Monday, July 5, 2010

SERANGAN TERHADAP RAJA-RAJA MELAYU ! THE STAR DAN MALAYSIAKINI WAJIB DITAHAN ISA !

cukup ! cukuplah penghinaan demi penghinaan baik secara halus atau terbuka beberapa pihak yang semakin sial menghina institusi raja-raja melayu. jelas kerajaan masih berlembut dengan pemuka-pemuka sundalan ini walaupun iktibar penghinaan ke atas sultan perak apinya masih menggelegak dalam jiwa orang melayu.

hari ini ,seluruh institusi kesultanan melayu dihina sekali lagi.lebih terbuka,lebih sistematik dan cukup teratur. pengarang akhbar the star dan melaysiakini sepatutnya sudah WAJIB ditahan ISA kerana secara jelas dan tanpa segan silu menyerang HAK institusi raja berperlembagaan di malaysia.

institusi raja berperlembagaan di malaysia sudah bertapak lama,lebih 500 tahun usianya. dalam usaha mentadbir sistem pemerintahan di tanah melayu,raja-raja telah melalui pelbagai onak dan duri dalam menelusuri serangan halus dari setiap sudut pada setiap masa.

institusi beraja di tanah melayu masih terus bertahan selama 500 tahun walaupun ada dikalangan institusi beraja di sekitar nusantara yang lebih gah dan kuat telah lama tumbang ditangan anasir luar. palembang,demak,acheh,patani dll kini menjadi bahan sejarah.

yang tinggal di bumi nusantara hanya 9 raja melayu dan 1 di brunei. raja-raja melayu ini mewakili 1/3 daripada jumlah keseluruhan kesultanan islam di seluruh dunia.

kenapa raja-raja melayu ini masih terus kekal ? kerana mereka menjadi paksi kepada perjuangan memartabatkan islam.

siapa kata keturunan raja-raja melayu tidak hebat ? selepas tumbangnya kerajaan terakhir dinasti uthmaniah di turki, segerombolan raja-raja melayu telah bertolak ke mekah menggunakan kapal laut untuk menemui sherif (ketua) pemimpin umat islam yang menguasai mekah dan madinah.

apa hajat raja-raja melayu bergegas ke mekah sejurus dinasti terakhir uthmaniah tumbang ? tiada sebab lain, raja-raja melayu menawarkan diri untuk menyambung tugas sistem kekhalifahan islam sedunia dan yang berpengkalan di tanah melayu ! sayang permintaan itu ditolak oleh sherif di mekah yang setahun kemudiannya mekah dan madinah tumbang di tangan puak wahabi !

apa rahsia disebalik tindakan raja-raja melayu cuba mengambil alih pemerintahan dinasti khalifah umat sedunia ?mengapa ianya ditolak ? mengapa setahun kemudian mekah dan madinah tumbang ? kenapa raja-raja melayu ini masih terus wujud sejak 500 tahun yang lepas sedangkan seluruh sistem kesultanan melayu di nusantara telah lama hancur punah ?

hari ini sistem dan institusi raja melayu telah dihina. lebih hodoh daripada yang disangka. ada petualang melayu yang menjadi sundalan kepada politik sialan maha belaka. anwar ibrahim tahun 1992 pernah mengugat dan mengugut 9 sultan melayu untuk ditarik segala keistimewaan jika raja melayu tidak patuh kepada tekanannya. beberapa bulan selepas itu anwar ibrahim menang menjadi timbalan presiden kerana berjaya mempopularkan dirinya sebagai penghentam raja.

karpal singh pernah biadap dengan sultan perak apabila cuba menggertak sistem kesultanan perak dengan cubaan mengheret tuanku ke mahkamah. nizar jamaludin pernah secara terbuka menderhaka kepada sultan perak.

2 bulan yang lepas,nik aziz telah biadap dengan sultan selangor apabila berkias menempelak dengan mengatakan 'orang' yang melarang berpolitik didalam masjid adalah bodoh..memang biadap dan angkuh kata wali pemecah belah umat dari pas ini. siapa dia untuk berentap dan berlaku biadap dengan sultan ? apa jasa keturunan nik ajis dalam mempertahankan institusi islam jika dibandingkan dengan keturunan sultan selangor ?

ini..ini..ini semuanya langkah pemula ke arah menggiatkan usaha secara total penghapusan sistem beraja di malaysia. hari ini pengarang akhbar the star dan malaysiakini melakukan serangan secara terbuka terhadap institusi raja di malaysia .

apa lagi yang kerajaan tunggu ? mempertahankan maruah atau sekali lagi membiarkan ia berlalu dengan begitu sahaja.tahun lepas negara nepal yang selama ini mempunyai sistem pemerintahan raja berperlembagaan telah bertukar statusnya menjadi negara republik apabila suara-suara pejuang hak asasi,demokrasi,liberalisasi di katmandu berjaya menumbangkan sistem beraja. hari ini bekas raja nepal iaitu raja gnaendra telah merempat hidupnya di singapura.

adakah solusi sebegini yang kita mahukan,kerajaan mahukan ?

MANA PERGI SUARA PEMIMPIN UMNO ?
MANA PERGI SUARA MAJLIS TERTINGGI UMNO ?
MANA PERGI SUARA KETUA PEMUDA UMNO ?
MANA PERGI SUARA KETUA UMNO NEGERI ?
MANA PERGI SUARA AHLI PARLIMEN DAN ADUN UMNO ?
MANA PERGI KETUA BAHAGIAN UMNO ?
HAK RAJA-RAJA MELAYU YANG TELAH TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN SEDANG DIHINA,DI SERANG...!! AYUH BANGKIT PERTAHAN MARUAH !

kenapa kerajaan tidak tegas dalam menyekat kebebesan hak yang melampau ? sejauh mana kerajaan malaysia hendak tunggu ? tulisan the star dan malaysiakini adalah bukti fitnah yang ditaburkan oleh pembangkang dan mereka yang mempunyai agenda jangka panjang untuk menjahanamkan isntitusi Raja-Raja Melayu. sudah terang mereka menyerang institusi beraja, tak perlu tunggu lama sumbat mereka dalam ISA !

DALAM MASA TERDEKAT,GERAKAN ANTI PKR AKAN MENYIARKAN GAMBAR PENULIS YANG MENGHASUT RAKYAT DAN MENYERANG INSTITUSI KESULTANAN MELAYU SEPERTI YANG DIMAKSUDKAN !

11 comments:

Jaga +Perkasakan Imej Raja2 said...

KAMI SBG RAKYAT YG BYK MBAYAR ZAKAT MMOHON ketua2 &menteri2 besar MMINTA MMOHON RAJA2 NEGRI MNYATUKAN UNIT MMUNGUT ZAKAT & UNIT PNGAGIHAN ZAKAT DBAWAH SATU SELIAAN PENGARAH ! Utk bbp thn UNIT PUNGUTAN TELAH SGT BJAYA &BPRESTEJ KOPERAT. BGMANAPUN UNIT AGIHAN MASIH LEMBAB mcm dulu jugak! unit pungutan zakat telah agak berjaya DGN byk PAPAN TANDA KWAJIBAN MBAYAR ZAKAT.UNIT AGIHAN bkn sj mcm dulu2 jugak, 1 PAPAN TANDA PUN XDA! ..SAHUTLAH SERUAN RAKYAT DDULUKN, KCEKAPN DUTAMAKN (RAJA MAHU RAKYAT TBELA JUA !! )

Anonymous said...

APA YG TERSIRAT ? RAJA 2 MELAYU PUNYAI KUASA CONTOHNYA MELANTIK MENTERI BESAR DIKALANGAN MELAYU DAN PENAUNG HAL2 ISLAM . DIPERAK WALAUPUN PARTI KAUM KIASU MENANG PRU12 MB MESTI ORG MELAYU. MEREKA KECEWA .LANTAS MEREKA SUSAH HENDAK MENJALANKAN NIAT JANGKA PANJANG MEREKA. LANTARAN ITU RAJA2 MELAYU HARUS DITENTANG OLEH MEREKA . SALAH SATU CARA IALAH MENABUR KEBENCIAN DAN FITNAH. AKU SETUJU KERJAAAN MESTI BERTEGAS ...JGN TUNGGU ORG MELAYU NAIK SHEIKH MASA TU NASI DAH JADI BUBUR. SYABAS GAP

-maju-

Hamba Allah SWT said...

Raja raja Melayu adalah ketuanan Melayu sejagat dan ianya satu institusi yang masih releven demi mempertahankan agama Islam dan bumi Melayu. Daulat tuanku.

Anonymous said...

Institusi raja raja Melayu perlu di pertahankan "at all cost" demi bumi melayu yang tercinta ini. Pelajaran sejarah perlu di hidupkan balik untuk generasi akan datang demi kebenaran yang tersurat dan tersirat.

Daulat Tuanku.

iklan jap:Utk Ketua/Mentri Besar said...

iklan jap:Utk Ketua/Mentri Besar
-------------------------------

KAMI SBG RAKYAT YG BYK MBAYAR ZAKAT MMOHON ketua2 menteri &menteri2 besar MMINTA MMOHON RAJA2 NEGRI MNYATUKAN UNIT MMUNGUT ZAKAT & UNIT PENGAGIHAN ZAKAT DBAWAH SATU SELIAAN PENGARAH !

Utk bbp thn UNIT PUNGUTAN TELAH SGT BJAYA &BPRESTEJ KOPERAT. BGMANAPUN UNIT AGIHAN MASIH LEMBAB mcm dulu jugak!

unit pungutan zakat telah agak berjaya DGN byk PAPAN TANDA KWAJIBAN MBAYAR ZAKAT.

UNIT AGIHAN bkn sj mcm dulu2 jugak, 1 PAPAN TANDA PUN TAKDA!

SAHUTLAH SERUAN RAKYAT DIDAHULUKAN, KECEKAPAN DUTAMAKAN

(JGN TUNGGU CRITA KUAR K !)

NEGERI2 YG MASIH DIBAWAH BN SILA BERTINDAK SEKARANG..PENGARAH2 KORANG CUBA CHEK..!yg mana satu.. JENIS KEDEKUT TAHI HIDUNG MASIN..

( masih TERDAPAT TOK LEBAI ketogori menyusahkan RAKYAT...Rakyat perati je.. dap tunggu isu je.. !! )

Anonymous said...

EZAM WAJIB JADI NAIB PRESIDEN UMNO 4..

EZAM...SELAMAT KAN MARUAH BANGSA !!

KO LAGI LAYAK JADI PEMUDA UMNO PUN..

Anonymous said...

bravo ezam! kerana anda yang telah membongkar rancangan puak2 anti kesultanan melayu yang ingin menghapuskannya secara sistematik..mana kp umno? kenapa membisu seribu bahasa? ayuh orang2 melayu sekelian gerakan usaha untuk melindungi mertabat bangsa untuk anak cucu kita!

- orang melayu johor -

Anonymous said...

bravo ezam! kerana anda yang telah membongkar rancangan puak2 anti kesultanan melayu yang ingin menghapuskannya secara sistematik..mana kp umno? kenapa membisu seribu bahasa? ayuh orang2 melayu sekelian gerakan usaha untuk melindungi mertabat bangsa untuk anak cucu kita!

- orang melayu johor -

Abu Garcia said...

Apa nak buat ...dah dapat ketua pemuda di kalangan pondan.

Seperkara lagi bila Perkasa cuba mempertahankan hak melayu dan kedaulatan raja melayu, pihak menteri amaran pula mengugut Perkasa.

Sewajarnya, dipraktikkan kembali hukuman penderhaka sepertimana zaman dulu-dulu, hukum bunuh semua penderhaka dan keturunan mereka dan tanah tapak rumah mereka turut dihumban ke laut.

Anonymous said...

dah BN pun sama mcm pembangkang.. yg jadi mangsa rakyat.. pidah... dulu zaman mahathir pun, apa yg mahathir da buat pd kuasa institusi kesultanan.. buka kembali sejarah dan renung..

Anonymous said...

semua org tak berani buka suara takut akan kena MINTA MAAF SEMULA
atau pun kena ISA spt brahim..
itulah semua dah jadi takut dan terus membisu...salah krajaan juga
kerana suka menyebelahi puak pembankang..