Thursday, October 7, 2010

MAJLIS PEGUAM WAJIB AMBIL TINDAKAN !


dua loyar burok seperti gambar di atas telah didakwa cuba memaksa rahimi melakukan akuan bersumpah palsu. akuan bersumpah ini bertujuan mengheret nama najib dan rosmah  terbabit dalam konspirasi liwat anwar terhadap saiful..

latipa koya dan saiful izham adalah peguam. peguam sepatutnya menegakkan rule of law dan bukannya law of the jungle mainan anwar ibrahim..

2 loyar ini takde etika..apa komen majlis peguam, nak bela 2 mangkok ini atau majlis peguam akan terus melacorkan imejnya sebagai keldai utama  pakatan rakyat ?

17 comments:

tungkaran hati said...

apa? nak suruh Majlis Peguam ambil tindakan! boleey pircaya kaa...!
dia akan cakap dia punya ahli semua baik-baik juga! kalau tadaa baik itu lain punya ahli.

pacat said...

Majlis Peguam??? hahahaha...
diorang pon sekaki gak dengan pencacai2 anwar!!

Anonymous said...

ambil tindakan apa..kalau nak tahu itulah dasar dan etika majlis peguam sekarang.
majlis peguam salah satu cabang dalam PKR dalam menentang kerajaan.
contohnya...kes peguam bunuh dan bakar orang.
apa dia orang buat..senyap sunyi..
kalau polis tembak budak kacang hantu tengah malam mereka heboh satu dunia.

Pena Agenoz BERBISIK... said...

SALAM UKHWAH

MAAF PAB BERKATA2 :

NK SURUH BAR COUNCIL AMBIL TINDAKAN...PALING KUAT DIA ORG AKAN KATA TIADA KUASA UTK AMBIL TINDAKAN..INI TUGAS POLIS...

SENANG CERITA..BUBARKANLAH MAJLIS PEGUAM..JOIN TERUS PKR DAN BENTUK J/KUASA BARU IAITU J/KUASA PEGUAM-PEGUAM ANU ARRR AL-CIFUT.

DIA ORG TUE DAH TERANG ANTI-KERAJAAN.. SO TAK PAYAH BERSELIMUT DI SEBALIK UNDANG2

GILO PUNYA MAJLIS PEGUAM

PESANAN : JGN GUNA PERKATAAN 'GILO' SEBARANGAN...N.AJIS SENSITIF

Anonymous said...

BAR COUNCIL PERLU SIASAT

Berhubung repot Polis yang dibuat oleh Rahimi bahawa lawyer Latifa Koyakute yang menjadi mastermain dalam akuan bersumpah sebagai mana didakwa, Bar Council mempunyai tanggung jawab untuk melaksanakan siasatan dalaman terhadap dakwaan tersebut. Latefa adalah seorang yang aktif didalam Bar Council. Tindakannya ini jika tidak disiasat dan di bentangkan kesahihannya akan menyebabkan imej Bar Council akan terus tercalar dan terjejas dalam suasana sekarang umum mempertikaikan ketelusan badan ini dalam menjaga kepentingan rakyat dan umum berbanding kepentingan ahlinya. Banyak ahlinya yang melakukan perkara bertentangan dengan undang-undang tidak dikenakan sebarang tidakan atas prinsip undang-undang. Mereka sekadar disingkir sebagai ahli tanpa dikenakan tindakan undang-undang walaupun apa yang mereka lakukan adalah satu kesalahan yang melanggar undang-undang.

Saoarang layer Zulkifli Nordin pernah mendedahkan perkara yang sama berhubung cubaan untuk menyogoknya supaya mengaitkan pembunuhan Altantuya dengan PM. Namun kenyataan ini terus sepi dan Bar Council tidak membuat sebarang ulasan dan tindakan terhadap dakwaan ini. Kita juga berprasangka mungkin pihak dan kumpulan yang sama juga terlibat dan pihak Bar Council mengambil ketetapan berdiam diri.

Bagi mengekalkan integriti, Bar Cauncil perlu responsif dengan dakwaan terhadap Latefa ini bagi mengembalikan imej Bar Caouncil sebagai sebuah organisasi elit yang benar-benar berpegang kepada keluhuran dan kedaulatan undang-undang dalam pergerakkanya. Bar Council tidak boleh bersikap terpilih dan berkecenderungan politik dalam gerakannya kerana ia akan menyebabkan organisasi ini rosak dan kurang dihormati malah hilang keelitannya.

Lawyer Berpengalaman.

Anonymous said...

Tak sangka pulak..lawyer2 sekarang nie tak ubah seperti penjenayah koler putih

Anonymous said...

bro...jangan buat lawak laaa...betapa aku ketawa berdekah-dekah ...aku sinis pada majlis untuk kawal ahlinya...macam-macam ada...(astro)

Anonymous said...

Kepada kedua lawyer tersebut,
Yang ternampak jelas adalah kedua2nya telah lupa akan prinsip dan hukum hakam agama kerana sanggup berpaksikan pada perkara2 mungkar demi kehidupan dan membelakangkan agama dalam kehidupan...tapi ia tidak menghairankan kerana penganut2 anwar ibrahim sememangnya kenal akan siapa anwar ibrahim iaitu DAJJAL AKHIR ZAMAN yang nyata dan zahir!

Anonymous said...

Majlis Peguam??? apa tu..

Cucu said...

Latifah Koya Kutti ke atau 'Latifah Koyak P***?
Confuse la............

Arif Omar said...

loyar buruk. koya kutee pulak tu. apa lagi. bawah kalu ok le. atas kalu , kalah Raja-Raja Melayu dibuatnya

Anonymous said...

Loyar....emmmmm...dulu terfikir gak kenapa ada istilah loyar buruk,
tapi kelamaan baru ku tahu..

1) orang senang dia senang,org susah pun dia senang.
2)bertindak macam musang,niat bercabang-cabang.kalau bolah belasah..kaut.Kalau tak boleh pun jugak kauttt.
dan mungkin pandai sangat bercakap
tu yg nak cover atas cover tu
Tak tercover ..cabut buat bodoh.

by aramak

Anonymous said...

Pihak polis harus siasat sama penguam yg dibawah naungan PKR mejlis peguam sepatut nya tidak terlibat dengan politik maka jahanam lah negara sekira nya kebanyakan berminat dengan politik jenayah berleluasa sekarang kerana mereka ada pembela ia itu peguam yg terlibat dengan politik mereka akan mencari kesalahan pihak kerajaan mereka bolih bunuh org sesuka hati mereka tak kira keturunan perempuan ke lelaki disyorkan kepada pihak kerajaan supaya lesen guaman ditarik balik rakyat akan menyokong sekira nya kerajaan bertindak dari awal sebelum peguam peguam ini bertindak lebeh jauh.

Anonymous said...

pada aku , telah hilang samasekali kepercayaan pada majlis peguam , nama ja peguam tapi merekalah manusia paling durjana dalam negara !

Majlis peguam itu sebenarnya salah satu cabang dalam PKR ! mereka berselindung disebalik nama majlis peguam , hakikatnya mereka itu majlis perkumpulan manusia2 pengkhianat !

majlis peguam itu seharusnya dibubarkan !

mereka anti kerajaan , mereka agen kepada penentang dan penderhaka negara , tindakan harus diambil keatas peguam2 yang khianat dan menipu , yang menjadi agen komunis dan agen Yahudi ,

si Lateefa koyak tu harus diajar !

Anonymous said...

bubarkan majlis peguam.mereka juga political inclination. banyak sangat dengar cerita peguam salah guna kuasa

Anonymous said...

Aku dah kata dari dulu, Peguam ni hampas. Tak boleh dipercayai.. Sampai mati aku tak percaya dengan peguam ni... Semua kaki songlap dan kaki kelentong.... Janji duit masyuk,.. tunda kes, bayar lagi, ... tunda, rayuan,.. bayar lagi,... last,.. tak boleh continue, kena cari peguam lain,.. oh, kawan dia boleh ambil kes, kena bayar lagi,... proses continue.....
Bertahun...tahun.. sampai defenden mati... kes close...

zainalsamsudin said...

ini penguam masa 13 mei samada ingus masih meleleh atau pun belum beranak lagi .... kepada majlis penguam jangan pandai2 nak ubah perlembagaan itu kerja orang politik...jangan campor...tolong didik orang2 kamu jadi peguam yang ada disipin dan nyahkan peguam yang samseng2 dlm majlis peguam. presiden jgn banyak cakap buat lah kerja untuk membaik pulih majlis..... jangan mimpi nak jadi majlis peguam seperti di India atau Pakistan ini Malaysia kita ada Raja dan perlembagaan sendiri...kita ada rukun negara....