Thursday, November 5, 2009

KRISIS SELANGOR : SIDANG DUN AKAN BUAT KEJUTAN ?

ini berita yang baru aku terima. minggu depan sidang dun selangor akan bermula. dikatakan oleh sumber dalaman SUK (orang pkr) bahawa sejurus sahaja selesai ucapan pembukaan oleh kebawah duli sultan selangor , maka satu agenda besar akan berlaku.

seorang adun senior daripada DAP akan mengusulkan undi tidak percaya terhadap exco kerajaan negeri selangor, dato hasan ali !

alasan mengusulkan undi tidak percaya ini kerana mendakwa kelakuan hasan ali menyukarkan flow pentadbiran negeri. hasan ali bakal dipecat dari jawatan exco nya dan akan dipersetujui oleh hampir seluruh exco/adun dari pkr dan dap !

kabaran juga diterima bahawa adun pas iskandar juga akan menerima tempias yang sama. caranya akan didedahkan kemudian.

jelas disini, bila hilangnya hasan ali dari senarai kabinet negeri, maka beberapa dasar autokratik/kuku besi yang lebih ke arah mengkuatkan KUASA SPEAKER (teng chang kim) akan dilakukan.

sumber menyebut teng chang kim akan diberi absolute power (kuasa menggila) apabila usul DUN diperbadan dibentangkan ! apa maksud DUN diperbadankan ? apa kuasanya ? siapa lebih 'raja' bila usul ini diterima, sultan , mb atau teng chang kim ?apakah benar ada agenda besar pakatan haram selangor untuk membawa negeri bersultan ke arah sistem republik ?

kita di sini takkan berdiam diri !

5 comments:

Demang Lebar Daun said...

itulah padahnya sebilik dgn ular bisa

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Weiii TakeRules95 naper tak buat kerja?Najis lom basuh lagi woooii

Sedar la penyokong PAS semua,PAS hanya dijadikan tangga dan pengelap kaki olih pkr dan dap.Pas hanya digunakan olih aljuburi untuk mencapai cita2 dia.Dap gunakan pas untuk capai hanya satu lagi cita2 mereka yang belum tercapai menguasai politik Malaysia.Tke 5 jer lagi baik heeeeeeeeee

Perghhhhh pencacai TakeRules95 ni pg mana tak buat kerja nieeeh

kuazzam said...

punya kuanghajo dappkr buat hassanali camtu. elok dia keluar je pakatan. bio jadi bebas lagi baek. sedarlah hassanali, ko tu dah org tak mahu, buat apa lagi tunggu? angkat kaki je.

Anonymous said...

bagi kat korang semula pun apa yang selangor dapat. 55 tahun merdeka..nak pakai tongkat lagi ka?Nak suruh khir toyo tambah bunglow lagi ka?..Racist!

Terengganu bagi wang ehsan,
Kelantan bagi wang ehsan,mana 5% royalti?duk bela sgt.
Mana perjanjian petronas 1975 yang dipersetujui? Tolak ketepi ka?

Tunai itu dulu baru la hangpa semua boleh gebang2 dalam blog bendul ni.Takde motif,cuma tabur fitnah dan racist.

Marah la nak marah pun. Tambahkan lagi dosa tu. Perkataan2 yang teruk digunakan melambangkan jiwa yang takde bangsa. Cakap pandai.

syafizi said...

Thanks to the Internet, suddenly everyone is so brave and so loud in condemning others...

(p/s: To anon 11th Oct 2009 4.48 pm, use your own name please, let others know who you are if you have any problems and want to speak out loud about it. Don't be like a dog, barking from afar but wagging the tail when near..)