Thursday, April 15, 2010

PRK-P94: APA KABARMU,SAIFUL BUKHARI ?



dalam sibuk aku membelek balik artikel lama, aku terjumpa cerita tentang saiful. cerita tentang pelancaran kempen facebook 'keadilan untuk saiful'..

waktu ini macam-macam kisah saiful melayang bergentayangan masuk kedalam kepala otak aku. kukuhnya dia menentang anwar,mempertahankan maruah. paling sedih bila aku belek artikel lama aku tentang saiful nekad dan hadirkan diri ke masjid wilayah semata-mata mahu solat terawih sepertimana orang lain lakukan..subhanallah..

aku dapat rasakan keinginan dia untuk hidup seperimana anak muda melayu lakukan sekarang. dia nakkan juga berkerja,mesti nak lepak tengok bola dengan gang-gang atau bloger,nak jugak pergi kenduri kendara,nak jugak tengok bola tottenham kalahkan MU..macam orang lain..

saiful bukhari,aku tahu kau membaca blog aku...biar aku berterus terang dengan kamu.selama ini kamu tidak pernah kami tinggalkan,tidak pernah kami pinggirkan dalam ceritera arus perdana.

percayalah saiful,semua orang akan senantiasa bersama kau.yang pangkatnya .mak,ibu,ayah,kakak,pakcik,manager,pekerja kilang,budak universiti,tok imam,pak siak...kami senantiasa mendoakan kebaikan untuk diri kau..

biarlah orang pkr menghina kamu,biarlah pemimpin pas menghina kamu, namun indikasi manusia yang menyokong kamu lebih besar jumlahnya daripada melayu-melayu hipokrit dalam pakatan.

kalau aku ni kaya,dah lama aku bawak kau jumpa yusof qardhawi bersumpah depan ulamak tersebut..apa jugak cara sanggup aku lakukan,namun kamu pun tahu akan keterbatasan aku..

hati aku sebenarnya makin kuat memberontak nak menghapuskan si dajal anwar attaturk ni. dia adalah tertuduh boleh lepas bebas,boleh keluar ke sana kemari,namun pada realiti nya seolah-olah kau pulak yang terpenjara...

aku tak tahu la saiful bagaimana caranya untuk kita konklusi kan masalah ini. kalau kau tanya aku lah saiful, sudah tentu aku temu kan kau dengan yusof qardhawi,kau bersumpah depan dia..kat situ akan kita tengok kesinambungan aksi-aksi beruk akan anwar attaturk lakukan demi mempertahankan 'kebenaran yang palsu' !aku yakin cara itu mampu mematikan langkah si penyambung lidah dajjal ini !

kepada pembaca yang disayangi,untuk permulaan ayuh kita war-warkan kelab facebook 'keadilan untuk saiful' dikalangan rakan-rakan kita.bukan susah pun, jadi member dan support dia...klik sini untuk facebook 'kempen keadilan untuk saiful'..

siapa-siapa yang ada reje-ki pergi umrah, doakanlah supaya kes liwat ini habis cepat.doakanlah depan kaabah supaya saiful terus tabah,kuat dan dapat habiskan pertarungan ini dengan si manusia keparat anwar attaturk..

jika panjang umur aku, sebolehnya aku taknak lagi melihat pada bulan ramadhan tahun ni saiful masih lagi 'mencuri-curi' masa untuk solat terawih sepertimana yang telah dia lakukan bulan ramadhan lepas..saiful punyai hak untuk hidup seperti kita ! aku ulang, saiful punyai hak untuk menikmati hidup seperti kita !

kepada tuan hakim yang budiman,letakkanlah keadilan itu di tempat yang sebenarnya ! janganlah tanguh-tangguhkan kes ini lagi. tuan hakim seorang islam,jadi sebagai seorang islam janganlah kerana derajat manusia haprak anwar attaturk dan derajat anak muda seperti saiful kamu jadikan alasan mengenepikan HAK anak muda yang mahu mendapatkan keadilan !

kepada saiful, kami doakan yang terbaik untuk kamu !

ini anwar akan kami hancurkan tanpa mengenal erti lelah. tak hari ini minggu depan.tak minggu depan bulan depan..namun yang pasti lawan tetap lawan !

26 comments:

Skandal Politik said...

Salam Bro,

berani kerana benar.

kalau al juburi benar, kenapa tak sanggup bermubahalah?

kalau al juburi benar, kenapa tak bersungguh-sungguh melakukan apa sahaja untuk membuktikan kebenaran.

muka pun nampak takde seri seperti orang yang suka perbuatan liwat.

sejarah hitam sekor beruk klik sini

Anonymous said...

Begitulah balasan di dunia org kaki fitnah....nk berjumpa khalayak ramai pun malu dan takut....Jika Saiful berdumpah depan Nabi pun Nabi tak tak percaya kerana itu bukan caranya Islam mengajar. Mahkamah Syariah pun dia org halang...Nasib ko lah Saiful..taubatlah cepat!!

Unknown said...

Salam Bro

Saifool al Bontot nak buat ulang tayang sumpah ke semperna PRK Hulu Selangor.....boleh menang besor BN kali ni.

Anonymous said...

laporan Dr Pusrawi- No penetration.
Laporan HKL - sama . Still virgin.

So, apa lagi?,,,

Anonymous said...

Kalaulah bontot anak LGE atau bontot Gobind anak Karpal Singh atau anak Nik Ajis kena bedal oleh DSAI dah tentu tiada kes kena tunda. Seluruh dunia akan kecoh dan Karpal akan pasti DSAI ari bicara esok jatuh hukum. Kalau Saiful adan kaitan saudara mara dengan LKS & KS atau Nik AJis dah tentu Saiful terus di bela. Kami penuh simpati kepada kamu Saiful.

Anonymous said...

Salam Bro GaGAP...

kesian aku tgk sikambing hitam UmNOAPCOCO nie....dah la bongok , suruh belajar , dibuat benda lain....patutlah Uniten tu tendang keluar.....

sepatutnya umur muda camnie, digunakan untuk perkara berfaedah untuk bangsa & negara, tp dek kerana terdesak sgt nak duit,sanggup difitnahnya org yg pernah beri makan dulu... aku kekadang aku tertanya la Bro gaGAP,
kenapa mahkamah hanya membenarkan peguam pendakwa memberi hujjah mereka untuk memalukan DSAI secukup-cukupnya, tetapi menangguhkan sidang mahkamah bila peguambela DSAI ingin memulakan penghujahan balas mereka plak....seperti ade sesuatu yg cube mahkamah elakkan dari bersidang...takut agaknya, peguam pendakwa takde hujah nak sangkal hujah peguambela.....mungkin bukti takde kot..mungkin....ini hanya anggapan nakal aku jee bro....cuba kau fikir secara rasional yee....dan secara rasionalnya plak, patutnya hal ini dibuat di mahkamah syariah...DSAI pon dah submit kes ke mahkamah syariah, tp ditolak mentah-mentah..kenapa ye bro gaGAP....emmmmm...

ikhlas
-najib Altantuya-

Saudara seagama. said...

Saudara Saiful, kami tetap menyokong kamu, sabarlah Allah sentiasa bersama orang yg sabar dan kebenaran akan terserlah jua satu hari nanti. Biarlah penyokong PKR menghina kamu dan pemimpin PAS mencerca kamu, lagi banyak cercaan mereka lagi banyak pahala kamu dapat dan Allah takkan ampunkan dosa mereka selagi mereka tidak memohon maaf drpda kamu. Solat dan sembahyang hajat banyak2 kemenangan itu bersama kamu. Ingatlah ramai majority senyap dibelakang yg menyokong kamu drpda penjerit2 dan pencacai jumud tegar yg menyokong peminpin Peliwat tegar, kepala pembohong, sahabat karib yahudi, pelakon pentas terhebat abad ini di bumi Malaysia. Dia akan menerima balasan Allah satu hari kelak.

Anonymous said...

salam GAP.
hehehhe..geli hati baca komen puak2 kafir pembangkang...

AnwarIbrahim yg cuba nak tangguh2kan kes..ini fakta..macam mana la puak2 pembangkang kafir ni bole pecaya putar belit ANWARIBRAHIM ni..hehehhe..

orang kampung pun dah dapat nilai MANUSIA yg bernama AnwarIbrahim ni.dulu bole la di gula2kan orng kampung..hehehe..kesian..kesian..

kalau syaiful menfitnah,kenape AnwarIbrahim yg takut???..kenapa mase nak beru hujah bela diri si karpal ngan anwar cepat2 cari isu bangang nak tangguhkan kes???..kenape takut bersumpah??..

sekarang satu2 Allah pertontonkan kepada kita siapa AnwarIbrahim sebenarnye..Allah Maha Besar!!

Anonymous said...

Saudara GAP

Perasaan tak ANON-Najib Altantuya,sekor lagi spesis yg memang BODOH atau SENGAJA BUAT BODOH....tak payah ulas bacalah fakta yg di tulis...semua di 'spinnya'macam tektik Aljuburi juga.Atau dia ni memang pendidikan tak tinggi mana,tak paham langsung maklumat yg dibaca dari media cetak@buta huruf kut....!!

yg kesian bebudak b...h ni.

Unknown said...

kpd Saiful..,

Ingatlah pujangga ada mengatakan ; Kebenaran sering gerhana, tapi tidak mungkin ianya padam. Hidup ini singkat masanya, tapi kebenaran panjang hayatnya dan kebenaran juga membawa kebencian.
Maka sabar dan tabahlah selalu....

Jadilah lelaki yg berjiwa besar, yg matlamatnya adalah kebenaran.

Kpd yg anti Saiful..,

Sungguhpun berjaya menentang kebenaran dan mungkin merasai kemenangan buat sementara, namun kebenaran itu tetap akan mentertawakan mu.

Maka, jgnlah sesekali kita merendahkan kuasa kebenaran, kerana suatu masa nanti ia akan berbunga menjadi kenyataan.

kingnek said...

kalau konspirasi pun, macam mana air mani anwar bole termasuk pulak dalam dubur Saiful?

Jadi aku rasa, memang Saiful diletakkan dalam kem Anwar dan Anwar termakan umpan.

Apa pun, bermakna Brader Anwar ni memang lah CIFUT. Korang nak ke si CIFUT ni jadi PM sebuah negara Islam? dah lah dia ni terang2 agen yahudi, tu sebab dia boleh tunjuk kontrak APCO tu, telefon aje geng yahudi dia, cepat aje dah dapat!

Anonymous said...

Anwar bukan seorang peliwat baru. DSAI adalah seasoned peliwat dari kes sodomy 1 tetapi kesnya dapat di elakkan dari putar belit pengadil India yang telah mati tahun lepas. Mahkamah harus berfikiran cekap untuk mengambil tindakan yang tegas menegakkan keadilan diMalaysia. Kalau tidak DSAI akan menyambung kelakuannya seperti ketua dalang Melayu bangsat yang bermaharaja lela mengkhianati bangsa sendiri di tanah Melayu ini. Seorang pemfitnah, pembohong besar, pembelit, pembelut yang bersatu dengan kumpulan politik gangster dan yahudi, perosak bangsa dan negara.

ducados said...

Kelakar la komen pengomen 'najib altantuya' tuh..mahkamah tangguh bila pihak pembela nk berhujah...hehehe...tersipu2 aku baca komen pembaca tegar malaysiakini (portal pemfitnah no satu negara) ngn haprakdaily...hahaha...kesian kn DSAI..teruk la saiful asyik mintak tangguh ja..dh la saiful mintak buat pembicaraan secara tetutup sebab peguam DSAI ada direct evidance...kesian kat DSAI, teranaiya kn..kepala lutut hgpa..jumud betoi la hgpa nie...punya kemaruk kat org tua kutuk ni smp yg fakta pun dipusing2....Pelik aku ngn puak2 pembngkng ni...kalo kena kat adik beradik depa baru nk menyalak kot...pelik bin ajaib betoi aku...Hasyim aka tukar tiub, apa kata suruh anwar menjubur lagi...sure BN menang semua tmpt yg ada kursi paslimen n adun...tak gitu.

Anonymous said...

salam Bro
Biarlah apa yang orang label kepada engkau,bersabarlah.jangan sesekali patahkan semangat.Allah akan bersama orang2 yang benar.Saiful kau dengarlah sesungguhnya ramai orang diluar tu menyatakan kau dipihak yg benar.

amieiezam said...

anon 9.42 am,

nih la contoh manusia yang tak ikut perkembangan...jumud dan tertutup. oittt kulop miker tak tau pasal "no more delaying tactics" ker? lain kali baca la lagi majalah@surat kabor sampah!!!

*apapun yg terjadi saiful tetap menjadi mangsa..masa depan cukup kabur dan kalau tiada pembelaan@perbicaraan... pasti kehidupan sesuatu yang mata sukar.. SABAR DAN TERUS BERJUANG SAIFUL

1malaysia 1israel said...

sayfol kalu berani sumpah laknat dpn Harun Din la. Qardawi org melayu tak kenal.

Anonymous said...

HULU SELANGOR, 15 April (Bernama) -- Ketua Penerangan MIC P. Kamalanathan dipilih mewakili Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor 25 April ini.

Pengumuman itu dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Pusat Command BN di Bukit Sentosa pada 5.05 petang ini.

Muhyiddin berkata Kamalanathan dipilih oleh oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selepas perbincangan dengan Presiden MIC Datuk Seri S. Samy Vellu.

Penamaan calon bgai pilihan raya kecil itu akan berlangsung Sabtu ini di Kuala Kubu Baharu manakala pengundian ialah pada 25 April.

Pilihan raya kecil itu diadakan ekoran kematian Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad daripada PKR pada 25 Mac lepas akibat barah otak.

PKR menamakan bekas Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim sebagai calonnya.

-- BERNAMA

aku tak kira aku nak jugak calon tempatan tu..TAK CERDIK PUNYA SAMI..KO TU DAH DUDUK NGAN BERAPA BYK PERDANA MENTERI SEMUA TURUN..KO SORANG TAK TURUn2...

KAU TAU TAK SAMY..JIKA KO UMUM UNDER PRESIDEN TIME2 GINI..UNDI BN DIJANGGKA MENINGGKAT TAU TAK..??

Anonymous said...

Sokong AntiKJ, berani kerana benar.
Kalau DSAI sanggup bermubahalah,keyakinan rakyat terhadap PKR pasti bertambah.

Ini tak.....reka dalil sini sana kata itu ini tapi tak berani bersumpah....apa cerita!

kalau kata kes liwat tu mesti kalah kat mahkamah.... lupakan je....biar kuasa rakyat yang tentukan,biar ALLAH yang menghukum mereka pulak (selepas bermubahalah)

Melayu Pasir Gudang said...

salam
aku tak berniat nak campur urusan yang sedang berjalan di Makhamah atas dasar menghormati kedaulatan undang-undang.

aku cuma nak jawab sikit kemusykilan dari anos 9.42am @ najib altantuya.
1. siapa yang melambat-lambatkan perbicaraan?.
2.Siapa yang minta tangguh perbicaraan?
3.siapa yang tukar-tukar Peguam?.
4.siapa yang minta Hakim di tukarkan ,lepastu tarik balik?.
5. Siapa yang ada satu trak pasukan peguam bela handalan melawan kes yang di bawa oleh seorang muda yang terinaya?.
6. Siapa yang menyembah melutut dengan kuasa luar mintacampurtangan dalam kes dia?.
7. Siapa yang berusaha mempengaruhi massa untuk ber demo masa perbicaraan?.
8.Siapa yang memperalatkan ulama tersohor untuk melepaskan diri?.
9.Siapa yang bawa kes ke mahkamah lain, bila rasa tak boleh menang?.
10. Ada baca ke laporan penghakiman kes liwat tahun 1998.
11. Tanya Karpal singh,tahun 1998 dia suruh anwar bertaubat kenapa.
12. Mahkamah syariah tidak mahu terpedaya dengan anwar, tidak ada dalam mana-mana negara di dunia nie 1 kesalahan di bicarakan oleh 2 mahkamah. Selesaikan satu-satu dulu,mula-mula jalani hukuman di mahkamah sivil, kemudian liwat lagi, kali ini pergi mahkamah syariah pulak,liwat lagi kemudai pergi mahkamah buruh,liwat lagi pergi mahkamah JPJ,liwat lagi ke mahkamah Majlis perbandaran,liwat lagi,liwat lagi ,liwat lagi dan liwat lagi,liwat lagi, dan seterusnya liwat.....sampai mampos ANWAR PELIWAT.

SIKIT PUNYA BEST BRADER1..SOLID MOLID.. said...

"PM tak nak jawab ka komentar Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) pasal Altantuya?"

Sebelum itu, ingin kami jelaskan bahawa PM yang dimaksudkan di sini bukanlah Perdana Menteri, mahupun Najib, tetapi sebenarnya PM tersebut hanyalah merujuk kepada Paneh Miang. Lagipun kami merasakan Najib sendiri pun dah malas nak melayan fitnah serta tuduhan SAMM yang diketahui umum merupakan soldadu upahan Brader Anwar Bin Ibrahim. Sudah 3 kali…DIULANG…3 kali Najib bermubahalah menafikan kaitannya dengan Altantuya, namun pembangkang tetap 'menyanyikan' lirik yang sama. Itulah yang dinamakan POLITIK PERSEPSI.

Dalam sesebuah perbicaraan, contohnya pembunuhan – jika pihak peguambela mempunyai fakta/bukti yang menunjukkan adanya individu lain yang turut terlibat dalam pembunuhan tersebut, maka strategi 'advocacy skill' akan digunakan ke atas saksi utama di awal perbicaraan dengan tujuan untuk pembinaan kes pembelaan. Contohnya, peguambela akan bertanyakan soalan, "Setuju atau tidak jika saya katakan ada orang lain yang terlibat?"

TETAPI dalam kes Altantuya, peguambela mahupun peguam pemerhati bagi pihak keluarga Altantuya iaitu anak beranak Karpal dan Gobind Singh TIDAK PERNAH bertanyakan soalan tersebut kepada saksi utama iaitu pegawai penyiasat kes pembunuhan tersebut. Malah soalan sebegini juga TIDAK PERNAH DITANYA KEPADA MANA-MANA SAKSI DI SEPANJANG PERBICARAAN KES ALTANTUYA.

CONTINUE READING

CLIK (SAPA TAK CLIK Rugi..DALIL KUAT BROTER)

http://paneh.blogspot.com/2009/05/altantuya-pm-jawab-fitnah.html

Anonymous said...

liwat tak liwat. Lu jadi ke into Hulu selangor ni? Ke angan2 taik kucing je?

kembara said...

Syabas kepada Saiful kerana berani bersumpah laknat, walaupun ramai tok guru politik cakap macam sumpah Kristian.

Lagi sedih bila diorang ni label macam2.Kalau saiful salah cara dia bersumpah,apasal tak ajar cara yang betul????

Bukankah mereka ini banyak ilmu atau sekadar politik semata mata?

BALA SAKSI ROSMAH said...

HOI sayfoll SUMPAH KAT GEREJA la..

kalu berani..

kat Masjid milik UMnoNGOK BOLEH LA...

Anonymous said...

nak tekeluar usus perut baca komen anom-najib altantuya.
Apekah bengap, kalu nak komen berhujahlah dengan fakta. Bila masa pulak team pendakwa minta tangguh? Dari dulu lagi siapa yang dok dolak dalik nak tangguh kes?
Selepas penghujahan pihak pendakwaan, tiba2 je peguam bela tuduh akbar silap lapor pasal kes tu, hanya kerana perkataan 'LAGI' dalam laporan 'Tak rela diliwat lagi' yang disiarkan utusan malaysia. Lepas tu minta hakim kenakan tindakan menghina mahkamah kepada utusan.
Pemeriksaan bagaimanapun dapati perkataan LAGI tu mmg disebut sebanyak dua kali ketika penghujahan. So hakim kata, kes wajar diteruskan dan tiada indikasi untuk kenakan tindakan hina mahkamah ke atas utusan.
Time ni apa lagi, peguam bela buat permohonan supaya hakim tarik diri kerana kononnya hakim tidak adil, so tangguh lagi kes.

Pendakwaan takde bukti? jadi air mani tu pendakwaan pungut dari mana? klu anom-najib altantuya nak tau sangat, gi bagitau team pembelaan spy teruskan perbicaraan, cukup2 la dok dolak-dalik cari alasan nak tangguh kes. Penat tunggu!

Anonymous said...

Berani Kerana Benar ungkapan melayu dulu kala, harap2 saudara saiful tabah dan bersabar dlm menghadapi dugaan serta penghinaan dunia, Allah tetap bersama org yg benar.

Anonymous said...

aku rasa macam nie... hikum ja saiful tu dengan hukuman liwat sebab dia dah ngaku dan bersumpah... dalam islam kalau dah ngaku hukum la sebab dia dah bagi 8 kali baru insaf... yang kelapan baru rasa sakit yang lain sedap....? kalau anuar tak ngaku biar Allah balas di akhirat... yang kita manusia kalut nak hukum orang takde saksi sapa hajar?..tak percaya hukum Allah ke? bebaskan yang bersalah adalah lebih baik dari hukum yang tak salah... mungkin seronok tengok orang diaibkan? dah la selesaikan kes...lepas anuar dan hukum ja pelacur yang bernama saiful tu... jelas dia ngaku dijuburi... yang tak ngaku nak buat cam mana? bukti pun takde kan? pecayalah pada hukuman Allah....