Saturday, October 3, 2009

AL FATIHAH UNTUKMU NORDIN MAT TOP DAN DR AZAHARI : DPD GAP


sebentar tadi tamatlah upacara pengkebumian allahyarham nordin mat top. melayu ini dicari setelah pemergian dr azahari, rakan seperjuangan beliau syahid di indon. dr azahari digelar oleh CIA sebagai dr death dan dr bomb..

nordin mneggalas tanggungjawap sebagai ketua JI satu pasukan bogey yang direkacipta khas oleh yahudi untuk menghapuskan aksi terorisma. benarkah terma terorisma boleh digunapakai ?

segalanya bermola dengan peristiwa sept 11. peristiwa ini meropakan lonjakan penyebab untuk musuh islam mencipta isu.

pertama sekali kita harus memahami punca ketakutan musuh islam. samada tel aviv,nato,pentagon dll semuanya menjadikan negara-negara islam di timur sebagai sebab pemula mereka melakukan serangan.

pencerobohan saddam ke atas kuwait pada tahun 1990 meropakan satu kesilapan. puncanya kerana emas hitam ( tetapi pada hakikatnya amarikan melindungi negara israel daripada diancam saddam).

disitu bermolanya perang teluk pertama, dimana seluruh anggota bangsa-bangsa bersatu bergabung ketumbukan militer untuk menghapuskan saddam di sempadan kuwait. saddam berjaya ditewaskan tetapi dia tidak dapat dihapuskan.

pada saat itu militer kafirin melihat iraq sebagai ancaman utama di negara teluk. saddam boleh mengancam ibu kota jerusalem dan tel aviv, kerna saddam masih mempunyai keupayaan persenjataan peluru berpandu scud yang bisa menggegarkan bumbung rumah bangsa yahudi.

keadaan kembali reda seketika. penjarahan kesialan tentera syiah di bumi afghan mengundang satu lagi penubuhan militer islam di sempadan pakistan/afghan. pelajar-pelajar pondok dan bekas mujahidin afghan yang pernah menentang soviet bergabong. mereka ini dikenali sebagai taliban atau lebih mudah dikenali sebagai tentera bendera putih (sunah) ..

gerakan tentera jihad taliban berjaya menakluki keseluruhan bumni afghan padan tahun 1996. bermola disitu sebuah negara islam dan undang-undang hudud diperkenalkan. antara 1996 hingga 2001 kerajaan taliban ini telah melaksanakan satu sistem pentadbiran yang cukup baik hingga pakistan pernah memperakui kewujudan diplomat taliban di islamabad.

pada waktu ini 2 kerajaan islam sunah sedang begitu berkuasa di negara teluk. iran melihatkan ini sebagai bentuk ancaman. hasil gabungan rahasia sundalan syiah iran dan zionis, mereka mewujudkan satu pasukan militer yang dikenali sebagai 'tentera pakatan utara' dan 'tentera berjanggut pendek'.. gerombolan tentera ini diketuai oleh ahmad shah masod,najibullah,abdul rashid dostum dan beberapa warlord berketurunan uzbek yang berfahaman syiah.

manakala di pihak taliban, osama laden,aiman zarqawi,mullah omar,qatab (panglima perang di chechen) dan beberapa nama besar pejuang sunah yang berbangsa pashtun bergabong menentang gabongan syiah/zionis .. sejarah mencatitkan bahawa kerajaan taliban terpaksa berundur pada tahun 2001. mereka tidak tewas, sebaliknya berundur dari penempatan awam dan menuju ke pergunungan bagi mengelakkan casualties..

boneka amarikan dilantik, hamid karzai kembali dari persembunyian di eropah. bumi afghan masih berterusan bergolak selepas era taliban. iraq diperangi kerana dendam lama. saddam syahid di tali gantung pada hari raya pertama aidiladha pada tahun 2006. dia digantung oleh moqtada as sadr, ketua syiah yang menaruh dendam terhadap kematian bapanya di tangan saddam.

hari ini bumi afghan,iraq dan palestin terus menerus bermandi darah. berita jam 8 tidak akan sah kalau cerita pengebomanan berani mati setiap hari berlaku di iraq tidak disiarkan. bumi afghan semakin hancor kerana pencarian tentera kafir mencari osama,aiman dan mullah omar masih belum lagi berhasil.. manakala di palestin setiap hari darah penduduk palestin akan ditagih oleh sialan tentera zionis..

3 perkara ini melahirkan simpatisan umat..aku ulang 3 perkara ini melahirkan simpatisan umat. di seluruh dunia segala kepentingan negara kafirin menjadi ancaman. baik di sudan,qatar,filipine,indonesia,singapura,eropah,benua afrika segalanya menjadi ancaman tindak balas pejuang islam...

namun aksi tindakbalas ini dengan segera di ungkap sebagai aksi terorisma,pejuangnya di gelar militan, tamadunnya di gelar uncivillised dan pelbagai terma-terma yang memberikan maksud jahat... ada umat islam terpengaruh dengan istilah boneka sebegini.

agak bodoh lagi sialan bila ada dikalangan mereka coba menjadi wira pujaan kafirin. hosni mubarak,anwar ibrahim,hamid karzai,raja saudi dan seluruh agen-agen boneka ini menyokong dasar ciptaan yahudi.

kenapa aksi militer jerry adam daripada kumpulan sin feinn tidak digelarkan sebagai teroris ireland utara ? kenapa aksi pengeboman madrid daripada pemberontak FARC tidak digelarkan sebagai militan agama ? kenapa negara china tidak dikenakan sekatan atas dasar militernya coba menghapuskan umat islam uighur dan xinjiang ? kenapa prabakaran kepala LTTE tidak digelarkan sebagai ekstremis hindu yang banyak membunuh umat sri lanka ? kenapa slobodan milosevic tidak digelarkan sebagai teroris kristus apabila angkatan tentera serbianya pernah menyembelih leher ratusan ribu umat islam bosnia ?

melihatkan kematian menggila umat islam di iraq,afghan dan bumi palestin yang teruk dihancurkan oleh kafirin maka aku menyatakan solidariti untuk arwah nordin mat top dan dr azahari. alfatihah untukmu syuhada..

6 comments:

Anonymous said...

Tolak UMNO - Tiada Rasuah

Manjungmari said...

Salam Sejahtera..

Walaupun idealogi politik kita berlainan, tetapi bab mengenai saudara Kita Nordin Mat Top dan Dr Azahari saya sependapat dengan kamu... Moga-moga arwah mereka bersama golongan syahid.. Insyaallah.

2 cents man said...

Penyembelihan orang islam yang berlaku adalah kejam dan itu adalah terrosit act.

Seperti Tun M pernah berkata, there are christian terrorist, jewish terrosit and others, all are based on one definiton - As long as you attacked civilian, exploded yourself in civilians', that is the act of terrorist.

I agree with this definition. Nordin and Azahari bukan syuhada tetapi tetap terrorist. Mereka meletupkan tempat orang awam, bukan medan perang. Bayangkan yang mati akibat perbuatan mereka adalah saudara-mara kita. Apakah kita masih nak kata Nordin dan Azahari syuhada?

Disini saya terpaksa tidak bersetuju dengan saudara yang mengangkat terrorist sebagai syuhada.

GAP KEMBALI said...

manjungmari
tahniah untuk KITA. walaupun aku dan kau saling menghantam, namun atas dasar salute solidariti pada nordin mat top kita bersama..

2cent man
aku hargai beda pendapat dengan kamu. kamu lebih terarah ke arah kepada jawapan aksi letopan di public yang dilakukan oleh orang islam, tapi kamu agak malu untuk menyatakan insiden yang berlaku kepada umat islam itu sendiri..

samada terma syuhada atau teroris itu terpolang pada tuan punya badan sendiri. terma bukan persoalan, tetapi mempertahankan maruah umat yang disembelih oleh kafirin itu yang menjadi isu utama.

Pak Tua Jaga said...

Syahid? mengebom dan membunuuh yg tak berdosa hingga hampir mengundang campur tangan kuasa asing yg hanya akan merosakkan umat di anggap mulia? apakah siri pengeboman itu meberi manfaat kepada umat Islam?

biarlah majlis fatwa Indonesia yg iktiraf syahid atau tidak, dan jgn taruh prasangka yg ulamak xberani atau takut sbb tak menyokong, biar diaorg buat kerja diaorg, bagi aku kalau nak jihad baik pegi palestin, iraq dr bom tempat2 umat Islam juga mencari makan..

cuba tgk youtube ttg dakwah di Amerika dan Eropah, ttg bagaimana dakwah dilakukan, kata sorang tokoh Islam terkenal Arwahyarham Ahmad Deedat Pedang itu adalah Lidah dan ilmu.

Jgn matlamat menghalalkan cara, hanya nak menghancurkan sedikit kepentingan Amerika di Indonesia, siapa yg dibunuh bukan perkiraan, adakah ini ada dalam garis panduan berjihad?

GAP, aku peminat setia Blog ini, dan aku mmg anti Pakatan Setan, aku juga berjuang dalam agama namun aku tidak sekali berminat dgn jihad begini, fakta yg diberi kali ini hanya seperti melepaskan batuk ditangga, utk membolehkan apa yg tidak boleh, semoga Allah mengampuni mereka Dr Azahari,Nordin dan juga kita

GAP KEMBALI said...

pak tua jaga
aku hormati pandangan kamu. kita bisa berbeda pendapat dalam soal ini. kamu bercerita ttg arwah deedat. menangkis hujah dengan ilmu dan debat. skop arwah dedat disitu sahaja.

siapa bisa menangkis isu ratusan ribu nyawa umat islam di palestin,iraq,afghan,chechen hatta bosnia. perlukah kita menhantar beberapa lagi deedat untuk berdakwah dengan musuh kafirin di situ...

padang lawan biarlah bersesuaian. bumi iraq setiap ada pengeboman berani mati. tanya pada diri siapa yang melakukannya ? adakah ia simpatisan saddam,bekas tentera elit saddam atau pengukit sunah yang benci akan kumpulan syiah yang mengizinkan penaklukan ke atas negara yang berdaulat ?

biarlah terma persoalan syahid,teroris di tolak tepi . terma bukan menjadi soal artikel aku disini..

sebaliknya maruah umat islam yang dibunuh itu yang perlu dijadikan soalan pokok yang utama..


aku ulangi, terma syahid atau teroris bukan persoalan pokok dalam artikel aku...yang aku bawakan adalah punca bermula tindakbalas umat .