Monday, July 20, 2009

NAJIB : DARI IJTIMAK TABLIGH KE MAKAH.

aku tidak mahu apologetik hatta jilatlistik dalam penulisan. pemimpin harus taat dan patuh kepada suruhan agama.

berhadapan dengan kaabah merupakan peluang terbaik memohon petunjuk, alhamdulillah najib diyakini semakin memahami permaslahan umat islam di malaysia. inilah antara sebaik tawakal dalam memohon petunjuk.

najib harus kembali memikirkan beberapa permaslahan umat islam di malaysia. krisis berterusan dan isu yang menjadi duri dalam daging umat harus ditangani. dua minggu lepas umat melayu mengenang semula kisah natrah. natrah itu telah meninggal dunia tetapi impak kisah hidupnya pernah menggegarkan jiwa dan raga umat islam di singapura.

aku pernah menulis artikel mengenai natrah yang bertajuk 'antara zulkifli nordin dan inspektor taha kalu' beberapa bulan yang lepas. dalam penulisan itu aku menyatakan sokongan tiada berbelah bahagi terhadap usaha ahli parlimen itu yang telah membentangkan secara lengkap ide mahu menghapuskan permaslahan murtad di malaysia.

walaupun zul datang dari pkr dan ada idenya lebih menjilat anwar namun atas ISU MURTAD aku mengambil pendirian berpihak.aku bersedia menyokong zul dan mana-mana ahli parlimen melayu yang sedia menamatkan krisis murtad di malaysia.

NAJIB DAN UMNO HARUS SELONGKAR KELUHAN UMAT

krisis murtad berlaku sejak zaman natrah sebelum ia mulai meletup tatkala seorang gadis bernama siti aishah bukhari bertukar agama. di situ bermula tragedi kesakitan jiwa orang islam/melayu , mereka merintih kerna segelintir pimpinan partai politik sekadar melepas pandang isu seberat ini.. anwar pernah mengetuai gerakan antai murtad, namun bidalan sekali air bah sekali pasir beubah melanda jiwanya. kini dialah sang petualang durjana mempelopori agenda liberalisme agama !

NAJIB DAN UMNO HARUS INGAT

bahawa bukan semua umat melayu punyai keahlian umno dan pas tiada mampu hatta layak mendabik dada sebagai wakil alternatif partai melayu yang kedua.. 2 partai ini sekadar punyai keahlian juta sahaja dan disebelah sana ada kelompok melayu yang lebih besar kuasa politikal nya. mereka tiada berparti namun senantiasa mengikuti game dan rencana politikal malaysia dengan teliti.

buktinya kuasa mereka telah menggugat umno pada pilihanraya ke 12. peralihan undi luar biasa hebatnya ini bukan kerna anwar itu ganteng atau pas itu hebat, tetapi sekadar berlegar pada agenda protes sahaja. rakyat sekadar mahu mengajar umno erti amanah. mereka tiada berminat dengan retorikal segelintir pimpinan umno yang menghabiskan masa berjam bermain golf.

melayu sensisitf jiwanya. alhamdulillah dan aku akui ia sebenarnya perencanaan qada dan qadar tuhan maha esa, setahun berlalu pasca pilihanraya mac 08 maka kegampangan wajah sebenar anwar dan pas diperlihatkan satu persatu .

bermula dengan ide gila khalid samad menjaja ALLAH digereja kristus,disusuli dengan mainan politikal brengset pas mengenai hudud,kemunculan nizar manusia petaka bangsa dan agama,apatahlagi anwar sang dorjana antara cerita-cerita klimaks filem yang dipertontonkan dengan begitu cepat oleh tuhan rabbullalamin.

sudah ku kata bahawa melayu pantang dihina agama dan bangsa, sekilas marah dan terguris jiwa,tiada sampai setahun protes undi luar biasa kiranya semakin berani dilakukan oleh mereka. peralihan besar undi di kuala trengganu,bukit gantang dan manek urai meropakan manifestasi kebencian pengundi melihat jelek permainan politikal ala gampangan pakatan.

NAJIB PUNYAI KUASA DAN PILIHAN

antaranya meletakkan kepentingan ALLAH SWT melebihi segalanya. di tangan ada kuasa pemerintahan. najib bisa menggunakan ia semaksima mungkin. permaslahan umat harus berani diselesaikan dengan segera. penggubalan ARTIKEL 11 yang membenarkan umat murtad harus segera dilaksanakan.murtad secara teoritikaliti dan praktikaliti harus ditamatkan dengan seberapa segera. najib bisa menggubal dan jurusan itu maka tamatlah segala usaha gerakan murtad secara demokrasi undang-undangnya.

KIRANYA NAJIB MELAKSANAKAN PENGGUBALAN ARTIKEL 11

maka akan terlihat di depan mata seluruh umat, siapa diantara mereka berkiblatkan liberalisme dan siapa antara mereka pejuang islam. kiraan politikal mileage sebenarnya memberikan keuntungan besar kepada najib dan umno. anwar dan segelintir liberalis pimpinan pas pasti meracau gila kiranya ARTIKEL 11 digubal sepenuhnya.

antara kepentingan undi dan kepentingan umat sudah pasti undi akan menjadi perkiraan anwar attaturk manusia petaka agama dan bangsa. anwar pasti bergurindam jiwa dan berretorikal kata, hak asasi dan demokrasi kitaaa akan pertahankan dan kata yang keluar dari mulut sang perosak ini akan disahut takbir oleh pimpinan dan ahli pas yang senantiasa dungu sepanjang masa..

maka satu kelompok besar melayu yang bukan ahli umno hatta pas sudah dapat menilai antara kaca dan permata. sudah pasti satu pukulan maut protes maha besar gamaknya akan mengenai anwar dan partai pas yang maha berpura-pura. najib bisa melakukan politikal checkmate antara yang paling berjaya. satu mendapat rahmat dari ALLAH swt, kedua undi melayu/islam pasti 100% beralih menyokong najib dan ketiga anwar attaturk dan partai pas yang maha pura-pura akan ditalkinkan seadanya.dalam rencana sun tzu, ada disebut bahawa peluang kemenangan bisa tercapai kiranya sang ketua punyai keberanian membuat keputusan luar biasa. peristiwa perang khandak bisa mengajar kita erti merangka strategi dan memerangkap lawan.

25 comments:

anakbukitgantang said...

salam,

satu penulisan yang penuh padat. Walaupun Najib telah melakukan banyak perubahan positif tetapi ada 2 "liabiliti" yang harus ditangani Najib iaitu isu Murtad yang saudr sentuh dan isu orang yang paling rapat dengan Najib (dan berada di sisinya semasa Najib bertawaf)

Umum mennegtahui sasaran pembangkang bukan Najib tetapi orang itu, dan isunya dari tidak mengenakan tudung sehinga ke kehidupan peribadi pasangan itu.

Beberapa blog, walapun pro kerajaan lebih lantang mengatakan isu tersebut seperti Mahaguru58.

Walau apapun saya dan seluruh rakyat Malaysia berdoa semoga Allah berikan pemimpin yg kita sayangi petunjuk dan semoga orang di sisinya juga kekal bertudung bila kembali ke tanah air.

Hati dan Tangan pejuang picisan ini (dan saya fikir rakan rakan lain) jua dah tidak mampu lagi untuk membela pemimpin yang disayangi tatkala orang yang rapat denganya seringkali dijadikan isu dan liabiliti terhadap perjuangan suci DS Najib.

Jeffry said...

SLM BRO...ALHAMDULLILAH RAKYAT SEMAKIN FHM YG MANA INTAN YG MANA KACA. PAKATAN DGN SENDIRINYA MENYERLAHKAN SATU AURA POLITIK BANGANG YG MEMAKAN DIRI SENDIRI. PEMBANGKANG DGN SENDIRINYA MENELANJANGKAN KURAP MASING2 SATU PERSATU KEPADA RAKYAT

Pd 2 ekoq PELIWAT BANGSA said...

Pergilah Wahai perwiraku,kau akan brjaya juga nanti sbg PELIWAT MANGSA ringkasnya PM.AKU NI penyokong ko nua.tp aku da xkisah da.Kau&Nizar dah jd PELIWAT BANGSA. SETIAP BANGSA ADA HUKUMANnya.Kalu BANGSA Samurai,Kena bunuh diri. Kalu bngsa Ghandi kena tembak dgn Bngsanya sndri. Ko aku tak TAHU Lg! wahai DAP,Jika lu sokong ini BETRAY man. Lu ibarat Betray bangsa lu sndri. KAMI BERHAK hidup tnpa BETRAYman itu. Org MELAYU TAK ada bikin kacau negeri CHINA.Lu bawa KONGSI GELAP sini,Kasi ROSAK ini negara !!

antipkr said...

ur idea is rite....

Anonymous said...

Salam Bro Gap...

bagusla kalau Najib Altantuya & family buat Umrah & jejak kaki di tanah Suci,lepas nie boleh gie buat Haji plak(seeloknya hal ini tak payah digembar-gembur pon, biarlah buat ibadat tu ikhlas kerana Allah dan tidak me'war-warkan pd media atau orag lain, bukan kerana nak menunjukkan pd rakyat yg dia sekeluarga jejak kaki kat Tanah Suci, itu riak namanya)...semoga selepas ini,akan laksanakan tugasnya dgn jujur & mendahulukan Islam dlm segala tindak tanduk beliau....elok gak suruh Bini beliau yg katik tu bertudung bila balik mesia...sedangkan isteri Tuanku Sultan Mizan kan lagi bertudung...ingatan pd beliau agar didik isteri beliau agar jgn guna duit rakyat seperti duit mak-bapak sendiri...Ingat!! amanah(duit) rakyat tu bukan untuk dilahapkan oleh keluarga & kroni2 sendiri...dan pd Najib Altantuya gak, hendaklah dikembalikan kepentingan melayu yg telah dilupuskan oleh beliau baru-baru nie seperti biasiswa untuk melayu, pegangan 30%khas untuk melayu dan yg lain2 lagi..Ingat Najib Altantuya!!! Utamakan dahulu Islam dari sibuk nak utamakan kehendak & sokongan dari bukan Islam...

ikhlas dari

-ajb-

The Hobbit Frodo said...

Semoga Allah memberi petunjuk kepada DSN tuk terus mentadbir negara & menjadi pemimpin Islam yg bo dipercyai. Amin

azharjaafar said...

Semoga pemimpin2 kita bersatu dalam usaha iman dan amal soleh.

guab0tak_ said...

-ada 0rg kata NAJIB pegi mekah utk menunjuk2....

-tapi NAJIB x pernah menunjuk..
-yg sebar kn "peristiwa ke mekah" ini adl rakyat yg meny0kong NAJIB sendiri...

-jadi..ikhlas atau tidak..bukan dari NAJIB..

-jadi..x berbangkit s0al NAJIB itu ikhlas atau tidak..
-krn NAJIB sendiri x pernah takbur dgn agenda beliau ke mekah..

-hanya 0rg PR sendiri yg terasa hati..wawawa...

p/s : amal kita d tentukan tuhan..bukan tok guru..

Anonymous said...

YA HALALULJAHH

Anonymous said...

ku nak tunggu bila Abang Nuar nak kerjakan Haji dan Umrah, Kalau nak ikutkan syarat wajib haji memang dah lepas, tak kan masih nak tunggu kouta.

Suara Siswa said...

Salam.

Semangat patriotik kian pudar,satu semangat yang menjadikan UMNO selama ini kukuh. Negara kini berhadapan dengan 'musuh dlm selimut'. Ini terbukti apabila setiap isu dan usul kerajaan serta kesilapan dijadikan isu untuk menghentam dan menjatuhkan kerajaan. Asas perjuangan UMNO perlu dihayati kerana dari apa yang lahir sekarang seperti Ustaz,Doktor,Peguam,Mufti,Ulama',Akauntan,Universiti Islam,dll kebanyakan adalah lahir dari Perlembagaan yang dikekalkan kerajaan yang sedia ada. Kerajaan pakatan adalah kerajaan yang boleh dianggap kerajaan sementara kerana hala tuju yang berbeza dan kerajaan yang bukan dari parti kaum atau BANGSA yang mendokong agama.



Kemungkinan besar yang dibimbangi siswa berdasarkan kajian politik lalu dan semasa:

PKR yang diketuai Anwar:
-Memperjuangkan agenda dendam 1998 yang blm selesai.
-Perjuangan bermotifkan Peribadi
-Memperjuang utk menghapus ISA yang menyebabkan beliau ditahan,namun ISA mungkin akan diwujudkan semula atas nama lain untuk menahan mereka yang dikehendaki Anwar jika kerajaan pakatan berkuasa.

PAS:
- Memperjuangkan islam dan hak2 islam,namun dalam masa yg sama sanggup melakukan apa saja demi mencapai matlamat politik seperti yang ditegur Dr Asri baru2 ini.
- Sanggup mengikut telunjuk DAP yang pernah dianggap syaitan dan jelas sebuah parti yang tiada pendirian dan prinsip.

DAP:
-Parti yg jelas memiliki agenda tersembunyi,diibarat 'talam dua muka'
-Perlembagaan dan Hak keistimewaan Melayu akan tergugat dan terhakis jika ditadbir mereka.
-Perlembagaan yg kemungkinan besar akan dipinda jika mereka memiliki majoriti 2/3 di kedua2 dewan. Isu Agama rasmi,Hak keistimewaan,Bahasa,Raja2 dan lain2 akan terjejas.

Anonymous said...

ya Allah ya tuhan,

semoga kau beri kekuatan kepada pemimpin kami yang benar untuk melawan musuh2 mu dan berubah untuk kegemilangan agama mu..

GAP,

aku cadangkan agar ko panjangkan idea ni ke blog najib...

aku yakin pegawai2 kanan dia tak sedar akan idea ni...apatah lagi najib....

ni senjata besar kita...

panjangkan ke sana...

atau secara personnel jumpa dia...

aku yakin ko ada access untuk itu...

aku hanya mampu untuk memberikan idea untuk pastikan idea yang cukup MANTAP N BERNAS ni akan didengari dan tak jadi sia2 sahaja...

semoga Allah rahmati kita..

Anonymous said...

ya Allah ya tuhan,

semoga kau beri kekuatan kepada pemimpin kami yang benar untuk melawan musuh2 mu dan berubah untuk kegemilangan agama mu..

GAP,

aku cadangkan agar ko panjangkan idea ni ke blog najib...

aku yakin pegawai2 kanan dia tak sedar akan idea ni...apatah lagi najib....

ni senjata besar kita...

panjangkan ke sana...

atau secara personnel jumpa dia...

aku yakin ko ada access untuk itu...

aku hanya mampu untuk memberikan idea untuk pastikan idea yang cukup MANTAP N BERNAS ni akan didengari dan tak jadi sia2 sahaja...

semoga Allah rahmati kita..

SOKONG AJB said...

Ya aku stju ngn mhsiswa,kerajaan yg xbrapa baik adalah lebih baik dr 2.0×Dap + 0.5Pas. Anua keliru ttg apa yg dperjuangkan..Nak sebut Ketuanan Melayu dah segan,takut dan Malu. Malah Nak bela Islam dah jatuh makruh.. AJB..Ko msh kabur ttg 'apa itu' yg dperjuangkn anua.. ADAKAH HASIL AKIBAT politikalgame nya ISLAM & BANGSA jd brtambah KUAT?? ADAKAH dia ajak DAP TAMBAH 30% ke 40% pegangan melayu? Tidak bang ! Dia trus menerus ke arah LIBERAL. Jual kuasa sendri ! Ibarat sedia beri baki2 tanah kat israel dgn ha

SOKONG AJB said...

+..... dgn harapan kaum israel 'undi' beliau.Ini Jual kuasa jaga agama&bangsa.. GAP guna bhsa marah 'lacurkan'... istri sndri !.. Itu sebab aku dari sokong beliau 100%..aku TURN 180degre.. LAWAN 200%.. CELAKA BINATANG NI..MEMANG CELAKA..Lebih baik kalu endon pun sokong Melayu. DARI Melayu sokong DAP krna anua&Pas..!! Pemikiran begini baru layak JERIT "Allahuakbar !!"

falaqi.blogspot.com said...

salam bro,
Gerakan Anti PKR ke? lebih baik buat Gerakan Anti Perasuah.??
B-end nyata rasuah,, secara terang-terangan merasuah rakyat,,
Kalau betul-betul nak berubah, selesaikan kes pembunuhan Altantunya, kes VK Lingam dan banyak lagi......... & terbaru HBH??
jaga bini supaya pakai tudung..

Yg ni lg hebat bro. said...

rasuah ada dimana2.. Errr
Anua.??..bukan saja rasuah..level2 injeksi us,yg pro yahudi, injeksi org kaya cina.., ORG kaya india.. nala.. SEMUA dia telan.. sebab nik ajiz kata halal..!! (yaka)

.. tapi heran jua nuaq ni xde duit juga..tulah asyik buat rumah juta2 ja..dah tu..suka jaaaanji saja..buah kampung bala pun dah dapat BALA.. Tuuu dia.. DAP pun dah belajar jugak ..janji...hehehe..('anuar yg janji dulu", tak ngaku janji lak tu..eheheh) padan muka.. hei dei tukar namalah

PAKATAN JANJI (PJ)

TAPI KAN... tak pernah terjadi..

sebut JE rasuah..terus bunuh diri..

kalau dak pon..tokey guna spy..kasi campak kat bawah..

inilah hebatnya DAP, dan juga DAP YG KE2 (Pkrm)

pkr simata satu said...

Umno kena berubah.Umno tak perlu terikut2 rentak pembangkang yg semakin mengikut telunjuk bukan Melayu.Umno harus 'lebih' Islam dan Melayu dari parti2 pembangkang yg mengaku parti Islam tapi sudah semakin liberal sekarang,malah hudud pun sudah ditolak ketepi.

Alang2 umno sudah ditolak 95% bukan Melayu,maka jagalah hardcore umno itu sendiri iaitu orang2 Melayu ,bukan mengikutkan kehendak bukan Melayu dgn harapan mereka akan kembali menyokong BN dan mengenepikan Melayu!

Lihatlah betapa suara bukan Melayu begitu dijaga macam anak emas dengan menggadaikan kepentingan2 Melayu Islam sedikit demi sedikit.Inilah hasrat pembangkang supaya kerajaan menurut cita2 mereka menyamaratakan hak bumi dan non bumi sehingga tidak terdengar suara bantahan dr mereka.

Tapi mengapa pula orang umno sendiri turut berdiam diri?Kenapa tidak menekan dan mendesak umno sebagaimana bukan Melayu mndesak dan menekan kerajaan saban hari?Kalau kerajaan boleh akur dgn bahasa tekanan pembangkang,kenapa tidak gunakan senjata yg sama utk meminta hak sendiri?

Anonymous said...

penin la...
najib..hg srh bini hg pkai tudung dlu kalo nk pimpin kami.. nk pimpin bini pn xlpas.. haha..
kasi islam sket umno ni. kasi wajib smua puteri umno pkai tudong ka..kan baguih.. lg pun hg pn tau rambut pmpn tu aurat.. dosa tunjuk kt org.. adek aku umoq dajah 1 pn tau.. lgpun msia kn negara islam..haha..n lg satu umno kn mmprjuangkn AGAMA, bangsa dn negara..(AGAMA kn dia ltak 1st) smoga kita smua d beri ptunjuk n hidayah..amin..

BISING KAT LUAR JA said...

Puak2 MelayUpun/umno mmg dahagakan jugak Pimpinanan Islam,thats why ramai ikut anua kuar UMNO !. Puak pas pun 'kuar' umno. Tingal la kuatnya MELAYU dlm umno..xheran la ramai xpakai tu... Kehadiran pas & anua gagal mnCERAMAHkn ramai ahli2.Gagal? ya krn mula KEMARUK kuasa juge.! Bgmana rasa Mabuk kuasa nan lalu tu?Lihat otak nizar da lupa 'NGARA ISLAM' nye takala 'rasa' kuasa mnteri besar sj.Apatah lg kuasa Tim Prdana Mentri.Semuanya jd gila kuasa. Hilang Prjuangn2!.. ISLAM hanya BISING bila kat LUAR je.!

PETAKA BANGSA said...

SATU SJ KELEMAHAN MELAYU YG JUGA KEKUATANNYA. Melayu adalah Hang Jebat dan Hang Tuah. Melayu suka beralah dan SETIA..! Aku menjangkakan ALAMAT peti 13mei sedang mencari SURATnya yg blm jumpa. ONCE TERJUMPA ,takala HangJEBAT bicara, Bicaranya tanpa Suara.. Yang sedang Menghantar SURAT itu adalah Balaci ChngPeng..serta The BETRAYman.. dan juga Sang PETAKA Agama..

azizi said...

salam gap..kenapa blog ni tak update?kau pi mana?aku tak kuasa nak baca paper.too much hidden agenda.hari ni dah khamis 23 julai 09.

ibubangsa said...

Salam,

satu ketika dahulu pernah dinding rumah ku tendang tatkala nuar ditangkap. orang yang ku cerca dulu adalah Tun M.Dan aku pernah menjadi agen sulit nuar dan aku fanatik gila ngan mamat ni. mgkin kerana dia hensem dan muka mcm alim dan baik-baik jer.Tapi semuanya berubah apabila beberapa bukti yang ku jumpa atas keizinanNya.(secara tak sengaja)dan aku terus solat syukur kerana agamaku, bangsa dan negaraku masih terselamat dari dijual,dilelong dan dirasuah oleh orang yang satu bangsa , satu agama dan orang itu yang ku sanjung dulunya. CIS!!! bedebah ANUAR IBRAHIM. Kau sebenarnya talibarut yahudi Amerika,Pecacai George soros dan aku harus mohon maaf ngan Tun M.kerana beliaulah sebenar-benarnya pejuang bangsa dan agama.yang sangat bijak dan sukar dicari ganti.Tolonglah siapa yang bernama melayu masih belum sedar dan terus mahu diliwat oleh nuar.Fikir-fikirkan.Jangan kerana tak puas hati dengan org tak pakai tudung sanggup menghancurkan bangsa.(utk igatan-byk kes perempuan mengandung anak luar nikah pakai tudung labuh dan berjilbab) Bukan saya tak setuju dengan cdgan anonymous sangat setuju dan kalau Datin sri Rosmah terbukak hati pakai tudung saya org pertama yang akan buat solat syukur.tapi keimanan orang atau syurga neraka seseorg hamba Allah bukan ditentukan oleh tuan guru. tetapi atas kehendakNya.Sesungguhnya yg baik itu dari ALLAH swt dan yang tidak baik itu dari saya sendiri.

Anonymous said...

apasal ni.. ada projek lain ke..

Anonymous said...

kalau tudung hanya bila di makkah,apa bezanya ngan penderhaka Allah?ingat hukum tutup aurat tu bapak dia yg suruh ke?kalau hbidup sombong tak mau ikut arahan Allah,baik cepat2 tukar agama...lagi senang nak lawan...