Tuesday, May 25, 2010

SAMY VELU PERNAH MENENTANG PRESIDEN MIC!

apa dia banyak makan semut ke sampai dia terlupa akan sejarah lama. persoalan ini aku lontarkan kepada samy dengan harapan agar dia ingat kembali sejarah.

biasanya orang yang sudah memegang tampuk pemerintahan pasti sedikit sebanyak akan lupa asal usulnya. samy velu dan nik ajis punyai akidah politik yang sama, gila kuasa dan mahu memegang jawatan sampai mati.

jadi sebagai langkah pemula,sepertimana yang telah aku janjikan beberapa hari lepas. akan aku selongkar semula kisah samy velu dengan harapan agar rakyat faham akan sikap alzheimer si diktator tua ini.

SAMY VELU PERNAH MENJATUHKAN PRESIDEN MIC

samy velu nama ibunya angamah, nama bapanya sangalimuthu.samy velu anak penoreh getah di ladang rango malay estet kluang johor. samy velu seorang pelajar tercicir, tidak mampu belajar dek kerana miskin.

samy masuk mic pada umurnya 23 tahun. dia masuk mic bersama rakan baiknya govindaraj. samy menjadi pejuang rakyat keturunan india. dia cukup popular di kawasan batu,sentul.

samy velu menuju puncak kejayaan politik apabila krisis konforntasi indonesia-malaysia bermula. samy darah muda, siapa sangka anak lelaki anggamah ini pernah memanjat tiang bendera kedutaan indonesia lalu memijak dan membakar bendera itu pada zaman konfrontasi 1963.

semua orang menempelak beliau, tetapi akhbar tempatan menjulang dia sebagai jagoan negara. dari situ samy popular. dia menjadi pembaca berita RTM dan pada tahun 1974 menjadi ahli parlimen.

itu sejarah pemula samy velu. MIC ditubuhkan oleh john a thivy pada tahun 1946. asal penubuhan hanya mahu menyelesaikan permaslahan krisis buta huruf dikalangan masyarakat india, selain menyelesaikan permaslahan tabiat alkoholisme dan todi-isme yang melanda masyarakat mereka.

ya kita akui, presiden ke 2 mic iaitu budh singh juga bersama orang melayu membantah perlaksanaan dasar malayan union ketika itu. presiden ke 3 mic ramanthan telah bersama dalam gabungan IMP pada pilihanraya tempatan tahun 1953.

presiden mic ke 4, kl devaser mengumumkan mic bergabong dalam perikatan pada pilihanraya 1955. selepas itu vt sambanthan presiden ke 5 mic mengambil alih tampok presidensi hinggalah tahun 1973.

samy velu menganggotai jawatankuasa mic negeri selangor selepas dia memanjat tiang bendera kedutaan indonesia. dia makin popular selepas menjadi pembaca RTM. dia bertambah popular apabila dia memenangi kerusi parlimen pada pilihanraya 1974.

disini tocang dan tanduk samy velu muncul. hanya selepas 10 tahun dia popular kerana membakar bendera indonesia. 10 tahun adalah proses singkat dalam politik, tetapi samy velu punyai keistimewaan luar biasa. dia adalah ular politik, senantiasa akan mematuk mangsa walaupun mangsa itu tidak pernah mengancam nya.

samy velu kaki cucuk,seorang kaki tikam belakang yang cukup licik.

samy pernah mendesak timbalan presiden mic, iaitu manikavasagam untuk menjatuhkan tun sambanthan. samy mahu menjadi hang jebat india, kononnya mahu membela dan melindungi MIC daripada kuasa diktator tun sambanthan.

tun sambanthan dituduh samy sebagai presiden diktator,gilakan jawatan presiden. manikavasagam termakan umpan anak anggamah ini.

akhirnya atas desakan melampau tun sambanthan meletakkan jawatan. namun samy silap, pemangku presiden baru iaitu manikavasagam ada blue eye boy nya yang tersendiri iaitu pathmanathan dan subramaniam.

pemilihan mic berlangsung selepas kematian tun sambanthan. manikavasagam menjadi presiden dan samy velu berjaya mengalahkan subramaniam..

malang menimpa lagi, apabila manikavasagam mati mengejut. samy velu memangku jawatan presidensi dan akhirnya menang secara rasmi dalam pemilihan mic. bermulalah era pancung memancung daripada diktator tua anak anggamah bernama samy velu.

hari ini mugilan mencabar samy velu, ulangan kelakuan yang sama pernah samy velu lakukan terhadap presiden tun sambanthan.

samy velu india mudah lupa.ia cuba menipu pemikiran rakyat tapi sejarah tidak menipu akan kebiadapan samy terhadap mantan presidennya.

samy velu bukan lagi pejuang masyarakat india. samy velu telah memusnahkan harapan masyarakat india. samy velu dan anwar punyai watak politik yang sama,mereka adalah politikal animal. menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal.

jika anwar pernah memecahbelahkan umno pada tahun 1993 dan 1998, samy velu bertindak lebih hodoh daripada itu. sepanjang 30 tahun menjadi presiden samu velu telah memecah belahkan masyarakat india kepada pelbagai kumpulan.

IPF yang terawal dan hindraf yang terakhir. tindakan samy velu ini telah merosakkan kredibel barisan nasional. ini hakikat.

jadi GAP terpaksa menyatakan kehendak.entiti yang bernama samy velu harus diundurkan dengan kadar segera. lebih baik kita kehilangan samy velu daripada kita kerugian puluhan ribu lagi undi masyarakat india pada pru ke 13 nanti.

ini baru permulaan, jika samy masih berdegil lagi...

MAKA GERAKAN ANTI PKR AKAN MENGAMBIL PENDIRIAN UNTUK 'MENGELUARKAN' SESUATU MILIK SAMY VELU ?

11 comments:

Anonymous said...

amik ko samy.org ckp elok2 tamau dgr.punda wanna wakka sunni harakhhh tuihh!!!...lu jgn main2 sama GAP tau samy.dia PUNYA 9inci panjang tau.byk pedih punya kalu kena.lu tk percaya pigi tanya itu anwar.die penah kene liwat sama GAP..hehehehehhehe..jgn marah bro GAP...heheheheheh...

Anonymous said...

Samy Velu,

Tunggu apa lagi! Nyah kau dari politik Malaysia secara terhormat selagi ada masa.

Bagi Mugilan, tak sangka keberanian mu walaupun aku tak pernah melihat daya juang mu di Hulu Selangor sebelum ini. Hidup BN!

Orang Muda said...

serang habis-habisan bro!!

Wake UP! said...

Keling ni dah la busuk, tambah lagi dengan busuk hati nak jahanamkan MIC sebab pentingkan diri-sendiri.

Tools of the Illuminati in Malaysia.

tamingsari said...

Kuil tanpa sami tak boleh. Tapi MIC tanpa Samy boleh. Daj lama expired.
Ubat dah jadi racun.

kingnek said...

mungkin si Samy ni dulu pejuang masa zaman muda dia.

tapi bila dah selesa dengan kehidupan mewah, dia lupa segala-galanya.

GAP, aku rasa, kalau Samy dibuang dan maika holdings dapat diselesaikan dengan betul, aku yakin, sekurang-kurangnya 75% undi India akan kembali ke BN.

Hindraf pun dah malas nak layan si PR ni, kalau Najib dapat mengumpan Uthayakumar menyokong BN, mungkin 90% akan sokong BN!

Masih belum terlambat untuk menang PRU13 walaupun undi cina sudah confirm akan ke tangan DAP dan barua2 mereka.

Esperalzi said...

GAP..1Malaysia ker, 2Malaysia ker, 100Malaysia ker..Najib dah jual kepentingan kita di Singapura...

Menjelang 2018, Singapura berjaya USIR Malaysia dari pulau asal milik Melayu tu, KTMB pupus dari bumi Singapura walaupun perjanjian asal berkata KTMG akan berada di Singapura 999 tahun! Baca NST hari ini!

Dari 0% stake, Singapura akan dapat 40% ke atas semua harta milik KTMB di pulau itu. And we are still stuck with the water treaty until 2061..

Light at the end of the tunnel? Kata Najib! Yeah, for Singapore that is! Usaha cilik CINA Singapura untuk HALAU kita keluar dari Temasik berhasil..thanks to the TREACHEROUS, TRAITOROUS Malay leaders ruling Malaysia now..

Keep appeasing the Chinese dear Malay leaders! In no time we Malays will end up like Palestinians in our own land or the 'best' we get is reduced to the status of Malays in Singapore..

Tak kira samada mereka di dalam PAS atau di dalam UMNO, pemimpin2 Melayu berlumba2 menjual kepentingan Melayu dan mengkhianati bangsa Melayu.

Baca suratkhbar hari ini GAP? Semuanya di front pages berita kita menjual PUKI kita kepada Singapura..

Aku dah tak tahu mana lagi nak mengadu sebagai orang Melayu...Sad! Baik PAAS mau pun UMNO, dua2 sama jer, tak boleh harap! Dua2 aku akan akan reject di PRU13 nanti..

Berita tentang Samy Velu ni dah tak penting bagi aku berbanding berita tentang Singapura...

KHAIRY J. yg Sudah Soda said...

OPEN LETTER 4 SAMY. AGEN DIA BOLEH BGTAU DIA. LU PRESIDEN PARTY PALING LAMA DLM DUNIA?! LU TARA MALU KA. LU MAU JD KUAT LEPAS PRU13. then u punya anak dpt Naik jugak! Sama itu Dol jugak(ingat org tarak BAU KA)Kalu lu bikin ini macam,Lu punya anak nanti NAIK BIKIN MALU 1Mesia. NAIK TAPI MUKA TARAK TAU MAU LETAK MANA (jadi KJ2!) LU baca DARE TO FAIL? LU MAU ANAK LU NAIK,LU MESTI KASI AJAR PANJAT TIANG SENDRI. Jk dia dpt NAIK. DIA BOLEH PEGI LG TINGGI! Kalu cepat2 naik.LU LA TOLONG dia KASI JATUH jgk! FAHAM?!

Anti Belit said...

Apa boleh buat Samy Velu....tuan Allah punya kuasa.

Anonymous said...

i say Espelrazi . . .Itu lah yang DAP mau sangat2 apabila orang melayu merajok tak mau mengundi . . Fikir kan kalu separuh orang melayu buat keputusan macam tu . . Senang saja . .undi PAS/PKR orang cina DAP akan berkuasa . . .Undi UMNO orang melayu tetap berkuasa . .tapi klu .orang melayu lansung tak mengundi orang cina sangat gembira dan sangat mudah untuk berkuasa . .Lu pikir lah sendiri . . yang lain2 pun kalau berhajat sedemikian elok renung2 kan . .. Pasaal Issue dgn S'pore tu elok dapatkan maklumat lebih terprinci sebelum membuat kesimpulan . . Munkin Najib tak pandai politik kotor . . kot2 la . . . Tapi aku rasa dia ni lebih bertanggungjawab kalu nak dibandingkan dengan YB Dato' Seri Anwar Ibrahim .. wa ! full title aku tulis ni sebab hari ni mood aku baguih sikit. . .

Esperalzi said...

Anonymous May 27, 2010 9:44 AM: aku tulis dalam keadaan tersangat marah sebaik saja aku baca surat kabar bahawa KTMB akan di usir dari Singapore menjelang 2018 walhal perjanjian asal ialah kita tetap berada di Singapura selama 999 tahun no matter what Singapore likes or dislikes..

Kau fikir sajalah..perjanjian berkait KTMB itu selama 999 tahun, manakala Perjanjian Air kedua sehingga 2061. Najib dah dismantle atau koyak Perjanjian KTMB tetapi Perjanjian Air 2061 tak pula dia berani sentuh. Singapura tak lagi perlu tunggu 999 tahun tapi kita tetap kena tunggu sehingga 2061. Di mana keadilannya untuk aku sebagai RAKYAT MALAYSIA?

Apakah kita give up perjanjian KTMB 999 tahun ini kerana didesak dan ditekan Singapura yg tak sabar2 untuk tunggu 999 tahun, atau kita benar2 lakukannya untuk kepentingan Malaysia? Kenapa kita tidak desak Singapura supaya give up juga Perjanjian Air 2061 tu?

Semua akhbar pro-kerajaan kata deal baru dengan Singapura ni "win-win" situation for Malaysia tapi aku tak nampak di mana "win" nya untuk Malaysia. Boleh kau explain tak? Mungkin aku jahil!

Anyway, aku appreeciate nasihat kau. Don't worry! Eventually aku akan undi UMNO juga, aku tak ada pilihan lain. PAS adalah baruah DAP, aku tak akan undi mereka..kalau PERKASA bertanding, aku akan undi mereka!!

Tapi UMNO juga kena pandai jaga hati orang Melayu, belajar dari kesilapan lepas, jangan dah jatuh masih tak mau tengadah..