Monday, May 17, 2010

PAS PELACOR TERBAIK DAP !


adat bertanding, ada menang ada kalah. hari ini dap telah merampas kerusi parlimen sibu. sayap dap makin kuat bertapak di bandar (sebut bandar cina).

selepas dap menang, takde pulak dakwaan mereka menang kerana pengundi hantu ? atau dap menang kerana undi pos. takde alasan yang kita dengar daripada pihak tewas. kita menerima dengan hati yang senang.

perayaan demokrasi semakin subur di malaysia. dulu kita bercakap mengenai persoalan dasar, kali ini kempen lebih panas apabila hal agama menjadi pertarungan. dap seperti menyambung dasar klu klax klan.pertarungan di sibu telah mencetuskan fenomena baru,pertarongan mempersoalkan isu agama islam.

kenapa dap menang ? kenapa aku sebut dap dan bukannya pas atau pkr.

aku bekas pejuang parti keadilan nasional. 10 tahun berjuang ada sedikit pengalaman untuk di kongsi.

dap menang kerana dia konsisten dalam memperjuangkan dasar nya. dia mempertahankan malaysian malaysia. dia berani untuk membidas rakan sekutu,manakala pas pula sudah lama menjadi penyundal kepada perjuangan politik mereka.

pasca pilihanraya 1999, umat melayu swing daripada menyokong umno/bn. barisan alternatif ditubuhkan,hasil gabungan parti keadilan nasional,pas,dap dan prm (parti rakyat malaysia).

bersama dengan puluhan NGO, mereka menjaja agenda perjuangan. asalnya barisan alternatif dibentuk atas persetujuan deklarasi permatang pauh, sebelum anwar attaturk disumbat ke penjara.

momokan anti demokrasi dan hak asasi menjadi landasan. pas pada saat itu seolah-olah menjadi parti alternatif kepada orang melayu dan islam. pimpinan dato fadhil noor memainkan peranan penting dalam memartabatkan hala tuju barisan alternatif.

tahun 2002,perpecahan bermula. selepas kemangkatan almarhum fadhil nor, pas menongkah arus. hj hadi,nik ajis,hasan shukri (bekas pesuruhjaya pas selangor),azizan razak dan seluruh angkatan kumpulan ortodoks pas mahu melaksanakan dasar penubuhan negara islam dan hudud.

pru 1999 pas menguasai trengganu dan kelantan. kedah hampir tumbang. agenda besar ini disambut dengan begitu hebat oleh pelapis pimpinan pas. hasan ali,kalid samad,nasarudin,salahudin ayob malah dr zulkifli ahmad juga menjadi penyambong agenda penubuhan negara islam dan hudud.

pasca pilihanraya 1999, dap kalah teruk. kit siang dan karpal singh tumbang. walau bagaimana pun mereka tetap bersatu dalam pembentukan gabungan barisan alternatif.

dap mencium gerakan agresif pas mahu menubuhkan negara islam dan hudud. kit siang dan karpal memberi kata dua kepada pimpinan barisan alternatif, gugurkan agenda negara islam atau mereka keluar dari barisan alternatif.

keadaan tidak berganjak.masing-masing dengan keputusan mereka sendiri. akhirnya dap keluar daripada pembentukan barisan alternatif. keputusan ini dibuat setahun menjelang pilihanraya umum 2004.

dap bermain dengan nyawa politik mereka sendiri. sebelum 1999, tidak pernah melayu menyatakan sokongan terbuka kepada mereka. penarikan diri daripada pembentukan barisan alternatif boleh menyebabkan mereka kehilangan pengundi melayu.

risiko ini diambil demi survival politik mereka, perjuangan malaysian malaysia yang menolak dominasi melayu dan kedaulatan islam.

perjudian mereka berjaya. 2004 dap menang besar di kawasan bandar. kit siang menjadi ketua pembangkang, hj hadi tewas ,pas tewas dan pkr tinggal sebatang kara kerusinya, tak lain parlimen permatang pauh.

dap konsisten dalam memertahankan ideologi mereka. mereka tahu mereka anti islam dan anti melayu. subjek ini telah dijual kepada pengundi non muslim.

konsisten mempertahankan dasar walaupun adakalanya boleh menyebabkan mereka hilang kawan, tidak menjadi alasan.

dulu dap cukup minoriti. hari ini juga mereka minoriti. tapi minoriti mereka ini menjadi barang bargain yang cukup mahal dalam mengawal tindak tanduk hala tuju perjuangan pas.

hari ini pas sudah tidak berani lagi menyebut penubuhan negara islam.
hari ini pas sudah tidak berani lagi menyebut perlaksanaan hudud di kelantan dan kedah.
malah pemimpin pas sendiri sudah mengikut telunjuk dan sujud di kaki kit siang. mana pernah ALLAH pas gadaikan sebelum ini di gereja ?

kredibiliti pas sudah hancur di hati orang melayu ! orang melayu takkan memberikan lagi undi kepada mereka, dan signal ini cukup penting kepada umno.

kenapa pengundi cina hulu selangor dan sibu menyokong secara mutlak dap ?

tiada sebab lain, kerana mereka konsisten memperjuangkan semangat 'red book' presiden mao. hari ini yang rugi besar adalah pas. pas sudah kehilangan 80% pengundi melayu dan pas semakin galak ditinggalkan oleh pengundi india.

apa akan jadi pula kepada kita ?
apa langkah yang perlu kita lakukan ? mahu berlembut atau kita menongkah arus.

pilihanraya umum ke 13 nanti akan menjanjikan hidup mati perjuangan. benar kata tun mahathir selepas keputusan prk hulu selangor, pola pengundian berasaskan perjuangan kaum dan agama akan menjadi kriteria paling utama pilihan pengundi pada pru ke 13 nanti.

aku sudah jangkakan jawapan pengundi cina di sibu selepas prk hulu selangor.mereka tidak akan kembali kepada bn kerana anwar dan pas telah menjadi agen malaysian malaysia yang sebenarnya. melayu pakatan sudah menjadi pelacor politik taraf bajingan. dap bertepuk tangan,kuan yew bisa mati dengan gembira kerana cucu cicitnya sudah berjaya.

umno,perkasa dan seluruh NGO melayu/islam tidak perlu pandang ke belakang lagi. berhentilah daripada teragak-agak dalam membincangkan perjuangan hak melayu dan islam.dap konsisten mempertahankan hak cina,mengapa tidak kita ?

dap telah membuktikan bahawa agenda rasis cina dan semangat anti islamnya semakin diterima oleh kesemua pengundi cina.pengundi cina jugak sudah sedia menunjukkan sikap ultra cina mereka.mereka sudah mengimplementasi, melayu bila lagi ?

apa perlu kita meminta pada orang yang dah tak sudi.

dap konsisten dalam membela cina, kenapa tidak kita ?

pemimpin harus menjaga semula undi yang ada.melayu dan india sudah kembali menyokong. santakkan segala nya kepada mereka. golongan ini perlu dibela dan dijaga.

fokuskan kepada matlamat mendapatkan semaksima mungkin undi melayu dan india.letakkan target, 100% mungkin tidak logik tetapi 85% adalah tidak mustahil.

kemenangan dap adalah rahmat besar yang tuhan berikan kepada kita. pandangkan ia dengan penuh hikmah dan barakah. ada sesuatu mahu ditunjukkan kepada kita oleh tuhan yang maha berkuasa.

kalahnya kita di uhud telah menunjukkan bicara bahawa strategi perlu dirangka. hasilnya kemenangan khandak menjelma.

pengundi cina telah mengalahkan kita, itu hak mereka,itu demokrasi mereka.tidak perlu berdendam dan kecewa. pas sudah hancur di hati melayu.pkr semakin hancor dihati india dan melayu. tinggal satu, cina dan mereka ini tidak perlulah kita merintih meronta menggila.

terima kasih pengundi cina dan tahniah dap. pas di hati melayu sudah tiada lagi kredibiliti, tak percaya perhatikan aksi khalid samad gerejari ! selamat tinggal pas, teruskan menjadi pelacor politik terbilang abad ini.umno dan perkasa, apa tunggu lagi ?

39 comments:

Anonymous said...

Selagi nyawa masih bertaut pada ahli2 Pas seperti Nik Aziz al-Munafikin, selagi tu lah Pas akan kekal menjadi pelacor golongan kafir.

whiteorange said...

Sama ada kita sedar atau tidak, petanda awal sebenarnya sudah pun dikesan pada PRU 12. Mungkin kita beranggapan bahawa itu adalah kemenangan Parti Pembangkang. Hakikatnya tidak begitu. Majoriti Pengundi cina sebenarnya mengundi siapa sahaja calon yang mewakili pembangkang. Mereka tahu PAS dan PKR adalah umpan untuk menumbangkan kerajaan.Musuh utama mereka adalah UMNO kerana MCA, MIC dan lain lain parti gabungan BN ibarat perempuan yang sedang sakit payu dara yang tenat akibat serangan kanser.Mereka nampak agenda mereka akan tercapai melalui pakatan ini. Walaupun mereka tidur sebantal, tetapi tetap mimpi yang berlainan.PAS parti yang majotitinya Melayu, terhegeh terhegeh dengan muka tak malunya menjual dan menggadai agama dan bangsanya,demi melunaskan dendam kesumatnya pada UMNO. Bagi mereka yang penting UMNO hancur, agama dan bangsa diketepikan dahulu.
Anuar, demi cita cita politiknya, demi mau menutup segala kebusukan dan keboborakkannya, terus mengidam jawatan no 1 Malaysia, agar senang melenyapkan segala salahlakunya selama-lamanya. Sewperti PAS juga, agama dan bangsa dipertaruhkan, agama dan bangsa dilacurkan, agama dan bangsa diketepikan. Rakyat terus dihasut, dan Anuar konsisten dalam menabur dakyahnya. KOnsep Malaysian Malaysian membiak tanpa disedari dengan bantuan Pas dan Anuar. Orang Melayu menjadi mangsa kepada bangsanya sendiri, tak musdtahil sejarah Melaja ajan berulang.

ijam said...

Kekalahan di Parlimen Sibu perkara biasa. Tetapi, perjuangan mesti diteruskan. Dengan majoriti tipis begitu, saya yakin BN akan kembali berkuasa pada pilihan raya umum yang akan datang. Malah kemenangan secara umum pasti akan dinikmati di seluruh negara.

Anonymous said...

muhhhahaha
rasuah dan skandal umno yg telah mengakibatkan negara rugi berbillion billion kao tak sebut ia.

tapi kalah tetap kalah
aku benci mahadey!

Generasi Pejuang Bangsa said...

bila PB baca artikel GAP , semangat dlm diri ini terus membuak-buak untuk berjuang !!!

Pendekar Melayu pantang undur ...kita akan lawan dan tentang !!

DAP kini semakin besar kepala dan berkuasa dalam Pakatan . PAS dan PKR pulak semakin bodoh dan hanya pelacur terbaik DAP ..

PRU 13 merupakan medan sebenar kita ...mempertahankan agama, bangsa dan tanahair ..

e1xtrim said...

1st nmpaknya....hehehe,

Yeah, DAP menang, nampaknya, lmbat lagi la BN nak dpt majoriti 2/3 kt parlimen, hehehe.

Aku berharap sgt BN tak dapat 2/3, kalau tak, abis persempadanan semula dia buat, mcm kat hulu sgor tu.

Hidup Pakatan Rakyat!!!

Anonymous said...

betul kalah ada hikmahnya.....jgn putus asa ....teruskan usaha ..dap menang atas mainan sentimen rasis dan agama . org cina mudah terpengaruh ..kemungkinan dibeli pun ada ...mereka tidak nampak gambaran sebenar ..dap pula dibantu oleh pelacur 2 pas menjual agama. mereka puas agaknya tetapi tidak sedar mereak dibelit oleh iblis.

umno dan ngo 2 melayu harus fokus kpd org melayu kalu kita dpt undi melayu sudah cukup kuat cari jalan agar semua org melayu sudah berdaftar sebgai pengundi ..dan pergi mengundi bila ada piliharaya. ...teruskan roadshow melayu bangkit ...kita perlukan lebih ramai ibrahim ali ...damping dgn pemimpin2 pas yg tak setuju/tak puas hati dgn nik aziz agar nik aziz dipinggirkan .

org india adalah penyokong tradisi bn ..sebab budaya lebih kurang sama ...kita kena selalu berdamping dgn mereka....

kita perlukan blogger 2 pro bn dari keturunan cina utk bersama berjuang ..dan kita perlu blogger 2 yg fasih b inggeris utk tampil kedepan ....

akhirnya ...jgn rasa marah bila kalah ...teruskan usaha ...

Anonymous said...

ALLAH s.w.t maha mengetahui.ada sebab kenapa DAPigs menag di Sibu.Islam wajib bersatu semula.biarkan Anwar & N.ajis saja yg menghambakan diri pada kafir2 harbi DApigs.jgn pedulik kaum cina lagi.jgn pedulik MCA & PERGERAKAN lagi.pergi jahanam dgn mereka yg sudah tidak ada fungsi dlm BN.UMNO MESTI PERJUANGKAN HAK2 ORG ISLAM DAN MELAYU!!JAGN TAKUT DAN JANGAN TERAGAK2 MENEGAKKANNYA!!ALLAH s.w.t TELAH MEMPERMUDAHKAN JALAN UTK KITA.APA TUNGGU LAGI?JALANKAN KEWAJIPAN SEBAGAI PEMIMPIN!ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR!

Unknown said...

Siapa yang patut kita persalahkan jika BN/UMNO tidak mendapat sokongan - PAS, PKR atau DAP?

atau pun BN/UMNO itu sendiri yang patut di persalahkan.

Anonymous said...

kalau UMNO masih mengambil pedulik tentang MCA dan PERGERAKAN,UMNO bukan saja kehilangan sokongan kaum cina,malah melayu jugak akan tinggalkan UMNO!!PULAUKAN PUAK CINA!!!TUMPUKAN HANYA PADA MELAYU & INDIA!

naDim'IQ said...

CINA CELAKA ni dah LAMA Xsuka ngan KETUANAN MELAYU..
LUPA ke siapa punya angkara hingga terCETUSnya 13 Mei’69??
SIAPA yg NAFIkan ISLAM & BAHASA MELAYU sebagai TOP PRIORITY??
SIAPA mula TIMBULkan kecoh hingga terjadinya OPS LALANG??

NAJIB.. susukan ar MELAYU, BUMI & INDIA lagi BAGUS dari dok jaga BABI HUTAN ni!

Anonymous said...

DAH TERLAMBAT GAP! AKU MAHU gap BRIKRAR TAKAN TRIMA APA2 IMBUHAN . NO ACC terbuka tu sila tutup! MAKAN BYK AKAN BUAT KITA MALAS SMBAHYANG !! . DEMI AGAMA BANGSA AKU MAHU KO TEKAD TOLAK APAPUN! KO HANYA BLH CUTI BILA BN MENANG PRU THE THIRTEN !! AKU MAHU KO SEBUT :: YES SIR !! DEMI BANGSA&AGAMAKU!! baru aku akn berada dbelakang GERAKAN ENGKAU.!! SKRg anti GAP!! -Peminat SETIA !!

Ahmad Nazeri said...

Mana perginya keberanian dalam diri UMNO untuk mempertahankan Islam dan Melayu?

Anonymous said...

Lima orang PAS (Melayu) dari kampong saya, termasuk Ketua Kampong berhijrah ke Sibu untuk menolong DAP supaya menang. Pada masa yang sama, Badan Khairat Kematian Kampong dibatalkan oleh ROS semenjak August 2009. Baru diketahuai penduduk kampong tetapi Ketua Kampong, orang PAS lebih mementinggkan DAP dari menyelesaikan masaalah.

Lu orang fikir le sendiri.

BumiputraMalaysia said...

Saya amat setuju dengan pendapat saudara. Strategi anwar ialah memecahbelahkan pengundi melayu dengan mengumpan mereka dengan isu-isu yang mengelirukan. Ternyata beliau berjaya dengan PAS totok menyokong beliau dengan diikuti oleh melayu liberals.Maka kesepakatan melayu jadi rapuh dan lemah. PAS seolah-olah lupa bahawa ahlinya adalah 95% ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM. Melayu liberals juga jangan lupa bahawa mereka itu MELAYU DULU kemudian liberals.
Bila orang melayu memerintah (majoriti melayu) kita boleh terima dan berkongsi kuasa dengan bukan melayu. Tetapi, sebagaimana di Singapura, apabila bukan melayu memerintah,orang melayu terpinggir dan dijadikan warga kelas ketiga. Tanda-tanda sedemikian sudah ada di Pulau Pinang dan Selangor.
Saya amat berharap, apa pun fahaman politik orang melayu sekarang, berhentilah bercakaran sesama sendiri, carilah 'exit strategy' yang tidak mengaibkan, dan bersatulah supaya umat Melayu dan umat Islam tidak dihina dan institusi melayu diperlekehkan. jangan biarkan DAP menjadi bertambah biadap!.
Orang melayu sebenarnya tidak banyak beza dengan orang India Malaysia. Sama-sama dalam keadaan memerlukan pembelaan. Oleh sebab itu, orang melayu dan orang india patut bergabung tenaga sebagai satu barisan. Kita kecewa dengan orang Cina yang memilih extremis DAP yang rasis dan tidak memilih MCA atau GERAKAN yang lebih rasional. Dengan lain perkataan, mereka anti Melayu, mereka anti Islam. Just leave them.

Anonymous said...

BENAR.. BENAR ... BENAR GAP ..umno,perkasa dan seluruh NGO melayu/islam tidak perlu pandang ke belakang lagi. berhentilah daripada teragak-agak dalam membincangkan perjuangan hak melayu dan islam.
dap dah konsisten mempertahankan hak cina,dan cina dah konsistent menyokong dap...mengapa tidak kita ? - jauhara.

zainalsamsudin said...

hanya ada satu jalan sahaja, tak lain tak bukan Pas harus fikirkan untuk bergabung dengan umno demi masa depan bangsa melayu dan agama islam. melayu2 yang ada diluar umno juga kena fikirkan . ini lah masanya untuk orang2 melayu bersatu , tunjukan jatidiri sebagai orang melayu, berani merobah dan berubah pemikiran sebelum terlambat...

Mohd said...

Najib harus memberi perhatian yg serious dgn yg berikut:
1. BN tidak lagi diterima oleh kaum Cina. Mereka telah nampak bhw MCA dan Gerakan tidak mampu utk memenuhi cita2 kaum Cina iaitu utk memerintah Malaysia spt Singapura. Kaum Cina tidak berpuas hati dgn hanya memegang 70% ekonomi Malaysia. Mereka kalau boleh mahu bolot semua.
2. Kaum Cina sedar bhw DAP yg berkiblatkan Singapore akan menjadikan negara Malaysia sebuah republik utk mereka berkuasa politik seterusnya. Jika ini berlaku, tak usah haraplah orang Melayu boleh bangkit semula. Pembangkang Melayu akan disenyapkan dgn tindakan memufliskan mereka spt yg berlaku di Singapore.
3. Inilah masa yg sangat sesuai utk Cina merebut Puterajaya melalui PKR dan PAS. Sebab kaum Melayu berpecah kpd UMNO dan PAS. PAS pula hanya mahu dapat peluang memerintah sahaja. PAS tak kira kalau kuasa politik yg sebenarnya akan berada di tangan DAP. Tengok sahaja di Selangor dan di Penang, bagaimana PAS bagaikan patung bisu yg tidak langsung membela kaum Melayu.
4. Perhatikan bagaimana Anwar dari PKR digunakan oleh DAP utk menekan Nik Aziz dari kumpulan Erdogan PAS supaya jangan sekali2 berkerjasama dgn UMNO spt yg diura2kan oleh Hadi dan Nasha. DAP tahu jika UMNO dan PAS boleh berkerjasama, orang Melayu akan jadi sangat kuat dan berupaya menghalang cita2 jahat kaum Cina. Melayu boleh meminda perlembagaan dan melenyapkan terus kuasa ekonomi dan politik kaum Cina dgn cara yg dilakukan oleh Kerajaan PAP Singapore. Niat jahat mesti dihalang dgn tegas dan berani.
5. Ini sekarang kaum Melayu sedang melihat bagaimana Najib sedang sangat berlembut dgn orang Cina dan membiarkan diri dipulas tangan (arm twisting) oleh MCA dan Gerakan. Kononnya nak ambil hati kaum Cina. Tak perlu lagi sebab kaum Cina sudah tak ada hati lagi dgn BN!
6. Utk kembalikan kuasa politik kpd orang Melayu di PRU13 nanti, UMNO haruslah meletakkan calon Melayu tempatan di kawasan majoriti Melayu. Calon Cina atau India hanya boleh diletakkan di kawasan majoriti Cina sahaja. Jangan beri muka kpd kaum Cina ini. Ada mereka beri muka kpd kaum Melayu?
7. Utk survival orang Melayu, PAS dan UMNO mesti berkerjasama. Tolak ke tepi segala perbezaan. Tengok bagaimana kaum Cina dari MCA, Gerakan dan DAP pun boleh bersatu utk agenda jahat mereka. Kenapa kita orang Melayu tak boleh?
8. Tengok bagaimana PR telah mainkan isu agama dan perkauman di PRK Sibu dan Najib tidak ambil sebarang tindakan yg tegas dan berkesan. Kalau zaman Tun Mahadir sudah lama petualang2 negara ini telah diISAkan. Fikirkanlah utk keselamatan rakyat. Jangan asyik berselogan shj yg rakyat akan didahulukan! Sebenarnya kaum Melayu nampak slogannya harus ditukar kpd "Cina didahulukan!"
9. Orang Melayu dan Raja2 Melayu mestilah bangun dari tidur sebelum terlambat. Jangan tunggu sehingga nasi menjadi bubur! Menyesal dahulu kedapatan menyesal kemudian tak berguna!
Allah hu Akbar.

Anonymous said...

Benar sungguh apa yg dikatakan GAP. sokong 100%.

"pemimpin harus menjaga semula undi yang ada.melayu dan india sudah kembali menyokong."

Harap pucuk pimpinan UMNO/bn ambil berat paa mereka dan memfokuskan bantuan yg lebih utama ke atas mrk ini....

-wau

Anonymous said...

Kita Melayu mesti berwaspada kpd pengundi Cina, di Singapura, mereka menguasai segala-galanya.
PAP sesungguhnya akan bersorak di Singapura terutama Kuan Yew . Mungkin Sarawak akan disatukan dgn Singapura pada masa akan datang jikalau itulah cita-cita Lim Kit Siang, LGE dan Karpal Singh. NGO, PERKASA dan UMNO mesti bangun dari kesedaran dan hapuskan si pemimpin-pemimpin khianat ini.
Sri Temasek

Anonymous said...

maaf tuan, bagi saya umno tidak memperjuangkan islam yang sebenar sbb lesen judi piala dunia pun diluluskan. Haram TETAP haram.

SBK Motoworks said...

Salam,

Nampak gayanya semakin suram harapan UMNO dalam PR13. Walaupun harapan saya masih tinggi untuk UMNO namun tak terdaya melihat Melayu yg terus berpecah belah dan dikudakan dibawah kuasa pakatan jahat yg semakin menjadi2. Rasanya tinggal lebih kurang 3 tahun lagi sebelum PR13, saya harap UMNO berjuanglah seikhlas hati, seberani yg ada, sekuat yg mampu untuk menegakkan Islam & Melayu. Usah diendahkan tuntutan bangsa lain yg tamak kuasa, hanya tinggal 3 tahun shj. Fokus kepada Islam & Melayu. Andai tumbang, sekurang-kurangnya anda akan dikenang sebagai pejuang bangsa & agama yg sejati.

Kalau dgn PR boleh menggembirakan & memuaskan hati Melayu PKR-PAS. Teruskanlah.

Kita semua bersiap sedialah untuk menghadapi Melayu akan hilang kuasa politiknya & hilang ketuanannya.

bigben said...

Masih belum terlambat pihak berkuasa ambil tindakan terhadap PR yang kempen usul Bangsa dan kalimah ALLAH tu. Bila BN bersuara sikit, dah sibuk nak kena angkut. SPRM pun boleh soal calon BEBAS tu yang kacau undi. Sapa sponsor?

PDRM & SPRM apa lagi? Jangan tunggu KDN, pasai depa dok tidoq lagi...

Anonymous said...

HAHAHAHA..YG MENANG DAP,BERTAMBAH 1 LAGI KERUSI DI PARLIMEN..YG KALAH MELAYU,BAIK DIPIHAK KERAJAAN MAUPUN DIPIHAK PEMBANGKANG.PKR MANGKIN SIKIT KERUSI.HAHAHAHA...HARAP2 PRU-13 DAP MENANG LAGI BYK KERUSI.ORG MELAYU DUDUK DALAM KAMPUNG DIAM2 SUDAH.ORG MELAYU TAK NAIKKAN EKONOMI MALAYSIA.CINA YG BAGI MALAYSIA MAJU.SO ITS TIME FOR US TO RULE!!HAHAHAHAHA!HIDUP DAP!!

Unknown said...

jom sokong AKIM..kite ade alternatif kepada UMNO n PAS..

Anonymous said...

hahaha...kuat sungguh semagat bangsa ku...mari kita semua boikot perniagaan cina dimalaysia...kita bersaing secara sihat..dalam...pernigaa..boikot kedai cina...anak melayu...belajar berniaga..tak kira pernigaan kecil/besar guna pelung yg kerajaan bagi sebaik2nye..itu aje nak ajar cina supaya kenang budi...nak harap Pas...sampai mampus lah mereka ni tak sedar2..
nak kata kuasa ekonomi dan politik pada mereka tak ada gak yg mereka tahu bawa pepecahan jee...umpama lebai malang...kat UMNO kena tolak kat PR kena sembelih...org melayu yg muda2 PR ni suka berlagak mcm bagus...pada hal tunggu masa je nak kena sembelih dgn cina...guna kuasa belian kita tolong melayu sama melayu...runtuhkan ekonomi cina...allhuakbar

agbr47 said...

GAP, sejak aku mengenal halaman ini, aku cinta pada perjuangan mu.

Aku berjanji, ini bumi yang ku pijak dan di sini langit yang ku junjung. Seluruh keluarga aku akan terus berjuang untuk agama, bangsa dan negara tercinta Malaysia.

agbr47: Allah peliharakan Sultan dan Raja-Raja Melayu.

kembara putih said...

Tu belum PR dibenarkan kempen di tv, radio dan akhbar arus perdana seperti BN pondan dapat, kalau tidak pasti BN hilang wang deposit.

kingnek said...

Kalau korang nak tahu,impian orang cina ni nak revolusi seperti di Thailand. Aku orang Singapura, tapi belajar di sebuah tempat pengajian tinggi swasta di Malaysia sekarang ni.

Aku tak nak tulis nama mereka tapi kedua-duanya adalah profesor yang selalu memberi pandangan tentang politik Malaysia. Mereka berbangsa cina.

Mereka beritahu aku, impian mereka REVOLUSI, dan menggunakan Thailand sebagai example. Kalau aku Melayu Malaysia, sudah tentu dia tak pecah rahsia, tapi pasal aku dari Singapura, itu diorang fikir selamat agaknya.


Percayalah cakap aku, aku tak bohong. "We need something big to hapen to change the entire system, something like the Thai protests"

Hati2lah saudara Islam ku di Malaysia

Anonymous said...

tak payah pikirkan hal cian ni. pedulikan mereka. pedulikan pas dan pkr yang sanggup jadi kuli batak dap laknat ni.

Bn/umno kena jaga pengundi melayu dan india. semua peruntukan bagi pada melayu dan india. cina lantak dema situ. kalau berbilliob duit dilaburkan kepada mereka , mereka masih nakkkan dap buat apa bagi peruntukan. lagipun mereka hidup mewah di bandar. melayu dan india masih lagi ketinggalan. cina tkkan mengenang budi. mereka takkan berterima kasih. mereka hanya bertuhankan bisnes.mereka yang amalkan perkauman.

kalau tak caya, pergi kedai dema, dema akan layan semanis mungkin. bila dah beli, boleh blah.

Anonymous said...

buang masa bercakap dgn org PAS nie...mereka nie tak da pendirian, cakap nak tegakkan agama islam tapi mencemuh sesama islam, cakap nak negara islam. kena kejut dgn karpal telur terus masuk dalam. cakap nak laksana hukum hudud, karpal jerkah terus tukar hukum rimba...sekejap bole sekejap tak...cakap mcm org kena todi...aku pun dah mabuk tengok perangai depa...cakap susah tak cakap lagi susah...nak kata bodo mengaji sekolah arab...nak kata pandai tapi bodo macam kaldai...pening2 main politik mcm main batu seremban...lambung 10 tangkap 5...pastu lambung lagi...dulu garang mcm singa sekarang dah mcm tupai, lompat sana lompat sini...eeee meluat tahap cipan kat depa nih...kalau x paham apa aku cakap nih pun x apa...pasai cakap bahasa malaysia baku pun bukan depa paham, kalau paham pun buat2 tak paham...

Anonymous said...

ANON 11:14 AM.

Khairat kematian dibatalkan pendaftarannya? Kau tanyalah pada setiausaha (peguam) yg mabuk kuasa. Bendahari orang kuat masjid kau yg jadi bendahari patut tau.

ANAK KAMPONG RU

Anonymous said...

prk sibu seakan memberi signal kepadaku..walaupun serapat mana pun mereka..cina tetap cina dan cina ada agenda mereka sendiri....ye..mereka menguasai ekonomi negara kita..sebab melayu malas bekerja...malas berniaga..melayu suka makan melayu...nak harap duit cara senang je..MLM la...skim cpat kaya la...akhirnya kita merempat di negara sendiri...mereka menguasai minda kita..sebab melayu malas membaca...orang galakkan belajar bahasa inggeris xnak...orang da bagi peluang masok u walopon result tahap babi..masuk2 u keje carik awek bukan blaja...bila dgr sesuatu berita terus terima tanpa usul periksa...x pikir panjang...sekarang mereka nak kuasai negara kita..kalau melayu masih malas...jangankan 50 tahun....sampai kiamat pon melayu takkan maju la...kalau setakat duduk kedai kopi siang malam nak harapkan kerajaan je majukan negara...memang tak boleh pakai...ingat la sikit bangsa ku...kita ni dah dimanjakan sangat..bangsa2 lain da 50 tahun rasa derita..da rasa meluat ngan kita...dorang nyampah sebab kita disuap macam2 walopon x diminta...sedangkan dorang yang meminta x dapat pon...sehinggalah datang hero mereka si DAP yang menjanjjikan macam2 yang untuk mereka...sebab tu mereka undi DAP...ingat...majoriti islam di malaysia adalah melayu(bumiputera)...kalau jatuh melayu di negara kita boleh jadi islam juga akan jatuh di negara ni...pikir2..tolonglah pikir...berpecahnya melayu samalah berpecahnya umat islam di negara kita..

-pelajar u-

tamingsari said...

UMNO BERJAYA MENOLAK KELUAR PENJAJAH DGN KEBIJAKSANAAN TANPA PERTUMPAHAN DARAH. kERAJAAN ORANG MELAYU BERJASA PADA NEGARA DENGAN MENGHANCURKAN GERAKAN BAWAH TANAH PARTI KOMUNIS MALAYA SUPAYA SEMUA RAKYAT DAPAT HIDUP DALAM AMAN SENTOSA.

UMNO BANGUNKAN LUAR BANDAR DENGAN MEMBUKA PELADANGAN DIBAWAH SKIM FELDA SUPAYA KEMISKINAN ANAK BANGSA DAPAT DIATASI PERLAHAN2. DARI EKONOMI YANG BERGANTUNG KEPADA GETAH DAN BIJIH UMNO PELBAGAIKAN EKONOMI DENGAN MENCEBURI ALAM INDUSTRI AGAR RAKYAT BEROLEH PEKERJAAN YG STABIL.

UMNO MENGUBAH DASAR PENDIDIKAN DAN MEMBINA SEKOLAH SERTA PUSAT PENGAJIAN TINGGI SEMOGA ANAK BANGSA MEMILIKI ILMU YG DAHULUNYA DINAFIKAN. PEGUAM,DOKTOR,AKITEK DAN BELBAGAI2 KELULUSAN PROFESIONAL DIMILIKI OLEH ANAK BANGSA.

UMNO BANGUNKAN NEGARA INI HINGGA MENJADI NEGARA YG DISENGANI OLEH DUNIA. UMNO MEMBUKTIKAN BAHAWA ORANG MELAYU BOLEH BERJAYA DALAM BIDANG APAPUN. APA YG DINIKMATI OLEH RAKYAT ADALAH HASIL PERJUANGAN UMNO.

SAYANGNYA, TIADA PENGIKTIRAFAN DAN PENGHARGAAN DARI BANGSANYA SENDIRI.
UMNO BOLEH MENOLAK APA JUGA PERMINTAAN BERBENTUK HARAM DARI KAUM LAIN. UNTUK ITU MERLAYU PERLU KUAT DAN BERSATU. JIKA TIDAK SERUPALAH APA YG TERJADI DINEGERI2 YG DIPERINTAH PAKATAN RAKYAT. TANPA KEKUATAN PAS GAGAL MENYEKAT PENJUALAN ARAK,JUDI DAN LAIN2 DINEGERI YG MEREKA TERLIBAT BERKONGSI KUASA.

HARI INI AKAN MENJADI SEJARAH SEBAGAI TARIKH MULANYA JATUH KUASA POLITIK MELAYU. GENERASI MENDATANG AKAN MEMBACA SEJARAH HARI INI SEPERTIMANA KITA MEMBACA SEJARAH KEJATUHAN EMPAYAR MELAKA.

FAN said...

GAP, besar sungguh maknanya jika artikel GAP ini dapat membangkitkan kesedaran orang Melayu..Jangan putus asa GAP..ramai yang akan terus menyokong anda.. Saya seorang daripadanya.. mungkin semua ini adalah dugaan yang Allah berikan untuk kita bergerak dengan lebih jitu dan mencapai kemenangan suatu hari nanti..Sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang benar..

kembara putih said...

Tu belum PR dibenarkan kempen di tv, radio dan akhbar arus perdana seperti BN pondan dapat, kalau tidak pasti NEGARA DAH MASU K ZON PERANG..MENGAPI2KAN RAKYAT NO.1 ..kat thailand tu puak2 jenih ko la jugak.........

adatak ko tengok anuar kena tangkap, kena cotar, kena asap..rakyat je kena macam thailand.CUBA BAGI TAU JUMLAH KEMATIAN? TU BELUM YG CEDERA TERBARAI SANA TERBARAI SINI.,,.

Aku kalu nampak dia ceramah kat tempat aku nak bg rakyat naik angin..aku campar telur je..telur biasa pu takpe..DIA NAK SPIN
SPIN LA: TU LA DIA UMNO..

LAST2 RAKYAT BALING BOM SANA.BOM SINI..

jgn spin ha..
kalu kita tak baling telor ddia ceramah lg. bg rakyat naik angin.. DAH BERGADUH2 13MEI punya panjang masa nak RESOLVE....

SKRG NI TANDA RESOLVE LA NI,,DAH LUPA...kesan perang dulu..

celaka punya anuar

pengali kubur said...

Pas berdendam dengan pemimpin negara berbangsa melayu dan berugama islam yg kena tempias ada lah org melayu dan islam kerana dendam kesumat nya PAS sanggup ugama di jual ditepi jalan dan allah di pijak pijak di henjak henjak kerana dendam kesumat nya Pas pada org melayu yg sudah tidak mahu menyokong nya mereka sanggup jadi senjata org kafir untuk membunuh org org islam kata kata nista dan penghinaan pada ugama islam tidak terbendung lagi ulamak yg ada dalam pas menyokong kuat dari belakang walau pun terasa sakit dan pedih bagai di heres heres dengan pisau tumpul terpaksa ikut kehendak ulamak yg tiada pengitrafan dari ulamak kebangsaan hanya yg dilantik melalui air liur puak puak pas saja dan kerana kuasa tamakkan harta dunia yg tak seberapa puak puak ini sanggup hina keturunan nabi adam dan hawa nabi junjungan di permainkan dijual sekupang olih puak puak pas laknatulah aku berdoa pada allah siang dan malam hancurkan puak puak pas ini sehingga akhir zaman.

Anonymous said...

UMNO sebenar telah tiada dan diharamkan dan terbentuk UMNO baru yang baruah serta tamak kuasa dan rasuah main judi sakan untuk mengayakan sesangat tokeh-tokeh judi(majoriti sepuluh terkaya trillion) yang tamak haloba.UMNO baru baruah adalah majoriti melayu murahan dan tiada kuasa. MIC dan MCA mengambil kesempatan dapat tongkat percuma dari pengundi-pengundi majoriti melayu UMNO murahan. Dengan tongkat-tongkatini MCA dan MIC dapat kuasa dan jadi menteri penuh serta kaya raya.Melayu dilanda kemiskinan dan amat mundur serta murahan(boleh disogok dan dibeli) berlawanan dengan bangsa Cina dan India yang kaya serta maju ditiap-tiap pelusuk negara terutamannya di Bandar-bandar. Apakah kita disuruh bersatu bersama UMNO untuk hanya kepentingan segelintir kaya raya dan berkuasa rakus sakan? Keluar UMNO beramai-ramai serta kaum keluarga dan keluarga-keluarga terdekat hingga keperingkat nasional untuk perubahan melayu progressif dan maju serta tekad bersatu menumbangkan yang korup serta tamak kuasa serta merta! Buktikan kita boleh dan bersama untuk maju kehadapan dan tidak berpatah kebelakang (mundur, bodoh dan malas). Majulah Melayu bersatu bersama menuju perubahan kearah rakyat sejahtera untuk semua dan hapuskan kekayaan segelintir.

Anonymous said...

UMNO sebenar telah tiada dan diharamkan dan terbentuk UMNO baru yang baruah serta tamak kuasa dan rasuah main judi sakan untuk mengayakan sesangat tokeh-tokeh judi(majoriti sepuluh terkaya trillion) yang tamak haloba.UMNO baru baruah adalah majoriti melayu murahan dan tiada kuasa. MIC dan MCA mengambil kesempatan dapat tongkat percuma dari pengundi-pengundi majoriti melayu UMNO murahan. Dengan tongkat-tongkatini MCA dan MIC dapat kuasa dan jadi menteri penuh serta kaya raya.Melayu dilanda kemiskinan dan amat mundur serta murahan(boleh disogok dan dibeli) berlawanan dengan bangsa Cina dan India yang kaya serta maju ditiap-tiap pelusuk negara terutamannya di Bandar-bandar. Apakah kita disuruh bersatu bersama UMNO untuk hanya kepentingan segelintir kaya raya dan berkuasa rakus sakan? Keluar UMNO beramai-ramai serta kaum keluarga dan keluarga-keluarga terdekat hingga keperingkat nasional untuk perubahan melayu progressif dan maju serta tekad bersatu menumbangkan yang korup serta tamak kuasa serta merta! Buktikan kita boleh dan bersama untuk maju kehadapan dan tidak berpatah kebelakang (mundur, bodoh dan malas). Majulah Melayu bersatu bersama menuju perubahan kearah rakyat sejahtera untuk semua dan hapuskan kekayaan segelintir.