Tuesday, September 21, 2010

2 EXCO PKR SELANGOR BERPERANG !

2 exco pkr selangor, rodziah ismail adun batu tiga dan yakop sapari adun kota anggerik telah melancarkan perang sama sendiri.

2 mangkok ni adalah adun pkr dari parlimen yang sama iaitu shah alam. kerusi parlimen shah alam dipegang oleh paderi pas bernama kalid gereja samad.

rodziah dan yakop telah melancarkan perang. mengikut maklumat dalam pkr shah alam mereka sedang dalam usaha merebut jawatan ketua bahagian pkr shah alam.

rodziah adalah pengikut jemaah islam malaysia atau JIM.
yakop sapari pula adalah pengikut tegar ABIM.

rodziah pro azmin ali.
yakop sapari pro mustafa kamil ayob.

azmin ali dan mustafa kamil ayob sedang bergasak dalam perebutan kerusi timbalan presiden. 2 calon lain yang layak adalah zaid ibrahim dan tian chua.

azmin ali mewakili kem anwar ibrahim, disokong sepenuhnya oleh anwar.
tian chua didokong oleh kumpulan reformis asal.
zaid ibrahim membawa suara islam liberal, disokong oleh wan azizah dan nurul izah.
mustafa kamil ayob disokong kumpulan mohd nur manuty.

perebutan jawatan ketua bahagian pkr shah alam adalah cerminan jelas pertembungan yang bakal bawa perpecahan terbesar pkr dalam pemilihan nanti.

perebutan merebut jawatan ini membawa mesej jelas. membantu bos mereka yang bertanding dalam kerusi timbalan presiden dan seterusnya menguatkan lagi ideologi politik dalam pkr.

rodziah dipercayai akan disokong oleh ketua wanita pkr shah alam, dr daroyah.manakala yakop sapari akan disokong oleh pemangku ketua bahagian pkr shah alam, haris bakar yang merupakan pengikut totok abim..

kehancuran pkr akan bermula di pemilihan bahagian dan seterusnya akan merebak sewaktu pemilihan timbalan presiden nanti.

nantikan cerita panas. banyak lagi cerita pertembungan gila rebut jawatan akan kami dedahkan.

1 comment:

Tai said...

Ha, aku tak sabar nak dengaq ni.