Tuesday, July 20, 2010

EXCO SELANGOR TANGKAP PENCURI PASIR, PAKAI KAIN PELIKAT !

kah kah kah..
hoi dahsyat lah exco pakatan selangor !
siapa gap ?
yakop sapari ...
kenapa gap ?
hoi dia tangkap pencuri pasir pakai kain pelikat je !

kah kah kah

hoi..musa hassan kena belajar dengan yakop sapari la ilmu tangkap pencuri .
hoi..sah jerry bruckheimer penerbit CSI sedang meneliti kepakaran yakop tangkap pencuri pakai kain peikat je ..

kah kah kah..

hoi..pakai kain pelikat je...kah kah kah..
yakop sapari sempat pakai spenda tak ?
kah kah kah
atau dia tak pakai spenda masa tangkap pencuri pasir !
kah kah kah

hoi..yakop sapari..nasib baik anwar takde.kalau tak ..berlobang la kain ko !
kah kah kah

hoi..ini aksi lawak paling gila babi pernah aku tengok !
kah kah kah

tangkap pencuri pasir pakai kain pelikat !
kah kah kah..huuuuuuuuuu putus urat kentut aku..
kah kah kah
yang sinar harian pi tayang gambar yakop sapari tu buat pe ?
kan dah kantoi dengan bloger !...kah kah kah

hoi ..aku ada lagu khas untuk yakop sapari ni..
nyanyi lagu kain pelikat macam anuar dan elina nyanyi dolu-dolu !
kah kah kah

kain pelikat
la la la la
kain pelikat
la la la la

yakop sapari tangkap pencuri
la la la la
yakop sapari tangkap pencuri
la la la la

yakop sapari tangkap pencuri tak pakai spenda
la la la la
yakop sapari tangkap pencuri tak pakai spenda
la la la la..

hoi hoiiiiiiiiiiiiiii...
tolong lah yakop..jangan pecahkan perut aku lagi dengan lawak bodoh ko ni..kah kah kah..KLIK SINI

17 comments:

shonzu said...

Hahahahaha... bro GAP, itulah kehebatan pemimpin penganut Pengencing Rakyat. Hanya dengan memakai kain pelikat sahaja boleh menangkap penyamun pasir. Kalah Superman rasanya, walaupun memakai 'seluar dalam' diluar, tetapi tetap kena pakai seluar untuk kalahkan penjenayah.

Inikan pula penyamun pasir yang bawa lori, silap2 boleh langgar orang sampai mati.... DITANGKAP HANYA PAKAI KAIN PELIKAT!!!!!.... Hahahahahaha.....

Ajaib sungguh.. patutlah penganut Pengencing Rakyat mudah tangkap 'hutan lebat' Eli, sebab hanya suka pakai KAIN JEEEE!!!!!

Hahahahahaha... lawak hamPAS FOR ALL

shonzu said...

Pssstttt.... malam ni Superman berpelikat ni boleh buat tangkapan lagi tak??? Rasanya banyak penyamun pasir di dalam ini negeri, dah berlubang2 tanah kat Selangor ni. Kia tak payah panggil polis, tak perlu panggil bomoh untuk halau MAMBANG PASIR ni..... Kita hanya perlu panggil Yaakob SUPERi.... Hebat.. hebat...Hahahahahahaha

mr.eksyen said...

rasenyer kalo org mlm2 kua pkai kain pelikat ni mknenyer g surau..

pas2 dpt info tros naek keta sbb nk cepat..

xkn la nk blik tkar pkai bju blazer kot ..abes la lari..

hai la zmn skg..fitnah berleluasa

Anonymous said...

Kita tak boleh gelakkan orang. Dia nipun satu apa pulak pakai kain macam bangla ya! pakailah gown macam tuan guru pakai tu..sama ugak berangin juga dibawah tu kalau tak pakai spender pun!

shonzu said...

Hahahahaha mr. eksyen yang nampak sangat tak baca lagi artikel Yaakob SUPERI tu.. patut la kelihatan bodoh je bila bagi komen. Nah! tengok puas2 artikel akhbar Sinar Harian, tajuk pun hebat tapi cerita macam wayang Tamil je:

Penyamun pasir dicekup Exco(???)

PUCHONG – Konon-kononnya bijak apabila melakukan aktiviti mencuri pasir pada awal pagi namun seorang penyamun pasir di Putrajaya dekat sini terpaksa melarikan diri dan meninggalkan lori yang penuh dengan muatan bahan itu di tepi jalan selepas menyedari kenderaannya diKEPUNG Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan negeri, Yaakob Sapari.

Difahamkan Exco Kerajaan Negeri itu dalam perjalanan pulang dari sebuah program Qiamullail di Sepang menuju ke Puchong sebelum mengesyaki dan mencurigai keadaan lori yang keluar masuk berhampiran selekoh Putrajaya di sini kira-kira jam 3 pagi,baru-baru ini.

Sinar Harian dimaklumkan kenderaan milik Exco itu kemudian menghalang laluan lori itu beberapa meter dari hentian tol Bukit Puchong sebelum pemandu lori berkenaan memberhentikan kenderaan dipandunya.

Yaakob berkata, ketika turun dari kereta dan menuju ke arah tempat duduk bahagian pemandu, individu memandu lori terbabit lari lintang-pukang ke arah kawasan hutan berhampiran dan hilang sekelip mata.

“Lori berkenaan ditinggalkan dengan keadaan enjin masih hidup dan penuh dengan muatan pasir yang kita percaya diambil di kawasan tidak dikeluarkan permit di kawasan Dengkil.

“Satu laporan polis dibuat berhubung perkara itu dan kenderaan terbabit disita dan kini diletakkan di bangunan SUK,”katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Kata Yaakob, perkara itu jelas menunjukkan Kerajaan Negeri serius (???) dalam isu kecurian pasir dan tidak teragak-agak mengambil tindakan kepada pesalahnya.

“Ia sejajar dengan langkah Kerajaan Negeri menawarkan ganjaran kepada mana-mana orang awam yang berjaya memberi maklumat sehingga tertangkapnya mereka yang bersalah.

“Seperti dimaklumkan mereka yang berjaya menahan lori akan dikurniakan ganjaran RM2,500 manakala mesin dan jentera diberi ganjaran RM5,000,”katanya.

Yaakob berkata, pihaknya mengakui memang wujud aktiviti kecurian pasir dan tindakan mengawalnya diambil secara keseluruhan.

“Macam jenayah, meskipun polis sudah melakukan usaha mengawalnya tetap ada berlaku jenayah.

“Ia sama macam kita, yang besar-besar sudah dikawal dan kini tumpuan kepada jenayah kecil,”katanya.

shonzu said...

Hahahahahaha... mr. eksyen nak kata orang lain buat fitnah pula. Apa yang kami ni fitnah, cuba beritahu... di mana ayat2 yang kami fitnah tu???

Bila pula si Yaakob SUPERi ni pergi surau malam2 buta lepas tu dapat maklumat ada MAMBANG PASIR bawa lori terus bergegas ke tempat kejadian??? Anda wartawan di tempat kejadian ke??? Hahahahahaha....

Yang kami pelik dengan 'wayang' si Yaakop SUPERi ini buat ialah hanya dengan 'TERTANGKAP'nya lori tanpa pemandu terus si EXCO kain pelikat ini panggil wartawan dan terus masuk surat khabar. HANYA SEBUAH LORI SAHAJA!!!!

Di mana pula lori2, pemandu2 dan mambang2 pasir yang lain yang curi pasir tu??? Takkan walaupun dah kecoh satu Malaysia, masih tak dapat cari siapa dalang curi pasir??? Tapi bila dapat 'TANGKAP' lori pasir terus heboh sambil berkata:

Kata Yaakob, perkara itu jelas menunjukkan Kerajaan Negeri serius dalam isu kecurian pasir dan tidak teragak-agak mengambil tindakan kepada pesalahnya (sumber: Sinar Harian)

Hahahahaha... serius bagaimana tu mr. eksyen??? Serius tangkap gambar EXCO bersama lori pasir???? Hahahahaha.... anjing yang berkeliaran waktu malam pun boleh 'bergambar' dengan lori pasir.

Serius taik kucing!!!... pergi la tangkap dalang curi pasir tu. Kenapa takut nak tangkap JERUNG??? sebab JERUNG orang kuat Pengencing Rakyat ke???? Hahahahahaha......

shonzu said...

Hahahahahaha... satu lagi mr. eksyen. Kau tengok ayat Yaakob SUPERi ni:

“Seperti dimaklumkan mereka yang berjaya menahan lori akan dikurniakan ganjaran RM2,500 manakala mesin dan jentera diberi ganjaran RM5,000,”kata SUPERi kain pelikat.

Hahahahaha, patut la Yaakob SUPERi kain pelikat ini tahan lori je. Boleh dapat ganjaran RM2,500 rupanya.... kenapa tak cekup je tauke lori dan mambang pasir tu??? Tunggu wartawan datang beramai2 kot. Hahahahahaha.......

Anonymous said...

ORANG SERDANG DAH MULA MELUAT DGN YAACOP SAFARE,CAKAP TAKSERUPA BIKIN,MULA MULA MENANG DULU HANYA DGN PAJERO BURUK KESANA KESINI,"INI JE ANA MAMPU WALAU PUN DAH JADI YB KITA PARTI KEADILAN RAKYAT AKAN TELUS DAN BERSUNGGUH2 MEMBANTU RAKYAT"INI AYAT YAACOP, LEMAH LEMBUT LOWPROFILE KUNUN CAIR SEMUA MELAYU YG ADA DI DEPANNYA. AYAT YG PALING TEPAT PADA YACOOP "LANCAU LU LAH YACOPP" CAKAP PAGI LAIN PETANG LAIN MALAM LAIN.ANAK MURID ANWAR SEJATI NAK KATAKAN.LIHATLAH RAKYAT SELANGOR PERANGAI MUSANG BERBULU AYAM NI.

Anonymous said...

lori tu tak hidup,tak ada pemandu=jadi banganglah sapa yg percaya cerita exco tu

ikrar pemuda said...

oleh itu kami ingin gelarkan dia...Supeerrrr!! Yaakob!!..hidup super yaakob...phaak tuiihh!!

Anonymous said...

ada ke orang curik PASIR pakai LORI BAWAK MINYAK DIESEL?????

Tumpang gelak jugak laa...
HAHAHAHAHHAA....

Anonymous said...

pukimak punye yaakop safari ni! orang2 hamPAS leh lah kau tipu. kau dah gasak duit pasir lps tu kau nak berlakon pulak. macam sial lah kau ni yaakop safari!!!

kembara putih said...

Apa punya Melayu la kamu ni semua, pakai kain pelikat pun salah. Kalau pemimpin Muslim PAS dan PKR malam2 balik dari qiamulail, pemimpin kamu UMNO malam2 balik dari mana? Disko? Dangdut?

Habis la pemimpin2 UMNO, dah tak boleh curi pasir lagi, dah macam anjing kepanasan sekarang. Suruh la pemimpin kamu curi pasir di Johor, lepas tu boleh jual ke Singapura, buat macam Muhyidin.

rinandamku said...

kah kah kah ...setelah bermaharajalela mengorek dan mencuri pasir , setelah berjuta tan pasir dikeluarkan , setelah setahun lebih ..

akhirnya pencuri pasir berjaya ditangkap ? kah kah kah ...
cuma dengan berkain pelikat ? kah kah kah ..

adoyaiii ...otak otak !!
otak aku nak melimpah keluar ikut telinga dan lubang hidung memikir , kah kah kah ..

kalau nak buat lawak pun agak2lah , ada ke buat alasan dari surau , dpt info terus naik kereta tak sempat balik rumah tukar baju , hei ..ni alasan apa ? jadi selama ini apa cerita ? tak dpt info ke ? tak pegi surau ke ? atau tak de HP ?
aduhhh ...otak otak !!

lawak pembangkang abad ini memang mables !!

Anonymous said...

Masalahnya, takkan baru nak dapat info? Dan kalau nak tuka pakaian pun, takkan sampai tak sempat langsung nak balik cepat2 tuka? Curi pasir ni bukan mcm rompak kereta, curi pasir ni dilakukan dalam time scale yang lama. Bukannya seminit dua. Dah setahun lebih benda ni berlaku, takkan baru nak dapat info? Kalau betul laa baru nak dapat info pun, nampak sangat la ADUN ni sengal, dah perompak masuk rumah ikat anak bini pun baru nak dapat info.

Fitnah berleluasa , memang la berleluasa sejak Suara Keldaian , Haramkah dibernarkan beroperasi. Cerita semua pembohong, lama2 baik kau tuka aje la jadi komik terus, buat bahan orang gelak aje ngan berita2 bodoh tak masuk akal

Anonymous said...

Look... it's a bird.. No, it's a plane.. No laaaa, it's a SUPERI.. SUPERI.. Yaakob SUPERi.... "The Pelikatman Without Spenda".

Anonymous said...

Tak salah pakai pelikat.. tapi masalahnya orang dah kenal sangat siapa sebenarnya Yaakob Sapari nie... WAYANG TINGGI!!!!!!!!!!!!!