Thursday, May 13, 2010

PAS.. RAHMAT KURNIAAN ILLAHI


adakala kita mahu membenci.tetapi bagi manusia yang beriman,beramal soleh yakin setiap perkara dan ujian yang datangnya daripada ALLAH yang maha berkuasa.

walau terpijak duri di kaki, walau di kala hati sedih menimpa diri, hatta rezeki yang datang melimpah ruah ...itu semua adalah ujian tuhan kepada hambaNya.

hari ini kita dihidangkan dengan mainan politik maha gila. melacorkan agama demi undi sudah menjadi perkara biasa. sebut sahaja nama anwar attaturk,nizar,nik ajis dan khalid gereja maka kita akan dipersaksikan dengan perawakan ulangan.

watak ulangan yang pernah disebut quran dan hadis, akan ada manusia yang senantiasa cuba menjahanamkan agama dek kerana gilakan kuasa duniawi.

jangan kita pandang mereka dengan kemarahan, sebaliknya pandanglah kelakuan mereka dengan keinsafan. senantiasalah memohon perlindungan ALLAH agar kita yang tenang di sini tidak dipengaruhi dan dijauhkan daripada godaan mereka.

sekian untuk kuliah pagi hari ini.insyaallah ana akan berkutbah esok. yang baik datang dari ALLAH yang buruk datangnya dari anwar dan pas.

hehe...pedih pedih....

8 comments:

Anonymous said...

Setiap lepas sembahyang kita disuruh memohon kepada Allah akan kesudahan yg baik maksudnya dah tua dah tau dekat nak mati logiknya buat lah amal sebanyak-banyaknya jangan mensyirikkan Allah buat keluar fatwa ikut sedap mulut saja bersekonkol dengan musuh Islam dah tak tau mana baik dan mana buruk demi mencapai cita-cita dunia yg sementara ini sama-sama lah kita berdoa dijauhi dari golongan diawal usia mendapat rahmat dan diakhir usia mendapat laknat tuhan.

Anonymous said...

DAP to go on Allah issue

SIBU: The DAP will go ahead with the “Allah” issue in its campaign, ignoring police warning to all political parties that they can be detained under the Sedition Act and Internal Security Act.

Its candidate for the by-election, Wong Ho Leng, said nothing would deter him and other Pakatan Rakyat leaders from conveying the truth to the people on the matter.

“The facts must be made known,” he told a press conference here yesterday.

“PAS is able to declare that there is absolutely nothing in the Quran which forbids the use of the term and has been steadfast in the rights to freedom of religion of non-Muslims,” he said.

On Monday night, Christian leaders from Pakatan held a fellowship to share their political calling.

Dr Tan Kee Kwong, a PKR central committee member, called on Christians in Sibu to use their conscience in picking a clean and incorruptible elected representative.

Dr Tan urged them to vote for Wong if they loved the country and children.

“If Sibu can change, the whole of Sarawak can change,” he said.

Wong invited the audience to query former Perak Mentri Besar Datuk Seri Nizar Jamaluddin, who was present, on PAS leadership and the allegations made against the party by Barisan Nasional leaders.

“Nizar is here, so ask him whatever question you have about PAS. Satisfy yourself before you go home tonight,” he said.

He refuted the allegation by Sarawak United People's Party that a vote for DAP was a vote for PAS.

Dalam satu majlis "Christian Fellowship of Pakatan Rakyat" di Sibu semalam, calun DAP Wong Ho Leng menyatakan "PAS boleh mengisytiharkan bahawa langsung tidak ada apa-apa larangan didalam Al Quran yang melarang penggunaan kalimah (ALLAH ini oleh golongan Kristian)..."

NAUZUBILLAH

Anonymous said...

sebarkan pada semua melayu ...
mulai saat ini, apa kata kita membeli hanya di kedai2 yg lain dari tokeh cina. tak susahkn?
lihatlah bangsa ini, sama saja seperti yahudi. diberi betis mereka akan minta satu badan. mulakn sekarang. henti beli di kedai cina jika ada pilihan.
ekonomi sebenarnya melayu punya, tanpa kita mereka tak ke mana ...

MULAKAN DARI SEKARANG ... mamu jarum

Anonymous said...

Kepada Anonymous May 13, 2010 5:07 PM:

Mereka bangsa Yahudi berkulit kuning, bermata sepet dan berhidung pesek..tak banyak beza dengan Yahudi asli yang berkulit putih,bermata alis dan berhidung mancung..

..mereka bukan lagi berada di betis kita, tapi dah dicelah kangkang kita, dah bersedia untuk memperkosa kita dengan bantuan Melayu Liberal..mereka kini di tahap tidak lagi akui Malaysia ni milik orang Melayu dan mereka juga tak akui Melayu itu bumiputra. Melayu bagi mereka adalah pendatang bangsat dari Indonesia..

Saya dah pun mulai boikot kedai-kedai mereka, malahan saya tak akan undi calon dari bangsa mereka di PRU walaupun dari BN...saya dah bulatkan takad saya...

DUNIA DAH TERBALIK said...

DUNIA DAH TERBALIK..

DULU PAS BELA ISLAM

SEKARANG BEBAN MEMBELA ISLAM DI BAHU UMNO

ELOK LA..INI LA MASA UNTUK UMNO-REFORM KEMBALI IBARAT 1946.. DIMANA KEPENTINGAN MELAYU DAN ISLAM ADALAH TUNGGAK PARTI

PAS JADI UMNO
UMNO JADI PAS

PASUKAN MELAYU PERKASA SUDAH ADA

PASUKAN ISLAM ????? MASIH DINANTIKAN

adakah ABIM-REFORM
ADAKAH DATO DR HARUN DIN BAKAL SANGAT BENGAN DGN OPERASI PAS KAT SIBU..

ADAKAH SIapa..siapa..siapa..
SIAPAKAH TOKOH ITU..

UMNO masih kekosongan barisan yg penting ini

OPEN QUESTION TO ALL..READERS..

Tun Saban said...

ha ha ha umno melayu dah mula nak sedar,dulu bagi kat cina sampai ekonomi depa sapu,pegawai kerajaan sapu duit,lepaih smua projek kat cina,dari lesen kelas f dapat projek sampai kelas A ,lepaih tu sub kat cina,cina cari cina jugak buat kerja dari korek lobang sampai cat bangunan,tukang melayu hanyut.dok tempat menteri tapi jaga teloq depa je.barang melayu nak masuk supermarket pun susah,menteri tak ada power,storkeeper lagi power.bank banyak tokeh melayu,letak cina bahagian pinjaman,mcm mana melayu nak lulus beli rumah mewah,cina jual sayur pun loan rm300 ribu lepaih,tak payah join loan pun suami isteri.melayu telah dibangsatkan terlalu lama.alhamdulilah kalau mau sedar,tapi tak payahlah ugut gaduh ,bunuhke.

Anonymous said...

Salam untuk Melayu Islam.

Apa apa kita buat dengan cra baik , walaupun sebenarnya dari asal lagi kita dah baik, tetapi..ada tapinya..
kalau sekiranya mereka dah tak pandai lagi nak buat baik, setidak2nya atas dasar kenang budi.. Maka takkala itu sudah pasti tiada pilihan.......Demi Melayu Islam!!!

Apapun mulakan boikot membeli barangan dikedai cina....Aku dah lama amalkan, walaupun dikedai Melayu kadang2 mahal sedikit tak apa. mahal sekupang dua kita tak akan jatuh miskin..

fulisiakantora said...

A'kum GAP... ucapan Alhamdulillah aku ungkapkan pada permulaan komentar aku kali ni, post ini agak berbeza dari post GAP tempoh hari yg mana sangat KERAS bunyinya ketika saudara GAP isytihar 'PERANG' keatas golongan2 taksub ini. Bak kata pepatah, biarlah luncai terjun dgn labunya, cukuplah kita berjuang dgn kadar yg diizinkan oleh ALLAH. Teruskan perjuangan menegakkan kebenaran ini dengan penuh hikmah dan istiqamah, ALLAH pasti akan memihak kepada hamba2nya yg BENAR. TAKBIR!!!! tahniah GAP....