Tuesday, December 25, 2012

DAP DAN KALIMAH ALLAH : HARON DIN SILENT LAGI ?


takde selindung
takde kias
terus cakap tanpa ada tapis

dap laknatullah desak kalimah ALLAH boleh digunapakai oleh penganut kristus.

amacam  haron din ?

nak bantai dap tak ?
atau nak sokong dap ?
atau nak silent lagi ?

haron din adalah timbalan mursidul am pas.
timbalan mursidul am maknanya punyai keupayaan untuk sokong dan sanggah.

haron din jangan dakwa anda tu mantan.
anda masih timbalan mursidul am pas.

kes anak puaka nurul izah dah 2 bulan encik haron din senyap.
ok lah, anggap itu keperluan undi duniawi.

tapi takkan lah  haron din nak silent jugak pasal permintaan dap nih ?

156 comments:

Anonymous said...

DENGAN HANTU/JIN PAK DIN BERANI TAPI DENGAN DAP JADI TAKUT PLAK HERAN YE?

Anonymous said...

politik balak punya pasal..

semua boleh jadi ustat..termasuk Ngeh & LGE...

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

kah..kah..kah...Jerat yang dipasang pada UMNO terkena Ostat Harun Din...senyap bererti sokong tuntutan DAP,bersuara dituduh mengkianati perjuangan Parti...kah..kah..kah...macam mana ostat..balak dah dekat !!

Anonymous said...

Padan muka PAS, sah dianjingkan oleh DAP. DAP tau anjing gila telah dijinakkan.

Anonymous said...

Harta, Tahta & Wanita lagi hebat dari Jin & Hantu, si tua tua kereput dlm PAS termakan babe.

Anonymous said...

Lepas ni minta guna masjid kan satu malaysia

Anonymous said...

Nak cakap lebih kang, diaorg tu ilmu terlebih..tak cakap pulak rasa sebak di dada.

Mcm tak de prinsip..berpolitik biar berpada,..pegang pada yg satu.

"Sucikanlah nama tuhanmu yang maha tinggi' surah al-a'la.

Anonymous said...

dulu encik haron din sindir ulamak dlm kerajaan..ulama bisu....sekarang kena kat batang hidung sendiri....kenapa membisu.....?????

Anonymous said...


Tunggu Ostat Mat Sabun dan Aljuburi bersuara..

otai JB said...

Alaa, kau org bukan tak tahu, ularrmak pas ni perjuangan dia adalah putrajaya bukanya utk islam. Siapa yg berani sanggah, kan tak pasal2 jadi macam Hasan Ali., LGE kan ularrmak besar, haron din tu siapa timb.musy.am je. Mana dia pencacai2 puak totok ni

Anonymous said...


bila dah sekampong dengan geng-geng syaiton, wajiblah syaiton diutamakan, kan itu hukum dalam kitab HAMPas, hinggakan kalau sesiapa keluar dari kumpulan inipon bini masing-masing bolih jatuh talak 3 sekaligus (ajaran sesat lagi menyesatkan dan banyak lagi ajaran gila babi kumpulan ini.

apa diharap pada syaiton bisu macam haron din, syaiton bolih tunduk pada dia kerana serapah jampi terbakar syaiton bila haron din. aku agaklah haron din tak ada jampi pon nak bagi guan eng tidak bercakap hal-hal agama islam, lepas ni karpal singki angkat guan eng lebih panas isu yang dibangkit, dah tentu haron ketar-ketar bibir nak mengucap. haron din pikullah balak sebagai seorang ulamak yang lumpuk dan tak ada daya kemampuan menegakkan kebenaran kerana terus bergelumang dalam kandang babi seperti hari ini.

keberanian, kegilaan dan ketaksubaan parti HAMPas hanya dihadapan orang MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM/umno, diluar sana parti HAMPas cuma tikus yang melukut tepi longkang sahaja dikalangan dap dan pkr.

Anonymous said...

Semuga Prof Dr Haron Din Al Hafiz dikurniakan Allah kekuatan dan keberanian untuk menyanggah Lim Guan Eng dan penganut Kristian.

Ya Allah berikanlah beliau kesungguhan untuk mempertahankan akan kesucian Islam seperti firman Mu didalam Al Quran ayat Surah Al Ikhlas.

Ya Allah kau hancurkanlah musuh musuh Mu dibumi Malaysia ini.

Dr Haron, please tinggalkan PAS dan bukalah mulutmu untuk menyanggah DAP yang semakin biadap.

Anonymous said...

entahla...kecewa gak ngan dr haron

Anonymous said...

DAP nak pakai, pi la pindah kat sana,
kat semenanjung tak boleh terima mende2 ni.

Ni buka demokrasi namanya, ni agenda cuba mengelirukan org melayu secara specifik.

Mana penyokong PAS, nak dgr dalil dan hujah anda!

Anonymous said...

Banyak peristiwa bila diperhatikan ,Allah swt membayar cash kpd PAS.

Amanat Hj Hadi kini makan tuan.
Doa KO umno berbalik kepada PAS,ramai ahli PAS menyertai umno.
Dulu kata umno kafir kerana bekersama dengan kafi.Sekarang mereka bukan setakat bekerjasama tetapi menjadi barua orng kafir.
Dulu tuduh ulamak umno bisu sekarang ulamak pas bukan setakat bisu, ada suara tp tak boleh berkata.
Dulu suara wanita mereka kata aurat
sekarang tidak lagi sebab boleh bagi keuntungan kepada parti.

Banyak lagilah perbuatan PAS yng berbalik kepada mereka.Cuma mereka khayal sebab telah mendapat tiket pergi syurga yng di keluarkan oleh n.ajis!

AGAMA ISLAM AGAMA SAMAWI.
PAS hanya PARTI POLITIK SERPIHAN UMNO!
KELUAR DARI PAS BUKAN BERMAKNA KELUAR AGAMA ISLAM!

MASUK PAS KENA ISI BORANG.TETAPI MASUK AGAMA ISLAM KENA MENGUCAP SYAHADAH!

Selamat bercuti,drive carefully!
ASSALAMMUA'LAIKUM

rkb said...

Banyak pandai Guan Eng cari untung politik sempana krismas ni.

Semua orang kena hati-hati mengeluarkan kenyataan balas. Kita tidak mahu masyarakat kritian yang sedang menyambut Natal hari ini tersalah faham.

Fokuskan kepada pemimpin Pas yang bertanggungjawab sehingga wujudnya tuntutan-tuntutan biadap seperti ini.

mat13 said...

hahahaha jangan nanti pulak Darul Syifa' bertukar jadi Darul Syaitan....maaf ye saudara ku ....aku kecewa sangat dengan Haron Din ni.

Anonymous said...

LGE sengaja nak menimbulkan kemarahan masyarakat kristian kepada BN kerana PRU tak lama lagi. Pelik sikap cina DAP yang cukup ego dan rasis ini bila bab sekolah nak pertahankan bahasa Cina. Kenapa sibuk nak buat bible dalam bahasa melayu?. Kenapa mesti nak guna kalimah Allah walaupun dia tahu umat islam di Malaysia sangat sensitif dalam isu ini?. Pemimpin DAP rasis berani kerana ada pemimpin Islam PKR dan parasit PAS sokong kristian guna kalimah Allah.

Anonymous said...

LGE sengaja nak menimbulkan kemarahan masyarakat kristian kepada BN kerana PRU tak lama lagi. Pelik sikap cina DAP yang cukup ego dan rasis ini bila bab sekolah nak pertahankan bahasa Cina. Kenapa sibuk nak buat bible dalam bahasa melayu?. Kenapa mesti nak guna kalimah Allah walaupun dia tahu umat islam di Malaysia sangat sensitif dalam isu ini?. Pemimpin DAP rasis berani kerana ada pemimpin Islam PKR dan parasit PAS sokong kristian guna kalimah Allah.

mat13 said...

Orang macam LGE ni kita buatkan je solat hajat supaya dihapuskan musuh islam yang mempermainkan nama Allah swt.KO LGE...KO LGE ini dak KO kat umat Islam sendiri dan OK kat kafir harbi ni.

Anonymous said...

bila la ALLAH nak turunkan BALA BENCANA kat malaysia ni??? BALA BENCANA yg akan menghapuskan semua manusia kafirun laknatullah yg jelas dan yg tersembunyi ini semua sekali....baru aman rasanya kalau yg tinggal lepas tu nanti semua manusia yg beriman kepada ALLAH & RASUL nya sahaja...

mat13 said...

anon 9.06 semua orang dah tahu parti DAP ini memang dari dulu parti rasis dan benci pada islam cuma kita orang melayu PAS dan PKR saja yang nak menyanjung dan berkerjasama dengan diaorang.Bila karpal menang dalam mahkamah dengan utusan bersorak sakan puak isle PAS kata Utusan akhbar pemfitnah. Kata2 boleh diputar belit tapi hakikatnya tanya hati sendiri bukan nafsu.

Perpecahan melayu adalah agenda dia orang...DAP amat suka kerana ada melayu macam Anwar yang boleh dijual beli untuk melaksanakan agenda DAP ini.Sekarang ini melayu dah terbahagi 2 dan yang sedihnya Islam kat Malaysia ini pun dah terbahagi dua.

Anonymous said...

Dr Haron Din pernah bersuara utk menentang penggunaan kalimah Allh utk org kristian dahulu. Apa yg perlu beliau lakukan ialah mengulang semula kenyataan beliau itu sbg tanda istiqamah dan bertegas terhadap isu aqidah. Jika beliau berbuat begitu sy yakin ramai yg akan menyokong beliau.

Anonymous said...

bila la ALLAH nak turunkan BALA BENCANA kat malaysia ni???
..................................................................

Tuan, jgnlah mohon kpd perkara yg membawa keburukan. Jika benar turun azab dan bala dr Allah ianya dtg kpd seluruh masyarakat sama ada yg beriman mahupun yg tidak. Dan yg pasti tidak tertanggung kita azabNya tuan. Bermohonlah utk kebaikan dan keselamatan utk diri, keluarga dan negara kita. Amiiin...

Anonymous said...

nak selsaikan kemelut nie....KDN perlu syorkan DAP memohon secara rasmi berserta dgn endorsment/ persetujuan PAS dan PKR sekali..

.........

jika tidak diluluskan maupun dilulus....pihak KDN tidak dipersalahkan...mungkinlah....

.........

jika pihak gereja sahaja yg memohon..ini bukan masalah politik!!!!walaupun tidak diluluskan...pihak KDN tidak
dicerca atau dihina...

yg akan menjelma baiknya umat islam
yg terselamat!!

Anonymous said...

LGE meggunakan kaedah "animal politik" untuk mendapatkn keuntungan semaksimum yng boleh
kerana PRU13 hanya beberapa bulan lagi.

Namun method sebigini tidak mampu untuk difikirkan oleh penyokong2 PAS.!Apa sebenarnya yng tersurat dan tersirat di sebalik tuntutan LGE untuk menggunakan kalimah Allah di dalam bible bahasa melayu!

Kebanyakan orang2 china elite beragama kristian .Mereka lebih senang menggunakan b.inggeris dari bahasa ibunda .Dimana letaknya b.melayu di sisi mereka?Cara mereka menyebutnya dengan salah pun kita boleh mengagak. Sekadar perbandingan cuba kita dengar bagaimana china indonesia menyebut bahasa idonesia.

Jadi siapakah target LGE memperjuangkan kitab bible menggunakan kalimah Allah dan berbahasa melayu?Sudah tentu mereka yng hari2 bercakap dan memahami bahasa melayu!

Pun begitu seperti yng di kupas anon diatas dlm rakyat Malysia beragama kristian merayakan hari natal ornng islam jngn cepat melatah dng tuntutan LGE.

Sebab itu di tuntut membentuk ukwah islamiyah
untuk menghadapi perkara2 sebegini.
Apakah mustahil satu hari nanti mereka mahukan bible di ajarkan kepada semua pelajar sebagai memenuhi tuntutan kebebasan beragama seperti yng di tuntut Ambiga IFC.

SEDARLAH DARI LENA WAHAI ORANG2 ISLAM!

Anonymous said...

9:16

Sebelum ko meminta Allah menurunkan bala bencana di Malaysia,ada baiknya ko berdoa meminta di turnkan bala di dalam keluarga ko dulu. Semoga doa untuk diturunkan bala keatas ko punya keluarga termakbul.Amin!

Anonymous said...

Takut pulak ko kalau Allah turunkan bala kat
Malaysia ni ya.
So bersyukurlah hidup dibumi yg aman ni.
Jangan tinggalkan segala suruhan Allah.sentiasa
ikut apa yang diajar rasullullah.
Btw kau baca habis x apa yg ditulis 9.16 dan
faham x apa maksudnya.

Anonymous said...

Kalau Allah menurunkan bala bencana di Malaysia u ingat u kuat sembahyang dapat lari ? Sama juga akan jadi baja untuk tumbuhan. Kah Kah Kah

Anonymous said...


Mat Jubor pun PAS iktiraf..apa nak herankan.

hangkedee said...

Cakap tak serupa bikin.demi politik semua boleh.politik oh politaik.

Santa Claus said...

.



Merry Christmas , everybody .

.

Anonymous said...

Walaupun sebutan Allah sama (sharing nama Allah)tetapi bila bab "memikirkan" atau fahaman tentang Tuhan pasti tak sama.Apakah Tuhan yang difikir oleh Nabi2 dan orang2 yang beriman itu sama dan serupa seperti yang dianggap oleh orang2 kafir?Kamu tidak sembah Tuhan yang aku sembah dan aku tidak menyembah Tuhan yang kamu sembah,walaupun nama sama tetapi fahaman tentang Tuhan tetap berbeza.Sebab itulah dikatakan sebutan Allah tidak semestinya Tuhan tetapi Allah SWT memang Tuhan.Ada orang sembah angin,ada orang sembah batu,ada orang sembah fikiran mereka sendiri ketika sembah Allah.Lidah sebut Allah tetapi yang disembah bukan Allah!Seorang Ahli Hakikat berkata:"Barangsiapa sembahyang tidak melihat Allah/Tuhannya maka sembahyangnya/solatnya batal dan tidak SAH dan amalan yang sia2,tetapi barangsiapa sembahyang mendakwa melihat Allah ada BentukNYA maka orang itu menjadi KAFIR 7 kali orang yang kafir".So Nama Allah bukan Tuhan!Kalau Tuhan tiada nama macam mana kamu sembahNYA?

Anonymous said...

ENCIK HARON DIN....
AKU SEBAGAI UMAT ISLAM NAK TANYA.
MANA KOMEN ENGKAU?
MANA DIA?
PAS MENJUAL AGAMA KE?
MOU ?
APA INI?
PERSEKONGKOKOLAN APA NI?
TOLONG JAWAB.

Anonymous said...

Kalau mereka orang kristen nak ambil Nama Allah suka hati mereka berapa banyak(berapa ton) mereka nak ambil,ambilllah, tetapi Zat Allah kamu tidak akan dapat ambil sewenangnya kecuali melalui ILMU yg HAK.AKU MENGENAL ALLAH MELALUI ALLAH,DAN AKU ALLAH LEBIH DEKAT DARI URAT LEHER KAMU.Manusia yang paling dikutuk Tuhan ialah mereka yang hanya pandai menyebut Allah tetapi TIDAK KENAL Allah.Orang2 kafir juga hanya pandai menyebut Allah tetapi tidak mengenal Allah!

Anonymous said...

PERMINTAAN DAP NI BAGUS JUGA. BARU AHLI2 PAS DAPAT LIHAT SIKAP PEMIMPIN2 MEREKA YANG BERGELAR ULAMAK/PROFESSOR. KALAU TERIMA NAMA ALLAH AKAN JADI MAINAN GENG KAFIR, KALAU TAK SETUJU MAKA DAP AKAN BERCAKARAN DENGAN PAS. NI BAGUIHHHHH!

Anonymous said...

PLURALISME musuh islam yang nyata islam lenyap pluralisme pulak dijunjung hapuskan pluralisme jihad kita semua insyallah syahid menentang pluralisme.
Arun din bomoh pakar pindah jin guna bas dan pakar air jampi malaysia kena bomohkan balik oleh lim guan eng jadi setan bisuu...sepandai membomohkan orang lain si arun ni last kena bomoh kan oleh LGE kah kah bodo arun bodo

Anonymous said...

Errr....sempena KRISMAS nie, jgn lah tuan2 kedekut sgt dgn sdikit ucapan...sudi2 lah ucapkn HAPPY MERRY KRISMAS pd MP PAS Father Khalid Gereja Samad.
MERRY KRISMAS FATHER!.

Anonymous said...

Pemimpin pas dah giler kuasa, sampai hilang telok nak tegur babi LGE, tunggu.......PRU13 kamu terima padahnya........ko akan tergolek dog KO kalah teruk, tunggu je la

Anonymous said...

anon 11:18 , Tebahak bahak aku baca sampai sakit perut .kah kah kah

Generasi Terhebat Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...


GAP tolong report ke pihak JAKIM, pasal forum di bawah!! Ia menganggu ketenteraman awam.... hehehe :-)

~ www.forumUMNO2013.com ~

~ www.forumUMNO2013.com ~

~ www.forumUMNO2013.com ~

~ www.forumUMNO2013.com ~

~ www.forumUMNO2013.com ~

Generasi Terhebat Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...


GAP tolong report ke pihak JAKIM, pasal forum di bawah!! Ia menganggu ketenteraman awam.... hehehe :-)

~ www.forumUMNO2013.com ~

~ www.forumUMNO2013.com ~

~ www.forumUMNO2013.com ~

~ www.forumUMNO2013.com ~

~ www.forumUMNO2013.com ~

Anonymous said...

Pasal Islam jangan minta Haron Din buat apa-apa,dia hanya akan bercakap bila ada faedah utk Pas bukan utk Islam.Tapi air jampi mungkin bila-bila je boleh mintak.Aku dah tak percaya sorang pun ULARmak Pas.

bluk said...

hampa suma xperasan ka.guan eng sj nk timbulkan isu sensititif ni sbb nk alih perhatian rakyat pada 1 lg isu besar iaitu nik aziz ngeh & nga.tp aku ttp kecewa ngn ulama2 bisu ni.

Omegakumana Jijahoi said...

Benda2 sensitif mcm ni sepatutnya ada pihak dari kalangan Pas yg bersuara sebab dah jadi tanda tanya bukan setakat Umno tetapi seluruh umat islam yg mengetahui pekara ni. Hal2 mcm ni selagi didiamkan mmg boleh menjatuhkan martabat Pas sbg parti yg memperjuangkan islam, bukan shj di Malaysia ttp juga dari kalangan negara, badan NGO islam sedunia. Pas bakal kehilangan undi melayu.

Takda-parti

Anonymous said...

Sebenarnya Umat Kristian Sabah dan Serawak adalah keutamaan DAP,Pas hanya alat sementara.Dari info yg saya dengar bila DAP dah dapat sokongan padu dari Kristian Sabah dan Serawak selepas p.raya nanti dan mereka boleh mengambil P.jaya,Pas akan mereka tendang.Kemudian kekuatan mereka akan di bantu pula dengan kemsukan S'pore,tengoklah betapa aktifnya ST S'por membantu mereka utk menjaduhkan BN.Kemudian mereka juga akan membuat perubahan bilangan kerusi berdasarkan bilangan penduduk tidak lagi berdasarkan daerah dan kawasan.Masa tu Melayu tak ada suara dah..hancur.Melayu Pas dan PKR dah bersedia ke?.

Anonymous said...

Surah Al-Ikhlas yang diturunkan di Makkah hanya ada 4 ayat sahaja. Surah tersebut jejas dan menjelaskan mengenai KeEsaan Allah SAW.

Manakala Surah Al-Kafirun yang juga diturunkan di Makkah mengandungi 6 ayat yang membawa kesimpulan bahawa tidak boleh sama sekali menyamakan Islam dengan agama lain. Allah adalah hak Islam.

Jadi mana mungkin kita boleh berkompromi dengan dan membenarkan nama Allah itu dikongsi?

Ketika isu nama Allah ini hangat diperkatakan sebelum ini,kalau tidak silap,Haron Din ada mengeluarkan kenyataan bahawa orang yang menyokong isu 'perkongsian nama Allah' adalah kufur. Hari ini siu tersebut timbul kembali dan yang menimbulkannya ialah Lim Guan Eng. Haron Din masih membisu. Soalnya adakah 'membisunya' Haron Din kerana beliau telah 'dibisukan' atau kerana 'diam beerti nasihat?'.
Wallahualam.

mtk

Omegakumana Jijahoi said...

Betul tu Bluk...
Dengar2 ada kes lagi parah dari NFC. Ada orang dapat tanah free. Dah la tu mmg tak boleh lari punya nama pemilik syarikat terang2 pemimpin DAP. Yang best sekali yg bagi tu Tuan Mursyidul Am sendiri... Fulamak sungguh zuhud orang itu.

PAS.. PAS.. Apa nak jadi wei...

Anonymous said...

Orang Kristian di malaysia sibuk nak pakai nama Allah bukan tujuan apa, tapi sebenarnya untuk emnyesatkan dan mengelirukan umat islam di Maalysia dan berrujuan untuk penyebaran agama kristian, jadi umat islam melayu yang jahil akan terpedaya. Satu dunia panggil tuhan mereka Jesus, paderi kristian di usa di rome mana ada yang pakai nama Allah, cuma di Malaysia dan Indonesia, tapi di sesetengah negara berbahasa Arab, penggunaan nama Allah adalah untuk tuhan, Tapi umat Kristian di Malaysia ramai berbangsa Cina atau india bukan berbahasa Arab, tujuaan penggunaan nama Allah hanya untuk mengelirukan bangsa melayu, dikalangan bangsa mereka kalau di gereja meraka kalau semua pengunjungnya adalah cina, mustahil mereka akan menggunakan nama Allah, mereka sendiri tidak suka. Jadi umat islam di Malaysia yang menyokong penggunaan Allah untuk tuhan, janganlah mudah ambil mudah dengan maksud yang tersirat, sebab itu di Indonesia ramai bangsa indonesia yang menjadi Krristian sejak dari dakyah mubaligh kristain semasa penjajahan menggunakan bible berbahas indonesia and Allah dalam bible mereka, Jangan jadi naive, di kalangan mereka sendiri kalau sesama meraka, tak hingin mereka menggunakan nama Allah, kalau di USA sendiri, tuhan umat islam sendiri mereka gelar 'moon god', bukan Allah, Saya sendiri pernah berada di gereja di USa untuk tujuan interfaith , jadi saya fahan dan mereka tidak suka nama Allah sebagai panggilan tuhan mereka. Umat Islam yang tidak tahu asal usul kristian jangan terpedaya seperti umat kristain diperdaya oleh Paul the saul berbangsa Yahudi pengasas ugama kristian bukan Jesus saw. Paul yang pada awalnyas anti kristian ramai penganut Kristian telah mengubah doktrin ugama kristian menjadi seperti sekarang dan mereka sepatutnya mengelarkan tuhan mereka Paul bukan Jesus. kerana Jesus pbuh hanya untuk bangsa Yahudi bukan cina, india atau English, matsalih dan sebagainya. Umat Islam di Malaysia jangan naive

Anonymous said...

Harun pin. Nak kena consult jin dulu. Jin cuti hari ni cepatnya. Santa claus jer buat ot...

JawaJohor said...

MALANG NYA ORANG ISLAM.
DI PERMAIN DAN DI BODOHKAN DAP.
PUJI DAP TINGGI TINGGI.
SKRNG DAH MAKAN DIRI.
MANA SUARA NIK AZIZ.
ANA SUARA HARON DIN.
MANA HADI AWANG.
APA KAH KALIAN PEJUANG ISLAM SEBENAR, ATAU KAMU YANG MEROSAKKAN ISLAM DI MALAYSIA INI.

ITULAH BAHAYA BERKAWAN DEN ORANG YANG ANTI ISLAM..DAP..ALJUBURRI...SKRNG KALAIAN TERSEPIT....DITELAN MATI ANAK............

KAMU KAFIRKAN SESAMA MUSLIM, KAMU DOAKAN KEROSAKKAN SESAMA MUSLIM......ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI....PIKUL LAH DOSA YANG KAMU MURTADKAN ORANG MUSLIM DARI UMNO.

Anonymous said...

start dahh nak bakar org melayu bg gaduh..nak bg org kristian kapiaq kata'why we cannot share¤¤??why???

pastu kristian marah melayu..melayu lawann..gaduh..cina punn gelak..

mmg Babi.!!

Anonymous said...

Dulu tudoh ulamak yg sokong BN/UMNO syaitan bisu ..la neh boomerang dah balik kat PAS...ulamak dalam PAS semua dah kena virus SYAITAN BISU ke?

Kes Amanat Hadi, kalimah Allah...

Anonymous said...

CELAKA CELAKA CELAKA.
SESAMA ISLAM DI KAFIRKAN.
CINA DAP CHAUVINIS DI BAGI TITLE KHALIFAH Omar ABD aziz.
BODOH TOLOL BANGANG ANJING BABI .. ITULAH PAS.
ISLAM DICABAR DIAM KAN DIRI.....MEMANG SIFAT ANJING YANG TAK TERHINGGA.

PAS.. PARTI ANJING SURUHAN.

otai JB said...

Thanks atas maklumat yg diberikan

Anonymous said...

Adoiii..serba salah, serba tak kena!
Diam dikatakan bisu atau diam tandanya setuju..
Klu bersuara nanti takut jadi perbalahan dalam parti.
Klu nak keluar parti lagi parah..terikat dgn Ba'iah. jatuh talak 3, ni lg berat pya kes..,nanti org kebas bini aku..sape tak sayanggg bini ooiii..

Anonymous said...

Allah tak marah kamu sebok marah ! Allah jika marah ini dunia pasti tiada orang Kristian atau menjadi mereka bodoh, miskin dan cacat. Ini bermakna Allah masih suka mereka jangan kita kacau urusan Allah. Betul tak !

Anonymous said...

PAS layak merasa bangga kerna usaha2 dakwah Islamiah mursyidul am PAS pd ulamaq2 cina DAP berjaya mendorong perjuangan 'GOD' dlm bible kritian = 'ALLAH'. Syabas Pork Nik. Take Beer 3X !!!

Anonymous said...

kalau lompat parti jatuh baiah , kalau kena pecat tak jatuh.

Anonymous said...

Allah tak marah kamu sebok marah ! Allah jika marah ini dunia pasti tiada orang Kristian atau menjadi mereka bodoh, miskin dan cacat. Ini bermakna Allah masih suka mereka jangan kita kacau urusan Allah. Betul tak !

December 25, 2012 1:13 PM
====================================
Aiyaaaa...apek,

Tuhan agama islam, larang org islam makan BABI lor!

Tapi tuhan agama kristian, tarak larang org kristian makan BABI tonggang ARAK lor !!

Amacam cina DAP boleh kata tuhan kristian God = Allah ?

Haiyaaaa...apek, mahu pusing2 celita jgn tunjuk lu punya bodo lah...busuk punya cina DAP!!

Tukang Komen said...

PAS TAK KISAH DAN SOKONG DAP.
CINA DAP CERAMAH DGN BACA AYAT QURAN PUN PAS SAMBUT DGN TAKBIRRRR.

MASJID PUN ORANG PAS BAGI KAFIR HARBI BUAT CERAMAH.

PAS JUAL AGAMA.

Anonymous said...

PAS MASIH ONLINE TAPI SILENT MODE.

Anonymous said...

"X pe itu perkara remeh je.mereka tu baru nak kenal Islam", kata pak Nik Aziz...(dalam hati; minta-minta akulah bakal pm ke 7 biar dia org tau akulah yg paling power...hhahaha)

NIK NAJIS MUGHALAZAH said...

merry christmas anjing-anjing santa claus suma!!!! ho.ho.ho.

merry chrismat Puak Anjing Suruhan (PAS) sekelian. sehina-hina babi dan anjing, binatang2 mughalazah tu TAK PERNAH mempermainkan kalimah ALLAH!!!!

sesungguhnya, puak2 PAS ini LEBIH HINA DRPD ANJING dan BABI!!!!

Anonymous said...

HELLO NIK RADZI ADIK KPD NIK AZIZ......WHERE ARE YOU..........?,
Islam ko Islam ko ko ko ko.......TUNGGULAH TAK LAMA HANG PUN KO KO KO......BARU TAHU HANG SIAPA...........DAP HANG JULANG DANSAYANG.

Anonymous said...

Anwar Ibrahim pernah kata penganut kristian boleh guna pakai nama ALLAH. Kerana dia berfahaman pluralisma.

Nik Aziz pun kata boleh sebab sesetengah negara Arab kata boleh. Dia ni nama saja ulamak tetapi hatinya penoh dengan perasaan riak sombong dan bongkak.

Nik Aziz ulamak besar Parti Ajaran Syaitan yang menolak kebaikan. Semuga Allah menurunkan azab yang pedih untuknya dan Hj Hadi kerana memecah belahkan ummat Islam di Malaysia.

Statement mereka telah di keluarkan awal tahun ini.

Hanya seorang sahaja dari PAS iaitu Prof Dr Haron Din yang kata tidakk boleh. Sebab Dalam Surah Al Ikhlas Allah berfirman:

Qul Huallahu Ahad - Katakan (wahai Muhammad) ALLAH itu satu.

Didalam BIBLE Tuhan Kristian ada konsep bapa dan anak. Mereka ada konsep triniti yang mereka kata ruhul qudus. ISLAM MENENTANG SEKERAS KERASNYA KONSEP INI KERANA RUKUN IMAN YANG PERTAMA ADALAH PERCAYA KEPADA ALLAH. Bukan ada Tuhan lain melainkan Allah.

Jadi Nik Aziz dan Anwar Ibrahim telah KUFUR kerana mengiyakan dan menyetujui konsep triniti.

Kepada Dr Haron Din, tolonglah sanggah permintaan DAP ini untuk menggunakan nama Allah. SELEPAS ITU TOLONG KELUAR DARI PAS.

Kami sentiasa mendoakan kesejahteraan Datok. Please tinggalkan PARTI AJARAN SYAITAN. Falsafah Islam yang dibawa oleh Dr Burhanudin Al Helmi, Datok Asri, Fadhil Nor sudah tidak ada lagi. Konsep DAKWAH dalam PAS telah diganti dengan konsep FITNAH.

Kami berdoa agar Dr dapat hidayah dari Allah. Kami akan lebih menyanjung Datok Dr Haron Din jika Datok meninggalkan PAS. Bertidaklah segera kera ALLAH TAALA. Please Datok!!!!!!!!!!!!

Kepada seluruh ummat Islam Melayu Malaysia persiapkan diri anda semua untuk berjihad jiwa dan raga kejalan Allah.

Kelihatannya Lim Guan Eng sedang bermain api. Sejarah Natrah dan 13 May seperti akan berulang kembali. Semuga Allah melindungi kita semua Ummat Islam Malaysia. ALLAHU AKBAR.

Seandainya meletus kita cari dulu Lim Kit Sial,Lim Guan Eng dan seluruh suku sakatnya. Mereka sudah berlagak dan semakin angkoh.

Baru dapat undi simpati dari PRU ke 12 kerana kecuaian Pak Lah dan pemimpin UMNO yang pelahap Pakatan Rakyat sudah berani memperlekehkan Islam. Kita jahanamkan mereka di PRU ke 13 nanti.

Semuga Allah Azza Wajalla akan melingkupkan Parti Pakatan Rakyat. Semuga Parti DAP, PAS dan PKR menerima kekalahan teruk dalam PRU ke 13 yang dijangkakan pada BULAN MARCH 2013.

Insya Allah. Allahumma Amin Ya Allah.

KITA HUKUM MEREKA!!!!!!!!!
KITA HUKUM PAKATAN RAKYAT.

ALLAHU AKBAR.

AMBIA.

Kelate Jati said...

Kenyataan Anwar Ibrahim yang wajib diketahui, difahami dan disedari oleh setiap umat Islam/Melayu di Malaysia sebelum membuat sebarang keputusan politik..

"IF ELECTED, MR. ANWAR SAID HE WOULD SPEED UP THE REMOVAL OF RACIAL QUOTAS FOR UNIVERSITY PLACES AND FOCUS ON HELPING LOWER-INCOME GROUPS REGARDLESS OF RACE INSTEAD OF SOLELY AIDING ETHNIC MALAYS."

Kenyataan yang begitu khusus ini telah didedahkan melalui "THE WALL STREET JOURNAL"/ASIA di dalam suatu wawancara eksklusif dengan Anwar Ibrahim.

Perlukah diperjelaskan lagi asas perjuangan Anwar Ibrahim..?? Sememangnya tidak menjadi rahsia lagi bahawa ahli dan penyokong PAS sangat berbangga dengan sokongan kaum cina terhadap perjuangan Pakatan/PAS.

Dengan kenyataan Anwar Ibrahim ini, diharapkan agar ahli dan penyokong PAS sedar dan insaf kenapa dan mengapa sebenarnya sokongan kaum Cina sungguh padu terhadap Pakatan/PAS.

Kerana tanpa sokongan PAS, Anwar dan Pakatan akan hancur dengan sekelip mata. Sebab itulah kaum cina DAP dengan bersungguh-sungguh kononnya "menzahirkan" sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada PAS agar kekal dalam Pakatan.

Adakah wajar bagi ahli & penyokong PAS yang beragama Islam dan berbangsa Melayu untuk terus leka dengan buai dan ulik politik yang dinyanyikan oleh Anwar, PKR & DAP..??

Adakah Anwar Ibrahim hendak mengatakan bahawa "THE WALL STREET JOURNAL" memfitnah beliau? Kenapa Anwar Ibrahim TIDAK MENYAMAN ATAU UGUT UNTUK MENYAMAN "THE WALL STREET JOURNAL"?

Sama-samalah kita menilai dengan penuh keinsafan.. InsyaAllah..

Seikhlasnya, saya benar-benar berharap agar seluruh masyarakat Islam/Melayu di seluruh Tanah Melayu ini mengetahui dan menyedari hakikat sebenar apa yang sedang berlaku.. InsyaAllah..

Friday, January 27, 2012
THE WALL STREET JOURNAL / ASIA.
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203363504577184631682335306.html

Dex Banner said...

Diterangkan didalam Kitab Fathurrahman, berbahasa Arab, yaitu pada halaman 523. disebutkan bahwa nama Allah itu tertulis didalam ... DB Mall

Anonymous said...

Dia pergii cutilah kakacacau. Orang nak celebrate Christmas pun nak kacau !

Anonymous said...

Mamtap beb kau punya komen...berhati-hati di jalanraya...

Anonymous said...

Inilah kelebihan LGE yang puak-puak hamPAS tak sedar-sedar.....

Anonymous said...

Kesian,perkara kecil saja...nak bersuara pun tak berani,macam mana nak laksanakan hudud..

Anonymous said...

Anon 2:10 PM

SOKONG....kami kini bersedia...InsyaAllah....

Anonymous said...

PAS ni memang PUKIMAK.

Anonymous said...

PERCAYALAH...HARON DIN DAN DEWAN OLAMAK PASMDOL SEDANG DALAM 'SILENT MOOD'

Kalau benar...gelaran 'saitan bisu' yg.dulu mereka asik gelar pada Ulama pro kerajaan balik kena kat muka sendiri..

Doa K.O BN,..K.O BN sedang memakan diri...SATU DEMI SATU HIJAB BUSUK HANYIR PAS SEDANG DI TAYANGKAN TERMASUK RASUAH BALAK RIBUAN HEKTAR PADA NGEH DAN NGA KOMUNIS..

gen2felda

Anonymous said...

Harus jangan lupa kerana 'Melayu Mudah Lupa' bahawasanya hanya ada satu sahaja parti syaitan di Malaysia mengikut YAB Tun Mahathir iaitu parti UMNO!

Anonymous said...

Ketara, Joseph Lim DAP dan Haji Nik Aziz PAS memiliki persamaan.

DAP dlm perayaan/acara keagamaan Kristian terang2 menggalakkan kalimah Allah di gunakan dlm bible dan di dlm gereja.

PAS pula dlm kuliah/ceramah keagamaan Islam terang2 mengeluarkan fatwa songsang sesat-menyesatkan pd org beragama islam.

Cilako! cilako! cilako!

Anonymous said...

Mr Dex Banner,

Adakah majoriti Kristian di Malaysia menggunakan Kitab Injil tulin?

Adakah Majoriti Kristian di Malaysia dari mazhab Orthodox?

Adakan permintaan Lim Guan Eng TIDAK ADA kaitan dengan pilihan raya ke 13? Bukankah tujuannya untuk menambat hati majoriti kristian di Serawak dan Sabah? DAP kononnya konfiden akan memenangi majoriti kerusi di Malaysia Timor?

Bukankah Lim Guan Eng sedang bermain api? Mereka lupa atau pura pura lupa perlembagaan Malaysia?

Jangan jadi pecacai. Dan ingatlah!!! jika takut ditimpa badai jangan berumah ditepi pantai.

HIDUP MELAYU!!!!!!!!!
HIDUP ISLAM!!!!!!!!!!

ALLAHU AKBAR.

AMBIA.

Anonymous said...

Untuk anon 3:04 PM

Saya ucapkan selamat belajar Bahasa Inggeris.

Idiom Definitions for 'Better the devil you know'

This is the shortened form of the full idiom, 'better the devil you know than the devil you don't', and means that it is often better to deal with someone or something you are familiar with and know, even if they are not ideal, than take a risk with an unknown person or thing.

Sebagai tambahan untuk mencergaskan dan menajamkan otak makanlah sehingga cukup vitamin E,B,B12,B6 dan C.

Sekian! Terima Kasih.

Anonymous said...

Jesus tak suka perang, kuasa, duit dan perempuan. Jika ia adalah Nabi adalah Nabi yang paling baik.....

Anonymous said...

Demi nak selamat parti PR .....harun din akan kuar kenyataan. ..itu pendapat peribadi lim guan eng saja. .....kita tetap dgn perjuangan Islam......jawapan selamat.....mcm sial. ..

Anonymous said...

Jgn pulak ada ulamak PAS akan kata ..."ini cume kenyataan remeh jer...kenyataan budak-budak".....

Kes NoRule Izzah dulu pon kenyataan budak-budak.....

BUDAK2 BERBULU LEBAT ATAS BAWAH...

Anonymous said...

Idiom not for an IDIOT macam anon 3:04 pm tu. Cakap la macam mane pun, keBEBALan dia tetap macam tu jugak...

Tukang Komen said...

Penganut Pkr tak kisah soal isu kalimah Allah. Yg penting peliwat negara jadi PM. Agama nak hancuus hancuuslah. Melayu islam dalam DAP dan Pkr membisuuuu. Pas dah lama hilang akal. Nak harapkan doa,doa makan diri.

Anonymous said...

GAP tolong report ke pihak JAKIM, pasal forum di bawah!! Ia menganggu ketenteraman awam.... hehehe :-)

.....................................................................

Sy ingatkan apa kandungan link itu. Rupanya ruangan forum utk bertukar pendapat shj.

Anonymous said...

ALLAH DALAM ISLAM IALAH MAHA ESA /TUNGGAL, TIDAK BERANAK DAN DIPERANAKKAN, TEMPAT MEMOHON PERTOLONGAN HAPUS DOSA DLL.DAN TIADA SESUATU SERUPA/MENYERUPAINYA. ALLAH DALAM KRISTIAN LIM GUAN ENG (LGE) BERMAKSUD APA? DALAM KRISTIAN ADA 3 BENTUK TUHAN (BAPA,ANAK,BENTUKPATUNG PUN ADA) JADI TAK ESA, TUHAN SERUPA MANUSIA PLAK, TEMPAT MINTA TOLONG JUGA BOLEH PADA PADERI/FATHER/POPE UNTUK AMPUN DOSA. KERANA TAK SAMA MAKA "LGE tak lehlah guna ALLAH" DALAM KRISTIAN DI MALAYSIA NANTI AKAN MENGELIRUKAN UMAT ISLAM MALAYSIA PLAK. INI ADA AGENDA JAHAT DARI LGE MAKA KERAJAAN MALAYSIA JANGAN BERSETUJU DENGAN CADANGAN INI.

Anonymous said...

ANON 3;07PM

UMNO parti yng ko labelkan syaitan inilah mengimarahkan islam bekembang di Malaysia!
YNG TIDAK MENGIKTIRAF ISLAM BERKEMBANG BAIK DI MALAYSIA HANYA PUAK2 PAS YNG DI KETUAI N.AJIS!

Tetapi di pentas antarabangsa Malaysia di iktiraf sebagai negara islam yng paling stabil maju dan progres.
Bagi N.AJIS,UMNO adalah syaitan yng paling di takuti dan menyeramkan kerana boleh menyebabkan hilang jawatan kesayanganya MB KELANTAN!

ANON 3;07PM

DariPARTI SYAITAN UMNO inilah terbentuk intitiusi pendidikan yg berteraskan islam hinggalah kepada intitiusi kefahaman islam.Dari pembinaan Masjid2 hinggalah kmajuan ekonomi.Klu dulu sekolah agama rakyat hanya di negeri2 tertentu sahaja tetapi hari ini telah menyeluruh dan satu keperluan pendidikan peringkat awal.Bukan itu shj diadakn juga seminar dan forum ilmiah utk mengembangkan syiar islam!

Parti syaitan umno inilah yng membawa orang melayu islam keluar dari kemiskinan dengan wujud nya felda,felcra dan RISDA.
Parti syaitan UMNO inilah yng menolong orang2 melayu islam supaya tidak tercicir melalui MARA.
Semuanya jelas dan bukan angan2 seperti yng biasa kita dengar dalam ceramah politik.
Dan korang tak boleh lari! Sebenarnya orang melayu islam sebahagian dari diri mereka adalah lahir dari progaram parti Syaitan umno!

Klu UMNO parti syaitan tentunya PAS adalah parti bukan syaitan!

Tetapi apa ada pda nama walaupun PAS boleh di singkatkan dari Parti Ajaran Sesat!

Pun begitu yng penting intipati kemajuan yng telah di bawa PAS!Apa yng boleh di banggakn dngn PAS?
Syiar islam..1 masjid 4 berhala besar di asia,kemudahan asas-air kotor.Ekonomi-hutan tadahan air habis kena tebang,sungai menjadi arus lumpur.Lembah sireh,gagal!Ladang rakyat GAGAL!Dinar emas,GAGAL!Husamjampari GAGAL!

Yang berjaya PAS dari dulu sampai sekarang hanyalah mengadakan siri ceramah.Untuk membuktikan merekalah yng terbaik,mereka lah malaikat,merekalah lebih islam hanya perlu katakan UMNO PARTI SYAITAN!UMNO PARTI KAFIR!UMNO PARTI MENOLAK ISLAM!

3;07PM UNDILAH PAS KERANA N.AJIS MENGHARAPKAN KAMU UNTUK TERUS MENIPU!



Anonymous said...

AKU KONFIDEN PAS AKAN BALUN DAP DALAM ISU INI. TUNGGU HADI PULANG JE. GERENTI DIA LIBAS LGE. KAH KAH KAH.

PAS TOLAK NEGARA ISLAM ATAU PAS TOLAK ISLAM!!?


Anonymous said...

MINTA MAF TULISAN AKU UNTUK ANON 3;04PM!

aku anon 4;45pm expas

Anonymous said...

Kamu harus belajar sains dimana tuhan adalah orang UFO ! Dunia sudah wujud cuma tiada kehidupan ! Jadi mereka membawa atau mencipta kehidupan dan memaksa kita harus ingat jasa mereka dengan cara sembahyang. Kerana orang UFO pun terdiri daripada beberapa puak oleh itu dunia ini wujud berbagai agama.

Anonymous said...

HARON DIN DAH JADI TOKONG DAH TAK BOLEH BERSUARA LAGI

usin said...

agak keliru jugak dgn tindak tanduk terkini ulamak sebesar harun din. selama ini beliau mengatakan bahawa ulamak dlm kerajaan adalah syaitan bisu kerana menutup mulut dgn kemungkaran yg didakwa dilakukan pemerintah. adakah tujuan putrajaya itu lebih utama dari manjaga kesucian agama? ramai sedia maklum bahawa harun din tidak akan sekali2 keluar dari pas kerana beberapa sebab termasuk juga 'baiah'. namun beliau juga sewajarnya beriktikad bahawa menjaga kesucian agama Islam adalah teramat penting dan menjadi fardhu ain memandangkan taraf beliau sebagai ulamak dan timbalan mursyidul am parti pas. kita menunggu beliau memilih lorong yg mana dlm isu kalimah Allah oleh dap ini. adakah beliau memilih jalan 'syaitan bisu' demi mengejar matlamat ke putrajaya?

Anonymous said...

Saya rasa Haron Din pun kecewa dengan apa yang berlaku dalam PAS sekarang ni .

Anonymous said...

Dorg xbrani punye.!!slagi ada murshidul mmbisu slagi tu ler dorg xbrani... Dap lepaskn kapal robocop trkincit2 dorg lari hahaha jd kite sbgai melayu islam yg akn prthnkn kalimah allah 2

Anonymous said...

ANON 5:02PM APA YANG HANG DO MEREPEK BAHLOL! KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN ADALAH SEMULAJADI MANUSIA YANG ADA AKAL BERFIKIR KERANA UJUD ALAM DAN ISINYA INI MESTI ADA PENCIPTA/TUHAN YANG MAHA2 BERKUASA WALAUPUN KITA TAK DAPAT MELIHATNYA SECARA NYATA/FIZIKAL. MACAM WUJUD UDARA YANG KITA TAK NAMPAK TETAPI KITA YAKIN UDARA ITU ADA KERANA KITA DAPAT RASA TIUPANNYA. LAIN UGAMA LAIN GAMBARAN RUPA TUHAN KECUALI DALAM ISLAM TAK ADA GAMBAR TUHAN KERANA SESUAI DENGAN SURAH AL-IKHLAS IAITU ALLAH/TUHAN TAK SERUPA DENGAN SESUATU. RAMAI YANG BELAJAR SAINS JADI TAK PERCAYA WUJUD TUHAN PLAK (ATHEIS)JADI LAGI BODOH BUKAN LAGI PANDAI DALAM ASPEK KETUHANAN. SAINS ADALAH ILMU TAPI NAK PAHAM/TAFSIR MESTI GUNA AKAL YANG BERSIH (TAK HASUTAN DARI IBLIS(DALAM ISLAM))

Anonymous said...

Saya 5:02pm balu balik selebelet itu klismas sama itu atok Tokong Lim. Saya kapala manyak syiok huh..saya maaaaanyak enjoy makan itu SUP HALIA HIDUNG BABI sambil minum BLANDI itu Lonnie Liu kasi. Soli ahhhhh...olang cina mabuk ahhh mmg begini. Soli ahhh.

Anonymous said...

Kamu harus belajar sains dimana tuhan adalah orang UFO ! Dunia sudah wujud cuma tiada kehidupan ! Jadi mereka membawa atau mencipta kehidupan dan memaksa kita harus ingat jasa mereka dengan cara sembahyang. Kerana orang UFO pun terdiri daripada beberapa puak oleh itu dunia ini wujud berbagai agama.

.................................................................
Mungkin tuan terlalu byk menonton kartun animasi "Doraemon" bersama anak-anak melalui saluran ceria sepanjang cuti sekolah ini.

Ceria-Untuk Kita Aje...

Anonymous said...

Haiyaa cinabeng 5:02pm, tuhan lu orang UFO meh ? Gua kesian sama lu dan keluarga lu. Banyak guna duit bila semayang. Tuhan UFO lu kuat sgt mentekedarah buah limau.

Anonymous said...

5;02

Kalau ko suka sains ko kena bersahabat dgn Charles Darwin.
Selepas ko memahami teori Darwin ko kena tahu siapa Homo Sapien kemudian ko akan bertemu gen Homo Sexual Pompei Rom purba..
Untuk di kaitkn dgn UFO ko kena belajar hubungkait Dianasour T rex dgn manusia.Pendekata bintang pun ada peranan kerana dia pun terlibat dgn kejadian bumi!

Aku tak pasti ko boleh faham atau tidak teori evolusi ini.

MENURUT DARWIN MANUSIA BERASAL DARI BEROK!Sebab itu aku awal2 lagi menolak sains!Tapi aku tetap belajar sais dalam perspektif islam
yng menerangkan manusia bermula dari Adam dan Hawa yng di buang dari syurga!

Dipendekan cerita dalam teori Darwin tak semua berok menjadi manusia.Tetapi Darwin di dalam nota kakinya yng tak pernah Publish menulis tidak mustahil ada manusia akan menjadi berok .Bila cromosom X dan CROMOSOM Y tidak seimbang maka gen akan mengalirkn Dolphinindoktrinbroc ke otak.Wktu itu lah keberokan akan berlaku!

Aku tak minat sains tp klu ko nak jawapan kpd kerahsian Teory Darwin yng tak pernah publish ko boleh lakukn kepada penyokong PAS yng yng terlibat dengan siri DEMO BERSIH!Aku rasa mereka antara yng di maksudkan Charles Darwin.

Tetapi cara otak ko berfikir mcm Sigmund Frued mungkin juga Karl Marx.Ko di lahirkn istemewa di mana tenaga negetif dari gamma dan beta kelebihan.Rasanya ko mati akan di sambar petir!

Anonymous said...

Saya ada satu idea . Apa kata PAS melantik orang bisu sebagai pemimpin . Jadi dengan cara ini , tidak ade sesiapa pun boleh menuduh pemimpin PAS membisu kerana DAP .

Anonymous said...

... Tujuan DAP tu cuma nak mempengaruhi orang melayu....

Anonymous said...

Manusia suatu hari boleh cipta kehidupan seperti orang UFO. Masa itu kita pun boleh panggil tuhan. Heheheheeeeee

Anonymous said...

gen2felda

aku sokong anon 5.56.

bila pemimpin pas bisu, maka tak ade ceramah dan mereka juga tak dapat mencaci Dap bila islam tergadai.

Anonymous said...

UMNOgok ini macam bagus tetapi tak berani nak tegur rakan karib mereka Chua Soi Lek. Memang sah parti syaitan=UMNO.

Anonymous said...

Sebab-sebab DAP nak guna Kalimah Allah :
- Nak test keberanian PAS
- Nak kucar-kacir Melayu (Islam)
- Nak pengaruhi orang melayu

Anonymous said...

5;02

Salah satu tuhan UFO yng perlu ko sembah ialah ULTRAMAN Taro!



Anonymous said...

Anon 5.02
Macam sciencefiction je.....

Anonymous said...

makrifat ni.... huhu.... yng kita risau anak cucu kita konpius... yng dah sunat2 ni sumer memang la kata benda tu takder hal...

Anonymous said...

NI LA CONTOH TERBAIK PERKARA YNG KITA TAKUTKAN.....

Anonymous said...

Mungkin ULTRAMAN Taro cipta manusia itu sebab manusia sekarang suka Taro orang lain dengan bukan-bukan. Kekekeeee

Anonymous said...

Sekarang tuhan tiada free service ada duit semua boleh ! Itu sebab sekarang perangai manusia sama dengan tuhan no money no talk !

Anonymous said...

Bukan DORAEMON sebenarnya TRANSFORMER. U tak tengok wayang TRANSFORMER itu sebab tak faham agama !

Anonymous said...

tak dengar lgi....'ahlus siyasi' dgn dap & pkr..pemimpin pas ada baiah jugak...seperti baiah dalaman pas..talak 3 jika kluar PAS?

apsal dorang bisu sesangat pasal lge buat stmnt hari natal tu?

pelik sungguh la...

ada lebih teruk lagi pemimpin pas 'buat' ker tu!!?

Anonymous said...

pencacai pas..ada dah cakap apa masalah dorang pakai kalimah Allah......

mengucap panjang saya mendengar nyer...!!

Anonymous said...

PAS memang Pukimak, dari dulu lagi tambah pula baik dgn Anwar & Kafir harbi sekarang, lebi lebih lagi pukimaknya.

Anonymous said...

Saudaraku sebangsa dan setanah air.

Lim Guan Eng sedang bermain Game paling berbahaya. Tujuan Lim Guan Eng meminta keizinan menggunakan kalimat Allah dalam Bible versi Melayu ada DUA Matalamat:-

1) DAP berhasrat untuk memenangi sebanyak munkin kerusi Parlimen di Sabah dan Serawak. Majoriti Bumiputra berugama Kristian di Sabah dan Serawak adalah ramai. Mereka telah memperaktikkan strateji ini MEMAINKAN ISU AGAMA KRISTIAN sewaktu pilihanraya DUN Serawak tempohari.

2) Untuk mengkristiankan seramai munkin orang Melayu dan Bumiputra di Malaysia atau sekurang kurangnya mengajak orang Melayu/Bumiputra memesongkan akidah melalui fahaman pluralisma.

Dia melakukan begini kerana DAP yakin dapat memainkan isu Ugama Kristian dikalangan pribumi Sabah dan Sarawak yang berugama Kristian.

Sewaktu Pilihanraya DUN Sarawak yang lepas DAP berjaya menambah kerusi menggunakan tektik isu agama kristian. DAP cuba membakar sentimen keugamaan dikalangan rakyat pribumi Sabah dan Serawak. Ini sungguh merbahaya untuk Negara Malaysia dan Umat Islam seluruhnya.

PAS hanya jadi Puak Anjing Surahan dan PKR pula jadi Puak Kelirukan Rakyat.

Anwar hanya mengiyakan asalkan dia dapat menjadi Perdana Menteri dan seterusnya membersihkan dirinya dari kes liwat dengan memberikan arahan melalui kuasa eksekutif.

UMNO dan Barisan Nasional sesungguhnya dalam keadaan dilema dan tertekan:-

TETAPI DEMI ALLAH DAN DEMI RASUL JIKA KERAJAAN MEMBERIKAN RUANG UNTUK MEREKA ADALAH SUATU KESILAPAN PALING BESAR DAN MERUPAKAN SUATU MALA PETAKA KEPADA UMAT ISLAM. JANGAN SEKALI KALI MEMBERIKAN RUANG ATAU BERGANJAK DARI MEMBERIKAN MEREKA RUANG UNTUK MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH DI MALAYSIA. ALASAN KITA IALAH
SURAH AL-IKHLAS.

Matalamat Organisasi Kristian Sedunia ialah untuk mengkristiankan Umat Islam. Atau sekurang kurangnya untuk menggugat AKIDAH DAN KEIMANAN umat Islam di Malaysia dan Seluruh Asia Tenggara untuk berkiblatkan PLURALISMA.

PADA TAHUN 90AN SEWAKTU ORGANISASI KRISTIAN SE ASIA TENGGARA BERSIDANG DI GARDEN HOTEL SINGAPURA (sewaktu itu Garden hotel belum di roboh). MEREKA TELAH SEPENDAPAT DAN MERANCANG WAWASAN SKALA JANGKA PANJANG UNTUK MENGKRISTIANKAN SELURUH UMAT ISLAM DI ASIA TENGGARA.

SEWAKTU PEMERINTAHAN PAK LAH YANG LEMAH Anwar dilepas bebas. Demi matalamat POLITIK DAP mendokong Anwar walau pun mereka tahu Anwar peliwat. Anwar yang berdendam dengan UMNO hanya hendak melepaskan dirinya dari tuduhan liwat; sebab itu cita cita untuk jadi Perdana Menteri semakin membuak buak. WALAU DENGAN APA CARA SEKALI PUN - matalamat menghalalkan cara.

Anwar semakin kurang ajar kepada Bangsa nya dan Ugamanya sendiri, Puak puak Kristian ini merasakan INILAH SAATNYA UNTUK MEREKA MELAKSANAKAN WAWASAN YANG TELAH MEREKA RANCANG SEKIAN LAMA.

MARILAH KITA UMAT ISLAM SEMALAYSIA BERSATU. YA ALLAH LINDUNGILAH AKIDAH UMAT ISLAM DI MALAYSIA DAN SELURUH DUNIA SERTA KURNIAKAN KAMI KEMENANGAN UNTUK MENGALAHKAN KAUM MUSHRIKIN. KEPADAMU KAMI BERSERAH YA ALLAH. AMIN ALLAHUMMA AMIN.

Kepada seluruh Ulamak didalam PAS tinggalkanlah Parti kamu kerana selagi Nik Aziz dan Hj Hadi memimpin PAS, kehancuran kepada umat Islam yang mereka bawa; bukan perpaduan Ummah. Perjuangan PAS telah tersasar jauh dari membangunkan Islam tetapi adalah menjurus kepada kemusnahan. Falsafah Islam yang digarap oleh Dr Burhanudin Al Helmi, Datok Asri, Datok Fadhil Noor telah dibakol sampahkan oleh Nik Aziz dan Hj Hadi Awang.

Ingatlah wahai bangsaku; bahawasanya Bangsa Melayu dan Umat Islam di Malaysia di persimpangan. Marilah kita bersatu dengan memberikan peluang kedua kepada UMNO memimpin dan mendominasi politik Malaysia.

Seandainya UMNO gagal bermuhasabah diri dan khayal seperti zaman Pak Lah dan kuncu kuncunya kita kuburkan mereka di PRU ke 14 nanti.

ALLAHU AKBAR. ALLAHU AKBAR. ALLAHU AKBAR.

PEMERHATI ATAS PAGAR.

Jam Titoni said...

MENGAKU ULAMAK, MENGAKU ORANG UGAMA !
TETAPI BILA ISU BEGINI TIMBUL, MENIKUS TAKUT.
SEPATUT NYA ULAMAK LAH KEHADAPAN MEMBERI PENERANGAN YANG BENAR DARI SUDUT ISLAM.
AKU PELIK DAN HAIRAN, NANTI UMNO BUAT KOMEN AK BOLIH PAKAI KATA DIA. UMNO KAFIR.
TAPI MANA PAS, MANA NIK AZIZ, MANA NIK RADHI, MANA BLOODY HADI, ANA HARON DIN. SENYAP, TAKUT KAH DENGAN BIG BROTHER LIM GUAN ENG.
AKU TAK FAHAM DENGAN ULAMAK ULAMAK ISLAM NI.
MEREKA NI GENUINE KE PERTAHANKAN ISLAM !

YA ALLAH YA TUHAN KAMI, TUNJUKLAH JALAN YANG BENAR, YANG KAMU REDHAII......AMIIIN.

Anonymous said...

JAM TITONI.

Ayat terakhir bukan 'KAMU' kerana ia menunjukkan plural. Tetapi 'ENGKAU'.

Anonymous said...

Tak apalah Kristian kan baik baru Beer, Bakuteh, Casino, Disko semua BOLEH !

Anonymous said...

Jangan marah kami..kami memang tak faham..dan tugas 'ulamak' tersohor PAS patut perjelas pada kami.

Kalau ada point ,tolong bagi tahu kami..bukannya anggap kami sebagai musuh.

kami yg kurang ilmu ni menanti penjelasan..skrg kami di suapkan dgn gaya politik pelacuran..sanggup melacur agama demi peti undi.

Anonymous said...

Ingin mengambil kesempatan ini mengucapkan selamat hari natal kepada semua penyokong Pas terutama sekali pemimpin mereka,n.ajis,hadi,mat sabu,mahfuz dan teristimewa buat Al-Juburit sekeluarga.Segala dosa penganut kristian dibersihkan oleh Jesus,itulah kelebihan kepercayaan ini.Maka mereka bebas melakukan apa saja.

Anonymous said...

sapa tak kenal cik harun tu. bukan bagus sangat pun. aku kenal dia dah lama.

Anonymous said...

BENDA NI PASTI AKAN DILAKSANA JIKA PAKATAN RAKYAT MENANG PADA PRU 13,...........PAS KATA, TAK APA....

Anonymous said...

Terima kasih may Jesus bless U

Anonymous said...

Anonymous said...
Kamu harus belajar sains dimana tuhan adalah orang UFO ! Dunia sudah wujud cuma tiada kehidupan ! Jadi mereka membawa atau mencipta kehidupan dan memaksa kita harus ingat jasa mereka dengan cara sembahyang. Kerana orang UFO pun terdiri daripada beberapa puak oleh itu dunia ini wujud berbagai agama.

December 25, 2012 5:02 PM

---------------------------------

Mangkok yang tulis komen ini adlah BOMOH SIAL... saje nak buat huru hara kat blog GAP ni je. Tak perlu dilayan mangkok haram jadah tu...

Anonymous said...

DIAM TANDANYA SETUJU..

Anonymous said...

HAIRAN JUGA DENGAN SIKAP PIMPINAN PAS.
ORANG ISLAM UMNO YANG IKUT SURUHAN ALLAH SWT DIKAFIRKAN KAN ? ORANG KAFIR YANG CUBA PERMAINKAN ALLAH DI BIARKAN. MACAM MANA NI. SAYA TAK FAHAM DENGAN SIKAP ISLAM BEGINI. APAKAH FAHAMAN PLURALISMA dAN LIBERALISMA JADI AMALAN BARU ?
ORANG PUTIH KATA "SILENT IS CONSENT"
SEBARLAH ILMU YANG BETUL PADA UMAT ISLAM.....

Anonymous said...

Lantang betol DAP bersuara. Ini lah yang kita mahukan. Harapkan umno? apa pun tak boleh. Kita baru gertak mogok 100jam, umno dah tunduk dan takut ka ka ka...

Anonymous said...

PAS nak tukar ke Parti Ajaran Semuaboleh

Anonymous said...


dap, pas, pkr dalam satu pakatan.


Jadi, rakyat pun nak tau juga apa pendirian pkr ?

yogibear's season said...

Dok2 sibuk pasai depa dok sakau balak kat Kelate...Tuan direktor wayang Tokong sound ..Cut..!!!

Sikalang wa mau wayang Kalimah pulak!

Itu wayang pasai Nga sama Ngeh manyak talak baik utk Dap maa..! Nanti wa punya CAT tukaq jd Cut the bloody timber under the nose of the Tok Guru...Haiya!..wa manyak kaya!

Bodoh punya Melayu!

Anonymous said...

nnti usulkan pd bumiputra sabah serawak yg guna perkataan ALLAH dlm sembahyang & kitab bible mereka supaya ditukarkan ke "GOD"....

tak habis-habis UmNGOK nie buat isu-isu basi.....

Anonymous said...

Di mana Khairi Jamaludin ketua pemuda UMNO dan raksasa2 dalam UMNO? dimanakah mereka? dimanakah gerak dan serangan (dlm politik tidak ada maksud bertahan) kamu menangani:

a.kempen Pakatan Rakyat `gerakan oren'
b.Sokongan DAP isu kalimah Allah

dimanakah kamu Dato Najib? atau kamu pun sama dengan raksasa2 dlm UMNO berada didalam mode AUTOPILOT?

apa ingat BN boleh menang gitu ajeke?

TIDORKE????.....

Anonymous said...

Tu cina kafir yg tulis tu. Gaya bahasa pun dah tau. Bodoh

Anonymous said...

Yalah bodoh sekarang sudah 12.08am U tak payah tidur orang lain nak tidur. U sudah kayakah besok tak payah kerja ? Marry Christmas !

Anonymous said...

PAS memang Kimak.

Anonymous said...

tak habis-habis UmNGOK nie buat isu-isu basi.....
...................................................................
Jika soal akidah dikatakan basi, maka soal apa lagi yg perlu dibincangkan?

warisan tmk said...

Semua kepimpinan PAS, termasuk Mursyidul Am dan Timbalan Mursyidul Am telah diPEKAKkan dan diBISUkan oleh Allah swt di atas dosa-dosa besar mereka terhadap Allah swt.

Mendurhaka kepada pemerintah Islam adalah suatu dosa besar, malah boleh dihukum dengan hukum hudud. Begitu juga dosa memecahkan perpaduan umat Islam.

Anonymous said...

kepada semua di atas, dato harun din sudah pun mengeluarkan statement mengenai kalimah Allah lama dulu, tak payahlah hampa nak provokasi. bagi dia, penggunaan kalimah itu tidak boleh. tapi kalau juak lain dalam pas yang masih masih berdegil nak tolerate dengan DAP so apa buleh buat. haron dia sudahpun menjelaskan kepada kita semua pendiriannya.

Anonymous said...

Tolonglah Dr. Haron Din. Lupakan sejenak perjuangan parti anda untuk menegakkan kalimah Allah. Sementara masih ramai lagi yang masih mengagumi anda...

Anonymous said...

PAS memang Kimak, bodoh sombong dari dulu sekarang & selama lamanya selagi ikut N Ajis & Hadi.

Anonymous said...

Hari tu masa hujan tak berhenti2 dan banjir di pantai barat...kemain lagi penyokong bongok PAS membandingkan dgn negeri kelantan yng tak banjir dan di timpa hujan .
Semuanya kerana keberkatan n.ajis mnjadi menteri besar.

Tapi hari ini hujan tidak berhenti2 di Kelantan.Amaran banjir telah di keluarkn sesetengah tempat.

Penyokong bongoks PAS tak mahu komen ker?

Mungkin berkat n.ajis korang dapat hujan lebat pulak kot.

Anonymous said...

Tentang nama tuhan diguna oleh manusia, ada satu meeting akan dijalankan ini hari antara tuhan-tuhan berbagai agama. Kamu manusia jangan lagi kakacaucau keputasan mereka. Pergi kerja dulu harap ada keputusan yang baik. TQ

Servant of God said...

Hai... kalau yang dipanggil ulama pun dah kejar dunia, jadi laa camni.

Bukan ulama Pas lah sepatutnya sebaik2 manusia di zaman ni?

Sekarang ni orang Pas sehebat2 pemfitnah ada laa...

Apa nak jadi.

Anonymous said...

YANG AKU TAHU, USTAZ HARUN DIN PALING LANTANG CAKAP PASAL ISLAMIK, SKRG DAH JOIN PAS TELOR TERMASOK. ULAMAK DUNIA PAK HARUN. PODAH!.

Anonymous said...

Anonymous said...
Kamu harus belajar sains dimana tuhan adalah orang UFO ! Dunia sudah wujud cuma tiada kehidupan ! Jadi mereka membawa atau mencipta kehidupan dan memaksa kita harus ingat jasa mereka dengan cara sembahyang. Kerana orang UFO pun terdiri daripada beberapa puak oleh itu dunia ini wujud berbagai agama. KALAU KAMU TIDAK KENAL YANG DI KATAKAN IBLIS,SYAITAN TAK PAYAH LAH ENGKAU NAK TAHU APA ITU TUHAN.

Anonymous said...

Tidak lupa merry xmas pada sister izzah dan brader Anwar.

Anakbochek

Anonymous said...

Anonymous said...
Jesus tak suka perang, kuasa, duit dan perempuan. Jika ia adalah Nabi adalah Nabi yang paling baik.....

December 25, 2012 3:34 PM
NABI ISA MEMANG NABI TETAPI JANGANLAH SAMPAI ENGKAU MENYEMBAH NABI ISA DAN MENGAGGAP DIA TUHAN.semua Nabi2 diturunkan Allah ke dunia untuk memberitahu umat manusia yang Tuhan itu Allah Yang Satu.Tidak Dia beranak dan tidak di peranakan.

Anonymous said...

tiada apa yg tuan2 boleh harapkan dari haron din,kalau tuan2 sangka dia ulamak terbilang ,tuan2 telah tersilap

Anonymous said...

patutke seorang bertaraf prof kata tiada kafir harbi di msia semata-mata kerajaan msia tak laksana syriah 100% ,perkataan org jahil

Anonymous said...

Sgt setuju dengan pandangan d atas. Nik aziz bongkak dan sgt riak

Anonymous said...

Ada jugak insan-insan yg irihati pd Harun din krn menyertai Pas.Tanya diri sendiri kenapa ramai ulama bersama Pas.

Anonymous said...

Ada anon bodoh sokmo kata Harun Din jahil sedangkan diri sendiri meninggalkan solat nak provok orang memakan diri sendiri.Klu rasa ilmu pengetahuan dah hebat sgt bukan dlm GAP ni tempat kamu bengong oiii.

Anonymous said...

Jangan salahkan pas kalau pimpinan pas hari ini tidak mampu untuk menegakan syiar Islam. Kelemahan Islam hari ini disebabkan pimpinan pas hari ini yg menggadai ugama kerana nak bersekongkol dengan anuwar. Ahli pas jangan lupa apa anuwar dah kata pada pas, jangan lupa pendirian cina dap mengenai Islam. Kalu pemimpin pas hari tak mampu kerana habuan, kita2 ahli pas akan bersama umno di pru 13 nanti. Islam nersatu, negara maju.

Anonymous said...

Hi, constantly і used to check webpage ρostѕ here
in the eaгlу hours іn thе
daylіght, as і love to gain knowledgе of more and
more.
Have a look at my blog - http://usedcarauctionss.com

Anonymous said...

Hi there, I discovеreԁ yоur ωebsite bу means of Google evеn as looking
fοr a cоmpаrаble tοpіc, уour site
cаme up, іt ѕeems to be grеat. I have boοkmarkeԁ it in my google bοokmarks.

Hello therе, simply ωas awaгe of yοur weblog via Gοoglе, and found that
it's truly informative. I'm going to watch out for
brusѕels. I'll be grateful should you proceed this in future. Numerous other folks shall be benefited out of your writing. Cheers!
Also visit my web site : Earn money