Friday, February 19, 2010

KULI CONTOH TERBARU UBAT LUPUS TARIKH


biar aku clear cut dengan kamu. 2 september anwar dipecat aku secara rasmi join PKN. selama 10 tahun gang2 aku banyak buat onar pada bangsa melayu,pada negara. ini hakikat. paling klimaks bila demonstrasi 100 ribu rakyat di kesas highway, beberapa minggu sebelum election lunas 2001.aku minta maaf atas keterlanjuran aku.

sekarang ? kau dah tengok macamana dan mana kedudukan aku. aku sudah jadi bloger gerakan anti pkr. dulu dikenali sebagai gerakan anti pas. sejurus selepas laman web free anwar campaign (FAC) kelolaan raja petra ditutup, aku terus menjadi pengikut tegar malaysia today. pantang ada artikel update, aku akan jadi orang pertama yang akan beri komen.

pada waktu itu aku keadilan, tapi nama samaran aku dalam komen web malaysia today adalah GAP aka gerakan anti pas. kenapa aku anti pas sedangkan pada waktu itu keadilan dan pas duduk sama dalam gabungan barisan alternatif ?

kerana pas itu hipokrit. gelaran pelacor agama sudah lama aku anugerahkan kepada pas. pas tikam belakang keadilan. asalnya gabungan barisan alternatif mahu mencatatkan rekod menafikan two third majority barisan pada pru ke 12.

tapi disebabkan kegelojohan pas,menganggap dia lebih superior daripada rakan barisan alternatif yang lain tak semena pas berubah wajah. pasca pru 1999 pas melaksanakan idelogi negara islam dan hudud pas. DAP cabut lari daripada gabungan barisan alternatif kerana tidak bersetuju dengan agenda pas.

klimaks pertembungan mereka, karpal menggelarkan hj hadi dan nik ajis sebagai dinosours. hj hadi pula menggelarkan karpal sebagai ubat lupus tarikh.
itu cerita lama.

kini mereka bermutaah kembali, melakukan zina politik demi mencapai maksud klimaks dan inzal yang haram . dalam keadaan haid politik pun mereka tetap melakukan zina.


hari ini sudah tiada kedengaran langsung daripada mulut pemimpin pas mahu menegakkan negara islam dan hudud secara terbuka. itu mainan mereka melacorkan agama.itu cara mereka menakutkan orang kampung supaya menyokong dan mengundi mereka.

hari ini pas beronani politik untuk sekekian kali. kisah zina politik bertajuk royalti minyak. garapan sensasinya umpama wahid kasran menginzalkan pembaca .aku gelak melihatkan gelagat dan cara pas menghidupkan momentum nyawa politikal mereka. terutama di kelantan.

niky ajis mendakwa kelantan layak mendapat royalti minyak. katanya pelantar itu berada 5 batu nautika dari perairan negeri, maka pas wajib dapat royalti. kata mustapa mohamad pulak pelantar itu berada 150 batu nautika dari perairan, maka royalti tidak dapat diberi.ikut undang-undang antarabangsa secara automatiknya tiada cerita kelantan layak mendapat royalti.

aku tak mahu bercerita tentang royalti, sebaliknya aku mahu sentuh tentang kelakuan tengku razaleigh. dia cuba menjadi hero kelantan untuk kesekian kali.

kuli dan anwar tiada beda. cita-cita mereka ini tiada lain hanya mahu menjadi memanda menteri. sebulan lepas dia bersama si wali berceramah tentang royalti. bukan main sakan orang pas memuji.

aku selama ini cukup ragu akan performance kuli. sudah berapa penggal di duduk di parlimen menjadi wakil rakyat gua musang. platform itu sebenarnya sudah cukup untuk dia mencari jalan bertemu dengan bekas pm dan pm sekarang untuk membincangkan hal royalti. tapi dia tak buat.

dalam parlimen dia sunyi dan sepi. bila ada peluang keemasan untuk media memberi publisiti, maka kuli akan berdiri. terutama waktu pemilihan presiden umno.kuli sebenarnya mementingkan diri sendiri. dikala bangsa melayu dan islam teruk dilanyak dan dilacorkan oleh pakatan, dia mengambil sikap menyendiri

nasib baik aku bukan perdana menteri. dikala saat menuju pru ke 13 najid.muyidin memerlukan satu team yang kuat, kuli lari menyokong isu royalti mainan kumpulan ky jelly. aku cadang pada ds najib dan muhyidin, pru ke 13 tolong pecat sahaja si opurtunis bernama tengku razaleigh. dia tidak membawa apa-apa manafaat kepada tugasan di parlimen mahupun parti.

kuli sudah jadi bahan sejarah wajar dimasukkan kedalam arkib atau muzium. zaman kegemilangannya sudah puluhan tahun berlalu. wajar kuli mengakui akan kerlipan bintangnya sudah semakin malap, pakai brasso pun tak boleh kilat.dulu dia pernah menjadi ubat tetapi sekarang ubat itu sudah lupus tarikhnya. dia sudah tak tahu mana satu rakan dan lawan. ubat sebegini harus dibuang.

hidup politik kuli hanya kuat di gua musang. banyak masanya dihabiskan di rumah istana langgak golf. politik dan pengaruh kuli sama sahaja dengan aktiviti ketua puak di bumi afghan. dia kuat dan hebat namun sekadar berlegar dikalangan puaknya sahaja. tak lebih dari itu.

hari ini penghuni istana di langgak golf ini buat onar untuk kesekian kali. kuli dan wali selipar punyai matlamat yang dikongsi, mensensasikan segala isu untuk kepentingan diri sendiri.

percayalah cakap aku, macamana matinya isu negara islam dan hudud pas yang tidak lagi dimainkan oleh mereka, nasib seperti itu lah juga yang akan melanda kisah royalti minyak di kelantan ini...akan senyap sunyi selepas pru ke 13 nanti.

8 comments:

Siddiq Azani said...

KU LI pon dinosour jugak.

Anonymous said...

Kesian Ku LI, tetapi dalam kehidupan seseorang ihsan, sendirilah yg memilih jalan dan liku2 hidup. Nampaknya Ku Li dan orang2 yg se waktu dgn nya, seperti CIFUT BABI, Zaid kuat togok air sejuk, Hassan Ali dan dll, memilih jalan yg menjunam diri. Mereka salah memilih, dan kita semua tahu arah tuju mereka, isalh tidak lain dan tidak bukan, jalan kehampaan dan kekecewaan. Apakah rakyat marhen akan mengenang jasa mereka? Mungkin, sebagai ihsan yg penuh dgn kekecewaan dan tiada apa sumbangan terhadap bangsa dan agama. Tetapi ini lah pilehan mereka, kita nak cakap apa. Semoga mereka sedar dan insaf, kerana hariamu mati tinggalkan belang, manusia mati tinggal nama, APakah nama yg mereka akan tinggalkan? Loe pikir lah sendiri. Ikut akal jadi kekal, ikut rasa badan merana, ikut hawa nafsu, tamak dan haloba, loe pikirlah sendiri.

Anonymous said...

Rupa Ku LI macam P.Ramlee daaaaaaaa.

Kasim selamat

Anonymous said...

saya rasa memang wajar kelantan diberi duit royalti..memang hak kelantan..buka la kitab mana pun yg berkaitan dengan royalti ni..pasti kelantan layak..kalau tak layak..jangan harap la kerajaan pusat nak bagi wang ihsan..pasal layak la dia terpaksa bagi...itu pun setelah dikecam hebat kerana tak faham undang2..hehehe...jangan marah..

Anonymous said...

tak payah la kutuk tengku razali...bagi sajalah pada yg hak royalti tu..tak payah la dolak dalik sangat...kata perjuang hak melayu..ketuanan melayu dan sebagainya...buktikan sajalah...

GAP KEMBALI said...

anon 1150pm
betul tu.kalau tak puas hati pi cabar kat mahkamah.jangan tunggu perkasa yang buat.

nik ajis raja gimik je.typical pas la.aduhai mudah baca gimik macamni.membosankan

Ramli said...

mokhtar....

salam bro GAP.
Kalau kerajaan kelantan pimpinan nik najis bawa ke mahkamah, depa tak dok isu untuk ceramah, sebab kes yang sedang di bicarakan tak leh di sentuh subjudis.

Puak keparat nie memang suka pada gimik.

Buat semua rakyat kelantan,mak bapak dan sedara mara aku yang masih ada lagi kat negeri serambi makkah,negeri tadahan wahyu, jom lah kita pakat-pakat nasihatkan nik najis, negeri banyak patung malaikat rahmat pun takut nak masuk, malaikat maut anytime.

Nik najis Janganlah hipokrit, bersihkan lah negeri tu dari segala kekotoran dan syirik baru boleh banggakan negeri serambi mekah dan negeri tadahan wahyu.

Anonymous said...

macam amat poji ajee ...