Sunday, August 29, 2010

JOM PERHATI HISHAMUDIN @ H20 !


PEKAN 28 Ogos - Datuk Seri Najib Razak mengarahkan pihak berkuasa menyiasat seorang pemuda dari Muar Johor, Wee Meng Cheng atau lebih dikenali 'Namewee' yang mengulangi perbuatan biadapnya dengan menerbitkan klip video yang boleh menyemarakkan api perkauman.

Tegas Perdana Menteri, siasatan menyeluruh perlu dilakukan dan jika mempunyai bukti kukuh, kes tersebut akan diserahkan kepada mahkamah untuk menentukan hukuman yang sewajarnya.

''Kita tengok dulu, jika ada bukti cukup, boleh dakwa dan serahkan kepada mahkamah untuk jatuhkan hukuman," tegasnya.Beliau mengulas tindakan Namewee sebelum ini yang pernah mencetuskan kemarahan rakyat dengan klip videonya berjudul Negarakuku.

Namewee dikatakan mengulangi perbuatan itu dengan menerbitkan klip video terbaru berunsur perkauman yang berjudul Namewee F*** Racism Malaysia Nah!!!

Perdana Menteri memberi amaran bahawa kerajaan akan mengambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang cuba menjejaskan keharmonian dan perpaduan kaum.

16 comments:

pacat said...

tengok juga parti2 politik spt MCA dan DAP adakah mereka bersatu dalam isu sebegini membela si namebabi.....

Anonymous said...

HALAU CINA BABI KELUAR!!!

-SUPPORT CIKGU HAJAH SITI INSHAH MANSOR!!-

Pemerhati said...

Chua Soi Lek, pelakun blue film yg terkenal akan memberi tekanan kpd Hishamuddin utk tidak mengambil apa2 tindakan thp Namewee.
Tak percaya, boleh tengok!

Anonymous said...

KDN amik tindakan tegas kat mamat bahalol Namewee ni. Pedulik kan apa DAP/MCA/GERAKAN/PKR/PAS nk kata. Ni perpaduan bangsa. Terlalu kurang ajar sgt dh mamat ni. Ikut kan aku strip off je citizenship dia pastu tgk dia nk g mana? Dia dok puji Taiwan, Singapore, Australi bagus so suruh dia g sana pastu caci kerajaan sana plak. Biadap

Anonymous said...

lol!!!!!
PM najib ku...jgn la jadi baghal sangat....

nak aku ajar ke mcmna cari bukti untuk dakwa si nameWEE?

1. suh butler ko bukak youtube
2. Taip Namewee Hina malaysia
3. Jumpa tak?
4. Jika Jumpa, suruh butler ko
simpan dan suruh Hismudin amik
ISA atas mamat nie.
5. Kalau tak jumpa, bagitau aku.
aku leh bagi untuk PM najib ku.
6. boleh? kalau benda mcmni butler
ko xleh wat....pecat ja la!


Keris 12 lengkuk,
Panji Perak

Anonymous said...

Kau tengok ni GAP...walaupun aku sangat berbeza ideologi politik dengan kau..aku mintak kau bagi tekanan pada mereka-mereka yang lepaskan 4 ekor anjing yang baling cat jkat surau yang diisi dalam botol arak... Melayu yang bakar Gereja itu ditangkap tapi anjing2 ni dibebaskan... http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0829&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

Anonymous said...

H20 - Sekadar Tong Kosong!

Anonymous said...

hebat benar ke namewee ni sampai PM suruh siasat dan ambil tindakan pun masih dok macam tu...

Anonymous said...

mENTERI aMARAN jAGA pOLIS NAMPAKNYA pOLIS dA TAK ADA GIGI SEJAK DIA MENJAK DIA JADI mENTERI...aPA DIA INGAT pOLIS SUKA KAT DIA KE? MAI TENGOK nanti PRU13 NANTI UNDI POS BAPAK POLISI BANYAK MASUK TONG SAMPAH...

Anonymous said...

H2O = CKMM ( CIUM KERIS MINTA MAAF )

PASRAEL said...

Masuk ke link fb namawee,bacalah hinaan cina2 bangsat kpd kita org melayu islam-Hinalah anwar and n.ajis-mari kita masuk facebook dia beramai2 baru depa takut jom serang.

Anonymous said...

aku taknak cepat melenting...ak nak tengok dulu senyap2...

kalau semua parti2 politik cina dengan ngo cina bersatu sokong si namewee bangsat ni...

dan kalau parti2 politik melayu dan ngo melayu wat bodoh je...

memang sah pemimpin kita penakut...

aku nak tengok dulu apa tindakan diorang...

kalau betul benda tu berlaku...
bersatulah kita semua rakyat2 biasa ini...
janganlah diharap lagi mereka2 di atas yang sudah kotor hati mereka dengan kekotoran politik untuk membela kita...

ulamak2 umno dan pas mana pergi?...

Anonymous said...

kau beranai kerat kuku kalau ada tindakan tegas diambil ke atas orang cina. Kalau orang Melayu, mesti dah masuk lokap! BODOH!

Anonymous said...

Kalau hisahamudin tal boleh wat keje, tukar menteri lain. syik2 beri amaran. Tidak Ada tindakan. Ini yang membuat rakyat kecewa, bila menteri yang dilantik tidak menjalankan tugas dan tidak tegas.

Anonymous said...

rasanya GAP sorang pun dah boleh tibai budak tu... lembek je dia tu.. tak perlu kecoh.. buat senyap2.

mungkin boleh buat report polis secara besar-besaran.. biar pecah rekod dunia... setakat ni baru 4, jauh lagi nak pecah rekod ni..

Anonymous said...

aku pk .. menteri menteri kita ini setakat bagi "amaran" jer laaa ... paling kuat keluarlaaa statement .. "tindakan tegas akan diambil keatas ... " ... skrip yang biasa org dengar ....

kes gereja .. cepat jeee jatuh hukuman ... kes yang ini aku pk ... lama lama senyap aa tuh ....

kalau pak menteri pun hidup nya berkiblatkan kebaratan ... mana mungkin sensitif agama islam diambil berat ..., bagi dia ... asalkan statement "keras" sudah dikeluarkan ... itu sudah memadai ... ada dia pk perasaan rakyat biasa ?? nunggu time PRU jer laaaa ... time minta simpati dan sokongan rakyat bawahan cam aku ini ....