Friday, June 5, 2009

HUSAM TUMBANG ?


14 sms gap terima daripada rakan lama gap dalam pas, sekarang ini menjadi perwakilan di muktamar agung pas. member aku ni sama-sama belajar kat k+++++ hafiz di satu bandar dulu. dia bgtau tekanan kumpulan ulamak untuk mengekalkan status quo cukup kuat.

walau bagaimana pun kumpulan pembaharuan ini melakukan strategi, luar dan dalam, tekanan dan pujukan namun budaya baru ini nampaknya memakan diri.

balas membalas sms antara aku dan dia membolehkan aku mengorek maklumat.

punca gelombang penolakan skala besar-besaran ulamak adalah kerana campur tangan luar (aku yakin dia mention anwar attaturk), hentaman mengejutkan nik abduh terhadap pembantu bapanya (tiada lain anual bakri), manipulasi husam terhadap nik ajis, hudud dan negara islam yang semakin dilupakan dan terakhir sekali.....NIZAR JAMALUDIN !

kawan aku tu tak tahu aku ni dah jadi bloger atau GAP. maka senang sangat lah aku 'melahirkan kerisauan' aku kepada pas....tu yang keluar banyak info.

member pas aku tu tanya, masih aktif lagi ke berpolitik ? aku jawap dah lama bersara . akhir interaksi aku sempat menyatakan kerisauan aku pasal pas..mulut aku memang bebas cukai jadi bila aku menggelarkan pas dah macam parti bohsia, dia tergelak hahaha..

aku tanya dia bagaimana peluang nasharudin yang teruk dihentam erdogan kerana berdialog dengan umno, dia kata INSYAALLAH BOLEH MENGEKALKAN JAWATAN YANG DISANDANG.
sms terakhir dia juga buat buat aku tersentak. dia kata APA SALAH NASHARUDIN DAN UMNO NAK DIALOG KA,JUMPA KA..KITA KAN SATU KALIMAH, SATU NABI DAN SATU TUHAN, BINCANGLAH JE LAH !
aku jawap statement dia, betullah tu..mujahidin di afghan pernah bersatu menentang soviet.

16 comments:

pak malau said...

Allhamdulillah! Lingkuplah satu,,,ada ....2,3 dan 4 lagi.Yang perlu ditumbang dan dikatam.

pak malau said...

Sempena HUSAM TUMBANG.AKU MULA MOGOK Ke TANDAS seketika.Sasaran sudah mengena maka tumbang dan tersungkurlah yang bijak bermuka2 bergelar HANG CABUT pada satu ketka.

Ezam tentu teramat suka..!Biar Hang Cabut padan muka...Itulah balasan pada yang bermuka2...Tunggu ada lagi baka2 mereka..tunggu dan sabar seketika.Sampai masa TUMBANG DAN TERSUNGKUR juga.

Kuasa mereka tak seberapa,,,kalau masih dok harap suara cina dan india.

pak malau said...

Mungkin Husam Tumbang kerana ada UNDI HANTU...jom kita minta PSRM siasat...Hadiah atau mentekedarah!!

buaya said...

salam GAP...
aku pn sokong..
UMNO dan PAS perlu bersatu..

Anonymous said...

aslmkm....BERKATA BENAR KERANA ALLAH...Tadi semasa khatib berhenti antara 2 khutbah solat jumaat,'aku' hamba Allah berdoa lbh kurang begini." YA ALLAH PERKENANKAN DOA HAMBA MU INI YA ALLAH, LINDUNGILAH NEGARA TERCINTAKU INI YA ALLAH. HAPUSKANLAH MUSUH-MUSUH ISLAM YANG BERADA DI KALANGAN KAMI YA ALLAH KERANA HANYA ENGKAU YANG MAHA MENGETAHUI SIAPA SEBENARNYA MUSUH KAMI YANG BERNIAT MENGHANCURKAN NEGARA KU YANG TERCINTA INI..AMIN YA RABBAL 'ALAMIN "...bait doa yang tercetus spontan dek khutbah khatib yang menyentuh soal penyatuan 'kita' atas nama penyatuan islam dan menolak unsur-unsur lain termasuk perjuangan bersifat assabiyyah...sesungguhnya 'aku' musykil sekali, 'siapa musuh 'kita' sebenarnya???? assabiyah atau kafir harbi or sesiapa sahaja yang yang jahat berhati "syaitan'. YANG LAST TU YANG PALING RAMAI DI KALANGAN KITA SEKARANG'.....tepuk dada tanya akal & iman...

Anonymous said...

KEHKEHKEH SKRG HUSAM & THE GENG BARU TAU BUKAN ANGIN KENTUT DIA AJE YG PAWER!..SILAP HARIBULAN DIA TERTELAN ANGIN KENTUT DIA SENDIRI. BARU PADAN MUKE YEHAAAAAAAA!!!!!

Anonymous said...

Alhamdullilah kalau ini yang terjadi. Semoga orng islam yang juga melayu dapat bersatu sekiranya mempuinyai pemimpin seperti Nasa tu. Syukor kepada Allah dengan adanya para politiking yang masih menyangi ugama, bangsa dan Tanah Air.

pak malau said...

Testing..testing.........!!

Dollah said...

hang nak ustz nasa sebab dia berbaik dengan umno nak rebah. kalau husam menang takdak harapan pas nak join dengan umnongok kan!.... jahanam umno.

morfast said...

aku memang sokong sangat agar UMNO dan PAS menjalinkan kerjasama demi keutuhan MELAYU ISLAM,kalau nak harap pada PKR habukpun takde.Patutnya UMNO dam PAS ni dah lama bersatu.Bukankah orang UMNO dan PAS itu orang ISLAM

Luth Textile said...

10 budak hitam, satu terjun kolam dan mampus tinggallah sembilan.. sambung lagu tu bro.. hahahha..



Latest Posting : Jom Download Photoshop Percuma di blog Luth

nuar bekas banduan said...

Heeee sesuatu yang menarik dari blog Che Det .Kiasan yang tajam serta pandangan yang penuh bermakna kepada kaum melayu.

"5. Selepas KMM barulah datang Chin Peng dan PKM. Chin Peng berjuang untuk mendirikan sebuah Communist Dictatorship di mana dia akan menjadi diktator. Bagi orang yang bukan Komunis, terutama bagi orang Malayu kejayaan Chin Peng bukan akan membawa kemerdekaan tetapi mengganti penjajahan British dengan penjajahan Komunis pimpinan Chin Peng dengan majoriti daripada pemerintahan terdiri daripada kaum Cina. Melayu yang akan ada dalam pemerintahan Komunis ini hanyalah hiasan, seperti juga kita lihat keadaan di Singapura sekarang."

HIASAN NI DAH ADA KAT NEGERI POKOK PINANG DAN BEKAS MB MAHKAMAH
YANG MEROYAN TU MUAAAAAHAAAAAAA.HU HU HU

Tasek said...

Dollah ni teruk lah.. taksub dgn anti-UMNOnya.. kata nak perjuang Islam.. dlm Islam.. memutuskan silaturahim tu berdosa..

Anonymous said...

Mudah-mudahan geng Erdogan akan tumbang...

pkr simata satu said...

Kalau betullah husam erdogan tumbang.Peh!Apa2 hal pun kita tunggu esok utk pengesahan.

Anonymous said...

Korang ni. Apela. Kan mula mula parti perikatan dulu pas ada sekali. Tapi pas keluar.. ni angkara sape? angkara musuh la nak pecah belahkan orang melayu. Lagi berpecah, lagi lemah. Sepatutnya memang pas dan umno bersatu dari dulu lagi.

Tolak lah perasaan anti anti tu. Tak bawak ape ape manfaat pun.

Sokong UMNO + PAS bersatu! Hapuskan petualang bangsa dan agama! Hapuskan musuh di dalam selimut!