IKLAN BERBAYAR

Tuesday, October 13, 2009

TANPA PAS SEDARI

aku baru balik open house member. berjumpa dengan rakan-rakan lama berbincang tentang isu politik. aku dapat merasakan seakan ada gelombang baru politik melayu, kewujudan kumpulan pengundi baru/anak muda yang mulai alert akan pentingnya berpolitik.

trend terbaru yang aku lihat, golongan ini semakin agresif untuk berani berbicara tentang politik. namun harus diingat kumpulan ini tiada berminat untuk menjadi ahli partai. golongan muda ini lebih cenderung membicarakan tentang dasar dan isu, masalah dan solusi.

jelas wave ini semakin galak menyokong umno. bagi mereka mudah, umno telah dihukum pada mac 2008 dan alternatif kerajaan bayangan dilihat tidak mampu memberikan jaminan untuk membela agama dan bangsa.

banyak dasar pakatan tampak rapuh dan bisa goyah. mainan politikal mereka lebih berkonsepkan fantasia politik. menjanjikan bulan dan bintang namun dia tahu perkara itu tiada kesampaian.

anwar attaturk sengaja mengheret pas untuk bersama-sama bergelumang dengan tahi politiknya.tujuannya tiada lain,hanya untuk mengkeldaikan pas demi kepentingan politiknya.jelas pas yang ada hari ini sudah menyimpang jauh daripada zaman almarhum dato fadhil noor.

lebih teruk apabila ada dikalangan pimpinan pas lebih bertindak sebagai kader-kader boneka anwar. husam,mahfuz,khalid gereja samad antara player politik murahan yang banyak menimbulkan kemarahan orang melayu. yang jelas pas juga terpalit secara tidak langsung terhadap kesan ini.

bagan pinang sudah menutup tirai. umum mengetahui pada pilihanraya ke 13 nanti, pas akan bertanding dikawasan majoriti melayu. lawannya adalah umno. namun tanpa pas sedari majoriti melayu pada saat ini tidak sabar menunggu masa untuk menghukum pas. dasar yang melacurkan islam,penghinaan dap terhadap islam dan bangsa yang pas senyapkan merupakan duri dalam daging yang bisa memakan diri.

di bagan pinang isu selangor,nizar,penang tampak memberikan kesan langsung terhadap calon pas. dr zulkifli ahmad (erdogan pas) mengakui masalah besar ini dalam kenyataannya di web haprakdaily. dr zul sudah mulai risau akan pertembungan pas dengan umno di kawasan majoriti melayu nanti.

sementara anwar attaturk juga tidak bisa tersenyum kerna seat yang akan pkr tandingi lebih menjurus kepada alokasi 50-50. pkr tak bisa terselamat dengan kawasan campuran.. bagi DAP mereka punyai penyokong tradisi, DAP bijak memanipulasi isu. mereka dilihat mampu untuk mengekalkan kerusi majoriti cina. kerana apa ? kerana DAP senantiasa konsisten dalam agenda malaysian malaysia mereka.
di bagan pinang...1 malaysia sudah menampakkan wajah sebenar. agenda ini sudah semakin laju menikam dasar ketuanan rakyat.najib bisa menghancurkan pas dan pada masa yang bisa membenamkan anwar attaturk. konklusi aku mudah.jika umno semakin kuat maka cina dan india akan kembali menyokong kerajaan.

14 comments:

House PK said...

TEPAT SEKALI BRO. TAHNIAH BRO! LU MEMANG HEBAT BRO

Anonymous said...

mmg benar ape yg diceritakn. klu dulu PAS ialah pembangkang yg disegani w'pun kadang kala dasarnya spt 'angan2' tp ia nampak real. sy masih igt suatu ketika dulu semasa arwah Fadhil Noor memimpin PAS di thn 80'an, ada 1 isu agama ISLAM yg cuba dimainkn oleh org2 cina, pd ketika itu UMNO, PAS & bbrape Pertubuhan bsatu mbuat bantahan & yg jelas pd ketika itu UMNO & PAS spakat menyatakn pendirian. Ini mmg jelas mnampakkn PAS ialah salah 1 Parti yg mengutamakn ISLAM tp skg? Subhanallah, ia sgt jauh tpesong malah org2 bkn islam yg pro kerajaan pun mula mpersoalkn kredibiliti parti ini. sy pcaya jika keadaan ini bterusn, PAS akan dicemuh sblm musnah dlm api yg dinyalakn nya sdiri.

Anonymous said...

btul tu GAP, sokongan melayu terhadap PAS dah tinggal senipis kulit bawang, percayala.. jika diadakan PRU 13, PAS kelantan dan kedah bakal dibungkuskan. dan Perak akan jd negeri cina vs melayu.

edexjb

Anak Lenggong said...

Sebenar nya gelombang orang melayu tidak suka dengan kerenah Pas bermula daripada pilihanraya kecil Bkt Gantang dahulu..PAS hanya menang disebabkan undian daripada puak kapir..kelompok pas memang sedar akan perkara ini tetapi demi politik dan tamakkan kuasa mereka tidak menghebahkannya..daripada analisis yang dilakukan didalam PRK terdahulu peratusan undian dikalangan melayu terhadap pas telah berkurangan dan peratusan terhadap unmo telah meningkat ataupun tidak berkurangan..ini membuktikan orang melayu maseh menaruh keprcayaan terhadap kepimpinan umno.

Tetapi kepada pemimpin umno perkara ini jangan dipandang ringan dan terlalu berbangga dengan keputusan di Bagan Pinang..ini barulah permulaan perjuagan masih lagi jauh..jangan lah terlalu leka dengan kemenangan dengan tidak memperdulikan kan pemilih yang memilih kalian. Berilah tumpuan kepada rakyat yang memilih..turun dan berdamping lah dengan mereka dan selesaikan masalah yang mereka hadapi..

Sekiranyakalian maseh hanyut dengan kemenangan ini dan hanya turun berjumpa pengundi menjelang pilihanraya..jangan kesal sekiranya kalian ditendang keluar..kalian harus ingat bahawa pengundi sekarang sudah bijak ..mereka menilai dan memerhatikan peminpin yang mereka pilih tersebut adakah dia membuat kerja sebagaimana yang dijanjikan sewaktu pilihanraya.

Anonymous said...

PAS celaka memang tak patut dilayan dan diberi undi...padan muka hang Nik Aziz

Arif Omar said...

hidup 1 malaysia. DSAI INI TAKKAN KE MANA. MERENGKUK KE SG BULOH JUGA AKHIRNYA

The Hobbit Frodo said...

yeah ... we kno dat bro!!!
kitaorg nampak jer x bijak
((bijak woo .. xoxoxoxo))

we love malaysia more than PR/UMNO
tapi tuk survival melayu, haruslah UMNO pilihan utama.


and tentunya kami yg anti GAY ni menolak sekeras2nya bung nawar!


TITIK


>>____<<

wareeddeen said...

Sebelum PRU12 :
hamPAS berslogan : MEMBANGUN BERSAMA ISLAM.

Selepas PRU12 hingga kini dan selamnya :
hamPAS membangun bersama Ustaz Goblokkrisnan, Ustazah Elizabeth, Hj Nizar Bawah Pokok.

Nik Ajis penderhaka kepada Agama dan Bangsa.

Saya Rakyat Malaysia said...

Cina dan India akan jadi lalang. Mana kuat, dia sokong. Kalau sokong PAS takde hasil dia sokong UMNO. Kalau sokong UMNO, takde hasil, dia sokong PAS. Senang.

wareeddeen said...

Slogan hamPAS sblm PRU12 :
MEMBANGUN BERSAMA ISLAM.

Slogan hamPAS slps PRU12 :
Membangun bersama Ustaz Gobalakrisnan dan Ustazah Elizabeth Wong.

daaksaytunk said...

Kalah tetap Kalah!!! tak abis lagi PAS menyalak kekalahannya... knp? BESAR KEMALUAN PAS YER!!

ejarll said...

sedarlah wahai pemimpin dan penyokong PAS...

korang da jauh tersasar dr perjuangan ISLAm sebenar...

jika mahu AGAMA ISLAM terus d hormati oleh semua kaum, ubahlah cara kamu berpolitik...

ISLAM bkn milik org yg menyokong PAS,ISLAM utk semua...

jgn jd kn "POLITIk TAIK" kamu itu sebagai santapan GOLONGAN MUDA utk terus menderhaka kepada AGAMA BANGSA dan NEGARA...

ALLAHAUAKBAR!!!...

Ir.MIM NUSANTARA said...

"..jangan lah terlalu leka dengan kemenangan dengan tidak memperdulikan kan pemilih yang memilih kalian. Berilah tumpuan kepada rakyat yang memilih..turun dan berdamping lah dengan mereka dan selesaikan masalah yang mereka hadapi..

Sekiranya kalian masih hanyut dengan kemenangan ini dan hanya turun berjumpa pengundi menjelang pilihanraya..jangan kesal sekiranya kalian ditendang keluar..kalian harus ingat bahawa pengundi sekarang sudah bijak ..mereka menilai dan memerhatikan peminpin yang mereka pilih tersebut adakah dia membuat kerja sebagaimana yang dijanjikan sewaktu pilihanraya.":Anak LENGGONG
-----------------------------------
Dr.Mahathir pun ada menyuarakan perkara yang SAMA(STAR,NST 14/10),
jadi UMNO/BN patut terus beringat2
dan jangan terlalu ghairah dan leka
dari skrg hingga PRU 13(2012/2013)!
##SATU NASIHAT:UMNO KENA LAH REVAMP SIKIT..1)GET RID AHLI2 KORUP YG JADI BATU PENGHALANG KPD ASPIRASI PERJUANGAN ORG2 MELAYU &BUMIPUTERA....2)MIM TOLONG MIM DLM SEMUA ASPEK,LGI PUN 90%MIM DLM PEJABAT KERAJAAN..,,3)MATLAMAT EKONOMI:>50% BUKAN 30%,KERANA NI NEGARA KITA,65%MIM &BUMI!!!4)BUAT PILIHAN PEMIMPIN YG MUDA2 UMUR 35 KE 48 UNTUK MENERAJU UMNO MCM OBAMA...UMNO perlu tukar image, REBRANDING dgn segera dari skrg,
##SATU NASIHAT:KITA TAK BOLEH GENERALISE YG UMNO MASIH KUAT MENJELANG PRU 13(2012/2013)...dari majoriti kerusi Dewan Rakyat(140 tolak 82 kerusi)BN cuma ada jumlah majoriti 50000 undi saja pada 50 kerusi...Untuk PRU13,UMNO PERLU DI RESTRUTURE KAN...ADA >3JUTA AHLI UMNO SKRG.TAK BOLEH KE DIBUAT TALENT SEARCH???KALAU KITA BOLEH CARI FINALIST "MALAYSIAN IDOL" ATAU "ONE IN A MILLION" DSB,KENAPA TAK ADAKAN "PERADUAN PEMIMPIN MUDA" DARI >3JUTA AHLI UMNO???
KALAU TAK UMNO AKAN JADI PEMBANGKANG LPAS PRU13,DGN MIM PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH....!!!!

TakerRules95 said...

Kerajaan negeri Perak mengumumkan peruntukan tanah seluas 800 hektar untuk manfaat Tabung Pendidikan dan Pengupayaan Pendidikan Kaum India di negeri itu.

Menteri Besar Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, tanah itu akan diusahakan oleh Yayasan Perak dengan tanaman kelapa sawit dan hasilnya akan disalurkan kepada tabung itu untuk diagihkan kepada pelajar miskin. – Utusan

kah kah kah…apa sudah jadi…dulu DS Nizar bagi tanah kat cina abis dimaki hamun…abis kena pangkat Kuli Cina…Mak Cina…Melayu Palsu…Khianat Melayu…Bodek Cina…semua maki hamun Nizar kena…ni apa cerita pulak…bagi tanah untuk india…sekarang sapa kuli…sapa palsu…sapa khianat…kah kah kah…

p/s : mungkin kawasan tu tempat Zambry membesar kot kah kah kah