Wednesday, March 10, 2010

GAP DALAM UTUSAN.


klik dibawah

alhamdulillah sekali lagi blog gerakan anti pkr masuk mainstream media iaitu utusan malaysia, hari ini muka surat 12 dalam ruang cuit oleh zaini hasan. nama bro zaini ni memang kontroversi jika namanya disebut di depan pemimpin dap,mic dan rakan seperjuangan mereka.

bagi aku lebih banyak bro zaini bikin kontroversi,lebih banyak publisiti boleh bangsa melayu perolehi..dari situ kita boleh keluarkan lebih banyak statement lagi dan lagi.

aku amik contoh mudah. nabi saw bila permulaan dakwahnya mendapat tentangan, cerita dari mulut ke mulut akhirnya membuatkan islam itu menjadi terkenal.satu strategi hebat dari ketua seluruh ummat.

ruangan cuit bro zaini pernah bikin ribut beberapa bulan yang lepas.bro zaini sentuh pasal 'kecoh dan bising' mulut jagoan politik berbangsa india..bro zaini cakap lain dan seperti biasa dorang akan tafsirkan dalam bentuk yang lain. habis kesemuanya nak dipolitikkan.baru kena cuit dah melantun lantun.haha betapa mangkoknya pemikiran politik dorang nih.

utusan dah lama kena branding oleh pemimpin pakatan sebagai akhbar rasis, anti bangsa asing dan macam-macam lagi. kalau rasislah seperti yang diwar-warkan, kenapa kisah yusof ishak salah seorang pengasas utusan tahun 1939 yang pernah menjadi presiden singapura yang pertama tak dijadikan bahan isu.takkah ia membahayakan bangsa asing apabila kepala rasis menjadi presiden pertama singapura ?

hari ini bukan saja utusan ,malah perkasa dan siapa jugak melayu yang 'bersuara' mengeluarkan kenyataan membela hak bangsa akan di taji kiri kanan depan belakang. 3 hari lepas parti gerakan penang dan kedah melanyak ibrahim ali kerana kenyataan pesemistiknya akan perlaksanaan model ekonomi baru yang bisa menggugat ekonomi melayu.

'bersuara' pun nampaknya disekat apatah lagi cadangan untuk 'menambah' kuasa melayu. konpem kena spin punya..kalau kau tanya aku, lebih banyak dorang lanyak sepatutnya lebih deras lagi kita kena keluarkan kenyataan demi kenyataan.. jom pecahkan belengu rendah diri bangsa melayu..kenapa takut untuk cakap perkara yang betul.

jangan risau..kita sebenarnya senantiasa rasional dalam perhitungan membicarakan hak bangsa. ini bukan nigeria..

aku tak pernah tengok kupang tembaga sepertimana yang bro zaini nyatakan dalam artikelnya. namun boleh lah aku faham-fahamkan kupang tembaga yang ditujukan kepada kepala munafik anwar ni sama jugak ertinya dengan perkataan chikaro.

chikaro ini istilah baru, dimodenkan dari perkataan asal bohsia. bohsia kau tau apa maksudnya. chikaro lebih mudah dan murah apabila sepinggan mee goreng atau top up maxis RM5 pun budak-budak ni dah boleh diangkut ke sana ke mari..

anwar ni bapak politik chikaro, gadai hak agama dan bangsa demi kemaruk kuasa ! pas pulak adik beradik chikaro, namanya paskaro..hahaha..alahai bohsia politik, bilalah agaknya kau nak bertaubat ?

13 comments:

Unknown said...

syabas gap..nanti tulisan gap mesti mendapat perhatian orang yang diluar sana.sokong gap

Anonymous said...

memang.. melayu bodoh macam kau ni memang la sentiasa nak dapat publisiti murahan.. ak x nak publisiti2 ni..

Sangtawal Sakranta said...

Salam GAP,
Tahniah!!!
teruskan perjuanganmu.
katakanlah kebenaran itu biarpun ianya pahit!

wassalam.

*Gap, word verification nak post komen kpd demo kali ini ialah "kerani"! he he he he..jangan mokhtar dah lerrrr!!!

Suara Baru said...

tahniah gap

Anonymous said...

UTUSAN KAHKAHKAHKAHKAHKAH MEMANG CIPUT.

Anonymous said...

Utusan Meloya dan GAP sama-sama sengal. Kah!...3X

GAP KEMBALI said...

HARAKAH HAPRAK-KAH ? KAH KAH KAH

Anonymous said...

TAHNIAH GAP....LANTAKKAN APA-APA YANG NAK HALANG SUARA KEBENARAN...SEMAKIN RAMAI YANG MENYOKONG KAMU !!!!RAKYAT MAU TAHU ITU YANG PENTING

Anonymous said...

TAHNIAH GAP....LANTAKKAN APA-APA YANG NAK HALANG SUARA KEBENARAN...SEMAKIN RAMAI YANG MENYOKONG KAMU !!!!RAKYAT MAU TAHU ITU YANG PENTING

Anonymous said...

chikaro ni dah lama digunakan beb...dalam tahun 80an dah start guna perkataan ni oleh sebuah pasukan beruniform. Ia merujuk kepada perkara yang berkaitan sex dan BABI boleh lah dikategorikan kaki chikaro kerana menggemari bontot.

Punk5 said...

bile bnde cmni, ade mangkuk hayun pncacai PR msuk commnt eh? dah xde idea bernas la tu.. bile ade bnde yg mmbogelkn pemmpin dieorg..

snyp mcm taik jer msing2. bile isu mcm ni, laju jer nk bang! dasar berok PR jalanan! xpe, dieorg jeles pasal haprak daily xdpt2 mane2 prhatian pon.. silap org wat bungkus nasik lemak jer.. hahaha =p

doncin cai said...

sekalung kalung TAHNIAH untuk engkau GAP...dan rakan rakan
sang tawal sakranta pun dah ucap dulu dari aku....tapi aku ulang,
KATAKANLAH KEBENARAN ITU BIARPUN IANYA PAHIT
salam tahniah sekali lagi

# jangan le engkau ambil kisah dia orang yang kondem engkau...kan ke buang masa aje....
woo.wow.wooooooooooo mana dapat word CIKARO tu....

Anonymous said...

17/3/09 - Senapang dan peluru ciptaan Anuar dah makan tuan,dan balasan Tuhan terhadapnya telah diterjemahkan. Apa lagi Nuar ooi.. bawak-bawak lah bertaubat.