Wednesday, October 6, 2010

SALIH YAKOP PATUT LAWAN KJ !

 sadis sungguh la baca corak pemikiran pemuda umno malaysia ni. semalam kecoh pasal keputusan pemuda umno malaysia taknak jemput anwar sebagai salah seorang penerima anugerah penghargaan..

pemuda umno malaysia ni rosak sejak kerismudin CKMM (cium keris mintak maap ) jadi ketua. dari situlah bermulanya era kejatuhan pemuda umno.. tambah hancur bila khairy jamaludin lebih banyak mendokong falsalsah namawee daripada bertindak menjadi jagoan pemuda melayu umno. 

semalam pemuda umno malaysia bising. bising pulak pada isu yang tidak menguntungkan perjuangan islam dan melayu. kecoh pasal pemuda umno menolak anwar diterima sebagai salah seorang penerima anugerah..

setakat ni sahaja kah program pemuda ?
mana pergi suara pemuda yang outspoken membelasah namawee dan kim quek ?

kita mengharapkan pemuda umno responsif dan cepat shift kedudukan mereka yang nampak terlalu naif,dangkal kepada gerakan kebangkitan. momentum melayu sudah sedia untuk berubah, ini respon yang aku terima. 

tetapi bila kepala melayu memandang ke arah umno, mereka tarik hand brake. mereka masih nampak bahawa umno terutamanya pemuda umno tidak bersungguh-sungguh untuk lead suara protes rakyat terhadap pakatan.

nampaknya profesor ramlah adam kena bagi kelas tuisyen intensif la kat dorang ni.. kalau malas nak datang kelas, elok bubarkan sahaja institusi pemuda dan adakan pemilihan semula..

umno dalam keadaan yang cukup rugi kerana adanya segelintir pemimpin yang naif lagi pasif  untuk respon pada kehendak 'pasaran politik' umat melayu... umno akan senantiasa didalam keadaan rugi selagi kerismudin CKMM dan khairy ada..

KLIK SINI untuk baca isu remeh pemuda tentang anwar..

eloknya bagi abang jem aka SY jadi ketua pemuda lagi bagus...konpem menghiburkan rakyat.. i follow  !

6 comments:

Anonymous said...

Tuan,
Senario pemuda UMNO sekarang banyak menjauhkan golongan muda. Gelagat Ketua Pemuda Umno menjadikan anak muda tidak berminat dengan politik Umno. Intitusi Pemuda Umno sekarang amat jelek pada pandangan anak muda Malaysia. Diharapkan UMNO dapat lakukan sesuatu agar Umno akan dapat semula kepercayaan golongan muda.
Syed anak Kedah

daturaAINnoXia said...

minta ahli2 umno buat keputusan...
sayang 3 stooges (hisam,kj,nazri) tu...
atau sayang umno/melayu/islam..?

kuasa memilih ditangan ahli2 umno..

amieiezam said...

i follow

Anonymous said...

Aku sudah hilang kepercayaan pada Hishamuddin , aku juga telah hilang kepercayaan pada Kj !

aku bersumpah selagi hayat ada tak akan sekali2 mengundi atau menyoyong dua manusia melayu ini , seorang nama Hishamuddin anak Onn , sorang lagi baka keling nama Khairy anak lelaki Jamaludin !

dua manusia ini hanyalah penumpang dan pelawak dalam kerajaan , mereka tak punya apa2 yang perlu dihargai , dua manusia lelaki melayu ini adalah sampah ..

kegagalan dan kelemahan , dua perkataan yang akan jadi ingatan dan kenangan abadi bangsa melayu , hanya itu jasa mereka berdua !

Anonymous said...

Hishamuddin dan Kj sedang /telah melobi pada semua perwakilan setiap negeri untuk terus kekal dalam jawatannya , bukan satu rahsia Kj menabbur duit pada semua ketua2 pemuda baghagian ..

matlamat kita hanya satu , pastikan Kj dan Hishamuddin OUT !!

Mat jeng said...

Budak Melayu la ni...

1. Budak-budak sekarang dipupuk anti Polis!
2. Apabila anti-Polis, mereka akan anti kerajaan.
3. Apabila anti kerajaan, mereka akan anti BN/UMNO
4. Apabila itu berlaku, puak-puak PAS, PKR ambil peluang..mereka tarik ke dalam kumpulan mereka..

Sebelum hancurs budak-budak ni oleh PR, buatlah sesuatu supaya budak2 nih tak anti-Polis! tidak langgar undang2! Tak ada kofrontasi antara mereka dengan polis..atasi masalah mat rempit, pil kuda, seks bebas, disko.....