Friday, February 19, 2010

SATU LAGI DOKUMEN NIK AJIS BAKAL DIDEDAHKAN !


nampaknya wali selipar nik ajis semakin nyanyok. wali kata sambutan maulud nabi takde fadilat. nak tahu apa dia fadilat ? iaitu kelebihan beramal dengan sesuatu perkara. perarakan maulud nabi takde fadilat. habis tu setiap selawat ke atas junjungan mulia oleh peserta kira tak fadilat jugak kah wahai wali selipar ? WALI SELIPAR MAKIN MELAMPAU !

aku akan dedahkan satu lagi dokumentasi paling lengkap kegiatan wali selipar bersama menantunya arifahmi sewaktu dia menjawat jawatan PMBK.

orang kelantan,orang umno kelantan,pemimpin umno kelantan,perkasa kelantan get ready !

27 comments:

ketuapolis online said...

mana ulamak umno?zambry ek?

Melayu Berwawasan said...

ulama umno tak lah merapu seperti ulama pas..ulama pas boleh kata kata cerca dan kutuk orang.masyaallah.tak ada gunanya ulama umno dan ulama pas untuk mencari sesiapa yang betul.bertengkar adalah.orang kafir bertepuk tangan.mampus lah melayu sesama melayu.hahahaa.semua melayu beragama islam.kata kata hadis memang pandai di bibir buat tak tahu.ini reality apa?

melayu islam yg bimbang said...

assalamualaikum wahai ketuapolis online,

bagi kerajaan BN/UMNO.. iman dan tahap ilmu agama islam seseorang bukan terletak pada "title ulamak".. iman adalah sesuatu konsep yang wujud di antara Pencipta dan hambaNya.. dan hanya Dia yang tahu akan tahap keimanan dan kealiman seseorang hamba..

lagipun sememangnya menjadi amalan yang di seru oleh Rasulullah.. segala perkara dalam kehidupan ini (termasuklah tafsiran agama, pentadbiran dan politik)hendaklah diserahkan/ diamanahkan kepada yang arif/ahli dalam apa2 perkara.. sebab tulah kita wujudkan majlis ulamak/majlis fatwa yang di anggotai oleh org2 yg ahli sahaja bagi mengelakkan soal agama dipolitikkan oleh yg bukan ahli.. contoh klasik.. bila org seperti khalid samad dan Dr. zolkifli (pas selangor) cuba memandai2 dalam beberapa isu agama seperti arak, kelakuan sumbang ADUN PR selangor (Elli Wong) dan nama Allah.. kan dah jadi huru-hara..

fikir-fikirkan lah sebelum terlambat..

Anonymous said...

Antara salah satu cara menunjukkan/menzahirkan bersatu ialah dengan caraberkumpul atau berarak. Kita dapat lihat bagaimana berarak dapat menyemarakkan perasaan kekitaan, kuat, bersatu, teguh. Maka itu menjadi amalan manusia bangsa sejagat senantiasa berarak. Contohnya, masyarakat Hindu, masyarakat iran, europe, pengikut Anwar malah pengikut PAS.

Masyarakat Islam/Melayu kini dalam keadaan berpecah, maka perarakan dapat merawat pepecahan itu. Kita ketepikan dulu fadilat yang diungkapkan olih Nik Aziz. Beliau sedar pengaruhnya mulai merosot, kerana itu mencari pengaruh simpati dari DAP. Apa sahaja tindakan DAP pasti akan mendapat sokongan dari Nik Aziz, kita kena faham dan pedulikan, jika boleh media jangan menyiarkan sebarang komennya.

Menjelang Maulididur ini kita hedaklah menganjurkan perarakan besar-besaran. Kita dulu bersatu keranan acara berarak ni diadakan disegenap pelusuk tanah air. tapi kerana meyedari implikasi dari penyatuan ini usaha melobi dari puak tertentu telah menyebabkan kerajaan mengharamkan acara berarak.

Ayoh, kita gerak kan supaya perarakan kembali diamalkan sempena maulidur rasul ni. Kita gesa PERKASA mempelopori usaha ini.

Anonymous said...

ulamak umno ialah NOH GADUT...

Anonymous said...

Bangsa Melayu dari zaman kesultanan Melaka dah membodohkan diri, dungu dan bongok.

Mula mula ditipu dek Hang Li Poh, Kemudian olih Portugis, kemudian Belanda, dan kini olih DAP.

Kerana DAP, Nizar, Khalid Ibrahim dan kini Nik Aziz, itu belum kira BABI, mereka semua memusuhi Melayu lain, membela dan menjulang DAP, apelah haprak melayu.

Cuba lah besatu, matlamat pertama ialah menguasai Malaya, lepas tu baru lah berebut kuasa, bukan berebut kuasa, tapi Malaya dah tergadai.

Fikir lah.

Anonymous said...

Kesian Nik Aziz. Malam ni tentu tak boleh tidur.

Orang tua kalau tak cukup tidur,boleh mendatangkan penyakit.

Janganlah sampai sakit....steady lah.

DOKTOR TUA.

Anonymous said...

Aku rasa kita dah patut buat qunut nazilah untuk mereka yang telah merosakkan islam di Malaysia ini

mainstream007@yahoo.com

El Sang Penulis said...

GPR1 Gua ade berita gempak! Sekarang sudah muncul satu group di FB yang membenci sejarah kerana sejarah banyak berkisah tentang islam dan bangsa melayu (statement diorang). mereeka juga mempertikaikan Perlembagaan Malaysia tentang Bangsa Melayu. Kebanyakkan dari mereka membangkitkan isu Melayu it's uselss... kerajaan bodoh buat sejarah! Ini linknya: http://www.facebook.com/pages/I-Hate-Sejarah-Because-Its-Useless/210692710920?ref=nf

dagey@bungkill said...

ad ulamak ke dlm UMNO?

j3bat said...

Fadhilat ke tidak itu kena tanya alim ulama la bro. Yg pasti dlm hadis dan al quran takder pula cerita pasal fadhilat sambut maulud nabi. Itu sumber yg nabi suruh rujuk kalau ada pertelagahan.

Isu sekarang buka soal fadhilat, isunya si kafir Guan Eng tu kelentong pasal isu berarak. Kita asyik cerita pasal fadhilat sikafir tu tersenyum lebar, pandai aku bagi orang islam bergaduh.

Anonymous said...

sudah la umno...otak kalau dah berkarat..tak tau yg mana intan..yg mana kaca dah..

yg nak sibuk pegi report pasal anwar sangat ni apasal...tak do kojo ka...

kalau ikhlas...cuba report pasal kapal selam tak boleh selam..kapal terbang tak boleh terbang..kereta tank buat pekasam..macam2 bondo lah..

pasal apa kata ulama pas merapu pulak...pasal nik aziz kata tak ada fadilat apa buat perarakan maulud..??

cuba buka minda sikit...jangan jadi ibrahim ali..hehhee...jangan marah bang brahim...

sambut hari kelahiran..cantik..tapi sambut seruan yg nabi suruh...itu lagi baik..bab2 hukum hakamnya..dan sebagainya..

betui tak...

Anonymous said...

umno kata pada PR sanjung DAP..yg umno dok sanjung gerakan, MCA, PPP, MIC dan puluhan lagi parti lain tu apa pulak maknanya...

inilah umno..inilah spesis melayu yg ditipu sejak zaman parameswara lagi...hehehe..sori la..jangan mare..

Anonymous said...

jadi juara perarakan maulud saja tak jadi apa..tapi kalau betul2 ikhlas nak jadi juara...jadilah juara dalam menerima dan menghayati segenap seruan rasulullah..tak kira la dalam aspek pentadbiran..ekonomi..politik..sosial dan sebagainya..itu baru juara..bukan juara rakyat seperti digembar gemburkan tu...juara perabih duit rakyat ada la...hehehe...

GAP KEMBALI said...

anon 12 51am
aku setuju sangat cakap kau.lebih baik jadi juara agama dpd juara melacorkan agama macam pas..hehehe jgn marah ha

ejarll said...

Anonymous Anonymous said...

sudah la umno...otak kalau dah berkarat..tak tau yg mana intan..yg mana kaca dah..

yg nak sibuk pegi report pasal anwar sangat ni apasal...tak do kojo ka...

kalau ikhlas...cuba report pasal kapal selam tak boleh selam..kapal terbang tak boleh terbang..kereta tank buat pekasam..macam2 bondo lah..

pasal apa kata ulama pas merapu pulak...pasal nik aziz kata tak ada fadilat apa buat perarakan maulud..??

cuba buka minda sikit...jangan jadi ibrahim ali..hehhee...jangan marah bang brahim...

sambut hari kelahiran..cantik..tapi sambut seruan yg nabi suruh...itu lagi baik..bab2 hukum hakamnya..dan sebagainya..

betui tak...

AS'KUM BRO, KORANG NIE MEMANG BANGANG, KLU ORANG TUA KUTUK TU CAKAP APA SEMUA KORANG "YES ORANG TUA"...

SAMPAIKAN KAFIR LAKNAT DAP "MENYEBUT" AYAT-AYAT SUCI AL - QURAN PUN KORANG KATA "DALAM PROSES KENAL ISLAM"...

KEPALA HANGGUK KORANG, DA BERAPA LAMA LIM GUAN ENG BELAJA AGAMA ISLAM / CUBA MEMAHAMI AGAMA ISLAM BERSAMA - SAMA DENGAN PEMIMPIN - PEMIMPIN PAS???????????????

AKU NAX TANYA, SEJAK DARI TERKELUARKAN KALIMAH - KALIMAH SUCI AL - QURAN TERSEBUT DARI MULUT KAFIR TERSEBUT, BERAPA KALI LIM GUAN ENG JUMPA PEMIMPIN - PEMIMPIN PAS / PR YANG BERAGAMA ISLAM UNTUK MENDALAMI ISLAM??????????

BRO, KAN BUDAYA BUAT LAPORAN POLIS N SAMAN MENYAMAN NIE KELOMPOK KORANG SENDIRI YANG MULAKAN, LUPA KE BRO?????????

Anonymous said...

laa...boleh bagi bukti sama ada hadis atau al-quran yg mengatakan seorang bukan islam tidak boleh baca ayat quran..heeeeee...

sudah la...bab2 agama ni kita jangan rujuk pemimpin umno kita yg memang kurang tahu hukum hakamnya...betui tak..heheee..jangan la mare...

Anonymous said...

Lim Guan Eng ada juga hasrat nak rujuk al-quran..ada juga hasrat nak merintah ikut Omar abdul aziz..yang umno pulak macam mana...ada dia kisah bab2 tu...

bila Lim guan eng tengok you tak mau buka, baca, hayati dan ikut al-quran..tu yg dia tolong baca tu...dan yg syok lagi cuba nak hayati pula apa yg disuruh dlm quran...hehee...jangan mare ya...

Anonymous said...

jom tengok...
jangan x tengok....

http://hanifsalleh.blogspot.com/2009/11/tok-guru-pondok-bidas-nik-aziz.html

Sangtawal Sakranta said...

salam Gap,

maaf, keluar topik sikit :

sila baca serangan, tuduhan dan fitnah yg amat konsisten oleh pencacai Anuar-CIFUT kepada mantan PM dan PDRM :
9/2/2010
http://kumanddieaf.blogspot.com/2010/02/perancangan-jahat-yahudi-illuminati.html

17/2/2010:
http://kumanddieaf.blogspot.com/2010/02/rintihan-dari-bukit-aman-original-utk.html

*Dalam blognya yang lain :

16/2/2010
http://kumanddie.blogspot.com/2010/02/siapa-sebenarnya-lanun-yahudi-berwajah.html#comments

19/2/2010
http://kumanddie.blogspot.com/2010/02/pancacai-mahathir-bela-yahudi-israel.html

salam perjuangan

wassalam.

eXception said...

Dasar lidah biawak ulamak slipar jepun...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

eXception said...

Tiada istilah Ulamak UMNO... Semua mufti-mufti setiap negeri dilantik oleh Sultan... Manakala penceramah-penceramah spt Ustazah Siti Bahiyah, Datuk Marsyitah Ibrahim juga bukan Ulama tetapi pendakwah... Jadi tiada istilah Ulama bagi mereka dan malah mereka juga tak mengakui mereka adalah Ulamak... Melainkan PAS hanya lulus sekolah rendah agama dah kata diri Ulamak. Baru dpt pgkat bendahari PAS mukim dan mengaku Ulamak...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Anonymous said...

Melayu ni agaknya macam mana ye ? Bangsa yang suka meraban je, bergaduh kerana Islam, kerana konon nyaaku lebih Islam atau pun kerana taksub kepada seseorang yang pandai kelengtong pasal Islam sedangkan sendiri jahil, gaduh pasal politik, UMNO , PAS la, sedaangkan dasar perjuangan sebenar langsung x tahu. Dasar parti lain, dasar pemimpin lain, yang penting nak gaduh. Gaduh pasal Pemimpin, yang ni betul yang satu x betul, mangkuk rakyat melayu terbanyak berhujahlah lah sampai bergaduh. Eleh memacam lagi la. Asal ada yang mewah je , dijadikan musuh.

Pemimpin Melayu mentadbir menyenangkan kita mendapat/mencari rezeki kita jadikan musuh, ada cina bagi RM1000 sekali , maka kita sanjung konon nya baik hati, hingga bermatian menyokong waimah hingga tergadai negara.

Bukan kata UMNO atau PAS yang perlu kita sokong atau musuhi, tapi bangsa melayu diutamakan. kita cari resolusi membetulkan matlamat dulu.

Amacam????

mohd.zayim said...

ulamak PAS paling 'TAIK" KHALID SAMAD. Zamry tak kata pun dia ULAMAK sebab dia ada ILMU. Anuar Al Juburi ulamak..???? hancur...

Anonymous said...

Kita diruangan ni kan melayu dgn melayu. Bila baca komen, alamak bodohnya, menghina dan memaki antara kita, ada yang bangsat lagi menghina bangsa tapi demi menyanjungi bangsa cina. Apela hapraknya kita ni. Yang nak komen pasal Islam pun ramai, entah-entah solat lima waktu pun tah kemana. Bertentangpendapat boleh, tapi sopan santun jaga la sikit, jadi lah bertamadun sikit.

Cuba huraikan apa baik nya PAS, Apabaiknya UMNO, Ape buruknya PAS apa buruknya UMNO. Apa yang kita nak sabenarnya. Barulah boleh berbincang. Kalau takad nak bela NIk Ajis, kalau takad nak hina Zambry, rentikan lah nak cakap pasal politik, belum maju corak nya tu.

Anonymous said...

Kita cuba renong sikap Melayu. Nak sekolahkan anak pun merayu, meroyan minta bantuan. Bukankata x mampu, tapi terfikir nak joli, berjudi, belagak, yang jantan nya nak mencari betina, yang betina nya nak beli gelang, pasal tu belanja sekolah anak dikesampingkan. Cuba pemimpin yang ikhlas beri kesedaran betapa pentingnya pelajaran untuk anak-anak, baru le bangsa maju.

Pemuda Melayu lak, baru ada duit sikit bukan nak belajar mengandakan duit dengan usaha murni, tapi, nah beli kereta, modified habis beribu-ribu, sampai susu anak pun bini yang keluar duit. Rumah menyewa , bukan sanggup berkorban berdikit-dikit beli rumah. Yang ni pun pemimpin yang ikhlas kena beri kesedaran.

Biar kita berkorban satu keturunan demi memastikan keturunan kita berikutnya telah tersedia modal untuk terus menuju kejayaan dan kesempurnaan.

Wahai pemimpin Melayu, usah dibimbang kedudukan yang akan hilang, tapi, tempoh khidmat tuan yang sedikit itu dimanafaatkan untuk menjamin bangsa mu terbela.

ejarll said...

Anonymous Anonymous said...

laa...boleh bagi bukti sama ada hadis atau al-quran yg mengatakan seorang bukan islam tidak boleh baca ayat quran..heeeeee...

sudah la...bab2 agama ni kita jangan rujuk pemimpin umno kita yg memang kurang tahu hukum hakamnya...betui tak..heheee..jangan la mare...

February 20, 2010 11:11 AM

AS'KUM BRO,

AKU X PASTI LA SAMAADA KO NIE LEMAH PEMIKIRAN ATAUPUN MEMANG BAHALOL...

MANA-MANA ORANG BUKAN ISLAM YANG MAHU MENYEBUT "PASAL" ISLAM APATAH LAGI MENYEBUT AYAT-AYAT SUCI AL-QURAN PERLULAH DI "PASTIKAN" MEREKA-MEREKA INI MEMPUNYAI KEINGINAN UNTUK MEMELUK / MENDALAMI AGAMA ISLAM ITU DENGAN "JUJUR" DAN "IKHLAS".

AKU NAX TANYA, ADAKAH KO PASTI SI KAFIR TERSEBUT "JUJUR" APATAH LAGI "IKHLAS" UNTUK MENDALAMI ISLAM???????????????

COME ON BRO,

INI SOAL AYAT SUCI AL-QURAN, JANGAN SAMPAI DI POLITIKKAN!!!!!!!!

BAB BANGSA KORANG DA "JUAL" SEMURAH MUNGKIN, TAKKAN BAB AGAMA PUN KO NAX "JUAL"!!!!!!!!