Thursday, March 11, 2010

ISLAM NABI ATAU ISLE SI WALI ?

semalam aku terdengar suara wali selipar dalam awani. dia kata perpaduan melayu takkan menjadi realiti dalam politik di malaysia.

alasannya, kerana dia mendakwa umno tipu pas masa zaman dato asri dulu. pas serik..hati saya masih terasa lagi kata si wali.perpaduan melayu atau perpaduan islam ? melayu umno tu bukan islam ke ?

ini adalah contoh akhlak pemimpin pas si wali selipar. akhlak dia menjadikan dendam kesumat sebagai landasan alasan mutlak tidak mahu berkerjasama dengan umno..

aku teringat kisah ketua segala umat, nabi muhammad saw. dia penghulu segala nabi dan rasul,dialah kekasih ALLAH dan kerana nama muhammad itulah nabi adam a.s memohon syafaat sebelum baginda dikeluarkan dari sorga.

jibrail a.s cukup kasih dan sayang pada nabi muhammad saw, manakala seluruh para sahabat r.a lebih mengasihi baginda mengatasi segala-galanya..namun yang harus kita ingatkan juga, bahawa nabi muhammad saw cukup sayang kepada ummatnya..

pernah satu ketika nabi muhammad dihina,diludah dan dibaling batu sewaktu berdakwah kepada umatnya di taif..sedih rasulullah saw tidak terhingga.

maka datanglah jibrail a.s. memberikan peluang keemasan . jibrail a.s berkata dia sanggup mengangkat dua belah gunung di kiri dan kanan nya dan dihempap ke atas seluruh kepala dan pundak penduduk taif kerana bersikap biadap pada rasulullah saw..

apa jawapan rasulullah saw ? jangan kata baginda. memang benar mereka sekarang ini menolak aku namun aku berdoa kepada ALLAH swt agar anak cucu dan zuriat mereka akan akhirnya memeluk islam..subhanallah..

ini akhlak paling mulia rasulullah saw. tegak bulu roma aku waktu ni. dapat bayangkan situasi yang cukup gemersik tatkala walau berdarah dan dihina sekali pun, rasulullah saw tak menaruh dendam kepada si pelakunya.

tahun 1979 tuhan menunjukkan satu lagi peristiwa. perang sunah dan syiah yang selama ini meragut ratusan ribu nyawa tidak dijadikan alasan untuk pejuang mujahidin bersatu.

sebut sahaja nama burhanudin rabbani,ahmad shah masod,mullah omar,gulbudin hekmatyar dll inilah antara panglima-panglima perang sunah-syiah yang telah bersatu bergabong dalam perang menentang penaklukan soviet..

ini sikap dan contoh terbaik yang ditunjukkan oleh pemimpin islam. dendam bukan alasan untuk menutup ruang bicara perpaduan umat.

sikap islam yang mana perlu kita ikut. aku lepaskan jawapan itu pada fikiran kamu sendiri.kamu lebih pandai dan bijak mencaturkannya. islam nabi atau islam si wali ?

banggali DAP jual roti
roti dijual tengahari
antara islam nabi dan isle si wali
manakah satu pilihan hati ?

17 comments:

Anonymous said...

Salam,
Just peringatan kepada blogger2 pro BN semua, masih banyak yang perlu diperjuangkan. Buat masa ini, berdasarkan kaji selidik yang dijalankan, kecenderungan rakyat Malaysia untuk menukar kerajaan BN kepada PR masih tinggi, dan lebih tinggi dari semasa PRU 12 lalu. Agak mengejutkan bila kajian yang dijalankan mendapati rakyat yang menyokong PR semasa PRU12 lalu merasakan hajat mereka masih tidak berkesampaian untuk menyingkirkan BN dan mereka bertekad untuk melakukannya pada PRU13. Rakyat yang dulunya menyokong BN dalam PRU12 lalu pula merasa terkejut kerana tidak menyangka perubahan kerajaan boleh dilakukan dan berhasrat untuk mengikut menyokong PR dalam PRU13!!!. ini adalah senario sebenar kepada kebanyakkan pengundi atas pagar di Malaysia... Seperti yang sedia maklum, Pengundi Melayu berpecah dua , separuh kepada BN dan separuh kepada PR. pengundi non malay pula yang membentuk undi penentu pula boleh dikatakan 80% akan memberikan undi kepada PR. PRU13 adalah game of number, sapa yang banyak, dia yang menang, sekarang majoriti memihak kepada mereka, mmg tak dapat dinafikan. kalau bukak facebook pun, orang yang menyokong PR lebih ramai berkali ganda dari yang menyokong BN,( contoh, dalam kes Saiful Bukhari dimana orang yang membenci Saiful bertambah setiap minit)
Harap blogger2 pro BN tidak lalai dan melipat gandakan usaha untuk mengekalkan kuasa pada BN. kita masih ada lagi setahun lebih saja lagi..

Ikhlas dari,
Orang Dalam

antupantun said...

banggali DAP jual roti
roti dijual tengahari
antara islam nabi dan isle si wali
manakah satu pilihan hati ?



Apek sial jual kuaci,
Logo halal ditipu mali,
Islam Nabi Islam suci,
isle walipar sehitam kuali.

Anonymous said...

Kenapa Wali selipar sebut perpaduan Melayu? Kenapa tak sebut perpaduan Islam. Bukankah ini Assobiah namanya didalam PAS.

Tamingsari said...

Nik Aziz adalah seorang ulamak yg mementingkan politik peribadinya sahaja. Dia tdk berfikir kepentingan islam dari segi penyatuan ummah. Kerana dendam dia rela berkerjasama dgn DAP yg terang dan jelas menolak konsep negara islam. Dia tdk pula berdendam dgn Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh, sedangkan mereka bertiga telah banyak bersuara menentang kemajuan islam serta memperlekehkan perjuangan PAS.

Nafsu dendam dan marah tidak mencerminkan nilai2 seorang ulamak. NA tenggelam didalam dunia kewalian yg hanya diiktiraf oleh para pengikut yg buta. NA masih berada didalam makam nafsu AMARAH. Berkata imam AL Ghazali " tidak masuk syurga bagi mereka yg masih berada di makam amarah".

Allah memandang hati hambanya. Hati yg bersih dari amarah merupakan sijil keredhaan Allah. Islam tidak mengajar orang yg beriman berdendam dan menentang kaum yg seagama dgnnya. NA tdk mengamalkan ilmu yg ada pada nya.

Itu sebab 'fatwa' politiknya bercanggah dgn pandangan ulamak lain termasuk yg dari kalangan ahli PAS sendiri. Fikirkan.

WAHAI NIK AZIZ, TERUSLAH BERDENDAM SEKIRANYA ITU AJARAN ISLAM YG SEBENAR YG KAU PELAJARI SELAMA INI! JANGAN KAU BERI MAAF PADA MUSLIM LAIN KERANA ITU AKAN MEMBATALKAN DENDAM MU.

Belia Melayu said...

saya sokong 100%!!!

Anonymous said...

Isle Wali selipar, nahe, nahe, nahe! Keapda semua ahlul2 bahalul Parti Ajaran Songsang yg terang tak yah bersuloh dalam Kekuffuran yg nyata, sedarlah dan insaflah. Nik Najis tuo kutok yg mengaku diri beliau Tok Guru bukanlah seorang wali yg sohih. 19tahun menjadi MB Kelantan, negeri Kelantan bukan saja tak menjadi Serambi Kota Mekkah, malah lebih teruk dari itu. lihat lah keadaan Negeri Kelantan dan rakyat Kelantan, negeri yg paling miskin dan mundur, Rakyat Kelantan yg peling miskin dan mundur, hinggakan Orang2 Kelantan harus berhijrah ke negeri2 lain, untuk mencari nafkah. Keadaan Negeri Kelantan yg sangat2 menduka cita, sampah sarap, saluran air, kemudahan awam, nyamuk, lalat, lipas, mondok, pencemaran alam, air bersih dna listrik, jalanraya, semua di dalam yg sungguh tidak ada tanggung jawap. Apakah ini negeri Islam? loe pikir lah sendiri. 19tahun jadi MB, 19tahun berdoa tidak dikabulkan Allah. Kerana sudah terang takyah bersuloh, Wali Selipar berhati busok, seorang pendendam, yg menganggap perpaduan dgn orang sebangsa dan seagama di haramkan, sedangkan orang2 yg anti Islam, berak tak chaybok, makan babi,dajjal, peliwat, di peluk cium, disanjung dan bole tido satu katil. Apakah ini Wali sohih? Loe pikir lah sendiri, jangan jadi bahalul? Apakah seorang wali nak buat haji, nak tunggu dapat sponsor dan hanya mahukan pakej VVIP berharga RM65 ribu seorang? Haji mabrur ke? Loe pikirlah sendiri, jangan jadi bahlul! Sedarlah dan insaflah ahlul2 sebelum ajal di depan pintu, tangisan berdarah tak berguna. Sedarlah dan insaflah ahlul2 bahlul, Nik Najis tidak bole menjamin diri sendiri ke syurga Allah, inikan hendak menjanjikan ahalul2 bahlul. Loe pikirlah sendiri, jangan jadi bahalul!!! Nauzibillah.

New Age Outlaws said...

Sahabat-sahabat semua, minta komen dan seru agar individu-individu terlibat ini disingkirkan dari UMNO agar UMNO tidak tumbang dek kerana ketamakan pemimpinnya.

Orang seperti Nasir Ismail, Suhaimi Din dan Mazlan harus di NYAHkan dari Bahagian Tambun. Mereka ini adalah duri dalam daging, sel KANSER yang jika dibiarkan akan membunuh politik YB Dato’ Husni secara halus. Sekiranya tidak dirawat atau dibuang, bukan Dato’ Husni sahaja yang rugi malah UMNO Tambun akan mendapat badinya sendiri. di

http://y-genx.blogspot.com/2010/03/umno-tambun-mula-berkocak.html

Anonymous said...

Anon 2:01pm, janganlah anda menyamar konon ikhlas dari orang dalam. Kami tidaklah sebodoh itu untuk menerima penipuan anda. Sebenarnya anda yg sangat risau dengan berkurangnya penyokong PR yang begitu mendadak terutama dari orang2 Melayu.

Anonymous said...

malang sungguh nik aziz gagal berperanan maupun berdakwah untuk perpaduan dan membangunkan Islam.
semakin lama semakin nyata nik aziz semakin hanyut merosak keindahan Islam.
Lupakan saja dia.

Anonymous said...

Alamak, iye ke populariti PR masih tinggi,haiii...macam mana aku boleh ketinggalan ni,?

Mungkin je aku sorang yg tertinggal bot,dulu aku dok undi PR tapi disebab melayu PR ni sanggup jual agama demi undi .Tidak lagi pada pelacur agama.
Biasa le,dalam face book ramai org akan menyalak sebab tak tercapai cita-cita atau panik sebab dah tak de harapan.Macam kita juga kalau sakit macamx2 kita sebut.Itu menandakan PR ni tgh sakit dalam masa sama cuba "menampal bot yg tgh nak karam"tak senang duduk.

bu aramak

Anonymous said...

Saudara GAP,saya cukup meluatlah bila ada cerita hal si wali selipar ni.....

Sokong anon Pertama said...

Yes aku stuju ng anon no.1.dikalangan Melayu ygboleh lg rasional ialah pkr, pas tak mampu(sebab deme dlm sindrom kuasa) .kenapa melayu pkr boleh? hehe meka hakikatnya umno..juga.. Tengku Razaly dulu tahu limit politik!so Melayu tak rosak.Tapi KETERPAKSAAN ANUA MENJUAL MELAYU .BANGSANYA SNDIRI.mengherankan dia jg penah kuasai btn dan BN dgn nada MELAYU yg agk extrem..THEN dia main CHng Peng! bukankah 180darjah?Ye demi undi! bila Kalimah pun juai..Komfem! POLITIKAL ANIMAL.. Yg akan bawa desakan N.republik

Anonymous said...

Alo orang dalam ya ke orang membenci saiful setiap minit saya rasa tidak macam tu.tapi orang melayu yang membenci PR memang ya.saya harap GAP tolong perjuangkan nasib pekerja kilang yang mana mereka tak dapat pembelaan dari kerajaan.sedangkan merekalah bakal penentu undi nanti.

Anonymous said...

Tak habis habis modal lapuk UMNO tipu PAS masa dato asri.

DAP tu baik sangat ke? Bodoh.

Anonymous said...

PAS berangan nak memerintah malaysia ..kelantan yg kecik tu pun tak boleh nak handle ,,sampah sarap mcm slumdog milionier movie ,tiada pembagunan tiada kemajuan ,lagi hamPAS...yg ader cuma pandai mengkafirkn orang umno??? siaper yg sebenarnyer kafir ???

Esperalzi said...

Kepada Anonymous yg menggelar dirinya 'Orang Dalam'. Saya tak tahu samada analisis kamu betul atau tidak tp saya berat mengatakan tidak, Saya cuma perlu melihat perubahan pada diri saya saja. Saya penyokong kuat PAS 1998-2008, saya undi PR pd 2008. Walllahi, wabilllahi, watallahi, saya tak berbohong. Tapi beberapa bulan sj lepas PRU 12 saya dah lari krn dah nampak PAS dan PKR dah kafir, kufur, dan mengkhianati Melayu dan Islam, terutama pemimpin macam Khalid Samad tu. Semua ahli keluarga terdekat saya dah lari dari PR, termasuk ibu saya sendiri. Ramai kawan2 saya dah lari dari PR. Kami semua sgt risau cara PAS, PKR dan Anwar Ibrahim jual kepentingan Islam dan Melayu cara borng dan murah pd org2 kafir. Lihat saja isu kalimah Allah. Kami semua Melayu dan Islam. Jadi bagaimana kamu boleh kata rakyat dah lagi banyak lari dari BN sekarang ini? Atau kamu sdg melancarkan perang psikologi ke atas BN melalui ruang ini?

Daulah-alWatan said...

anak cina bermain guli,
anak melayu belajar berkayak;
islam nabi atau isle wali,
wali selipar lah paling layak.

kalau mengail gunakan joran,
jangan mengumpan di tasik dalam;
menipu membohong guna alquran,
bersama DAP tok guru hancurkan islam.

puteri bongsu turun ke taman,
merdu bercicip suara terkuur;
n ajis menyamar orang tua beriman,
rupanya pengkhianat agama tersohor.

nakhoda mengikat tali kapal,
merentas lautan merempuh segara;
n ajiz, anuar, kit siang dan karpal,
perosak agama bangsa dan negara.