Saturday, August 21, 2010

PUAN HAJAH SITI.. GAP SOKONG CEKGU !

apapun masyarakat nak fitnah,biarkan si bangsat pkr dan dap cuba nak pusing cerita, GAP dan seluruh rakan bloger menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada cekgu.

kadang-kadang kita cakap lain, datang satu mangkok dia tafsir lain. semuanya mahu dipolitikkan, khairy hentam cekgu,kit siang hentam cekgu..

tapi bangsat oputunis ni langsung senyap bila namawee terang-terang hina melayu dan islam !

AKU SERU SELURUH BLOGER NYATAKAN SOKONGAN KEPADA BONDA KITA PUAN HAJAH CEKGU SITI !

AKU TAHU RAMAI CIKGU SEKARANG PENYOKONG PAKATAN, TAPI LIHATLAH DENGAN MATA AKAL SENDIRI, BELUMPUN SIASATAN HABIS, PAKATAN SERANG CEKGU MELAYU NI HABIS-HABISAN.. PASAL APA ? NAK POLITKAL MILEAGE ! .KEPADA SELURUH GURU DI MALAYSIA, BUKAKLAH MATA !

senarai bloger yang sokong cekgu puan siti.klik kat nama ok.
TAIPINGMALI
SELANGOR BANGKIT
DR 1221
PARTI ISLAM MELAYU
PAPA GOMO
JEFFRY DAMIEN
RAJAHMAS
THE UNSPINNERS
AMIR HAMZAH64
MELAYUPASIRGUDANG
PENA BERBISA
PEMUDA UMNO BHG TAPAH
MEDIA PERMATANG PAUH MPP
PARPUKARI
NASIONALIS 1982
ASAM
SOKONGAN RAKYAT BOLEH BACA DALAM KOMEN !

babi punya dap !
babi punya pkr !
sial punya pas !
sial punya khairy jamaludin !

67 comments:

Anonymous said...

terima kasi gap...kamu telah menyebabkan semakin ramai guru sokang pr,terutama pas...

hina lagi gap..

dino.yp@gmail.com said...

Fact : Malaysian Chinese are immagrants!

PARTI SATU MALAYSIA said...

Saya sokong cikgu besar wanita ini. 1000%. Saya sokong kerana dia rasis. Saya juga rasis cina cina babi.

Celakalah sesiapa yg bersekongkol dgn cina babi, termasuk khairy jamaluddin tk ada telog. Mungkin telog dia cina dah ambil simpan.

Yg menulis bukan org politik...tkasih

Anonymous said...

Saya sokong cikgu besar wanita ini. 1000%. Saya sokong kerana dia rasis. Saya juga rasis cina cina babi.

Celakalah sesiapa yg bersekongkol dgn cina babi, termasuk khairy jamaluddin tk ada telog. Mungkin telog dia cina dah ambil simpan.

Yg menulis bukan org politik...tkasih

hangkedee said...

Bravo serikandi negara teruskan .Jangan biarkan petulang menguasi negara tercinta.Dasar pendatang yang mengenag budi !!!!!!!

Anonymous said...

konon2 kj nk amik ati cina & india muda...sbb tu dia nk tunjuk hero.....semua org tauhu hakikat sebenar...klu cina buat x salah sbb apa.....sbb kwn2 dia semua cina yg boleh bg dia apa2 yg dia mntk trmasuk kontrak kerja kt singapore..........

Jeffry said...

COUNT ME IN BROO!!

Anonymous said...

Aku sokong cikgu. Walaupun aku seorang pensyarah di sebuah IPTA, aku berasa malu dengan cikgu ni yang berani bertindak begini. Berani menegakkan keadilan hak orng melayu. Namun, aku telah lama juga mengerakkan strategi aku secara senyap... Aku pastikan anak2 DAP, PKR dan PAS dapat kantoi dalam subject yang aku ajar. Heeee...


Nah ambik .... Tak sedar, belajar atas duit ehsan PTPTN, lepas tu melalak macam orang kaya.

Boleh belah...

Anonymous said...

ini laaa akibatnya kalau tak pernah merasai sekolah "tempatan" .... semua produk obersea ...

aku pk .. samaada KJ atau Hisham Amaran tuh .. kalau depa amik take action pd cekgu tuh .. itu kerana depa maybe tak pernah merasa sekolah keb di malaysia ini ..., cakap semua hentam kromo, main ikut teori ..., cakap ikut akta itu dan ini ... smua ikut prosedur kekononnya !!!

tetapi apabila bangsa sendiri dipijak ... inilaaa hasilnya ... si pembakar gereja sudah pun dihukum, tetapi yang menghina masjid/pijak atau bakar quran apa citer ???

Anonymous said...

salam kepada semua pembaca,,tlg baca pad link ini,,sape yg rasist sebenarnya,,

http://www.facebook.com/topic.php?uid=160059088428&topic=13678

saya sokong GAP,saya sokong Puan hajah Siti...selalunya yang selalu menimbulkan masalah2 kat sekolah harian biasa ni adalah 'bangsa2' tersebut la...

GAP KEMBALI said...

anon 2:57
dungu nye ko. kerana artikel inilah ramai guru-guru bakal sokong umno..

Melayu Pasir Gudang said...

Aku mengangkat martabat cikgu nie paling tinggi berbanding dengan menteri KDN tu. kalau cikgu nie tak kasi "peluru" dan "bom" itu penuntut yang kurang ajar dan biadap tu tak akan faham soal negara bangsa akan datang. Jangan salah kan institusi sekolah kalau 10 tahun akan datang bangsa nie makin kurang ajar. Inilah beban cikgu mengajar salah tak ajar salah.

Nik Aziz yang kata tuhan mencarut itu pun orang angkat martabat jadi Tok Guru apasalah aku mengangkat martabat cikgu nie sebagai ibu guru.

Aku anggap siapa yang memusuhi cikgu ini dan Datuk Nasir Safar juga adalah musuh ku.......

Anonymous said...

August 21, 2010
Anon 2:57PM

kamu jenis spesis MELAYU paria bangsat .... TAIK lagi mulia dari kamu !!!!!

Pena Berbisa said...

Sokong Cikgu siti sepenuhnya..lantakkan Cina n India yang dulunya Pendatang asing yang x sedo diri....TQ GAP...Hidup Melayu...

Anonymous said...

macam mna nak halau semua cina yang x sedar diri kluo dari malaysia........mari kita fikir2 kan...........

Anonymous said...

sokong berbilion peratus..............

Anonymous said...

saya tak berapa setuju dengan apa yang dikatakan oleh pengetua sekolah ni, tapi saya tetap mempertahankan fakta bahawa orang cina dan india di Malaysia memang berketurunan imigran atau dalama bahsa melayunya pendatang...mereka kena menerima hakikat tersebut sebab keturunan mereka bukan duduk di malaysia selama 1000 tahun, baru 100 tahun lebih jer...

Pemuda UMNO Bahagian Tapah said...

sebenarnya masih ramai guru-guru yg menjadi penyokong kpd kjaan, tetapi mereka ini menjadi silent voters dan malas nak melayan provokasi murahan puak pembangkang yg tak habis2 nak sembang bab politik di sekolah. kalau boleh sekolah mesti dicat warna hijau bagi menunjukkan fanatik dan bangganya puak ini menyokong parti yg kononnya lebih islamik.

Tahniah cikgu, semoga Allah akan memberikan bantuanNya dalam cikgu menghadapi situasi ini.

ie said...

cikgu ni seorang pejuang bangsa sejati mengalahkan pemimpin melayu sekarang, syabas atas keberanian puan.

Anonymous said...

Anon 2:57 kau bangang memang bangang orang dah bukak mata siapa Anwar dan Tong Najis orang dal lama tinggalkan PAS....pergi jahanamlah PAS...Pilihanraya dulu rakyat masih keliru dan sempati yang berlebihan ...tak sabar nak tunggu pilihan raya sebab aku nak tebus dosa aku yang dulu

kisah hidup said...

sokong cikgu!!!!aku pon pelik, kalau org melayu yg wat, mesti kate rasis..kalau kaum wat, mesti kate keadilan..cam ape la..

Anonymous said...

salam bro,

tengok komen kat sini


http://ohtidak.com/oh-cikgu-sekolah-yang-racist/

baca komen2 dlm tu.. sekolah tu mmg pelajar cina & india dorg racist dari dulu lagi.

MPP said...

GAP, nama aku mana? Aku pun sokong Puan Pengetua Hajjah Siti Insyah laa...

che wan

Cikgu Besaq said...

UMNO bakal runtuh tanpa sokongan MAC, Gerakan dan MIC. Itu pasal lah UMNO dok terhegeh-hegeh nak berkawan dgn PAS.

Anonymous said...

anon August 21, 2010 2:57 PM ni melayu ke?...macam bangsa tak bersunat je ak tengok...

rinandamku said...

Tahniah pada cikgu ..tahniah berani menegur si pendatang yang tidak sedar diri ,

kenapa setiapkali melayu melakukan tindakan sesuatu maka satu malaya akan heboh ? satu malaya bangsa cina akan mempolitikan ?

kenapa setiapkali seorang melayu melakukan sesuatu tindakan , akan didesak diambil tindakan ? akan dihina dan dicaci , dikata rasis , dilempar pelbagai kata nista ?

Tetapi , apabila seorang Cina melakukan 'kurang ajar' secara terang2an , apabila seorang cina biadab dan melakukan kebangsatan , apabila Seorang Cina menghina maruah , agama , segalanya akan senyap ? semuanya akan diam membisu ?

kenapa ? kenapa ?

Inikah dinamakan keadilan ? inikah namanya hak asasi dan kebebasan ?

apa istimewanya bangsa cina sehingga tidak boleh disentuh langsung ?
bangsat sangatkah bangsa melayu sehingga dipandang rendah , hina dan wajib menurut setiap kehendak bangsa cina ?

Biar kita adil dalam bertindak , biar kita waras dalam berfikir !

Aku sokong tindakan cikgu itu sepenuhnya , pasti ada cerita sebenar disebalik kes ini , kes yang pendek telah ditokok tambah dan ditambah pelbagai racun oleh pihak yang ingin melihat sang Guru diambil tindakan , ...maka berhati2lah ,

sampai bila melayu harus mengalah ? sampai bila melayu harus memohon maaf ??

A S A M said...

count me in GAP..

Anonymous said...

Saya sokong Pengetua racist, ramai lagi di belakang cikgu, Buat masa sekarang tidak ramai yang bersemangat macam cikgu, termasuk KJ lembek.

rasis man said...

aku sokong cikgu hajah siti..
kalo anak2 pendatang kurang ajar...
aku pon akan kata macam tu...

Anonymous said...

kau orang semua kutuk bangsa asing
sebab mereka tak pangkah umno..hu..uh..padan muka umno...

kasi tarik kapala lembu banyak2 lagi..

Anonymous said...

aku sokong

Anonymous said...

apa yang cikgu cakap tu adalah fakta,saya sokong sepenuhnya.

Anonymous said...

GAP, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana memberi sokongan padu kepada bekas Cikgu saya sewaktu saya menuntut di Sekolah Menengah Sultan Ibrahim Kulai. Beliau merupakan seorg guru Bahasa Melayu yang tinggi jati dirinya dan kental semangat nasionalismenya.Memang sekarang ini kami, bekas2 pelajar Cikgu Siti Aishah telah bergabung tenaga untuk mempertahankan Cikgu Siti aishah dpd segala tohamahan dan fitnah. HIDUP MELAYU!!!!!

Anonymous said...

ahh,cikgu camni x layak jd cikgu. wat line panas je. korang suke la kalu malaysia perang. putus kaki,tangan, anak bini kena tetak, rumah tebakar. dah la jgn main sentimen perkauman ni. xkira la bangsa apa pon. korang x puas ati kat cina n india bersaing la cara sihat. tolong menolong sama2 melayu. ni x.korang sesama melayu pon caci mencaci.yang ada skang melayu rosak akhlak bnyk la. buang bayi la,mat rempit la. jadi xpayah nk megah2 sangat la dgn bangsa melayu kita ni. tp yang penting jgn main api perkauman. kalu x keadaan akan jadi lbih parah lagi..

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Heeeeeee bila disebut nama kj rasa nak muntah keluar taik.
PR ADALAH UMANG2 YANG TAK TAHU MALU MENUMPANG PEMBANGUNAN YANG DIUSAHAKAN OLIH KERAJAAN BN.
ALJUBURI KEPALA LIWAT PEMINAT LOBANG TAIK
ALJUBURI PEMUSNAH BANGSA
ALJUBURI PUTAR ALAM NO 1
ALJUBURI SUARA KEPADA ZIONIST
ALJUBURI POODLE KEPADA DAP
ALJUBURI PENAKUT PAIT LARI DARI KENYATAAN
ALJUBURI PAKAR PERKUDAKAN PENCACAI YANG GILA GLAMOUR DAN GILA DUIT.
Tahniah cgu kamu ibu dan cgu yang ada pendirian tak macam anak omak tu muehehehehee

usop said...

congurate cikgu besar.Walaupun seorang perempuan tetapi cikgu tetap berani mnyatakan penderian syabas skali lg cikgu.biarla pr akan menghukum cikgu.saya x sabar nk tggu pru 13 nk bangun dn meletakkan keputusan saya pd yg benar setelah terkena tipu dan daya pada pru yg lps..

Anonymous said...

Memandang ramai yang sokong cikgu besar ni... Apa kata kita tunjukkan sokongan kita dengan turun ramai2 ke Sekolah ni... Biar semua orang tahu, alang2 seluk pekasam, biar sampai kepangkal lengan... Hidup Melayu, Pergi tidurlah KDN yang penakut. Kalau Bangsa lain kutuk, maki hamun Bangsa Melayu sampai keluar Negara, langsung tak ambil tindakan, pengecut,... Bangsa sendiri, berkokok siang malam... cepat aja bawah kes masuk mahkamah... Pi dah...

Melayu Pasir Gudang said...

Salam GAP.

Pe hal dengan budak yang buat laporan tu, baru usia 16++, then maklumat dari perkasa Johor ucapan pengetua itu telah di spin ada cikgu lain belakang budak ini, sila baca
http://amirhamzah64-segalanyamungkin.blogspot.com/2010/08/pengetua-rasis-sekolah-dipolitikkan.html

Anonymous said...

anon August 22, 2010 1:52 AM..
kalo ko melayu...ko memang melayu jenis bodoh..
bangsa lain hina maruah dan agama ko...ko buat bodoh..ko memang jenis specis pas n pkr yg sayang anjing...
masih x sedar2 lagi..
tgklah kat penang apa jadik..
nanti giliran anjing tu makan ko n anak2 ko..
baru ko sedar nak nangis dah x guna..
orang macam ko ni lbih baik masuk cina aja..lagi sesuai..kalo dalam melayu pon buat taik buat ape!!!

pacat said...

aku sokong !!!!!!

Anonymous said...

aku sokong

malaysiakini lebih babi daripada babi...

malaysiakini lebih babi daripada babi...

malaysiakini lebih babi daripada babi...

Anonymous said...

saya sokong cikgu.

HIDUP MELAYU!!!!

Anonymous said...

Salam semua,

kita sebagai umat islam adalah contoh kepada kaum dan bangsa lain. kenapa jika dilihat menyentuh sesuatu isu itu perlu marah hingga mengeluarkan kata-kata kesat, sebagai guru perlu ada hikmahnya. ini bukan soal berlembut tapi soal memberikan pendekatan secara berhemah untuk memaklumkan kepada peajar bukan muslim.

saudara semua di atas,

saudara melemparkan perasaan dan kemarahan mengikut hawa nafsu. mungkin kerana guru tersebut adalah melayu maka saudara semua sokong walaupun jelas beliau mengunakan kata-kata yang tak sepatutnya. Bagaimana kita hendak mentarbiah kepada kaum bukan Islam untuk sama-sama mengenali Islam kerana kita terlalu beremosi dan tidak dapat settlekan dengan berhemah.
Macamana orang lain ingin mengikut kita dan menghormati kita. Makin dimarah maka makin akan timbul rasa benci. 50 tahun melayu memerintah namun kita gagal mentarbiyahkan secara besaran kaum lain untuk masuk Islam dan mengenali Islam dengan lebih dekat kerana kita sendiri tidak bersifat dan bersikap seperti seorang Islam yang baik.. Rasullah tidak pernah mengajar umatnya membenci sesiapa sahaja. Jangan jadi Islam itu agama yang sempit.

fikirkan sendiri saudara. Jika ada sebarang pendapat sila kemukakan ke email : notoracist@gmail.com.

sekian wasalam.

Achmad Abdollah

PASRAEL said...

Jom kita ramai2 turun pertahankan Cikgu Aishah,perlu ambik serius perkara ni.x usah pedulikan lg bangsa2 babi ni,kita MULAKAN DGN PERTAHANKAN BONDA AISHAH DAN KITA MULAKAN JIHAD EKONOMI DGN MEMBOIKOT SEMAMPU BOLEH KEDAI2 MRK-INGAT KITA ADALAH PENYUMBANG TERBESAR KPD KEKAYAAN PARIA LAKNAT NI SEMUA-HIDUP ISLAM!HIDUP MELAYU!

KOMANDO JIHAD said...

AKU SOKONG PENUH WANITA BESI NI TERUSKAN JANGAN TAKUT PERJUANGAN MELAYU MEMANG DITAKUTI OLIH LAKNAT LAKNAT NI SEBAB ITU MEREKA BERANI CABAR ORG MELAYU SEBAB MEREKA TAHU NEGARA INI MELAYU YG PUNYA BUKAN CINA DAN INDIA PUNYA MEREKA MENUMPANG JE ITU PUN BELAS IHSAN PM TERDAHULU KERANA MAHU MENUTUT KEMEREDAKAAN LEPAS TU SEPATUT NYA MEREKA DI NYAH DARI TANAH MELAYU KAMI BERANI MATI KERANA TANAH MELAYU JANGAN MAIN MAIN ORG MELAYU DIAM JANGAN SANGKA TAKUT KALAU ORG BANGKIT BANGSA CINA AKAN RUGI INGAT KAMU SEMUA AKAN RUGI 13 MEI SIAPA YG RUGI CINA ORG MELAYU TAK RUGI.

Anonymous said...

mak aku pun cikgu dulu

bergaduh dalam bilik guru::..

SPEAKING: CHINESSSSS..GO BACK TO CHINA..INDIA..GO BACK TO INDIA..

masa tu ada cikgu india naik tocang..

WELL DONE CIKGU..INI YG PATUT KITA BENAR2 CAKAP BILA MARUAH DAH TERCABAR..!! (ANWAR MANA COUNTING ON THIS DESASSTER!!, HE ALWAYS COUNTING WHEN HE WILL GOTO PUTREJAYA TO HIS HOME 7'S ROOM PALLACE..!! ..GOTO HELL WITH RAKYAT..)

Anonymous said...

sapa nama budak yang pandai2 buat report tu ? ada siapa2 boleh bagi tau aku ?

kena tegur sikit dah melapor macam2 , apa punya murid begini ? atau memang ajaran dari ayah dia ? bangsa apa ??

kalau aku , bkn stakat tegur ...silap2 aku bagi smackdown !

Anonymous said...

saya sokong cikgu... saya rasis...
Seandainya cikgu ditakdirkan bertanding pilihanraya, InsyaAllah saya menyokong cikgu...
-Saya yang Rasis-

Anonymous said...

Aku benci kapir harbi dan juga juak-juak khawarij penjilat tegar kapir harbi.
-Aku yang rasis-

Mustaqim Abdul Rahman said...

yg last sial punya kj tu aku sokong sgt laa...hihih.....yg ada ano komen kat sini ramai lafi guru sokong pr...trutama pas...ano sendiri takmo letak nama....mcmana nak kami percaya...stakat ckp mcm tue aku pun boleh...dgr aku ckp....bagus harakah...sbb artikel harakah najis masuk agama hindu smalam....kan senang ckp....bukti fakta ada???bodoo punya pas

Mustaqim Abdul Rahman said...

dino.yp@gmail.com...
soory i singgah sementara je..kalu marah boleh lah cari saya di blog saya....
fact:malaysia chinese and indian are immigrants....
fact also: malaysian malay are immigrant...

summarize......all malaysian are immigrants....cuma berbeza tahun,berbeza sebab(cina migrate ke malaysia sbb enggan taat pada maharaja diorang dan lari dari berjuang untuk negara china lawan penjajah, melayu datang sbb penerokaan dan penyebaran agama islam)....

get ur fact rite....only chinese can understand..kalau tak paham gak..baru kita sekolahkan cina matapelajaran sejarah....

Anonymous said...

Umat Melayu amnya dan ahli Pemuda UMNO khasnya.Cuba jawab soalan cepu emas ni... :

Semasa ANUAR dibebaskan ketika Pak jadi PM selepas Tun DrM meletakkan jawatan, siapa yang hantar sendiri Pasport Antarabangsa Anuar?

Kalau pemuda UMNO khasnya tak dapat jawapan yang tepat, BODOHLAH namanya.
Lainkali nah pilih Ketua Pemuda teliti baik-baik, guna kebijaksanaan dan bukan hentam kromo. Sekarang apa dah jadi. Sempena bulan Ramadhan Al-Mubarakh ini, muhasabahlah diri. Insya Allah SWT akan beri petunjuk..

the outsider said...

apa perlu kita buat supaya sokongan kita benar2 membantu cikgu siti? kalau setakat cakap sokong tapi tak buat apa, apa guna?

Anonymous said...

anon August 22, 2010 8:08 AM. ko tu yang melayu bodoh. ko tgk apa yg jadi kat penang skang ye. ko xtgk plak apa yg jadi kat penang 50 thn sblm ni. melayu merempat gak. masa tu sape yg printah? ko kalu xtau jgn memandai, sbb org yg memandai ni lg bodoh dari org yg mmg bodoh. korang ni yang sbenanye bodoh sbb cuba cetuskan kucar kacir dlm negara ni. sama la dgn cikgu bodoh tu. dok elok2 aman lagi mau kasi perang, akai ada ka.

Anonymous said...

seperti biasa pengetua sekolah memang karat umno...tetapi guru2
semua penyokong pas...sejak dulu lagi..jangan marah..

geng said...

saya pun cikgu..saya pun sokong..sekolah saya ramai pelajar cina..yang nak kena maki dengan perangai buruknya memang ramai..walaupun tidak semua..

Anonymous said...

FACTS: MALAYS ARE BEGGARS!!!
MELAYU PENGEMIS!!!
FACTS: Chinese go back to China & Indians go
back to India MALAYS EAT SHIT!!!
Ornag Cina balik China & Orang India balik
India MELAYU MAKIN NAJIS!!!

Anonymous said...

saya tidak bertujuan menyakitkan hati mana2 pihak tapi ini pendapat saya saja... kalau nak dikatakan org cina ngan orang india penumpang saja, kenapa dari dulu diorang tak diusir tanah air ni? orang cina dan india diperlukan untuk membangunkan sektor ekonomi... bagi saya mulut memang senang cakap, kalau tak puas balik negara sendiri tapi kalaulah semua orang cina ngan india balik, mampu orang melayu jaga tanah air ni tersendiri? rasanya tak... kita saling memerlukan... sejarah juga menyatakan perkara yang sama... melaka diasaskan parameswara yang sebenarnya orang Hindu... secara pilihan Islam dijadikan agama rasmi tapi puteri hang li po pula berkahwin dengan Sultan Mansur Syah... Asas negara ini memanglah masyarakat berbilang kaum dan ia telah membangun begitu... Tetapi sekarang, kebanggaan dan keistimewaan negara ini iaitu masyarakatnya yang berbilang kaum dipertikaikan sebagai satu penghinaan? Kalau nak memaki sesama sendiri, ia bagaikan memaki sendiri. Agama dan bangsa hanya identiti sendiri.... Kewarganegaraan kita merupakan identiti antarabangsa. Daripada membazirkan masa meluahkan komen2 rasis seperti ini, berusaha bersama untuk membangunkan negara kita. Itu jer pendapat saya. Saya minta maaf kalau menyinggung mana2 pihak.

Anonymous said...

semua bangsa ada asalnye.. cina dari negara china. India dari negara India. Melayu dari Indonesia. Sebenarnye, asal melayu dari sumatera,"SRIVIJAYA". Srivijaya dijajah oleh pelbagai kaum..Ada Buddhism, Hinduism dan juga akhirnya ISLAM. Mereka telah berkembare ke tanah malaya. Bukan "Tanah Melayu". Buku-buku sejarah sekarang takde pun maklumat ni.. Kita di "Tanah malaya" berkembang pesat kerana British. mereka bawa kaum India dan Cina kat malaysia...Kita lebih moden berbanding indonesia. Jadi kita panggil diri kita 'melayu'. Tanyalah atuk atau nenek . Baru tahu. siapa disini keturunan bugis??? dari mana asal bugis? kalau cerita sampai esok pun tak habis.....Hampeh!!

Anonymous said...

macamlah bagus sangat orang melayu... sendiri tengok lah.. JUDI main... ARAK tongang... BOHSIA main... NOMBOR EKOR main.... RASUAH ambik... ZINA biasa.. REMPIT biasa... tak nampak bagusnya pun melayu. POLIS yang pukul bangsanya sendiri MELAYU... JANGAN perasan bagus lah.. Kalau tak dilahirkan dalam keluarga MELAYU-ISLAM, AGAKNYA dialah penentang ISLAM yang hebat diabad ini. Melayu.. Melayu.. Wassalam.

Anonymous said...

hey, to the stupid blogger or some ignorant malays.. no need to call anyone pendatang/immigrant.. korang pendatang juga.. malays are from JAWA INDONESIA.. msia belongs to indegenous people (orang asli) originally.. go read the history of msia before u blog.. stupid

Anonymous said...

Melayu asal Indonesia
Cina asal Cina
India asal India
only Orang Asli asal Malaysia.
hormat lah bangsa lain
di dunia ni, selain Malaysia, TIADA negara lain pakai Bahasa Melayu.
Di dunia, TIADA KETUANAN MELAYU.
Melayu bukan tuan aku.

Anonymous said...

Fuiyoh, korang cakap memang pandai siol. Terbukitla korang datang dari indon..pasal sikit sikit nak tayang hebat..sikit sikit nak lawan..sikit sikit nak pancung.. sah budaya ganas ni hanya terdapat di kontinen ni dan korang memiliki kesemua ciri ciri tersebut. saya memang pendatang, tanpa pendatang, korang ape? korang tau ape? korang nak buat ape? cara kau tu serupa kais pagi makan pagi saja..
Dah la raja sama sultan semua melayu, perdana menteri melayu..entahlah apa korang yang rasa tergugat? you mean you are insecure despite your own race ruling the country?? haha what a joke! you tak boleh harap ke pemimpin kau tu? you tak boleh harap ke undang-undang kau tu ke? you tak boleh harap konstitusi kau tu ke?

you ingat Malaysia pandai sangat ke? you ingat korang buat perangai rasis macam tu hebat ke? sebenarnya, you serupa 3rd WORLD...you behave like you just came out from the cave...yes..IGnorant.
dah la semua jenis perniagaan di malaysia dimiliki melayu, yang lain cuma sub-con dan jual dvd..tu pun you rasa tergugat??? hahaha....

Anonymous said...

Jangan cuba memperbodohkan orang Melayu dengan suruh orang lain balik ke India atau Cina. Orang Melayu sendiri berasal dari Indonesia. Itu adalah fakta. Bangunlah Melayu jangan diperbodohkan oleh idealogi perkauman dari UMNO.
Ketuanan Melayu adalah satu idealogi haram dari sisi Islam. Buangkan Ketuanan.

Anonymous said...

Saya orang Bumi Kadazan dan saya suruh orang racis ini balik the Indo Jawa. Suka tak?

Wake UP! said...

Aku menyatakan sokongan padu pada Puan Hajah Siti. Cina pun sokong sesama Cina walaupun dia buat salah. Melayu kenalah macam ni jugak.

Kalau Melayu tak sokong sesama Melayu, siapa lagi nak sokong Melayu?

Peysal said...

No1.Alif = Agama
No2.Ba = Bangsa
No3.Ta = Tanahair

Jadi.. ikutlah turutan ini.. Kembalilah kepada No1. barulah turun kepada No2. dan seterusnya No3.

Janganlah kamu semua meletakkan No2 itu sebagai pegangan dan matlamat utama. No2 itu mampu menjadi pengkhianat mampu menjadi duri dalam daging. Tapi No1 tetap hakiki dan tiada apa yang perlu dipersoalkan... kerana semua jawapan terkandung didalam No1.

Adakah kamu semua inginkan penjajah2 mengintai kembali? dan menjajah kembali? xkiralah umno ke pas ke pkr ke. Politik hanyalah senjata untuk memecah belah kan tidak kira bangsa atau agama. Ingatlah Dosa kepada Allah S.W.T , hanya perlu berdoa meminta keampunan-Nya dan Dia MAHA PENGAMPUN. Dosa kepada manusia ?? Adakah manusia itu MAHA PENGAMPUN ?? Fikirkan dan renungkanlah...

No1 tetap menjadi pegangan ku No2 menjadi jati diriku budayaku No3 tempat lahirku..
Wallahualam.