Saturday, August 1, 2009

SELANGOR BANGKIT : FATWA TERBARU RONNIE,BEER BUKAN MINUMAN KERAS !


memang pakatan haram ni kaya dengan fatwa. asalkan perkara itu tidak memihak padanya, maka pelbagai fatwa baru akan dikeluarkan. fatwa pas mengakui guang eng bayangan umar abdul aziz, fatwa baru surah 'aura' karya agung maha sesat nga kor ming, fatwa itu dan ini sebenarnya meletakkan pandangan seluruh melayu kepada kumpulan pakatan ini sebagai gampangan politik.menonggeng dan kena tonggeng demi undi.

semalam aku mendedahkan kebiadapan ronnie bapak ayam tentang isu penjualan arak di seksyen 8 shah alam. anda boleh baca dalam tajuk 'kerana arak ronnie liu hentak meja di shah alam'.. jelas seluruh melayu pakatan baik daripada barisan yb-yb bingai dan ahli majlis tunduk sembah lagi to'at pada perintah ronnie liu..

aku memberikan sokongan kepada pekerja penguatkuasa mbsa kerna melaksanakan dasar.

ronnie bapak ayam semakin tertekan. banyak statement yang dikeluarkan melambangkan kecelaruan minda.

pada isu arak di seksyen 8 shah alam, sekali lagi ronnie melantun. FATWANYA YANG BERKATA BAHAWA MINUMAN BEER ITU BUKAN LAH MINUMAN KERAS telah membodohkan ilmu aku.. tepuk dahi bila aku baca statement bingai ronnie yang dikeluarkan akhbar sinar.

sekarang aku ingin bertanya kepada khalid samad,hasan ali,saari sungib dan dewan pemuda pas selangor... ADAKAH ANDA BERSETUJU DENGAN FATWA RONNIE LIU INI ?

KIRANYA PAS TIDAK BERSETUJU MAKA ANDA HARUS MELAKSANAKAN SEMULA PERINTAH RAMPASAN ARAK DI SEKSYEN 8 SHAH ALAM..ATAU

KIRANYA PAS BERSETUJU KENYATAAN RONNIE LIU BAHAWA BEER ITU BUKANLAH MINUMAN KERAS, MAKA KAMI KUMPULAN GAP MENCABAR ANDA UNTUK MINUM TIN BEER TU TANDA SOLIDARITI KEPADA MURSIDUL DAP ANDA, RONNIE LIU ? APALAGI YANG DITUNGGU..

pas, ayuh yam seng... bbuurrppp ..hhiiiik hiikk.. @$&@..hampir aku lupa..hiiik hiikk. kalau ronie liu tu bapakk..hiik hiik ayam..khalid berahim lak apa ...hiikk hiikk &%!? pula gelarannya ? sarip dol mungkin.. hhiik hiikk...)*^*#@&

16 comments:

Anonymous said...

RONIE TAK BODOH, INI BUSINESS BAGI DIA DAN KONCO2 DIA, TAPI YANG BODO ORANG PAS DAN PKR ISLAM DI SHAH ALAM.

INI LAH APA YANG MEREKA DAPAT DARI APA YANG MEREKA PILIH. AKU SEDIH MENGENANGKAN AKU PERNAH MENUNTUT DI UITM SANA.

SERONOK LA MEREKA SEMAKIN TERDEDAH LAH ANAK MELAYU KITA UNTUK MENOGOK AIR KENCING SYAITAN TU.

MUNGKIN ITU LAH MATLAMAT KAFIR2 LAKNAT INI, MEROSAKKAN ANAK2 MELAYU. BUKTINYA LIHATLAH HARI INI, YANG BERTEMPUR ADALAH ANAK MELAYU SESAMA ANAK MELAYU DI KETUAI OLEH MELAYU DAN DIBERIKAN TEPUKKAN OLEH BANGSA LAIN..

SERONOKLAH ANUAR KERANA DIA BERJAYA MEMECAH BELAHKAN BANGSANYA SENDIRI.

AKU SERU SEMUA ANAK MELAYU.. BERSATULAH,, KITA MULAKAN GERAKAN MENENTANG PETUALANG BANGSA INI.. DAPATKAN BUKTI KEJAHATANNYA DAN PAPARKAN PADA MASYARAKAT...

SEKIAN..

wah wah wah said...

wah lu sulah naik sheikh balik ha..
ini sabtu saja sudah 3 paper out..

berbeza last week 1 minggu hilang
semua org risau kacau mana ni olang sudah ilang..kongsi tangkap ka..

wah sekrang sulah betut2 happy ha..

GO FOR IT...!

Lin said...

salam bro GAP

eloklah tu padan muka dengan pemimpin PAS yang dok bergelumang dengan DAP yang kata beer bukan arak tu...

esok bila ada sambutan hari raya kita boleh lihat banyak beer kat rumah mereka sebab ulama DAP sudah bagi fatwa... mereka semua akan ikutlah

Anonymous said...

ADOIYAIII..SI RONI NI BLAJAR FATWA DGN PAK AJIS MUR'SHIT'DOL AMPAS KELAPA LA NI!..BINGAI YA AMAT!..AKU INGAT NANTI AIR TEH PUN DIA CKP AIR BEER! KEHKEHKEH

Ashley Ahmed said...

Salam,

Fatwa dari majlis fatwa DAP ni tidak boleh dipakai kerana hanya diistinbatkan dari surah aura.

Walaubagaimanpun ia bolih jd sahih li ghairihi (dr luar) jika ada fatwa dr kalangan org PAS (Mungkin selepas ini) menguatkan fatwa syeikh ronie as-sin ini atau laqabnya Abu dajjaj,

maka jadilah fatwa ini fatwa salah li zatihi wa sahih li ghairihi wa sesat abadan abada.

AnakPas said...

Apa salah nya..Orang Melaka minum air Tapai..orang Iban pon..minum air tapai..kamu tak bising pon...
Kalu kamu pergi Kelantan..masuk Jeli..yang mula-mula jumpa adalah kedai menjual TuAK, orang islam minum .. tak ada masalah pon..Tapi cuba pergi ke Johor..mintak minum air Tuak???
Jadi kalu 7Eleven ada jual..kira ok kan???kan??

Sunday said...

common sunday punya plak

Lord Garam said...

BRO,

NIK AJIS PASTI SOKONG PUNYA SEBAB NIK AJIS BLAJA PUN TAK TINGGI SETAKAT SKOLAH PONDOK. BIDANG F&B BUKAN KEPAKARAN NIK AJIS TAPI PENASIHAT DIA PASTI YANG PAKAR2..

LEPAIH NIE PAKAT PENUHLA 7 ELEVEN DGN BUDAK2 MELAYU KAT SHAH ALAM TUH..

azmin5775 said...

Halo bro...
Jangan la lebih2...
Ko tau ke apa yg jd dlm Msyuart exco? Jgn nk hentam sedap mutut je..
Ko ingat kitorang ni bukan Islam ke..?? Ko ingat aku ni dh lupa ke dosa pahala..?? Yg aku nk igatkn ko tu tau ke tak memfitnah tu dosanya lebih dasyat dari membunuh. Mana g telo ko dulu..?? Dulu ko ye2 kutuk najib skrg sbbkn duit ko g jilat ludah ko balik.. Apa nye manusia la ko ni..??

Hiriyati said...

Tak de ke Melayu yang suka berdemo tu nak berdemo kat Shah Alam plak?

Muyidin berkata BENAR.. said...

Melayu pembangkang memalukan
MUAR 1 Ogos - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, perbuatan pemimpin Melayu daripada pakatan pembangkang yang mempertikaikan hak keistimewaan orang Melayu, amat memalukan.

Beliau menegaskan, lebih menghinakan apabila perbuatan menggadai maruah diri sendiri dan orang Melayu itu dilakukan semata-mata atas dasar kepentingan politik sempit tanpa memikirkan kepentingan orang Islam di negara ini.

''Amat memalukan terdapat pemimpin Melayu dalam pakatan pembangkang yang atas dasar politik sanggup mempertikaikan kedudukan ekonomi Melayu, raja-raja Melayu, bahasa Melayu dan agama Islam dengan menganggap apa yang diperjuangkan oleh UMNO sebagai perkauman dan semua rakyat perlu saksama semuanya," katanya.

Timbalan Presiden UMNO itu berkata demikian ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO Bahagian Pagoh di sini hari ini.

Muhyiddin berkata, perbuatan buruk pemimpin pembangkang itu amat menyentuh perasaan orang Melayu kerana pemimpin pembangkang itu mempertikaikan perkara yang telah disepakati pemimpin terdahulu semasa negara mencapai kemerdekaan.

Bahkan, tegasnya, orang Melayu semakin bimbang kerana hak mereka yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan tidak sepatutnya dicabar.

Menurutnya, perkara itu melibatkan hak keistimewaan bumiputera, kedudukan Islam, martabat institusi raja dan bahasa Melayu yang lebih ketara cuba digugat selepas pilihan raya umum lalu.

''Hingga ada orang Melayu berpendapat jika kita tidak menguruskan perkara ini dengan baik, cekal dan berani untuk memastikan sokongan rakyat, maka tidak mustahil pada Pilihan Raya Umum Ke-13 kita akan tewas.

''Kalau UMNO tidak mampu mempertahankan perjuangan orang Melayu maka nasib orang Melayu akan gelap dan malap," tegasnya.

Muhyiddin menegaskan, beliau bukan bersifat perkauman atau rasis dalam membincangkan isu-isu tersebut namun hakikatnya, UMNO kini merupakan satu-satunya parti yang mendokong dan memperjuangkan nasib serta mempertahankan maruah orang Melayu.

Menurutnya, ia terbukti daripada pelbagai sudut termasuk dari segi sejarah apabila UMNO telah mengubah nasib orang Melayu yang dahulunya miskin, hina, tidak berharta dan daif kepada kaum yang dipandang tinggi oleh kaum lain.

''Seperti yang dinyatakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa perjuangan kita belum selesai kerana pelbagai cabaran contohnya dari sudut sosial, ekonomi dan politik belum selesai," katanya.

Beliau berkata, walaupun situasi politik selepas pilihan raya umum lalu semakin mencabar, orang Melayu secara umumnya menyedari bahawa UMNO adalah parti yang boleh diharap untuk mempertahankan mereka.

''Kalau ditanya tentulah jawapannya UMNO parti yang mampu mempertahankan Melayu dan lebih-lebih lagi kalau dilihat parti-parti di sebelah sana (pembangkang) sanggup menggadaikan maruah dan hak orang Melayu untuk kepentingan politik," jelasnya.

Justeru, beliau berkata, UMNO perlu terus mempelopori usaha untuk menyemarakkan perjuangan asal dengan membakar semangat dan meniup api perjuangan di kalangan orang Melayu supaya terus lantang mempertahankan hak mereka yang tergugat seperti pada zaman dahulu hak Melayu tergugat.

Katanya, orang Melayu perlu mendapatkan kekuatan baru dengan memulihkan semangat yang tercalar ekoran daripada pilihan raya umum lalu kerana pada waktu ini juga orang Melayu berada dalam kesusahan seperti zaman dahulu.

''Sekarang zaman kesusahan maka kita perlu semangat yang terbakar dan membakar, jangan kita takut jika ada pihak yang mempertikaikan hak Melayu, UMNO mesti berjuang dengan lebih keras," jelasnya.

Anonymous said...

Org ini kononnya hebat,
Dikenali ramai seantero dunia,
Disokong kuat puak2 barat,
Penyokong dia buat2 buta.
Org tua slalu b'kata,
Buat baik b'pada-pada,
Anwar kata dia harapan malaysia,
Najib kata 1 MALAYSIA,haha.
Anwar takut najib jd pm malaysia,
Dia fitnah najib bunuh altantuya,
Choi Soi Lek mengaku dia punya angkara,
Sebab super impose najib tgh makan dgn altantuya.
Anwar ibrahim orgnya talam 80 muka,
Inilah orgnya peliwat tegar,
Laki ka p'puan ka dia balun selamba,
Dh kantoi mula dia start meroyan gila.
Jika takut akan risiko,
Usah bicara soal perjuangan,
Itu ayat kegemaran anwar,Lain kaum lain cara.
Berangan ttg 16september,
Anwar ibrahim punya auta,
Dok sibuk canang "we have the number",
Sampai tarikh dia buat slamba gila.
Anwar dok sibok cari alibi,
Lim Kit Siang pulak sialan banget,
Takut berhadapan dgn saiful bukhari,
Mana x nya dia baru pangkah saiful bukhari dh checkmate..
Anwar kwn dgn yahudi,
Kata anwar itu perkara biasa,
Padahal satu dunia dok maki2
Anwar kata takpa"Matlamat M'halalkan Cara"
END

eXception said...

Ronnie kata bir bukan minuman keras, tp x sorg ADUN atau MP PAS Selangor yg bukak mulut. Hanya Pesuruhjaya PAS Selangor je ada berani sket...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

pakteh adam said...

Azmin5775

Tau pun Islam. Tau pun fitnah tu berdosa. KEnapa Tian Chua buat gambar impose ttg najib, semua orang PAS, YES, Najib memang bunuh ALTANTUYA. Lebai kat kampung percaya, sebab orang berkopiah macam kau, echo apa yang kapir lahanat tu fitnah. Bila orang buat video fitnah ttg rosmah, YES, Rosmah pakai SETAN. Kau orang echo, pak lebai kat kampong percaya. banyak laghi nak cerita.

Moral of the story, jangan tau belajar tentang hukum aje. WALK THE TALK.

Azmin The Pengkianat Bangsa Sendiri said...

hoi azmin jadi-jadian:

" Ko tau ke apa yg jd dlm Msyuart exco? Jgn nk hentam sedap mutut je.. "

mai la cite kalau hang azmin real.. jgn buat lawak kat sini..mesy exco ke mesyuarat tepi cyber cafe..hehehe..

nak jadi hero konon.. skrg baru tau ko punya ada power ke takde power.. hehehe.. pembetulan chua so lek plak(anoa 610 ni)..tian chua cina kurus kering la.. yg sanggup demo sokong anuar yg Sungguh Mengherankan Apa Maksudnya..yg tetap diragui anuar sendri..his his his..

hei azmin jadi-jadian.. Kuasa Melayu dah Terhakis, hang masih nak sokong DAP KA.. TAK KAN nak tunggu nasi dah jadi bubur... xkan tak tau parti DAP beranak dari PAP..singaPURA2 tu..Guen Eng pun ngaku..ala ala ala..

his.. hang ni Melayu apa ni.. kata pkr melayu base konon..berapa byk dah kuasa melayu hang pi rosak petikai..

berapa byk dah DAP hang julang.. betui la mic cakap
parti konfusekan Rakyat (rakyat melayu & india lak tu..confusekan la rakyat lain his his his)

berapa byk HIDRAF hang tipu..satu kampung dapat BALA..

Melayu apa hang ni..oopp aku tau.. Melayu Rambut Handsome...jaga rambut rapiiii.. na...hehehe..

Anonymous said...

Woi Pas,

Syahid tak hukumnya kalau kita tentang Ronnie Liu rambut sejemput ni