Friday, August 21, 2009

PRK-N11 : GAP KINI DI PERMATANG PASIR

kami datang ke penang, tiba petang semalam. memerhatikan dari pandangan mata aku didapati pesta pilihanraya ini tampak kurang meriah. aku bercerita mengenai pesta perang poster.

aku pernah turun pada pilihanraya kecil parlimen permatang pauh, bila calonnya adalah kepala pengkhianat melayu anwar attaturk. di situ aku dapati kerjasama erat antara petugas pkr dan pas. kesemua anak muda menjadi walok tukang angkut bendera.

di seluruh pelosok kampung pada tika itu, kiranya tiada ceramah dijalankan maka arakiannya seperti biasa mereka akan memainkan vcd-vcd merepek ceramah untuk tontonan umum. ada berkata ia sekadar mahu menghidupkan markas sahaja.

anwar pada tika itu pandai memainkan sentimen taksub pada dirinya. pas yang senantiasa dalam keadaan dungu dan bingung kan senantiasa mengikut kata.jelas perang poster partai pas jatuh merudum 50% berbeza dari prk permatang pauh.

semalam aku meronda sekitaran ceramah di permatang rambai dan kubang semang. di permatang rambai kabarnya mb kedah azizan razak akan menyampaikan ceramah. mungkin kerna mendapat maklumat bahawa susuk batang tubuh manusia tiada ramainya, azizan cabut lari ke tempat lain. alasannya dinner dengan ketua menteri guan eng.. hmmm dinner jam 10.30 malam.

kemudian aku menyusuri ke markas besar dewan ulamak pas permatang pasir di kubang semang. hujan rintik-rintik mulai turun.

parkir kereta di tepi jalan. melangkah ke tempat ceramah, nampaknya lebih banyak kereta-kereta plat nomornya bertulisan awal dari abjad D,W,B,A... sepertimana lazimnya ceramah pas, penonton yang kita ketemui malam ini bisa kan ketemu kembali pada ceramah esok,lusa dan bila-bila..muka yang sama.

zuraidah kamarudin ahli parlimen ampang hadir. memakai jubah putih bertudung biru, lagaknya persis dewi sang diana puteri taliban datang dari ampang. kali ini zuraidah tampak anggun,pakaian dan wangian nya agak nakal, coba-coba menggiurkan hadirin pas yang hadir.sssss..oohhhh zuraidah taliban ceramah mu umpama pekikan panglima perang kandahar yang sakit tekaknya, terpekik terlolong seorang diri di depan hadirin yang lebih fokus makan sup tulang dan kacang rebus.

umno melakukan 12 ceramah kelompok, fizikal hadirin berlegar sekitar ratusan. bagi aku umno tampak fokus memberikan hujah betul-betul di depan pengundi..

ada kabaran mengejutkan dari sumber. katanya BN di permatang pasir ini akan mencipta kejotan...kejotan yang bagaimana wallhua'lam.. nantikan berita seterusnya dari bilik media bloger patriot permatang pasir penang, gap melaporkan.

9 comments:

Tok Pambu said...

UMNO memang 100% tiada harapan di Permatang Pasir. Untuk mengelak kan dari malu mereka telah meletak kan seorang calun yang ada masalah. Perkara ini memang dibuat secara kebetulan.

Perbuatan ini se mata2 untuk menutup malu bahawa UMNO sudah tidak di terima oleh rakyat.

Calun yang akan kalah dan pasti kalah ini akan dijadikan alasan - "UMNO kalah kerana salah pilih calun".

Lawyer Garang said...

sampai atie abg gap pegi x ajak... hu huu huuu... :-)
if i join then i will treat u all pi pekena mee udang @ sg dua, best tau!

btw, wish u guyz gud luck, work smart dont work hard ok..

GAP KEMBALI said...

nalapambu
aku suka bila ada manusia cakapnya takabur.

LG
marilah sini. masih ada masa lagi.pas makin kepanasan!

Kelopak Salak said...

Betui ka ustat azizan ada dinner dgn khalipah guan eng?

Waktu senja kan dia dok kalut tengok anak bulan kat pantai acheh? Kalut macam dia yang nak posa. Lepas tu katanya ada majlis anugerah khidmat cemerlang kakitangan negeri kat KOMTAR. Tu pun tetangguh lama gak. Takkan nak dinner dalam pukui 10.30 mlm.

Kelopak Salak said...

GAP, alang-alang dah mai ke penang, pekena la Mee Udang Titi Timbui, Char koay Teow kat Kubang Semang, Laksa Janggus kat Balik Pulau, Pasemboq kat Padang Kota.

Laa, lupa esok dah nak posa dah........

Frodo Baggins said...

hahahhahahhahaha ... kelopak salak!!!

We want more GAP!

nalapambu boleh blah!

Anonymous said...

bro GAP menarik lah ur blog...serius kehadiran GAP sedikit sebanyak membantu mengimbangi blog pembangkang yang melambak2 sekarang nie....

Baru ada imbangannya...mereka dalam pakatan bukan saje kepanasan...tapi rakyat kat luar nie semakin jelak dengan mereka...

nak sangat jaga cher n yer...sampai lupa nak jaga hati melayu yang dah ramai terluka dengan tindak tanduk mereka.....

Kalau mereka terus dengan gaya riak dan membuta tuli...tidak mustahil kelantan akan kembali kepada BN....aper ingat aghe kelate semua dok pangkoh PAS ja ke....belum pun ada PAS menang 90% atau 100%....

Kelopak Salak said...

Kelopak Salak tu nama mahal tu, tak caya tengok cerita Musang Berjanggut

Anonymous said...

nalapambu totok pakatan haram jadah...ckp besar sj lebih..boleh blah..insyaallah GAP..kita berusaha...teruskan perjuangan..