Monday, September 20, 2010

PULUHAN RIBU PENGUNDI SHAH ALAM AKAN TALKINKAN KALID GEREJA !


rakyat...aku juruskan kepada orang melayu. lebih fokus pengundi shah alam. shah alam adalah ibu negeri selangor. expectation pengundi melayu di parlimen shah alam adalah mendapat wakil rakyat yang benar-benar memenuhi kriteria pemimpin melayu yang diidamkan.

rakyat shah alam punyai trend pengundian yang luar biasa. hampir 75% pengundi shah alam adalah bangsa melayu.

trend memangkah calon jugak agak menarik. mereka boleh menukar-nukar calon pilihan mengikut kepentingan dan keyakinan mereka.

1999, undi majoriti yang diperolehi oleh calon umno/bn telah merosot kepada 1461 undi berbeza dengan majoriti hampir 40 ribu lebih yang diperolehi pada pru tahun 1995.

isu 1999 adalah isu reformasi. kita harus akui melayu pada saat itu memangkah berdasarkan emosi yang keliru.

2004 umno/bn menang juga. kalid samad dikenali sebagai kalid samad, tiada nama 'gereja' ditengahnya. kalid samad tidak sedungu seperti yang ada sekarang.

kerana apa ? kerana dia banyak cakap pasal negara islam/hudud dan memartabatkan maruah melayu yang marhaen (rakyat bawahan).

ceramah kelompok di padang jawa,seksyen 18,di pejabat pas pas shah alam (yang lama di seksyen 9) keseluruhannya cuba membawa ideologi perubahan hebat. laksana zaman kegelapan eropah yang mulai menemui sinar pencerahan pada abad yang lalu.

mac 2008 kalid samad menang. jangan terpedaya dengan kekuatan mereka, kalid samad menang kerana undi protes rakyat di seluruh negara.

cuba korang bayangkan, yakop sapari (dun kota anggerik) boleh menang walaupun 8 pondok panas ditutup di seksyen 8/9/10 pada hari pengundian kerana tak cukup petugas..ini hakikat.

tapi kalid samad adalah pilihan yang silap. puluhan ribu pengundi shah alam menunggu masa untuk menukar semula wakil rakyat mereka.

kalid samad ahli parlimen yang membawa sial kepada islam dan bangsa melayu. dia dah macam salman rushdie melayu.

selama 50 tahun pas wujud tidak pernah kedengaran presiden parti mereka mahu menjual kalimah ALLAH demi gilakan undi. arwah fadhil noor sepanjang menjadi presiden tak sekali pun ada menyebut usaha untuk melacorkan agama.

kalid gereja samad sudah merugikan kepercayaan 40 ribu pengundi shah alam. aku salah seorang daripadanya. aku jugak yakin semua pengundi shah alam pun cukup menyesal memilih pelacor agama menjadi wakil mereka.

dalam pengamatan aku setelah berkeliaran di shah alam,seksyen 2 hingga 25,kawasan padang jawa,bukit kuda malah berkeley ramai pengundi shah alam sudah sedia untuk menghumbankan si penjahanam agama ni pada pru ke 13 nanti.

dengar cerita, pas seksyen 18 pun sudah lama bermusuh dengan pak jang-goat ni.

parlimen shah alam, pas diyakini akan kalah teruk pada pru ke 13 nanti. cuba kamu bayangkan, walaupun pas tak kuat sebelum pru 2008, pengundi tetap memangkah mereka.

semuanya kerana protes kenaikan harga barang dan kos hidup. ini persoalan isu harga barang.

apatahlagi jika isu sensitif seperti menggadai kalimah ALLAH, rampasan beer,kes kuil seksyen 23,penghinaan kalid samad terhadap bangsa melayu...list protes ini berterusan bila nama kalid samad dibualkan di kedai kopi.

parlimen kota raja pun bakal berhadapan dengan perubahan lanskap pengundian. dr mariah yang sama menjual kalimah ALLAH di sibu kabarnya bakal diterajang keluar oleh puak YDP pas yang baru.

namun angan-angan pas untuk terus menguasai kerusi parlimen kota raja tidak akan bertahan lama. xavier kabarnya akan dicalonkan di kerusi parlimen atas alasan nisbah pengundi berasaskan kaum.kaum bukan melayu menguasai 70% jumlah pengundi.

benar kata tun mahathir sewaktu aku mendengar ceramahnya pada 3 malam terakhir prk hulu selangor. sentimen perkauman akan menjadi keutamaan dan akan bertambah kuat sewaktu pru ke 13 nanti.

jadi mana-mana calon yang berjuang berplatform kan islam/melayu ..dia akan menang, kepada kalid gereja harap maklum parlimen shah alam ada tempat aku mengundi dan kau salah seorang daripada toplist pemimpin yang akan 'kumpulan kami' tumbangkan.

22 comments:

Anonymous said...

Dan, bagi saya, saya adalah rakyat Malaysia terlebih dahulu dan kemudian baru saya orang Melayu. Apakah mana-mana pentaksub ada masalah dengan soal ini?-jawapan nazri aziz kepada awang selamat...bro, percayalah nazri ini perlu kita ajar sama seperti kerismudin

King said...

Amalan fitnah adalah darpd yahudizionis apco laknatullah.

Sejak yahudi apco menjadi penasihat ni fitnah semakin menjadi-jadi.Nasihat dan arahan yahudi apco di letakkan lebih tinggi dari Al Qur'an dan Hadis.

Dan sememang nya Al Qur'an dan Hadis tidak pernah di letakkan sebagai yg tertinggi sejak boneka panjajah mewarisi pemerintahan negara dari British.

mahacu said...

Aku harap ada melayu terutamanya Melayu PAs yang akan ludah muka si Khalid Samad ni.

Lawat kilang arak, lebih sudu dr kuah berbanding kepimpinan PAS selangor, menyokong kaum kafir harbi di tempat yg tidak sepatutnya.

Ya, mari kita sama2 berdoa agar mamat ini diajar cash oleh Allah supaya sebelum mati dia ni sempat bertaubat.

Anonymous said...

Muka kalid tu sebijik mcm Salman Rusdie..(penulis buku, satanic versus)

Cikgu Esa said...

Salam..sebagai seorang guru bertugas di Shah Alam, biarpun aku pengundi DUN KUANG kerana mengundi di Tasik Puteri...saya menyokong usaha ini...kerana:
1. Saya memang tidak sependapat langsung dengan sokongan beliau ke atas penggunaan nama Allah dalam kalangan orang Kristian.
2. Hujah-hujahnya yang terlalu liberal tentang Islam.
3. Berlaku satu kes...kat sekolah di Subang, seorang Pengetua telah ditukarkan kerana politik...di manakah pembelaan ahli Parlimen Shah Alam...???

jawatankosong said...

jawatan kosong syarikat lori ali:

-penunda trak
-gaji rm seringgit
-keutamaan bagi yang suka menunda kerja
-bonus tahunan akan diberi sejumlah karipap sedap-
-mempunyai budi bahasa yang baik cth can i tunda your car today?
-kemudahan cuti akan diberikan sekiranya sakit belakang atau sedara mara kena buasir
-kenaikan pangkat melalui kemahiran mencipta password terbaik seperti mokhtar(sangat unik dan menarik)
-sekiranya bos marah, mesti mahir melarikan diri ke kedutaan turki, 0ppss silap, lari kat jalan duta kedai jual ayam turki, sambil kalih tengik mahkamah jalan duta,
-kalau tak dapat gaji mestilah buat demonstrasi lagi ramai lagi bagus, kalau ada aksi baring-baring lagi best.

p/s tarikh tutup akan diberitahu dan mungkin ditunda-tunda. sekian. selamat mencuba

Anonymous said...

GAP!
Aku pun dah tak sabar nak TUMBANGKAN Khalid Samad nih. Aku banyak hantar comment dlm blog dia, tapi maki hamun yg dpt drp koncu-koncu Khalid Samad.

Bukan aku marahkan UMNO. Bukan aku nak undi PAS. Tapi aku nak perubahan pada tahun 2008. Memang ada perubahan. Tapi perubahan nak liberalkan Islam.

AKu dah menyesal daaaahhhhh....

cafemlm.com said...

Bukan sahaja khalid gereja..
Kita berseru kepada pengundi2 protes UMNO pada PR yang lepas agar sama sama kembali kepada UMNO..aku adalah salah seorang yg bagi undi kat PAKATAN JAHANAM ini..dan aku akan kembali kepada UMNO dalam PR akan datang..INSYAALAH...Telah banyak kemusnahan yang terjadi hasil "permuafakatan kita pada PR yang lepas.Begitulah harga sebuah pengorbanan..moga2 pemimpin UMNO telah belajar sesuatu hasil pengorbanan kami ini.

Kita hanya nak bakar kelambu sahaja..BUKAN NAK BAKAR RUMAH..

cafemlm

Anonymous said...

susah kalau bercakap dengan puak pas dungu ni. depa tak pernah rasa yang apa yang depa buat tu salah. tengok je la komen dari King 9:08. mentaliti yang low class. apa kah selama ini pas ikut sangat Al quran dan hadis ke dalam tempoh mereka pegang jawatan. tepuk dada tanya slera la. meluat sungguh. payah cakap dengan orang yang otak ada tapi tak boleh nak pakai.

Anonymous said...

Aku pengundi di Seksyen 18, Shah Alam...aku akan pastikan khalid gereja ni 'bungkus'. Strategi diatur bagi menarik anak2 muda di kawasan aku ni supaya memangkah calon BN pada PRU ke 13 akan dtg (bukan lagi Aziz Shamsudin lagi aaaaa)

Unknown said...

dan pastikan pada PRU akan datang , gandakan serangan dan kumpul segala bukti kebejatan Khalid gereja ,hidangkan pada semua penggundi shah Alam , biar dorang ingat , biar dorang kenang balik segala yang berlaku ..

Sedih melihat keadaan Shah alam , ini akhibat sial dan tulah si Khalid gereja !

Jangan lupa , PRU akan datang pstikan Khalid gereja mati terduduk !

kingnek said...

GAP, aku sokong 100% perjuangan kamu mahu jatuhkan Khalid Samad, semoga Allah SWT memberkati perbuatan mulia ini

Khalid Samad dulu memang kuat berhujah tentang hudud, tapi bila dia terdapat sedikit kuasa di Shah Alam, hatinya mula bongkak, nafsu terus membara, syaitan terus membisik di dalam hatinya yang kecil

Lantas, kerana terlalu mabuk dengan kuasa kecil yang diberi Allah SWT, dia telah berubah

Hudud dilupakan, kalimah Allah dijual, kilang beer dihalalkan

Syaitan berjaya menawan Khalid Samad. Tetapi Allah SWT maha kaya, rakyat Islam nyata telah sedar bahawa Khalid Samad sudah sesat jauh, sudah menyimpang ke jalan yang bengkok

Rakyat Islam akan menolak Khalid di Shah Alam. Namun, aku pernah dengar cerita, Khalid tidak akan dicalonkan di Shah Alam di PRU akan datang, kerana dia tahu dia akan kalah teruk

Kita tunggu PRU akan datang, apa pun, riwayat politik seorang yang sanggup menjual agama dan bangsa akan berakhir. Jahanam Khalid Samad! ALLAHUAKBAR!

Anonymous said...

PAS NAK BELA ISLAM KA?KAH KAH KAH KALAU NAK TAU PAS NIE LAH YG SIBUK SKRG MAU LELONG ISLAM DGN ORG ISLAM SEKALI KAT DAPIG.PEMIMPIN2 PAS DGN PENGIKUTNYA 2X5 JE HARAP ADA KEPALA DGN HOTAK SAJA,AKAL PIKIRAN TAKDA.SAYA PUN DAH TAK SABAR2 NAK TUKAR UNDI YG TERSILAP DULU.KITA HUMBAN KELUAR PEMIMPIN PAS YG TAKDA KEPALA HOTAK NIE.HAKHHH PTUIII

Anonymous said...

Khalid.khalid yg nie kita tgk muka pon dah tau muka bebal+bingai.kalau dia berckp mcm nak tunjuk pandai tetapi menyerlahkan lagi kedunguan,ketololan dan kebobrokan dia.masih angkuh dan sombong lg dia nie,dia tak tau org ramai sudah meluat benci tgk dia.pastikan ini adalah kali pertama dan terakhir sikhalid bengap nie jadi mp.

Anonymous said...

pemimpin pas nie masa takde kuasa saja, itu mau islam,ini mau islam,dah ada ckit kuasa haram jadah diaorg nih.marah kalau kita tak antar anak kita kat sek agama diaorg yg tidak lengkap sukatan pelajaran lain tu.pemimpin pas nie anak dia tau pulak dia antar ke sek kerajaan.biar anak dia cerdik anak pengikut dia biar bodoh terus.kerajaan skrg pun ada sek mengajar pelajaran agama dan sukatan matapelajaran lain,sek agama seisi ptg pun ada dibuat kerajaan.lepas ada kuasa ckit nie bukan main berlagak pemimpin pas nie,ada org kg minta tlg ada masaalah dia buat tak peduli je.ada juga adun dr pas nie keja dia kawin,cerai,kawin,cerai,kawasan dia pun dah tunggang langgang.kalau kat kedah skrg pas sudah pandai memilih kawan,kalau umah org berada bole pegi kalau ada jemputan kenduri,org biasa2 pi mampus la kau dia dah tak peduli.byk skrg org pas nie berlakun alim dpn org ramai,sebenarnya diaorg alim tahi kucing byk yg hampas+haram jadah belaka.

Anonymous said...

banyak kaki auta kat sini..
sory lah nak menang kat shah alam..
aku sebagai pengundi shah alam tetap akan mengundi pr..

Humaira said...

ko sorang je nak mengundi PK khalid samad...haha

pengali kubur said...

Kalid gereja ni selalu menokah arus selalu berlawanan dengan ugama kalau sudah tidak mahu mengaku yg kamu tu islam lebeh baik kamu murtadkan diri kamu pilih lah ugama mana yg kamu suka buat apa selalu berlawanan dengan ugama,islam tak suruh umat nya membuat perkara yg berlawanan dengan ugama Alquran sebagai panduan allah turunkan alquran untuk umat nya supaya tidak sesat jangan kerana politik kamu sanggup belakangkan hukum hukum allah sepatut nya kamu lebeh faham dari kami yg jahil sebab kamu mengunakan lambang parti islam tapi kamu cuba sesatkan umat islam di negara ini bertaubat lah kalid sebelum kamu tutup mata.

pengali kubur said...

Kalid gereja ni selalu menokah arus selalu berlawanan dengan ugama kalau sudah tidak mahu mengaku yg kamu tu islam lebeh baik kamu murtadkan diri kamu pilih lah ugama mana yg kamu suka buat apa selalu berlawanan dengan ugama,islam tak suruh umat nya membuat perkara yg berlawanan dengan ugama Alquran sebagai panduan allah turunkan alquran untuk umat nya supaya tidak sesat jangan kerana politik kamu sanggup belakangkan hukum hukum allah sepatut nya kamu lebeh faham dari kami yg jahil sebab kamu mengunakan lambang parti islam tapi kamu cuba sesatkan umat islam di negara ini bertaubat lah kalid sebelum kamu tutup mata.

Anonymous said...

PRU 13 ni jangan undi kalid gereja lagi biar lah BN yg menjadi wakil rakyat kami di shah alam baru dia tahu langit tinggi rendah nak buat apa ada wakil rakyat tak tahu nak buat apa jual ugama lagi ada lah.

Anonymous said...

Bilo den nengok muko Khalid Samad, toringat wajah Salman Rashidi... agak2 mereka berduo ni samo sajo.

Anonymous said...

Kalau boleh biar Ezam lwn dgn Khalid Samad ni..
Bagi Ezam pukul TKO pd Khalid ni.
Aku tgk dia bukan yer nak sokong Hasan Ali. Byk kenyataan dia yg bercanggah dgn yg dipertua PAS negeri. Di mana Khalid Samad bila DAP tidak membenarkan usaha Hasan Ali utk mengwal penjualan arak di Shah Alam!!!!