Monday, June 14, 2010

SELANGOR BANKRAP 2012 :SELCAT ITU 'MAHKAMAH PALSU'


penubuhan SELCAT adalah cara pakatan selangor dibawah pimpinan kalid gagap menutup kegagalannya mentadbir.

mengapa SELCAT ditubuhkan dan kerana apa SELCAT ditubuhkan menimbulkan kecurigaan rakyat selangor ? SELCAT kononnya ditubuhkan sebagai platform mendedahkan ketidak telusan pentadbiran kerajaan lama dan seterusnya memantau salah laku dalam pentadbiran sekarang.

kalid gagap,teng chang kim dan punahsihat ekonomi selangor,anwar attaturk mengakui pakatan selangor tidak tahu mentadbir. mereka tahu pemimpin yang naik menjadi adun,exco atau jawatan lantikan di peringkat bawahan tiada langsung pengalaman mentadbir.

kerana kekurangan dan kelemahan ketara sebeginilah, SELCAT ditubuhkan. krisis pentadbiran dan ketidak telusan mentadbir negeri ini dihidu sejak kes 100 hari pakatan selangor mentadbir.masih ingat lagi kes pembantu khas menteri besar yang ditahan SPRM kerana songlap dana rakyat ? masih ingatkah lagi kes pegawai khas adun batu tiga yang menyalahgunakan wang RM376 ribu hasil program angkat dun ?

9 pegawai khas adun selangor pernah dibicarakan oleh SPRM atas dakwaan rasuah dan salahguna kuasa . penangkapan besar-besaran ini ini menyebabkan tercetusnya tragedi teoh beng hock. samada dia mati membunuh diri atau diugut oleh agen komunis DAP ia masih lagi menjadi tanda tanya.

jadi untuk menghentikan momentum kelemahan pentadbiran kerajaan pakatan, maka usaha menguatkan SELCAT sebagai platform yang bertindak atas kepentingan dan keselamatan kerajaan negeri perlu diagresifkan peranannya. SELCAT adalah manifestasi mahkamah palsu pakatan selangor, tujuannya untuk membohongi rakyat akan ketelusan dalam pentadbiran mereka.

SELCAT berkonsepkan eyewash yang bertujuan menutup kelemahan mentadbir.SELCAT cuba mengambil alih peranan SPRM,polis dan institusi kehakiman dalam kes yang berkaitan dengan jenayah perdagangan.

SELCAT memperolehi bidang kuasa daripada arahan Dewan Undangan Negeri. Jesteru Menteri Besar tanpa mandat DUN tidak boleh sewenang-wenangnya mengarahkan SELCAT untuk membuat siasatan apatah lagi siasatan tersebut bersifat JENAYAH yang mana SELCAT tidak mempunyai bidangkuasa untuk menyiasat.

Kuasa untuk menyiasat sesuatu perbuatan jenayah khususnya jenayah rasuah adalah terletak dibawah Polis Diraja Malaysia [PDRM] dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia [SPRM], dibawah kuasa selia pendakwaan yang terletak kepada Peguam Negara menurut Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan. Oleh yang sedemikian, MB dan DUN serta SELCAT tidak boleh beroperasi secara selari [parallel] dengan badan badan yang telah diberikan kuasa oleh Perlembagaan Persekutuan.

SELCAT berlagak macam selangor ini kepala bapaknya yang punya. jika benar SELCAT itu telus dan disiplin dalam mengtatacarakan ketelusan,sudah pasti rampasan arak yang diarahkan oleh exco kerajaan negeri selangor ronie beer juga akan diambil tindakan. umum mengetahui pegawai MBSA telah menuruti prosedur undang-undang kerajaan negeri dalam tindakan mereka.

Siasatan yang dilakukan oleh SELCAT hanyalah untuk mengaburi mata rakyat Selangor kononnya kerajaan negeri mengamalkan ketelusan. Tujuan terselindung disebalik siasatan SELCAT ini sebenarnya hanyalah satu manupulasi politik yang akan melindungi perasuah dan salah laku perasuah dengan mencabar wibawa SPRM dan PDRM apabila siasatan pihak berkuasa itu mendapati penyelewengan berlaku.

SELCAT adalah tidak sah. SELCAT adalah lambang ketakutan pakatan selangor terhadap kritikan rakyat. SELCAT berkonsep kuku besi dan mengamalkan pentadbiran diktator. SELCAT tidak boleh dikritik. adakah SELCAT yang kononnya mahu mengawal ketelusan dan keterbukaan boleh menerima kritikan ?

cakap tak serupa bikin. SELCAT pernah dikritik oleh ketua pembangkang negeri selangor tetapi dek kerana tidak tahan dengan asakan dan kritikan,SELCAT menggantung ketua pembangkang dan 5 adun yang lain.

SELCAT adalah perumpamaan mahkamah palsu. SELCAT wajib menghentikan operasi lakonannya kerana telah disaman pada 9 november 2009. tetapi budaya politik jungle tidak akan padam daripada pemikiran pemimpin politik rimba.

SELCAT tetap diteruskan hingga ke hari ini. ramai yang tanya aku, adakah SELCAT telus ? aku jawap kalau benar mereka telus, sudah pasti 2 saksi utama kes rompakan pasir secara besar-besaran yang dilakukan oleh KSSB anak syarikat dibawah seliaan MBI(menteri besar incorporated) akan dipanggil mengadap dan memberikan kesemua bukti penyelewengan KSSB !

5 comments:

Anonymous said...

http://antiyahudi-zionis.blogspot.com


saya baru pertama kali baca tapi kupasannya cukup rapi diharap GAP dapat add link ini

Anonymous said...

Salam Bro GAP,

Satu lagi isu yang seharusnya digunapakai sebaik mungkin oleh UMNO Selangor; samada dgn cara banner, ceramah umum atau segala bentuk media.

Saya tergelak apabila mengetahui perkara ini melalui Buletin Utama. YB Manika cukup marah apabila 2 saksi utama tidak dipanggil hadir. Begitu juga dengan rakaman video yang ditolak oleh Selcatoon. Inilah yang dikatakan merendah iq rakyat Selangor. Cukup memilukan, masih ada rakyat selangor yang mempertahankan Selcatoon. Kesian, kebenaran didepan mata pun masih lagi tidak diterima. Jelas maksud, akal sudah tidak berguna lagi..

Di mana peguam-peguam Malaysia? dimana Bar Council? Apa kata mereka?

Inilah gambaran kecil tentang apa yang akan berlaku sekiranya Aljuburi & Co's memerintah kelak. DAP akan terus membodohkan orang Melayu, dipelopori oleh Maharaja enTeng. Apa akan jadi sekiranya mereka memerintah Malaysia?

Selepas ini, saya akan mengusulkan kepada ketua kg saya agar mengadakan anggota polis sendiri, pegawai penyiasatan sendiri dan mahkamah sendiri. PDRM, Mahkamah Malaysia, PBT, SPRM, tidak boleh mencampuri urusan kg kami.

Rasa-rasa anda, boleh ke buat camtu? Klu jawapan anda TIDAK, terima kasih kerana sayang pada Selangor & Malaysia, klu jawapan anda YA, jelaslah bahawa kepala hotak anda sudah dijuburi dan andalah ejen yang memporakperandakan keamanan, perpaduan negeri dan negara ku yang tercinta ini.

-Melayu Bangkit!!!-

Anonymous said...

Melayu Bangkit,

Satu komen yang cukup bernas.

Kepada GAP:
Bagi aku, Selcat ni umpama lawak antarabangsa. Sebab apa?

Jelas sekali tujuan ia ditubuhkan hanyalah utk:

1. Kaburi mata rakyat kononnya diorang ni telus

2. Adili taik dan kerja kotor yang dibuat oleh pihak sendiri...senang kasi lepas.

3. Menunjukkan yang diorang ni kononnya tak perlu agensi kerajaan utk meyiasat kerja kotor diorang. Sebijik macam Kes Israel dgn isu kapal Marvi Marmara. Takpun macam majlis timbang tara kampung2 kat India.

Nak buat macam mana, agensi kerajaan kan diorang anggap jahat- PDRM, SPRM.

Telus konon. Telus taik kucing. (Nama pun Selcat). Kalangan diorang pun dah ada ditaktor macam Taiko Ronnie Liu. Sergah sikit terus terkencing, pulang balik arak.

Nampak sangat setiap keputusan dari Selcat ni nanti dari kalangan siapa.

Kepada kerajaan Selangor, silalah buang 2 org ahli BN dari Selcat daripada jadikan diorang badut lawak sarkis. Kesian diorang.

Rakyat tak bodoh. Semua kebanyakkannya dah tau pikir, dah skolah tinggi.

Cuma ahli parti yg masih lagi totok dah-kene-kencing sahaja yang masih tak sedar.

-Aku Anak Malaysia-

Aku Anak Malaysia said...

Lagi satu GAP,

Selangor akan bankrup disebabkan Pakatan Kencing Rakyat @ Pakatan Magkuk. Mungkin zaman Khir Toyo ada sedikit kepincangan, tapi zaman Khalid Gagap lagi teruk. Sampai duit zakat pun nak cekau. Nasib baik ada Sultan Selangor.

GAP,

Selepas sergah UMNO Selangor, sila sergah UMNO Melaka lak. Dah makin teruklah. Kat tempat aku, mamat goreng mi pun sibuk nak jadi ADUN.
Pensyarah UTeM pun tak mau diangkat, pilih kroni yg tau penuh poket sendiri aje. Orang pun dah naik jelak.

-AKu Anak Malaysia-

Anonymous said...

Aku Anak Malaysia,

Begitulah yahudi memainkan peranannya. Lihat apa yang berlaku di palestin, harta benda milik rakyat palestin dirampas. Kemudian, tuduh pulak rakyat palestin simpan senjataapi, pengganas sedangkan siapa yang mengganas? Ada kita dgr askar yahudi yang tembak/bom budak, orang tua, wanita palestine didapati bersalah? tidak...

Begitulah di selangor, harta benda tanah semua dirampas, pasir pun dirampas, dan perampas didapati tidak bersalah. Syukur Tuanku Sultan masih berdiri mempertahankan hak-hak islam melayu. Klu tak, ucapkan selamat tinggal kepada wang zakat. Nak harapkan pas? isu arak di shah alam pun ketaq lutut. Inilah akibatnya memilih kaum kafir harbi laknatullah sebagai pemimpin.

Anak-anak Melayu... bangkit!!! Hunuskan keris pusakamu, cekalkan hatimu, siapkan fizikalmu, panji Fisabillillah menantimu...

Allahuakbarrr....!!!

-Melayu Bangkit!!!-