonymous said...

I wanted to thank you for this excellent read!! I absolutely
enjoyed every little bit of it. I've got you saved as a favorite to look at new stuff you post…
Review my webpage : borkum riff tobacco

Anonymous said...

It's actually a great and useful piece of information. I'm satisfied that you simply shared this helpful information with us.

Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.
Feel free to visit my blog ; mac baren

Anonymous said...

I'm truly enjoying the design and layout of your site. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often.
Did you hire out a developer to create your theme?
Great work!
Here is my weblog ... van nelle