Wednesday, October 27, 2010

LIVE GALAS : UMNO TERUS MENDEKATI PENGUNDI

 Program “Naik Taraf Rumah” bantuan kerajaan yang melibatkan Giat Mara berjaya membantu golongan yang kurang bernasib baik.Program Giat Mara Dekati Rakyat telah menaiktaraf sebanyak 25 buah rumah penduduk di pilihanraya Galas 2010.

Menurut blog HJero Kecik sini, Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan memberitahu kerajaan Barisan Nasional berusaha menaikkan taraf kehidupan di luar Bandar. Kerajaan telah memperuntukan sebanyak RM15,000 ker RM20,000 untuk naik taraf sebuah rumah.

Semasa berada di Kampung Tiong Baru Gua Musang, Dato Ahmad sempat bertemu Puan Noraini bt Ismail,  salah seorang yang mendapat bantuan dan rumah sedang dalam proses naik taraf.

Puan Noraini begitu bersyukur dan terharu dengan keprihatinan kerajaan dalam meringankan bebanan keluargnya. Beliau kini mempunyai kediaman yang jauh lebih baik daripada kediamannya sebelum ini.

Puan Noraini adalah seorang ibu tunggal yang mempunyai enam orang anak yang masih dibangku sekolah.

petikan daripada blog GALAS UNTUK BN

2 comments:

kingnek said...

Alhamdulillah, UMNO sebenarnya untuk rakyat, tapi entah mana silapnya, wakil UMNO hanya pentingkan wang saja

Tapi InshaAllah, UMNO akan kembali ke pangkal jalan, tolong orang dalam kawasan, tunjukkan UMNO mengambil berat hal ehwal mereka, bila PRU datang, tak payah kempen banyak2, kalau orang ditolong itu besyukur, undi diberi secara automatik

3036 said...

CREDIT TO "mrSkundel" dari http://www.mykmu.net/

DAP amat memerlukan PAS untuk menawan Malaysia kerana:-

1) Apabila PR memerintah, DAP akan memastikan PAS akan mengawal kesemua pemikiran orang melayu yang beragama Islam supaya fokus pada keagamaan.

2) DAP akan memastikan PAS mengendalikan penstrukturan sistem pembelajaran bagi seluruh umat Islam bangsa Melayu dengan hanya fokus untuk menjadi Ulama sahaja.

3) DAP akan menghalang orang melayu untuk berdaya saing melalui PAS. Kerana apabila orang melayu Islam hanya fokus pada keagamaan, maka pekara mengenai ekonomi dan kewangan akan dipegang habis oleh DAP.

4) Orang melayu akan diserapkan untuk mengamal kehidupan yang begitu sederhana melalui pengaruh PAS dengan menggunakan undang² Islam PAS dan fatwanya. Ini akan menyekat pemikiran orang melayu untuk berdaya saing dan akan teperangkap dalam pemikiran sempit serta senang dikawal.

5) Sekolah² Agama Rakyat akan menyerapkan perasaan benci terhadap negara² Barat terutama sekali United States of America, dan ini akan melahirkan pejuang jihad dari orang kalangan orang Melayu. Kemudian akan di hantar untuk menjadi Mujahideen. Apabila ini berlaku kelak, orang melayu akan dilabelkan sebagai Terrorist/Pengganas maka akan disekatkan lagi ekonomi orang melayu.

6) Pelbagai halangan akan diterapkan terhadap orang melayu supaya lebih peka terhadap agricultural daripada perbankan, science, teknologi, ekonomi, kewangan, pembinaan, kejuruteraan, etc..