Saturday, April 11, 2009

SURAT TERBUKA GAP KEPADA SAUDARA NIK AJIS

kepada

saudara nik aziz bin nik mat

pejabat menteri besar kelantan,

merangkap mb kelantan seumur hidup

dan mursidul am untuk seluruh agama.

semoga saudara berada didalam akal yang waras selalu, walaupun secara realitinya saudara nik aziz tidak pernah berada bersikap sedemikian.

saudara nik aziz, aku memperkenalkan diri aku sebagai GAP, penentang no 1 kepada kaedah pemutar belit islam yang selama ini kau amalkan. harap maklum bahawa aku sudah membaca surat terbuka kau kepada anak cina berfahaman DAP bernama nga kor ming.

dalam surat kurang cerdik saudara, secara totalnya saudara mahu memujuk nga supaya tidak terkesan dengan teguran berkenaan dengan pronounciation surah al quran. saudara nik aziz, kau manusia yang paling hebat memperlekehkan agama demi kepentingan politik pas kau.

kiranya kau mahu menegur nga, sepatutnya ASAS teguran yang pertama wajib kau lakukan adalah mengarahkan saudara nga untuk tidak pandai-pandai MEWUJUDKAN SATU SURAH BARU QURAN, dan kedua sebelum menyebut apa-apa pun surah sesat ini, maka wajiblah untuk nga mengucap dua kalimah syhadah dan dipotong koneknya (bersunat) . kalau hati saudara nga berniat berdakwah, maka selesaikanlah dulu perkara pokok dan basis islam terlebih dahulu.

mengapa bodoh benar kau ditipu dengan DAP, adakah dengan sekadar pandai membicara surah quran dan mahu menjadi umar abd aziz, lubang bontot orang pas sudah kembang kuncup bangga dibuai pujian ? masyaallah..takkanlah dengan game politik simple begini kamu boleh menggadai body ?

saudara nik aziz, walaupun kau dianggap oleh penyokong kau sebagai mursidul am,disanjung dan dipuja, NAMUN HARUS AKU INGATKAN KEPADA KAU walau apapun gelaran yang diberi belum tentu menjamin kamu untuk masuk sorga.

harus kamu ingat juga wahai saudara nik aziz, KAMU TIDAK DILANTIK OLEH MANA-MANA PIHAK ISLAM SEBAGAI 'WAKIL SAH' PERJUANGAN ISLAM DI MALAYSIA. dengan itu kau tidak terlepas dengan apa juga teguran dan kritikan .sedangkan abu bakar as sidiq yang dijamin sorga itupun minta ditegur, inikan pula kamu wahai nik ajis yang tiada apa-apa !

saudara nik ajis, sebelum kamu mengeluarkan lebih banyak statement2 kontradiksi maka aku sarankan kamu untuk bercerminkan muka. renungkan semula kenyataan2 kurang siuman kamu tatkala mengeluar bicara. masih ingatkah lagi akan statement kamu berkenaan tuhan pun mencarut,tuhan samseng,lebih baik berkawan dengan syaitan daripada berkawan dengan umno,penghinaan terhadap wanita yang dirogol,perbandingan perokok lebih hina daripada binatang,pas yang biadap terhadap sultan,perkataan 'ALLAH' boleh digunakan di gereja dll yang tak mampu aku tuliskan di sini?

ATAU YANG PALING JELEK

'kita akan laksana hudud dalam masa 30 tahun lagi'... setelah karpal singh membantah perlaksanaannya. kau nik aziz selama ini telah menggertak orang melayu dengan pelbagai gelaran jijik seperti munafik,zindik,sesat bila mereka tidak mengikut kata kamu untuk melaksanakan hudud TETAPI bilamana karpal menyinsing lengan membantah, maka kamu menarik hand brake !

permainan 'politik brengset' apa yang kamu mainkan ini wahai nik ajis ? kamu lebih takutkan karpal singh atau takutkan ALLAH SWT ?!

ULAMAK KATEGORI MANA KAMU INI

apabila keseluruhan hidup kamu lebih cenderong melakukan dakwah 'menghukum' berbanding dengan dakwah hikmah yang dibawa nabi saw ? kamu lebih banyak menghukum dan menggertak seolah-olah ilmu dan pangkat kamu sudah menjamin jalan kamu ke sorga ?

nabi muhammad saw manusia yang dijamin sorganya. walaupun sedemikian janji tuhan, tatkala dihina dan dibaling batu sewaktu berdakwah di taif, nabi saw masih lagi mendoakan kebaikan penduduk taif, berbeda dengan kamu yang angkuh dan sombong lebih suka mengeluarkan fatwa-fatwa sesat, habis seluruh melayu yang bukan dari kalangan penyokong kau disesatkan hanya semata-mata mereka tidak menyokong perjuangan maha sempit kau !

SEBENARNYA KAMU TAHU

bahawa perjuangan sempit kamu merosakkan umat telah ditolak oleh melayu. bermula dengan pengurangan sokongan melayu di kawasan wakaf mempelam dan diikuti oleh 5000 melayu yang beralih sokongan menolak kamu di bukit gantang.

MAKA DENGAN ITU LAH

kamu mengutus surat 'insuran' kepada saudara nga kor ming sebagai satu signal kepada seluruh pengundi non muslim agar terus menyokong kamu dalam dasar 'merogol islam dan melayu' yang sedang kamu lacurkan . kamu sudah terlepas cakap. terlajak perahu boleh diundur tetapi terlajak kata badan binasa. pas kini di sudut penjuru yang sempit, tidak mampu mengubah posisi kedudukannya.

hati kamu gundah gulana, sekilas surat ini sudah ku tahu kerisauan jiwa. kamu runsing dan jiwamu tertekan. kiranya kamu beralih arah semula dengan menyokong dasar melayu dan pas kembali ke perjuangan asal, maka kamu akan kehilangan sokongan non muslim.

namun orang melayu tidak mahu tertipu lagi dengan permainan politik hina pas.orang melayu semakin membenci diri kamu dan pas. KAMU TELAH MENGHINA ISLAM DAN KAMU TELAH MENGHINA BANGSA MELAYU ! 11 bulan sahaja diperlukan oleh kami untuk mengembalikan sokongan umat melayu kepada umno. dan insyaallah dengan izin dan usaha gigih....

MAKA AKU BERJANJI

pada muktamar pas bulan jun ini, kami akan pastikan kamu melihat di depan mata kamu sendiri kehancuran pas dihancurkan oleh proksi-proksi berkepentingan dalam perebutan jawatan ! dalang di sebalik kehancuran pas tidak lain adalah proksi anwar dan yang terbaru proksi DAP !

AMANAH HJ GAP (ULANGAN AMANAH HJ HADI)

ingat wahai umat melayu, PAS TIDAK SEKALI-KALI MEWAKILI KITA DALAM URUSAN ISLAM. ingatlah pada ayat bahawa setiap batang tubuh kita adalah sebenar-benarnya KHALIFAH di muka bumi ini.

adalah menjadi tanggungjawap seluruh anak muda dan seluruh orang melayu untuk menyampaikan amanah penting GAP ini , jadikan ia sepertimana amanat hj hadi tahun 1982 !

ORANG MELAYU KIRANYA MAHU MENYELAMATKAN ISLAM DAN BANGSA, WAJIP MENOLAK PAS !

saudara nik ajis...selamat melihat kehancuran pas nanti. insyaallah !

TAKBIR TAKBIR TAKBIR

sekian

GAP
ada cerita dpd parpu

60 comments:

Anonymous said...

biasa dengar tak. orang sakit kurang mengaku doktor kurap???

kua kua kua....

Arjuna said...

satu surat yg menarik untuk di baca...khususnya kepada puak2 fanatik PAS yang hampas

Malaysian-2Day said...

GAP! menarik artikel ni. gua cilok beb letak kat gua nyer blog. mintak halal yek.

melayuITUbangsa!!!ISLAMituAGAMA!!! said...

As'kum GAP..
kami pasti awak
slah seorang 'CYBERTROOPERS'
yg dilantik oleh Umno...
teruskan usaha awk......
rakyat bukannya BODOH...

Panglima Perang Cyber said...

Syabas GAP !!!

Inilah manusia yang paling utama kita hancurkan pembohongannya selain Anwar Ibrahim...

Dua dua manusia ini sangat bahaya dan telah banyak memperdaya.

Saya sokong dan akan menggesa sahabat kita mendedahkan lebih kerap lagi nik aziz ini..

Pas kelantan hanya ada nik aziz dan jika 'tokong' atau 'berhala' yang dibina atas nama suci Nik Aziz ini dihancurkan maka tidak akan ada lagi pemujaan berlebih lebihan yang menjadikan rakyat begitu taksub dan terima begitu sahaja apa jua kata kata nik aziz tersebut..

begitu juga Pakatan Rosak hanya ada anwar dan jika 'berhala' Anwarisme dihancurkan maka tidak akan ada lagi putar belit dan menipu atau menfitnah dalam senario politik negara kita....

Syabas GAP...


Takbir !!!!!

gotahlantun said...

ALLAHUAKHBAR!!!
ALLAHUAKHBAR!!!
ALLAHUAKHBAR!!!

Anonymous said...

SALAM BRO GAP
POSTING BRO KALI INI PASTI AKAN MEMBANGKIT SEDIKIT SEBANYAK RASA BERSALAH BELIAU PD MASA NI (ITU PUN KLU DIA MEMBACANYA) ATAU SETIDAK2NYA MEMBUKA MATA PENYOKONG2 BELIAU.

TP SY SANGSI DGN BELIAU. TOK GURU SEOLAH2 TAK PERLUKAN NASIHAT KERANA DIA MENGGANGAP DIRI SEBAGAI TUAN PENASIHAT YG MAKSUM.

APA PUN SEMUGA POSTING BRO KALI INI AKAN MENDATANG SEDIKIT RASA KEINSAFANAN KPD MEREKA2 YG SELAMA INI TELAH TERTIPU OLEH TOK GURU

WALLAHUALAMM

Md Ali Berahim said...

Saya juga berasa sedih dan keliru. Sedih kerana tidak ada pejuang bangsa sebenar. Keliru kerana tidak tahu kemana hendak bertanya. Dulu kalau kita kata tuhan marah, semua orang takut. Tidak perlu kata itu ada dalam Al Quran atau hadith. Sekarang bila kita kata apa-apa, mereka menjawab tok guru pun buat...Tok guru kata tidak apa..Tok guru suruh....Tok guru....Tok guru.....

qwerty said...

KENAPA NIK AZIZ BERSIKAP MUNAFIK SEDEMIKIAN RUPA... BENARLAH SYAITAN TELAH MENYELUBUNGI AKAL DAN FIKIRAN TOK GARU NIK AZIZ... ISLAM APA YANG DIPERJUANGAN OLEH SI MAHA MUNAFIK NIK AZIZ NI....

I AM SORRRY... SI MAHA MUNAFIK NIK AZIZ.. U ARE SPECIAL SPESIS IN ISLAM...

APA KOMEN HARUN DIN DALAM HAL INI... TAK KAN DATO HARUN DIN PUN DAH JADI PEKAK DAN BISU??????

Anonymous said...

Nga akan menolong PAS melembutkan hati orang Cina dan India terhadap negara Islam dan hudud tau.So relaxlah bro.Macam ni PAS boleh neutralisekan si Karpal tu.Nanti upacara sunat Nga,jangan lupa datang ya.PAS boleh.Hidup Nik Aziz!

Anonymous said...

Bila Nga mampus masuk neraka,dia jumpa Nik Aziz kat situ,Kah kah.

Anonymous said...

Nga mampus masuk neraka,dia jumpa Nik Aziz kat situ,Nga tanya Nik Aziz"You cakap I masuk syurga"NiK Aziz"Biasalah,aku kelentong aje"

MPP said...

Tahniah saudara GAP.

Nik Aziz telah terpengaruh dengan "syaitan" kerana impian dan mimpi2nya dulu untuk berkerjasama dengan SYAITAN.

Saya amat bersetuju dengan kenyataan saudara yang menyatakan tindakan Pas ini seperti MEROGOL serta MENCABUL kesucian ISLAM.

Nik Aziz telah banyak menyelewengkan AQIDAH pencacai2nya dan menjadi DALANG utama menjatuhkan martabat agama dan bangsa melayu di Malaysia.

Pas telah menjadi semakin SESAT dan semakin mengarut !

Anonymous said...

apa hukumnya sokong parti yg terang-terangan amal rasuah..oppss..org UMNO kata politik wang..barangkali semua pemimpin gerombolan maksum semuanya..semua alim ulamak..tapi heran tewas jugak kat 2 bukit..pelik2..

Anonymous said...

AKU BERDOA KEPADA ALLAH...AGAR PENYOKONG2 PAS,PEMIMPIN-PEMIMPINYA DIBERIKAN PETUNJUK AJAR TIDAK SEMAKIN JAUH DALAM KESESATAN.AGAR MEREKA DIJAUHKAN DARI AZAB DI DUNIA DAH AKHIRAT....AMIN...

Jahanamlah PR said...

MELAYU AKAN BERDIRI KUKUH DI BELAKAGN BARISAN NASIONAL....LEBIH JELAS LAGI UMNO...UMNO TIDAK AKAN TUNDUK DENGAN MANA2 TEKANAN...TIDAK AKAN MEMPERJUDIKAN NASIB ORG MELAYU,TIDAK AKAN MENGGADAIKAN HAK2 ORG MELAYU YG TELAH TERMAKTUB,TIDAK AKAN MELACURKAN AGAMA DEMI KEPENTINGAN PARTI,TIDAK AKAN GENTAR MENERIMA SEBARANG CABARAN,TIDAK PERNAH JEMU MEMPERJUANGKAN NASIB ORG MELAYU...INI SEMUA TIADA DALAM PR YG JELAS MENGHINA DAN MENGGADAIKAN HAK2 BANGSA SENDIRI,SULTAN,HAK ISTIMEWA MELAYU,KETUANAN MELAYU, DAN LEBIH PENTING LAGI..MEREKA INI TIDAK UBAH SEPERTI GOLONGAN MUNAFIK DAN UMAT BANI ISRAEL..JAHANAMLAH MEREKA SEMUA.

jaam said...

LAGI LAMA HIDUP...
LAGI BERTIMBUN DOSA.

Anonymous said...

ORANG YANG MENGAKU MEMPERTAHANKAN ISLAM TAPI TAK ADA ADAB PADA SEORANGKETUA KERAJAAN.

ORANG KAFIR PUN ADA ADAB.

"TIADA ILMU PADA ORANG YANG TIADA ADAB"

"TIDAK KAMU UTUSKAN KAMU YA MUHAMMAD MELAINKAN MEMPERBAIKI ADAB MANUSIA"
(hadis qudsi)

Anonymous said...

salam buat GAP- Generasi Anak Pukimak! He he he
Kau ingat kau hebat ke? Kau nak lawan dgn ulamak ni? Cermin la mula kau dgn lubang jubur kau sekali!
Mahathir kata ya ayyuahallazi na amanu, amanu tu kata mahathir UMNO la! Apasal kau anak pukimak tak bising? Mahathir hina janggut nabi, apasal kau tak riuh? Kau memang generasi pukimak sungguh! Nga kor ming nak faham islam dan quran pun kau org marah.
Kau faham makna hina/persenda dgn tersalah sebut? mmg tak faham sbb kau anak pukimak!
UMNO berkawan dgn MCA 52 tahun dah, berapa banyak cina MCA yg faham Islam? Kau tak ingat wahai pukimak, Ling Liong Sik dulu pernah kata `kalau balik kpd hukum Islam, bermakna kita memutar jarum ke belakang.' Ingat tak? Mana nak ingat sbb kau generasi anak pukimak!(GAP)
Aku dan kawan2 berazam - kami sampai mati akan lawan UMNO yg tak nak Islam, termasuk kau yg bengong wahai anak pukimak! Tuuuuiih!
HIDUP PAS! HIDUP PR! MAMPUS
UMNO!

Anonymous said...

weh sudah lah GAP.. kami dah muak dengan semangat lebih kamu.. biadap sungguh.. kami tengok kamu mula biadap ketika kamu start berbicara dengan panggilan aku-kau... sudah lah tu, terima lah, di semenanjung, kami semua sudah x terima UMNO.. kalu nak memerintah lagi, nasib2 lah dapat cover sabah sarawak tu.. daripada kamu buang masa cerca maki kutuk hamun orang sana sini, baek kamu doa pemimpin2 kamu panjang umur.. takot2 ade pilihanraya kecil lagi, PR memang lagi..
+ hei, dulu aku sound kamu teruk2, nampak nya kamu x approve coment aku? tgok la skrg cmne.. harap2 lebih bersikap terbuka lah ye? bukan kamu seorang saje ade mulot, ade jari, ade hati..

wassalam

Anonymous said...

kepala bapak engkau! kau lah GAP si kafir laknat anak haram akan masuk neraka. kesian btol makbapak ko ada anak setan macam ni.

Malaysian-2Day said...

Anon yang suka menyebut PUKIMAK, aku nak tanyer 1 soalan, sapa yang mengiktiraf Nik Aziz sebagai ULAMAK? Ular Pukimak kut boleh kita gelarkan pada Nik Aziz, sorry, aku kalau boleh taknak mencarut, tapi bila kamu mula, aku pun rasa2 nak ikut. Lagi pun tak salah kan, kamu semua kuta carut sebab "ular pukimak" kamu kata boleh carut, tuhan pun carut. kan kan

Anonymous said...

khhaaaak...tuihh! pukitaik haramjadah punya pas ngan sekutu kapirnya, moga golongan munafik ini terus ke neraka jahanam.

Sambal said...

Laa... org PAS pulak. Diaorang mmg pakar kalu bercakap pasal hukum-hakam, ini betullaa, itu salahlaa, sampe cina (tak payah iqra) pun bole ngajar baca quran. Org PAS nie, tahu ke adat2 membaca quran ? Ooo.. bukan muslim. Tahukah org PAS cara2 mbimbing apabila ada org bukan muslim membaca quran ? Tak pernah belajar kan? Main hentam jubor je kan ? Mursidul HamPAS pun tak ajar kan ? Yg dia ajar mcmana nak mengkafirkan org, mencarut, menipu dan samseng. Nak laksana Hudud konon, melalak kat UMNO tapi bersengama dgn DAP. Apa ? Janggut ? PeH! Pundek. Yahudi tu pun suka pake janggut, sila komen, tapi biarlah pake otak di kapla dan bukan di lutut.

Anonymous said...

Anonymous said...
salam buat GAP- Generasi Anak Pukimak! He he he
Kau ingat kau hebat ke? Kau nak lawan dgn ulamak ni? Cermin la mula kau dgn lubang jubur kau sekali!
Mahathir kata ya ayyuahallazi na amanu, amanu tu kata mahathir UMNO la! Apasal kau anak pukimak tak bising? Mahathir hina janggut nabi, apasal kau tak riuh? Kau memang generasi pukimak sungguh! Nga kor ming nak faham islam dan quran pun kau org marah.
Kau faham makna hina/persenda dgn tersalah sebut? mmg tak faham sbb kau anak pukimak!
UMNO berkawan dgn MCA 52 tahun dah, berapa banyak cina MCA yg faham Islam? Kau tak ingat wahai pukimak, Ling Liong Sik dulu pernah kata `kalau balik kpd hukum Islam, bermakna kita memutar jarum ke belakang.' Ingat tak? Mana nak ingat sbb kau generasi anak pukimak!(GAP)
Aku dan kawan2 berazam - kami sampai mati akan lawan UMNO yg tak nak Islam, termasuk kau yg bengong wahai anak pukimak! Tuuuuiih!
HIDUP PAS! HIDUP PR! MAMPUS
UMNO!

April 10, 2009 9:02 PM


HEHEHEH MARAH SUNGGUH GURKHA SORANG NI SEYHH! KLU ULALAMAK MCM PAS SEDARE ANGGAP PALING SUCI, PALING SYUMUL, PALING AGUNG PD, PALING X PENAH BUAT DOSE PANDANGAN SAUDARA MAKA TAK GUNA LA KITA NK RUJUK ULAMAK2 LAIN KT DUNIA NI YEEE? KEHKEHKEH

psst!..ape kes si shahnon ahmad dgn buku'SHIT'NYEE?...atau sedare mmg ske mkn 'shit' shahnon smpi x bley befikir lg heheheheh?

Generasi Pejuang Bangsa said...

gap

surat yg menarik ...sekarang ini pemimpin pas itu sudah tidak lg membela islam ..

org cina persenda agama islam ,pas tepuk tangan !! apa nak jadi

Anonymous said...

GAP,AKU YAKIN JUTAAN RAKYAT MALAYSIA YANG BERAGAMA ISLAM AKAN BERSAMA MU.KECUALI PENYOKONG2 FANATIK PAS YANG BAHLOL LAGI MUNAFIK AKAN MEMPERTAHANKAN NIK AZIZ HABIS HABISAN.MAKLUMAT TERKINI ADA PENYOKONG PAS BUKIT GANTANG MENYESAL DGN TINDAKAN NIK AZIZ. ADA YANG YANG MENANGIS SETELAH DITARBIYAH OLEH BAPA, KERANA BAPA PENYOKONG KUAT UMNO,ANAK PENYOKONG IKUTAN PAS(PENYOKONG BUTA)HINGGA SIBAPA HALAU KELUAR RUMAH, AKHIRNYA MENYESAL SETELAH ADA KESEDARAN ATAS KESESATAN NIK AZIZ KEBELAKANGAN INI. SEBENARNYA MELAYU PR MEMANG BODOH SOMBONG, BERSELINDUNG SEBALIK SERBAN NIK AZIZ,MEREKA SEBENARNYA SEDAR APA MATLAMAT SEBENARNYA CINA DAN INDIA DLM DAP DIMALAYSIA INI, TAPI SENGAJA NAK MERIALISASIKAN BUDAYA MELAYU YANG KEJI YG ADA DLM JIWA MELAYU PR IAITU KEDENGKI,DENGKI DAN KIANAT SESAMA BANGSA SEAGAMA. SEBENARNYA MELAYU PR TAHU INDIACINA DAP NI MEMANG AKAN AMBIL KESEMPATAN SESANGAT UNTUK RENGGANGKAN SEJAUH MUNGKIN ANTARA MELAYU YANG BERPECAH INI IA ITU MELAYU UMNO DAN PR.BILA KEKUATAN MELAYU DAH LONGLAI, BERPECAH, REMUK, MEREKA DAP AKAN UMUMKAN SEBAGAI PARTI TUNJANG
YANG TERKUAT MENGEMUDI PR ATAU SEKURANG KURANGNYA MEMEGANG TALI HIDUNG PAS DAN PKR,. AKHIRNYA 13 MEI KEDUA AKAN BERULANG.AYAHDA DAP KAT SINGAPURA SEKARANG INI BEGITU RANCAK MEMUKUL GENDANG TARIAN SINGA,YANG PENARI PENARINYA SEDANG MENARI KAT MALAYSIA.WAHAI MELAYU MELAYU PR KAT MALAYSIA CUBA LAH LIHAT APALAH AGAKNYA YANG ADA PADA MELAYU SINGAPURA HARI INI, AMBILLAH INI SEBAGAI PENGAJARAN. JANGANLAH SEBAB KEALPAAN KITA, MAKA KITA YANG MENJADI PENCIPTA SEJARAH KEJATUHAN KITA MELAYU. BANGUN LAH BANGSA KU, HIDUP MELAYU.

Anonymous said...

kalau nak tegur orang pun gunalah bahasa hikmah, yang ko mencarut sama apsal, ko belajar mana islam cam gini, kalau betul nik aziz buat salah, tak yah la ko manambah dosa ko dengan mengutuk dia, baik ko ajak orang umno yang penuh dengan rasuah tu gi masjid dulu...taubat bnayak2, minta ampun dengan tuhan, nik aziz walau dia gitu tiap hari lepas subuh dia minta doa moga dimpun dosanya, Ko ada buat ke?

Sasha2020 said...

Memang betul apa yg dikatakan oleh Sultan Kelantan dan Menteri Di jabatan perdana menteri Datuk Hj Jamil Khir semasa perasmian majlis menghafaz alquran di Kelantan,
bahawa umat islam dan melayu sedang menghadapi pelbagai cabaran dan ujian yang kian hebat sekarang berikutan perbezaan pendapat dan fahaman.

Baginda bertitah, ia berpunca daripada wujudnya perselisihan pendapat antara golongan tertentu tanpa ada penghujungnya sehingga membawa kepada perpecahan yang menyebabkan umat Islam hilang kewibawaan.

"Pelbagai golongan mempunyai fahaman, pendapat dan tafsiran yang tersendiri dalam satu-satu isu sehingga ada yang mendakwa bahawa golongan mereka sahaja yang betul manakala yang lain semuanya salah,"

--> Parti PAS yg aku kenali dahulu sangat berbeza dgn parti PAS sekarang. Banyak yang telah menyimpang. Dahulu, perjuangan diutamakan, mereka sangat sensitif tentang islam, tidak boleh bekerjasama dengan parti bukan islam dan sanggup mempertahankan islam.
Tapi sekarang, mana dia negara islam, mana dia hudud, membenarkan orang kristian guna nama allah, tak apa laksanakan hudud 30 tahun lagi disebabkan kena gertak oleh karpal singh, orang kristian si Nga DAP, dibolehkan membaca surah dalam alquran dan terjemahannya kepada orang islam, bekerjasama dengan dgn parti yg terang-terang menentang negara islam dan hudud, dan banyak lagi...

Fikir-fikirkanlah....semoga allah memberi taufiq dan hidayat kepada semua pemimpin PAS dan penyokongnya. Hairan, bila pemimpin ulamak yg lain dlm PAS membisu seribu bahasa.

qwerty said...

tak mustahil nanti ulama DAP akan naik mimbar untuk membacakan khutbah...

ada nas atau hadis nabi ke yang membolehkan kafirun bacakan khutbah kat masjid....

Pas Bahlol said...

Anonymous said...

salam buat GAP- Generasi Anak Pukimak! He he he
Kau ingat kau hebat ke? Kau nak lawan dgn ulamak ni? Cermin la mula kau dgn lubang jubur kau sekali!
Mahathir kata ya ayyuahallazi na amanu, amanu tu kata mahathir UMNO la! Apasal kau anak pukimak tak bising? Mahathir hina janggut nabi, apasal kau tak riuh? Kau memang generasi pukimak sungguh! Nga kor ming nak faham islam dan quran pun kau org marah.
Kau faham makna hina/persenda dgn tersalah sebut? mmg tak faham sbb kau anak pukimak!
UMNO berkawan dgn MCA 52 tahun dah, berapa banyak cina MCA yg faham Islam? Kau tak ingat wahai pukimak, Ling Liong Sik dulu pernah kata `kalau balik kpd hukum Islam, bermakna kita memutar jarum ke belakang.' Ingat tak? Mana nak ingat sbb kau generasi anak pukimak!(GAP)
Aku dan kawan2 berazam - kami sampai mati akan lawan UMNO yg tak nak Islam, termasuk kau yg bengong wahai anak pukimak! Tuuuuiih!
HIDUP PAS! HIDUP PR! MAMPUS
UMNO!

April 10, 2009 9:02 PM

-----------------------------------------
wahai penyokong PAS YANG BAHLOL,ANJING,MUNAFIK,YAHUDI ANAK BABI SEKALIAN....(masih control lagi ni)...
aku nak perbetolkan sket ape yg ko tulis nih...PUAK2 DAP2 LAKNATULLAH TU BUKANYER NAK MEMAHAMI ISLAM LA..SUNGGUH BODOH SEKALI PENYOKONG2 PAS...MEREKA HANYA MENPERGUNAKAN AYAT2 AL-QURAN UNTUK MEMPENGARUHI PEMIKIRAN KAMU WAHAI PENYOKONG2 PR...SEBAB KAMU SEMUA NI DANGKAL,BAHLOL,OTAK UDANG,KEPALA BABI DAN SENAGKATAN DENGANYA...TIDAK UBAH SEPERTI BANGSA YAHUDI DAN KAFIR A.S YG MEMPERGUNAKAN AYAT2 DALAM AL-QURAN BAGI MENGELIRUKAN PEMIKIRAN UMAT ISLAM KINI...TGK AJELAH NGA BACE POWN TUNGGANG LANGGANG....PASTU KORANG TEPUK TGN...SEBAB KORANG SUME BAHLOL...HAHAHA...ORG DOK GUNE AYAT AL-QURAN NAK KELENTONG ENKO..LAGI SUKE...APE PUNYE BODOH PENYOKONG2 PAS NI...LAGI2 PENYOKONG2 PAS DR KELANTAN...MMG SUME BAHLOL MCM ANJING...SEBABKAN PENYOKONG2 PAS KELANTAN NI LA NEGERI LAIN KACAU BILAU..KAT PERAK POWN RAMAI ORG2 KELANTAN PUKIMAK NI...BUAT KECOH DRG LE HERO...MAIN BOLA POWN NAK GADUH2...BODOH GILE...HAHA...BYK NEGERI2 YG ANTI DGN PERANGAI ORG2 PAS KELANTAN NI...SEBAB MRK BLAGAK SAMSENG...KONON NIK AJIZ TOK GURU DRG TU MAKSUM N HEBAT SGT AGAKNYER..MAKLUM LA..ULAMA..NTAH SAPE LA YG BAGI TITLE ULAMA KAT DIER TU..NGA AGAKNYER YG BAGI..HAHA..SEBAB DUE2 KLUAR FATWA MCM SIAL....HAHA...JHANAMLAH PR..JAHANAMLAH PAS...NANTI BILE NGA DAH UBAH AYAT2 DLM AL-QURAN..KORANG POWN DOK SOKONG JUGAK...SEBAB NGA TU PANDAI BACE AL-QURAN..N PAHAM ISLAM...BODOH LA..KORG IGT KAUM YAHUDI TAK PAHAM ISLAM KER??JIN IFRIT X PAHAM ISLAM KE???IBLIS TAK PAHAM ISLAM KE???IBLIS LAGI LA DA SIAP JUMPE ALLAH,TGK NERAKA,TGK SYURGA, APE SUME...TETAP XMASUK ISLAM JUGAK.....YAHUDI POWN TAU ISLAM NI AGAMA BENAR..TP TAK MASUK ISLAM JUGAK...JGN KATE NGA TU PAHAM ISLAM KITE KENE SOKONG..TGK NIAT DIE TU CAMNE..NIAT DIER SAME MCM ORG YAHUDI...NAK LINGKUPKAN ORG MELAYU DAN ISLAM SENDIRI...DIE TU LANGSUNG TAK MINAT NAK MASUK ISLAM...APETAH LAGI NAK MENGUCAP...LAGI SUKE MEMPERMAINKAN ISLAM LAGI ADE LA..BAHLOLL PUNYE PAS!!!!JAHANAMLAH PAS!!

Anonymous said...

"Dan Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diengkari dan DIPEROLOK-OLOKKAN (oleh orang-orang KAFIR), maka janganlah kamu duduk berserta mereka, sehingga mereka memasuki perbicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam Jahannam."

PAS KAMU SEMUA ADALAH MUNAFIKIN!!

admin said...

islam kat luar je....

Anonymous said...

Yang mencarut tu belajar Islam dari PAS lah.Dari siapa??Belajar dari NIK AZIZ lah.Kan dia dah OK kan.Kaki kelentong punya orang.Doa minta ampun dosa,lepas tu tipu berjuta2 orang Islam dan juga Cina/india.

AbgTuah said...

SALAM GAP..

ADA UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK

http://abangtuah.blogspot.com

Anonymous said...

I like Nik Aziz.He is a good politician,not too rigid,able to bend here and there to accomodate his party's ambition.His use of religion is very effective,a great political tool,making it difficult,almost impossible for his opponents to counter attack.The solidarity in his party is outstanding,even when he makes outrageously controversial statements,there is no criticism from within.A great man,should be admired.

Shaihulud

Wong Pencen said...

GAP

Patutkah saya mengucapkan syabas di atas kejayaan GAP mendapat sokongan ramai kesan dari surat terbuka ini. Memang sesuatu kejayaan wajar di ikuti dengan ucapan tahniah.

Pesoalan saya, adalah sokongan-sokongan ini menggambarkan kejayaan? Dalam sebuah masyarakat yang sudah tidak peduli lagi akan yang baik dan buruk serta antara yang betul dan salah, maka sokongan yang GAP terima memang satu kejayaan.

Adakah itu keadaan masyarakat kita sekarang. Tidak peduli antara yang baik dan buruk. Tidak kisah antara yang benar dan salah. Kalaupun ada yang mengaku sedemikian, saya tidak akan menerima tanpa melawan.

Slogan mempertahankan ugama Islam digunakan dengan meluas. Memang baik slogan itu. Memang bernas matlamat itu. Namun, lihat sahaja cara yang digunakan oleh puak-puak bertentangan ini.

Kedua-dua pihak menggunakan bahasa kesat, cacian, ungkapan kotor dan kasar. Bukankah kedua-dua pihak ini sama-sama Muslim. Kemana sudah dilemparkan kesucian Islam.

Wajarkah seseorang Muslim menggunakan cara kotor bagi menegakkan Islam. Bukankah kita di ajar untuk berhemah dan tidak keterlaluan dalam apa jua perkara?

Ada di antara kita berpandangan Nik Aziz betul dan ada pula yang sebaliknya. Masing-masing mengemukakan hujah bagi menyokong pandangan masing-masing. Ada yang berhujah berasaskan fikiran semata-mata. Ada yang berhujah menggunakan ayat ALQURAN dan HADIS. Namun masing-masing berhujah dengan kejian dan cercaan.

Kedua pihak mengatakan mereka betul dan mengatakan pihak satu lagi salah. Mungkin ini yang dimaksudkan oleh peribahasa Melayu 'kuman di seberang laut nampak tetapi bangkai gajah di depan mata tidak nampak'.

Kalau sekiranya satu sahaja perkataan atau ayat dalam surat terbuka itu tidak benar, maka ia bersifat FITNAH. Seorang Muslim pastinya tahu betapa besarnya dosa seorang Muslim melemparkan FITNAH kepada seorang Muslim yang lain. Betapa besarnya dosa seorang menuduh MUNAFIK akan seorang saudara Islamnya.

Bagi yang tinggi ilmunya, jangan menggunakan ketinggian ilmu untuk merosakkan orang lain. Bukankah ilmu itu ANUGERAH dan RAHMAT ALLAH. Bagi yang cetek ilmunya, teruskan usaha bagi mendapatkan ANUGERAH dan RAHMAT ALLAH.

INSYAALLAH dengan cara itu Muslim dapat bekerjasama membangunkan Islam. INSYAALLAH dengan berkongsi kebaikan, keseluruhan umat Islam akan menjadi lebih kuat dan dapat sama-sama hidup dalam RAHMAT ALLAH.

Terima kasih.

syedmzazi said...

Pas kata nik aziz ulamak,aku kata nik aziz alamak dah gila,manusia jahat membawa ajaran sesat,surat yang tepat untuk ko nik aziz.syabas gap.

syedmzazi said...

Pas kata nik aziz ulamak,aku kata nik aziz alamak dah gila,manusia jahat membawa ajaran sesat,surat yang tepat untuk ko nik aziz.syabas gap.

MUHAMMAD FADHLI B. MOHD DIAH... said...

adakah ini adab kita sebagai muslim?mencarut sana sini?adakah mulut yang kita ungkapkan kalimah suci Al-quran turut sama mengungkapkan carutan?what we write, what we speak comes from our brain..it reflects your dirty mind and also heart

Anonymous said...

Isi surat anda memang korang ajaq. Patut la umno dah di tolak rakyat terutamanya golongan muda. Ayuh!!!! muda mudi di luar sana kita bangkit ramai-ramai kuburkan umno dalam pilihanraya akan datang.

Tok Pawi said...

Kenyataan sesat terbaru Nik Aziz, "Kelantan tempat turun wahyu!" adui! Ada rasul ke di Kelantan? Nizar "mabuk" dengan sokongan orang-orang Cina dalam usaha "memperjudikan" maruah sebagai calon Parlimen Pas. (link)

Anonymous said...

Alhamdulillah..syabas ketua No 1. GAP..Mudah2han mulut hang herot dan tangan hang mengeletar..hina sungguh hang..cerabai mulut betui.. tapi takpa ..sapa pun leh tuleh hentam maki macam hang barua emeno yang dah nak lingkup pi..macam tulah bila fikiran meracau gila babi x tentu hala..tulehlah lagi. Orang gila meroyan memang cam tu..tuleh jangan tak tuleh..

Anonymous said...

Kesiannya penyokong2 GAP ni..tabor fitnah..huwaa..huwaa..taborlah..orang dah tak termakan dah..hempa apa tau..bebudak kurapan ameno aje..tuleh jangan x tuleh..lagi tuleh lagi nampak dongongnya hempa..ni kes x tau agama punya geng..munafik abeh. Kesian ngan mak/pak/ hempa..

CongakOne said...

Syukurlah budak muda ramai beralih angin dengan kepimpinan baru Malaysia..Hidup BN..Hancur PKR-DAP-PAS.

Anonymous said...

Wong Pencen said...
GAP

Patutkah saya mengucapkan syabas di atas kejayaan GAP mendapat sokongan ramai kesan dari surat terbuka ini. Memang sesuatu kejayaan wajar di ikuti dengan ucapan tahniah.

Pesoalan saya, adalah sokongan-sokongan ini menggambarkan kejayaan? Dalam sebuah masyarakat yang sudah tidak peduli lagi akan yang baik dan buruk serta antara yang betul dan salah, maka sokongan yang GAP terima memang satu kejayaan.

Adakah itu keadaan masyarakat kita sekarang. Tidak peduli antara yang baik dan buruk. Tidak kisah antara yang benar dan salah. Kalaupun ada yang mengaku sedemikian, saya tidak akan menerima tanpa melawan.

Slogan mempertahankan ugama Islam digunakan dengan meluas. Memang baik slogan itu. Memang bernas matlamat itu. Namun, lihat sahaja cara yang digunakan oleh puak-puak bertentangan ini.

Kedua-dua pihak menggunakan bahasa kesat, cacian, ungkapan kotor dan kasar. Bukankah kedua-dua pihak ini sama-sama Muslim. Kemana sudah dilemparkan kesucian Islam.

Wajarkah seseorang Muslim menggunakan cara kotor bagi menegakkan Islam. Bukankah kita di ajar untuk berhemah dan tidak keterlaluan dalam apa jua perkara?

Ada di antara kita berpandangan Nik Aziz betul dan ada pula yang sebaliknya. Masing-masing mengemukakan hujah bagi menyokong pandangan masing-masing. Ada yang berhujah berasaskan fikiran semata-mata. Ada yang berhujah menggunakan ayat ALQURAN dan HADIS. Namun masing-masing berhujah dengan kejian dan cercaan.

Kedua pihak mengatakan mereka betul dan mengatakan pihak satu lagi salah. Mungkin ini yang dimaksudkan oleh peribahasa Melayu 'kuman di seberang laut nampak tetapi bangkai gajah di depan mata tidak nampak'.

Kalau sekiranya satu sahaja perkataan atau ayat dalam surat terbuka itu tidak benar, maka ia bersifat FITNAH. Seorang Muslim pastinya tahu betapa besarnya dosa seorang Muslim melemparkan FITNAH kepada seorang Muslim yang lain. Betapa besarnya dosa seorang menuduh MUNAFIK akan seorang saudara Islamnya.

Bagi yang tinggi ilmunya, jangan menggunakan ketinggian ilmu untuk merosakkan orang lain. Bukankah ilmu itu ANUGERAH dan RAHMAT ALLAH. Bagi yang cetek ilmunya, teruskan usaha bagi mendapatkan ANUGERAH dan RAHMAT ALLAH.

INSYAALLAH dengan cara itu Muslim dapat bekerjasama membangunkan Islam. INSYAALLAH dengan berkongsi kebaikan, keseluruhan umat Islam akan menjadi lebih kuat dan dapat sama-sama hidup dalam RAHMAT ALLAH.

Terima kasih.

April 11, 2009 2:52 AM


SALAM GAP DAN SDR WONG PENCEN
SY BERSETUJU DGN SARANAN SDR WONG MENGENAI TINGKAHLAKU KEDUA2 BELAH PIHAK YG AGAK KETERLALUAN APABILA MEMPERTAHANKAN SESUATU YG MEREKA PERCAYAI.

MMG BENAR AMAT TIDAK WAJAR UMAT ISLAM MENGGUNAKAN CARA KOTOR DLM MEMPERJUANGKAN AGAMA ISLAM. BEGITU JUGA DLM KITA MEMPERTAHAN AGAMA ISLAM DRP DIPERKOTAK KATIKAN OLEH ORG2 YG BKN ISLAM. AMATLAH DIKESALI JIKA ADA PIHAK2 YG SENGAJE MENIMBULKAN KERESAHAN TERHADAP UMAT ISLAM.

FITNAH ADALAH SATU PERMAINAN YG DIGEMARI OLEH SYAITAN. BERMULA DR SIFAT P.H.D MAKA LAHIRLAH FITNAH.
Dan peliharalah dirimu dari fitnah yang tidak khusus menimpa orang-orang yang dzalim saja diantara kamu. (Al-Anfal: 25)
TUDUHAN TANPA BUKTI SUDAH DIANGGAP FITNAH. SDR BYGKAN LIDAH YG BEGITU LEMBUT, BISA MENIMBULKAN KEADAAN PECAHBELAH SESAMA UMAT LEBIH2 LG MENGGUNAKAN PENDEKATAN 'DAKWAH' DGN MENYEMAI RASA BENCI ANTARA SATU SMA LAIN.

MMG BENAR KATA SDR SEMAKIN TINGGI ILMU SESEORG ITU SEMAKIN TINGGI JUGA EGONYA. MUNGKIN X SEMUA YG SEDEMIKIAN. MENCURAHKAN ILMU KE JLN YG DI REDHAI ALLAH S.W.T AKAN LEBIH MAKBUL DAN DIBERKATI DRP MENABUR ILMU TTP MENYAKITI SESAMA MANUSIA.

MUNGKIN HARAPAN SDR UTK MELIHAT UMAT BERSATU PADU DI SUATU MASA AKAN TERLAKSANA. HANYA MASA YG MENENTUKAN

WALLAHUALAMM

Eric Draven said...

Mender lu MEREPEK beb.mcm org hilang bini ntah2 hilang bini no 2.hebat sangat ISLAM yg UMNO BN bawak.kalau bab suruh nutup aurat bini pemimpin2 BESAR korang pon tak setel lagi jgn nak citer le beb.buat malu jer.50 tahun lebih merentah HEBAT sangat ker ISLAM kat malaysia ni.wa pelik gak slogan UMNO demi agama bangsa dan negara tapi ada pemimpin UMNO ada syer kat kampeni JUDI.Kalau takat banyak jer masjid beso tapi time waktu solat penoh sgt ker syaf...lu pikir le SENDRI.
TAHNIAH teruskan nulih
yg cam P*&%M@K semoga jadilah balachi Kok Jam yg paling berjaya MELACURkan prinsip perjuangan yg penoh talam tak der muka.lagi dasyat nulih tak pakai KEPALA OTAK
mesti Kok Jam lagi suka...teruskan
wa SOKONG...dgn tu makin cepat ler
UMNO BN tumbang.

GAP KEMBALI said...

bagus ini satu perdebatan sihat dan ganas.

aku membawa kamu kepada satu konsep perang saikologi berdasarkan berlawan fakta.

tiada yang menghairankan aku kiranya aku dikeji dan ucapan tk kepada rakan2 yang menyokong.

asas persoalan aku adalah pakaian ISLAM yang dibawa pas. sayang pakaian ISLAM ini sudah koyak .

islam pas memberi palitan hina kepada umat islam yang lain.

mempergunakan/mencatur islam demi politik tidak salah TAPI bila ia menghampiri kepada 'penghinaan' kepada ad din itu sendiri, maka tanggungjawap seluruh umat untuk menolak pas.

orang pas amat jahil dengan perjuangannya sendiri.

artikel aku ini salah satu cabang daripada HUKUM hudud..iaitu QAZAF.

tendang dibalas tendang
tampar dibalas tampas

maka wajarlah untuk selepas ini QAZAF diberi secara konsisten kepada pas supaya mereka sedar.

dan jika mereka bertaubat,terutama nik ajis n co, maka QAZAF daripada gap akan ditukar menjadi tali persaudaraan .

apapun, kiranya masih berterusan, AYUH KITA HAPUSKAN PKR DAN PAS DI MUKA BUMI INI.

Waiman said...

Salam GAP dan rakan-rakan pengunjung...satu pesan saya kepada para pendukung dan penyokong PAS di mana-mana jua anda berada..jangan latah, dan jangan sekali-kali menggunakan perkataan kesat dan mencarut walaupun kita tak bersetuju dengan artikel GAP ini...andai fitnah yang ditabur, kita sama-sama mohon agar ALLAH SWT limpahkan hidayahNYA kepada saudara GAP kita ini...jangan kita doakan keburukan kepada saudara-saudara kita yang lain seperti dari UMNO dan lain-lainnya memandangkan mereka itu juga Islam,sama seperti kita. Saya yakin, kalau TGNA, TGHH, Ustaz haron Din dan lain-lain tokoh kalau terbaca komen-komen kita yang kesat, tentu mereka sangat2 menentang keras respons yg kita berikan ini. Satu lagi, jangan kita mengambil "port" sangat dengan perkara-perkara sebegini memandangkan manusia boleh mengluarkan apa sahaja pendapat yang dirasakan betul..apa yang penting, matlamat asas perjuangan perlu ditegakkan, sampai kiamat.

PARPUKARI said...

TQ BRO FOR THE LINK! HE HE HE

Anonymous said...

X ada faedah layari blog GAP ni..hampeeeh..Blog orang gila meroyan..bog yang x memberi secubit ilmu untuk dikongsi..Blog yang hanya tau mencaci..mengumpat dan memaki mana-mana individu yang tidak sebulu dengan fahaman kome...blog yang semakin hari macam gila talak tarik perhatian dengan cerita basi..

Woi dey! ini blog ditulih oleh budak hingusan upahan ameno yang udah merapu tahap gaban abeh. Ari tu si anwar dan nizar..hari ni tg nik aziz dan tgh hadi..esok pilih lah lain2 lagi dari pas dan pkr. Semuanya dari busuk hati perut kome pada bangsa melayu .... sebab kome lah pemecah bangsa melayu cam tokwan2 kome dalam emeno tuh.

Bior negeri dan bangsa lingkup..sebab aku dah tiada berkuasa dan ditolak rakyat marhaen. Ini lah dasar ameno macam negara ni tok nek dia punya..Udahlah..bagi orang lain plak..Jangan guna puak2 bodoh GAP ni...tiada faedah blog bebudak hingusan neh..silap haribulan bebudak ni lah yang merebut masuk PAS dan PKR nanti...tengoklah bila ameno secara total lingkup.

TAAVEEKUN PERAK said...

Agama dipolitikkan, inilah jadinya. Yang salah diagungkan, yang tak bersalah difitnah semahu-mahunya hingga membawa masuk wartawan asing dan menyogok orang asing dgn berita2 dan gambar2 yg diada2kan, semuanya DENGARCAKAP sahaja. Sumpah muhabalah sebut nama Allah SWT, tak nak terima. Surat akuan bersumpah RM5 senang2 diterima. Mengaku orang ISLAM apa begini? Kata tak percaya mahkamah, tak percaya hakim2 Malaysia tp surat akuan bersumpah cap mahkamah Malaysia , boleh pulak terima????

'Double standard' mainan pembangkang jelas terserlah terutamanya bila keputusan mahkamah tidak menyebelahi mereka. Kalau mereka menang, mereka benar, kalau kalah semua orang lain salah, hakim salah, pendakwaraya salah, polis salah, orang tu salah, orang ni salah...susahnya hidup mereka di bumi Allah ni kerana mereka sendiri menyulitkan keadaan...kerana ada orang yg tutup dua2 belah mata mereka.

Memang benar perbuatan beberapa kerat ahli UMNO di T'ganu menderhaka kpd Sultan TIDAK mendapat sokongan ahli UMNO di akarumbi. Kami juga terkejut melihat kebiadapan sesetengah orang UMNO ni tetapi kami tidak terikut dan merestui mereka. Bagi ahli UMNO yg masih waras, kami menyuarakan rasa kesal dgn perlakuan melampau mereka itu. Bukan semua ahli UMNO buta hati!!

Mengenai pengundi hantu pula, ia adalah ciptaan pembangkang yang dari dulu suka menuduh orang lain. Tidak ada istilah itu dalam SPR dan pilihanraya yang dulu2, yg ada cuma nama2 pengundi yg meninggal atau berhijrah ke luar negara tetapi ahli keluarga mereka tidak memberi maklumat untuk membatalkan nama2 mereka. Masalahnya, perayu undi pun jadi pengundi hantu bagi pembangkang!!! Kalau dah hidup penuh syak wasangka...

Pasal rasuah ni, sama saja dlm PR. Mungkin ada pengikutnya yg tak dapat bahagiannya sebab tu lah ada yg dok teriak2 dlm blog Tun ni!!! Kalau dapat laba, takkan nak bising2 di sini? Pemimpin2 PR ramai yg bila jumpa pemimpin2 kerajaan bertukar2 senyum ada makna, bersalam2 mesra makan semeja, tetapi pengikut2 mereka di bawah mereka api2kan membenci pemimpin kerajaan. HIPOKRIT!!! Sumbangan2, derma2 dari luar negara terutamanya dari US yg mendokong parti mata dajal tu, lumayan sekali dan org2 atasan PKR selama ni dpt duit raya tak kira musim. Bila ke kampung2, mereka minta derma dari ahli2 yg tak teragak2 menderma lagi biarpun anak2 tak berapa cukup nak beli buku...Semakla senarai pemberian dari badan2 amal US nun...

Tuduhan tanpa bukti adalah fitnah. Kalau kerajaan bertindak seperti yg didakwa menggunakan unit khas membunuh orang yg kerajaan tak suka, dah lama pemimpin pembangkang tu tak wujud!!! Tapi sepatutnya dah lama tak wujud sebab kerajaan masa tu dah racun dia dgn arsenik??? Lamanya kesan arsenik tu berjalan ye??? Cakap pakai lutut!

Tindakan Tun menahan bantuan sekolah agama dulu mungkin ada baiknya kerana apa guna memberi kepada yg tak reti menghargai dan bersyukur, berterima kasih kepada yg memberi?? Anak2 kecil di pasti dan sekolah agama mereka diajar menghina pemimpin2 kerajaan terutamnya Tun sebagai PM, menggelarnya dgn gelaran2 yg terlalu kesat, gambar2 Tun diconteng2, dikoyak2 dan dipijak2 dan Tun dimakihamun semahu2nya. Saya pernah melihat gambar2 Tun diperbuat begitu kerana saya dah lama bertugas di Pantai Timur, dan lebih 26 tahun. Anak2 mereka ini bila naik sekolah menengah, otak mereka dipasak lg dgn fitnah2 dan mereka ditegah mengikuti berita arus perdana, tv haram dan akhbar arus perdana haram. Yg halal berita2 fitnah yg mereka sendiri ada2kan. Kalau kerajaan dianggap taghut, zalim, kejam, tidak Islamik, mengapa terhegeh2 meminta bantuan dari kerajaan? Nak makan share duit dari kerajaan taghut, zalim dan kejam?? Baik jangan subahat saudara saudari.

PR lagi teruk. Bukan setakat cedok bagi, mereka sendiri yang pergi kaut guna jentolak. Bekas TimbKM PP juga ada bahagian dlm kuari...tu yg diberitahu. yg kita tak tahu??? Sama2la kita lihat apa lg yg pembangkang terutamanya pemimpin no1 mereka yg semakin kuat temberang, berbohong, berangan tak sudah...Hingga hari ini gagal membuktikan dirinya suci, tak bersalah walhal member2 dia di MCKK dulu semua tahu benar siapa dia di kalangan mereka...

Mereka kata PR telus? Terlalu telus hingga aksi di bilik tidur pun dihidangkan, hubungan dengan suami orang beragama Islam pun dihalalkan 'my dedicated boyafriend' kunun!. Ramai yang berjuang untuk terus menikmati gaji lumayan menjadi MP, MB, EXCO dan sebagainya. Apa jadi dgn MB Selangor? Kenapa hanya isytihar gajinya saja tp tidak kesemua aset yg lain termasuk apa yg isterinya ada? Ingat saham2nya dlm Guthrie shj beratus juta RM. Apa dah jadi dgn beberapa MP dan ADUN PR yg lain? Kes2 mereka pun mencerminkan nafsu lbh besar dari perjuangan untuk rakyat . Yg bersekedudukan dgn perempuan lain sedangkan isterinya ada, yang main gila dgn suami orang dari lain bangsa dan agama, yg dah pasang lebih isteri sedangkan dulu mereka marahkan pemimpin2 UMNO bila ini berlaku? Dan ada yg rakus menghambat persen2 dari ahli2 perniagaan disekeliling mereka. Tolonglah celik2 mata tengok orang2 PR jugak. Kalau rajin memeriksa orang2 kerajaan, sila periksa juga dibelakang tabir org2 PR ni sebab mereka bukan MAKSUM, tak pernah buat salah, tak ada nafsu atau tak terliur dgn duit senang dapat???

Anonymous said...

a'kum....

Kepada Penyokong fanatik PAS.

Memang ada kebenaran yg kau org kata kan mengenai pemimpin UMNO (isteri2 pemimpin UMNO tak pakai tudung walaupun melaungkan ISLAM HADARI). Tetapi adakah pemimpin UMNO ini suruh semua rakyat malaysia yg ber agama islam ikut apa dia buat (tiru macam saya). Takde dan tak pernah...


Tetapi apa yg NIK AJIS buat sebalik nya....
- berapa ramai ORG2 PAS mencarut!!!!
- berapa ramai ORG PAS yg percaya 'Sokong PAS masuk Surga'- ramai sampai tak terkira hehehe
- berapa ramai ORG PAS yg dengar Pemimpin dia menkafir kan. mengajing kan dll ORG UMNO, yg mengucap dua kalimah syahadah. Dan meraka menyokong dan menyabut dgn TAKBIR.
- berapa ramai pulak ORG2 PAS percaya sekiranya ORG UMNO berkahwin ngan ORG PAS tak sah coz ORG UMNO kafir. Ramai... kalau tak takkan benda ini berlaku....

Semua kenyatan yg di buat oleh NIK AJIS telah di terima oleh pengikut fanatiknya tanpa berfikir...

Sekarang aku nak tanya kesalahan mana yg paling besar. Pemimpin UMNO yg tak menegur isteri2 mereka pakai tudung atau NIK AZIZ yg mengajak/mengajar pengikut dia kepada perkara2 yg salah. Bukan saja slah disisi Melayu tepai Islam.

myPoliAnalyser said...

salam..
erk.. saye xnk masuk campur dlm isu2 perbahasan ni.. saye neutral.. pemerhati dari tepi..kalo saye nmpk pihak umno betul.. saye sokong umno.. kalo saye nmpk pihak pas+pkr betul.. syae sokong diorg..
tapi saye cume nk tnye.. n nk mtk bukti la supaye saye leh analisis mane yg betol n mane yg salah..
1. nk tnye kat mane saye leh dgr/lihat/bace ngan anggota saye sendiri psl nik aziz tu kate kelantan tmpt turun wahyu
2. psl isu janggut + yahudi.. org yg sebut psl isu nih, tau ke kisah sbenarnye? yahudi kan agama wahyu jugak.. yahudi datang dari Allah SWT.. janggut tu Allah SWT yg suke.. bkn manusie yg buat peraturan psl janggut tu.. Kristian pon kalau ikut ajaran Nabi Isa AS sbenarnye sunat berjanggut.. so ape alasan saudara nk kutuk psl janggut?
3. psl isu halau anak.. oh saye serious x pernah dgr ade ayah sanggup halau anak kluar dari rumah sbb isu politik.. talian darah xsetebal talian politik rupenye..

sbelom saye bace artikel ini, dlm 2 3 hari ni saye nmpk umno seperti btol2 nk memerintah ngan btol.. tp skrg saye seperti nk buat parti politik sendiri je.. sedih btol~!

Anonymous said...

bodoh betul la orang gila GAP ni..!!! engko yg sebenarnya yg Dajjal..sialnya yg amat

pengemis_ilmu said...

salam
pertama kali...buang masa je baca blog ni
letih tgk byk sgt perkataan 'mencarut"

"kiranya kau mahu menegur nga, sepatutnya ASAS teguran yang pertama wajib kau lakukan adalah mengarahkan saudara nga untuk tidak pandai-pandai MEWUJUDKAN SATU SURAH BARU QURAN, dan kedua sebelum menyebut apa-apa pun surah sesat ini, maka wajiblah untuk nga mengucap dua kalimah syhadah dan dipotong koneknya (bersunat)"

ahaha...saya tak pernah plak dengar yang orang nak kaji/baca/faham pasal al-quran ni kena masuk islam dulu???flashback balik sirah nabi dimana nabi tidak pernah larang org kafir baca/kaji al-quran.dia masuk islam@not tuh soal kedua.SATU AJARAN SESAT YANG TELAH DIBAWA OLEH ANDA

kalu dia tersilap baca nama surah...betulkan...n kalu dia tersilap bacaan tajwid...(brp ramai lg org MELAYU ISLAM yg BUTA TAJWID)

kita tak layak nak kata niat dia sbb politik@sbgainya sbb sbg manusia kita hnya lyk hukum secara zahir...yg dlm(batin) tuh biarlah Allah s.w.t sahaja tentukan.

2. memang tuk guru bukan maksum...n hanya nabi je maksum...tp slagi mana kenyataannya tidak melanggar syariat islam...slagi tuh sy ikut

jgn kerana kekurangan ILMU menjadikan kita buta hati.
Satu ajaran sesat yg dibawa dr blog ini sudah menyedarkn sy bahawa GAP bukan nak ajak org kearah kebenaran tp memutarbelitkan kebenaran.sama2la kita muhasabah diri.

buat myPoliAnalyser,
1.sy pun tak pnah dgr n sy jns tak mudah percaya ttg khabar angin. gunalah akal yg diberi ALLAH s.w.t utk membuat perhintungan
2.sy pun tak phm knp org suka kutuk psl janggut.lecturer sy pun camtuh.tak suka...tak suka kita kat org pas pun layak ke kita nak kutuk sunnah nabi???
3.sy rasa kalu benar2 blaku...sy sgt2 kesal sbb berbeza pndgn politik hal lain, silaturrahim ttp kna jaga

eheheh...sblm kita menilai sesuatu parti politik...dalamilah agama islam dgn sepenuhnya...bukan ambik separuh2.wassalam

Anonymous said...

Woi Gabunggan anak pukimak ( GAP ) hampa tak dak kerja lain ka . Hampa ingat baguih sangat dok kata kat orang . cerminla muka tue dulu aku takut nanti kami yang tak kena laknat tapi kena kat hampa . jangan sampai esok bumi telan luah balik Gabunggan Anak Pukimak ooi . Hampa tau apa dia BN ? tak tau BN lagi dahsyat Babi Negara @ Barua Najib. Lagi Satu UMNO Universiti Menghancur Negara Orang . tuee lagi teruk . ok bye Gabunggan Anak Pukimak

Anonymous said...

Drp PKR ANTI GERAKAN

wahai Jahanamlah PR...
kenyataan kamu ttg perjuangan umno spt berikut:-
1. TIDAK AKAN MEMPERJUDIKAN NASIB ORG MELAYU
2.TIDAK AKAN MENGGADAIKAN HAK2 ORG MELAYU YG TELAH TERMAKTUB
3.TIDAK AKAN MELACURKAN AGAMA DEMI KEPENTINGAN PARTI,TIDAK AKAN GENTAR MENERIMA SEBARANG CABARAN
4.TIDAK PERNAH JEMU MEMPERJUANGKAN NASIB ORG MELAYU...

apa ni...sepatutnya utamakan agama dulu bukannya bangsa..ISLAM bukan utk melayu jer bahalol...

ko lupa ke si chedet pernah sindir Rasulullah saw pasal janggut...

TG Nik Aziz tu tiap2 hari bagi tazkirah & rujuk Al-Quran/Tafsir...tapi kao brapa kali baca Al-Quran?

Apa2pon sori la terpanggil ko bahalol...aku geram sikit tadi...maaf ye.

melayulupalagi said...

kalau nak tegur orang pun gunalah bahasa hikmah, yang ko mencarut sama apsal, ko belajar mana islam cam gini, kalau betul nik aziz buat salah, tak yah la ko manambah dosa ko dengan mengutuk dia, baik ko ajak orang umno yang penuh dengan rasuah tu gi masjid dulu...taubat bnayak2, minta ampun dengan tuhan, nik aziz walau dia gitu tiap hari lepas subuh dia minta doa moga dimpun dosanya, Ko ada buat ke?

April 11, 2009 12:09 AM



HEHEHEEEE...

ITU LA DIE ORG2 PAS DAJAL NIE, DIE PK DIE SORANG JEK SEMBAHYANG...

OOOO KLU CM 2 SUBUH G SOLAT SUBUH N LPS 2 BOLE WT DOSA, SUBUH ESK NYA SOLAT LG MINTAK AMPUN N SIANG BUAT DOSA LG CM NIX AJIS YERKKK BRO...

Anonymous said...

HARUS ADA SATU USHA UNTUK MENGISLAMKAN SEMULA ORANG PAS.....