IKLAN BERBAYAR

Monday, April 6, 2009

RAKAN BLOGER KITA (azharjaafar) KELUAR TABLIGH KE EROPAH !


alhamdulillah, salah seorang rakan bloger kita azharjaafar telah keluar selama beberapa bulan berdakwah dan bertabligh ke benua eropah !


SEMOGA ALLAH MEMBERKATI USAHA JEMAAH ANDA/KITA SEKALIAN, KEMBANGKAN SINAR ISLAM DI SANA ! amin

ps:- 20 tahun dulu, gap telah didatangi oleh kumpulan jemaah tabligh, datangnya penuh homat.menceritakan tentang kebesaran ALLAH dan RASULnya. dakwah mereka mudah, sentiasa memberikan kelebihan amal sesuatu perkara ( contoh solah jemaah diberikan ganjaran dsb) ..dan baru-baru ini satu jemaah tabligh dtg ke rumah gap,mereka menceritakan PERKARA YANG SAMA sepertimana 20 tahun lalu. CUKUP KONSISTEN !
bila rakan bloger kita azharjaafar keluar tabligh, teringat zaman gap sewaktu student dulu. ahh indah dan tenang. keseronokan BERAMAL AGAMA itu sentiasa ada. moga aku dapat 'KELUAR' satu hari nanti. insyaallah gap akan menyediakan artikel khas berkenaan tabligh.

21 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah..admin pn pnah kuar ke..ak rse orng yg pnah n tau useha ni xkn buruk2 kn org lain..
Jgn la kita burukn peribadi seseorng(xkisah la sape2 pn)kerna perbuatan ini mnunjukkn kelemahan iman kite,syaitan duk kacau je..

IPOHMALAY said...

sokong tabligh !!

Anak Pendang Sekeluarga said...

Salam,,abg pernah keluar ke...xpela,mula memang berat ckit,mula abg pergi markaz dulu,cuba duduk dalam program malam markaz,dengan nasihat dan fikir dari orang yang telah banyak berkorban untu agama, jangan iktikaf lagi,boelh ye insyaAllah...jemput ziarah blog saya.....add la sekali blog sya...hu3

GAP KEMBALI said...

ipohmalay
aku sokong juga, 120 % !

anak pendang, dah settle

kulopbesar said...

wah dah bagus karkun fitnah dan maki dan mencarut orang inikah ajaran tabligh

Jeffry said...

SALAM BRO GAP
WLUPN SY TAK MENGENALI SDR AZHARJAAFAR TP USAHA BELIAU UTK BERTABLIGH KE LUAR NEGARA ADALAH SATU USAHA MURNI..SEMUGA ALLAH BERSAMA BELIAU DLM TUGAS MENYEBARKAN ISLAM WLU DIMANA SAJA..AMINNN

Anonymous said...

POHON POLIS KAWAL LALUAN TRAFIK JAM TERUK DARI TAIPING KE SIMPANG DAN CHANGKAT JERING- PAS GUNA TAKTIK JAM JALAN UTK RAIH UNDI / TAK NAK BAGI MELAYU UNDI SAAT AKHIR- BERITA DARI ADIK DI TAIPING

AkuHidupDalamBlues said...

Gud Luck Bro ...

Masa skolah dulu pnh g tabligh. Tido kat surau ramai2. Ajak org2 g mesejid semayang jemaah. best wok! Sekarang dah x join, busy! plus ... member2 lain pun masing dah ada komitmen lain. tp bila ingat balik ... mmg kenangan indah. xder politik, xder hal keduniaan ... semua demi akhirat. Syukran ustaz2 yg bnyak mendidik!

wassalam. Hidup pejuang agama & bangsa! Afundi BN! hohohoho

GAP KEMBALI said...

kulopbesar
mungkin bapa kau tak ajar tentang tabligh kot, yang mengajar maki hamun hanya ada pada pas.

Ape Laa Tabligh said...

Cam bodo je tabligh ni. Ukur iman dorang pakai tempoh keluar bdakwah. keluar 40 hari lebih tinggi imannya dr yg keluar 3 hari. Iman paling tinggi dlm tabligh ni yg kuar 4 bulan. Kah kah kah... adoiii nabi mana ajar korang?

ngaji x abes memandai saja. Apa-apa pun bagusnya, korang berani keluar bdakwah, ajak org kpd ibadah. tp ingat laa, Islam bukan ibadah saja. semua aspek kehidupan kna tekel. Nabi bukan ajar kita ibadah saja. Nabi juga ajar bab ekonomi, pemerintahan, politik dunia, bab muamalat, dan sebagainya. buka sikit la minda bro-bro tabligh sekalian. Iman bukan ada pada janggut lebat tuan-tuan yg mulia. Iman bukan ada pada bayaknya kayu sugi yg tuan-tuan yg mulia guna. Iman bukan terletak pada berapa gelen minyak wangi yg tuan-tuan pakai.

Iman datang dari hati yang menerma hidayah. Hidayah datang dengan Ilmu. bukan main sebat saja itu iman, ini iman. Pi mengaji kitab tauhid dulu, belajar bab iman.

kakkoii5494@yahoo.com

Z-MAY said...

sokong yg bertulisan hijau tu dlm blog anda...

maka setan pun semakin mengilai-ngilai...

Anonymous said...

takkan anwar sorang saja yang munafik, bagi lah senarai pemimpin yang munafik ... barulah pembaca dapat gambaran yang lebih jelas ,,,

Tamingsari said...

Anonymous said...

POHON POLIS KAWAL LALUAN TRAFIK JAM TERUK DARI TAIPING KE SIMPANG DAN CHANGKAT JERING- PAS GUNA TAKTIK JAM JALAN UTK RAIH UNDI / TAK NAK BAGI MELAYU UNDI SAAT AKHIR- BERITA DARI ADIK DI TAIPING
............................

Semoga Allah membalas busuk hati puak lebai yg buat onar seperti tu.

Tahniah melayu2 yg mengundi calon umno. Nizar ni ada darah2 cina,sentimen apa yg gelembong dgn pengundi cina,kita pun tak tau.

Anonymous said...

aku dengar orang tabligh jubah tak basuh ... jarang jarang basuh ... mmmmmmmmmm hapak la sikit, tapi tak bernajis tak pa boleh bawa sembahyang ... betui ka

Kampung Kelawar said...

Anda memperkatakan kesyumulan Islam melalui gerakan tabligh.Cukup cantik semoga Allah mengurniakan kesempurnaan iman dan kemurnian akidah.
Mohon kepada semoga anda sentiasa dalam bimbingan dan linddungan Allah.Cuba hentikan sedikit demi sedikit perkara-perkara yang bertentangan ayat Islam yang berlandaskan Quran dan Hadis serta ijmak ulama yang muktabar.Terima kasih

Kampung Kelawar said...

Saudara,
Apa yang kita takutkan ialah sesuatu yang kita lakukan dan cakapkan saudara berasa betul dan benar.Sebaliknya ia suatu hinaan dan cercaan dengan menuduh orang lain munafik dan pelbagai tuduhan dan cercaan yang tidak sepatunya kita sebagai orang Islam melakukannya.Inilah yang dikatakan menurut nafsu dan kata hati yang dipimpin oleh thaghut.Thaghut ialah syaitan yang menghiasi setiap perbuatan dan perkataan seseorang yang mana seseorang itu berasa apa yang dilakukan dan cakapkan adalah betul atau suatu perjuangan.Yang sebenarnya menjerumuskan seseorang itu kepintu neraka.Allahualam.

DaRk AnGeL said...

haaa.. kalau entry2 mcm ni aku suka...
tak kira bangsa apa, islam adalah utk semua... even dia cina, india or apa2 bangsa sekalipun..
kerana islam adalah universal..
betol tak?

IPOHMALAY said...

Ape Laa Tabligh said...

Cam bodo je tabligh ni. Ukur iman dorang pakai tempoh keluar bdakwah. keluar 40 hari lebih tinggi imannya dr yg keluar 3 hari. Iman paling tinggi dlm tabligh ni yg kuar 4 bulan. Kah kah kah... adoiii nabi mana ajar korang?

ngaji x abes memandai saja. Apa-apa pun bagusnya, korang berani keluar bdakwah, ajak org kpd ibadah. tp ingat laa, Islam bukan ibadah saja. semua aspek kehidupan kna tekel. Nabi bukan ajar kita ibadah saja. Nabi juga ajar bab ekonomi, pemerintahan, politik dunia, bab muamalat, dan sebagainya. buka sikit la minda bro-bro tabligh sekalian. Iman bukan ada pada janggut lebat tuan-tuan yg mulia. Iman bukan ada pada bayaknya kayu sugi yg tuan-tuan yg mulia guna. Iman bukan terletak pada berapa gelen minyak wangi yg tuan-tuan pakai.

Iman datang dari hati yang menerma hidayah. Hidayah datang dengan Ilmu. bukan main sebat saja itu iman, ini iman. Pi mengaji kitab tauhid dulu, belajar bab iman.

kakkoii5494@yahoo.com

bongkak nya orang Islam atas ni.... malas nak jawab... ada posting lain boleh jawabkan...


Kampung Kelawar said...

Saudara,
Apa yang kita takutkan ialah sesuatu yang kita lakukan dan cakapkan saudara berasa betul dan benar.Sebaliknya ia suatu hinaan dan cercaan dengan menuduh orang lain munafik dan pelbagai tuduhan dan cercaan yang tidak sepatunya kita sebagai orang Islam melakukannya.Inilah yang dikatakan menurut nafsu dan kata hati yang dipimpin oleh thaghut.Thaghut ialah syaitan yang menghiasi setiap perbuatan dan perkataan seseorang yang mana seseorang itu berasa apa yang dilakukan dan cakapkan adalah betul atau suatu perjuangan.Yang sebenarnya menjerumuskan seseorang itu kepintu neraka.Allahualam.


lagisatu nak habaq... aku ada tanya sorang pak aji pasal pandangan tabligh antara mahathir dan anwar...

yang terkejutnya... dia kata mahathir lebih mulia dari anwar...sebab mahathir benarkan jemaah tabligh membuat sesi briefing ke atasnya malah memuji cara berdakwah mereka...

tetapi anwar... menghalau mereka .. (kisah masa anwar TPM dulu ni)..

Dal said...

Assalaamu'alaikum

Doa untuk saya.

melayu2020 said...

Aku pernah join tabligh dan sami sekarang masih join. Tapi kurang keluar sebab pengalaman lalu menyebabkan aku rasa seriau.

Kerana JKKK UMNO...Tabligh susah nak masuh kampung dan menumpang di masjid!!

kami nak ajak mereka pi masjid pun tak mahu.

Kami tahu kami menumpang beribadat di rumah Allah. Kalau nak minta duit air atau api,minta lah baik baik. Jangan hina kami para karkun di atas mimbar.

Kami para karkun lagi suka pergi dakwah dan menumpang di masjid di sebelah pantai timur. Mudah sesangat..

Ya Rasulullah...Kami berjalan di atas bara api kerana nak ajak manusia pi masjid!!!

suaraTaqwa said...

Semoga kita semua mendapat Taufik dan Hidayah Allah S.W.T untuk mejadi hamba yang benar-benar taat dan mendapat keredhaanNYA.

Datanglah ke blog suarataqwa.wordpress.com