IKLAN BERBAYAR

Tuesday, May 19, 2009

ANAK RAJA PETRA...HAHAHAHA..AYOYO

Raja Petra’s son pleads guilty to theft (Update)

By LISA GOH

SHAH ALAM: Raja Azman Raja Petra, a son of Malaysia Today editor Raja Petra Raja Kamarudin, pleaded guilty to four separate counts of theft, receiving stolen property and criminal trespass.

Raja Azman, 32, who was dressed casually in a pair of blue jeans and a T-shirt with the word “Russia” on it, appeared before magistrate Norkamilah Aziz here Tuesday at about 11:30am.

In the charge read out to him, he was accused of stealing a Nokia mobile phone, a Seiko watch, and a bunch of motorcycle keys, all worth about RM3,850, belonging to student Saipul Adli Mohamad Yunus, 21, at No 16, Jalan Sastera, U2/1K, Section U2, Shah Alam, at about 10am on April 24.

He was also accused of stealing a Yamaha 135 LC motorcycle worth about RM6,000 from student Ahmad Firdaus Jalaludin, 23, at the same location and time.

He admitted to the alternate charge of being in the possession of a Yamaha 135 LC motorcycle worth about RM6,000 with the knowledge, or with cause to believe, that the motorcycle was stolen property.

Raja Azman also pleaded guilty to another count of motorcycle theft, this one of a Yamaha RX2 worth about RM8,000, at 9:30am on March 20, at No 65, Jalan Batas 2, 19/6B, Section 19, Shah Alam, belonging to operator Mohd Syaiful Setapa, 24.

Lastly, he was also charged with breaking in into a house at No 65, Jalan Batas 2, and stealing Mohd Syaiful’s wallet containing his identification card, RM20, road tax, Maybank and BSN ATM cards and his driver’s licence.

If convicted, he faces a jail term of up to 10 years, with a fine.

Magistrate Norkamilah set bail at RM10,500 in total, with one surety for each charge. She fixed June 19 for sentencing.

GAP KATA :- SATU PERSATU TUHAN TUNJUKKAN PAKATAN SIAL INI SEBENARNYA MEMANG SIALAN. PETRA, APA KATA KAU TUDUH NAJIB YANG RANCANG TINDAKAN MENCURI OLEH ANAK KAU INI...TAKPE TAKPE..KELOMPOK KORANG MESTI PERCAYA ! hahahahaha.

21 comments:

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

BAPA BOREK ANAK RINTIK

Tungaklangit said...

BRO GAP..

TENGOKLAH SIKIT JAM NANTI MESTI PUAK-PUAK PR AKAN KATA INI ADALAH KONSPIRASI BN/UMNO UTK MENGENAKAN RPK..

MEMANG DASAR SUKA SALAHKAN ORANG DIA ORG NI...

Shonzu said...

Hahahaha... Ayoyo...

Betul3. Ini semua konspirasi untuk menjatuhkan air muka RPK. Lepas ini boleh la ke hulu ke hilir bagi ceramah tentang konspirasi ni.

Nak dengar apa pulak versi RPK bagi statement tentang anaknya itu. Mungkin ada kronologi bagaimana "konspirasi" ini berlaku.

Hahahaha... Ayoyo...

sembangbengang said...

Berita nih ada masuk ke dlm headline Malaysia Today dgn MalaysiaKini ?

Perkataan Kelirukan Rakyat said...

Ni bukan Raja Azman...ini Raja Pencuri..

Anonymous said...

Candlelight vigil lagi satu pulak!

"SAVE RPK SON"

Ada siapa nak sponsor hantar KFC kat dia hari2 nanti kalo masuk lockup?

Siapa nak mulakan tabung "SAVE RPK SON".. Untuk bayar bail nanti?

Issshhh nak pakai T-shirt seragam warna apa pulak ni?

CKA

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

raja kapur....anakpun jadi kapur...

hantar RPK dan keluarganya kat juruselam aje..keturunan yahudi

TebuHitam said...

Biarlah mahkamah yg tentukan samada bersalah atau tak.Yg pasti ini bukan konspirasi utk kenakan RPK.tp ini dah jadi kerja pihak berkuasa.Ada report pihak berkuasa akan bertindak la.Kalau takde buat apa nak tangkap org tak tentu pasal.La... itu pun nak kena ajor ker...
Tu la.. banyak dengar cerita2 yg tak betul,cerita betul pun jadi tak betul.Kalau tak betul lagi lu org suka.. dunia...dunia...

rauna said...

anak beranak jahat rupanya..bapak sibuk tabur fitnah,anak sibuk pecah rumah..ini la insan madani produk keluaran aljuburi..lepas ni mesti nik ajis keluarkan statement "mencuri di bolehkan dlm islam kalau kerajaan yg memerintah tu korup".Aljuburi akan kata "inilah tektik paling kotor kerajaan BN tuk mengalih ketakutan BN dlm prk Penanti" karpal banggali tu lak cakap "bertaubatlah RPK"..

Anonymous said...

Perangai anak ikut perangai bapa selalunya ...Raja PEtra mungkin bersalah lepas tangan tak didik betul2 tapi budak tu pun satu umur dah 32 tahun bule pk sendiri la ngok ! This is going to be a big headline soon

Jeffry said...

KEHKEHKEH LEPAS NI BAPAK DIA PULAK REMBAT MOTO CABUK PSL NAK BAYAR IKAT JAMIN KOT

Anonymous said...

mencuri kalau dlm hukum hudud potong tgn aje......

Anonymous said...

Kita harap kerajaan dapat menunjukkan perasaan kasihan dan timbang rasa kepada Raja Petra nanti dengan memasukkan dia dalam sel penjara sebelah anak dia tu.
Supaya anak dia dapat merasai kasih sayang bapanya yang selama ini gagal menjalankan tanggungjawabnya kerana sibuk memfitnah,membohong dan menipu.

Anonymous said...

Mungkin ini Fitnah yang diada adakan oleh UMNO.Masakan pekara ini boleh belaku? Siapa dia?Jangan kita menuduh seperti Mat Iraqi munuduh ada politik Wang dalam pas kerana sehelai T-shirt yang nilainya tak seberapa.Jka nilai itu ribuan ringgit mungkin itu baru rasuah ini cuma sekadar nilai T-shirt murahan. Lu fikirlah sendiri.

Anonymous said...

salam Bro Gap...

kalau bapak seorang Imam masjid, anak2nya belum tentu mewarisi sifat & iman bapa mereka, camtu gak ngan sikap manusia nie, mak bapak dah bagi pelajaran secukupnya, tp kalau tak leh nak fikir mana buruk & baik, terpulang kepada individu itu sendiri.....dia sendiri mencorakkan warna kehidupan dia begitu...rasanya tak elok kita amik kesempatan menghina/mencerca anak beranak tuh , hanya disebabkan bapak dia selalu menimbulkan kemarahan org ramai.....ape rasa kalau anak kamu semua, bersikap begitu seperti anak RPK & org mencerca seperti kamu semua mencerca manusia bernama RPK...ingat Tuhan bayar cash di dunia lagi...beringatlah...

Anonymous said...

satu sen pon kira rasuah gak...bukan jumlah rasuah yg jd ukuran, tp kesan drpd rasuah tu....

Anonymous said...

kah kah kah..anak pencuri, bapak nak sembang pasal keadilan? kah kah kah...orang macam ni yang korang nak backing?

Konspirasi? kah kah kah...bestnya jadi orang PKR ni, kalau buat salah je semua konspirasi gomen...semua konspirasi..dan penyokong PKR percaya pulak tu kah kah kah...

pak malau said...

Anak Raja Putra-Tak misti bapa imam ,anak turut jadi imam juga.

Bapa penyokong PAS takkan anak nak sokong PAS juga!mungkin boleh jadi sokong UMNO,MIC atau DAP.Hari ini kalau Orang India dah boleh jadi ketua Kelab penyokong PAS.

Tak hairan pula kalau dia boleh jadi bilal masjid,esok lusa pula tak hairan dia juga boleh tanggung Kavadi di bt Cave.Biasa le tu.Sama le juga dgn kes anak RPK.

Kalau dalam politik boleh belaku,mengapa pekara2 lain tak boleh belaku.Hari ramai tak sibuk pun..penyokong PAS mengampu dan penjilat Hindraf.Bukankah pekara biasa saja di Malaysia.sebab ikut fatwa ulama' politik Maki dan cerca orang boleh.Ikut fatwa Ulama tulin yang tak berpolitik TIDAK boleh.Jadi hari ini orang Melayu ada 2 Fatwa Ulama' satu ulama' Politik yang kata maki dan caci orang boleh.Dan satu lagi Fatwa Ulama' yang tak berpolik kata tidak BOLEH maki hamun.Itulah akibatnya bila ulama' pun sibuk nak berpolitik.Rakyat pun jadi celaru.Pada pendapat aku berdasarkan pada Fatwa Ulama'politik tidak ada masalah kerana mencaci orang.Cuma pendapat Ulama' Tulin saja yang memberi fatwa tak boleh.Hari ini kita ada dua kategori ulama' Ulama' Politik dan Ulama yang menjadi penasihat kepada ummah.

Dan hari ini ramai orang melayu guna fatwa ulama' politik dari mengguna Fatwa Ulama' sebagai Penasihat.

Ikut ulama' politik cina baca al-quran BOLEH,Fatwa ulama' penasihat tidak boleh.

Pikiaq pikiaq lah sendiri.Politik melayu hari ini.

pak malau said...

Satu sen ??? dikira rasuah?? Ikut fatwa ulama' politik dan ust2 politik satu sen tu sedekah.Bila mencecah ribuan ringgit baru rasuah.Bagi T-shirt murah itu sedekah.Kecuali kita bagi Baju yang berjenama Mahal baru Rasuah.

Tapi kalau ikut Fatwa ulama' yang bertindak sebagai penasihat pada pemerintah mungkin satu sen itu dikira Rasuah.Begitu juga dengan kes baju.bagi jenama PAGODA pun dikira rasuah.

Hari ini dalam politik, orang melayu sudah tidak lagi Guna Fatwa ulama' Tulin.Ikut pandangan mereka ulama' ni tidak bijak kerana tidak berpolitik dan tidak islamic.

Renung renung lah betapa Celarunya ulama' ulama' dan Ust2 yang berpolitik hari ini.

tuunow said...

Amat seronok hentom orang yeh yeh... kalu sial org kita amat seronok.. apa org kite kata dengki itu nikmat? heh kalo ada otak manusia lagi.. blog ini mesti siar ini http://mt.m2day.org/2008/content/view/22142/84/

Anonymous said...

minta tumpang hinggap sekejap...
Sekutu PKR : YB Dr Halimah Ali DUN Selat Klang dulu pun masa kene tangkap basah kata tu suma fitnah dan konspirasi juga. Terbaru ni dengar-dengar berita dia diceraikan suami pulak. Tatau la kot fitnah lg... asyik dorg je kene fitnah, hal org dorg buat fitnah tk plak dia amik kisah betul ke salah

mmg sekutu2 mereka suka tengok hal org je la. diri sendiri tk jaga, anak suami entah kemana...