Sunday, September 26, 2010

DAP ADA HUBUNGAN DENGAN ISRAEL. PAS DENGAN DAP BAGAIMANA ?

 DAP (Democratic Action Party) ditubuhkan pada 1965 selepas usaha untuk mengekalkan cawangan parti PAP (People Action Party) yang ada di Malaysia tidak dibenarkan oleh Pendaftar Pertubuhan. Pada Oktober 1967, DAP mula menyertai pertubuhan Socialist International yang berpusat di London, United Kingdom. Socialist International menjadi satu "network" kepada semua parti sosialis di seluruh dunia. Salah satunya termasuklah Israeli Labour Party di Israel yang memperkenalkan konsep "Middle Israel. Pemimpin Labour Party iaitu Ehud Barak (bekas Perdana Menteri Israel) adalah merupakan salah seorang Naib Presiden bagi pertubuhan Socialist International. Ngeh Koo Ham (ADUN Beruas) juga adalah ahli kepada International Socialist.

Pada 17 Januari 2010, Lim Guan Eng ingin memperkenalkan konsep Middle Malaysia. Perkara ini telah diucapkan Guan Eng dalam Konvensyen DAP Kebangsaan di Ipoh. Apa yang diperkenalkan oleh DAP ini sama dengan apa yang mahu dibawakan oleh Parti Buruh di Israel. iaitu Middle Israel. Cara mereka bertindak hampir sama. DAP ketika mula mengambil alih Pulau Pinang menggunakan cara kuku besi untuk menghalau, merobohkan dan meranapkan penempatan dan kedai milik orang Melayu. 
Tidak hairanlah jika DAP menggunakan sumber duit yang meragukan untuk membeli undi dari pengundi di Pulau Pinang (baca sini). Orang Melayu perlu celik dan sedar dengan hubungan DAP dengan rangkaian sosialis ini. Jangan terhantuk baru hendak tergadah. Jangan kerana RM100, orang Melayu ditipu hidup hidup oleh DAP. petikan artikel angin perubahan
pas pula menganggap dap sebagai sedara kandungnya.elok tukarkan je nama pas kepada parti sosialis semalaysia.

9 comments:

Anonymous said...

Tuan,
Melayu yang akan sedar cuma melayu atas pagar ja, melayu pas mesih dibawah telunjuk lge jua la.

Anonymous said...

Ini lah masalahnya penulis politik kalau takde ilmu politik/sains politik macam kau ni GAP.

Sosialis memang adalah satu gerakan antarabangsa...ianya satu politik movement...tidak hairanlah kalau ianya ada rangkaian yang bersifat 'international'...

konsep 'midle' tu adalah merujuk kepada 'midle class'...golongan pertengahan...sememangnya perjuangan sosialis adalah lebih berat kepada golongan bawahan dan pertengahan dari perjuangan UMNO yang bersifat perjuangan golongan feudal untuk terus berkuasa memerintah golongan rakyat marhaen..

kalau nak dikira konsep israel/DAP kononnya sama...Najib Al Monggoli juga gunakan konsep 1 Malaysia, 1 Israel...lagi jahanam, Najib gila upah kompeni PR yahudi...so, kat sini siapa lagi sial dan jahanam? wahai GAP?

aku tahu kau pro melayu/UMNO...tapi biarlah berhujah bijak sikit GAP. tapi nak buat macamana, pembaca GAP pun kebanyakannya adalah melayu bangang yang senang diperbodohkan...

Unknown said...

anon 4:34pm.
terima kasih kerana mengingatkan yang pembaca blog GAP ni terdiri dari melayu bangang.
ALLHAMDULILLAHH..anda membuatkan ramai pemaca blog ini sedar siapa mereka..
INSSYAALAHH..kami akan bangun dan belajar dari kebangangnan kami.
cuma...nak tanya..kalau anda seorang yg bijak...kenapa lawati blog yg terdiri dari orang2 melayu bangang.
orang bangang saja yg tahu erti apa itu bangang.
mengata orang sendiri yang lebih.
bijak sangatkah mengguna id ANON bila komen.
MANA TELOR ANDA??????

Tai said...

Kepada Anonymous, jangan jadi bodoh dan bengap. Ingat, pembaca blog ni bukan pro melayu. Tapi, kami anti DAP. Hang kena ingat, aku bukan melayu, aku cina! Cina yang anti Dap! Dap sial! Dap perosak! Kepada orang melayu, kena ingat, hancur Umno dan BN, maka hancurlah kuasa melayu sepenuhnya. Hancur Umno dan BN, maka melayu akan jadi macam melayu Singapura.

Anonymous said...

Ada melayu yg masih sayangkan DAP kerana yg menulis itu muking budak budak budak yg baru habis belajar dia tak belajar dari sejarah muking dia ni terlalu lemah dalam sejarah dan tak ambil tahu sejarah malaysia kaum mana dalam pertengahan sekarang apabila diperkenalkan midle malaysia org melayu tidak bolih naik lagi macam singapura org melayu tiada dipandang langsung itu lah kaum pertengahan siapa kaum yg teatas sekali baik kedua negara malaysia dan singapura kalau kau penyokong tegar DAP itu bukan soal kami yg setia pada umno mati aku ada lah UMNO pada GAP teruskan penulisan tuan untuk tatapan anak anak melayu bahawa malaysia ada lah hak org melayu.

Ular Menyusur Akar said...

Terima kasih Teddybear Cute. Orang Melayu tak anti Cina. Kami hanya menjawab sebahagian persoalan yang di timbulkan oleh sebahagian ahli politik Cina. Apabila kami berjumpa dengan orang Cina, kami masih terus bersangka baik dengan mereka. Musuh kami yang sebenar adalah orang melayu yang memusuhi Melayu.

agbr47: Orang Melayu memang terkenal menghurmati rakan-rakan mereka.

Punk Lima said...

anon : September 26, 2010 4:34 PM.. ko bijak sngt ke? jom kite jumpe lepak mane2.

ko kate umno feudal? sbb umno lame sngt? so apekah party baru yg yg best tu? bgtau skit? party yg nk jahamnam kn org mlayu? aku bkn racist, tp politik skng yg buat org mlayu jd offensive.. hak kaum lain tetap djage. tp ade org cube nk laga2 kn sesame mlayu.. myb ko xkisah kalo ko bkn mlayu.. tp aku kesah! utk anak cucu aku...

trlalu bnyk faulty yg terang2 kite blh tgk kt negeri dibwh jajahan PR.. ko nmpk or ko ni seorg denial?

Anonymous said...

bodoh punya post.....
hampeh.......

mat jeng said...

saya bukan anti Cina @India. Saya guru mengajar Pendidikan Moral. Tak mengajar budak Melayu pun. Saya mengajar mereka untuk Mendapat A+. Saya hormati murid saya. Mereka boleh terima Melayu. Mereka berfikiran rasional, rasa patriotisme adadan mereka positif.. masalahnya apabila mereka tamat sekolah..Ahli politik merosakkan itu semua dgn menarik semula mereka ke arah anti Melayu..anti kerajaan.Lahirlah namewee..