Monday, August 30, 2010

NIK AJIS : 'BAPAK PENGELIRU UMAT' !

sekali lagi aku nak ingatkan bangsa melayu, pas tidak mewakili susuk tubuh kamu dalam hal ehwal islam. pas sekadar sebuah persatuan yang berdaftar dengan pendaftar pertubuhan. pas sama tarafnya dengan persatuan bahasa tamil ladang midland.

nik ajis bukan wali kita,bukan ketua kita dalam islam. dia sekadar ulamak politik yang memungkinkan dia melacurkan kesucian islam demi perjuangan sempit pas !

ingat, pegangan kita adalah quran dan hadis. nik ajis ulamak politik yang gila pada jawatan menteri besar, itu sahaja. kerana jawatan itulah, dia sanggup melacurkan ayat quran demi untuk mengekalkan kuasanya sahaja.

TOLAK PAS BERMAKNA KITA TELAH SELAMATKAN AGAMA ALLAH !
"Jika PAS diisytiharkan menang di bumi Serambi Mekah ini, maka esoknya sebelum ayam berkokok, sebelum burung keluar dari sarangnya, sebelum fajar menyinsing, kita nobatkan baldatun tayyibatun warabbun ghafur (negara indah lagi diredhai Allah)" -(Kempen PAS pada Pilihanraya Umum 1959)

"Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS asalkan tidak mendirikan negara Islam"-(Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 12 Mei 1999)

Pas sedia gugur slogan negara Islam "Jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa........"-(Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 25 Jun 1999)

"Pembentukan negara Islam memerlukan masa lama" - (Timbalan Presiden Pas [ni dulu le.. hehe] Abdul Hadi Awang : Berita Harian, 28 Jun 2001)

"DAP boleh bekerjasama dengan PAS, tetap tidak dalam hal berkaitan dengan sebarang usaha ke arah pembentukan sebuah negara Islam" - (Ahli Parlimen DAP Bukit Mertajam, Chong Eng : Utusan Malaysia, 22 April 1999)

"Kenapa disebut benda begitunya, kalau berpakat.... berpakatlah. Kalau berpakat dan bertengkar itu tidak bererti. DAP bukannya tidak mengetahui bahawa PAS sejak berpuluh2 tahun lagi kerja dia (PAS) ialah Islam"-(Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 30 Jun 2001)

"Negara Islam yang didirikan oleh UMNO nampaknya lebih diterima oleh masyarakat Cina. PAS terlalu bising untuk menegakkan negara Islam. UMNO pula melakukannya secara diam-diam tanpa disedari rakyat.PAS seperti ayam bertelur sebiji tetapi riuh sekampung."-(Penasihat DAP Dr. Chen Man Hin : Mingguan Malaysia, 30 September 2001)

"Kita mahu mewujudkan negara pelbagai kaum dan agama, bukan negara Islam yang diperjuangkan PAS"-(Dr. Chen Man Hin : Berita Harian, 15 Dis 2001)

"PAS tidak perlu memberitahu mengenai garis panduan yang digunakan untuk menubuhkan negara Islam kepada Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad kerana "...dianggap membazir berikutan mereka yang diberitahu tidak membaca dan tidak 'reti' al-Quran" - (Ketua Dewan Ulama PAS Harun Taib : Berita Harian 13 November 2001)

"Allah menurunkan nabi untuk menjunjung nama Islam... Sekarang UMNO cuba mempertahankan simbol Islam sahaja pada nama-nama badan tersebut seperti Bank Islam, sedangkan pada syiar dan penghayatan Islam tidak pernah ada" - (Nik Aziz Nik Mat : HarakahDaily 21 Jun 2000)

"Kalau ada ustaz tolong UMNO hari ini melawan PAS, di zaman nabi pun ada ustaz-ustaz melawan Nabi Muhammad sendiri dan ustaz itu adalah di kalangan ahli kitab Yahudi dan Nasrani. Saya amat hairan dengan langkah UMNO itu, kerana ia adalah sama dengan zaman nabi dulu"-(Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 15 April 1995)

"Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam"-(Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 17 April 1995)

"Tiada siapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda melainkan ulamak" - (Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 6 November 1999)

"Kita balah dengan UMNO kerana apa? Kerana Islam. Kita baik dengan orang lain pasal apa? Pasal dia terima dasar Islam, KIta cegah sesuatu kerana apa? Kerana kita nak buat Islam... Contohnya UMNO, lagu mana UMNO sesat, pasal cari petunjuk lain. Nak jaga Melayu, tapi pi undi Hindu, contoh sesat... bila tinggal Quran" - (Penceramah Pas Bunyamin Yaakob di Ketereh, Kelantan, 22 Februari 2001)

"Sebagai seorang Islam, kita wajib menyokong dan bersama dalam jemaah yang memperjuankan Islam, iaitu PAS"-(Siaran pilihanraya kecil Parlimen Padang Terap, 1985)

FATWA KARUT PAS

"Umat Islam Malaysia wajib sertai PAS"-(Fadzil Noor : Harakah, 3 Oktober 1997)

"Orang lawan Islam tak dok hujah, nak bincang hal gapo dia, hal keadilan, bakpo ya rigat (tangkap) Nuar Berahim tu bakpo. Dia liwat bila, atas bangunan mana, atas bangunan, bila? Royak (beritahu) tarikh sekian sekian, bangunan tak buat lagi, liwat guano, liwat lagu mana? Beghuk (beruk) tak leh naik nyior hok tak tumboh lagi."-(Ceramah Nasruddin Hj. Daud di Kadok, Ketereh, Kelantan, 18 Februari 2001)

"Tiada apa yang perlu dibimbangi DAP sekiranya PAS mahu mengekalkan dasar penubuhan negara Islam kerana perlembagaan asal akan dikekalkan"-(Abdul Hadi Awang: Berita Harian, 2 Ogos 2001)

"Anjing pun pandai bersatu. Anjing, bila musuh masuk dalam kampung, walaupun tengah berkelahi sesama dia, dia bersatu, kejar sesiapa yang masuk. Bila dah dapat tangkap musuh ini, masa tu lah dia kelahi balik. Anjing pun pandai, kami lebih pandai daripada anjing lagi"-(Abdul Hadi Awang: Utusan Malaysia, 6 Julai 2001)

"Menentang Pas adalah haram mengikut al-Quran" - (Nik Aziz Nik Mat : Berita Minggu, 24 April 1994)

"Isu ini tidak akan menyebabkan pakatan pembangkan berpecah. Cuma sedikit salah faham berhubung penubuhan negara Islam"-(Fadzil Noor : Utusan Malaysia, 6 Julai 2001)

"One may misunderstood this to be a move towards setting up an Islamic state but PAS will not drop this because it is in the opposition's front election manifesto of 1999"-(Fadzil Noor : Sunday Star, 29 Julai 2001)

"Everyone knows that the Malaysian constitution has to be changed before an Islamic state can be implemeted and this means that a two-third majority is needed. As far as I am concerned, PAS has never made such a call"-(Fadzil Noor : Sunday Star, 29 Julai 2001)

"Langkah menubuhkan negara Islam ini akan dibuat sama corak seperti di Kelantan iaitu tauke judi dan arak akan diberi tempoh tertentu untuk menutup perniagaan mereka"-(Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 30 Julai 2001)

"Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihanraya yang ke 10 itu"-(Nik Aziz Nik Mat : Harakah : 1-15 Ogos 2001)

"Kita akan berpegang kepada manifesto. Isu negara Islam tidak akan muncul dalam konteks pakatan"-(Fadzil Noor: Berita Minggu, 5 Ogos 2001)

"Kita perlu adakan kerjasama dan kerjasama itu dibuat atas perkara yang kita persetujui... kita mesti akur dan patuh. Jadi kita gugurkan apa yang menjadi idealisme kita"-(Fadzil Noor: Berita Minggu, 5 Ogos 2001)

Tidak ada... memang tidak ada. Dalam manifesto kita menghormati pendirian parti masing-masing. ........ dan tidak berbangkit soal penubuhan negara Islam dalam pakatan-(Fadzil Noor: Temuramah Berita Minggu, 5 Ogos 2001)

"Ketika kita menghormati impian dan matlamat jangka panjang setiap parti dan individu, kita turut saling menghormati perbezaan pendapat. Amat jelas bahawa manifesto tidak menyebut hasrat ahli pakatan untuk membentu negara Islam adalah matlamat bersama"-(Presiden Keadilan Dr. Wan Azizah Ismail dan Presiden PRM Dr. Syed Hussin Ali : Sin Chew Jit Poh, 28 Julai 2001)

"Walaupun ada usaha dibuat untuk mengiktiraf, Malaysia tidak akan menjadi negara Islam selagi ia tidak berdasarkan al-Quran dan hadis"-(Nik Aziz Nik Mat: Utusan Malaysia, 20 Ogos 2001)

"Usaha mengumpulkan ulamak muktabar dunia ke negara ini untuk mengiktiraf Malaysia sebagai negara Islam tidak bermakna sekiranya pelaksanaan hukum Islam sebagaimana yang dianjurkan dalam al-Quran dan hadis diketepikan"-(Abdul Hadi Awang : Berita Minggu 12 Ogos 2001)

"PAS ingin terus menegaskan hasrat untuk memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukumnya menuju keredhaan Allah. Namun ia tidak akan dipaksakan dalam konteks hubungannya dalam BA. Ia akan kekal menjadi satu visi PAS yang akan diusahakan secara bersendiri atau dengan mana-mana parti yanhg sejalan dengannya"-(Fadzil Noor : HarakahDaily, 7 September 2001)

"Bagi menentukan Malaysia sebuah negara Islam termasuk menetapkan bahawa ketua kerajaan mestilah daripada kalangan orang Islam"-(Abdul Hadi Awang : Utusan Malayu, 4 Oktober 2001)

"Pemimpin UMNO mengisytiharkan negara ini sudah menjadi sebuah negara Islam dengan harapan untuk mengelirukan rakyat terhadap perjuangan PAS"-(Nik Aziz Nik Mat :HarakahDaily, 22 Oktober 2001)

"Bukan sahaja dalam manifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu"-(Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001)

6 comments:

JANGAN SIAR - CODE 007 said...

Ni nak tambah statement: LAIN2 NEGERI buleh undi pas. Negri Yg Tarak Raja/Sultan Haram undi pas. Negeri2 ni dah reserve utk DAP(apa anwa da janji pd dap?). MENDA NI NIK AZIZ TAK CAKAP, JADI AKU NI BEKAS PAS TOLONG SAMPAI PD SEMUA AHLI PAS. 4 NEGRI TU WAJIB AHLI PAS UNDI PARTI ISLAM KE2 POPULAR : UMNO! (4NEGERI2 TU JANGAN SESEKALI UNDI DAP). SEMOGA ISLAM TERTEGAK AKHIRNYA ! LEPAH TU BARU KITA BINCANG PERPADUAN YA!

Anak Lenggong said...

Dahulu PAS adalah sebuah pertubuhan yang radikal tetapi sekarang ni disebabkan tamakan kuasa dan perasaan dengki sesama kaum seagama serta sebangsa mereka telah menjadi sebuah parti yang Liberal..mengikut fatwa terbaharu Nik Ajis..dizaman rasullullah orang Qurais dibenarkan memasuki masjid malam kencing didalam masjid....sekarang ni kat malaysia khususnya dinegeri yang dikuasai oleh PR orang kafir bukan sahaja dibenarkan memasuki ruang solat orang islam tetapi nak kencing diatas kepala Nik Ajis..para pemimpin PAS dan penyokong nya pun dah dihalalkan..

RavenEye said...

"Menentang Pas adalah haram mengikut al-Quran" - (Nik Aziz Nik Mat : Berita Minggu, 24 April 1994)"

Huisy, aku suka betul ngan statement nik ajih ni. Kira aku dah berdosa besar la sebab sokong orang yang mempertahankan hak Melayu dan Islam kat Malaysia ni eh? Alamak.... Nak masuk PAS la, leh masuk sorgaaa.....

Tapi, jap, ayat (-ayat) mane dalam Quran yang menerangkan hal kat atas? Cam tak penah jumpe je. Atau pun sebab aku ni penyokong UMNO, mata aku dikaburkan dari melihat ayat (-ayat) tu dalam al-Quran???

Sudahlah.... Habis la aku........

Tapi banyak aku nampak pemimpin PAS ni hampeh je, lemah 'gemalai', palsu dan karut. Dah la... Tak jadik la nak masuk PAS. Sokong UMNO pun UMNO la. Lantak la tak masuk sorga PAS asalkan aku ni berjuang untuk orang Melayu dan umat Islam. Hidup MELAYU!!!!

Anonymous said...

Tok N.ajis cuma No 3 dalam Pakatan Rakyat jerr....ayat ni dah lama aku komen dalam blog pro-PAS sampai lan ni tak kuar-kuar...nampak sangat blogger PAS penakut dan semua komen nak yang molek belaka.....Biasa le bapak kencing berdiri murid kencing berlari hehehehe.....

Esperalzi said...

Nik Najis ni seorang kafir yang laknat lagi melaknatkan, dah jadi kafir harbi, haram kita berkawan dengan dia. Dia bukan Islam pun, dah terkeluar dari Islam, dah jadi kafir pun. Tak lama lagi Nik Najis ni akan makan daging babi panggang secara terbuka di majlis2 DAP kerana waktu tu dia akan keluarkan fatwa bahawa babi halal dimakan oleh orang2 Islam. Dan penaksub2 Nik Najis dalam PAS jakan serta merta sokong fatwa babi Nik najis ni. PAS pulak kini pasrti golongan Melayu kafir. Aku cukup benci dengan Nik Najis dan orang2 PAS sehinggakan aku sudah boikot menziarahi diorang dan aku sudah tak mahu lagi diorang pijak halaman rumah aku...

Anonymous said...

Nampaknya umat disini dah di pesongkan oleh berita dari Berita Harian & Mingguan Malaysia