Thursday, February 11, 2010

KALIMULLAH PEMBOHONG HARUS DISIASAT.





kalimullah masheerul hassan,isterinya helinna hanum dadameah,malaysianinsider dan shaikh akmal bin shaikh alaudin punyai persamaan.

kalimullah pernah kaya raya melalui penganugerahan kontrak dari LHDN (secara paksa) bernilai RM900 juta melalui syarikat proksinya bernama efficient e solution.

namun kalimullah adalah pengkhianat, menjadikan platform portal web malaysianinsider sabagai alat melancarkan serangan bertubi-tubi kepada ds najib, islam dan bangsa melayu.

kalimullah menjawat jawatan non executive director syarikat efficient e solution pada 2 ogos 2004. bermula karier sebagai wartawan di national echo di penang pada 1979,kalimullah mengorak langkah bila menyertai akhbar star pada tahun 1980 sebagai ketua wartawan mengkhusus dalam bidang laporan politik.

1987 menjadi wartawan untuk reuters dan pada masa yang sama juga menyertai NST sebagai wartawan khas (special correspondent).
kalimullah juga menjadi pengerusi untuk beberapa syarikat penting negara seperti co-exec ecm libra berhad,menjadi board of director taylor education bhd,ecm libra foundation,ecm libra investment bank limited dan pelbagai lagi syarikat.

shaikh akmal pula adalah proksi yang menjalankan hampir keseluruhan bisnes kalimullah.syeikh akmal menjadi non exec director untuk efficient e solution pada 22 feb 2006. beliau juga merupakan managing director untuk VPI international sdn bhd (anak syarikat efficient e solution).

DETAIL SYARIKAT EFFICIENT E SOLUTION (BAHAGIAN A)

company number : 632479-H
type : limited by shares (public limited)
register address : no 3,jalan astaka u8/82,taman perindustrian bukit jelutong shah alam.
nature of business : investment holding
directors/officer (antaranya) : shaikh akmal bin shaikh alaudin (director)

balance sheets items for efficient e solution
non current assets : RM 54,715,357.00
current assets : RM 45,390,332.00
non current liabilities ; RM10,235,142.00
current liabilities :RM 7,050,065.00
share capital : RM 65,810,010.00
reserve : RM 17,010,472.00

income statement items
revenue : RM 59,500,103.00
profit loss before tax : RM 17,488,025.00
profif after tax : RM 15,835,189.00

DETAIL SYARIKAT VPI SOLUTIONS SDN BHD

company number : 723564-k
register address : lot 6, jalan astaka u8/84 taman perindustrian bukit jelutong shah alam.
nature of business : data processing service (kontrak scan penyata income tax rakyat malaysia)
directors/officer (ataranya) : shaikh akmal bin shaikh alaudin

DETAIL SYARIKAT REGALIA RECORDS MANAGEMENT SDN BHD
(funder malaysianinsider)

company number : 723570-d
register address : lot 6 jalan astaka u8/4 taman perindustrian bukit jelutong shah alam.
nature of business : provision of document archiving and related services
director/officer (antaranya) : shaikh akmal bin shaikh alaudin

SHAIKH AKMAL BIN SHAIKH ALAUDIN ADALAH PROKSI KALIMULLAH PENGKHIANAT.

melalui rangkaian besar syarikat yang dimiliki dan struktur kewangan syarikat yang begitu kukuh tidak menghairan setelah disingkirkan dari jawatan penting dalam kerajaan ,kalimullah menyerang secara halus kerajaan malaysia melalui laman portal yang dimilikinya iaitu malaysian insider.

malaysian insider kini lebih mirip kepada suara antai umno,antai islam dan banyak menyumbangkan ideologi ketuanan rakyat dan middle malaysian mainan pembangkang. malaysian insider dibiayai keseluruhan kos operasinya melalui syarikat milik kalimullah iaitu regalia sdn bhd.

malaysianinsider dan malaysiatoday milik raja petra punyai modus operandi yang sama. menyerang kepimpinan ds najib dengan pelbagai spin isu dan rekacipta isu. altantuya,watak balasubramaniam diantaranya.

maka tidak menghairankan jika petra boleh tinggal menetap mewah melarikan diri di apartment trinity court bayswater london(sekitar kawasan malaysian hall dan tempat hentian keretapi bawah tanah bayswater).apartment itu milik isteri kalimullah iaitu helinna hanum dadameah.

pendedahan sebegini sewajarnya diambil perhatian. hari ini anuar saari telah menyelongkar pelbagai lagi laporan polis akan rangkaian yang cukup tersusun dibiayai oleh kalimullah. malaysian insider,malaysia today,pengarah starategi dan propaganda pkr dari pakistan telah diumumkan secara rasmi mempunyai rancangan menghuru harakan kerajaan.

sumber kewangan kalimullah seperti yang aku nyatakan hari ini dan 3 artikel lepas juga telah dikeluarkan. persoalannya bagaimana sehingga ke hari ini kalimullah bisa merayau-rayau lagi di bangsar..

adakah kontrak effcient e solution berniali RM900 juta yang dikerahkan kepada LHDN untuk dikurniakan kepada kalimullah dulu akan disambung pada oktober 2010 ini ?

pelbagai desakan dari ahli parlimen umno seperti dr puad zarkashi dan dr abdul latif kedengaran. seharusnya aset,kontrak dan segala apa yang dimiliki oleh kalimullah wajar dibekukan. ini saranan kerana sememangnya kalimullah cukup membahayakan keselamatan negara.

mengapa kita tidak mencontohi sikap tegas thailand yang tidak membenarkan anak syarikat singapura bertapak di sana. adakah kerana ada inner circle dalam kerajaan malaysia bertindak dibelakang tabir menghalang usaha menahan kalimullah dan rakan-rakannya ? kalimullah pembohong dan pengkhianat negara, bersekongkol dengan anwar ibrahim dan petra menghancurkan kerdibiliti ds najib dimata dunia.

SILA SIASAT DAN TAHAN KALIMULLAH !

klik sini untuk artikel rahsia negara yang dipegang kalimullah

klik sini untuk artikel senarai 19 syarikat kalimullah

klik sini untuk tajuk arrtikel aja petra menyorok di rumah kalimullah

8 comments:

Mossad said...

Ok, kami sbg rakyat nk tngok apa tindakan pihak berkenaan terhadap kalimullah n da gangs!

Kami dah letih, asyik baca saja tapi tak tahu wujud kebenaran atau tidak. Cerita nih bukan cerita nizar accident tapi cerita yang melibatkan maruah dan keselamatan negara terutama nasib org melayu!

Dakwaaan GAP bukan dakwaan saiful terhadap anwar tapi dakwaan serius melibatkan konsensi jutaan ringgit yang hadir dari tender awam kemudiaanya jatuh ke kantung kalimullah - seorang yang disebut2 agen s'pore!

Tolonglah pihak berkenaan, kami dah muak dan "sengsara batin (hati panas)" bila timbul dakwaaan mcm nih. Tolongla siasat.

Anonymous said...

http://tuntelanai.blogspot.com/

Anonymous said...

benda2 mcm ni drm je boleh layan! drm tolong kami.! kesilapan terbesar ialah bg paklah naik.hal ekonmi ,hal risikan.. aduh! tp syukur dia nk turun.. tp pngrbanan yg besaq.. so PRU13 jgn harap la dap nk menang 3 negri tu..tp syarat agen2 LKY dgn prjk Temasik 2 ni, musuh 2 pnjuru. takpe kita PETROTIK sbenar. kita balun 2,2 ... la ni baru aku paham mcmana anua dgn mudah jd puak agen us.

SUARA RAKYAT said...

kerajaan tidak patut diam

Anonymous said...

Apa yg Ds Najib dan Menteri Dalam Negeri dok buat? Masih dok tdor bdengkur kekenyagan lagi ke? Rakyat naik muak dah!!! Amaran! Amaran !! Amaran!!! Sedangkan pokemon2, dajjjal2 dan Komunis biaDAP bermeharajelela, tidak ada tindakan dan tidak ada apa2 undang2 di ambil. ishh ishh ishh ishh ishhs ishs, inikah akan terjadi kepada bangsa Melayu kini dan selamanya.

Belia Melayu said...

KEDAULATAN RAJA TERPELIHARA DENGAN ISLAM. RAJA WAJIB DI TAATI SELAGI TITAH BAGINDA TIDAK BERTENTANGAN DENGAN AJARAN ISLAM SEKALIPUN BAGINDA ADALAH ZALIM.

http://www.pmo.gov.bn/online/wps/ESP/htdocs/ESP_home/en/kedaulatan_raja_terpelihara_dengan_islam.pdf

DAULAT TUANKU!!

waklong said...

siapa yang kasik project LHDN kat kalimullah? kerajaan gak kan?

Anonymous said...

VPI international sekarang telah bertukar nama kepada ONE BPO SDN BHD.. Disebabkan pendedahan isu ini secara berleluasa VPI telah kehilangan banyak peluang2 perniagaan termasuklah tender dr existing cust Etiqa..