Sunday, May 16, 2010

NIK AJIS VS HARON DIN : PERTARONGAN KE ARAH KEHANCURAN PAS SUDAH BERMULA !


pertembungan tersembunyi antara dua pemimpin pas sudah tidak dapat dibendung lagi. nik ajis yang pernah digelar ulamak terompah oleh anwar kini perlu bersedia untuk berhadapan dengan timbalannya sendiri, dato dr haron din.

isunya berpunca daripada kontroversi kalimah allah.

dato dr haron din telah mengeluarkan fatwa beberapa bulan lepas mengenai kontroversi isu kalimah allah. dalam fatwanya, beliau menegaskan adalah KUFUR bagi sesiapa juga yang menyokong kalimah ini digunakan oleh pihak gereja (bible).

keadaan reda seketika.ribut yang menggoncangkan parti pas senyap sehinggalah pemimpin bangsat daripada parti pas, kalid gereja samad sekali lagi membuka luka. dalam kempen beliau di prk sibu, kalid gereja samad dan dr mariah sekali lagi telah menjual allah di gereja.

kelakuan ini telah membuka mulut timbalan mursidul am pas, dato dr haron din untuk sekali lagi membidas puaka-puaka munafik pas supaya tidak menjadikan kontroversi kalimah allah sebagai bahan jaja politik sempit.

nik ajis pada 15 mei telah membidas dato dr haron din. secara terbuka dia menyebut nama haron din.

pekung sudah mulai terbuka. nanah sudah membusuk. luka semakin berdarah. pertempuran ini sudah tidak dapat dibendung lagi.

apa hebatnya nik ajis jika dibandingkan dengan dato dr haron din ? nik ajis bekas guru kemas ,digaji oleh umno. latar belakang dia bukanlah seorang ulamak. dia guru kemas biasa dan cuma diangkat oleh segelintir ahli pas yang fanatik kenegerian. ini hakikat dan tiada siapa pun boleh menafikannya.

manakala dato dr haron din ulamak yang diterima hampir keseluruhan umat berbangsa melayu yang beragama islam. cakapnya sopan,tidak pernah mencarut,memaki hamun,kias tegurannya cukup lembut,peribadinya melambangkan seorang pemimpin warak..

dato dr haron din telah menongkah arus. dia terpaksa menyelamatkan akidah semua umat islam di malaysia, tidak kira ahli umnp,pkr,pas dan melayu yang tidak berparti agar tidak dipengaruhi lagi dengan fatwa palsu nik ajis !

kontroversi kalimah allah telah diberikan ultimatum..kata putus. barang siapa menyokong penggunaan kalimah allah oleh gereja, dia jatuh kufur ! dato dr haron din tidak pernah menarik balik fatwa ini.

aku yakin dato dr haron din ulamak yang berpandangan jauh. dia tahu tipu muslihat puak munafik dan kafirin. kita pun pernah diberitahu akan sejarahnya.kaedah peperangan tidak membantu sama sekali kafirin untuk mendapat sokongan umat islam. apa yang diperlukan adalah menjajah pemikiran mereka.

ini telah terjadi di turki sewaktu kejatuhan kerajaan islam uthmaniah. hari ini ia melanda pas. nik ajis semakin hanyut dan dan hanyutan duniawinya itu telah membahayakan akidah seluruh umat islam.

dato dr haron din terpaksa berkata yang hak, yang benar dan membidas fatwa songsang dari si batil nik ajis !

politik ada sempadan. nik ajis telah melanggar sempadan.anwar attaturk telah melanggar sempadan. sepanjang 10 tahun aku mengikuti ceramah almarhom dato fadhil nor,presiden pas tidak pernah sama sekali aku ketemui agenda pelacoran islam secara menggila sepertimana yang telah nik ajis lakukan !

hari ini, dato dr haron din telah mengambil alih kewibawaan pimpinan almarhom fadhil nor. adakah nik ajis sudah kufur jika kita berpegang dan berlandaskan kepada fatwa dato dr haron din ?

pas semakin menuju kehancoran. umat islam harus memanjangkan doa agar tidak dipengaruhi lagi oleh fatwa karut nik ajis ! atas kontroversi ini aku dan seluruh umat islam berdiri tegoh dibelakang fatwa dato dr haron din !

ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR
ALLAHUAKBAR

25 comments:

Anonymous said...

NIK AZIZ SUDAH SESAT!!NIK AZIZ PEMEMPIN AJARAN SESAT!!ORG KELANTAN SUDAH SESAT!!!HIDUP ISLAM!!ALLAHUAKBAR!!ALLAHUAKBAR!!ALLAHUAKBAR!!

Anonymous said...

bersetongkol dgn DAPigs iaitu kafir harbi bukan sahaja membawa kepada kehancuran ummah,malah boleh menerujumuskan seseorang itu ke dalam neraka.DApigs terang-terangan memperkudakan PAS utk mensyirikkan ALLAH s.w.t.hanya golongan yg terlalu sayangkan dunia yg menyokong perbuatan ini.ingatlah,politik dunia amatlah sementara sifatnya,kerakusan utk menang pilihanraya,sehingga sanggup melakukan apa sahaja,berkata apa sahaja,bersetongkol dgn sesiapa sahaja,tidak akan membawak kita ke syurga.setiap perkara yg dilakukan mestilah disertakan dgn tawakal dan kesederhanaan..kalah atau menang sesuatu pertandingan ada khikmahnya dan ALLAH s.w.t tidak akan menzalimi umatnya.

Unknown said...

sikap niky ajis yg bongkak tu menyebabkan dia tidak boleh menerima pendapat org lain atau pun dia dah buang tebiat nak mampus........

agbr47 said...

Nasib baik GAP ini tidak berparti. Bercakap pada kebenaran. Tak semua PAS tu salah. Tak semua BN tu betul. Yang salah itu individu. Ayat-ayat GAP kebelakangan ini juga dah mula halus dan lunak. Dah ada penasihat peribadi ke GAP?
Dalam hal ini, walaupun saya berparti, pandangan saya selari dengan tuan.

agbr47: Kadang-kadang pahit juga menerima kebenaran.

Erynn said...

Salam

Nampaknya parti PAS sedang dilanda perang akidah sesama mereka.
Na 'uzubillah..

Erynn

Anonymous said...

nak gaduh2 pasal poltik xpe...tapi kalu dah aqidah di buat main kerana matlamat poltik....itu sudah syirik besar.....

xkisah lah apa alasan yg di bagi...beriman pada Allah bererti beriman pada Nabi Muhammad SAW....i
tu adalah perkara asas...jika asas ini dicemari , maka rosaklah aqidah nya

Anonymous said...

BLOG NI BLOG HARAAPAN

DAN BUKAN SAJA HARAPAN

TAPI TEMPAT NAK MINTAK CADANGAN JADI KENYATAAN..

blog unspinner ni macam utusna bharian..

dia cari berita..publish
dia cari berita..publish

melaju je..

dia tak kisah input..
--------------
tempat jana idea ok

TAPI NAK JALAN IDEA BUKAN

SO arap pikir dan initial skit bg yg cerdik sket

:--hasil artikel
Anonymous said...
Apa nak heran. antara punca kemerosotan undi BN pada PRU 12 adalah sumbangan daripada kakitangan yang belot dan ternag-terang menyokong pembangkang, yang terima rasuah, menyeleweng, lembab dsb.

Tak mustahil virus ini akan merebak pada PRU 13 nanti.

May 13,
Anonymous said...
ya betul tu. aku ada ramai member duduk putrajaya. pehh kalau ceta politik sebijik2 ceta dlm harakahkah mereka hafal.
maki hamun k'jaan. duduk minum berejam sembang politik.
padahal dulu semua keja tepi jalan tu. nasib baik la dapat kerja k'jaan.
dapat jadi TA ada dapat jadi pegawai.dulu makihamun putrajaya kata projek airmata, membazir. sekarang tak sedar diri duduk apartment sebelah precint 8, punya la cantik, sebelah tasik plak tu.
tu pun tak sedar diri, masih makihamun kjaan. kalau ada telo pergi la mintak kerja dgn kjaan PR. PR dah perintah 3 negeri apa.

celaka betul. buang aje mereka ni.

patut di buat satu blog, biar kita ramai2 masukkan nama mereka yg sokong pembangkang ni dlm blog tu.

Anonymous said...
May 13,

aku sokong , satu cadangan yang bernas. kita masukkan detail nama , jawatan , dll secara lengkap. kalau kerajaan baik hati sangat dengan mereka. biar kita saja yang bertindak.

sagil.

May 13,

Mr. K said...
betul tu.... ramai sgt kakitangan kerajaan yang anti kerajaan...yang neutral dan pro kerajaan terpaksa diam dan angguk je bila dgr dorang tu suma bercerita

May 13,

CodeNameSomaliPirate said...
Salam US

Sokong dengan cadangan Anon 10:20 dan 10:26 tu kalau di wujudkan satu blog untuk pegawai dan kakitangan kerajaan yang jadi pembelot UMNO/BN.

Kita sanggup update kan maklumatnya.

May 13,

Anonymous said...
Saya setuju satu blog khas untuk pegawai-pegawai kerajaan yang anti kerajaan persekutuan. Cukup bulan sapu gaji buat keja untuk pembangkang. Di Kedah pun ramai yang patut kita dedahkan mereka didalam KEDA, Pejabat Pembangunan Persekutuan, AIM, dll.

May 14,

tebing tinggi said...
Mengundi parti yang bukan meneraju kerajaan,itu hak sebagai pengundi walaupon pada hakikatnya mereka sepatutnya setia pada majikan yang membayar gaji mereka dan ini dituntut.
perbuatan mensabotaj dasar kerajaan supaya dilihat burok bagi melebihkan parti yang bertentangan tindakan yang setimpal harus diambil dan wajib diambil.

1sekolah>1bahasa>1Malaysia

May 14,
YG TULUS ganu said...
Betui tu gemang. 40thn dah aku idup . aku jd pmbngkang dlm kerjaan. caya tak caya !? mac 2008 adalah titik penting dlm sjarah idup aku . sorang makcik tua miskin matanye merah masa kputusan pru12. habih la org melayu.. tunggu sekali je pilihraya.. habih la.. aku tak tanya balik! tp aku simpan dlm hati. anak aku ramai kecik2 lg. MARA bg aku 3kali round belajar. bayar 3k selama 15 thn..bertuahnya aku. anak aku belum tentu.! Aku peratikan suami makcik ni pnykng kuat pas. semb tak la sbrapa.jarang2 je.

May 14,
igs dah MULA lagi.. jGn LUPA MELAYU, CINA CELAKA dalam DAPigs yg memulakan RUSUHAN KAUM 69!!!

May 14,
nuar juburi bodo said...
salam semua...

aku slh seorg kakitgn kerajaan..br je lg..br sthn..mmg btul..rmai k/tgn kerajaan skong PR..mmg kite ade hak sbg rakyt utk undi parti mn pon..tp yg xblhnya..dieorg ni sibuk cite psl politik smpai abaikn kje..n msk politik sbg ahli..yg tu mmg xblh..sbg gov servant kite kne nuetral kalo ade isu babitkn politik...tp trus terang aku ckp aku skong umno w/pon aku bkn ahli umno..aku ahli perkasa je..dlu aku pnh skong nuar juburi..tp aku xkn tertpu utk kali ke2..tu la aku ckp..

لف توف™ said...

Makmum dibolehkan menegur Imam yang membuat kesilapan semasa solat.
Bila lagi ulama-ulama PAS nak tegur Imam yang membuat kesilapan (berulang ulang kali dan disengajakan!)

Anonymous said...

SLM BRO..WELL2..MAMAT TU MAKIN LAMA MAKIN LALOK. DAP PUNYE PSL HABIS SEME KITAB2 TUNGGANG TERBALIK KENE REVISE DEK SI MAMAT TU KEHKEHKEH ADOIYAII NASIB2!

Wake UP! said...

Datuk Haron Din lebih ikhlas dalam memperkatakan tentang penggunaan nama Allah oleh orang kafir.

Is MCA a DAP in disguise?

Anonymous said...

Allah maha kuasa dalam setiap gerak geri kita,tetapi manusai ini kadang-kadang lupa dengan langkah-langkahnya.saya menyeru kapada Datuk Harun Din,janganlah Datuk biarkan iblis meruntun kaki Tuan keneraka.dari Al-quran ada menceritakan walau sehasta kita dengan surga/neraka hanya Allah menentukan kemana kita akan pergi.Harapan saya sekiranya boleh jauhkan diri Datuk dari politik ini.Lama kelaman jadi caca marba,melondeh apa saja agar niat dihati tercapai dengan kekuasan dunia.takut-takut cucu cicit yang rugi,jadi hamba dinegeri sendiri.Nasehat saya sebagai hamba Allah.terlajak perahu boleh di undur,terlajak percakapan/perbuata an hancur bangsa.fikirlah dengan tenang bukan saja pada Datuk Harun Din tetapi pada umat Islam di Malaysia bumi tercinta ini.

cafemlm said...

Salam GAP'

Aku sedih baca kenyataan NIK Ajis ni.

Dalam Islam mungkin ada dibenarkan ada perbedaan pendapat mengenai pelbagai perkara yang bersangkutan beberapa bab dalam peribadahan dan beberapa perkara tertentu mengenai hukum halal haram.

Namun pertemungan Nik Ajis dan Ustaz Harun Din yang disanjungi olih ramai umat Islam tanpa mengira pegangan politik masing2 telah sampai kepada batas antara beriman dan kufur.

Nik Ajis yang dinobatkan semula sebagai mursyidul am PAS yang kita percaya jawatan yang ditagih2 untuk diberikan kepadanya tidak melambangkan sifatnya yang diagung agungkan sebagai ulamak zuhud.

PAS sebenarnya tidak ketandusan ulamak dalam saf kepimpinannya namun kita beranggapan kebanyakkan dari mereka duduk didalam saf kepimpinan tidak menagih nagih untuk diberikan jawatan.

Ramai tokoh2 sebelum ini yang tidak dilantik semula dalam saf kepimpinan masih bersama PAS dan mereka ini punya pengaruh yang besar dikalangan ahli akar undi PAS.

Sekadar beberap nama seperti Ustaz Harun DIn.Ustaz Taib Azimuddin,Ustaz Ismail Kamus,Ustaz Abdul Ghani Shamsudin dan ramai lagi yang bergerak dalam PAS tanpa mengharapkan jawatan yang besar2.

Tidak seperti Nik Ajis yang mempunyai banyak masaalah di Kelantan yang ditadbirnya berpuloh tahun tetap menginginkan jawatan Mursyidul Am dalam usia yang agak lanjut dan menghadapi masaalah kesihatan.

Nik Ajis tentunya mempunyai banyak kepentingan dan dilihat cuba memusatkan kuasa kepada dirinya atas sebab2 yang kita syaki didalangi olih Anwar yang punya ramai pengikut musang berbulu ayam dalam PAS yang digelar Edorgan and the gang.

Anwar melalui proksinya dalam PAS telah memperkudakan Nik Ajis ketahap maksimum dan tidak disenangi olih ramai ahli akar umbi yang menyaksikan semua mereka ditolak dalam perhimpunan agung yang lepas.

Namun bagi puak2 ini,perjuangan masih belum selesai.Nik Ajis adalah trojan PAS yang akan digunakan untuk merobek benteng pimpinan yang anti Anwar.

Nik Ajis sepatutnya telah lama disingkirkan dari saf kepimpinan PAS kerana telah banyak kali dilihat cuba memusatkan kuasa kepada dirinya.

Dan jika diteliti secara mendalam Nik Ajis dilihat sedang beperanan untuk membawa PAS kearah sistem pimpinan seperti Ayatullah Khomieni di Iran.

Namun Nik Ajis ini kita lihat tidak menyeari Anwar dan geng2 edorgannya tidak bersedia untuk bersetuju dengan agenda Nik Ajis ini kerana sistem khalifah republik ini akan menyingkirkan terus Anwar Ibrahim dari mempunyai kuasa mutlak dalam mentadbir negara.

Namun buat masa ini mereka hanya mengiakan apa saja tindakkan Nik Ajis kerana Nik Ajislah satu2 yang bolih diperkudakan kearah mencapai impian mereka untuk ke Putra Jaya.

cafemlm.com

tamingsari said...

Dato Haron Din dipihak yg benar. Nil Aziz dah melalut panjang. Dia lebih sayangkan parti dari agama.Mungkin pada NA Pas adalah agama dan islam adalah parti politik.

Saya cadangkan supaya GAP buat 'opinion poll' di blog ini siapa yg lebih dipercayai diantara Haron Din dan NA dalam soal agama. Undi saya untuk Haron Din.

Anonymous said...

kalau kita tidak faham tentang islam secara mendalam janganlah bercakap tentang islam . Betulkan bacaan fatihah kita dahulu supaya mengikuti tajwid dan makhraj yang betul,barulah sempurna solat dan islam kita. belajarlah ilmu tajwid dengan ust hasan azhari

sparqzx said...

Bro gaGAP,

Tolong jelaskan isu judi bolasepak yang diluluskan tu...

kingnek said...

Nik Aziz tu wahabi, si Ustaz Haron Din sedang menunggu masa mengambil alih. Bersama Ustaz Abdul Hadi Awang, Nasha, Hasan Ali dan lain2, mereka tahu Nik Aziz sudah sesat jauh.

Namun, mereka tidak akan bergerak tergesa-gesa, mereka menunggu datang nya ajal kepada Nik Aziz ni. PAS tidak sesat, orang wahabi dan liberal dalamnya yang menyesatkan perjuangan parti tersebut

Anonymous said...

Teka teki
Bila To N.ajis dah gol nanti macamana bentuk batu nesan kat kubur dia
Sila jawab ......

Anonymous said...

keegooan nik aziz itu akan menghancurkan dirinya sendiri. tegakkan kebenaran wahai haron din sebelum virus nik aziz ni masuk ke dlm tubuh org2 PASsola!!!

Anonymous said...

keegooan nik aziz itu akan menghancurkan dirinya sendiri. tegakkan kebenaran wahai haron din sebelum virus nik aziz ni masuk ke dlm tubuh org2 PASsola!!!

Esperalzi said...

Malam ini dan esok, penganut-penganut agama PASkafir akan mengadakan acara pemujaan di kuil-kuil mereka kerana mengucapkan kesyukuran kepada Tuhan mereka atas kemenangan di Sibu teman sekafir mereka dari DAP..

Begitulah orang-orang kafir bila mereka bersatu untuk memusushi orang-orang Islam...

melayulupalagi said...

ISLAM jangan di pertunggangkan...

Punk5 said...

sparqzx said...
Bro gaGAP,

Tolong jelaskan isu judi bolasepak yang diluluskan tu...

May 16, 2010 4:30 PM

Wei mat. kalo lulus kn pon, nape lak? ape mlsh nye??
negare kite kn brbilang bngsa. biar la bngse len kalo nk brjudi.. org mlayu islam, dah tau bnde tu haram.. sape suh main.

wei mat, aku nk tnye, kilang arak, umah urut pub kt slngor (ngri PR) tu xnk tutup ker?

Anonymous said...

Aku lebih menghormati HARUN DIN dari NIK AZIZ....Harun Din konsisten dalam memperjuangan ISLAM ....tidak pernah aku mendengar kata2 BUSUK keluar dari mulutnya...tidak pernah BERPELUKAN dengan KAFIR HARBI DAPIG....Tapi NIk Aziz bukan saja BERPELUKAN dengan BABI DAP ini malah sanggup MENJUAL ISLAM & MELAYU demi undi CINA.....Patutlah FATWA SESATNYA " ......Berkawan dengan SYAITANPUN dibolehkan inikan DAPIG "

Anonymous said...

Apabila kuasa menjadi "sembahan"...

Satu je nak tanya kat puak2 PAS, adakah melalui kuasa boleh menegak Islam?

kalu betul, nape nabi junjungan kita menolak kuasa daripada kafir Quraisy? sedangkan biladah berkuasa lg mudah nak berdakwah? nak anjurkan Islam pun bole...nape nabi menolak?

Anonymous said...

kalau dah begitu katanya dari Dato Harun Din.., Dato pun 'zalim dan syirik kepada ALLAH kerana masih berada didalam PAS membantu perjuangan menyesatkan akidah umat Islam di negara ini.......