Thursday, May 7, 2009

PROVOKASI MURAHAN! ADUN DAP KOYAK BAJU SENDIRI !

ADUN DAP INI PEMBOHONG ! MAKLUMAT DITERIMA DARIPADA ADUN BN , DIA SENGAJA MENARIK BUTANG BAJUNYA SUPAYA MENEPATI PLAN YANG DIRANCANG. IAITU GAMBAR 'DIA MEMEGANG BAJU KOYAK' DIRAKAM OLEH RAKAN JURUGAMBARNYA SENDIRI !
PUKIMAK LU DAP !!!!!!!!!!!!!! LAGI SATU MAKLUMAT SENSASI, 2 ADUN WANITA BN TELAH DIRABA OLEH ADUN PAKATAN.KENYATAAN AKAN MENYUSUL KEMUDIAN .

POLIS PUNYAI KUASA UNTUK MASUK KEDALAM DEWAN KERANA TERDAPAT KELAKUAN JENAYAH YANG DILAKUKAN OLEH ADUN PR TERHADAP BENTARA. KABARNYA SI NIZAR BAJINGAN INILAH YANG MENCEDERAKAN BENTARA.

3 ADUN PR YANG PALING KURANG AJAR DALAM DEWAN IALAH CHANG KONG MING,THOMAS SUE DAN CHAI LING KANG. MEREKA TERKENA VIRUS H1N1, TU SEBAB PERANGAI MACAM BABI !


54 comments:

Tuah Derhaka said...

GAP
kalau nak tendang adun2 keparat musibat ni, bgtau aku pun dah xsabar sgt dengan haram jadah ni semua, biar aku kenai ISA pun xpa..aku mmg ultra Melayu! aku xsanggup gadaikan hak milik yg aku warisi dr keturunan aku utk org lain dan org bangsaku yg bangang lagi bengong!

Cheguman said...

Dulu.... adakah mereka dijemput jadi warga atau mereka yang memohon? Satu lagi soalan... adakah mereka rakyat sultan?

Google said...

Tuah Derhaka,

Npk seperti saudara seorang yang tinggal di zaman Assabiyah. Barangkali saudara perlu meneliti dahulu prinsip manusia dijadikan dikalangan bangsa dan warna kulit yang berlainan untuk kita mengenali antara satu sama lain, bukannya untuk kita bermusuhan.



GAP kemukakan bukti jika benar Adun DAP ini merancang drama 'baju koyak' ini. Mungkin ada kebenarannya. Rakyat mahukan fakta.

TAAVEEKUN PERAK said...

saya sokong 500% Tuah Derhaka.
saya sanggup bersama di barisan hadapan.INSYAALLAH.

Anonymous said...

macamane polis @ SB boleh dibenarkan masuk ke dewan???? kan ade pengawal/bentara yg bertugas....bukankah hanya ahli2 DUN sahaja yg dibenarkan selain speaker, bentara & timbalan speaker...kalau dipihak Zambry mamak@BN, semua benda yg tak boleh pon dibolehkan gak....entah laa....kalau camtu, tak salahla kalau orgasing pon boleh masuk Dewan Parlimenkan....sebab dibolehkan di DUN perak....inilah akibat tak guna otak, main hentam keromo ajee..janji dapat kuasa balik (Umeno BN)...undang2 Rimba nampaknya digunapakai...dah mati gamaknya demokrasi di Dun Perak....

akulah said...

Menyedihkan... Demokrasi Perak terus diselubungi awan yang gelap... Tahniah UMNO !!!

PAPA GOMO said...

SALAM BRO...
HE HE HE...
KOMUNIS ANAK HARAM NI NAK JADI HULK AGAKNYA...

HE HE HE....

KASI BONGKAR LAGI BRO KEBIADAPAN KOMUNIS ANAK HARAM JADAH NI.

Anonymous said...

akulah said...
Menyedihkan... Demokrasi Perak terus diselubungi awan yang gelap... Tahniah UMNO !!!

May 7, 2009 4:26 AM
ALHAMDULLILAHHH..TAHNIAH JUGAK KAT AHLI2 PAKATAN YG TELAH 'BEKEJE KERAS' MEMALUKAN SIDANG DEWAN RAKYAT KETIKA RAJA MUDA MASIH ADA DI DLM DEWAN. BAGUS2!!!..BRAVOOOO!!..BRAVOOO!!!..DGN SENDIRINYA PAKATAN TELAH MENELANJANGKAN DIRINYE DI KHALAYAK RAMAI...BRAVOOO!!...BRAVOOO!!!...YEHAAAA..ANGERE2..ARIBA2!!! KEHKEHKEH

Anonymous said...

Itulah masalah di Malaysia bila keturunan Pariah dan Kominis diangkat jadi YB. Semulia macam mana jawatan pun perangai depa tetap pariah dan kominis. Once pariah tukar nama apa pun tetap pariah.Yang kominis dah jenis makan babi memang le perangai macam babi.... apa nak di herankan.

tanpa nama said...

Aku rasa "aninomos" yg atas ni yg x guna otak n PR yg dlm dewan tu pn x guna otak..yg dok terjerit2 dlm dewan, siap bgn dr tmpt duduk tu x ke "x guna otak" namanyer..manala polis x msk ke dlm dewan dh pembangkang bertindak lg trok dr "animalnomos"..

Anonymous said...

Ptuih....blog tahik..
Kerajaan perampas ni takkan kekal lama..Tunggulah kemarahan rakyat semua kaum..dan tunggu juga keputusan mahkamah isnin ni siapa MB yang sah..Tapi aku dapat agak dah mesti memihak kat negro..sama dgn pasukan keselamatan dalam sidang dun..

Tasek said...

dah terang lagi bersuluh.. Pakatan Rakyat mengelebah dkt Perak..

taipingmali said...

Saya melihat gelagat Adun celaka ini dalam tv. memang biadap dan kurang ajar. Mereka merasakan Perak ini Bintang 3 yang punya.

Rasa nak penampar saja tadi,..

MOHD NAZRUL HADTA said...

hoi... lu yang pukimak....

Anonymous said...

ATAK GUNA PUNYA ZAMRY MAMAK PARIA GUNA KAN SB POLIS...PATUT PUN MAT REMPIT BERMAHARAJALELA..... SIAL PUNYA PARIA MAMPUS LUUUU KENA LANGGAR DGN KATAK 3 EKOR

angah said...

sah lah....

budak2 banggang umno nie tak sekolah...
speaker hanya boleh di buang dgn pembuburan dun atau letak jawatan..
lagi satu kuasa dun lebih besar dr polis..
di dalam dewan speaker lebih berkuasa..
sebagai contoh...
di parlimen ..speaker amin mulia telah mengantung kehadiran MP puchong..MP puchong hanya boleh melawan kes ini di mahkamah..
sama cam zamry..setelah di gantung..zambry hanya boleh melawan di mahkamah..selagi tiada keputusan..zambry tak boleh masuk dewan...
paham..
belajar perundanggan dulu...
lagi satu..
usah lah buat kenyataan bodoh...
koyak baju sendiri?
kah kah kah..
GAP..dah kena Gila anak pundek...

kalau berani...
BUBARLAH DUN......
TAK USAH JADI PENDEKAR DI DEPAN POLIS..
DI DEPAN RAKYAT PONDAN MAMAK....
BUBARKAN DUN KALAU BERANI....

kembara putih said...

Betul ke? Takkan la adun BN nak ngaku..dah BN bercakap pun menipu. Ingat rakyat sekarang bodoh macam ahli UMNO ke. Tunggu la kamu amarah rakyat.

AnTi AljUbuRi said...

Cepatlah BN jatuh, supaya Al Juburi dan kuncu kuncunya dari 'bangsa pendatang' naik menjadi pemerintah.

Nak sangat aku melihat melayu yang tak sedar diri merasa hidup macam pelarian Palestine dan Bosnia Herzegovina.

Aku bersyukur dengan apa yang aku dapat selama umno memerintah sehingga aku sudah mampu untuk berpindah ke Australia bersama seluruh keluarga dan mertua aku.

Melayu tidak akan sedar selagi mereka sendiri tidak merasa keperitannya.

Terpaksalah aku merasa hujan emas di negeri orang kerana bangsa ku memilih hujan batu di negaranya sendiri !!!

Semoga Allah memudahkan jalan bagi al juburi kembali ke Sungai Buloh

AHLI PAS SEUMUR HIDUP said...

BANYAK BAGUS MELAYU SAMA MELAYU SUDAH GADUH, CINA KAFIR LAKHNAT, KELING PARIA TEPUK TANGAN..
HOI INGAT DI PERAK DULU YANG PERINTAH CINA KOMUNIS DAP YANG MELAYU PKR+PAS BODOH NAK PERTAHANKAN NAPE? DIORANG SUKA MELAYU DA BERPECAH..
SENANG NYA MELAYU NI DI PERALATKAN.. MACAM BAGI MAKAN AYAM JER..

Jumayatara said...

Lebih ramai BABI dari manusia kat sini.

Bila Dewan yang mulia dicemar dengan tindakan rakus.

Babi punya melayu.



No oral sex. Respect your wife.

Anonymous said...

KEHKEHEH MAMAT2 DR PR DAH TERASA AMAT LAAA PEDIH DAN HINANYEEE MELIHAT KERAKUSAN AHLI2 MEREKA2 SENDIRI YG BUAT HAL KEHKEHKEH!!..YAHUUUUUUUUU!!!!

Lord Garam said...

APA KE BAHALOLNYER PUAK PAKATAN BIOL NIE..POLIS BOLEH DIBAWA MASUK JIKA MENDAPAT PERMOHONAN DARIPADA SPEAKER DUN DAN JUGA BENTARA IAITU SPEAKER BN TELAH MEMANGGIL POLIS..

LAGI SATU NAK BERITAHU PUAK PAKATAN BIOL NIE..SI SIVAKUMAR BAHLOL TUH BOLEH DIDAKWA KERANA DENGAN SENGAJA MELENGAHKAN PERSIDANGAN DUN KERANA BELIAU ADALAH SPEAKER CAP AYAM YANG TELAH GAGAL MENJALANKAN TUGAS DAN MENGHINA MAHKAMAH KERANA BERTINDAK UNTUK MENGHALAU ADUN BN WALHAL MAHKAMAH TELAH PUTUSKAN ADUN BN ITU SAH DAN PENGANTUNGAN ADUN OLEH SIVAKUMAR CAP AYAM NIE ADALAH HARAM..

BENGAP BETOI PUAK PAKATAN BIOL NIE..

Anonymous said...

INI MALAYSIA BUKAN MELAYU YG PUNYA !INI MALAYSIA CINA PUNYA INDIA PUNYA !

Kenyataan saper nih bagi tau Jap?

dan aku ubah kenyataan ini untuk korang PR...

ADIK KO BUKAN MAK AYAH KO YANG PUNYA.. ADIK KO ANUAR IBRAHIM PUNYA, NGEH PUNYA, SIVAKUMAR PUNYA

BARAI LA TU... SEBUT SAHAJA PASAL BARAI...

Sebenarnya itu lah orang yang melacurkan perlembagaan Malaysia, Anwar Ibrahim..

dan kenyataan yang aku ubah tu.. yang membaraikan adik ko.. adalah ko.. contoh yang paling baik.. jgn marahh... pikirr dulu... siapa yang ko sokong..

Generasi Pejuang Bangsa said...

ini semua taktit politik kotor ..

memang kurang ajar mereka ini ..p meluru ke tempat zambry ..

Anonymous said...

Semasa mamak Zombi baru jadi MB haram,ada kawan aku ni cukup seronok sungguh,Pemuda UMNO lah konon.Dia kata"padan muka PR jatuh,aku cukup getik tengok Hindu(sivakumar lah tu)berlagak dok turun naik kereta kat pejabat SS.Kata dia lagi"hindu ni semua bukan boleh bagi muka".Aku tak terkata apa...
Tapi hari ni,aku nak cari kawan aku tu,aku nak tanya,hari ni BN bubuh speaker melayu nama Ganesan tu asai mai Bota kiri ka Lambor Kanan..Lagi terok,hindu hak kalah pilihanraya baru2 ni mrk dok angkat pulak..UMNO,UMNO sampai bila la nak hilang bebal tu.,

Anonymous said...

Raja Nazrin Shah ketika berangkat pulang selepas menyampai titah dan merasmikan sidang DUN kelìhatan diiringi oleh Mohd Nizar,kenapa tidak Zambri yg mengiringinya...OOO...dah dapat kuasa mula tak hormat raja dah memang derhaka si NEGRO ni..jual camry pun tak laku,..tunggu je la nasib kau nanti..

Congak-One said...

MOGA ALLAH TURUNKAN HIDAYAH KEPADA PENYOKONG PR AGAR TIDAK TERPESONG DALAM SEBENAR2 KEYAKINAN DAN MENOLAK PEMIMPIN MEREKA..AMIN.

GuruBashid said...

Tahniah kerana akhirnya Sidang DUN berjaya juga dilangsungkan. Kesepaduan ADUN dari BN dan bebas serta kecerdikan Tuan Speaker yang baru di bawah kepemimpinan YAB MB Datuk Dr Zambry membuktikan tidak ada masalah yang tidak boleh diselesaikan. Syabas!

GagAP said...

MAMAK ZOMBIE PARIA KATA PEMBANGKANG GUNA UNDANG2 RIMBA, AKU SETUJU. GUNA POLIS DAN SB MASUK DUN ITU UNDANG2 KELING. KAN BEZA RIMBA DENGAN KELING. AKU JUGA SETUJU YANG ADUN DAP KOYAK BAJU SENDIRI PASTU TUDUH ADUN BN BUAT. DULU PUN ANWAR TUMBUK DIRI SENDIRI PASTU TUDUH POLIS TUMBUK. ADA AKAI KA!.. LAGI SATU, ALTANTUYA PUN SEBENARNYA DIA YANG LETUPKAN DIRINYA SENDIRI. PASTU TUDUH AZILAH DAN SIRUL BUNUH DIA. ALTANTUYA MEMANG TAKDE MARUAH, MAIN TUDUH2 JER!.. MANGSA RAGUT IBU YANG MENGANDUNG 2 BULAN TERBUNUH PUN DENGAR CERITA DIA SENGAJA CEDERAKAN DIRINYA KEMUDIAN DILANGGAR KERETA. SEBENARNYA DIA BUKAN KENA RAGUT PUN. INILAH KONSEP ONE MALAYSIA.

nasdin said...

geli tgk pusat dia....cuma tak tindik mcm pusat eli.

ada hrpn tak lama lagi gmbr lucah mamat nie plak kluar.

Anonymous said...

TO ANGAH BABI,ANK SETAN...

WEI BABI,KETURUNAN IBLIS...MAHKAMAH DAH ISTIHAR PENGGANTUNGAN NIZAR TIDAK SAH..MU NI MMG BABI..BURIT MAK MU AJAR XLEH BUANG SPEAKER KL BUAT USUL NK SINGKIRKAN OLEH ADUN..MMG MU NI BASE JILAT JUBO TAIK NUAR BERAHIM..BUTA MATA,PEKAK TELINGA,HTI BUSUK..KECIK2 XNK MAMPUS..BESAR2 MENYUSAHKAN MASYARAKAT.MU 2 BABI G BLAJAR UNDANG2..BRU BLEH NK CKP..

MMG DASAR PUAK2 MU NI SETAN BLAKA..BASE MAK POK KOCAK DGN BABI...KL BELIT KENYATAAN ORANG NO 1..MENATE KETURUNAN ANJING MU NI ANGAH..

NATE KELING GANTUNG ZAMBRY XDAK SEBAB,IKUT BURIK MAK KELING 2 JAH.GOBIND KENA GANTUNG SBB ANK KELING 2 MULUT SETAN..

wei dajal..ni 11hb ni kl nizar kalah nate sek2 babi pakatan burit ni akan oyt undang2 xadil,berat sebelah..salahkan kerajaan.

TP KL ZAMBRY YG KALAH,PUAK2 PAKATAN YG BENGONG NI AKAN PUJI MAHKAMAH,ADIL LA..DEMOKRASI LA..BURIT MAK MU AJAR..UNDANG2 PELIR MANA MU PAKAI KALAU GENG FUCKKATAN MNG BR BETULLL...


WEI..MENATE ANGAH ANK BABI..SUKAHATI BN R XSE BUBAR DUN..SKRG NI BN LEBIH KERUSI ADUN..KENAPA NK KENA DGR CAKAP PR SETAN NYA..WEI BATOK..NATE ANK ANJING NIZAR BILA TH ADUN KURANG BR NK BUBAR DUN..KENAPA XPERGI JUMPA SULTAN AWAL2 NAK BUBAR DUN..NIZAR BABI G JUMPA SULTAN NK BUBAR DUN NI GIMIK POLITIK JAH..NK KABURKAN MATA RAKYAT..PADAHAL TAHU DAH YG MMG XLEH BUBAR DUN..NATE BABI NI MMG ANAK ANJING...

MU PUN ANAK ANJING KETURUNAN IBLIS BASE MAK POK KOCAK DGN SETAN..
LPAS 2 TUBIK MU..MU GILA

Anonymous said...

macam ni punya perangai Melayu masih nak sokong PKR?

sedarlah diri tu sikit Melayu..lu ingat PKR memang nak tolong bangsa lu ke? Orang luar memang nak tengok UMNO ni terlingkup, lu lagi nak sokong dia...

sudahlah..jangan sokong PKR tu...kena kencing je kome!nama pun Parti Kencing Rakyat!

Anonymous said...

BAGI AKU GAP ,BAIK POLIS MASUK POLITIK,BANTU Bend,YANG TENGAH NAZAK..BIAR PEROMPAK,MAT REMPIT,MAT RAGUT BERMAHARAJALELA..HIDUP POLIS,,,,,

Muhammad said...

ADUAL PENGAJIAN BULAN MEI
Tarikh: 8 Jumadilawal 1430H/ 3 Mei 2009M (Ahad)
Masa: 9.00 pagi - 12.30 tengahari
Lokasi: Masjid al-Falah, USJ 9, Subang Jaya
Tuan Guru: al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zam Zam al-Banjari an-Nadwi al-Maliki
Kitab: Sairus Salikin Jilid 1
Tarikh: 14 Jumadilawal 1430H/ 9 Mei 2009M (Sabtu)
Masa: 9.00 pagi
Lokasi: Masjid al-Muhsinin, Taman Danau Desa, Jalan Kelang Lama, Kuala Lumpur
Tuan Guru: al-Fadhil Dato Haji Salleh Haji Ahmad dan al-Fadhil Ustaz Haji Zamihan Mat Zin
Kitab: Iqna’ (Dato Haji Salleh) dan Jauharatut Tauhid (Ustaz Zamihan)
Tarikh: 21 Jumadilawal 1430H/ 16 Mei 2009M (Sabtu)
Masa: 9.00 pagi - 12.30 tengahari
Lokasi: Masjid al-Falah, USJ 9, Subang Jaya
Tuan Guru: al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zam Zam al-Banjari an-Nadwi al-Maliki
Kitab: Sairus Salikin Jilid 1
Tarikh: 22 Jumadilawal 1430H/ 17 Mei 2009M (Ahad)
Masa: 9.00 pagi - 12.30 tengahari
Lokasi: Masjid al-Falah, USJ 9, Subang Jaya
Tuan Guru: al-Fadhil Ustaz Ahmad Fahmi Zam Zam al-Banjari an-Nadwi al-Maliki
Kitab: Sairus Salikin Jilid 1

http://pondokhabib.wordpress.com

Anonymous said...

Persoalan yang masih belum menerima jawapannya......
Selepas apa yang berlaku di DUN Perak, beberapa persoalan masih terawang-awang di pemikiran kita yang mencari kebenaran .......................

(1)- Seperti yang kita sedia maklum, keputusan siapa Menteri Besar yang sah hanya akan di putuskan pada 11.05.09 @ isnin ini, persoalannya sekarang semasa persidangan tersebut bermula, siapakah menteri besar yang sah, Datuk Sri Nizar Jamaluddinkah atau Zambry Kadir ?

(2)- Setelah DUN Perak mula bersidang, Sivakumar adalah speaker yang sah, speaker telah mengarahkan supaya Zambry dan beberapa exconya serta 3 ekor berok yang melompat tersebut keluar dewan, persoalannya arahan tersebut tidak dipatuhi, bentara engggan mematuhi arahan speaker untuk mengeluarkan Zambry dan gengnya dari dewan tersebut.

(3)- Apakah arahan speaker tersebut sah, jika sah, apakah kesannya terhadap Zambry & gengnya yang engkar terhadap arahan speaker tersebut ?

(4)- Bentara dewan yang engkar mematuhi arahan speaker, apakah hukuman yang sepatut nya diterima oleh bentara tersebut ?

(5)- Jika arahan speaker diatas sah, apakah Zambry dan gengnya masih mempunyi majoriti di dewan ? jika tidak, macam mana dia boleh melantik speaker yang baru ?

(6)- Jika arahan speaker sah, apakah hukumannya kepada polis yang masuk campur, mengheret speaker dan mengurungnya di dalam stor ?

Setakat ini saya masih tercari-cari jawapannya dari akhbar dan laman-laman blog, namun tidak di temui..................apakah peguam-peguam handalan kita boleh memberikan jawapannya ?
tolonglah .........916

basic_2009 said...

dulu di Tanah Melayu ini, semasa kedatangan kaum Cina dan Keling:

- adakah mereka dijemput jadi warga Tanah Melayu?
- adakah mereka yang memohon jadi warga Tanah Melayu?
- adakah mereka jadi rakyat Sultan Melayu sekarang?


kaum Melayu Islam sangat bertolak-ansur dalam banyak perkara !

kaum Melayu Islam sudi benarkan Sultan terima Cina Keling ini jadi penduduk Tanah Melayu !



Anwar + PKR + DAP + PAS = bodoh + bangang + selsema babi !!!

YB_ajak said...

GAP,

lama aku tak komen...busy sikit dengan kerja...

Anon 6.55am,
aku nak tanya sikit yang kau dok menangkan orang DAP...nie buat apa..kau nie orang Islam atau takder agama...kesian kalaulah orang tua kau baca comment kau nangis dia orang...bertaubatlah, nak komen biarlah berbahasa sikit...

GAP, teruskan perjunagan hang dengan komen anda...blog hang memang bagus..info yang menarik

saya rasa Adun DAP dalam gambar tu nak ganti JeT Li...maklumlah Jet li dah tua...

aku rasa "Undang-Undang Rimba" nie memang sesuai untuk PR.

GAP keep on Posting....

YB Ajak

Anonymous said...

Anon 6.49 ni bkn org ni aku rasa dia ni babi.Mok dia kena kocak ngan babi sebelum bapak dia kocak babi tu sapai mapuh,sebab tu mulut berkecek mcm babi,sebab mulut mcm muncung babi..Banyak sangat make taik babi..Woi babi,mu tak denga ko najik hak mu jilat jubo tu kata,sidang dun tak boleh dijalankan selagi mahkamah belum putuskan siapa MB yang sah..makpa jalan jugak..Mu ni sekoloh ngan puak babi ko..Nate anak babi zombi ni bodo..Spekar dah gatung tak leh masuk,tak paham melayu negro ni..Pahtu heret keluar speker tu.Unde2 nate hanying apo lagu ni kalu speka pun tak hormat..Tukar speka tokse org keling,hagah..besar pala..Pah tu hak lantik tu melayu ko..Bodo sungguh puak2 amno mcm taik..

Anonymous said...

Woi manusia BODOH!!!
orang melayu islam? (mukmin ke tak, ntah la)

Tak payahla sebut pasal islam dan AGAMA ALLAH dalam politik yahudi lanaktullah ni!!!

ada pulak yang suruh orang lain bertaubat.. tgk akibat DARI politik BODOH..
SEMUA MANUSIA MESTI BERTAUBAT SETIAP HARI, MANA ADA PILIHAN!!!..

ada pulak yang minta tuhan buat itu ini. APA INGAT TUHAN TU BARUA KORANG!!

DIA ALLAH TUHAN YANG AGONG!!

norman said...

PKR&PAS&DAP tak boleh pakai. PAKATAN RAKYAT ADALAH PAKATAN PEMBELIT,PENYANGAK.BODOH PUNYA PAKATAN RAKYAT!!

Google said...

Anonymous 6:49PM

HAHAHAHA adoi, buta undang-undang tapi mahu berdebat? Harap saudara menuntut dahulu ilmu perundangan perlembagaan sebelum mencarut sini sana. Orang lain bagi hujah juga, tapi beradab dan relevan. Ini saudara hanya merapu, malu lah!


p/s: Tahniah kepada penyokong YB Zambry yang lain kerana mampu berhujah dengan adab dan sopan. Tidak salah kita berdebat tapi biar beradab dan RELEVAN.

TUAH DERHAKA said...

Google...

apa itu assobiyah?
assobiyah itu kalau ko mengamalkan perkauman yg membetulkan yg haram demi kepentingan puak ko!
Jgn lupa ayat Allah pun sebut jgn berkawan dengan kafir yg memusuhi agama kamu dan menghalau kamu dr tanah kamu sendiri!

kalau aku xmenjaga bangsaku yg ratanya muslim,adakah jaminan yg kita akan selamat ditanah air ini? adakah jaminan yg kafir ini boleh berlaku adil dan bukannkah fardu kifayah epada kita untuk menjadi negara Idslam dima 4 mazhab utama mengatakan yg pemimpinnya mestilah beragama Islam, oerdana menteri adalah salah satunya, jadi kalau aku xjaga Melayu Islam mampukah PKR dan PAS yg dicucuk hidung ini buat? assobiyah ke aku nie?

JADI MACAM Indonesia masa kegawatan ekonomi 99, habih bertumpah darah, siapa yg untung? menang menjadi arang kalah menjadi abu, sebelum siapa yg jadi arang dan abu biar aku pertahankan HAK2 MELAYU DAN MUSLIM DI MALAYSIA! Selama ini adakah bangsa lain tertindas dgn teruk? xleh amal agama mereka? makan xckp? xdpt ke pelajaran? xdapat kesenangan? xleh tgk wayang dr negra asal mereka? apa lagi yg xdapat..nak amik semua tanah Melayu dan halau Melayu Muslim ini dr sini macam 1969?

assobiyah ke aku, kalau apa yg aku perjuangkan ini akan dapat mengelak bahana lagi besar pada semua kaum di Malaysia ni?
kalau mencintai kewujudan aku sbg ciptaan Allah sbg Melayu Muslim dan mengelak dr terjadi musibah besar aku bangga utk menjadi assobiyah sbb engkau google yg melihat aku sbg assobiyah!

Anonymous said...

Mana parti yang kononnya pertahankan muslim?
TAIK!! sume pertahan pangkat!!

janganlah sebut muslim.. selagi tak keluar dari politik TAIK ini..

YELA mungkin nama je islam.. (burung pun boleh di beri nama).

Anonymous said...

dah la BODOH, main dengan politik TAIK pastu nak sebut pasal pertahankan ISLAM?
rata-ratanya islam konon.. nama je islam, tapi cara hidup TAIK!!

apa ingat dunia ni terbangun dengan politik?

"Tidak bergerak satu zarah melainkan izin ALLAH"

Google said...

Jangan keliru dengan konsep bangsa dan agama. Jangan cmpur adukkan bangsa dan agama. Anda ultra melayu tak bermaksud anda ultra Islam. Jika benar UMNO membawa agenda Islam sudah lama hukum hudud dilaksanakan, ketuanan melayu sudah lama dihapuskan, ISA tidak lagi digunakan. Ini semua undang-undang ZALIM. JIka ISA wujud di zaman Rasulullah dahulu, saya yakin Islam tidak dapat berkembang kerana sudah pasti pendakwah Islam ketika itu akan dicekup KAFIR QURAISY. Jgn bicara tentang semangat Melayu jika syariat Islam itu sendiri diabaikan. Sekurang-kurangnya PR membawa agenda hukum hudud yang dimulakan PAS. UMNO hanya diam membisu?

Jangan kita terlalu taksub sehingga lupa Allah juga membenarkan kebebasan beragama, kebebasan untuk adanya tokong2 dan kuil2. Saya ingin bertanya kepada saudara, jika suatu hari nnt ada seorang yg beragama ISLAM yang warak, baik budi perkertinya, hebat dalam pemerintahan, lengkap segala-galanya namun beliau mualaf CINA. Adakah rata-rata orang Melayu akan menyokong beliau untuk mentadbir negara? Bukan niat saya disini untuk melihat agama lain memerintah negara. Saya juga mahu melihat tokoh Islam yang memerintah negara. Tp sejauh mana Islam UMNO dewasa ini? Pada pendapat saya PR lebih mengutamakan konsep Islam dalam pemerintahan yang jauh sekali difahami golongan UMNO. Undi saya pada PR dalam hal ini.

pakbelalang said...

Perak banyak sejarah silamnya.

Yang membanggakan kini rakyat Perak mempunyai raja Melayu yang paling intellectual sekali.

Rakyat Perak patut bersyukur kerana mempunyai Raja yang "cemerlang, gemilang dan terbilang".

Tapi kini institusi Raja di Perak telah tercemar oleh kerana kelakuan separuh dari golongan wakil rakyat yang tidak langsong memberikan penghormatan terhadap raja mereka.

Apa yang telah berlaku di Dewan Undangan Negeri Perak jelas memperlihatkan bagaimana jijiknya perangai wakil rakyat Pakatan Rakyat yang telah bersikap kurang ajar dan biadap terhadap raja Melayu mereka.

Mereka sebagai ahli yang berhormat telah jelas mempamirkan sifat yang sungguh rendah moral mereka tanpa segan silu tidak memberikan penghormatan yang setinggi-tingginya terhadap raja mereka.

Tidak keterlaluan kita boleh mentakrifkan tindak tanduk mereka sebagai orang yang durhaka dan pengkhianat kepada raja mereka.

Sungguh menjijikkan melihat perangai mereka yang tidak bertamadun kerana berkelakuan seperti "setan dan iblis" tanpa sifat malu terhadap raja mereka.

Adakah ini rupa bentuk "Yang Berhormat" yang diharapkan oleh rakyat negeri Perak? Wakil Rakyat yang tidak tahu erti sopan santu terhadap raja mereka.

Mereka bolehlah diumpamakan sebagai wakil rakyat berperangai seperti "LANUN DAN PENYANGAK".

Amat malang sekali kejadian ini berlaku. Patutkah rakyat menerima mereka sebagai wakil rakyat yang telah menjatuhkan maruah Raja.

Fikir-fikirkanlah dengan hati yang ikhlas apakah rakyat negeri Perak tidak ambil peduli dan akan terus memberikan sokongan kepada wakil rakyat mereka yang telah jelas cuba mempermainkan institusi raja Melayu?

Kalau rakyat negeri Perak betul-betul menjungjungi institusi raja mereka maka adalah amat wajar supaya semua rakyat negeri Perak bangkit beramai-ramai mempertahankan raja mereka dengan mengadakan demonstrasi aman di depan Dewan Negeri Perak untuk melahirkan rasa kesalnya atas kelakuan biadap wakil rakyat mereka terhadap raja mereka.

Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku !

squillaciukm said...

NIE AK NAK CAKAP PASAL AD LA ORANG PUKIMAK!!!! NIE SELALU SANGAT X PUAS HATI NGN BN

DA LA TAKDE JAWATAN DUN AP PON...

TIBE2 JE NAME PUKIMAK!!! NIE TOP...

DA LA MASE ARI 2 KENCING DALAM SELUAR...

KALU X CAYE TNY GAP( GERAKAN ANTI PKR )...

KORANG MESTI HERAN KAN KENAPE AK PNGGIL ORG NIE PUKIMAK!!!

SEBAB DIE MMANG PUKIMAK!!!

DA ISA BEBAS KN 13 ORG TAHANAN 2...

DA LA X BERSYUKUR...

SIAP CAKAP LGI 2 ADLH KOSMETIK MURAHAN UTK TARIK ATI RAKYAT...

MEMANG PUKIMAK!!!

KALU KORANG NAK TAU SAPE DIE...

CLICK DI BAWAH...

http://harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=20661&Itemid=1

Anonymous said...

PR ni bongok pon ade..ari tu kate sidang 7 mei tak sah..tp dtg jugak..ngn speaker2 datang..ckp takleh pakai..

Google said...

Video sebenar 7 Mei 2009,

L**CAU!
http://www.malaysiakini.tv/video/17037

tina said...

penipu dasar penipu la..dah standart pembangkang asyik tipu rakyat gitu la

tunsaban said...

Apa yang mencarut p......mak hang ni.tak baik.hang pun adun jugak ke yang boleh masuk tengok tu semua.ch

Anonymous said...

seksi la YB...
apa pun jemput berkunjung ke www.myvemma.com/ezymoney

Tuah Derhaka said...

kenapa xda pula nak pertahankan Islam dalam agenda UMNO, sila tgk perlembagaan umno fasal 5.5 dan bandingkan perlembagaan Pas dalam fasal 3.5(kalau xsalah) UMNO tinggal hanya hudud yg xdilaksanakan apakah yg lain tidak dilaksanakan? apa Hj hadi awang ckp pasal hudud hanya percent kecil dalam melaksanakannya, bukan utama pun..cuba check balik apa dia kata masa zaman memerintah terengganu, Isalam dan melayu mmg berbeza, Islam itu agama tp Melayu itu bangsa tapi di Malaysia Islam itu synonym dgn Melayu dan dalam perlembagaan Malaysia kata org melayu itu mestilah beragama Islam,bertutur dan mengamalkan adat istiadat melayu, itu yg lainnya malaysia ini dgn negara lain tlg la faham! kalau dia bukan Melayu tapi Islam bai..warak insyAllah kita leh terima kenapa tidak..tapi kalau nak letak Lim Kit Siang sbg tim perdana menteri nak buat apa..kalau PM mati sapa nak pangku? fikir la tgk... Lim Guan Eng sama2 berarak dan Dap yg lain ckp soal Islam tapi ttp menolak Islam..apa cerita?

benci politik said...

aku tak mau pertikai kit siang ke ape.. kit siang memang la bukan orang islam. lantak la sama dia nak islam ke tak..

sume ahli politik kate dialah sume betul...
mana ada politik yahudi dalam islam la BODOH..

kalu setakat perlembagaan, huh...atas kertas
bukan masalah perlembagaan ke apa? amalan hidup ko tu!!!! (cara hidup TAIK atau sebaliknya!!)

lagi nak campur politik dengan agama..