Thursday, October 15, 2009

WANITA DAN PUTERI MASIH BERMIMPI

aku berkesempatan menonton celoteh ketua wanita umno shahrizat dan ketua puteri err..apa nama dia ..bibi mungkin. maaf bukan sengaja tak ingat tapi memang aku tak ingat.

celoteh 2 mak bedah ini tak mendatangkan hasil,membuang masa aku. ucaptama sharizat dan ketua puteri ada menyebut tentang 'wanita harus di arus perdanakan bukan dipinggirkan'..'memohon jawatan di GLC'.. dan yang lain aku tak ingat pasal inbox aku penuh.

perlawanan biarlah sama rata. sewajarnya sharizat dan bibi menjuarai bicara wanita. seperti contoh bertempur dengan mana-mana wanita yang antaranya jelas menentang ajaran islam.

sister in islam perlu diganyang dan perlu ditentang walaupun 2 kerat pimpinan itu ada 'dna' dari umno. sister in islam perlu diharamkan,perlu dihapuskan daripada muka bumi ini kerana jelas ia NGO yang bertindak sebagai agen perosak akidah memesong akhlak.

perlukan aku listkan satu persatu kebiadapan SIS terhadap agama aku, islam ? aku yakin kamu sudah mengetahuinya.isu besar inilah yang sepatutnya dibentang dan dibahaskan dalam perhimpunan besar sebegini, bukan desakan meminta jawatan GLC.

dalam keadaan politikal klimate yang tense pada waktu ini, sewajarnya mereka mampu bertindak untuk sekurang-kurangnya 'menghapuskan' satu kumpulan musuh islam seperti SIS yang jelas semakin galak mentafsirkan islam mengikut acuan kepala mereka sendiri.

sewajarnya wanita/puteri melakukan serangan berani mati terhadap SIS. dalam keadaan keahlian wanita/puteri yang mencecah ratusan ribu, sayang masih tidak timbul lagi walau satupun watak sumaiyah r.ha dikalangan mereka.

menegur bukan bererti membenci, tetapi yang hak perlu ditegakkan walau seperit mana pun kenyataan itu perlu di telan.1 umno, islam didahulukan, GLC sabar dulu.

26 comments:

antipkrsarawak said...

GAP:
aku setuju! wanita pemuda dan puteri hanya memikirkan untung dalam poket masing2 melalui jawatan yg disandang.

mereka lebih mengutamakan apakah yg mereka dpt jika berjawatan itu dan ini tanpa memikirkan perut dan masa depan mereka2 yg berada di luar dewan khususnya org melayu dan bumiputera!

melayu bumiputera masih ketinggalan!

nk pinjam dgn mara pun susah. betul tak gap????

yg mereka sibuk ialah mintak jawatan dlm glc, jawatan2 tinggi dlm kerajaan dan lain2 yg tidak menguntungkan ahli dan penyokong selaliknya untuk mereka yg tertentu sahaja!

bagi kita yg mendengar naik meluat dgn tuntutan2 yg entah apa2!

pemuda sibuk dgn bajet takde! takde bajet pun masih boleh bermesra dgn rakyat! masih tak berubah budak2 pemuda nih!!!! jelas umno masih bersifat eksklusif!!!

naik meluat dgn perbahasan umno yg msh syok sendiri!!!!!!!!!

umno, BERUBAHLAH!!!!! OTAK TU KENA SERVICE SELALU!!!

bukan melalak tak tentu pasal! org melayu bumiputera kecewa dgn perjuangan yg omong2 kosong.

Jeffry said...

SLM BRO..BILE DAH STAT GILER JAWATAN, HANCOR SEME PRINSIP PERJUANGAN !!

sekupangdua said...

salam bro,
sememangnya lewat ini teman nampak part wanita dan puteri seakan tak sedar ada gelombang yang lebih besar sebenarnya mengancam bangsa dan agama, tidakkah mereka mahu mengatakan resolusinya atau memerangi dengan lebih drastik, jangan asyik melopong melihat gerhana bulan sedangkangkan bumi kian musnah tidak diendahkan, apa dah jadi ni? tidak kah mereka nampak wanita pas dan pkr semakin kuat terpesong dan lebih merbahaya mereka memesongkan akidah kaum hawa yang lain supaya lahir perasaan sama membenci sesdama bangsa seperti mereka.
SIS semakin berleluasa dengan pendapat merosakan islam dan bangsa melayu seolah-olah macam iklan raya pulak, lepas Raya dah lupa amalan sepanjang ramadhan yang sepatutnya boleh diteruskan sebaliknya hilang segala amalan dan kena tunggu ramadhan akan datang untuk manambah amal dan tuntutan agama

selamat bersidang, moga allah merestu perjuangan kalian.

Sangtawal Sakranta said...

salam GAP.

aku ingat aku sorang je yang fikir mcm tu...bila tengok dia orang berucap.. GAP pun fikir mcm tu jugak!!!

Kalaulah kebengisan makcik Rafedah dulu digunakan oleh makcik baru... untuk meleburkan hasrat SIS... aku rasa lagi berkesan...

puteri??? aku pun lupa gak nama dia!!! aku tengok di barisan puteri tu... ada yang dah tak mcm puteri je GAP... banyak yang keningnya dibuang.... dan dibentuk kening baru!!!.. ketua pemuda tu aku ingat-ingat lupa la... sebab dulu dia selalu dok bawak ketiak pak mertua dia!... tapi dalam diam aku respect jugak dengan dia ni, sebab kalau dia berdebat... dia ni pandai cakap!hujah dia masuk akal!

Umno perlu berubah!!! ya - satu umno... islam didahulukan...kroni dilupakan... kebajikan rakyat diutamakan!!

wassalam!

Adiba said...

WANITA DAN PUTERI UMNO BUKAN BERMIMPI DI SIANG HARI TETAPI MEMPUNYAI MATLAMAT TERSENDIRI BAGI MEMAJUKAN PERGERAKAN MASING-MASING.WALAUBAGAIMANAPUN MEREKA TELAHPUN DIBERIKAN JAWATAN DALAM KABINET DAN BOLEH MEMPERJUANGKAN MATLAMAT NEGARA DAN PARTI UMNO KE ARAH MEMBELA NASIB DAN MEMAJUKAN KAUM WANITA YANG KURANG BERNASIB BAIK.

hilbert said...

Salam GAP,

Ya betul nama ketua wanita UMNO nama dia Shah Ri Zat dan bukannya Shah Rukh Khan yang telah dianugerahkan dengan gelaran Datuk tu...hemmm yang ketua puteri UMNO tu nama dia Datuk Shirline Abdul Rashid, orang Sabah bah...

saya pun ada dengar ucapan Shah Ri Zat dengan Datuk Shirline semalam,,,lesu saja...macam tak ada vitamin saja...balik,balik cerita lama juga yang dijaja dia orang dua tu...tak ada idea langsung

GAP KEMBALI said...

antipkr sarawak
teguran kamu bermakna. 2 group ni masih berada dalam lingkungan mereka sendiri..tak nampak kebejatan masalah besar d luar.

jefry
nak glc, itu dan ini. sidang mereka ni tak ubah macam kongres masuk meminang.banyak pantun dan seloka hingga lupa musuh d luar.

sekupangdua
aku amat bersetuju dengan pendapa kamu,mereka harus fokus pada isu utama. apa dia ? menghancurkan pakatan.bukan minta glc.


sangtawal
aku berharap dapat berjumpa kau satu hari nanti.

adiba
mmmmmm

Local Fighter said...

Salam GAP,

ucapan ketiga-tiga ketua sayap UMNO dan perbahasan oleh perwakilan menampakkan mentaliti orang nak jadi popular.

Sedangkan isu yang dibangkitkan seakan membuka pekung di dada kerajaan BN. Nampak sangat banyak kepincangan.

Ketua Wanita dan Puteri merupakan anggota kabinet Kerajaan 1Malaysia. Seharusnya isu-isu tersebut diselesaikan di meja kerajaan.

Yang pergi terjerit di rostrum tu buat apa? Itu gaya populis macam pembangkang.

Janganlah bermain retorik. Awak sendiri gagal menjadi sebahagian jentera kerajaan yang berkesan.

Nak 30% jawatan disandang perempuan? Ukurlah dibaju sendiri. Ambillah iktibar Safiah Salim NC UM dulu. Terperosok UM jatuh ranking. Sekarang ni baru naik balik tangga 186 sebab ada NC baru Dr Ghauth.

Jadi untuk Ketua Wanita, pergilah kuatkan balik pengaruh di Pantai Dalam. Jadi Senator 2 penggal sahaja. Kelak tak dapat jadi Menteri lagi..

Ketua Puteri jangan goyang kaki kat Kementerian Kesihatan saja. Ramai pelajar kejururawatan dan jururawat perlukan pembelaan. Isu kos pengajian, silibus dan penempatan sebab kena bersaing dengan student private (bukan melayu). Tu ramai boleh jadi kader - kader puteri..hehe.

Kenn said...

Dear Sir and Readers,

Please do excuse me for posting something out of topic.

Please cast your vote for this survey:-

"SHOULD the British Overseas Citizen (BOC) BE OFFERED BACK Malaysian Citizenship ?"

at:-

http://tersenarai.blogspot.com/

(Alternatively, you can CLICK HERE TO VOTE)

Thank you for your time. I appreciate it.

Kenn

Panglima Perang Cyber said...

Hilbert - Sang Tawal - Jeff : pegi ke pwtc jugak ke ?

harap ada masa esok kita boleh jumpa...

Sangtawal Sakranta said...

Salam GAP,

Insyaalah GAP.... no hp GAP dah ada dalam simpanan saya :)

errr... 3 november ..kalau x tangguh-tangguh boleh jumpa!

wassalam

TakerRules95 said...

UMNO ni parti islam kn?

Kenapa Wanita UMNO pakai tudung nampak jambul?

The Hobbit Frodo said...

setuju!!!!! wanita umno jgn lembik sangat... begitu jugak dgn pemuda!!



Hidoppppp kami ((budak xder party))



xoxoxoxo



>>______<<

GAP KEMBALI said...

takerrules95
kau tanya
umno ni parti islam kan?
kenapa wanita umno pakai tudung nampak jambul .

takpelah biarlah jambul di atas dpd nampak jambul elizabeth kat bawah yang pas suka tu .

hidungmancung said...

wanita dan putri mmgnya haprak..patut dlm ucaptama bangkitkan isu2 besar yg libatkan survival umat melayu dan islam, ini pasal jawatan, glc. Najib kata jgn jadikan umno tempat cari makan! Kalo jd tempat cari makan, inilah akibatnya. bodoh piang semua, org camni pun bole jd ketua - dh ketandusan ke?

hilbert said...

Salam sekali lagi GAP,

Untuk Panglima Perang Cyber, saya hanya mengikuti perkembangan semasa persidangan UMNO dari jauh saja. Saya sangat kagum dengan cara penyampaian ucapan oleh Presiden UMNO YAB Datuk Seri Mohd. Najib semalam.

TakerRuler95, bagi sayalah..UMNO adalah satu-satunya parti yang benar-benar memperjuangkan serta membela nasib kaum Melayu termasuk kaum Bumiputera lainnya di negara ini. UMNO juga lebih daripada itu apabila berjaya memajukan umat Islam serta juga rakyat bukan Islam di negara ini ke arah yang sangat cermerlang.

Banyak contoh kemajuan yang telah dicapai oleh UMNO dalam semua usahanya membawa kemajuan, keamanan, kesejahteraan di negara ini yang tak perlu dipertikaikan. Jika dibandingkan dengan lain-lain parti dalam pakatan haram seperti PAS, DAP dan PKR..bagi saya meskipun ketiga parti itu telah bergabung menjadi satu tak mungkin mereka dapat menandingi keupayaan UMNO apatah lagi setelah YAB Datuk Seri Najib sebagai Presidennya.

PAS hanya taruh saja nama Islam pada parti mereka, tetapi apabila kita lihat tingkahlaku serta cara-cara mereka menangani masalah yang berkaitan dengan kepentingan agama Islam, adakah kita dapat melihat para ulama atau pemimpin dalam PAS sanggup mempertahankan Islam daripada dicerobohi oleh rakan-rakan mereka dari DAP dan PKR ? ..Tentu tiada kan, PAS hanya berdiam diri, membisu seribu bahasa, jadi bagaimana boleh mengakui yang parti PAS itu sebagai memperjuangkan Islam ?

Dulu cuba kita ingat balik tatkala YB Nga Kor Ming telah mengambil beberapa ayat-ayat suci daripada Kitab Al Quran dan setelah itu dia membaca serta menghuraikan semula maksud disebalik makna ayat-ayat yang beliau baca itu didepan orang Melayu PAS pulak tu...jadi ada tak orang PAS sedar ketika itu apa kesilapan dipihak mereka bilamana membenarkan orang yang bukan beragama Islam membelek Al Quran untuk mencari ayat-ayat yang difikir boleh digunakan untuk tujuan tertentu dan digunakan sebagai bahan untuk mencerca Perdana Menteri YAB Datuk Seri Najib ?

Baru-baru ini pulak, Anggota Parlimen Padang Serai YB N. Gobalakhrisnan juga membuat tindakkan serupa iaitu semasa membantu PAS berkempen pada pilihanraya di Bagan Pinang, Teluk Kemang. Jadi apakah ulasan penyokong PAS mengenai perkara seperti ini, apakah harus dibiarkan atau dihentikan ? Cuba orang PAS sediri sedari satu perkara, iaitu tentang Mekkah, iaitu satu tempat paling suci bagi umat Islam seluruh dunia untuk menunaikan rukun haji... disana kalau tak silap saya, orang yang bukan beragama Islam tidak dibenarkan untuk menjejakkan kaki disitu. Dan itu telah menunujukkan kepada kita betapa bertanggungjawabnya orang-orang disitu dalam soal memelihara kesucian agama Islam.

Begitu juga dengan Kitab Suci Al Quran, bagi saya ianya adalah salah satu daripada kesucian agama Islam yang sangat memerlukan penganutnya untuk sama-sama memelihara Kitab tersebut daripada sewenang-wenangnya bertukar tangan daripada orang Islam kepada orang bukan Islam. Apabila Kitab Al Quran diserahkan kepada orang bukan Islam untuk mereka mencari sesuatu ayat yang mereka perlukan ketika hendak digunakan sebagai bahan untuk berhujah dengan seteru politik masing-masing, tidakkah orang-orang PAS melihat keadaan itu sama saja seperti kenapa Mekkah dilarang untuk dimasuki oleh orang-orang bukan Islam ?

Terima Kasih jika anda menyiarkan komen saya ini. Maaf kerana berjela-jela...

Afdzal Mokhtar said...

salam bro...memang aku meyampah dgr perbahasan wanita dan puteri semalam..dlm umno sibuk untk membawa tranformasi,minah2 ni plak sibuk mintak jawatan dan peruntukan..ini memang tidak patut di bahaskan semasa presiden umno mahu memulihkan parti..dah sah wanita dan puteri gila jawatan dan mata duitan....

anakmelayu30.blogspot.com

support bro!!!

ANAK ABU HASSAN said...

assalamualaikum,
para pemimpin umno skrg ni kebanyakanya hanya nak berebut tunjuk muke dpn tv dan tunjuk terer dpn pewakilan,arahan pm dan tmbalan ya untuk berubah,berapa sgt yg sahut?,wanita dan puteri mrupakan sayap pnting umno,tetapi jika mcm ini ketua mereka yg gilakan kuasa tanpa nampak kejahilan sndiri,umno akan sukar mempertahankan maruah islam dan melayu dari dijual oleh pas dan pkr.

kulatlapok said...

salam GAP,

walaupun anyak bpost ko selalu bertentangan dengan pandangan aku tetapi yang ini aku sokong GAP 110%.. syabas AGAMA ISLAM DIDAHULUKAN, RAKYAT DIISLAMKAN..

Syabas Bro..!!

merahputeh said...

ada betulnya kata GAP tu..
tapi kalau dibandingkan wanita dengan puteri, saya ada masalah tgk perkembangan puteri.. rasanya peranan puteri utk masa kini sangat tapi mereka tu mmg sangat bermimpi... mcm tak nampak apa fungsi ada sayap puteri kat dalam UMNO.
apa pun, saya ingin betulkan skit,
nama ketua puteri ialah :
Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin

untuk Adiba,
kalau betul ada matlamat tersendiri, jangan setakat cakap, tunjuk kat satu Malaysia!

Mensubo said...

Sharizat dan Bibi ni memang meloyakan. Menyerang pembangkang langsung tak dirancang. Setiap kali minta kaum wanita di beri kesempatan. Selama ni wanita di pinggirkkan ke? Nak menyamun je Sharizat ni.Bibi ni memanglah turun temurun penyamun, tak dapat jadi calun hentam Mat Asan. Kalu tak jadi calun pasti sokong pembangkang, lihat apa dia dan keluarganya buat tahun 1999 dulu dan lihat siapa pula kaum kerabat si Bibi ni. Tahniah PU3 NS tolak Bibi,khususnya PU3 Rembau.

ZorroTeam.2010 said...

"CHIR...menchicir,mencicir,mencicir
MENCICIR.."...begitu lah bunyi senikata lagu P.RAMLEE dlm filem SENIMAN BUJANG LAPOK....
Pergerakan WANITA &PUTERI UMNO ni,
sepatutnya BERI SOKONGAN INSPIRASI,
idea,motivasi dan dorongan2 yg BERNAS kpd UMNO induk,kerana kata
perpatah :TANGAN YG MENGHAYUN BUAI itu BOLEH MENGGONCANG DUNIA...!!!!
Tapi yg berlaku skrg,WANITA & PUTERI UMNO,dok HULOQ TANGAN mintak
itu,mintak ini....YG di-HAYUN hanya
MANGKUK nya saja....Mintak maap lah
tapi sedih dan malu kita tengok,
cara TINDAK TANDUK depa skrg....,
kalau masa nak menuntut MERDEKA dulu2,kaum ibu dan wanita2 SANGGUP
KORBANkan gelang emas,kenapa skrg nak MINTAK2 tambah gelang2 EMAS???
Tak cukup ke apa yg telah di-beri??
JGN bersikap tamak...nanti RUGI..!!

SHARIZAT pun dah dapat RM100 juta untuk projek LEMBU(disalurkn kpd sykt SUAMInya),TAK CUKUP lagi ke???
ADA Blogger nak ambil LOAN 100K,pun
susah nk dapat,entah2 dapat selepas PRU 13 kot..???
YG Ketua PUTERI pula,badan bukan main SIHAT,mcm saiz kaum WANITA UMNO pula...terlebih MAKAN agak nya
lepas jadi Timb.Menteri Kesihatan!!
Sepatutnya SLIM MERLIM lah mcm ahli
ahli PUTERI yg lain..AWAK tu Timb Menteri Kesihatan,kaw2 punya SIHAT!
Betul kata"NTPKR SraWAK"##"mereka lebih mengutamakan apakah yg mereka dpt jika berjawatan itu dan ini tanpa memikirkan perut dan masa depan mereka2 yg berada di luar dewan khususnya org melayu dan bumiputera!"
# kata hilbert:"saya pun ada dengar ucapan Shah Ri Zat dengan Datuk Shirline semalam,,,lesu saja...macam tak ada vitamin saja...balik,balik cerita lama juga yang dijaja dia orang dua tu...tak ada idea langsung...."

#Afzal Moktar:"salam bro...memang aku meyampah dgr perbahasan wanita dan puteri semalam..dlm umno sibuk untk membawa tranformasi,minah2 ni plak sibuk mintak jawatan dan peruntukan..ini memang tidak patut di bahaskan semasa presiden umno mahu memulihkan parti..dah sah wanita dan puteri gila jawatan dan mata duitan...."
soo...agaknya SENIKATA lagu P.Ramle
skrg.."Chir..mencicir,mencicir2 hingga tercicir...."Wanita UMNO tak pakai tudung,naik BMW,mintak2
tak MALU....Puteri UMNO perut nya
KEMPIS...takde KERJA tolak abok..."
WANITA UMNO tak boleh harap,Puteri UMNO,berHARAP2,masuk angin, keluar ASsaP..."

asfarina fatin redzuan said...

abang gap..
thanks for the nasihat:-)
insyaallah i will try..:-)

TakerRules95 said...

kalau UMNO ni parti Islam kenapa Ketua Wanita dia pakai tudung nampak jambul sila jawab GAP

Anonymous said...

salam...Encik Zorro...ketua puteri malaysia ialah YB Dato Rosnah bt Abd Rashid Shirlin, Ahli Parlimen Papar...dia 'sihat' sebab hamil 6 bulan...

Anonymous said...

erm,

saya salah seorg perwakilan puteri juga bersetuju dgn pendapat2 kalian...

wanita, ok la jugak mintak tmpt GLC...puteri??? isu pembantu rumah??

come on lah....mcm dah takde isu...

hai, entahlah...saya tak tahu apa pucuk pimpinan fikirkan sekarang...

wirda