Wednesday, July 21, 2010

PROJEK 'KULUM BATANG' !

ini adalah satira politikal pendek. tidak sepanjang karya agung yb josephine, sekadar mengisi ruang menulis persis mencungkil tahi gigi.

arakiannya disebutkan kisah akan dua pasangan sejoli, hasil daripada produk partai hampas. zaman kecil mereka tidak lah berapa nakal, namun setelah partai hampas melakukan zina politik dengan partai dapig, mahfoz bean dan salahudin ruyop semakin nakal.

mahfoz bean dan salahudin ruyop dianggap sebagai pasangan dua sejoli partai hampas. mereka umpama tiong dalam sangkar, saling nyanyi menyanyi dan saling sahut menyahuti.

bean dan ruyop macam pasangan filem arahan ang lee, broakbackmountain. kisah 2 cowbow gay yang saling 'kulum mengulum' .

hari ini 2 gay politik broakback mountain daripada parti hampas ini membidas mufti harussani. 2 gay ini menuduh mufti menipu tatkala mufti membuka kisah akan peri pentingnya penyatuan umat.

2 gay hampas membantah. kami tak suka suka perpaduan,kami tak suka penyatuan. ide ini menghalang kebebasan mereka,menghalang zina politik cinta mereka.

harussani digelar penipu. 2 gay saling 'kulum mengulum'.mereka tak peduli dan tak mahu kepada penyatuan islam.

aku sempat tanya 2 gay hampas ini , kenapa tak mahu penyatuan melayu ?

mereka menjawap kami seronok 'dikulum' kit siang dan adakala kami 'mengulum' kit siang.

6 comments:

shonzu said...

Hahahahaha... bro GAP, nasib baik 'kulum' batang Lim Kit Siang, Kalau 'kulum batang' Kepala Singh, saya ingat sampai bai tu mampus pun tak naik2 dah. Hahahahahahaha...

Mampos Bean dengan Salahudin Kuyop kena jilat bontot Kepala Singh je la. Hahahahahaha....

Kalau suruh dua ekor keldai tu tunjuk bukti betulkah Harussani berbohong, saya rasa tentu akan ada ayat "Nanti kami akan dedahkan...". Hahahaha... itu ayat kepala taik Al-Juburi la....

Anonymous said...

salam GAP..

HAHAHAHA...sketsa 'kulum' yeee....

maka menyalaklah ketua racist melayu warna biru yg takutkan bininya yg katik pon berkata2, yg mereka tidak perlukan perpaduan dgn parti hijau yg gigih men'jlnkan amanah tuhan mereka dimuka bumi....maka gegak-gempitalah seluruh alam melayu bercampur cina & India akan statement ketua racist melayu yg takutkan bini katiknya itu.....

begitu bongkaknya sungguh ketua racist melayu warna biru berkata2 seolah2 partinya akan hidup selama-lamanya.....melawan hukum yg tuhannya tetapkan....demi cuba mengekalkan kuasa yg masih tersisa-sisa sebelum penamatan riwayat parti biru mereka pd PRU13 kelak....

hehehehehe
-najib Altantuya-

Anonymous said...

memang layak dan sepadan dgn dua ekor anjing belaan aljuburi , suka menjelir lidah dan menghidu bontot tuannnya ,goyang2 ekor dan telinga kesukaan apabila diarah ..kerana memang begitulah sikapnya sejak azali ,dasar anjing !

simahfoz dan salahodin nama anjing berkenaan , seekor lagi nama dia saifodin ..

cuba cabar mereka , buktikan !

nescaya keluar perkataan 'kami ada bukti , akan didedahkan apabila sampai masanya '

demikianlah perangai anjing2 yg hayatnya politiknya bergantung pada isu2 ciptaan tuannya .

shonzu said...

Hahahahaha... kesian -najib Altantuya- tu. KONONNYEEEEE 'parti hijau' yg gigih menjalankan amanah tuhan mereka dimuka bumi. Bila nak sebut nak tubuh negara Islam pun TERKETAR2 takutkan ngauman Kepala Singh yang batangnya tak boleh naik2 tu.

Jauh lagi nak sebut akan laksanakan Hukum Hudud ciptaan hamPAS pada pemimpin DAPig. Lagi terketar2 sampai keluar taik warna hijau. Yang pemimpin parti hijau tu berani sebut pun hanya dikampung2 dengan orang2 yang pemikirannya hanya sesuai dikencing oleh mereka.

Kalau betul si pemimpin parti hijau khasnya keldai 2 ekor, si Mampus Omar dan Salahusin Kuyop berani, nyatakan sekeras2nya kepada pemimpin DAPig yang parti hijau ini hidup matinya akan menegakkan NEGARA ISLAM dan HUDUD bila berkuasa kelak.

Katakan juga bahawa sama ada parti DAPig mahu menerima atau tidak, itu adalah perjuangan parti hijau bila Pengencing Rakyat memerintah Malaysia nanti. Ada berani ke???

Atau semangat penganut parti hijau je yang lebih2, tapi pemimpin parti hijau terlalu pengecut untuk menyatakan perkara tersebut sehingga akan sanggup jadi anjing DAPig je nanti. Hahahahahaha......

Wahabi bukan Sunah WalJamaah said...

KUALA LUMPUR 20 Julai –UMNO dan Pas perlu mempunyai satu pelan damai atas nama Islam supaya persengketaan yang panjang antara kedua-dua parti tersebut berjaya ditamatkan.

Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hassan berkata, hasrat itu wajar disegerakan kerana UMNO dan Pas tidak mempunyai banyak masa lagi untuk menyelesaikan masalah yang telah dihadapi oleh dua parti berkenaan sejak berdekad-dekad lalu.

Tambahan pula, katanya, umat Islam ketika ini terlalu bosan dengan pertelagahan tersebut terutama gelagat pemimpin tertentu yang memburu kepentingan politik dengan mengeksploitasi sentimen kebencian antara UMNO dan Pas.

‘Kita juga tidak mempunyai banyak masa. Untuk menjayakan pelan damai yang saya cadangkan ini, semua pihak mesti berlapang dada. Korbankan perasaan dan kemahuan (masing-masing), bertolak ansur mencari noktah damai atau gencatan senjata.

‘Laksana kaum Aus dan Khazraj yang bersengketa ratusan tahun akhirnya dengan tali Allah (Islam) yang dibawa oleh Nabi Muhammad (SAW) hati mereka diikat dan ditambat kukuh untuk menjadi ‘satu’ di bawah kanopi Islam,’ katanya.

Beliau menyatakan demikian dalam blognya http://episodeperjuangan.blogspot.com dalam artikel yang bertajuk ‘Pelan Damai Untuk UMNO dan Pas’ hari ini

Nasrudin mengakui akibat persengketaan yang panjang itu banyak agenda pembangunan masyarakat dan negara tergendala.

‘Banyak agenda membangunkan ilmu pendidikan, pentarbiyahan diri dan masyarakat, tamadun dan peradaban negara serta pertumbuhan ekonomi dan zon sosial yang harmoni tergendala akibat pergeseran dan pertelagahan yang begitu lama tempohnya,’ katanya.

Kata beliau, selain tidak memberi kebaikan, persengketaan itu turut memberi kelebihan kepada musuh-musuh Islam untuk meneruskan usaha memporak-perandakan perpaduan ummah.

‘Masing-masing enggan mengaku kalah dan bertolak ansur. Saling tuding menuding jari antara satu sama lain sementara musuh-musuh Islam tentu sahaja tersenyum lebar melihat persengketaan yang kelihatan seperti tiada tepinya ini.

‘Musuh tentunya galak menyuburkan benih persengketaan dan menyalakan api permusuhan sesama kita umat Melayu Islam,’katanya.
Beliau di dalam blognya itu turut menyentuh mengenai hubungan UMNO dan Pas dalam konteks hidup berkeluarga.

‘Ahli UMNO rata-ratanya Melayu dan beragama Islam dan demikian juga ahli Pas yang sudah pasti berbangsa Melayu dan beragama Islam. Malah seorang ahli UMNO pasti sahaja memiliki ahli keluarganya yang menjadi ahli Pas.

‘Demikian sebaliknya yang mana ahli Pas juga mempunyai ahli keluarganya dari kalangan UMNO. Persoalannya sampai bila Melayu UMNO dan Pas ini mahu bertelagah sehingga menjejaskan keharmonian berkeluarga,’ katanya.
Dalam pada itu beliau berkata, pengalaman penyatuan Melayu Islam pernah tercatat dalam sejarah politik tanah air apabila Pas menyertai Perikatan.

‘Namun 1,001 masalah lampau telah menjadi sejarah apabila akhirnya penyatuan itu gagal dan akhirnya Pas ditolak keluar dari Perikatan pada masa itu.

‘Tidak mengapalah pada sejarah lampau. Demi sebuah penyatuan Melayu yang hari ini yang dicanang sendiri oleh para pemimpin UMNO, kita sedia membina sejarah baru khasnya generasi muda hari ini,’’ katanya.
Beliau berkata, Pas boleh melupakan segalanya walaupun parti itu pernah melalui sejarah perit seperti ditolak daripada Perikatan, peristiwa Memali dan pemimpin-pemimpin Pas ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), demi penyatuan ummah.

‘Sebagaimana Pas boleh melupakan kenyataan serta tindakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika beliau dalam UMNO dan Barisan Nasional (BN).
'Sebagaimana Pas boleh melupakan kenyataan serta tindakan Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah terhadap Pas sebelum ini apabila beliau mendesak royalti dikembalikan kepada kerajaan Kelantan,” jelasnya.

---
ELOKLAH TU MASA NYE DAH KENA..KINI PAS LEBIH LIBERAL DAN MEMAHAMI KENAPA ARAK DIJUAL DI 7-11 (DULU PUNYA DEGIL NAK PAHAM..DULU ASYIK MENGAPIR SAJA..)

Pendapat Saya said...

Semua orang sudah tahu PAS adalah parti penipu. PAS sudah ditolak oleh orang Melayu. PAS bukan lagi parti Islam. Apa lagi yang PAS ada? Untuk kembalikan keyakinan orang Melayu kepada PAS dan supaya nampak baik maka orang sebaik mufti Perak dikatakan berbohong. PAS.. PAS.. Habis la kau PAS kali ni.. Baca lagi di http://persepsiku-wmr.blogspot.com