Sunday, August 15, 2010

HOORAY ! KALID GEREJA SAMAD TAWAR TAPAK BARU KILANG ARAK !


KUALA LUMPUR 14 Ogos – Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) kesal tindakan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad yang menawarkan kawasan baru di Pelabuhan Klang, Selangor kepada sebuah syarikat pengeluar minuman keras untuk memperbesarkan perusahaan mereka.

Setiausaha Agungnya, Datuk Dr. Ma’amor Othman (gambar) berkata, apa yang dilakukan Yang Dipertua Pas Shah Alam itu merupakan satu penghinaan kepada umat Islam dan orang Melayu di negara ini.

Menurut beliau, ia jelas memperlihatkan Pas sanggup mempertaruhkan kesucian agama untuk mendapatkan sokongan terutama di kalangan orang bukan Islam.

Secara sinis beliau mengucapkan tahniah kepada Khalid kerana sebagai seorang Melayu yang beragama Islam, beliau mempelawa kilang pengeluar minuman keras itu untuk memperbesarkan perniagaan dengan menawarkan kawasan baru yang lebih luas.

“Jarang anak Melayu menawarkan tanah kepada syarikat minuman keras. Ini suatu pembaharuan yang dibuat oleh Pas untuk mendapatkan sokongan bukan Islam,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Khalid menerusi entri terbaru-

nya di www.khalidsamad.com yang menawarkan kawasan baru di Pelabuhan Klang kepada sebuah syarikat pengeluar minuman keras di Shah Alam untuk memperbesarkan perusahaan mereka.

Khalid di dalam blognya berkata: “Saya bertanya sama ada pihak kilang mempunyai apa-apa rancangan extension atau pembesaran dan sama ada rancangan itu mungkin terlaksana di tapak itu atau memerlukan tapak yang lebih luas.

“Saya menyebut bahawa sekiranya tapak yang lebih luas diperlukan, maka kemungkinan satu tapak di Pelabuhan Klang, memandangkan 100 peratus bahan keperluan malt diimport dan 50 peratus bahan keluaran dieksport, boleh diusahakan.”

Mengulas lanjut Ma’amor berkata, kenyataan Khalid berhubung tawaran itu menimbulkan kesangsian dan mengetepikan perjuangan Pas yang mengatakan ia memperjuangkan Islam di negara ini.

Malah, menurutnya, tindak-tanduk yang dilakukan oleh pemimpin Pas sejak kebelakangan ini menunjukkan bahawa mereka cuba menarik sokongan di kalangan pengundi bukan Melayu.

22 comments:

Anonymous said...

syabas PAS kerana mempunyai ahli seperti khalid...syabas!

Anonymous said...

Allah telah memberi wahyu kpd Nabi Yusa' bin Nun AS, " Aku hancurkan kaum mu 40,000 yg baik & 60,000 yg jahat." Nabi Yusa' berkata, Ya Tuhanku, yg jahat/kafir telah aku maklumi tetapi kenapa yg baik kau hancurkan?. Allah berkata. "Kerana mereka tidak marah diatas kemurkaan-Ku. MALAH MEREKA MAKAN & MINUM BERSAMA."
(marilah umat islam berpadu..buat apa join DAP)

Patek said...

Salam Ramadan semua,
Alaaaa, senang aje kan.? Yang dok ada kat tepi Federal Highway tu nilai tanah dan melambung berjuta2 kan.? Alasannya.?? Nak pindahkan kilang ARAK kekawasan Port Klang supaya kilang tersebut tidak tersergam indah ditepi highway. Walhal, tanah tepi highway tu yang dia orang "AIM-kan".!!! Tanah beb, dengar cerita nak dibangunkan MARKAZ terbesar diatas tanah bekas tapak kilang ARAK tu, sekiranya pemindahan tersebut jadi kelak.
PS>>> Dengar dengar cerita dari jauh, depa nak samak dulu tanah tepi highway tu nanti, Ronnie yang diamanahkan untuk laksanakan kerja kerja SAMAK itu nanti.
Saya harap dan doakan supaya Malaysia tidak menerima nasib yang sama seperti negara Palestin suatu hari nanti. Jangan terlalu ghairah tuan tuan Syekh semua. Jangan terlalu GHAIRAH,RIAK,SOMBONG ataupun TAKBUR.!!! Ingat nasib anak cucu kita nanti. Siapa yang akan bela nasib mereka.? Nak biarkan atau tengok mereka merempat di bumi sendiri.?

Anonymous said...

Allah telah memberi wahyu kpd Nabi Yusa' bin Nun AS, " Aku hancurkan kaum mu 40,000 yg baik & 60,000 yg jahat." Nabi Yusa' berkata, Ya Tuhanku, yg jahat/kafir telah aku maklumi tetapi kenapa yg baik kau hancurkan?. Allah berkata. "Kerana mereka tidak marah diatas kemurkaan-Ku. MALAH MEREKA MAKAN & MINUM BERSAMA."
(marilah umat islam berpadu..buat apa join DAP)

Bingai @ Bangang said...

Suruh dia jumpa Hasan Ali sebab Hasan Ali kata di Selangor dah tak ada tanah lagi untuk dibangunkan. Katanya UMNO dah jual masa memerintah dahulu. Mungkin sebab tu bila jumpa tanah berpasir dikorek semau-maunya.

Cadangan aku:
Tambak pantai dengan pasir yang dikorek menjadi tanjung macam di Melaka. Buat kilang kat situ lagi senang nak eksport ke luar negara. Atau tambak pasir tu jadikan pulau.

"GAP. Are you OK?" hehehe

YB = Yang Bingai @ Bangang
Menantu Hantu di Tendang Terajang

YANG GAMBI said...

Salam bro, ingatkan kerajaan fuckan rakyat Selangor nak tutup, rupanya nak bagi tapak baru... keh..keh..keh..

Macam mana dgn al fadhil Hasan Ali ?

Melayu Pasir Gudang said...

Tahniah Khalid Gereja atas idea brilliant kamu tu. Kamulah cermin pemimpin PAS sebenar. Selepas nie tolong-tolonglah tanyakan taukey babi pulak kalu-kalau ada cadangan buka ladang lebih besar lagi bolehlah buat kat serendah pulak, tanah tu pun bukan ada harga lagi.

Juak-juak hamPAS kau orang nilai dan fikirkanlah sendiri perjuangan parti sesat kau orang nie, taubatlah sebelum terlambat.

Tahniah sahabat GAP atas pendedahan nie, kalau tidak pasti puak hamPAS nie spin tuduh kerajaan UMNO masa Khair toyo yang buat cadangan nie.

Unknown said...

ini lah gaya pemimpin pas sekarang sebelum memerintah macam macam kutuk terhadap BN.masa mula ceramah ayat ayat al-quran keluar dari mulut untuk pembukaan majlis..dalam masa yang sama boleh kutuk dan hina lagi pada umno kerana tak mengikut undang islam dan syariat islam.jadi APA DAH JADI SEKARANG NI SI KALID NI..ADALAH SEORANG PAS YANG PERTAMA DAN ORANG MELAYU PERTAMA DATANG KE KILANG ARAK.

Anonymous said...

Ya Allah..x tau nk cakap apa lg kt mamat sekor ni..mmg jenis g**mp**g / c*lk* / s**l & yg sewaktu dgnnya..secara nyata melakukan perkara syubahah !! NauzubiLLah..

Ya Allah, Engkau tunjukkanlah kpd mereka2 yg melampaui ini balasan ats perbuatannya utk menjd pengajaran kpd yg lain..

kingnek said...

Satu-satunya anak Melayu paling haramjadah aku pernah lihat di bumi Melayu adalah si Khalid Samad ni

Ada orang Melayu, memang kuat minum, kuat berzina dan kuat berdosa, ada sampai tak nak mengaku Tuhan, ada masih mengaku, tapi susah untuk bertaubat

tapi mereka tak HIPOKRIT kata diri mereka Islamik

Si Khalid Kuil Gereja Carlsberg Samad ni lain cerita, dia masuk parti Islam yang berjuangkan antara lain hudud, tapi perangai dia, lebih teruk dari bangkai DAPigs!

Eh Khalid Gereja, sudahlah kau jual kalimah Allah kerana POLITIK MURAHAN, sekarang ni, kamu lawat pula kilang Carlsberg yang kata PAS "Menang hari ni, besok tutup"

Orang macam Khalid ni lah yang buat orang macam aku yang dulu sokong perjuangan mulia PAS tapi sekarang ni, naik menyampah dengan perangai munafik dan khawarij mereka

Jahanam lu Khalid!

Anonymous said...

NAMPAKnya ALLAH mayb AKAN BG BALA PADA KEDUANYA: PAS DAN UMNO. RUPA2 NYA SAMA2 50 thn dah rosak! tp pas lg clear. Juai KALIMAH DAN ARAK DEMI UNDI CINA..

Anonymous said...

Mana "Najib Altantunya"

Tak nak back up keee Khalid kau tu.
Seronok tgk kau nak defend gilerrr Kaum Kau yg dah mcm sial ni.

Makin kau defend, makin terserlah jenis apa kau ni

Anonymous said...

Pas bukan parti islam lagi jangan sebut lagi pas parti islam siap yg sebut pas itu islam org yg sebut tu anak haram.

Anonymous said...

Pas bukan parti islam lagi jangan sebut lagi pas parti islam siap yg sebut pas itu islam org yg sebut tu anak haram.

Anonymous said...

ternyata pas adalah pati sampah di bulan ramadan ini semoga dilaknati ALLAH mereka mereka yang bersubahat ini,amin

Anonymous said...

ternyata pas adalah pati sampah di bulan ramadan ini semoga dilaknati ALLAH mereka mereka yang bersubahat ini,amin

Unknown said...

yang pastinya Niky Ajis selaku "Mur SHIT DOLL Umphh" hamPAS akan meRASMIKan Kilang Arak tersebut.

Aturcara :
1. Bacaan Doa oleh YB Eli kangkang
2. Bacaan Ayat2 Suci & Terjemahan oleh YB Nga dan YB Nizar Lahanat
3. Ucapan Perasmian oleh Tok Guru Niky Ajis "Mur SHIT DOLL Umphh' hamPAS
4. Laungan "Take Beer: oleh Dewan Pemuda hamPAS diketuai
5. Acara Simbolik iaitu pembukaan Penutup Botol arak oleh Perasmi
5. Jamuan / "Yamseng".....

Pehhhh.......

Unknown said...

Aturcara Majlis Perasmian Pembukaan Kilang Arak "Al-Khalid Samad" Sdn Bhd :

1. Bacaan Doa oleh YB Eli Kangkang
2. Bacaan Ayat Suci & Terjemahan oleh YB Nga dan YB Nizar Lahanat
3. Nyanyian lagu bertajuk "Mabuk Kepayang"
4. Ucapan Perasmian oleh Tok Guru Niky Ajis "Mur SHIT DOLL Umphh" hamPAS
5. Simbolik Pembukaan Penutup Botol Arak termahal di dunia
6. Laungan "Take Beer' oleh Dewan Pemuda hamPAS
7. Jamuan / "Yamseng"

Anonymous said...

Tahniah diUcapkan Kepada anak Melayu yg tak Sedar diri (khalid gereja samad)..err..anak MELAYU ke dia Tuh?!

Moga2 pentadbiran "keluarga 69" direstui oleh ahli2 "Jula Juli Bintang Tiga"

.Harapkan Pagar, Pagar Minum Todi!.

hancurlah pas said...

Kang kalau aku panggil munafik kang dah macam perangai puak khawarij pulak dah.Tapi memang inilah perangai serupa munafik yang cuma mahukan kuasa.Dulu janji nak tutup kalau berkuasa.Sekarang para munafikin ini akan cakap,'duit cukai arak boleh guna buat jalan' atau 'arak cumo hare ko oghe isle,oghe kapir takpo'.

Jadi apa bezanya pas dengan umno yg dituduh kapir dan menghalalkan arak dulu?

Menyesal aku undi pas dulu,harapkan pagar pagar makan padi.Yang pasti pas akan kehilangan satu undi pada PRU13 nanti.Tak sabar aku nak undi BN buat pertama kalinya.Pas yg menjadi tunggangan kafir dan anwar ibrahim wajib ditumbangkan.

kingnek said...

kepada hancurlah PAS, August 17, 2010 6:16 AM, orang PAS ni memang dah melampau, renunglah hadith di bawah ini

Dari Ibnu Abbas Radiallahunhu..dia berkata bahwa Rasulullah Shalallhualaihi Wassalam bersabda...
"Barangsiapa yang melihat pemerintahnya berbuat sesuatau yang dia benci, maka hendaklah dia bersabar karena tidak ada seorang pun di kalangan manusia yang kerluar dari pemerintah sejengkal, kemudian dia mati atas perbuatannya ini melainkan dia mati secara jahiliyyah"..(Bukhari 4/313 dan Muslim 3/1478)

Rasulullah Shalallahu alihiwassalam bersabda...."Barangsiapa yang ingin menasehati pemerintah, maka janganlah dia jelaskan terang-terangan (di depan khalayak ramai), tapi hendaklah dia ambil tangan sultan dan menyendiri dengannya. Kalau Sultan itu menerima nasehatnya, maka dia telah menasehatinya dan kalau pemerintah itu tidak mahu menerima, maka dia telah menunaikan kewajipannya"...(Ahmad 3/403)

Orang PAS ni memang bersifat seakan khawarij, wallahualam

Anonymous said...

yahooo...makin ramai lah orang melayu,yang boleh kerja kat kilang BEER yang besar dan moden kalu cadangan KHALID jadik...boleh isi tabung PAS buat lawan dengan BN,TOK guru and segala ustaz boleh gi Mekah tunai haji guna duit tuuu..bukan kito mintak demo bagi kito ambik jo..boleh kawin lagi satu..duit dah banyak ..jadilah nanti dari DARUL EHSAN ke DARUL TODI..

YA ALLAH jangan lah dengan kemurkaan MU maka kau turun kan bala ke atas kami dari kebodohan mereka(PAS) maka kau timpakan atas kami walau hanya sedetik..YA ALLAH selamatkanlah ISLAM ini dari serangan tentera bergajah (PAS+PKR+DAP)dan matikanlah kami sebagai pencinta mu,sebagai muslimin dan jika berlaku perperangan maka matikan kami sebagai penegak kebenaran Islam sebagai ugama kami..

MELAYU ITU ISLAM